Muziek / Toplijsten en favorieten / jordidj1 presenteert: #Opgezwolletotnu - een top 100
zoeken in:
0
geplaatst: 9 april 2018, 17:03 uur
Eerlijk gezegd heb ik dit nummer altijd een wat mindere van Eigen Wereld gevonden. Zo magistraal is deze maatschappijkritiek nou ook weer niet en het nummer zelf vind ik wat moeizaam, vooral het refrein loopt niet helemaal lekker in mijn oren.
Nog steeds een prima nummer hoor. Vooral de wijze waarop ze elkaar afwisselen, met doorlopende rijmschema's, vind ik tof.
Nog steeds een prima nummer hoor. Vooral de wijze waarop ze elkaar afwisselen, met doorlopende rijmschema's, vind ik tof.
0
geplaatst: 10 april 2018, 16:43 uur
#19. Fakkelbrigade - Groen Gras - Colucci Era
https://www.musicmeter.nl/images/cover/161000/161349.300.jpg
We doen niet moeilijk, ons gras is groener
Het was alweer een tijdje geleden, maar hier is dan weer een nummer van Colucci Era. Op dit nummer zijn alleen Rico en Sticks aan het woord en blikken ze terug op hun plaats waar ze opgegroeid zijn, respectievelijk Harderwijk en Holtenbroek.
In zijn verse neemt Sticks ons mee door zijn route die hij vaak aflegde en waar ook Rico vaak te vinden was, als hij jointjes ging halen bij koffieshop Aquarius bijvoorbeeld. Sticks noemt ook allerlei panden en plaatsen die ondertussen niet meer bestaan en alleen een echte Zwollenaar nog voor de geest kan halen. Rico daarentegen groeide op tussen twee fabrieken en een treinspoor en vertelt wat voor "bad boy" hij toen al was, een Michael Jackson look-a-like die toen al flink stoomde en niet echt met school bezig was.
De productie van A.R.T. is op zich niet heel opvallend, maar wel erg relaxed en geeft de heren goed de ruimte om hun verhaal te doen. Vooral Rico komt erg puur over, iets wat ook exact zijn bedoeling was. Ze wilden hun beeld van toen zo goed mogelijk schetsen en daar zijn in mijn optiek erg goed in geslaagd. Onderschatte track, durf ik misschien wel te zeggen.
We doen niet moeilijk, ons gras is groener
Het was alweer een tijdje geleden, maar hier is dan weer een nummer van Colucci Era. Op dit nummer zijn alleen Rico en Sticks aan het woord en blikken ze terug op hun plaats waar ze opgegroeid zijn, respectievelijk Harderwijk en Holtenbroek.
In zijn verse neemt Sticks ons mee door zijn route die hij vaak aflegde en waar ook Rico vaak te vinden was, als hij jointjes ging halen bij koffieshop Aquarius bijvoorbeeld. Sticks noemt ook allerlei panden en plaatsen die ondertussen niet meer bestaan en alleen een echte Zwollenaar nog voor de geest kan halen. Rico daarentegen groeide op tussen twee fabrieken en een treinspoor en vertelt wat voor "bad boy" hij toen al was, een Michael Jackson look-a-like die toen al flink stoomde en niet echt met school bezig was.
De productie van A.R.T. is op zich niet heel opvallend, maar wel erg relaxed en geeft de heren goed de ruimte om hun verhaal te doen. Vooral Rico komt erg puur over, iets wat ook exact zijn bedoeling was. Ze wilden hun beeld van toen zo goed mogelijk schetsen en daar zijn in mijn optiek erg goed in geslaagd. Onderschatte track, durf ik misschien wel te zeggen.
0
geplaatst: 10 april 2018, 17:49 uur
Heerlijke track ja, maar als deze al zo hoog staat mag het titelnummer van Colucci van mij wel in de top 10.
0
zaaf
geplaatst: 10 april 2018, 18:04 uur
Jammer dat hier ook de bonustracks niet worden genoemd. Werk in Uitvoering mag zich meten met het 'echte' werk.
