MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Pitch Festival

zoeken in:
Wat vind je van deze toevoegingen tuktak?

Toffe namen, met name Evian Christ en Shigeto!

Op Clark na, ken ik er helemaal niets van. Mogelijk erg interessante artiesten/dj `s om te ontdekken dus.

SBTRKT & Tourist kende ik eerst ook niet en bevallen nu erg goed hier!

Iemand enig idee hoeveel namen er nog bij komen / wanneer er een timetable beschikbaar zal komen?

tuktak
-SprayIt- schreef:
Wat vind je van deze toevoegingen tuktak?

Ik kan er wel wat mee, Clark, Shigeto, Jameszoo en Seun Kuti dan vooral. Veel beatsproducers, maar mis nog wel iets van van hiphop/rap voor de afwisseling.

Nathan Fake, Typhoon, The Acid, The Field, Seven Davis Jr., Guerilla Speakerz, Casper Tielrooij b2b KC the Funkaholic, Nuno Dos Santos & Jorn Liefdeshuis, FS Green, AkkA, Know V.A., Henry x, Mr Wix, Tears & Marble, Malawi, Lola, Torus, Sunny Sjoerd en Maarten Vos.

Time-table:
http://pitchfestival.nl/PITCH-timetable-2014.pdf

Zelf erg blij met Typhoon, The Acid en Know V.A.
Binnenkort eens een goede blik werpen op de timetable. Op het eerste gezicht zit het er prima uit met uitzondering van Gaslamp Killer / Darkside-dilemma

Is geen dilemma Darkside. Ik ben zeeeeer blij met The Field.

tuktak
Jah joh, anders boek je Nathan Fake en The Field er ook nog even bij, want de line-up was al zo magertjes.
Vrijdag sowieso: The Field, Moderat, Massive Attack, George Fitzgerald
Zaterdag sowieso: Theo Parrish, Caribou, Darkside, Joy Orbison

tuktak schreef:
Jah joh, anders boek je Nathan Fake en The Field er ook nog even bij, want de line-up was al zo magertjes.
Vrijdag sowieso: The Field, Moderat, Massive Attack, George Fitzgerald
Zaterdag sowieso: Theo Parrish, Caribou, Darkside, Joy Orbison

WTF!

The Field Nathan Fake

Dit gaat zo gaaf worden!!!

Mijn voorlopige schema:

Vrijdag: Kate Boy \ Howling \ Nathan Fake \ Moderat \ The Acid \ Lunice \ Massive Attack \ Ganz \ Jameszoo

Zaterdag: Cloud Boat \ Shigeto \ Trippy Turtle \ FKA Twigs \ Know V.A. \ Evian Christ \ Darkside

Caribou en The Field staan sowieso op mijn lijst, de rest komt aardig overeen!

Caribou zie ik al op BKS en niet zo heel lang geleden nog gezien in het voorprog. van radiohead dus vandaar een andere keuze. Met The Field heb ik niet zoveel.
Wel echt heel veel zin in!

Zin in. Dat was het voor nu.

Kaartje voor de vrijdag gekocht!
En als Nederland eruit vliegt tegen Mexico (even afkloppen) haal ik ook nog gewoon een zaterdag-ticket als die er dan nog zijn.

Zin an!

Ik ga sowieso de zaterdag. De vrijdag is ook nog een optie. Ik neem aan dat als Nederland doorgaat dat de wedstrijd ergens op het terrein ook wel te bekijken is?

PITCH Festival

For those of you who wonder: can we watch the game if the Netherlands reach the quarter-finals? The answer is: Yes you can!

We will make sure that you won’t have to miss a minute, so you can cheer ‘’Oranje’’ to the semi-finals!

Kos
T.O. en ik zijn er ook vrijdag.

Misschien wel hét festival waar ik het meeste naar uitkijk deze zomer!

Mijn schema: * = Sowieso verplichte kost!

Jammer van de overlap bij The Field & Nathan Fake.

Vrijdag: Kate Boy (*), Seun Kuti & Egypt 80, Tinariwen, The Field (*), Nathan Fake (*), Moderat (*), Mount Kimbie, SBTRKT (*), Massive Attack (*), George Fitzgerald & daarna zie ik wel.

Zaterdag: Typhoon, Theo Parrish, Jungle by Night, FKA Twigs ( kijken of ze de buzz waard zijn ), Buraka Sum Sistema, Todd Terje (*), Caribou (*), Darkside (*) ( Het Nederlands elftal pik ik wel in de 2de helft mee ), Joy Orbison, Cinnaman & Boye.

tuktak
Darkside of Nederlands elftal...dilemma...

