menu

Muziek / MusicMeter Live! / Holland International Blues Festival Grolloo

zoeken in:
Hendrik68
Het mega blues festival waar Johan Derksen het al een paar jaar over heeft gaat er dan daadwerkelijk komen. In een toespraak op het Bluesfestival in Grolloo dit jaar gaf Derksen aan dat aan namen gedacht moest worden als Joe Bonamassa, Buddy Guy, John Mayer en nog meer van dit soort grootheden. Eric Clapton was zelfs al 1,7 miljoen geboden om te komen, volgens Derksen. Hij reageerde helaas niet eens.

Wel, het programma dat gisteren werd gepresenteerd is indrukwekkend, maar niet van het kaliber dat hij voor ogen leek te hebben. Dus (voorlopig?) geen Bonamassa, Guy of Tedeschi Trucks. Toch komen er zeker wel een aantal grootheden naar dat mooie gehuchtje in Drenthe: Bonnie Raitt, Beth Hart, Jimmy Vaughan, Jools Holland (wist persoonlijk niet dat hij er ook bluesartiest bij was), Robert Randolph, Ana Popovic en live sensatie JJ Grey & Mofro. Dat is bepaald geen lullig rijte. Ik ben er zeker blij mee en de kaarten zijn al besteld. Ik kan me echter voorstellen dat mensen, die van Derksen hadden gehoord dat dit het grootste Bluesfestival van Europa had moeten worden, iets meer hadden verwacht. Maar nergens staat dat het programma al rond is, dus wie weet wordt er nog wel een naam aan het programma toegevoegd.

Hierbij de link naar de site van het festival dat op 3 en 4 juni 2016 plaats zal vinden.
HIBF ? Home - hollandinternationalbluesfestival.com

buizen
Super. Blues tussen de hunebedden. Site ziet er gelikt uit (het tweenalaatste woord van de laatste alinea van About is wel foutief geschreven).
Het festival is outdoor?

Hendrik68
Als ik het wel begrepen heb komt er een megatent waar een duizendje of wat in moeten kunnen.

Hendrik68
En we hebben een nieuwe naam. Ook de Tedeschi Trucks band is van de partij op de zaterdag. Dat is toch wel een naam hoor. Vind de CD's niet altijd even spannend, maar live kunnen ze vlammen als geen ander. Derek Trucks mogen we toch wel een van de betere gitaristen van het moment noemen. Een heel unieke eigen sound.

Hendrik68
Zojuist las ik het bericht dat alle dagkaarten voor de zaterdag zijn verkocht. Dat is toch een mooi compliment voor de organiatie. Alleen voor de vrijdag zijn er nog kaarten verkrijgbaar en nog een paar passe-partouts.

buizen
Inderdaad netjes. En blijkbaar is er ook een behoefte aan een 'allergrootste bluesfestival van Europa' in Grolloo. Nu maar hopen op mooi weer. En volgend jaar de tent uit en de weide op. Tussen de hunebedden.

Hendrik68
Inmiddels zijn de weekend kaarten ook uitverkocht. Alleen de vrijdag is nog beschikbaar. Kan ik me wel voorstellen dat dat wat minder hard gaat, aangezien er dan voor dezelfde prijs als zaterdag maar 3 artiesten optreden. Maar 1 van die 3 is wel Beth Hart.

Ben op de een of andere manier erg benieuwd of er ook veel publiek uit het buitenland komt.

buizen
Nou dat gaat lekker zo, in Grolloo.
Hoeveel mensen kunnen er eigenlijk in die grote tent, Hendrik68?
Meen opgevangen te hebben dat ze een tent van LowLands hebben gehuurd. Stormvast.

Hendrik68
In het Dagblad van het Noorden las ik dat er voor de zaterdag 10.000 kaarten zijn verkocht. Zo te lezen moeten daar de weekendkaarten nog bij opgeteld worden. Kortom, druk zat.