Maar top 10 vind ik persoonlijk alleen voor Delicproducties terecht...
Maar top 10 vind ik persoonlijk alleen voor Delicproducties terecht...
0
geplaatst: 11 april 2018, 19:21 uur
#18. Sticks & Delic - Spaanse Vlieg - Fakkelteit
https://www.musicmeter.nl/images/cover/89000/89605.300.jpg
Ja, proost, de flow is sowieso iets magistraals
Zelfs m'n oude tracks zijn nog niet achterhaald
Elke bom die ik drop, klopt en klapt met kabaal
Trap rappers terug in schoolbanken van het klaslokaal
Toepasselijk bij het mooie weer van vandaag, klap ik een van de bekendste nummers van de Zwollenaren erin. Dit is het enige nummer op Fakkelteit die niet door Delic is geproduceerd, maar namelijk door A.R.T. Doordat het wel de enige productie is die niet van Delic komt, is het wel direct een vreemde eend in de bijt op het album, maar op de een of andere manier past het er toch perfect tussen.
Persoonlijk vind ik dit een van A.R.T.'s beste biets, een productie die je spontaan in tropische sferen brengt. Die sfeer in combinatie met de teksten van Sticks en zijn magnifieke flow, maakt dit tot een ultieme feelgood track. Dat dit een van mijn meest geluisterde nummers is van 2017, zegt wel genoeg. Hoe vaak ik 'm ook draai, ik krijg er nooit genoeg van.
Fok schaapjes op het droge, schaapjes op m'n broodje
Lamsvlees, 't is nooit anders geweest
https://www.musicmeter.nl/images/cover/89000/89605.300.jpg
Ja, proost, de flow is sowieso iets magistraals
Zelfs m'n oude tracks zijn nog niet achterhaald
Elke bom die ik drop, klopt en klapt met kabaal
Trap rappers terug in schoolbanken van het klaslokaal
Toepasselijk bij het mooie weer van vandaag, klap ik een van de bekendste nummers van de Zwollenaren erin. Dit is het enige nummer op Fakkelteit die niet door Delic is geproduceerd, maar namelijk door A.R.T. Doordat het wel de enige productie is die niet van Delic komt, is het wel direct een vreemde eend in de bijt op het album, maar op de een of andere manier past het er toch perfect tussen.
Persoonlijk vind ik dit een van A.R.T.'s beste biets, een productie die je spontaan in tropische sferen brengt. Die sfeer in combinatie met de teksten van Sticks en zijn magnifieke flow, maakt dit tot een ultieme feelgood track. Dat dit een van mijn meest geluisterde nummers is van 2017, zegt wel genoeg. Hoe vaak ik 'm ook draai, ik krijg er nooit genoeg van.
Fok schaapjes op het droge, schaapjes op m'n broodje
Lamsvlees, 't is nooit anders geweest
0
geplaatst: 11 april 2018, 19:44 uur
Jup, verrassing toch wel. Het niveau ligt in deze regionen van de lijst dan ook erg hoog.
0
geplaatst: 13 april 2018, 14:35 uur
#17. Opgezwolle - Regendans - Eigen Wereld
https://www.musicmeter.nl/images/cover/38000/38777.300.jpg
Van de serenade aan het goede leven gaan we door naar een track die eigenlijk perfect in het zelfde plaatje past als Spaanse Vlieg. Toch vind ik hem nét iets anders.
Genieten van het leven door middel van seks, alcohol en drugs is meer het thema van Spaanse Vlieg, waar Regendans meer gaat over het goede leven in het algemeen. De dagen van zeeën van vrije tijd, onbezorgdheid en het verkennen van de wereld. Delic weet moeiteloos met de oosterse productie (en o.a. de prachtige "ZON" sample
) dat sfeertje te creëren. Rico en Sticks komen ook hier weer uitermate scherp om de hoek, ze wisselen elkaar erg mooi af in het refrein en de hedendaagse teksten versterken het sfeertje perfect.
