Muziek / Toplijsten en favorieten / Free at Last: Antony top 50
zoeken in:
2
geplaatst: 16 september 2017, 22:23 uur
16. Bird Gerhl
Dit is dan zo'n nummer waarbij ik me kan voorstellen dat mensen er niet doorheen komen vanwege de vibratie in de stem van Antony.
Het is ook best wel een 'dramatisch' nummer met aardig wat pathos, maar wel van het soort waar nergens uit de bocht wordt gevlogen. Heel oprecht.
Dit is dan zo'n nummer waarbij ik me kan voorstellen dat mensen er niet doorheen komen vanwege de vibratie in de stem van Antony.
Het is ook best wel een 'dramatisch' nummer met aardig wat pathos, maar wel van het soort waar nergens uit de bocht wordt gevlogen. Heel oprecht.
0
geplaatst: 17 september 2017, 09:06 uur
aERodynamIC schreef:
mensen .
mensen .
Tja als dit je niet pakt dan heb je in ieder geval geen bloed, ruggengraat en een hart

Bijzondere mensen

0
geplaatst: 17 september 2017, 10:23 uur
Rudi S schreef:
Tja als dit je niet pakt dan heb je in ieder geval geen bloed, ruggengraat en een hart
Bijzondere mensen
(quote)

Bijzondere mensen
Geen open oor/mind zou ik zeggen

2
geplaatst: 17 september 2017, 11:33 uur
15. For Today I Am a Boy
"One day I'll grow up, I'll be a beautiful woman
One day I'll grow up, I'll be a beautiful girl
But for today I am a child, for today I am a boy"
Het zegt het al helemaal. Inmiddels is het Anohni en wil ze als vrouw worden aangesproken. De naam Anohni was voor de buitenwereld misschien wel nieuw, zelf gebruikte ze het al langer.
Misschien dat het voor ons muziekliefhebbers wat verwarrend is allemaal omdat ze qua uiterlijk nu niet bepaald enorme veranderingen heeft ondergaan. Zelfs zal ze dat misschien ook wel niet nodig vinden. Het gaat erom hoe zij zich voelt en wij doen het dan maar gewoon met de muziek.
"One day I'll grow up, I'll be a beautiful woman
One day I'll grow up, I'll be a beautiful girl
But for today I am a child, for today I am a boy"
Het zegt het al helemaal. Inmiddels is het Anohni en wil ze als vrouw worden aangesproken. De naam Anohni was voor de buitenwereld misschien wel nieuw, zelf gebruikte ze het al langer.
Misschien dat het voor ons muziekliefhebbers wat verwarrend is allemaal omdat ze qua uiterlijk nu niet bepaald enorme veranderingen heeft ondergaan. Zelfs zal ze dat misschien ook wel niet nodig vinden. Het gaat erom hoe zij zich voelt en wij doen het dan maar gewoon met de muziek.
0
geplaatst: 17 september 2017, 17:37 uur
14. Mysteries of Love
Een nummer van Angelo Badalamenti en David Lynch en te vinden op de I Fell in Love with a Dead Boy EP.
Ik vind het een prachtige, haast hypnotiserende bewerking door Antony. Het origineel waar Julee Cruise zingt vind ik wat killer maar ook die is bijzonder fraai.
Het is een nummer uit Blue Velvet van David Lynch.
Een nummer van Angelo Badalamenti en David Lynch en te vinden op de I Fell in Love with a Dead Boy EP.
Ik vind het een prachtige, haast hypnotiserende bewerking door Antony. Het origineel waar Julee Cruise zingt vind ik wat killer maar ook die is bijzonder fraai.
Het is een nummer uit Blue Velvet van David Lynch.
0
geplaatst: 17 september 2017, 22:38 uur
13. Virgin Mary
Afkomstig van een single met Current Ninety Three. Op de A-kant twee nummers van David Tibet's band en op de b-kant Antony met Virgin Mary.
Een gelimiteerde oplage van 500 exemplaren op paars vinyl.
Behoorlijk onbekend dus, maar ik ben er enorm van gaan houden. Het heeft iets lieflijks met dank aan de fluit denk ik, terwijl de drums het nummer wat woester maakt en voor contrast zorgt. Ook de zang van Antony pakt me hier: fluisterend, een uithaal en verder heel lief gezongen.
Eigenlijk een vrij eenvoudig nummer.....
Afkomstig van een single met Current Ninety Three. Op de A-kant twee nummers van David Tibet's band en op de b-kant Antony met Virgin Mary.
Een gelimiteerde oplage van 500 exemplaren op paars vinyl.
Behoorlijk onbekend dus, maar ik ben er enorm van gaan houden. Het heeft iets lieflijks met dank aan de fluit denk ik, terwijl de drums het nummer wat woester maakt en voor contrast zorgt. Ook de zang van Antony pakt me hier: fluisterend, een uithaal en verder heel lief gezongen.
Eigenlijk een vrij eenvoudig nummer.....
1
geplaatst: 18 september 2017, 17:21 uur
12. The Lake
Afkomstig van The Lake EP, waarop drie nummers staan die niet op een album te vinden zijn. The Lake is daarvan de eerste track en wat voor eentje. Een schitterend nummer waar de piano een grote rol speelt, de rest van de begeleiding is vrij spaarzaam.
Het is ook te vinden op Live at St. Olave's, een EP die Antony wederom deelt met Current 93. De andere twee nummers op die live EP zijn You Stand Above Me en Cripple and the Starfish.
Afkomstig van The Lake EP, waarop drie nummers staan die niet op een album te vinden zijn. The Lake is daarvan de eerste track en wat voor eentje. Een schitterend nummer waar de piano een grote rol speelt, de rest van de begeleiding is vrij spaarzaam.
Het is ook te vinden op Live at St. Olave's, een EP die Antony wederom deelt met Current 93. De andere twee nummers op die live EP zijn You Stand Above Me en Cripple and the Starfish.
0
geplaatst: 18 september 2017, 21:27 uur
aERodynamIC schreef:
Afkomstig van The Lake EP, waarop drie nummers staan die niet op een album te vinden zijn.
Afkomstig van The Lake EP, waarop drie nummers staan die niet op een album te vinden zijn.
Fistful of Love staat toch gewoon op I Am a Bird Now?
1
geplaatst: 18 september 2017, 21:51 uur
11. Twilight
Twilight is een bloedstollend mooi nummer van het debuut. Zo'n nummer dat ook gewoon in de top 10 had moeten staan ware het niet dat er maar 10 in passen

