MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Had ik maar.. Acts die je ooit live had kunnen zien

zoeken in:
buizen
Stalin schreef:
Metallica in Zwaagwesteinde

Zwaagwesteinde ja, in Friesland. In een 'evenementenhal' maar dat was gewoon een veredelde boerenschuur.
En nu komt het, ze speelden daags ervoor ook in Oldenzaal.
Nog veel dichterbij voor mij toen, Oldenzaal. Maar ik weet niet wat me bezielde maar beide optredens (ik geloof 12,50 gulden entree) heb ik aan me voorbij laten gaan. Denk - achteraf - toch dat het iets te maken had met mijn onvoorwaardelijke passie voor Slayer. Metallica was nog net niet de 'vijand' van Slayer maar toch. Iedereen doet (of laat) domme dingen in zijn leven en ik heb dus die beide legendarische Metallica-optredens gewoon laten schieten.
De opnames/bootlegs die er op het net circuleren (Zwaagwesteinde) zijn gemaakt door vrienden van me toen, die er gewoon wel heen gingen. Wij namen altijd onze cassetterecorders mee.

buizen
U2 heeft ook gespeeld in sportzaal 't Heem in Hattem. Had ik toen ook wel heen gekund, ook laten schieten. Ben ik veel minder rouwig om dan om Metallica met Cliff Burton.
Gelukkig was ik er bij op Aardschokdag Zwolle.

buizen schreef:
Zwaagwesteinde ja, in Friesland.

Ik ben zelf geboren in Beetsterzwaag, maar liep ten tijde van Zwaagwesteinde nog mijn luiers vol te poepen.
Eerste harde optredens kwamen in de puberteit op Waldrock, Iduna in Drachten, Bolwerk in Sneek en zelfs nog Fear Factory in Zalen Schaaf te Leeuwarden.

buizen
Er was een tijd dat er in het plaatsje Hardenberg de nodige concerten plaats grepen. In Het Podium. Steve Vai, Yngwie Malmsteen, Motorhead. Echt ongelooflijk.
Woonde er toendertijd vlakbij doch heb geen van genoemde concerten bezocht. Wat bezielde me? Toen leek het alsof er altijd dit soort toppers zouden optreden, dit is dus achteraf absoluut niet zo.
Zie je wel vaker met concertlocaties. In de Ijsselhal Zwolle gebeurde vroeger ook van alles, of in de Jaap Edenhal.

Ik kon in 1980 naar Bob Marley in Ahoy, maar was 16 en had geen geld, als ik had geweten dat hij een jaar later dood zal zijn dan had ik alles op alles gezet. Toen dacht, die komt wel weer een keer terug, mooi niet dus.

Amy Winehouse in HMH maar ik had geen zin.

Beastie Boys op Rock Werchter 2007.
Ik verkoos een plek in het voorvak bij Bjork en Muse (Main Stage) boven de Beasties (Pyramid Marquee). Wist ik veel dat ik nooit meer een kans zou krijgen?

buizen
Baal er toch wel van niet bij het concert van Black Sabbath in Cologne/Keulen te zijn geweest.
Zit me dwars.
Baal sowieso van elk concert dat niet is bezocht, maar The End van Black Sabbath.. had er moeten zijn.
Gedane zaken nemen geen keer.
Niet gedane zaken ook.

Gelukkig zowel Ozzy als Ronnie James back in those days (eighties) live gezien, maar bij deze The End Tour verstek laten gaan. Voelt niet goed.

Stond op de reservelijst voor Robert Long. Werd een dag van tevoren gebeld, maar besloot de voorkeur te geven aan het kijken van een voetbalwedstrijd. Is er nooit meer van gekomen.....

Bowie.....natuurlijk.
Ik hoopte nog na de release van The Next Day de man nog eens live te kunnen aanschouwen.
Ijdele hoop. Hij sprak al niet eens meer met de pers.
De aankondiging van Blackstar gaf mij weer wat hoop, maar we weten allemaal hoe het af liep.
Gemiste kans.
Te laat echt een liefhebber geworden van de man.

Bowie heb ik wel gezien (matig concert in een veel te vol goffertpark) maar Queen dan weer niet. Ook niet Dio (wel tickets, maar gecanceld) en Gary Moore. En ik heb Britney Spears nog nooit live horen zingen
Maar inderdaad, van "het komt wel een keer" (vanwege bv ticket prijs te hoog) komt uiteindelijk afstel. Misschien mankeer je zelf wel iets binnen nu en ... dan wordt het ook al weer moeilijker.

Hendrik68
Springsteen in de Kuip in 1985 volgens mij. Ik kon mee met een groep van mijn school. Kaarten geen probleem. Ik......durf het niet te zeggen, maar....ik durfde niet. Toen baalde ik enorm achteraf. Hoewel Springsteen nog steeds live een topper is heb ik nadien nooit meer de behoefte gevoeld hem live te zien.

buizen
Iets andere invalshoek maar paar kansen laten liggen, om bij enig doorpakken en meer durf artiesten voor de cam te krijgen. Interview. Had volgens mij makkelijk gekund. of footages van backstage live.
Zou heel leuk zijn voor later.
Ben me er van bewust, wordt aan gewerkt.
Overig >> Apparatuur >> Zelf liveconcerten opnemen (apparatuur & meer)

Aangezien ik nog jong ben kies ik voor een optreden dat ik daadwerkelijk had kunnen bijwonen: eind 2013, de albumpresentatie van Selim Lemouchi & His Enemies in het TAC in Eindhoven. Ik dacht: ach, ze spelen toch op Roadburn volgend jaar, en toen besloot Selim om uit het leven te stappen. Daarna heb ik wel het prachtige eerbetoon gezien, toch vind ik het nog steeds ontzettend jammer dat ik het allerlaatste optreden van Selim op Nederlandse bodem niet heb meegemaakt.

In 2008 zou Leonard Cohen op Sziget staan, toen ik daar ook was. Ik vond dat toen een beetje een vreemde boeking, maar keek er wel naar uit. Helaas zegde hij toen last-minute af. Ik nam me voor om hem nog eens live te gaan zien, maar dat is er helaas nooit meer van gekomen.

Een beetje een zelfde verhaal gaat over Lou Reed; in 2012 trad hij op bij Pohoda, Slowakije. Ik zou daar met vrienden heengaan, maar aangezien ik praktisch blut was, heb ik toen last-minute mijn kaartje verkocht. Helaas Lou Reed dus nooit meer kunnen zien.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:31 uur

geplaatst: vandaag om 22:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.