Hendrik68
Een kleine 3 weken en dan gaat het loos in het wereldberoemde gehuchtje. Kan bijna niet wachten. Helemaal niet na het nieuws van vandaag dat Jimmy Vaughan verstek moet laten gaan. Natuurlijk ben ik daar helemaal niet blij mee, maar als je ziet wie ze als vervangende act hebben aangetrokken dan zullen er een behoorlijke hoop mensen balen dat ze er niet bij zijn. De Supersonic Blues Machine komt Jimmy Vaughan vervangen. Dat zegt natuurlijk niemand iets, mij ook niet trouwens. De band bestaat uit Fabrizio Grossi (wie?), Trance Lopez (wie?) en Kenny Aronoff, he die kennen de John Mellencamp fans nog al te goed natuurlijk, maar nog steeds denk je. Is dat het? Nee, de band heeft als gastmuzikanten meegeomen: Billy Gibbons (ZZ Top), Robben Ford en en passant komt ook niemand minder dan Walter Trout nog even een deuntje meespelen. Zoals ze in Drenthe zeggen: Dat kon minder.

Hendrik68
Zijn er nog MM-ers die heen gaan volgende week?

Las een interview met Johan Derksen dat voor het programma de Nederlandse Bluesscene bewust is overgeslagen wegens in zijn ogen gebrek aan niveau. Dat vind ik nogal een vreemde uitspraak. Ik heb laatst een concert van Ralph de Jongh en band gezien van internationale allure en ook Phil Bee's Freedom kun je zo op een groot festival neerzetten. Of Mojo Man, keus zat. Zou voor een Nederlandse band ook mooie reclame zijn als ze bijvoorbeeld als openingsact zouden kunnen fungeren.

Hendrik68
Zo, na 3 kwartier in een weiland gewacht te hebben kon ik eindelijk met de Aygo terug naar Emmen. Dat was te verwachten. 10.000 man afvoeren uit een dorp van 800 inwoners is nooit grappig. Dat weet je echter van te voren dus daar over klagen is zinloos. Laten we het hebben over de fantastische eerste avond. Derksen kondigde als antwoord op de hedendaagse "bullshit van radio 3"(zijn eigen woorden) Ana Popovic aan. Daarmee is ook direct het hoogtepunt van de avond genoemd. Zijn haar platen vaak net niet overtuigend genoeg, live is het werkelijk fenomenaal. De geboren Belgradose heeft de blues in haar genen zitten en beheerst werkelijk elk facet van de blues tot in de perfectie. Gesteund door een grandiose ritmesectie was het van begin af knallen geblazen. Popovic was ook de enige die de naam Blues Festival betekenis gaf. De rest van de avond had bar weinig met blues te maken. Is dat erg? Niet als de muziek goed is. Nou wist ik niet wat ik me bij Jools Holland voor moest stellen als artiest, maar het was in ieder geval perfect voor elkaar. Hij had een enorm arsenaal aan begeleiders meegebracht: 5 saxofonisten, 3 trombonisten, 2 trompettisten, een ritmesectie en 3 zangeressen. Dat kon wellicht wel een onsje minder, maar het klonk niettemin als een klok. De zangeressen waren wel heel erg goed zeg. Ruby Turner klonk nog het meest als een gewezen bluesartieste. Wel jammer dat Beth Rowley niet meer zangtijd kreeg. Wat een prachtige stem heeft zij. O, Holland had nog meer meegenomen. De overlevenden van de band Selector, je weet wel: "It's just the same old show, on my radio". Kregen we ook nog retroska. Ze zullen wel gedacht hebben. Henkie uit Emmen laat Retropop in zijn woonplaats schieten voor Grolloo, we zullen hem eens te pakken nemen. Nou ja, het swingde de pan uit en iedereen werd er vrolijk van, wat is dan het probleem? De avond werd afgesloten door Beth Hart. Beth Hart is eigenlijk gewoon een lompe boerin met ontzettend veel soul. Na elk nummer hijst ze ongeneerd haar broek omhoog en na het intense Leave the light on, waarbij je bijna denkt dat ze moet huilen eindigt ze met een praatje waarin ze zegt 3 Nederlandse uitdrukkingen te kennen. Dankoewel, eet smakelijk en "schijt 7 kleuren". Beetje jammer, vooral op zo'n moment. Maar zingen kan ze zeker. Na een wat moeilijk begin, waarbij de geluidsafstelling niet helemaal goed leek, ging ze achter de piano pas echt goed los. Maar helaas voor haar, alleen Beth zelf. Haar begeleiders had ze beter uit moeten zoeken. I'd rather go blind kennen we van plaat met gitaarvirtuoos Joe Bonamassa. Dat hoef je hier niet te verwachten, maar deze gitarist Jon Nichols hielp het nummer nog net niet om zeep, omdat Hart zelf boven de partijen staat, maar enige toegevoegde waarde had Nichols bepaald niet. Had Popovic even op het podium geroepen. Beetje dubbel gevoel dus bij Hart. Ze imponeerde bij vlagen, maar haar manieren en band maakten het tot een niet geheel geslaagd uurtje.