Het zijn dit soort nummers die me echt weten te ontroeren.
Ook live is het mooi. Een bekend optreden is dat in Washington in de Sixth & I Synagogue. Goede tip om eens op te zoeken. Heel fijn om de band daar aan het werk te zien.
Twilight is een bloedstollend mooi nummer van het debuut. Zo'n nummer dat ook gewoon in de top 10 had moeten staan ware het niet dat er maar 10 in passen

Het zijn dit soort nummers die me echt weten te ontroeren.
Ook live is het mooi. Een bekend optreden is dat in Washington in de Sixth & I Synagogue. Goede tip om eens op te zoeken. Heel fijn om de band daar aan het werk te zien.
1
geplaatst: 18 september 2017, 22:36 uur
10. Epilepsy Is Dancing
Dit blijft een heerlijk nummer. Zo'n lieflijk, zwierig walsje, qua tekst wat minder luchtig.
Te vinden op The Crying Light. Zo'n nummer dat me telkens weer een beetje weet te betoveren zo mooi.
Dit blijft een heerlijk nummer. Zo'n lieflijk, zwierig walsje, qua tekst wat minder luchtig.
Te vinden op The Crying Light. Zo'n nummer dat me telkens weer een beetje weet te betoveren zo mooi.
0
geplaatst: 18 september 2017, 22:37 uur
Epilepsy Is Dancing... om te janken zo mooi. Vooral dat 'cut me' stuk. Terecht in de top 10, zou ook in de mijne staan.
1
geplaatst: 19 september 2017, 18:55 uur
09. Hope There's Someone
Een juweeltje van I Am a Bird Now maar juist dit nummer zal voor veel mensen lastig zijn vanwege de zang. De vibrato wordt niet geschuwd door Antony.
Het was de eerste single van het tweede album. De video was ook te vinden op de EP.
Een juweeltje van I Am a Bird Now maar juist dit nummer zal voor veel mensen lastig zijn vanwege de zang. De vibrato wordt niet geschuwd door Antony.
Het was de eerste single van het tweede album. De video was ook te vinden op de EP.
0
geplaatst: 19 september 2017, 20:32 uur
08. Soft Black Stars
Op de EP I Fell in Love with a Dead Boy staat een Current 93 cover: Soft Black Stars. In dit topic is die naam al vaker voorbij gekomen.
Ik kende het origineel al van dit gezelschap onder leiding van David Tibet. Het staat op hun gelijknamige album. Ik ben altijd wel een liefhebber van hun muziek, maar moet daar wel erg voor in de stemming zijn.
Dat probleem heb ik niet met Antony. Ik vind dan ook dat hij met deze versie het origineel overtreft. Zo mooi, zo snijdend. Dit soort nummers raken mij altijd enorm, zelfs na ik weet niet hoeveel draaibeurten.
Vergelijken met het origineel? Dat kan:
Aan welke versie geven jullie de voorkeur?
Op de EP I Fell in Love with a Dead Boy staat een Current 93 cover: Soft Black Stars. In dit topic is die naam al vaker voorbij gekomen.
Ik kende het origineel al van dit gezelschap onder leiding van David Tibet. Het staat op hun gelijknamige album. Ik ben altijd wel een liefhebber van hun muziek, maar moet daar wel erg voor in de stemming zijn.
