MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Beste concerten die je meegemaakt hebt

zoeken in:
Ik vergeet Talking Heads Kerst 1977 met in het voorprogramma XTC. Nijmegen, Kantine universiteit voor een man of 25.

1 Dead Can Dance - Amsterdam (Carré)
2 Angelo Branduardi - Den Bosch
3 Massive Attack - HMH
4 Cocteau Twins - Vredenburg
5 Jethro Tull - HMH

En misschien mag of kan het eigenlijk niet maar ik kan erg genieten van een concert van The Musical Box

1 Bruce Springsteen - Kuip
2 Rolling Stones - Nijmegen
3 Roger Waters - HMH
4 Bob Dylan - HMH
5 Mark Knopfler - HMH
6 Supertramp - Ahoy
en dan nog een aantal keer Boudewijn de Groot en Herman van Veen, niet te vergelijken met bovenstaande maar toch zo goed en mooi...

nu nog McCartney, Paul Simon en Neil Young...

1. Gui Boratto op I Love Techno 2007
2. Trentemoller op 5 Days Off in Paradiso 2007
3. The Veils in Rotown 2007
4. Opgezwolle op Definite van Dopeheid in Tilburg 2006
5. Franz Ferdinand in Tivoli 2006

fastpulseboy
1) verve (gelukkig nog zonder "the") waterpop '93
2) blur (paradiso, london calling '94)
3) morrissey (013 '99)
4) mogwai (melkweg '03 ongeveer)
5) the wedding present (tivoli '97)
6) strangelove ('96 ongeveer effenaar)
7) prince (nighttown '98)
8. sigur ros (paradiso '03)
9) spiritualized (paradiso '01 ongeveer)
10 the stone roses (paradiso '95)

fastpulseboy schreef:
7) prince (nighttown '98)

Op zich niet eens een van zijn beste aftershows, maar het feit er bij te zijn in die bloedhete nacht was natuurlijk al bijzonder genoeg.
Het wachten duurde lang maar was de moeite waard

de_neus schreef:
1 Bruce Springsteen - Kuip
2 Rolling Stones - Nijmegen
3 Roger Waters - HMH
4 Bob Dylan - HMH
5 Mark Knopfler - HMH
6 Supertramp - Ahoy
en dan nog een aantal keer Boudewijn de Groot en Herman van Veen, niet te vergelijken met bovenstaande maar toch zo goed en mooi...

nu nog McCartney, Paul Simon en Neil Young...

Beetje vaag.

Bruce heeft al zo'n 10 keer in de Kuip gespeeld en Knopfler een keer of 5 in de HMH. Heb je geen data ??

27/10/1997, Oasis - Brabanthallen (Den Bosch)
Vanessa Paradis, in AB, op 17 maart 2001
Richard Ashcroft, in 2006
The Killers, in een minitentje op Pukkelpop toen de eerste cd net uitwas + melkweg + paradiso

Running On Empty schreef:
(quote)

Beetje vaag.

Bruce heeft al zo'n 10 keer in de Kuip gespeeld en Knopfler een keer of 5 in de HMH. Heb je geen data ??

Zit wat in ja, al is bekend dat de concerten van Springsteen (met E-streeters) van constant hoog niveau zijn!
Bruce 2003, Knopfler 2001.

Parijs, de Zenith, 8 december 2004. Herinneringsconcert van de overgebleven Doors+Ian Astbury (The Cult) op de (wat zou zijn geweest de) 61e geboortedag van Jim Morrison. Zij speelden ter gelegenheid hiervan de hele CD LA Woman, compleet met verpletterend intro Roadhouse Blues. Dit is volgens mij meestal hun openingsnummer en knalt er meteen lekker in. Ray ging ongedwongen in discussie met het publiek in de Zenith en vertelde dat ze ’s middags het graf van Jim hadden bezocht.

Shane McGowan en Popes Paradiso 1995. Superconcert. Beloofde veel voor het optreden dat dat jaar in mei zou plaatsvinden op Pinkpop. maar helaas....
Shane werd afgevoerd van het podium arme Popes wisten niet wat ze ermee aan moesten. pijnlijk... Vrienden van ons hadden een spandoek bij zich met afbeelding van Shane. Voor het concert heeft hij daar nog goedkeurend op staan wijzen vanachter de schermen later bleek hij toch te dronken om op te treden. Ik heb in forum slechtste concerten ever ook comments over dit optreden gezien.

Junkie XL in Zalen Schaaf in Leeuwarden ergens in 1999/2000? Geen droge draad meer aan mijn lijf.

Tori Amos (jaartal ? ) in AHOY Rotterdam. Nog nooit zo’n lang concert meegemaakt en dat voor iemand die het in haar eentje moet waarmaken! Ze ging maar door en ze maakt zulke fantastische muziek.

Simple Minds Bospop Weert 2006. Prettige verrassing, nostalgie uiteraard. Ik was niet de enige die helemaal uit zijn dak ging bij ”I Travel”.