Over een paar uur gaan we verder met Robert Randolph, waarbij ik het advies heb gekregen oordoppen mee te nemen. De man zou gruwelijk hard spelen. Ik laat het over me heen komen. De zaterdag wordt echt het neusje van de zalm met JJ Grey, Tedeschi Trucks, Supersonic Bluesmachine en Bonnie Raitt.

Hendrik68
Later mijn bevindingen van dag 2. Eerst even nagenieten van de mooiste muziekdag die ooit in Nederland te beleven is geweest. Hierbij een artikel van NOS.nl. Zij spreken van een saaie show van "JJ Gray". Ze schrijven het dus al fout want het is Grey en als je JJ Grey al saai noemt, ja dan houdt het op. Zoals deze man los ging was niet van deze planeet. Zo vol overgave als hij speelde.

Grolloo weer even het middelpunt van de blues in Nederland | NOS

Enig puntje was het drama rond Susan Tedeschi. Er was wat aan de hand, maar wat weet ik niet. Ze kwam al bloednerveus het podium op, was van begin tot eind haar tekst kwijt en het publiek moest het doen met wat jamsessies. Tijdens Let me get by rende ze naar haar achtergrondzangers en vroeg om hulp of zo. Die kwam niet en na een hoop gefreak waarbij ze constant met de rug naar het publiek stond (moest ze huilen?) ging het weer verder, waarbij de woorden heel beroerd uit haar mond kwamen. Bonnie Raitt sprak vervolgens in haar show nog wat opbeurende woorden en ze kwam zelfs nog een deuntje met Raitt meezingen. Dat ging wel goed middels het prachtige Angel o Montgomery van John Prine. Dus geen idee wat er loos was, maar het liep niet wat vooral voor haarzelf heel jammer was. Het deerde het algehele gevoel totaal niet. Daarvoor was het evenement te mooi.

Hendrik68
Het is alweer bijna een week geleden, maar ik was nog niet toegekomen aan het bespreken van dag 2 van het festival.

Net als vrijdag was ook de zaterdag zonovergoten. Het noodweer dat in het zuiden van het land voor overlast zorgde bleef het noorden bespaard. Met tienduizend man was ook de zaterdag weer stijf uitverkocht. Aangezien er maar 1 podium was kreeg je wel dat iedereen overal op hetzelfde moment was. Dat was soms wat benauwend, helemaal door de hoge temperatuur, maar aangezien iedereen goed gemutst was werd het nooit vervelend. En blues komt ook uit benauwde streken, dus wat zeuren we. Perfect weer voor de opener Robert Randolph. Van te voren werd me geadviseerd oordoppen mee te nemen. Nou was dat niet nodig, maar hij speelde wel vrij hard ja, maar wel heel mooi hard. Hij bracht een mix van blues en funk en omdat hij op een bluesfestival was speelde hij wat meer blues nummers dan anders. Randolph speelt op een soort van pedal steel, maar dan zonder pedalen, een soort gitaar op poten. Heel apart, maar ook heel speciaal. Heerlijk begin en de tent was direct al goed gevuld.

