Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 van 2018
zoeken in:
0
geplaatst: 5 maart 2018, 21:54 uur
1.Brigid Mae Power - The Two Worlds
2.Shopping - The Official Body
3.тпсб - Sekundenschlaf
4.2 Chainz - The Play Don't Care Who Makes It
5.Migos - Culture II
6.Nils Frahm - All Melody
7.Johnny Jewel - Digital Rain
8.Maxo Kream - Punken
9.Various Artists - Black Panther: The Album
10.shame - Songs of Praise
2.Shopping - The Official Body
3.тпсб - Sekundenschlaf
4.2 Chainz - The Play Don't Care Who Makes It
5.Migos - Culture II
6.Nils Frahm - All Melody
7.Johnny Jewel - Digital Rain
8.Maxo Kream - Punken
9.Various Artists - Black Panther: The Album
10.shame - Songs of Praise
1
Misterfool
geplaatst: 7 maart 2018, 12:56 uur
Inmiddels, na 2 maanden en één week, kom ik tot een aardige top 5. Elk album is 4* of meer waard.
1. Flying Horseman - Rooms / Ruins
2. Gleb Kolyadin - Gleb Kolyadin
3. Nils Frahm - All Melody
4. Galahad - Seas of Change
5. Loma - Loma
Desalniettemin zie ik in de topic dat ik nog aardig wat muziek moet gaan onderzoeken, waaronder: Alva Noto + Ryuichi Sakamoto, Django Django en voornamelijk Anna von Hauswolff.
1. Flying Horseman - Rooms / Ruins
2. Gleb Kolyadin - Gleb Kolyadin
3. Nils Frahm - All Melody
4. Galahad - Seas of Change
5. Loma - Loma
Desalniettemin zie ik in de topic dat ik nog aardig wat muziek moet gaan onderzoeken, waaronder: Alva Noto + Ryuichi Sakamoto, Django Django en voornamelijk Anna von Hauswolff.
1
geplaatst: 7 maart 2018, 13:57 uur
Inmiddels in totaal 25x op een 2018-release gestemd. Tijd dus voor een update:
1. Loma - Loma
2. A.A.L (Against All Logic) - 2012 - 2017
3. Car Seat Headrest - Twin Fantasy (Face to Face)
4. Mattheis - Nodal Lines
5. Anna von Hausswolff - Dead Magic
6. GusGus - Lies Are More Flexible
7. Nathan Fake - Sunder
8. Alva Noto + Ryuichi Sakamoto - Glass
9. Alela Diane - Cusp
10. MGMT - Little Dark Age
11. Franz Ferdinand - Always Ascending
12. Nils Frahm - All Melody
13. Tocotronic - Die Unendlichkeit
14. Stick in the Wheel - Follow Them True
15. Django Django - Marble Skies
1. Loma - Loma
2. A.A.L (Against All Logic) - 2012 - 2017
3. Car Seat Headrest - Twin Fantasy (Face to Face)
4. Mattheis - Nodal Lines
5. Anna von Hausswolff - Dead Magic
6. GusGus - Lies Are More Flexible
7. Nathan Fake - Sunder
8. Alva Noto + Ryuichi Sakamoto - Glass
9. Alela Diane - Cusp
10. MGMT - Little Dark Age
11. Franz Ferdinand - Always Ascending
12. Nils Frahm - All Melody
13. Tocotronic - Die Unendlichkeit
14. Stick in the Wheel - Follow Them True
15. Django Django - Marble Skies
0
geplaatst: 7 maart 2018, 16:04 uur
1. A.A.L (Against All Logic) - 2012 - 2017
2. U.S. Girls - In a Poem Unlimited
3. Shame - Songs Of Praise
4. Suuns - Felt
5. Nils Frahm - All Melody
Geweldig jaar tot nu toe, heel erg gecharmeerd van bovenstaande albums. Verder zijn de albums van Car Seat Headrest, GoGo Penguin en Ludwig Goransson's Black Panther soundtrack ook sterk. En de singles van MGMT, Zwart Licht, Kendrick Lamar (Black Panther), GusGus en Nathan Fake bevallen me erg goed, dus nog wat albums in de wachtrij.
Ook kijk ik uit naar de albums van Jon Hopkins, Janelle Monaé, Parquet Courts, Yo La Tengo en Beach House
2. U.S. Girls - In a Poem Unlimited
3. Shame - Songs Of Praise
4. Suuns - Felt
5. Nils Frahm - All Melody
Geweldig jaar tot nu toe, heel erg gecharmeerd van bovenstaande albums. Verder zijn de albums van Car Seat Headrest, GoGo Penguin en Ludwig Goransson's Black Panther soundtrack ook sterk. En de singles van MGMT, Zwart Licht, Kendrick Lamar (Black Panther), GusGus en Nathan Fake bevallen me erg goed, dus nog wat albums in de wachtrij.
