MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Concertlinks naar mooie volledige optredens

zoeken in:
Sonic youth live in Atlanta (1987)

YouTube - Sonic Youth - Live 1987 - Full Show

Schizophrenia , Tom Violence , White Kross , Kotton Krown , Stereo Sanctity , Brother James , Pipeline , Tuff Gnarl , HotWire My Heart , Beauty Lies In The Eye , Expressway To Yr Skull , Pacific Coast Highway , Ticket To Ride , Beat On The Brat.

Nick Cave Live in Paradiso heb ik ook in bezit, maar deze ook, en die vind ik mooier en sfeervoller.
God is in the House.

YouTube - Nick Cave & The Bad Seeds - God Is In The House Full Concert

Portishead - Parijs 2008, vlak na release P3 concert met beperkte toegang:

YouTube - Portishead - Full Concert Prive @ Canal+ (plus Interview)

Massive Attack - Duitsland Melt, 2010
YouTube - Massive Attack - Live at Melt Music Festival (July 2010)

Maar eigenlijk meer deze - benefietconcert (tbv tsunamislachtoffers) in Bristol, 2005 - met vanaf ca 7:10 living proof van een van de mooiste female wave voices EVER, Liz Fraser:

YouTube - massive attack and portishead live bristol

Portishead live

De volgende is niet mijn persoonlijke voorkeur, maar vanwege de hoge waardering mag het concert van Elbow met het BBC orkest zeker niet ontbreken.

YouTube - Elbow with the BBC Concert Orchestra Performing The seldom seen kid - Full Concert

Ik ben wel op zoek gegaan naar de Ein Abend in Wien opnames, maar daarvan alleen Silverfuck kunnen vinden, maar toen had het beestje nog geen naam.

Het Pumpkins optreden tijdens Metropolis festival 1992 (was ik bij) staat ook in z'n geheel op YouTube

Sicofonia's channel - YouTube

Deze is ook wel leuk: Marc Almond 4 december 1984 voor het Spaanse TVE. Marc op z'n nichterigst.

YouTube - Marc Almond La Edad De Oro 1984

John Mayer vind ik ook niet alles goed van, maar ook dit live album wordt hoog gewaardeerd; het begin boven op die berg bij Hollywood is wel erg mooi.
Where the Light is.

YouTube - John Mayer - Where the Light is (Live in LA) Full Concert

Eerste indruk van Marc Almond is dat het best veel van Dexy's Midnight Runners weg heeft; muzikaal gezien.
Marc op z'n nichterigst vind ik toch wel bij de I Feel Love clip met Bronski Beat.

Wellicht een wat clichématige keuze, maar wel een van de weinige concerten die ik ooit in zijn geheel op Youtube heb afgekeken (wellicht gaat dit topic daar verandering in brengen). Radiohead, Reading festival, 2009

YouTube - Radiohead - Live At Reading Festival 2009

Misschien wel 1 van de allerbeste optredens die ik Bob Dylan ooit heb horen geven...
YouTube - Toronto1980
Massey Hall, Toronto, Ontario, Canada – 20 April 1980
The band was refreshed, and excited about the concert being recorded and filmed. Dylan delivers a power house performance. If you are a fan of the christian material, this is not to be missed. If you love to hear Dylan pouring his heart and soul into the show… this is the one.

En nog een optreden uit 2001...
King’s Dock Liverpool, England 12 July 2001
YouTube - Liverpool July 12 2001

Van Talk Talk geen Live in London 1986 kunnen vinden, helaas.
Wel Live at Montreux 1986

YouTube - Talk Talk Live at Montreux 1986

Ik ben nu het Unplugged optreden van REM aan het beluisteren. Waarom ze dat concert nooit officieel hebben uitgebracht is mij een raadsel. Echt een prachtig concert!

Verder ben ik op zoek naar de volgende concerten voor dit topic:

The Band - The Last Waltz
Eagles - Hell Freezes Over

Nog nergens volledig gezien.

ArthurDZ schreef:
Ik ben nu het Unplugged optreden van REM aan het beluisteren. Waarom ze dat concert nooit officieel hebben uitgebracht is mij een raadsel. Echt een prachtig concert!

Snap ik ook niet.

deric raven schreef:
Verder ben ik op zoek naar de volgende concerten voor dit topic:

The Band - The Last Waltz.

Gevonden !

Perfect, die mag gewoon niet ontbreken.

Ik denk niet dat deze link mag omdat er een downloadlink onder staat.

Jammer dat hij niet op YouTube staat

Johnny Marr schreef:
Jammer dat hij niet op YouTube staat

Je mag blij zijn als je wat van Prince op YouTube aantreft want 3 keer met je ogen knipperen en het is er weer af

aERodynamIC schreef:
Ik denk niet dat deze link mag omdat er een downloadlink onder staat.

Niet gezien, dan haal ik hem weg.

deric raven schreef:
(quote)

Niet gezien, dan haal ik hem weg.

Ik had het over die van Prince en die is al weggehaald door Johnny Marr die gelijk zijn bericht verwijderd heeft waardoor de verwarring ontstaan is

Hell Freezes Over staat er weer tussen.

Voor YouTube zal dit hele topic niet mogen - en dat kan elke Bimbo met een kwartjesverstand aanvoelen.

Dit is veel erger dan het plaatsen van artiestenfoto's bij albums etc.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:52 uur

geplaatst: vandaag om 18:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.