Dat probleem heb ik niet met Antony. Ik vind dan ook dat hij met deze versie het origineel overtreft. Zo mooi, zo snijdend. Dit soort nummers raken mij altijd enorm, zelfs na ik weet niet hoeveel draaibeurten.
Vergelijken met het origineel? Dat kan:
Aan welke versie geven jullie de voorkeur?
0
geplaatst: 19 september 2017, 21:37 uur
Van Antony heeft verre mijn voorkeur, die van Current 93 vind ik vervelend.
Hope there's Someone iets te laag naar mijn mening, top 3.
Hope there's Someone iets te laag naar mijn mening, top 3.
1
geplaatst: 19 september 2017, 21:51 uur
07. Manta Ray
Ongetwijfeld een complete verrassing voor velen dat dit nummer zo hoog staat in mijn lijst. En ik zal je zeggen: dit nummer is alleen maar aan het groeien sinds de start van dit topic. Het zou zomaar top 3 kunnen gaan worden in de nabije toekomst.
Dit is bijna klassiek, een nummer dat me op een geschikt moment aan het huilen zou kunnen brengen (en dat voor een koele kikker).
In 2016 werd deze samenwerking met J. Ralph genomineerd voor een Oscar. Het is een nummer uit de documentaire Racing Extinction (Louise Psihoyos).
Die repeterende piano, zacht op de achtergrond aanzwellende strijkers als zijnde golvend water en die zoetgevooisde stem. Zo passend bij de documentaire. Een terechte Oscar nominatie.
Echt, ik vind dit zo ongelooflijk mooi en dankzij dit topic is de waardering alleen maar gestegen en heb ik het afgelopen week echt heel vaak gedraaid. Wat een prachtige schoonheid. Om verliefd op te worden!
Ongetwijfeld een complete verrassing voor velen dat dit nummer zo hoog staat in mijn lijst. En ik zal je zeggen: dit nummer is alleen maar aan het groeien sinds de start van dit topic. Het zou zomaar top 3 kunnen gaan worden in de nabije toekomst.
Dit is bijna klassiek, een nummer dat me op een geschikt moment aan het huilen zou kunnen brengen (en dat voor een koele kikker).
In 2016 werd deze samenwerking met J. Ralph genomineerd voor een Oscar. Het is een nummer uit de documentaire Racing Extinction (Louise Psihoyos).
Die repeterende piano, zacht op de achtergrond aanzwellende strijkers als zijnde golvend water en die zoetgevooisde stem. Zo passend bij de documentaire. Een terechte Oscar nominatie.
Echt, ik vind dit zo ongelooflijk mooi en dankzij dit topic is de waardering alleen maar gestegen en heb ik het afgelopen week echt heel vaak gedraaid. Wat een prachtige schoonheid. Om verliefd op te worden!
0
geplaatst: 19 september 2017, 22:18 uur
Hope There's Someone staat inderdaad verrassend laag, had 'm minstens top 5 verwacht.
0
geplaatst: 19 september 2017, 22:19 uur
Tja, het blijft jouw topic en jouw lijst. Een ander had ik al naar de conrector gestuurd voor een 'brieffie'. Een paar van de door mij gekoesterde songs zijn al genoemd en danig te laag geplaatst. Maar d'r is nog hoop al is dit wel weer 'voer' voor mijn lijstenallergie 