's Zomers vind ik dit vooral een heerlijke plaatje om te draaien. Het doet mij ook vaak denken aan de middelbare school tijd en nostalgie is altijd tof.
Met het openbaar vervoer overal naar toe
Buitenshuis, laat thuis, uitgeput, lui en moe
De volgende dag vroeg en uitgerust wakker
Doe me dagelijke rituelen
Juist, 'n douche
Dus ik spuug met douchekop flows acuut paraplus vol
Hoe dan ook het zorgt er voor dat ik uit die roest kom
Cool water op van Davidoff
En smeer wat Zwitsal Baby Bodylotion op me kop
Ik kom af op de geur
Van een zwart bakkie kleur
Kleur het met een klont en compleet uit me scheur
Scheur de kalender af
Het is een Alfred Jodocus Kwak, ik ben vandaag zo vrolijk was ik nooit, dag
Zonder zorgen, zonder politieke boodschap
Zit, helemaal op me gemak
Maar vind 's middags de huisbaas boos op me dak
Geef hem een trap
En haal hem eraf
Van de serenade aan het goede leven gaan we door naar een track die eigenlijk perfect in het zelfde plaatje past als Spaanse Vlieg. Toch vind ik hem nét iets anders.
Genieten van het leven door middel van seks, alcohol en drugs is meer het thema van Spaanse Vlieg, waar Regendans meer gaat over het goede leven in het algemeen. De dagen van zeeën van vrije tijd, onbezorgdheid en het verkennen van de wereld. Delic weet moeiteloos met de oosterse productie (en o.a. de prachtige "ZON" sample
) dat sfeertje te creëren. Rico en Sticks komen ook hier weer uitermate scherp om de hoek, ze wisselen elkaar erg mooi af in het refrein en de hedendaagse teksten versterken het sfeertje perfect. 's Zomers vind ik dit vooral een heerlijke plaatje om te draaien. Het doet mij ook vaak denken aan de middelbare school tijd en nostalgie is altijd tof.
Met het openbaar vervoer overal naar toe
Buitenshuis, laat thuis, uitgeput, lui en moe
De volgende dag vroeg en uitgerust wakker
Doe me dagelijke rituelen
Juist, 'n douche
Dus ik spuug met douchekop flows acuut paraplus vol
Hoe dan ook het zorgt er voor dat ik uit die roest kom
Cool water op van Davidoff
En smeer wat Zwitsal Baby Bodylotion op me kop
Ik kom af op de geur
Van een zwart bakkie kleur
Kleur het met een klont en compleet uit me scheur
Scheur de kalender af
Het is een Alfred Jodocus Kwak, ik ben vandaag zo vrolijk was ik nooit, dag
Zonder zorgen, zonder politieke boodschap
Zit, helemaal op me gemak
Maar vind 's middags de huisbaas boos op me dak
Geef hem een trap
En haal hem eraf
0
geplaatst: 13 april 2018, 15:32 uur
#16. Opgezwolle - Tjappies en Mammies - Vloeistof
https://www.musicmeter.nl/images/cover/5000/5029.300.jpg
Op naar weer een van Vloeistof, met meteen een van de meest energieke tracks van dat album. Ik vind het wel het volwassene broertje van Opgezwolle De Volle.
Want ja, op Spuugdingen waren de tracks nog veel rauwer en iets minder perfectionistisch, waar op Vloeistof het wat gefinetuneder is en de tracks soepeler in elkaar overlopen. Tjappies en Mammies is erg spacende beat, met geweldige beatswitches (die bij Want ik ben Shabba Ranks/Mister lover man
) en een refrein om mee te schreeuwen. Maar vooral de eerste verse van Rico is geweldig, zijn snelle flow plus de knotsgekke tekst klinkt heul erg vet in combinatie met de energieke beat!