Als tweede kwam een van mijn favorieten van dit moment JJ Grey & Mofro uit Jacksonville het podium op. Ik had me laten vertellen dat de begeleidingsband tegenwoordig iets anders is dan in het verleden. Omdat ik Grey voor het eerst zag kan ik niet van een verbetering of achteruitgang spreken. Wel dat de nieuwe leden dan erg weinig inwerktijd nodig hadden, want het klonk als een wervelende machine. 2 trompettisten zorgden voor een extra zonnig sfeertje. Grey die zijn harmonica op het laatste album in de kast had laten liggen had hem voor een aantal oude songs weer even meegenomen. Het is een briljant harmonica speler. De swampsoul/funk met een bluesy randje deed het fantastisch. De energie werd langzaam opgebouwd. Grey gaf nog aan dat hij het als inwoner van Florida met deze temperaturen heerlijk naar zijn zin had. Hij beschikt ook nog eens over een van de beste stemmen van de huidige tijd. Altijd leuk als je denkt dat je de enige bent in Drenthe die Grey kent is dat er gewoon een paar rijen dik wordt meegezongen. De fans genoten van begin af aan. De echte bluespuristen veerden op bij de fantastische uitvoering van Sun Shining Down. Ook wel bekend als glory glory hallelujah. Helemaal waanzinnig was het slotakkoord, waarbij hij een uitzinnige versie van het titelnummer van zijn laatste album ten beste gaf. Ol' Glory. Mijn dag was al geslaagd en we waren nog niet halverwege.

Jimmy Vaughan heeft enkele weken geleden besloten zijn Europese tour te cancellen uit angst voor aanslagen. Dat mag Vaughan vaker doen. De organisatoren, voor wie geld geen probleem is, hadden een vervangende act opgetrommeld waar nog lang over gesproken gaat worden. De Supersonic Bluesmachine is een vriendenband bestaande uit Lance Lopez, Fabrizio Grossi en Kenny Aronoff. Op hun fantastische plaat doen diverse bevriende gastartiesten mee. En een paar van die vrienden stond daar gewoon samen op het podium. De band trad voor het eerst op en waar? In het gehuchtje Grolloo aan de andere kant van de wereld. Vlak bij Hendrik's huis. Dat is toch onvoorstelbaar? Walter Trout, Robben Ford en Billy Gibbons (ZZ Top) die in een uurtje samen met het trio compleet los gaan en een lol dat de heren hadden. Geweldig. Het publiek helemaal uitzinnig van vreugde. De heren gingen niet weg voor ze met zijn allen met het publiek op de foto waren geweest.

Nog 2 acts te gaan en je weet nu al dat je getuige bent van een legendarische avond. De Tedeschi Trucks Band was een hele eigenaardige ervaring. Ik hoor daags na heet festival van heel veel kanten dat Tedeschi Trucks hun absolute hoogtepunt was. Dat komt mij heel vreemd voor. Susan was namelijk vocaal niet in vorm. De stem is uiteraard geweldig, maar ze was in zeker 3 songs haar tekst kwijt. Madame is wel zo slim dat ze dan haar gitaartalent gewoon even toont als opvulling en haar man, die werkelijk geen moment het publiek inkijkt vangt het ook allemaal soepeltjes op. De, voor mij iets te veel andere instrumentalisten kregen allemaal de kans een stukje te soleren. Dat was allemaal prima voor elkaar, maar het klopte niet. Tedeschi vond dat zelf ook, dan weer hoofdschuddend, dan weer naar achteren lopend te discussieren en ze keek steeds bozer. Blijkbaar deerde het publiek dit verder niet, maar persoonlijk had ik liever wat minder gefreak en wat meer echte songs gehoord. Daar zijn ze zo goed in normaal gesproken. Van een smetje wil ik niet spreken, want de avond kon al niet meer kapot een een mindere avond van Tedeschi is nog altijd een dikke voldoende.

