Muziek / MusicMeter Live! / Favoriete Locatie
zoeken in:
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 4 november 2013, 18:06 uur
Bitterzoet is wel leuk, maar echt véél te klein. Paradiso is mooi, maar te ver weg. Melkweg vind ik erg tegenvallend (locatie, geluid, personeel).
Ik vind een korte reistijd belangrijker dan het uiterlijk van de zaal. Daarom Doornroosje en Luxor Live. Luxor ziet er ook mooi uit, maar als je dan op de muren tikt, merk je dat het allemaal nep is en dat is wel een domper. Ben benieuwd hoelang Arnhem er nog geld in blijft pompen, want ze draaien slecht.
Tivoli de Helling vind ik beter dan Oudegracht, maar Oudegracht is beter te belopen vanaf het station.
Minst favoriete: 013. Als het even kan, zet ik daar nooit meer een voet over de drempel. Alleen als ik een artiest écht moet zien, ga ik nog. Na het Slayerincident en een ander vergelijkbaar geval ben ik helemaal klaar met ze. Onvriendelijk personeel dat de hand niet in eigen boezem wil steken en elkaar onderling tegenspreekt. En de aansluiting op de treinen is ook niet goed.
Ik vind een korte reistijd belangrijker dan het uiterlijk van de zaal. Daarom Doornroosje en Luxor Live. Luxor ziet er ook mooi uit, maar als je dan op de muren tikt, merk je dat het allemaal nep is en dat is wel een domper. Ben benieuwd hoelang Arnhem er nog geld in blijft pompen, want ze draaien slecht.
Tivoli de Helling vind ik beter dan Oudegracht, maar Oudegracht is beter te belopen vanaf het station.
Minst favoriete: 013. Als het even kan, zet ik daar nooit meer een voet over de drempel. Alleen als ik een artiest écht moet zien, ga ik nog. Na het Slayerincident en een ander vergelijkbaar geval ben ik helemaal klaar met ze. Onvriendelijk personeel dat de hand niet in eigen boezem wil steken en elkaar onderling tegenspreekt. En de aansluiting op de treinen is ook niet goed.
0
Onweerwolf
geplaatst: 4 november 2013, 18:50 uur
Ook een +1 voor Doornroosje. Goede undergroundsfeer vergelijkbaar met Vera.
De Kade in Zaandam was ook een mooie zaal vond ik, jammer dat die weg is. Hetzelfde geldt voor de Goudvishal in Arnhem en de oude Metropool in Hengelo (liefkozend de Necropool genaamd vanwege de vele blackmetal avonden daar in de 90's). Helaas is de nieuwe Metropool super ongezellig. Veel te luxe aankleding en te veel licht. Zalen moeten grauw en donker zijn wat mij betreft.
De Kade in Zaandam was ook een mooie zaal vond ik, jammer dat die weg is. Hetzelfde geldt voor de Goudvishal in Arnhem en de oude Metropool in Hengelo (liefkozend de Necropool genaamd vanwege de vele blackmetal avonden daar in de 90's). Helaas is de nieuwe Metropool super ongezellig. Veel te luxe aankleding en te veel licht. Zalen moeten grauw en donker zijn wat mij betreft.
0
geplaatst: 5 november 2013, 16:12 uur
Iemand ooit in de Beurs van Berlage (heel dichtbij de dam, Amsterdam) geweest? ik treed er op in December en ik vind het er van buiten iniedergeval altijd heel mooi uitzien, lijkt me een mooie zaal met (hopelijk) goed geluid.
0
geplaatst: 5 november 2013, 16:13 uur
Of club 8 in Amsterdam Oud-west? Daar treed ik over 2 weekjes op maar ben er nog nooit voor een optreden geweest, enkel als café, vind het er ook wel leuk uitzien. Ben vooral benieuwd naar het geluid.
0
geplaatst: 5 november 2013, 16:36 uur
De slechte ervaringen over 013 deel ik niet, het lijkt wel het tegenoverstelde van mijn gedachten. Het kan zijn dat dit soort dingen alleen in de Grote Zaal gebeuren maar in de Kleine Zaal en Stage01 is dit niet aan de orde. Ik ga vaak genoeg naar concerten in de 013 en nooit problemen gehad.
0
Sietse
geplaatst: 5 november 2013, 18:59 uur
Ik herken het ook niet, maar ik ben vrijwel alleen nog maar in 013 te vinden tijdens Incubate, en dan is iedereen blij, vrolijk en gelukkig. Maar dat is nogal logisch met Incubate, dus wellicht dat het daar aan ligt.
0
geplaatst: 6 november 2013, 08:23 uur
Ik vind de Pul in Uden en De Bosuil in Weert wel hele leuke zalen. Altijd relaxt en groot voordeel is dat beiden een balkon hebben zodat je wat rustiger kunt staan als je wil, terwijl je goed zicht blijft houden op het podium. Daarnaast komt ik graag in Spirit of 66 in Vervier. Geweldig gezellig zaaltje is dat en het voordeel hier is dat er nooit een voorprogramma is bij de bands. Als er staat "20.00 uur aanvang" dan begint de band ook rond die tijd en niet zoals bij de meeste zalen in Nederland pas rond half 10 of zo. Betekent ook dat het op een normale tijd (rond 22.00 uur) afgelopen is. Daarnaast krijg je in Nederland meestal een of ander dubieus bandje als voorprogramma met een gruwelijk slecht geluid. Daar wordt ik nooit zo heel vrolijk van. Daar heb je in Verviers dus geen last van. Heerlijk!!!!
0
geplaatst: 6 november 2013, 19:24 uur
Ik mag altijd graag voorprogramma's kijken. Ik zie vaak wel potentie in die bandjes en vind het leuk om op die manier met nieuwe muziek in aanraking te komen. Het klopt dat het geluid dan vaak nog niet optimaal is, maar daar kan ik wel mee leven.
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 november 2013, 19:29 uur
Ik ben ook zeker geen fan van de 013. Sfeerloze tent en inderdaad onvriendelijk personeel. Het geluid is voor zo'n dure, grote zaal ook niet bepaald overweldigend.
* denotes required fields.