menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 van 2018

zoeken in:
avatar van Minneapolis
Ik heb even de top 25 onder de loep genomen (de overige 75 volgen de komende weken ook nog). Enkel Cowboy Junkies, Parquet Courts en Whispering Sons stonden in mijn top 10. Against All Logic ook trouwens, maar die is terug te vinden op 33 in de MM lijst.

Car Seat Headrest en het niet al te toegankelijke, maar intrigerende, Double negative van Low ga ik echter een tweede kans geven omdat ik toch potentieel hoor.

avatar van Johnny Marr
Minneapolis schreef:

Car Seat Headrest en het niet al te toegankelijke, maar intrigerende Double negative van Low ga ik echter een tweede kans geven omdat ik toch potentieel hoor.

Een verstandige beslissing.

avatar van hoi123
Heel blij verrast met de hoge posities van Low en Daughters! Ben Howard is een prima winnaar, ben vooral bij dat de aapjes hem niet pakken dit jaar.

bennerd
Nul overeenkomsten. Ik kan weer vol stoerheid het nieuwe jaar in ?

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
1. Skee Mask - Compro (61)
2. Marlon Williams - Make Way for Love (20)
3. Gregory Alan Isakov - Evening Machines
4. Ross from Friends - Family Portrait
5. DJ Healer - Nothing 2 Loose
6. Fatoumata Diawara - Fenfo (81)
7. DeepChord - Immersions
8. Caetano Veloso, Moreno Veloso, Zeca Veloso, Tom Veloso - Ofertório
9. Leon Vynehall - Nothing Is Still
10. Brockhampton - Iridescensce (93)

avatar van deric raven
bennerd schreef:
Nul overeenkomsten. Ik kan weer vol stoerheid het nieuwe jaar in ?


Hier ook het geval.

avatar van trebremmit
Weet iemand toevallig nog hoeveel users vorig jaar een top tien invulden? Ik heb het idee dat de 656 van dit jaar niet zoveel is, maar ik kan mij vergissen.

ohmusica
..... psst even tussendoor...(Het gaat ‘m in zo’n muziekjaar om de zelf ontdekte pareltjes, het ervaren van schoonheid dan wel ergernis of toch nog eens beluisteren, muziek die je dag goedmaakte, de herinneringen die werden opgehaald, de troost, of hervonden inspiratie. Niet in een lijst te vatten, dus tot falen gedoemd.)... we gaan weer verder

avatar van MRDammann
trebremmit schreef:
Weet iemand toevallig nog hoeveel users vorig jaar een top tien invulden? Ik heb het idee dat de 656 van dit jaar niet zoveel is, maar ik kan mij vergissen.


738. Hier kan je overigens de lijst van vorig jaar vinden.

avatar van trebremmit
Bedankt! Iets meer dus.

avatar van Rudi S
trebremmit schreef:
Bedankt! Iets meer dus.


In 2013 waren het er meer dan 1000

avatar van trebremmit
Zo, dat was veel. Er is dus steeds minder animo voor, of het wordt steeds moeilijker kiezen.

avatar van Rudi S
trebremmit schreef:
Zo, dat was veel. Er is dus steeds minder animo voor, of het wordt steeds moeilijker kiezen.

Het loopt langzaam terug, lijkt minder animo
Ook 2012,2011 hadden > 1000 deelnemers? Daarna werd het minder.

avatar van Broem
Wel een fantastische numero uno....jippie (kijkend naar het hoogste gemiddelde)

avatar van E-Clect-Eddy
Ai, kans gemist.

Geen tijd meer gehad om mijn Top 10 van af te ronden. Er zaten te veel goede / interessante albums tussen september en december.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Is er trouwens ergens een plek waar al deze jaarlijsten staan (en straks ook die van 2018 als die van de homepage verdwijnt)?

avatar van Rudi S
Mausie schreef:
Is er trouwens ergens een plek waar al deze jaarlijsten staan (en straks ook die van 2018 als die van de homepage verdwijnt)?