Waar velen Tedeschi Trucks dus als hoogtepunt zagen vonden vele Raitt het minste. En daar ben ik het dan weer niet mee eens. Ana Popovic en Raitt deden het meeste met de blues, waar het toch allemaal om begon. Raitt is een uitstekend gitariste en vooral een ontzettend warm mens. Een heerlijke afsluiting van het festival. Als slagroom op de taart werd samen met Suan Tedeschi en Derek Trucks een favoriet nummer van John Prine ten gehore gebracht: Angel of Montgomery. Die heb ik helaas op Youtube terug moeten zien, want ik besloot wegens vermoeidheid een paar nummers voor het einde maar vast te gaan. Heb ik geen spijt van overigens, want ik wilde naar huis met een grijns op het gelaat en niet met wallen onder de ogen. Onderweg naar de auto liepen we tussen de cafe's Gerrie en Hofsteenge door en daar zagen we al meer mensen naar huis gaan. Tussen alle vertrekkende festivalgangers en cafegangers krioelden nog allemaal kinderen uit Grolloo over straat. Die mochten natuurlijk extra lang opblijven op deze speciale dag. Het geeft de enorme gemoedelijkheid van het festival aan. De heren van de beveiliging hebben zich nog nooit ergens zo overbodig gevoeld.

Het Holland International Blues Festival. Een idee van Johan Derksen, mogelijk gemaakt door 2 bevriende miljonairs die verder niet in de publiciteit willen. Er komen na deze nog zeker 4 edities bij. Volgend jaar op 9 en 10 juni is de volgende editie. Afgelopen jaar was ik zo ongeveer de eerste die kaarten had. Dat hoefde achteraf niet zo snel. Ongeveer een maand van te voren was het uitverkocht. Ik verwacht dat de volgende editie wel binnen de korste keren is uitverkocht. Ik heb al vele balende mensen gehoord die er niet bij waren en iedereen die er nu was komt volgend jaar terug.

Hendrik68
Vrijdag vanaf 10 uur zijn er weer kaarten verkrijgbaar voor de editie van 2017. Hopelijk worden er dan ook een paar namen bekend gemaakt. Kans is groot dat ik de zaterdag moet missen. Ik heb mijn vrouw beloofd vorig jaar, dat wanneer er een echte topper naar Retropop komt dan ga ik met haar mee. Tenzij Grolloo met iets grandioos komt. Dan gaan we ruzie maken. En natuurlijk heeft Retropop nu eens een band die echt de moeite waard is: Doe Maar. Eerlijk is eerlijk, daar straf je me niet mee. Maar Grolloo moeten missen is wel erg veel wisselgeld. 2 dagen lang alleen maar mooie liedjes waar vind je dat nog. Snap nog altijd niet dat 2 zulke grote festivals op 30 km van elkaar op dezelfde dag plaats moeten vinden.

Hendrik68
Ik heb vanmorgen toch maar kaarten voor Grolloo besteld. Je kunt nooit weten. Ik ga sowieso vrijdag naar Grolloo. De zaterdag zien we dan wel weer. Wie weet regent het pijpenstelen, dan kun je toch maar beter in Grolloo staan. En er zal maar een Doe Maar lid overlijden, wat hopelijk niet gebeurt natuurlijk, dan sta je toch best wel met lege handen. De namen die tot zover bekend gemaakt voor Retropop zijn zijn behalve Doe Maar nou niet om over naar huis te schrijven. Maar goed, zij hebben tenminste namen. Grolloo nog niet. Gebeurt volgens mij niet vaak dat de voorverkoop al is gestart zonder dat er ook maar 1 naam bekend is gemaakt.

buizen
Ana Popovic, ooit woonachtig in Utrecht, trad recent nog op in het Drentse Borger.
In een kerk nog wel.
Ze droeg hele mooie laarzen.
Misschien was Hendrik68 er ook wel bij.
Concertverslag: Ana Popovic - VanSlag, Borger 14 November 2016 - bluesmagazine.nl
http://cdn.nlblue-abdaloglu.savviihq.com/wp-content/uploads/2016/11/20161114_ana_popovic_21028.jpg

Hendrik68
Nee. Ik heb er nog wel aan gedacht, maar het was volgens mij op een maandag of zo. Was niet handig en bovendien heb ik haar dit jaar al een keer gezien. In Grolloo uiteraard. De kerk in Borger is trouwens een fantastische locatie.