Want ik ben Shabba Ranks
Mister lover man
Rico rough riding reggae muff bubbelin'
Zo nu en dan kom ik een romantisch feestje verpesten
Want ik ben een van de beste met standje 69
Kom langs om even te kletsen, mammie, duci
Japanners eten een sushi (wat) Ricardo eet wel een poesie (haha)
Doe's niet, blijf zitten en verroer je niet
Bak tabakki, klap die klakkie, takki takki nakki nakki
Op naar weer een van Vloeistof, met meteen een van de meest energieke tracks van dat album. Ik vind het wel het volwassene broertje van Opgezwolle De Volle.
Want ja, op Spuugdingen waren de tracks nog veel rauwer en iets minder perfectionistisch, waar op Vloeistof het wat gefinetuneder is en de tracks soepeler in elkaar overlopen. Tjappies en Mammies is erg spacende beat, met geweldige beatswitches (die bij Want ik ben Shabba Ranks/Mister lover man
) en een refrein om mee te schreeuwen. Maar vooral de eerste verse van Rico is geweldig, zijn snelle flow plus de knotsgekke tekst klinkt heul erg vet in combinatie met de energieke beat!Want ik ben Shabba Ranks
Mister lover man
Rico rough riding reggae muff bubbelin'
Zo nu en dan kom ik een romantisch feestje verpesten
Want ik ben een van de beste met standje 69
Kom langs om even te kletsen, mammie, duci
Japanners eten een sushi (wat) Ricardo eet wel een poesie (haha)
Doe's niet, blijf zitten en verroer je niet
Bak tabakki, klap die klakkie, takki takki nakki nakki
0
geplaatst: 13 april 2018, 15:45 uur
Haaaaard, shiiiiitttt wat is Tjappies en Mammies toch een harde klapper madderfakker!!!
0
geplaatst: 14 april 2018, 14:19 uur
#15. Opgezwolle - Balans FT. Josje & Shyrock - Eigen Wereld
Ik doe m'n dans...
We gassen door met weer een track van Eigen Wereld en met het zoveelste toppertje, Balans! De (Nederlandse) Bohemian Rhapsody onder de Hip-Hoptracks, wordt-ie ook wel eens onder geschaard. Zo ver wil ik niet gaan natuurlijk, maar dat er overeenkomsten zijn kan ik niet ontkennen.
Een echte standaardproductie is dit niet te noemen, eerder een compositie. Het kent duizelingwekkende beatswitches met als ultiem hoogtepunt de climax die tot uitbarsting komt bij de verse van Shyrock. Versterkt door de doeltreffende teksten en sublieme flows van de mannen is dit nummer altijd een waar circus voor de oorschelpen.
Alsof die shit verplicht is, stop ik niet met sporten
Plus ziektekost me lucht uit m'n Nike's, m'n rib uit m'n lijf
Ik vreet Fruitella voor m'n dagelijkse portie fruit
Trainen voor een sixpack, of neem een sixpack voor een bierbuik
Ik zeg wat vaker nee wanneer ik wierie ruik
Ik doe m'n dans...
We gassen door met weer een track van Eigen Wereld en met het zoveelste toppertje, Balans! De (Nederlandse) Bohemian Rhapsody onder de Hip-Hoptracks, wordt-ie ook wel eens onder geschaard. Zo ver wil ik niet gaan natuurlijk, maar dat er overeenkomsten zijn kan ik niet ontkennen.
Een echte standaardproductie is dit niet te noemen, eerder een compositie. Het kent duizelingwekkende beatswitches met als ultiem hoogtepunt de climax die tot uitbarsting komt bij de verse van Shyrock. Versterkt door de doeltreffende teksten en sublieme flows van de mannen is dit nummer altijd een waar circus voor de oorschelpen.