Ook kijk ik uit naar de albums van Jon Hopkins, Janelle Monaé, Parquet Courts, Yo La Tengo en Beach House
0
geplaatst: 13 maart 2018, 19:39 uur
1. Shame Songs Of Praise 4,0
2. Nils Frahm All Melody 3,5
3. Hookworms - Microshift 3,0
4. Moaning - Moaning 3,0
2. Nils Frahm All Melody 3,5
3. Hookworms - Microshift 3,0
4. Moaning - Moaning 3,0
0
geplaatst: 17 maart 2018, 12:52 uur
1. Eric Chenaux - Slowly Paradise
2. Young Fathers - Cocoa Sugar
3. Richard Youngs - Belief
4. Subtle Degrees - A Dance That Empties
5. Ameel Brecht - Polygraph Heartbeat
6. Guy One - #1
7. Profligate - Somewhere Else
8. Suuns - Felt
9. 700 Bliss - Spa 700
10. JPEGMAFIA - Veteran
2. Young Fathers - Cocoa Sugar
3. Richard Youngs - Belief
4. Subtle Degrees - A Dance That Empties
5. Ameel Brecht - Polygraph Heartbeat
6. Guy One - #1
7. Profligate - Somewhere Else
8. Suuns - Felt
9. 700 Bliss - Spa 700
10. JPEGMAFIA - Veteran
0
geplaatst: 17 maart 2018, 12:56 uur
1. Marlon Williams - Make Way for Love (2018)
2. GoGo Penguin - A Humdrum Star (2018)
3. First Aid Kit - Ruins (2018)
4. Nils Frahm - All Melody (2018)
5. Black Panther: The Album (2018)
6. Rhys Lewis - Bad Timing (2018)
7. Alela Diane - Cusp (2018)
8. Daniel Romano - Human Touch (2018)
9. A.A.L (Against All Logic) - 2012 - 2017 (2018)
10. Julia Biel - Julia Biel (2018)
Eigenlijk zou Tyler Childers - Purgatory op twee moeten staan maar dat album kwam officieel (in zijn thuisland) al in 2017 uit.
2. GoGo Penguin - A Humdrum Star (2018)
3. First Aid Kit - Ruins (2018)
4. Nils Frahm - All Melody (2018)
5. Black Panther: The Album (2018)
6. Rhys Lewis - Bad Timing (2018)
7. Alela Diane - Cusp (2018)
8. Daniel Romano - Human Touch (2018)
9. A.A.L (Against All Logic) - 2012 - 2017 (2018)
10. Julia Biel - Julia Biel (2018)
Eigenlijk zou Tyler Childers - Purgatory op twee moeten staan maar dat album kwam officieel (in zijn thuisland) al in 2017 uit.
0
geplaatst: 20 maart 2018, 11:38 uur
1. Shame Songs Of Praise 4,0
2. Calexico - The Thread That Keeps Us 3,5
3. Nils Frahm All Melody 3,5
4. Hookworms - Microshift 3,0
5. Moaning - Moaning 3,0
2. Calexico - The Thread That Keeps Us 3,5
3. Nils Frahm All Melody 3,5
4. Hookworms - Microshift 3,0
5. Moaning - Moaning 3,0
0
geplaatst: 25 maart 2018, 18:30 uur
1. (=) Nakhane – You Will Not Die
2. (1) Marlon Williams – Make Way for Love
3. (=) Joshua Hyslop – Echos
4. (=) Charlie Barnes - Oceanography
5. (=) GusGus – Lies Are More Flexible
6. (2) Clean Pete – Afblijven
7. (=) Lowpines – In Silver Halides
8. (3) Anna von Hausswolff – Dead Magic
9. (4) Jono McCleery – Seeds of a Dandelion
10. (5) VanWyck – An Average Woman
11. (=) Creep Show – Mr Dynamite
12. (=) Amen Dunes - Freedom
13. (=) The Winter Sounds – Maximum Reality
14. (6) shame – Songs of Praise
15. (7) ionnalee – Everyone Afraid to be Forgotten
16. (8) And the Golden Choir – Breaking with Habits
17. (9) Stick in the Wheel – Follow Them True
18. (10) Sopor Aeternus & The Ensemble of Shadows – The Spiral Sacrifice
19. (11) Glen Hansard – Between Two Shores
20. (12) Typhoon – Offerings
2. (1) Marlon Williams – Make Way for Love
3. (=) Joshua Hyslop – Echos
4. (=) Charlie Barnes - Oceanography
5. (=) GusGus – Lies Are More Flexible
6. (2) Clean Pete – Afblijven
7. (=) Lowpines – In Silver Halides
8. (3) Anna von Hausswolff – Dead Magic
9. (4) Jono McCleery – Seeds of a Dandelion
10. (5) VanWyck – An Average Woman
11. (=) Creep Show – Mr Dynamite
12. (=) Amen Dunes - Freedom
13. (=) The Winter Sounds – Maximum Reality
14. (6) shame – Songs of Praise
15. (7) ionnalee – Everyone Afraid to be Forgotten
16. (8) And the Golden Choir – Breaking with Habits
17. (9) Stick in the Wheel – Follow Them True
18. (10) Sopor Aeternus & The Ensemble of Shadows – The Spiral Sacrifice
19. (11) Glen Hansard – Between Two Shores
20. (12) Typhoon – Offerings
0
ohmusica
geplaatst: 26 maart 2018, 00:10 uur
: alle 10 best, maar is het genoeg? :
Marlon Williams – Make Way for Love
Nakhane – You Will Not Die
Nils Frahm - All Melody
Khruangbin - Con Todo el Mundo
VanWyck - An Average Woman
Frederico Albanese - By The Deep Sea
John Surman - Invisible Lights
Kronos Quartet - Landfall
Kid Koala - Music to Draw to Satelite
Loma - Loma
Marlon Williams – Make Way for Love
Nakhane – You Will Not Die
Nils Frahm - All Melody
Khruangbin - Con Todo el Mundo
VanWyck - An Average Woman
Frederico Albanese - By The Deep Sea
John Surman - Invisible Lights
Kronos Quartet - Landfall
Kid Koala - Music to Draw to Satelite
Loma - Loma
0
nedbed
geplaatst: 29 maart 2018, 14:40 uur
1. MGMT - Little Dark Age
2. JPEGMAFIA - Veteran