Meer ruimte bij Darkside, fijn.

tuktak
De Pitch organisatie is iig iets sympathieker wat dat betreft :

Voetbalfans hoeven zaterdag niks te missen van de wedstrijd! Er komen twee schermen met audio op het terrein waarop de kwartfinale wordt uitgezonden. Eén van 6 bij 4 meter op het veld bij de Park Stage en één van 4 bij 2 meter in de Westertent. Er is ook een kleine wijziging in de programmatijden zodat je zo min mogelijk hoeft te missen.
De belangrijkste wijzingen rondom de wedstrijd zijn:
The Gaslamp Killer: 20:55 – 21:55
Darkside: 21:15 – 22:30
Clark: 22:45 – 23:45

Mensen boos met een vrijdagkaart, Nathan Fake op zaterdag.

Sowieso klachtenregen, weinig mensen konden naar Moderat, stonden gesloten poortjes.

Net thuis van 2 geweldige Pitch dagen!

Even een kort verslag van alle artiesten die ik meer dan een half uur heb bekeken:

The Field: Cijfer - 6

Ik stond lekker vooraan. Toch viel hij mij eigenlijk nogal tegen. Ik miste een beetje zijn verslavende loops. De opbouw was nog wel redelijk, maar met name het middengedeelte kon mij maar matig boeien, nogal inwisselbare, onopvallende techno. Gelukkig greep hij op het laatst weer terug op eigen werk en was het toch nog even genieten van o.a. Everday. Ik hou het voorlopig wel even bij zijn albums, die klinken toch wel een stuk beter.

Moderat: Cijfer - 10

Het was werkelijk bloedheet in de zaal en afgeladen vol. Gelukkig had ik wel een mooi plekje voorin weten te bemachtigen. Maar goed dat ik een half uur van tevoren aanwezig was, want het stroomde snel vol. Blijkbaar een grote publiekslieveling! De faam werd ook helemaal waargemaakt, een groep meisjes die voor mij stonden en niets van hen kenden, werden ook al helemaal meegezogen tijdens het briljante openingsnummer A New Error. Daarna was het een grote zegetocht, geweldig hoe de mannen iedere keer voor zo`n enorme ontlading wisten te zorgen richting het einde van een nummer. Ruim een uur lang alleen maar staan dansen en met mij iedereen om mij heen. Alleen maar jubelverhalen om mij heen en kei bezweet maar voldaan en zielsgelukkig weer terug uit de tent. Wanneer kan ik weer?!

Massive Attack: Cijfer - 8,5

Ik stond bijna vooraan en heb genoten van een prima atmosfeer tijdens dit optreden. Zelfs de door mij lange tijd verguisde afsluiter Unfinished Sympathy klonk heel intiem. En superblij om Angel een keer live te mogen horen. Teardrops viel mij live een beetje tegen. Verder prima optreden hoor, jammer dat ik een tijdje net achter een gast stond die wel heel erg onder zijn oksels riekte en het nodig vond om zich constant om te draaien, met alle gevolgen van dien.

George Fitzgerald: Cijfer - 7

Zeker aardige muziek, gelukkig ook niet alleen maar van die eentonige, minimal techno. Toch kon het mij niet helemaal meevoeren. Ik had op dit tijdstip behoefte aan iets melodieus én krachtige muziek.

Typhoon: Cijfer - 9

Om 15.10 kwam ik het terrein oplopen in mijn poncho die ik in allerijl aan moest trekken onderweg tijdens een nietsontziende stortbui. Tot mijn verbazing was er nog geen sprake van enige activiteit op het hoofdpodium waar Typhoon om 15.00 zou moeten beginnen. Er was wat materiaal nat geworden en 5 minuten later begon het optreden dan toch voor 30 man in poncho......Typhoon wist de boel al snel te entertainen en kreeg de lachers al snel op zijn hand. Zijn muziek kende ik nog niet, maar dat vormde geen belemmering om volledig uit mijn dak te gaan. Leuke gasten, hij ging zelfs nog even crowdsurfen. En gelukkig stond het op het eind ook helemaal vol. Tijdens Lowlands ga ik zeker weer!

Jungle by Night: Cijfer - 9,5

De verrassing voor mij tijdens het Pitch festival. Ik had al wel wat opgevangen dat dit spectaculair kon zijn, maar dit optreden sloeg alles. Ze kregen het in het begin wat tamme publiek helemaal mee en ik heb in trance mee lopen stuiteren op die heerlijke, exotische kakofonie aan geluiden. Een band om te volgen!

Nathan Fake: Cijfer - 7

Een beetje hetzelfde verhaal als met The Field, hoge verwachtingen vooraf, viel een beetje tegen. Hij had van mij best wat meer eigen, bekender materiaal mogen draaien. Aan pit ontbrak het niet. The Sky Was Pink was wel een absoluut hoogtepunt!