Alsof die shit verplicht is, stop ik niet met sporten
Plus ziektekost me lucht uit m'n Nike's, m'n rib uit m'n lijf
Ik vreet Fruitella voor m'n dagelijkse portie fruit
Trainen voor een sixpack, of neem een sixpack voor een bierbuik
Ik zeg wat vaker nee wanneer ik wierie ruik
0
geplaatst: 15 april 2018, 12:45 uur
#14. Fakkelbrigade - Colucci - Colucci Era
Bloed kruipt waar het niet gaan kan
Als tocht door een kier of tocht door de rivier
Of toch maar niet
Ik zit hard op die Countdown tip als jaren ‘90
Carlo Colucci, kamikazen maken loopings
Nee, Colucci haalt de top-10 niet, maar een stevige veertiende plek is zeker niet onverdienstelijk.
Toen Opgezwolle werd opgeheven, gingen Rico en Sticks op zoek naar een nieuwe uitdaging en vonden die met Fakkelbrigade. In 2009 klapten ze terug met de debuutplaat Colucci Era, verwijzend naar het tijdperk met die iconische Colucci-kabeltruien, rond de jaren '90 dus. Dat straatbeeld wek ik ook op als luisteraar bij Colucci, wanneer de productie van A.R.T. erin wordt gezet.
Tekstueel is het niet echt baanbrekend, maar de delivery en flow vind ik wel erg sterk, daarom blijft het een übervet nummer om naar te luisteren. Vooral de eerste verse van Rico is onnavolgbaar, een van zijn beste!
Klokspel, Chefkok, Lex Steele is back
Arnold Schwarzneg', Schwarzkopf, met de Duitse helm
Flower Tucci, pussy oesters, Ze roepen: "Carlo Colucci!"
"Voulez vous coucher avec moi?", ik zeg "is goed"
Zie me sfeer proeven meer hoef ik niet te doen zie
Bost los op mossels in bubbelbad jacuzzi’s
Carlo Colucci, kleurrijke halfbloed nu bij jou op de stoep
Geparkeerd. M’n snelle Ferrari Testarossa, raps zijn kostbaar
Volle maan, bospaden, niet weten waar we gaan...
Bloed kruipt waar het niet gaan kan
Als tocht door een kier of tocht door de rivier
Of toch maar niet
Ik zit hard op die Countdown tip als jaren ‘90
Carlo Colucci, kamikazen maken loopings
Nee, Colucci haalt de top-10 niet, maar een stevige veertiende plek is zeker niet onverdienstelijk.
Toen Opgezwolle werd opgeheven, gingen Rico en Sticks op zoek naar een nieuwe uitdaging en vonden die met Fakkelbrigade. In 2009 klapten ze terug met de debuutplaat Colucci Era, verwijzend naar het tijdperk met die iconische Colucci-kabeltruien, rond de jaren '90 dus. Dat straatbeeld wek ik ook op als luisteraar bij Colucci, wanneer de productie van A.R.T. erin wordt gezet.
Tekstueel is het niet echt baanbrekend, maar de delivery en flow vind ik wel erg sterk, daarom blijft het een übervet nummer om naar te luisteren. Vooral de eerste verse van Rico is onnavolgbaar, een van zijn beste!
Klokspel, Chefkok, Lex Steele is back
Arnold Schwarzneg', Schwarzkopf, met de Duitse helm
Flower Tucci, pussy oesters, Ze roepen: "Carlo Colucci!"
"Voulez vous coucher avec moi?", ik zeg "is goed"
Zie me sfeer proeven meer hoef ik niet te doen zie
Bost los op mossels in bubbelbad jacuzzi’s
Carlo Colucci, kleurrijke halfbloed nu bij jou op de stoep
Geparkeerd. M’n snelle Ferrari Testarossa, raps zijn kostbaar
Volle maan, bospaden, niet weten waar we gaan...
0
geplaatst: 15 april 2018, 12:52 uur
Vooral die beat van A.R.T. steelt voor mij hier de show. Ongezien goed.
0
geplaatst: 18 april 2018, 21:24 uur
#13. Opgezwolle - Tunnelvisie - Eigen Wereld
Het is zeker niet de eerste keer dit topic, maar ik ga toch weer het woord "sfeer" erbij pakken. Erg knap hoe tekst en geluid zo naadloos op elkaar aansluit. Zo ook bij deze song, die vaak als concertopener werd gebruikt door de groep. Over impact maken gesproken.