3. Young Fathers - Cocoa Sugar
4. A.A.L (Against All Logic) - 2012 - 2017
5. Bishop Nehru - Elevators: Act I & II
6. Mick Jenkins - Or More; the Frustration
7. Jericho Jackson - Elzhi & Khrysis Are Jericho Jackson
8. Zwart Licht - Bliksem
9. Evidence - Weather or Not
10. Ray Fuego - Zwart
2. JPEGMAFIA - Veteran
3. Young Fathers - Cocoa Sugar
4. A.A.L (Against All Logic) - 2012 - 2017
5. Bishop Nehru - Elevators: Act I & II
6. Mick Jenkins - Or More; the Frustration
7. Jericho Jackson - Elzhi & Khrysis Are Jericho Jackson
8. Zwart Licht - Bliksem
9. Evidence - Weather or Not
10. Ray Fuego - Zwart
0
geplaatst: 29 maart 2018, 22:57 uur
1. (1) Black Rebel Motorcycle Club - Wrong Creatures
2. (-) Car Seat Headrest - Twin Fantasy
3. (2) Franz Ferdinand - Always Ascending
4. (3) VETO - 16 colors
5. (4) Glen Hansard - Between Two Shores
6. (5) Typhoon - Offerings
7. (-) Wild Child - Expactations
8. (6) Shame - Songs Of Praise
9. (-) Lo Moon - Lo Moon
10. (7) Shopping - The Official Body
11. (8) White Room - Eight
12. (9) First Aid Kit - Ruins
13. (10) Van William - Countries
14. (-) Born Ruffians - Uncle, Duke & The Chief
15. (11) Jesse Marchant - Illusion Of Love
16. (12) Anna Von Hauswolff - Dead Magic
17. (-) Jonathan Wilson - Rare Birds
18. (-) Walter Martin - Reminisce Bar And Grill
19. (13) Joan As Police Woman - Damned Devotion
20. (-) Suuns - Felt
2. (-) Car Seat Headrest - Twin Fantasy
3. (2) Franz Ferdinand - Always Ascending
4. (3) VETO - 16 colors
5. (4) Glen Hansard - Between Two Shores
6. (5) Typhoon - Offerings
7. (-) Wild Child - Expactations
8. (6) Shame - Songs Of Praise
9. (-) Lo Moon - Lo Moon
10. (7) Shopping - The Official Body
11. (8) White Room - Eight
12. (9) First Aid Kit - Ruins
13. (10) Van William - Countries
14. (-) Born Ruffians - Uncle, Duke & The Chief
15. (11) Jesse Marchant - Illusion Of Love
16. (12) Anna Von Hauswolff - Dead Magic
17. (-) Jonathan Wilson - Rare Birds
18. (-) Walter Martin - Reminisce Bar And Grill
19. (13) Joan As Police Woman - Damned Devotion
20. (-) Suuns - Felt
0
geplaatst: 31 maart 2018, 12:39 uur
Een maand verder, 90e dag van het jaar en 94 albums van dit jaar beluisterd. Ik doe het nog steeds iets 'rustiger' aan dan vorig jaar toen de teller op 120 stond: 1 live album, 1 score, 3 verzamelaars, 18 EP's en 71 reguliere albums.
De afgelopen maand vele heerlijke releases beluisterd, maar vooral de nieuwe van El Perro del Mar. Zij is niet de enige die een goede comeback maakte ook Ministry, David Byrne, Fischerspooner en Kim Wilde doen dat. Daarentegen voldoen Sunflower Bean en Toni Braxton niet geheel aan de verwachtingen die hun singles schepte. Verder verraste Sevdaliza haar fans gisteren door de nieuwe EP 3 weken eerder uit te brengen.
Pas een kwart van het jaar zit erop maar kan nu al een prachtige Top 10 samenstellen
1. (1) Caroline Rose – Loner 5*
2. (2) Shame – Songs of Praise 4 / 4,5*
3. (3) IAMX – Alive in New Light 4,5*
4. (4) Fischerspooner – SIR 4 / 4,5*
5. (18) El Perro del Mar – We Are History 4,5 / 5*
6. (x) Actors – It Will Come to You 4*
7. (5) Calexico – The Thread That Keeps Us 3,5 / 4*
8. (7) MGMT – Little Dark Age 3,5 / 4*
9. (xx) Ministry – AmeriKKKant 4*
10. (x) CENTAVRVS – Somos Uno 4*
11. (xx) David Byrne – American Utopia 4*
12. (10) Natalia Lafourcade – Musas, Vol. 2 4*
13. (06) They Might Be Giants – I Like Fun 3,5 / 4*
14. (09) Sarah Blasko – Depth of Field 3,5 / 4*
15. (Xx) Meadowlake – Singles (op Bandcamp) 4,5*
16. (Xx) Kim Wilde – Here Come the Aliens 3,5 / 4*
17. (08) Hollie Cook – Vessel of Love 4*
18. (15) soccer mommy – Clean 4*
19. (20) Joan As Police Woman – Damned Devotion 3,5 / 4*
20. (Xx) Sunflower Bean – Twentytwo in Blue 3,5*
21. (Xx) Sevdaliza – The Calling EP 3,5 / 4*
22. (11) Black Rebel Motorcycle Club – Wrong Creatures 3.5 / 4*
23. (22) Haley Heynderickx – I Need to Start a Garden 4*
24. (Xx) Toni Braxton – Sex & Cigarettes 3,5*
25. (Xx) Editors – Violence 3,5 / 4*
Albums waar ik naar uit kijk: de nieuwe van Meadowlake (Shoegaze, New Wave, Post-Rock) indien dat anders is dan de heerlijke EP die reeds op Bandcamp staat. En verder: A Place to Bury Strangers , The Damned en Air Waves
De afgelopen maand vele heerlijke releases beluisterd, maar vooral de nieuwe van El Perro del Mar. Zij is niet de enige die een goede comeback maakte ook Ministry, David Byrne, Fischerspooner en Kim Wilde doen dat. Daarentegen voldoen Sunflower Bean en Toni Braxton niet geheel aan de verwachtingen die hun singles schepte. Verder verraste Sevdaliza haar fans gisteren door de nieuwe EP 3 weken eerder uit te brengen.