Alle concerten van U2 (vanaf 1987, eigenlijk was ik net te jong om naar De Kuip te gaan) en Radiohead die ik vanuit de inner barrier (vroeg komen, hard rennen!) heb meegemaakt.

Laatste superconcerten van dit jaar: 5 april The Shins Paradiso, gewoon mooi.
29 juni Chemical Brothers in HMH. Wederom geen droge draad meer aan mijn lijf dansen, dansen, dansen.

Wie ik nog nooit gezien heb maar graag zou willen zien; Depeche Mode, Crowded house.

Het beste concert dat ik ooit heb bijgewoond was van de Leningrader Philharmonie, voorjaar 1988, in de Doelen te Rotterdam. Ze speelden het Eerste Pianoconcert van Prokofiev en de Zevende van Sjostakovitsj.

wijsneus
1. Clock DVA - Melkweg A'dam - november 1993
2. Dead can dance - Patronaat Haarlem - 1986
3. TC Matic - Patronaat Haarlem ( opening ervan )- dacht 1983
4. U2 - Ahoy 1984
5. Dead can dance - Paradiso 1987
6. Dead can dance - Vredenburg 1988
7. Dead can dance - Carré 1990
8. Greg Sage ( Wipers ) - Patronaat 1989
9. Serenes - Patronaat - 1991

1 John Campbell- UT Enschede 1990 of 91
2 Rolling Stones- Berlijn 1990
3 Solomon Burke - Lucky, Rijssen - 4 okt. 2004
4 Carl Verheyen - Lantaarn, Hellendoorn - 7 mei 2004
5 Mink De Ville - Lantaarn, Hellendoorn - 17 juli 2005
6 Steve Vai - Podium Hardenberg - 18 okt. 2005
7 Opeth - Lucky, Rijssen - 25 juni 2006
8 King Crimson - North Sea Jazz, Den Haag - 12 juli 2003
9 Rammstein - HMH, Amsterdam - 3 dec. 2001
10 Red Hot Chili Peppers - Torhout/Werchter - 1992

Stijn_Slayer
1 Neil Young 2008 Weert
2 Thin Lizzy 2007 Zoetermeer
3 Ten Years After 2008 Huissen
4 Heidevolk 2007 Arnhem
5 Ryan Bingham 2008 Weert

Om bij de rest nou echt van concerten te spreken gaat wat ver, maar oke...

6 Haklust 2007 Arnhem
7 Rectal Smegma 2008 Arnhem

1 Clan of Xymox, Haarlem, 2005
2 Diorama, Utrecht, 2006
3 Diary of Dreams, Keulen, 2008
4 Midge Ure, Leipzig, 2007
5 The Crüxshadows, Arnhem, 2001

Een kleine update:

1. 65daysofstatic (Dour 15/07/07)
2. Tool (Pukkelpop 18/08/07)
3. The Cure (Sportpaleis A'pen 15/03/08)
4. Arcade Fire (Vorst Nationaal 02/11/07)
5. Black Mountain (Pukkelpop 15/08/08)

1Sonic Youth : Pukkelpop 2007
2. Beastie Boys : Werchter 2007
3.Tool : Werchter 2006
4. Dinosaur Jr. : cactusfestival 2008
5. the kills : cactusfestival 2008

Hoplijk komt Mogwai hier snel tussen (30 oktober melkweg, Amsterdam)

In Muziek > MusicMeter Live! > Best concert ooit?:

Ik kon zo'n topic hier nog niet vinden, en het leek me wel een leuk gespreksonderwerp Wat beschouwen jullie als het beste concert ooit ? en waarom?

Zal ik maar beginnen;) Ik heb nog lang niet genoeg concerten gezien in mijn leven, maar Neil Young (rock Werchter 2008) was wel erg bijzonder. Ontzettend goede nummers, strak uitgevoerd en de sfeer was helemaal geweldig

wijsneus
Er is wel een lijst onder toplijsten en favorieten te vinden !

Voor mij is het beste concert ooit geweest in November 1993, toen ik in de Melkweg in Amsterdam een optreden zag van Clock DVA. Er waren slechts zo'n 40 mensen volgens mij. In die jaren daarvoor had Clock DVA een aantal fantastische CD's uitgebracht met elektronische avantgarde. Zoiets had ik nog nooit gehoord, en toen ik van een vriend hoorde dat er een optreden in Nederkland zou zijn, moest ik daarbij zijn !
De sfeer was donker en onheilspellend, o.a. door de stem van Adi Newton, de zware elektronische geluiden, en door een diavoorstelling die meeliep tijdens het concert.

Magisch !

Stijn_Slayer
Ik ga hierin met je mee wakingdream. Neil Young is een geweldige (live)artiest, al helemaal als die heerlijke lange jams gaat spelen

-Peter Gabriel Congresgeb. Den Haag 1983 (2 shows op 1 avond)
-Genesis-Brussel Voorst 1982 (met Suppers Ready)
-Jackson Browne-The Greek Los Angeles Sept 1996
-Crosby & Nash-Paradiso Feb 2005
-Kathleen Edwards-Zaal W2 Juni 2008
-Marillion-Vredenburg Nov. 1984
-U2 met BB King-Ahoy 1990

tangmaster
Inferno (2002)
Paradiso (2004)

Beide Tangerine Dream concerten.