Het straatleven in Zwolle is waarschijnlijk niet zo heel indrukwekkend, maar na het horen van dit nummer ga je daar misschien anders over denken. Rico en Sticks schetsen een situatie van een ruzie gedetailleerd en brengen dat a-relaxed over. De dreigende intro gevolgd door een keiharde beuker van een beat samen met de redelijk agressieve MC's, maakt jezelf ook enorm opgefokt maar tegelijkertijd ontzettend energievol.
Beide verses kan ik bijna moeiteloos meerappen en kan mij op de een of andere erg goed motiveren. Vooral in de nachtelijke uurtjes komt deze track tien keer harder aan.
Wie had gedacht dat het kon in de gemeente Zwolle
Door de klap op m'n kop paracetamollen
Ik zag het beest op Rico inmeppen en shit
Dus wat denk je dat ik doe, wegrennen als een bitch
Ik dacht het niet, nu word ik gelabeld als agressief
Geklap met een zaklamp, werd gefouilleerd voor een zakje wiet
En zelfs dat had ik toevallig niet
En ondertussen zeurt zelfs de burgemeester om onze beats
Ja hij wil rappen voor z'n populariteit maar dat is verleden tijd
Check je gemeentebeleid
En mensen vragen: Waarom illegaal? Waarom daar?
Waarom zoek je het gevaar?
Ik zeg: Waarom 10 euro betalen voor een toegangskaart?
Waarom in een hiphopstad zo weinig feestjes per jaar?
Het is zeker niet de eerste keer dit topic, maar ik ga toch weer het woord "sfeer" erbij pakken. Erg knap hoe tekst en geluid zo naadloos op elkaar aansluit. Zo ook bij deze song, die vaak als concertopener werd gebruikt door de groep. Over impact maken gesproken.
Het straatleven in Zwolle is waarschijnlijk niet zo heel indrukwekkend, maar na het horen van dit nummer ga je daar misschien anders over denken. Rico en Sticks schetsen een situatie van een ruzie gedetailleerd en brengen dat a-relaxed over. De dreigende intro gevolgd door een keiharde beuker van een beat samen met de redelijk agressieve MC's, maakt jezelf ook enorm opgefokt maar tegelijkertijd ontzettend energievol.
Beide verses kan ik bijna moeiteloos meerappen en kan mij op de een of andere erg goed motiveren. Vooral in de nachtelijke uurtjes komt deze track tien keer harder aan.
Wie had gedacht dat het kon in de gemeente Zwolle
Door de klap op m'n kop paracetamollen
Ik zag het beest op Rico inmeppen en shit
Dus wat denk je dat ik doe, wegrennen als een bitch
Ik dacht het niet, nu word ik gelabeld als agressief
Geklap met een zaklamp, werd gefouilleerd voor een zakje wiet
En zelfs dat had ik toevallig niet
En ondertussen zeurt zelfs de burgemeester om onze beats
Ja hij wil rappen voor z'n populariteit maar dat is verleden tijd
Check je gemeentebeleid
En mensen vragen: Waarom illegaal? Waarom daar?
Waarom zoek je het gevaar?
Ik zeg: Waarom 10 euro betalen voor een toegangskaart?
Waarom in een hiphopstad zo weinig feestjes per jaar?
0
geplaatst: 20 april 2018, 14:00 uur
#12. Opgezwolle - Rustug - Vloeistof
Tijd voor een van de echte Opgezwolle-klassiekers en voor de liefhebbers Vloeistof is dat helaas de een-na-laatste die hier in de lijst voorbijkomt. Ach, ze hebben nog een paar ijzers in het vuur...