Pas een kwart van het jaar zit erop maar kan nu al een prachtige Top 10 samenstellen
1. (1) Caroline Rose – Loner 5*
2. (2) Shame – Songs of Praise 4 / 4,5*
3. (3) IAMX – Alive in New Light 4,5*
4. (4) Fischerspooner – SIR 4 / 4,5*
5. (18) El Perro del Mar – We Are History 4,5 / 5*
6. (x) Actors – It Will Come to You 4*
7. (5) Calexico – The Thread That Keeps Us 3,5 / 4*
8. (7) MGMT – Little Dark Age 3,5 / 4*
9. (xx) Ministry – AmeriKKKant 4*
10. (x) CENTAVRVS – Somos Uno 4*
11. (xx) David Byrne – American Utopia 4*
12. (10) Natalia Lafourcade – Musas, Vol. 2 4*
13. (06) They Might Be Giants – I Like Fun 3,5 / 4*
14. (09) Sarah Blasko – Depth of Field 3,5 / 4*
15. (Xx) Meadowlake – Singles (op Bandcamp) 4,5*
16. (Xx) Kim Wilde – Here Come the Aliens 3,5 / 4*
17. (08) Hollie Cook – Vessel of Love 4*
18. (15) soccer mommy – Clean 4*
19. (20) Joan As Police Woman – Damned Devotion 3,5 / 4*
20. (Xx) Sunflower Bean – Twentytwo in Blue 3,5*
21. (Xx) Sevdaliza – The Calling EP 3,5 / 4*
22. (11) Black Rebel Motorcycle Club – Wrong Creatures 3.5 / 4*
23. (22) Haley Heynderickx – I Need to Start a Garden 4*
24. (Xx) Toni Braxton – Sex & Cigarettes 3,5*
25. (Xx) Editors – Violence 3,5 / 4*
Albums waar ik naar uit kijk: de nieuwe van Meadowlake (Shoegaze, New Wave, Post-Rock) indien dat anders is dan de heerlijke EP die reeds op Bandcamp staat. En verder: A Place to Bury Strangers , The Damned en Air Waves
0
geplaatst: 31 maart 2018, 18:42 uur
Tussenstand: maart
1. Mournful Congregation – The Incubus of Karma
2. Rolo Tomassi – Time Will Die and Love Will Bury It
3. Agrimonia – Awaken
4. U.S. Girls – In a Poem Unlimited
5. Paara – Riitti
6. Huntsmen – American Scrap
7. Anna von Hausswolff – Dead Magic
8. Harm's Way – Posthuman
9. Earthless – Black Heaven
10. Portal – ION
Releases waar ik benieuwd naar ben in april:
06/04: Messa – Feast for Water
13/04: A Place to Bury Strangers – Pinned
13/04: Rotten Sound – Suffer to Abuse
13/04: Wrekmeister Harmonies – The Alone Rush
20/04: A Perfect Circle – Eat the Elephant
20/04: TesseracT – Sonder
27/04: Pharaoh Overlord – Zero
27/04: God Is An Astronaut – Epitaph
27/04: Toundra – Vortex
27/04: The Armed – Only Love
27/04: Voices – Frightened
1. Mournful Congregation – The Incubus of Karma
2. Rolo Tomassi – Time Will Die and Love Will Bury It
3. Agrimonia – Awaken
4. U.S. Girls – In a Poem Unlimited
5. Paara – Riitti
6. Huntsmen – American Scrap
7. Anna von Hausswolff – Dead Magic
8. Harm's Way – Posthuman
9. Earthless – Black Heaven
10. Portal – ION
Releases waar ik benieuwd naar ben in april:
06/04: Messa – Feast for Water
13/04: A Place to Bury Strangers – Pinned
13/04: Rotten Sound – Suffer to Abuse
13/04: Wrekmeister Harmonies – The Alone Rush
20/04: A Perfect Circle – Eat the Elephant
20/04: TesseracT – Sonder
27/04: Pharaoh Overlord – Zero
27/04: God Is An Astronaut – Epitaph
27/04: Toundra – Vortex
27/04: The Armed – Only Love
27/04: Voices – Frightened
0
Coys
geplaatst: 1 april 2018, 13:58 uur