Caribou: Cijfer - 8,5

Na de vele teleurgestelde reacties na hun recente optreden op het Best Kept Secret festival was ik een beetje voorzichtig met mijn verwachtingen. Gelukkig maakten de mannen er een mooi optreden van en klonken alle nummers net zo goed als op plaat, de aanwezige drummer vormde voor mij geen belemmering, het bracht juist wat extra energie aan. Bowls klonk echt verrukkelijk, afsluiter Sun ook. Hun nieuwe materiaal moet nog een beetje bezinken.

Darkside: Cijfer - 9,5

Snel haastte ik mij naar de Gashouderstent om achterin de zaal gelukkig nog een plekje te vinden. Freak Go Home, was al bezig....Briljant nummer vooral deze live versie die maar door bleef gaan, ik zat al snel volledig in een andere wereld. Het hele optreden was sowieso geweldig door een fantastische bestuiving tussen melodie en een heerlijke, alles vullende, stuwende bass. Tel daarbij de tempoversnelling van Golden Arrow op tegen het eind en je gaat volledig uit je dak. Zelfs achterin de zaal, al had ik er wat graag voor gegeven om meer voorin te staan.

Richie Hawtin : Cijfer - 8,5

Een beetje eentonig soms, maar ideale muziek om even lekker op los te beuken! In het begin stond ik vooraan, maar na 20 minuten toch maar iets verder naar achter gaan staan i.v.m. het dreunende geluid. Volgende keer oordopjes mee!

Joy Orbison: Cijfer - 7

Een beetje hetzelfde verhaal als bij George Fitzgerald. Het klonk allemaal wel aardig, maar ik miste gewoon af en toe een bekend nummer. Het werd mij daardoor toch iets te eentonig. Niets dan lof over de totale line - up van Pitch, maar ze hadden na 12 uur wel iets bekendere mensen in mogen plannen.

Helaas Todd Terje gemist, ik hoorde iedereen wel uit zijn dak gaan op Delorean Dynamite. Verder nog een stukje van FKA Twigs meegepikt en dat zag er ook wel fijn uit. Leuk festival! Mooie ontdekkingen gedaan, veel verschillende dansstromingen gezien.

Dance Lover schreef:
Helaas Todd Terje gemist, ik hoorde iedereen wel uit zijn dak gaan op Delorean Dynamite. Verder nog een stukje van FKA Twigs meegepikt en dat zag er ook wel fijn uit. Leuk festival! Mooie ontdekkingen gedaan, veel verschillende dansstromingen gezien.

En nog meer op Inspector Norse. Ik heb een zelden een publiek zo euforisch gezien als bij dat nummer. Man, wat was dat briljant! Todd is mijn hoogtepunt van de zaterdag (ik ging maar 1 dag). Typhoon was ook ontzettend goed. Ik kende lang niet alle nummers, maar het werd vooraan een dik feestje. Heerlijke, vrolijke muziek en een toffe uitstraling. Mooi dat hij weer terug is aan de top van de Nederlandse hiphopscene.

Nathan Fake vond ik ook een beetje tegenvallen dankzij dezelfde verwachtingen. Het hielp ook niet dat het even duurde voordat we naar binnen mochten. Bij The Sky Was Pink was helaas al weer weg om een mooie plek te kunnen bemachtigen bij Todd Terje.

Haha, stond jij in het begin ook in je regenponcho, vooraan bij het podium tijdens Typhoon?

Dance Lover schreef:
Haha, stond jij in het begin ook in je regenponcho, vooraan bij het podium tijdens Typhoon?

Klopt. Niet op de allereerste rij, maar wel heel kort daarachter. Ik had alleen geen poncho, wel een oranje shirt en bijna 2 m lang dus misschien ben ik je wel opgevallen. Wat was dat een heerlijke opwarmer zeg, ook met het feit dat de zon tijdens het optreden doorkwam.

Het geluid van Richie Hawtin was beter te genieten als je bij het TV-scherm stond.

Wat vond jij ervan tuktak?

Zaterdag:
Ik vond FKA Twigs redelijk, 6,5.
Nathan Fake was degelijk: 8
Tourist, heerlijk sfeertje, muziek wat oppervlakkig: 7,5
Richie Hawtin, die trein ging maar door: 9
Darkside: 10+ en ik ga voor deze act naar North Sea waarschijnlijk.

Al met al één van de beste festivals waar ik de laatste jaren ben geweest.
Goede sfeer, niet te druk, veel keuze in voedsel, heerlijke line up, mooie variatie in locaties (tent, open air, Westergas, kleinere zalen) wel te duur bier (2,60 voor 0,2 liter).
We mochten een tas met lachgaspatronen en ballonnen mee naar binnen meenemen, vond ik schappelijk van de security. Tijdens Darkside en Nathan Fake mooie momenten mee gehad.

Dance Lover schreef:

Darkside: Cijfer - 9,5

Als je vooraan had gestaan, waarschijnlijk een 10

Gast
geplaatst: vandaag om 21:45 uur

geplaatst: vandaag om 21:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.