Maar goed, eerst Rustug dus, een breed uitgespannen track van ruim zeven minuten die met recht één van de meest relaxte Nederhoptracks ooit genoemd mag worden. Bij de eerste seconden word je door de beat al in een Zen-modus gezet en wanneer Rico zijn verse opent met de woorden "Ik doe alsof nietsss, aan de hand is als Milosevic, dan kun je mij wel opvegen. Bij Rustug kan ik even de stress vergeten en lekker 7 minuten chillen en luisteren naar alle verborgen geluidjes die je met elke luisterbeurt weer ontdekt.
En gedachten dwalen terug, ik hap naar lucht
Want de dagen gaan vlug en zo pak ik dan die rust
Als 'n, dag langs de kust op 't strand aan de zee
Met Otis Redding "Sitting On The Dock Of The Bay"
En de schepen rollen langzaam aan langs me heen
Ik hou het
rustuuuuuug
Tijd voor een van de echte Opgezwolle-klassiekers en voor de liefhebbers Vloeistof is dat helaas de een-na-laatste die hier in de lijst voorbijkomt. Ach, ze hebben nog een paar ijzers in het vuur...
Maar goed, eerst Rustug dus, een breed uitgespannen track van ruim zeven minuten die met recht één van de meest relaxte Nederhoptracks ooit genoemd mag worden. Bij de eerste seconden word je door de beat al in een Zen-modus gezet en wanneer Rico zijn verse opent met de woorden "Ik doe alsof nietsss, aan de hand is als Milosevic, dan kun je mij wel opvegen. Bij Rustug kan ik even de stress vergeten en lekker 7 minuten chillen en luisteren naar alle verborgen geluidjes die je met elke luisterbeurt weer ontdekt.
En gedachten dwalen terug, ik hap naar lucht
Want de dagen gaan vlug en zo pak ik dan die rust
Als 'n, dag langs de kust op 't strand aan de zee
Met Otis Redding "Sitting On The Dock Of The Bay"
En de schepen rollen langzaam aan langs me heen
Ik hou het
rustuuuuuug
1
geplaatst: 20 april 2018, 14:41 uur
Hou het rustug jordi, doe maar op je gemak de rest, ik zal het jammer vinden als het gedaan is 

0
geplaatst: 23 april 2018, 12:53 uur
#11. Opgezwolle - Gerrit - Eigen Wereld
Dan komen we nu bij de track die verantwoordelijk is geweest voor mijn muzikale ontwikkeling. Ik was 14 à 15 jaar dacht ik, toen ik nog naar hip-hop als Ali-B, Kempi en Negativ luisterde. Nieuwsgierig als ik was, drukte ik wel eens andere muziek aan op YouTube. De eerste niet-commerciele Nederrap die ik aanklikte was Wie is Ut?, waar ik toentertijd helemaal verslaafd aan ben geweest. Mede door de leuke videoclip, maar ook het nummer zelf vond ik erg leuk en hij behoort nog steeds tot mijn favorieten. Toen ik wat ouder werd ging ik echter alleen maar EDM luisteren, tot ik dat anderhalf jaar terug een beetje zat werd. Het eerste nummer die mijn aandacht op hip-hop weer compleet vestigde was niet geheel verrassend, dat nummer van DuvelDuvel.
Ja, what the fuck heeft dat te maken met Gekke Gerrit dan? Nou, vrij simpel eigenlijk, dat was het tweede nummer die mij in het rijke Nederhopwereldje heeft gebracht. Aandacht getrokken door de bizarre videoclip, afkomstig van de Eigen Wereld albumfilm, waar de hoofdrol gespeeld door Cees Geel a.k.a. Gekke Gerrit. Gerrit is een bejaardenverzorger die geobsedeerd is door drie van zijn patiënten, namelijk de oud-leden van de groep Opgezwolle. Die obsessie neemt ziekelijke vormen aan en hoe dat afloopt, moet je de film maar voor kijken ik weet het zelf ook niet.