Jaarlijst

Het jaar geeft de lijst aan, dus 17 in 18 veranderen geeft de huidige lijst.
Knippen en plakken bovenaan de pagina kan ook

avatar van HugovdBos
Mijn top 10 met de positie in de MusicMeter eindlijst:

01. Riverside - Wasteland (10)
02. Distance, Light & Sky - Gold Coast (-)
03. Galahad - Seas of Change (-)
04. Ben Howard - Noonday Dream (1)
05. Cowboy Junkies - All That Reckoning (21)
06. Phideaux - Infernal (-)
07. Anna von Hausswolff - Dead Magic (41)
08. Nils Frahm - All Melody (17)
09. Christian Kjellvander - Wild Hxmans (-)
10. Fantastic Negrito - Please Don't Be Dead (-)

avatar van John Self
Rudi S schreef:
(quote)


Jaarlijst

Het jaar geeft de lijst aan, dus 17 in 18 veranderen geeft de huidige lijst.
Knippen en plakken bovenaan de pagina kan ook


Dat is niet de lijst van alle inzenders. Dat is de lijst met de hoogste beoordelling.

avatar van John Self
Om te stemmen moeten je favoriete albums wel op Musicmeter staan en in mijn geval was dat niet zo. Jammer maar helaas, een gemiste kans. Het toevoegen van een album heb ik meerdere keren geprobeerd en krijg alleen maar waarschuwingen van moderators, dus daar waag ik me niet meer aan. Daar moet een beter systeem voor bedacht worden. Waarom niet een erkende muziekdatabase gebruiken zoals veel musicapps doen?


avatar van Rudi S
John Self schreef:
(quote)


Dat is niet de lijst van alle inzenders. Dat is de lijst met de hoogste beoordelling.

Nu wel.

avatar van John Self


Dank Eddy, dat wist ik niet. Nu wel.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Rudi S schreef:
(quote)


Jaarlijst

Het jaar geeft de lijst aan, dus 17 in 18 veranderen geeft de huidige lijst.
Knippen en plakken bovenaan de pagina kan ook


Handig trucje, thanks! Maar er is dus geen officiële plek op MusicMeter waar je die lijsten kan vinden? Net zoals je de top 250 hebt onder 'Toplijsten'.

avatar van Masimo
John Self schreef:
Dank Eddy, dat wist ik niet. Nu wel.
Nu zijn we natuurlijk wel benieuwd geworden op welke platen je doelde...

avatar van John Self
Masimo schreef:
(quote)
Nu zijn we natuurlijk wel benieuwd geworden op welke platen je doelde...


ik begon met John McLaughlin - live in San Francisco. En die was er niet. Daarna gelukkig wel:
Wayne Shorters Emanon
A Perfect Circles Elephant,
Hackberry, uut Groning'n met een debuut album vol prachtige, melodieuze, psychedelische (P)rock. Luister maar eens Ophidian Strike | Hackberry - hackberry.bandcamp.com
Low met Double Negative.

Maar geen:
Michael Leonhart Orchestra – The Painted Lady Suite
Francois Moutin – Interplay
Andrew Cyrille – Lebroba
Joshua Redman – Still Dreaming
Carlos Henriquez – Dizzy Con Clave: Live from Dizzy's Club Coca Cola

Maar ik ben blij dat ik vandaag de eindlijst zag. Daar ben ik voorlopig wel even zoet mee. Want er is me het afgelopen jaar het een en ander ontgaan, moet ik een beetje met spijt en schaamte erkennen. Er was een tijd dat ik het beter volgde allemaal.

avatar van Rudi S
John Self schreef:



Joshua Redman – Still Dreaming


Staat al ruim een half jaar op de site, bij Jazz (samenwerkingen is het vaak even zoeken.

Joshua Redman, Ron Miles, Scott Colley & Brian Blade - Still Dreaming (2018)

Ook is er Andrew Cyrille / Wadada Leo Smith / Bill Frisell - Lebroba (2018)

avatar van Marty McFly
Ik vraag het ieder jaar: hoe kan ik ook weer mijn ingevoerde lijstje over 2018 terugvinden?

avatar van Rudi S
Marty McFly schreef:
Ik vraag het ieder jaar: hoe kan ik ook weer mijn ingevoerde lijstje over 2018 terugvinden?


Waarom heb jij in voorgaande jaren naar jouw ingevoerde lijstje van 2018 gevraagd

avatar van Marty McFly
Rudi S schreef:
(quote)


Waarom heb jij in voorgaande jaren naar jouw ingevoerde lijstje van 2018 gevraagd


Als jij het hele jaar zo scherp blijft, komt het best goed!

Gast
geplaatst: vandaag om 00:58 uur

geplaatst: vandaag om 00:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.