Eerste poging dit jaar. Reeds veel moois tegengekomen, maar nog geen absolute topper:
1. Nils Frahm - All Melody (4*)
2. A.A.L (Against All Logic) - 2012 - 2017
3. Recondite - Daemmerlicht
4. Daniel Avery - Slow Fade
5. Black Panther: The Album
6. Josienne Clarke & Ben Walker - Seedlings All
7. Loma - Loma (3,5*)
8. Jesse Marchant - Illusion of Love
9. Moaning - Moaning
10. CZARFACE & MF DOOM - CZARFACE Meets Metal Face
1. Nils Frahm - All Melody (4*)
2. A.A.L (Against All Logic) - 2012 - 2017
3. Recondite - Daemmerlicht
4. Daniel Avery - Slow Fade
5. Black Panther: The Album
6. Josienne Clarke & Ben Walker - Seedlings All
7. Loma - Loma (3,5*)
8. Jesse Marchant - Illusion of Love
9. Moaning - Moaning
10. CZARFACE & MF DOOM - CZARFACE Meets Metal Face
0
geplaatst: 2 april 2018, 16:41 uur
1.A.A.L (Against All Logic) - 2012-2017
2.Brigid Mae Power - The Two Worlds
3.Shopping - The Official Body
4.тпсб. - Sekundenschlaf
5.2 Chainz - The Play Don't Care Who Makes It
6.Migos - Culture II
7.Sevdaliza - The Calling
8.P. Adrix - Album Desconhecido
9.Nils Frahm - All Melody
10.Johnny Jewel - Digital Rain
2.Brigid Mae Power - The Two Worlds
3.Shopping - The Official Body
4.тпсб. - Sekundenschlaf
5.2 Chainz - The Play Don't Care Who Makes It
6.Migos - Culture II
7.Sevdaliza - The Calling
8.P. Adrix - Album Desconhecido
9.Nils Frahm - All Melody
10.Johnny Jewel - Digital Rain
0
geplaatst: 10 april 2018, 09:30 uur
1. Shame - Songs Of Praise 4,0
2. Calexico - The Thread That Keeps Us 4,0
3. Nils Frahm - All Melody 3,5
4. Jack White - Boarding House Beach 3,5
5. Hookworms - Microshift 3,0
6. Moaning - Moaning 3,0
2. Calexico - The Thread That Keeps Us 4,0
3. Nils Frahm - All Melody 3,5
4. Jack White - Boarding House Beach 3,5
5. Hookworms - Microshift 3,0
6. Moaning - Moaning 3,0
0
geplaatst: 12 april 2018, 15:35 uur
Toch maar even de tussenstand opnemen nu het maart is:
1. tUnE-yArDs - I Can Feel You Creep Into My Private Life 4*
2. Black Panther: The Album
3. Dessa - Chime
4. Poliça & s t a r g a z e - Music for the Long Emergency
5. Joan As Police Woman - Damned Devotion
6. Mary Gauthier - Rifles & Rosary Beads
7. Ed Schrader's Music Beat - Riddles
8. Superorganism - Superorganism
9. Hannah Epperson - Slowdown *3,5
10. Lionlimb - Tape Recorder
1. tUnE-yArDs - I Can Feel You Creep Into My Private Life 4*
2. Black Panther: The Album
3. Dessa - Chime
4. Poliça & s t a r g a z e - Music for the Long Emergency
5. Joan As Police Woman - Damned Devotion
6. Mary Gauthier - Rifles & Rosary Beads
7. Ed Schrader's Music Beat - Riddles
8. Superorganism - Superorganism
9. Hannah Epperson - Slowdown *3,5
10. Lionlimb - Tape Recorder
1
geplaatst: 12 april 2018, 16:34 uur
Tijd voor het eerste lijstje van het jaar. Ik kan inmiddels een acceptabele top-10 maken, maar twee albums die ik op basis van de uitvoerende artiest al bijna blind in de lijst had opgenomen, vielen tegen (Ought en Preoccupations, beide 3*). Welke albums verdienen er dan wel een plek in mijn top-10?
