menu

Muziek / MusicMeter Live! / Cactusfestival Brugge

zoeken in:
avatar van Ernie
Er is blijkbaar nog niet eens een topic voor dit schitterende festival in het Minnewaterpark in Brugge, kleine schande als je de Line-ups van de afgelopen edities er op nakijkt. Ook dit jaar pakken ze weer goed uit met een paar mooie namen.

http://www.cactusfestival.be/2012/nieuws.asp

avatar van Ernie
En morgen wordt een rijtje nieuwe namen bekend gemaakt

Yann Samsa
Vond de laatste lading nieuwe namen teleurstellend.

Tot nu toe ben ik enkel van plan de zaterdag te gaan, voor Low natuurlijk. Explosions in the Sky zou ik ook graag zien - maar dan kan je even goed een combi kopen, en daarvoor is de affiche nog niet sterk genoeg.

avatar van Ernie
De kleinere namen zijn idd wat minder dit jaar maar wel Woven, hand, Chriss Cornell en Grant Lee buffalo! hoop ook nog op leuke namen want mijn combi is al besteld

avatar van Ernie
Nieuwe namen!

Daniel Lanois
Absynthed minded
Zita Swoon group
SX
Vintage Trouble

bijna compleet denk ik...

avatar van bone machine
bone machine (crew)
Kaarten zijn besteld voor de zaterdag; Kurt Vile, Low (erg benieuwd...), Zita Swoon Group (ongeloofelijk, maar nog nooit live gezien), Grant Lee Buffalo (nostalgie) & Yeasayer !! Verder ook John Hiatt, The Black Box Revelation & C.W. Stoneking.

avatar van herman
Leuke line-up zeg. Is dit een campingfestival of boek je gewoon ergens een hostel?

avatar van Ernie
herman schreef:
Leuke line-up zeg. Is dit een campingfestival of boek je gewoon ergens een hostel?


Het festival heeft ook een camping! een kleine kilometer verderop want in centrum brugge vind je niet zomaar een plaats die genoeg slaapruimte heeft voor iedereen. ze doen dit gwn in samenwerking met de plaatselijke Jeugdbeweging en stellen de 2 voetbalvelden beschikbaar van vrijdag tot maandag heel leuke jonge organisatie en de bar is doorlopend open! dikke aanrader dit festival, gaat mijn 5de keer worden nu

avatar van Ernie
En blonde redhead is de laatste toevoeging leuke naam

avatar van Ernie
Explosiosns in the sky zegt af! The Kills komen vervangen! Ik was 2 Seconden triestig toen ik dat vernam. Toen kwam het beeld van een hijgende en kreunende Alison Mosshart in mijn hoofd voorbij...

avatar van Ernie
Paolo Nutini zegt af. The ting things komen vervangen...

avatar van Co Jackso
En ik had nog bijna een ticket gekocht door de aanwezigheid van zowel Nutini als Explosions in the Sky. Ik zou mij eerlijk gezegd wel bekocht voelen had ik dat gedaan.

avatar van Ernie
Ik ken Paolo Nutini niet echt...binnenkort eens wat van opzoeken en Explosions in the sky was, lang leve ironie, het enige optreden dat ik op pukkelpop vorig jaar heb gezien dus is die afzegging niet echt een ramp voor mij...

avatar van Ernie
En we zijn volledig vertrekkensklaar Het weer zal niet altijd schitterend zijn maar er worden ook mooie droge periodes voorspeld. Grant Lee Buffalo en The Kills zijn degene waar ik in het bijzonder naar uitkijk dit weekend!

avatar van the weaver
het was weer een gedenkwaardige cactus dit jaar .
Vrijdagavond al aangekomen, prachtig weer ,dus heerlijk de bekende belgische kip met friet gegeten + de beste ierse koffie uit regio benelux .Op naar de zaterdagmiddag . 12.15 uur .
Tijdens Kurt Vile scheen de zon nog, perfect opener, as zondag middag in nijmegen .
Hierna rondje terrein gemaakt , dus niet veel gezien van CW stoneking en Low, er moest even gecontroleerd worden waar de beste friet werd gebakken ,+ pita's , en waar het bier het best werd getapt . Wederom was het al snel gezellig, vooral door de dj op het voor terrein , je zou er bijna de hele dag blijven. maar het werd tijd voor 5 bands die mijn aandacht hadden de laatste tijd . Zita swoon speelde alleen maar nieuwe nummers, maar ondanks dit , bleef het boeien.
De hemel brak 1 minuut voor aanvang van Grand Lee Buffalo , maar het gaf juist sfeer . Wederom een geweldig concert , net als maanden geleden in de kleine zaal in amsterdam . En dat we bleven staan, incl een regenjas die niet echt werkte , dat zegt al genoeg.