0
geplaatst: 20 september 2017, 17:26 uur
06. Daylight and the Sun
Op Daylight and the Sun van The Crying Light horen we een hoop pathos. Heerlijk, om in te zwelgen zo fijn. Het klinkt allemaal wat grootser dan op de vorige albums. Niet iedereen vond dat toen even fijn, maar ik ben niet vies van wat meer bombast. Ondanks dat het wat grootster klinkt horen we nog steeds een breekbare Antony.
Op Daylight and the Sun van The Crying Light horen we een hoop pathos. Heerlijk, om in te zwelgen zo fijn. Het klinkt allemaal wat grootser dan op de vorige albums. Niet iedereen vond dat toen even fijn, maar ik ben niet vies van wat meer bombast. Ondanks dat het wat grootster klinkt horen we nog steeds een breekbare Antony.
1
geplaatst: 20 september 2017, 19:51 uur
05. Cripple and the Starfish
Misschien is het bij dit nummer handig om Lou Reed te quoten: "When I first heard 'Cripple and the Starfish'‚ I knew I was in the presence of an angel."
Ik kan daar weinig aan toevoegen.....
Misschien is het bij dit nummer handig om Lou Reed te quoten: "When I first heard 'Cripple and the Starfish'‚ I knew I was in the presence of an angel."
Ik kan daar weinig aan toevoegen.....
0
geplaatst: 20 september 2017, 21:34 uur
04. One Dove
Een schitterend nummer van The Crying Light. Voor de eerste keer horen, de avond voor kerst. Het was hemels. Het nummer heeft een ingetogen sfeer. De wereld staat altijd even stil als ik het hoor.........
Een schitterend nummer van The Crying Light. Voor de eerste keer horen, de avond voor kerst. Het was hemels. Het nummer heeft een ingetogen sfeer. De wereld staat altijd even stil als ik het hoor.........
0
geplaatst: 20 september 2017, 21:35 uur
Morgen de laatste drie voordat ik me vrijdag en zaterdag ga storten in band-avonturen met Gabby Young (een beetje REVERE dus toch nog) 

2
geplaatst: 21 september 2017, 18:08 uur
03. I Fell in Love with a Dead Boy
Voor veel Antony fans een zeer favoriet nummer. Voor mij dus ook. Het is te vinden op de gelijknamige EP met als toevoeging Mysteries of Love en Soft Black Stars.
Het is een al wat ouder nummer van Antony, maar kan gerust een klassieker binnen zijn eigen genre genoemd worden ondanks dat het op geen enkel album staat.
Voor veel Antony fans een zeer favoriet nummer. Voor mij dus ook. Het is te vinden op de gelijknamige EP met als toevoeging Mysteries of Love en Soft Black Stars.
Het is een al wat ouder nummer van Antony, maar kan gerust een klassieker binnen zijn eigen genre genoemd worden ondanks dat het op geen enkel album staat.
0
geplaatst: 21 september 2017, 20:20 uur
Vraagje van een noob - de uitvoeringen die jij hier hebt gepost, zijn dat de eerste ("originele") uitvoeringen en/of zijn dat je voorkeursuitvoeringen? Van dit nummer staat mij een specifieke uitvoering bij (met orkest) en met daarin een tin whistle voor de enkele accenten - en die uitvoering vind ik nog ontroerender.
0
geplaatst: 21 september 2017, 20:28 uur
Allemaal studioversies met soms een extra clipje live.
Je bedoelt de live versie van het album Turning denk ik.
Hier een andere live versie:
Je bedoelt de live versie van het album Turning denk ik.
Hier een andere live versie:
1
geplaatst: 21 september 2017, 20:46 uur
02. You Are My Sister
Ik twijfel altijd of dit nu mijn nummer 1 moet zijn of 2. Dit duet met Boy George heeft me altijd weten te raken. Zo ongelooflijk mooi. De stemmen matchen ook goed.
Boy George is altijd een grote held geweest van Antony net zoals Marc Almond, wiens album Torment and Toreros behoort tot Antony's favorieten.
Ik twijfel altijd of dit nu mijn nummer 1 moet zijn of 2. Dit duet met Boy George heeft me altijd weten te raken. Zo ongelooflijk mooi. De stemmen matchen ook goed.
Boy George is altijd een grote held geweest van Antony net zoals Marc Almond, wiens album Torment and Toreros behoort tot Antony's favorieten.
0
geplaatst: 21 september 2017, 21:03 uur
Deze waar ik eerder dit topic aan refereerde is mijn favoriet van Antony, sowieso een van mijn mooiste liedjes ooit.
Ik bedoel dat fluitje (ik denk dat Mju deze met het Metropool op het oor/oog had) tussendoor