Rhye - Blood 4,0*
A.A.L (Against All Logic) - 2012 - 2017
Naive Set - Naive Set
Suuns - Felt
Altın Gün - On
Car Seat Headrest - Twin Fantasy (Face to Face) 3,5*
tUnE-yArDs - I Can Feel You Creep Into My Private Life
shame - Songs of Praise
Django Django - Marble Skies
MGMT - Little Dark Age
Rhye - Blood 4,0*
A.A.L (Against All Logic) - 2012 - 2017
Naive Set - Naive Set
Suuns - Felt
Altın Gün - On
Car Seat Headrest - Twin Fantasy (Face to Face) 3,5*
tUnE-yArDs - I Can Feel You Creep Into My Private Life
shame - Songs of Praise
Django Django - Marble Skies
MGMT - Little Dark Age
0
geplaatst: 13 april 2018, 00:16 uur
Het is me gelukt een top tien samen te stellen. De lekkerste platen tot nu toe:
1. Young Fathers - Cocoa Sugar
2. Shame - Songs of Praise
3. Black Rebel Motorcycle Club - Wrong Creatures
4. Amen Dunes - Freedom
5. Preoccupations - New Material
6. Django Django - Marble Skies
7. Altin Gun - On
8. A.A.L - Against All Logic
9. Phobophobes - Miniature World
10. tUnE-yArDs - I Can Feel You Creep Into My Private Life
1. Young Fathers - Cocoa Sugar
2. Shame - Songs of Praise
3. Black Rebel Motorcycle Club - Wrong Creatures
4. Amen Dunes - Freedom
5. Preoccupations - New Material
6. Django Django - Marble Skies
7. Altin Gun - On
8. A.A.L - Against All Logic
9. Phobophobes - Miniature World
10. tUnE-yArDs - I Can Feel You Creep Into My Private Life
0
geplaatst: 13 april 2018, 23:01 uur
Update:
1. Marlene Bakker - Raif
2. Adam James Sorensen - Dust Cloud Refrain
3. Certain Creatures - Nasadiya Sukta
4. Wælder - Non Places
5. Daniël Lohues - Vlier
6. In Vain - Currents
7. Blame - Almanac
8. JIRM - Surge Ex Monumentis
1. Marlene Bakker - Raif
2. Adam James Sorensen - Dust Cloud Refrain
3. Certain Creatures - Nasadiya Sukta
4. Wælder - Non Places
5. Daniël Lohues - Vlier
6. In Vain - Currents
7. Blame - Almanac
8. JIRM - Surge Ex Monumentis
0
geplaatst: 17 april 2018, 19:44 uur
1. Shame - Songs Of Praise 4,0
2. Calexico - The Thread That Keeps Us 4,0
3. Jack White - Boarding House Beach 3,5
4. The Ex - 27 Passports 3,0
5. Nils Frahm - All Melody 3,0
5. Hookworms - Microshift 3,0
6. Moaning - Moaning 3,0
7. dirk. - Album 3,0
2. Calexico - The Thread That Keeps Us 4,0
3. Jack White - Boarding House Beach 3,5
4. The Ex - 27 Passports 3,0
5. Nils Frahm - All Melody 3,0
5. Hookworms - Microshift 3,0
6. Moaning - Moaning 3,0
7. dirk. - Album 3,0
0
geplaatst: 19 april 2018, 23:35 uur
Een top 10 die ik in z'n geheel wel in m'n platenkast zou willen hebben. Zó vroeg in het jaar en dat met nog heel veel moois in aantocht:
01. Marlon Williams - Make Way for Love
02. VanWyck - An Average Woman
03. Belle Adair - Tuscumbia
04. Flying Horseman - Rooms / Ruins
05. awkward I - Kyd
06. Otzeki - Binary Childhood
07. Johan - Pull Up
08. Alela Diane - Cusp
09. Ty Segall - Freedom's Goblin
10. Calexico - The Thread That Keeps Us
Leve 2018!
01. Marlon Williams - Make Way for Love
02. VanWyck - An Average Woman
03. Belle Adair - Tuscumbia
04. Flying Horseman - Rooms / Ruins
05. awkward I - Kyd
06. Otzeki - Binary Childhood
07. Johan - Pull Up
08. Alela Diane - Cusp
09. Ty Segall - Freedom's Goblin
10. Calexico - The Thread That Keeps Us
Leve 2018!
0
geplaatst: 21 april 2018, 23:47 uur
1. Kacey Musgraves - Golden Hour
2. Joshua Hyslop - Echos
3. Courtney Marie Andrews - May Your Kindness Remain
4. Editors - Violence
5. Marlon Williams - Make Way for Love
6. Caleb Caudle - Crushed Coins
7. Brandi Carlile - By the Way, I Forgive You
8. Caitlyn Smith - Starfire (
9. Jim Cuddy - Constellation
10. Red Shahan - Culberson County
2. Joshua Hyslop - Echos
3. Courtney Marie Andrews - May Your Kindness Remain
4. Editors - Violence
5. Marlon Williams - Make Way for Love
6. Caleb Caudle - Crushed Coins
7. Brandi Carlile - By the Way, I Forgive You
8. Caitlyn Smith - Starfire (
9. Jim Cuddy - Constellation
10. Red Shahan - Culberson County
0
geplaatst: 22 april 2018, 10:22 uur
1. (1) Nakhane – You Will Not Die
2. (2) Marlon Williams – Make Way for Love
3. (=) Scott Matthew – Ode to Others
4. (=) Bryde – Like an Island
5. (3) Joshua Hyslop – Echos
6. (4) Charlie Barnes - Oceanography
7. (5) GusGus – Lies Are More Flexible
8. (=) Donovan Woods – Both Ways
9. (6) Clean Pete – Afblijven
10. (8) Anna von Hausswolff – Dead Magic
11. (=) The Family Crest: The War: Act I
12. (9) Jono McCleery – Seeds of a Dandelion
13. (=) EELS – The Deconstruction
14. (10) VanWyck – An Average Woman