Hendrik68
Derksen zou gisteren op TV een persconferentie voor half maart hebben aangekondigd over de line up van dit jaar. Toe maar. Wat moeten we in 's hemels naam verwachten zou je zeggen als de hele pers wordt opgetrommeld voor een bluesfestival? Hij gaf laatst op RTV Drenthe aan dat de Stones weliswaar geprobeerd zijn, maar dat dat echt een brug te ver was. Voor de rest kan ik me geen bluesband of artiest in de bluesrichting indenken waarvoor er een heuse persconferentie belegd zou moet worden. Maar we wachten rustig af.

avatar van Edgar18
Hendrik68 schreef:
Derksen zou gisteren op TV een persconferentie voor half maart hebben aangekondigd over de line up van dit jaar.
Klopt ja. En hij gaf aan nog niks bekend te willen maken omdat de handtekening(en) nog niet is/zijn gezet.

Hendrik68
Zoiets heb ik ook gehoord. Dan nog zou je toch een paar namen bekend kunnen maken zou je denken. Als die laatste dan ook getekend heeft dan maak je die dan toch bekend? Maar dat zal wel te simpel gedacht zijn. Het een zal wel afhangen van het ander. Vorig jaar maakte hij wel eerst een stel namen bekend en een paar maanden later voegde hij er nog een naam aan toe. Derksen maakt het wel spannend in ieder geval, maar voor namen als Bonamassa hoef je geen persconferentie te beleggen. Clapton? Die treedt niet veel meer op. Zou dan wel speciaal zijn als hij toch naar Grolloo komt. Vorig jaar liet Clapton de aanbieding om voor 1 komma zoveel miljoen naar Grolloo te komen schieten. Misschien wil hij nu wel. Dan is dat wel een perspraatje waard natuurlijk. Ach joh. Mooi dat speculeren. En Derksen maar lachen in zijn vuistje. Is ook wel mooi dat je met het geld van vrienden een mooi programma mag samenstellen en iedereen lekker in spanning mag houden. Dat zou iedereen wel willen denk ik.

buizen
Misschien idd Eric Clapton. Of The Allman Brothers Band. Of Robert Cray. Buddy Guy?
Een eenmalige reünie van de Beatles? Want de Beatles hebben de blues toch ook uitgevonden?
Als het land toegesproken moet ivm belangwekkend nieuws dan houd je een persconferentie.
Spannend. Die Johan Derksen.

Hendrik68
Zeker spannend. Ondertussen hebben de Fabulous Thunderbirds al wel op hun website melding gemaakt van een optreden op 10 juni in Grolloo. Dus daar hoeft Derksen de pers niet voor uit te nodigen. Leuk bandje wel. De band waar Jimmy Vaughan ooit begon. Diezelfde Vaughan zou vorig jaar al komen, maar angst voor aanslagen hielden hem tegen, wie weet komt hij nog weer met zijn oude vriendjes spelen.

buizen
Weet je nog, Hendrik68, vorig jaar: dat ze Retropop en Grolloo in zelfde weekeinde hadden gepland? Mag hopen dat ze die blunder niet weer maken. Kinderziektes.

Hendrik68
Het is helaas gewoon weer in hetzelfde weekend buizen. Doe Maar komt op Retropop en dat wil mijn vrouw graag zien. Dus zit ik met een luxeprobleem. De rest van het programma is voorlopig echter dusdanig dat ik het wel heel vervelend zou vinden als ik alleen voor Doe Maar Grolloo moet missen. Hoewel missen, ik ga natuurlijk sowieso op vrijdag naar Grolloo.

buizen
Serieus? Gewoon weer in zelfde weekeinde gepland? Het ligt 25 km. van elkaar en er gebeurt het hele jaar verder niets aan festivals met grotere namen.
Alhoewel.. Pitfest.
Onbegrijpelijk. Doe Maar normaal, Hendrik68, en gun je vrouw haar pleziertje maar laat Grolloo niet schieten!

avatar van Gretz
Hendrik68 schreef:
Het is helaas gewoon weer in hetzelfde weekend buizen. Doe Maar komt op Retropop en dat wil mijn vrouw graag zien. Dus zit ik met een luxeprobleem. De rest van het programma is voorlopig echter dusdanig dat ik het wel heel vervelend zou vinden als ik alleen voor Doe Maar Grolloo moet missen. Hoewel missen, ik ga natuurlijk sowieso op vrijdag naar Grolloo.

Stel aan je vrouw voor om op Dauwpop Doe Maar te gaan zien. Clash opgelost.