0
geplaatst: 21 september 2017, 21:13 uur
Rudi S schreef:
Deze waar ik eerder dit topic aan refereerde is mijn favoriet van Antony, sowieso een van mijn mooiste liedjes ooit.
Ik bedoel dat fluitje (ik denk dat Mju deze met het Metropool op het oor/oog had) tussendoor
(quote)
Yep en 'tis geen tin whistle maar een houten piccolo. Zeldzame muzikale symbiose en dan te denken dat ik erbij had kunnen zijn. Dit is het soort concert waar je heel lang op kunt teren.
0
geplaatst: 21 september 2017, 22:41 uur
Mjuman schreef:
Dit is het soort concert waar je heel lang op kunt teren.
Dit is het soort concert waar je heel lang op kunt teren.
Zoals gezegd was ik erbij in Carré en dat is er eentje om inderdaad nooit meer te vergeten: allereerst de euforie er toch bij te kunnen zijn terwijl de 'gewone stervelingen inclusief ikzelf' gewoon geen kaarten konden krijgen en dan toch met een kruiwagen het voor elkaar krijgen (toen nog niet wetende dat er een extra concert kwam dat ook gefilmd werd), maar buiten dat een perfecte plaats in de zaal en echt af en toe moeten vechten tegen de emoties, die niet eens ergens op gebaseerd waren: puur de manier waarop Antony het allemaal bracht. Ter vergelijk: een paar maanden ervoor in Eindhoven lukte het Antony veel minder en was het bijna teleurstellend vanwege de torenhoge verwachtingen van mijn kant.
1
geplaatst: 21 september 2017, 22:56 uur
01. River of Sorrow
Laat hier de muziek maar spreken inclusief de tekst:
There is a black river
It passes by my window
And late at night
All dolled up like Christ
I walk the water
Between the piers
Singing
Oh
River of sorrow
River of time, river
River of sorrow
Don't swallow this time
For we all know the baby has expired
Long ago she was pulled from the mire
And no precious liar or well-wisher
Can return the love that was stolen
Oh
River of sorrow
River of time, river
River of sorrow
Don't swallow this time
Can you see the light
At the end of the dark passageway
Take me wit you towads this light
Into the darkness passing over the faces in the river
Hear me!
I'm whispering in your ear!
Oh
River of sorrow
Oh, river of time
River of sorrow
Don't swallow this time
Oh
River of sorrow
Oh, river of time
River of sorrow
Don't swallow this time
In 2004 kreeg Marc Almond een ernstig motorongeluk. Hij overleefde het maar net en de kans dat hij ooit nog muziek zou gaan maken was nihil, laat staan dat hij nog eens zou optreden.
Het was o.a. Antony die Marc wist over te halen weer op te treden. River of Sorrow was één van de eerste nummers die hij opvoerde samen met Antony. Een vrij emotionele lading dus.
Voor mij dan toch wel mijn favoriete Antony nummer.
Dank voor het volgen van dit topic. Ongetwijfeld eentje met aardig wat verrassingen, maar dat hoort ook bij dit soort topics.
Nu even niks... ik heb namelijk nog geen idee wie ik hierna zou willen gaan eren met een lijst
Laat hier de muziek maar spreken inclusief de tekst:
There is a black river
It passes by my window
And late at night
All dolled up like Christ
I walk the water
Between the piers
Singing
Oh
River of sorrow
River of time, river
River of sorrow
Don't swallow this time
For we all know the baby has expired
Long ago she was pulled from the mire
And no precious liar or well-wisher
Can return the love that was stolen
Oh
River of sorrow
River of time, river
River of sorrow
Don't swallow this time
Can you see the light
At the end of the dark passageway
Take me wit you towads this light
Into the darkness passing over the faces in the river
Hear me!
I'm whispering in your ear!
Oh
River of sorrow
Oh, river of time
River of sorrow
Don't swallow this time
Oh
River of sorrow
Oh, river of time
River of sorrow
Don't swallow this time
In 2004 kreeg Marc Almond een ernstig motorongeluk. Hij overleefde het maar net en de kans dat hij ooit nog muziek zou gaan maken was nihil, laat staan dat hij nog eens zou optreden.
Het was o.a. Antony die Marc wist over te halen weer op te treden. River of Sorrow was één van de eerste nummers die hij opvoerde samen met Antony. Een vrij emotionele lading dus.
Voor mij dan toch wel mijn favoriete Antony nummer.
Dank voor het volgen van dit topic. Ongetwijfeld eentje met aardig wat verrassingen, maar dat hoort ook bij dit soort topics.
Nu even niks... ik heb namelijk nog geen idee wie ik hierna zou willen gaan eren met een lijst

* denotes required fields.