15. (7) Lowpines – In Silver Halides
16. (=) ISLANDS – Feels Like Air
17. (=) Blaudzun – _UP_
18. (11) Creep Show – Mr Dynamite
19. (12) Amen Dunes - Freedom
20. (13) The Winter Sounds – Maximum Reality
2. (2) Marlon Williams – Make Way for Love
3. (=) Scott Matthew – Ode to Others
4. (=) Bryde – Like an Island
5. (3) Joshua Hyslop – Echos
6. (4) Charlie Barnes - Oceanography
7. (5) GusGus – Lies Are More Flexible
8. (=) Donovan Woods – Both Ways
9. (6) Clean Pete – Afblijven
10. (8) Anna von Hausswolff – Dead Magic
11. (=) The Family Crest: The War: Act I
12. (9) Jono McCleery – Seeds of a Dandelion
13. (=) EELS – The Deconstruction
14. (10) VanWyck – An Average Woman
15. (7) Lowpines – In Silver Halides
16. (=) ISLANDS – Feels Like Air
17. (=) Blaudzun – _UP_
18. (11) Creep Show – Mr Dynamite
19. (12) Amen Dunes - Freedom
20. (13) The Winter Sounds – Maximum Reality
0
nedbed
geplaatst: 29 april 2018, 18:22 uur
1. Saba - Care for Me
2. MGMT - Little Dark Age
3. JPEGMAFIA - Veteran
4. Young Fathers - Cocoa Sugar
5. Flatbush ZOMBiES - Vacation in Hell
6. CZARFACE & MF DOOM - CZARFACE Meets Metal Face
7. Bishop Nehru - Elevators: Act I & II
8. A.A.L (Against All Logic) - 2012 - 2017
9. Ray Fuego - Zwart
10. Mick Jenkins - Or More; the Frustration
2. MGMT - Little Dark Age
3. JPEGMAFIA - Veteran
4. Young Fathers - Cocoa Sugar
5. Flatbush ZOMBiES - Vacation in Hell
6. CZARFACE & MF DOOM - CZARFACE Meets Metal Face
7. Bishop Nehru - Elevators: Act I & II
8. A.A.L (Against All Logic) - 2012 - 2017
9. Ray Fuego - Zwart
10. Mick Jenkins - Or More; the Frustration
0
geplaatst: 30 april 2018, 09:30 uur
GrafGantz schreef:
Inmiddels in totaal 25x op een 2018-release gestemd. Tijd dus voor een update:
1. Loma - Loma
2. A.A.L (Against All Logic) - 2012 - 2017
3. Car Seat Headrest - Twin Fantasy (Face to Face)
4. Mattheis - Nodal Lines
5. Anna von Hausswolff - Dead Magic
6. GusGus - Lies Are More Flexible
7. Nathan Fake - Sunder
8. Alva Noto + Ryuichi Sakamoto - Glass
9. Alela Diane - Cusp
10. MGMT - Little Dark Age
11. Franz Ferdinand - Always Ascending
12. Nils Frahm - All Melody
13. Tocotronic - Die Unendlichkeit
14. Stick in the Wheel - Follow Them True
15. Django Django - Marble Skies
Inmiddels in totaal 25x op een 2018-release gestemd. Tijd dus voor een update:
1. Loma - Loma
2. A.A.L (Against All Logic) - 2012 - 2017
3. Car Seat Headrest - Twin Fantasy (Face to Face)
4. Mattheis - Nodal Lines
5. Anna von Hausswolff - Dead Magic
6. GusGus - Lies Are More Flexible
7. Nathan Fake - Sunder
8. Alva Noto + Ryuichi Sakamoto - Glass
9. Alela Diane - Cusp
10. MGMT - Little Dark Age
11. Franz Ferdinand - Always Ascending
12. Nils Frahm - All Melody
13. Tocotronic - Die Unendlichkeit
14. Stick in the Wheel - Follow Them True
15. Django Django - Marble Skies
Nieuwe top 10, zonder EP's en live albums:
1. A.A.L (Against All Logic) - 2012 - 2017
2. Federico Albanese - By the Deep Sea
3. Loma - Loma
4. Pendant - Make Me Know You Sweet
5. Wende - Mens
6. Anna von Hausswolff - Dead Magic
7. Rafael Anton Irisarri - Midnight Colours
8. Car Seat Headrest - Twin Fantasy (Face to Face)
9. Gwenno - Le Kov
10. Preoccupations - New Material
0
geplaatst: 30 april 2018, 12:42 uur
1. (1) Marlon Williams - Make Way for Love (2018)
2. (--) Kacey Musgraves - Golden Hour (2018)
3. (--) Janelle Monáe - Dirty Computer (2018)
4. (--) Natalia Lafourcade - Musas, Vol. 2 (2018)
5. (--) Kali Uchis - Isolation (2018)
6. (3) First Aid Kit - Ruins (2018)
7. (2) GoGo Penguin - A Humdrum Star (2018)
8. (4) Nils Frahm - All Melody (2018)
9. (--) Nakhane - You Will Not Die (2018)
10. (--) Eels - The Deconstruction (2018)
Girls on top! Op Marlon Williams na dan, maar die draagt weleens nagellak .
2. (--) Kacey Musgraves - Golden Hour (2018)
3. (--) Janelle Monáe - Dirty Computer (2018)
4. (--) Natalia Lafourcade - Musas, Vol. 2 (2018)
5. (--) Kali Uchis - Isolation (2018)
6. (3) First Aid Kit - Ruins (2018)
7. (2) GoGo Penguin - A Humdrum Star (2018)
8. (4) Nils Frahm - All Melody (2018)
9. (--) Nakhane - You Will Not Die (2018)
10. (--) Eels - The Deconstruction (2018)
Girls on top! Op Marlon Williams na dan, maar die draagt weleens nagellak .
0
geplaatst: 1 mei 2018, 15:15 uur
Een maand verder en mijn Top 10 stabiliseert zich al aardig.
Dag 121 van het jaar en tot nu toe 133 releases uit 2018 beluisterd: 1 score, 3 live albums, 5 verzamelaars, 27 EP's en 97 reguliere albums.
