MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Pitch Festival

zoeken in:
Pitch Festival is - zeker dit jaar - wel groot genoeg voor een eigen topic dacht ik zo, dus bij deze. De namen van dit jaar zijn weer schitterend, ongeveer heel electronica-land komt wel langs. Vandaag waren er weer een paar nieuwe namen. Dit zijn nu alle namen die bekend zijn:

Vrijdag 6 juli:
Africa Hitech, Azari & III, Benga (live), Emalkay, James Blake (DJ-set), Jessie Ware, Jungle by Night, Kode9, Kyle Hall, Machinedrum, Martyn (live), Maya Jane Coles, Modeselektor, SBTRKT, The Gaslamp Killer, The Weeknd en Vondelpark.

Zaterdag 7 juli:
Beardyman, Die Antwoord, Elektro Guzzi, Gold Panda, Gui Boratto, James Holden, Le Le, Mala, Marbert Rocel, Mosca, Mr. Oizo, Nathan Fake, Rocketnumbernine, Shlohmo en The Gaslamp Killer (allebei de dagen dus).

Het kan haast niet anders dat ik leuke namen moet missen, vanwege het programma. James Holden mag ik zeker niet missen en ook James Blake, Modeselektor, Nathan Fake en Shlohmo mogen sowieso van mijn gezelschap genieten.

Oftewel, een groot electronica feestje
Dagkaarten kosten 40 euro, passe-partout 70 euro.

Voor meer info: PITCH Festival Amsterdam - pitchfestival.nl

Ben er vorig jaar geweest, was zeker wel goed bevallen! Dit jaar wellicht weer.

Dat zijn heeele vette namen. Massive Attack, Richie Hawtin, Caribou en Moderat stonden allen hoog op mijn verlanglijstje om live te zien. Todd Terje is een held en ook Mount Kimbie, Joy Orbison, George Fitzgerald, Darkside, Zomby en SBTRKT zijn toffe namen. Helaas lijkt de datum niet goed uit te komen, maar wellicht kan ik één van de twee dagen meepakken.

Fijne lineup! Jammer dat dit altijd tijdens Werchter valt..

Kos
*kwijl*.

tuktak
VRIJDAG 4 JULI
Massive Attack | Moderat | SBTRKT | Mount Kimbie | Little Dragon | Lunice | George Fitzgerald | Howling | Zomby | Snakehips | Slow Magic

ZATERDAG 5 JULI
Richie Hawtin | Caribou | Darkside | Buraka Som Sistema | The Gaslamp Killer | Joy Orbison | Todd Terje (live) | Ryan Hemsworth | Kelela | Trippy Turtle | Kuenta i Tambu

Twijfelde vorig jaar al, toen Rock Werchter, dit jaar dus Pitch.

Niet normaal he, kijk erg uit naar Darkside, Caribou, Moderat, Mount Kimbie en Zomby. Dikste line up in jaren!

Oei wel erg fijne lineup weer, vooral zaterdag. Jammer dat de datum niet goed uitkomt (de week erna ga ik naar Exit, wrs de week ervoor minimaal een dag BKS). Mss dat ik de zaterdag toch wel meepak.

Ik heb de kaartjes binnen!

Wow! Massive Attack, Caribou, Todd Terje, Darkside, Moderat, Buraka Som Sistema

Ik ga denk ik ook maar eens snel kaartjes kopen!

FKA Twigs komt er waarschijnlijk later vandaag ook bij. Ik ben in ieder geval aanwezig! Wordt genieten.

-SprayIt- schreef:
FKA Twigs komt er waarschijnlijk later vandaag ook bij. Ik ben in ieder geval aanwezig! Wordt genieten.

Worden er vandaag nieuwe namen bekend gemaakt?
Kaartje voor beide dagen binnen en erg veel zin in!

Dit stond net op de FB van Pitch:

PITCH Festival heeft een link gedeeld.
ongeveer een uur geleden
This one is on very high rotation in the office.... What are your thoughts about FKA twigs, should we invite her to PITCH?

YouTube - FKA twigs - Water Me

Ik ga er van uit dat ze dat niet bluffen of openhouden. Dus deze kunnen we bijna zeker bijschrijven. Ben benieuwd wat volgt. Hoop zelf op Tycho, Vondelpark, Nils Frahm of Holden.

tuktak
FKA Twigs is dikke prima, verder tijd voor nieuwe namen idd!

Holden of Nils Frahm erbij en ik koop een ticket. Geweldige line-up tot nu toe.

tuktak
Nils Frahm 2 week terug gezien met 5 days off en Holden over 2 weken in het muziekgebouw, dus ik prefereer andere artiesten

Ben benieuwd welke, tuktak.

tuktak
Als ik zo eens snel gekeken heb naar wat er allemaal in de buurt rond zal touren in die periode met een Pitch profiel, dan verwacht ik een aanvulling van bv:

Woodkid, London Grammar, Lykke Li, Dillon, John Talabot, Cashmere Cat, Couly, Goldfrapp, Tricky, Chance the Rapper, Teebs, Four Tet, Neneh Cherry, Evian Christ, Jessy Lanza, Tensnake, Gesaffelstein, Danny Brown, Thomas Azier, Kelis, Chet Faker, Pusha T, I Am Legion, My Nu Leng, Jungle, Pantha du Prince, M.I.A.

Dan duim ik mee voor Four Tet, Pantha du Prince en Gesaffelstein

Ik voor Neneh Cherry. En dat ze dan samen met Massive Attack "Hymn of the Big Wheel" meezingt. Maar ja....

Danny Brown en Chance the Rapper staan de dag erna in Tilburg op Woo Ha dus denk niet dat die gaan komen maar wel een mooi rijtje namen Tuktak

tuktak
Nieuwe namen:
Banks, FKA twigs, Theo Parrish Live, Tinariwen, Ta-ku, Dorian Concept, Kate Boy, Tourist, Phon.o, Awanto3 Live, Cloud Boat

tuktak
Ik vind het wel een mooie aanvulling. Theo Parrish natuurlijk (met stip), maar ook Tinariwen, Dorian Concept en Phon.o zijn prima luistermateriaal als het een beetje mooi weer is.

Werd niet zo warm van die laatste EP van Parrish, jij wel? Tanirawen is absoluut niet mijn ding. DC is het ook net niet, net wat te vlak, rap en hip. Maar was al erg tevreden met de line-up, dus we redden ons wel.

panjoe (moderator)
Holy crap, Tinariwen! Ik was niet van plan om te gaan, maar begin nu te twijfelen. Ook omdat ik Caribou 2 jaar geleden heb gemist op Dour.

Wilde wel gaan maar ik ben skirr. 100 Euro voor twee dagen is me toch net iets teveel van het goede.

Cloud Boat en Fka Twigs vind ik zelf erg mooie aanvullingen. De EP van Tourist luistert ook lekker weg bij de huidige zomerse temperaturen dus ik vind het een prima lijstje!

tuktak
En weer nieuwe namen:
Seun Kuti & Egypt 80, Aufgang, Clark, Evian Christ, Shigeto, Makam, Rangleklods, Cinnaman & Boye, Branko, Ganz, Jameszoo, SirOJ, Sevdaliza, Cheaters, David Douglas en Julien Mier.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:45 uur

geplaatst: vandaag om 21:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.