Hendrik68
Ha, ha, ja. Of Dicky Woodstock in Steenwijkerwold. Ik meende dat die gasten ooit voor 1 keer weer bij elkaar kwamen, maar dat is onderhand ook al weer 5 jaar geleden.

Wat ik ook kan doen is in maart op een partij stemmen die de normen en waarden weer in ere herstelt, zodat de Heer des Huizes het weer voor het zeggen krijgt.

Ach het is maar muziek. Voorlopig zijn er met de Royal Southern Brotherhood en the Fabulous Thunderbirds 2 leuke, maar geen onmisbare namen gecontracteerd, dus dat "gaat goed". Samantha Fish heeft al een andere afspraak. En wie is er verder wel onmisbaar? Niemand, meer iemand als Buddy Guy, daar ga je niet nog 10 kansen voor krijgen en zeker niet zo dichtbij, dus als die komt, dan is er wel even sprake van een dilemma, maar verder. Bonamassa en Clapton vind ik wel geinig maar ook niet onmisbaar. En als de Stones stiekem toch komen dan verkiest mijn vrouw die ook boven Doe Maar. Dus wat loop ik eigenlijk te zeuren?

Hendrik68
Maart is begonnen. Half maart gaan we de line up horen. Ik zeg, doe komende week maar. Dan wil ik graag de volgende namen horen. Er komt een persconferentie he, dus met de Royal Southern Brotherhood en Fabulous Thunderbirds trek je niet veel journalisten. Ik zeg dat de volgende namen best eens zouden kunnen komen:
- Buddy Guy en Quinn Sullivan (opvallend gaatje in beider schema's). Aangezien Guy in blessuretijd staat te spelen kan je niet lang meer wachten.
- Tommy Castro, zou een mooie onverwachte topper zijn.
- Eric Clapton samen met Steve Winwood. Ja het mag wat kosten en nogmaals, waar beleg je een personferentie anders voor?
- Of toch de Stones, of alleen Mick en Keith met een akoestische bluesset?
- Kenny Wayne Shepherd met zijn hobbyband met o.a. Stephen Stills
- Joanne Shaw Taylor, een van de beste vrouwelijk bluesartiesten van het moment met een enorm charisma. Samantha Fish komt niet dus, dan is Taylor een uitstekend alternatief.
- Ralph de Jongh zou DE perfecte opener van het festival zijn. Derksen is negatief over de Nederlandse Bluesscene, maar bij de nieuwe CD van Ralph staat een positieve noot in over Ralph van...Johan Derksen.
- Chicagoblues topper Toronzo Cannon? Ook nog vrij dat weekend.
- Carlos Santana; Doet die het nog? Volgens zijn site wel. Is dat echte blues, nee, maar dat maakt niet zo heel veel uit gezien het programma vorig jaar.
_ Neville Brothers? Cyrille speelt bij de RSB, een en een is 2?
- Joe Bonamassa? Liet eerder aan Derksen enigszins doorschemeren niet graag naar Grolloo te komen. Maar dat was vorig jaar. Feit is wel dat vele fans Bonamassa iets te geldbelust bezig vinden de laatste jaren en dat werkt zeker in Drenthe niet voor je.

De laatste optie kan ik me eigenlijk niet voorstellen, maar van de overige namen die ik noem kan ik me niet voorstellen dat ik niet minstens 2 namen goed heb.

Ik blijf ondertussen verder dromen.

buizen
Beth Hart acht ik ook niet uitgesloten. Weet het haast wel zeker.
Dit is een ongekend festival. Dat een Johan Derksen maar kan programmeren wat ie wil, hij heeft die miljardairs achter zich. Johan woont nu ook in Grolloo.
UNIEK!
The Rolling Stones naar Drenthe? Why not. Hunebedden zijn immers rollende stenen (zij kwamen in de ijstijd vanuit Noorse gletschers aanschuien en vormen nu de Drentse Hondsrug: hunebedden). Gratis tip.
Mooi dat jij ons zo op de hoogte houdt, Hendrik68. En je bevlogenheid.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:34 uur

geplaatst: vandaag om 09:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.