Het meest genoten van de Mexicaanse Indie Rockers CENTAVRVS en de Mexicaanse Folk op Musas vol. 2 van Natalia Lafourcade bijna even mooi / goed als volume 1. Die humor van Spinal Taps bassist Derek Smalls luistert ook lekker weg. Terwijl U.S. Girls een heerlijke ontdekking is, die gisteren een geweldig optreden gaven.
1. (1) Caroline Rose – Loner 5*
2. (2) Shame – Songs of Praise 4 / 4,5*
3. (3) IAMX – Alive in New Light 4,5*
4. (4) Fischerspooner – SIR 4 / 4,5*
5. (10) CENTAVRVS – Somos Uno 4 / 4,5*
6. (5) El Perro del Mar – We Are History 4,5 / 5*
7. (12) Natalia Lafourcade – Musas, Vol. 2 4 / 4,5*
8. (6) Actors – It Will Come to You 4*
9. (8) MGMT – Little Dark Age 4*
10. (9) Ministry – AmeriKKKant 4*
11. (11) David Byrne – American Utopia 4*
12. (7) Calexico – The Thread That Keeps Us 3,5 / 4*
13. (16) Kim Wilde – Here Come the Aliens 4*
14. (13) They Might Be Giants – I Like Fun 3,5 / 4*
15. (20) Sunflower Bean – Twentytwo in Blue 3,5 / 4*
16. (15) Meadowlake – Singles EP 4,5 / 5*
17. (Xx) U.S. Girls – In a Poem Unlimited 4*
18. (Xx) Preoccupations – New Material 4*
19. (14) Sarah Blasko – Depth of Field 3,5 / 4*
20. (18) soccer mommy – Clean 4*
21. (17) Hollie Cook – Vessel of Love 4*
22. (21) Sevdaliza – The Calling EP 3,5 / 4*
23. (Xx) Derek Smalls – Smalls Change (Meditations Upon Ageing) 3,5 / 4*
24. (Xx) A Place To Bury Strangers – Pinned 3,5 / 4*
25. (25) Editors – Violence 3,5 / 4*
26. (24) Toni Braxton – Sex & Cigarettes 3,5 / 4*
27. (23) Haley Heynderickx – I Need to Start a Garden 4*
28. (Xx) Young Gun Silver Fox – AM Waves 4*
29. (Xx) Air Waves – Warrior 3,5 / 4*
30. (22) Black Rebel Motorcycle Club – Wrong Creatures 3,5 / 4*
31. (19) Joan As Police Woman – Damned Devotion 3,5 / 4*
32. (Xx) The Shacks – Haze 3,5 / 4*
33. (Xx) The Decemberists – I'll Be Your Girl 3,5 / 4*
Dag 121 van het jaar en tot nu toe 133 releases uit 2018 beluisterd: 1 score, 3 live albums, 5 verzamelaars, 27 EP's en 97 reguliere albums.
Het meest genoten van de Mexicaanse Indie Rockers CENTAVRVS en de Mexicaanse Folk op Musas vol. 2 van Natalia Lafourcade bijna even mooi / goed als volume 1. Die humor van Spinal Taps bassist Derek Smalls luistert ook lekker weg. Terwijl U.S. Girls een heerlijke ontdekking is, die gisteren een geweldig optreden gaven.
1. (1) Caroline Rose – Loner 5*
2. (2) Shame – Songs of Praise 4 / 4,5*
3. (3) IAMX – Alive in New Light 4,5*
4. (4) Fischerspooner – SIR 4 / 4,5*
5. (10) CENTAVRVS – Somos Uno 4 / 4,5*
6. (5) El Perro del Mar – We Are History 4,5 / 5*
7. (12) Natalia Lafourcade – Musas, Vol. 2 4 / 4,5*
8. (6) Actors – It Will Come to You 4*
9. (8) MGMT – Little Dark Age 4*
10. (9) Ministry – AmeriKKKant 4*
11. (11) David Byrne – American Utopia 4*
12. (7) Calexico – The Thread That Keeps Us 3,5 / 4*
13. (16) Kim Wilde – Here Come the Aliens 4*
14. (13) They Might Be Giants – I Like Fun 3,5 / 4*
15. (20) Sunflower Bean – Twentytwo in Blue 3,5 / 4*
16. (15) Meadowlake – Singles EP 4,5 / 5*
17. (Xx) U.S. Girls – In a Poem Unlimited 4*
18. (Xx) Preoccupations – New Material 4*
19. (14) Sarah Blasko – Depth of Field 3,5 / 4*
20. (18) soccer mommy – Clean 4*
21. (17) Hollie Cook – Vessel of Love 4*
22. (21) Sevdaliza – The Calling EP 3,5 / 4*
23. (Xx) Derek Smalls – Smalls Change (Meditations Upon Ageing) 3,5 / 4*
24. (Xx) A Place To Bury Strangers – Pinned 3,5 / 4*
25. (25) Editors – Violence 3,5 / 4*
26. (24) Toni Braxton – Sex & Cigarettes 3,5 / 4*
27. (23) Haley Heynderickx – I Need to Start a Garden 4*
28. (Xx) Young Gun Silver Fox – AM Waves 4*
29. (Xx) Air Waves – Warrior 3,5 / 4*
30. (22) Black Rebel Motorcycle Club – Wrong Creatures 3,5 / 4*
31. (19) Joan As Police Woman – Damned Devotion 3,5 / 4*
32. (Xx) The Shacks – Haze 3,5 / 4*
33. (Xx) The Decemberists – I'll Be Your Girl 3,5 / 4*
* denotes required fields.