- Paul MacCartney (Ahoy, 1989 (of was het 1990?)
- Tori Amos (showcase op zondagmiddag in de Roxy, A'dam 1992)
- World Party (ook in de Roxy, 1990)
- The Dutch (op een schoolfeest, SSG, Haarlem, weet niet meer of het nou 1983, 84 of 85 was)
- Bram Vermeulen & De Toekomst (ook op school, SSG, Haarlem, 1981)
- Jellyfish (Melkweg, tweede keer dat ze in NL waren. De eerste keer waren ze erg slecht. Weet jaartal niet meer maar zal waarschijnlijk 1993 geweest zijn)
- Lenny Kravitz ( Paradiso, zijn eerste concert in NL. Weet jaar niet meer)
- David Bowie (Arena Amsterdam, Reality Tour, jaar: 2003? of 2004?)

Ongetwijfeld vergeet ik er nog een paar. Beroepsmatig heb ik vele tientallen concerten meegemaakt, dan vergeet je wel eens wat. Zoals Crowded House, Joe Jackson, U2, Tears for Fears, Janis Ian en Leonard Cohen die me nu nog net te binnen schieten.

1. U2 in de Arena (2005)
2. Paul McCArtney in Arnhem (2003)
3. Robbie Williams in de Arena (2003)
4. Queen en Paul Rodgers in Ahoy (gisteren)
5. Bon Jovi in Enschede (1996)
6 Paul McCartney in Ahoy (1993)
7. Rolling Stones in de regen in Den Haag (1998)
8. Queen en Paul Rodgers in Arnhem (2005)
9. Robbie Williams in Paradiso (2005)
10. Bon Jovi in de Arena (2001?)

1. Frank Zappa - Ahoy 1988
2. Pink Floyd - De Kuip 1987 (ook in Wembly en Werchter gezien)
3. ZPZ - 013 2007 (en nog 5 ZPZ concerten)
4. Rammstein - Ahoy 2003 (ook gezien in Berlijn)
5. Queen - Groenenoordhallen 1984/1986
6. George Clinton - 013 2008
7. Moby - HMH 2006
8. Mikka - Westerpark 2008
9. Iggy Pop - Watt 2008
10. U2 - De Kuip (1992?)

Verder nog Tin Machine (Paradiso), Stones (Kuip) en veel artiesten tijdens North Sea Jazz waren memorabel.

Slecht waren REM - Westerpark, Bowie Glass Spider in Kuip, Guns & Roses Goffert park, Meatloaf HMH, Earth Wind & Fire - Ahoy

Michael Jackson ergens rond 1997 in de Arena.
Mijn eerste concert en is daarna niet meer getopt.

Terwijl ik zelf de hiphop volledig aan het opslokken was, ontwikkelde ik aan de hand van mn vader de "echte muziek"
Hij nam me maar liefst twee keer mee naar een concert van Pink Floyd en daarvoor ben ik hem tot op de dag van vandaag dankbaar. Ik kan me geen concert bedenken in de rest van mijn leven dat dit overtroffen heeft. Uiteraard zit daar een hele klets subjectief bij. Maar daarom is het mooi dat dit topic heet; het mooiste concert dat je hebt meegemaakt......dat zijn dus:

Pink floyd - Another Lapse
10 juli 1989 Goffertpark, Nijmegen

Pink Floyd - Delicate Sound of Thunder
05 september 1994 De Kuip, Rotterdam

Dik verdiende derde plaats
U2 - Popmart
18 juli 1997, de Kuip Rotterdam

Beste concerten die ik tot nu toe meegemaakt heb, eens diep nadenken.

Dying Fetus @ GMM 2008
All Shall Perish @ Ieperfest 2008

En Crimson Falls @ Frontline, ergens in 2006 denk ik. Mijn allereerste kennismaking met een echt grote pit, was fantastisch.

Gezien mijn ouders mij te jong achten voor echte concerten heb ik er dan ook niet veel meegemaakt.. maar van de concerten waar ik bij was vond ik die van the Wombats in Sherperd's Bush Empire, te Londen, (begin lente 2008) echt het gaafst! Ik houd van die energie.

Moet ik echt over nadenken..maar een echte happening was op Mystery Land 2005..of 2006 weet ik niet meer.

1: Erick Morillo met Tommy Lee op de drums..
Tommy Lee helemaal de weg kwijt, liet het hele publiek mee trommen...was echt een uniek uurtje, komt nooit meer terug.

Niet echt een concert dus, maar toch heel bijzonder!

2: Underworld in de HMH

3: ik hoop Keane in de ahoy na morgenavond..

Gast
geplaatst: vandaag om 20:00 uur

geplaatst: vandaag om 20:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.