Black box revelation moesten we missen om op krachten te komen ( perno en friet ) .
John Hiatt was volgens ons de hoofdact , al dacht de organisatie hier anders over . De weer goden vonden dat wij gelijk hadden want tijdens hele concert van John, was het droog. Jammer genoeg weinig verrassingen in zijn set . En hij klonk schor . Daarnaast was de bas verkeerd overgesteld. Maar we hebben ons vermaakt met zijn klassiekers en droge humor.

Tijdens yeasayer kwam het weer met bakken uit de hemel ,maar ach je bent toch nat , er werden veel nieuwe nummers gespeeld . Voor mij was het een leuke afsluiting van een nat cactus. Maar het was weer super , perfecte organisatie . met 8/10.000 man een aantal dat te behappen is mbt drank en eten, wat ik in werchter miste .

200 meter na de uitgang was het eerste cafe al , dus daar smaakte de duvel weer als vanouds .

avatar van sakkediemus
Ben er dit jaar voor het eerst geweest en het is inderdaad een bijzonder sterk festival dat exclusiviteit hoog in het vaandel draagt.
Ze weten bijna jaarlijks wel een erg interessante line-up samen te stellen.

Bovendien is het ook een erg gezellig (familie)festival en het is er zeker niet overdreven druk.
(zo'n 8 à 10 000 bezoekers per dag).

Ben de laatste dag (zondag) geweest. Door het rotslechte weer was er wel minder volk. (+- 7000)

Jammer van dat rotslechte weer maar dankzij enkele zeer goeie, zelfs memorabele optredens hadden we het erg naar onze zin.

Qua muziek heb ik op 1 festivaldag nog nooit zo veel goeie optredens gezien.

Vooral Blonde Redhead (kende er maar enkele nummers van) heeft een enorme indruk nagelaten. Net als Daniel Lanois die ik zelfs enkel van naam kende.

Samen met Woven Hand één van de beste ontdekking(en) van het jaar. Had nog nooit van Woven Hand gehoord maar ik kende wel frontman David Eugene Edwards van wijlen 16 Horsepower.

Verder ook niks dan lof voor Chris Cornell, Absynthe Minded en dus ja Woven Hand.

Verder heb ik niet zo veel met The Kills (misschien ook omdat ik er niet veel van ken) maar live waren ze best wel goed.

Ben nu al erg benieuwd naar de affiche van 2013. En dit keer toch graag een editie zonder regen

avatar van jassn
Eventjes zomaar Massive Attack als afsluiter zetten ! ik had ze op dour verwacht ..

festival is dit jaar op zaterdag, zondag en maandag omdat Massive Attack alleen op maandag kon.

avatar van corn1holio1
Indrukwekkende nieuwe namen. 4 keer uitstekend wat mij betreft: Caribou, Mark Lanegan, Connor Oberst (Bright Eyes), en Intergalactic Lovers. Dat + Massive Attack lijkt mij al reden genoeg om te gaan!

avatar van jassn
cactus heeft altijd wel een mooie line up en ook dit jaar ziet het er heel goed uit

avatar van Ernie
Zeer sterk begin in ieder geval.

Mark Lanegan al 2x gezien en die stelt nooit teleur.
Tot nu toch enkel een maandagticketje voor mij.

avatar van Ernie
GRACE JONES
dEUS
THURSTON MOORE
GABRIEL RIOS
THE KOOKS
BALTHAZAR
GOOSE
JOHN HIATT
BLACK REBEL MOTORCYCLE CLUB
ANNA CALVI
SOHN
JAMES VINCENT MCMORROW
TWO GALLANTS
BENJAMIN CLEMENTINE & BAND
HET ZESDE METAAL
DANS DANS

Dat zijn de namen die tot nu gekend zijn voor Cactusfestival 2015 in het altijd fijne Minnewaterpark te Brugge.

Niet volledig mijn smaak maar ze hebben toch weer een aantal klinkende namen.

avatar van Ernie
Wilco op Cactus 2016

Prachtig begin!

avatar van Ernie
+Kurt Vile
Damien Rice
Gregory Porter

avatar van Ernie
+Air

avatar van corn1holio1
Dat is nu al een echte topaffiche!

avatar van Ernie
+ Blackbox Revelation
Charles Bradley
Goat
Daniel Nordgren
Oddisee



avatar van Lambchop


Kun je misschien vertellen hoe je daniel norgren zelf hebt beleefd Ernie?

Mvg.

avatar van Ernie
Lambchop schreef:
(quote)


Kun je misschien vertellen hoe je daniel norgren zelf hebt beleefd Ernie?

Mvg.


Jammerlijk genoeg ben ikzelf enkel vrijdag & zondag aanwezig geweest.

De lovende recensie heeft er wel voor gezorgd dat ik nu ook naar deze muziek ben gaan luisteren

Gast
geplaatst: vandaag om 16:49 uur

geplaatst: vandaag om 16:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.