De enige Opgezwolletrack die de tipparade wist te bereiken, is één grote diss naar alle meelopers die met de wind meewaaien en er alles aan doen om er bij te horen. Hoe Sticks die haat vertaald naar twee hilarische verses, is werkelijk geniaal en zorgt altijd voor dat ik moet glimlachen als ik deze track weer eens draai geef. Dan hebben het alleen nog maar over de tekst gehad! Want jongens, die productie, man. De beat beukt en scheurt aan alle kanten, de binnenvallende synthesizer... ik heb deze track zelfs een keer opgezet in de kroeg waar ik werkte en zelfs een stel Polen gingen er compleet op los. Maar weer een bewijs dat je zelfs de tekst niet hoeft te kennen om hier kapot op te gaan.
Gekke Gerrit, met een ghettoblaster, getverdemme, vieze funk
Gekke Gerrit wil te graag, het is niet gezond
Iedereen kent er één in z'n omgeving
Het type dat meedoet maar hij zorgt alleen voor verveling
Sjezus, Gekke Gerrit kom op vorm je eigen mening
Laatst zei die weer: "Ey Stick, krijg jij mij de game in
Ik rap ook weet je, wacht ik laat je horen
Ik heb een aangeboren natuurlijke cameraperformance, we gaan scoren"
Ik zeg Gerrit, doe ff rustig, je gaat te vlug
Plus vorige week was je nog clubnicht
Nu kom je hier met een oversized wijde hiphopbroek
Nu wil je dealen op de straathoek, je bent niet slim genoeg
Trendhopper!
Vroeger bij voetbal werd ie standaard als laatste gekozen
Een tragische gozer, geen neus voor de goal
Z'n pass is te verwaarlozen
Dus nu staat ie te smoken, de dagelijkse dosis
"Omdat het erbij hoort toch"
Ik laat hem in z'n waan
Want dit verschijnsel komt nog vaker voor dan water uit de kraan
Hij valt dames lastig bij gebrek aan een openingszin
Zogenaamde Casanova, ik geloof er niet in!
Gekke Gerrit, je wilt te graag
Gekke Gerrit, het is beter dat je chillt vandaag
Gekke Gerda, de zus van Gerrit, check dit
Ze loopt te zeiken over der lichaam terwijl ze nagenoeg perfect is
Gedraagt zich echt als een (bitch)
Maar verwacht respect als vrouw
Ze werd steeds gekker, en verder dan Kelly omgebouwd
Maar nog niet tevreden, der kont is te lelijk
Onzeker komt ze constant je sportsschool betreden
En op TV, spreken ze met een grote bek
Alsof alles kan, Veronica maakt van mooi perfect
Gerda doe niet gek, als je jezelf was
Had je respect gehad, het is niks meer dan een slechte grap
Van het rechte pad, naar de plastische chirurg
Je passievrucht is kurkdroog, plus je past niet in een jurk
Je valt door de mand, echt waar Gerda
Robert Schumacher heeft z'n mes klaar Gerda
Make-up, of facelift om te verbloemen dat je feest
Nee, het mocht niet baten, we noemen je nog steeds Gekke Gerda
Gekke Gerda, je wilt te graag
Gekke Gerda, het is beter als je chillt vandaag
Dan komen we nu bij de track die verantwoordelijk is geweest voor mijn muzikale ontwikkeling. Ik was 14 à 15 jaar dacht ik, toen ik nog naar hip-hop als Ali-B, Kempi en Negativ luisterde. Nieuwsgierig als ik was, drukte ik wel eens andere muziek aan op YouTube. De eerste niet-commerciele Nederrap die ik aanklikte was Wie is Ut?, waar ik toentertijd helemaal verslaafd aan ben geweest. Mede door de leuke videoclip, maar ook het nummer zelf vond ik erg leuk en hij behoort nog steeds tot mijn favorieten. Toen ik wat ouder werd ging ik echter alleen maar EDM luisteren, tot ik dat anderhalf jaar terug een beetje zat werd. Het eerste nummer die mijn aandacht op hip-hop weer compleet vestigde was niet geheel verrassend, dat nummer van DuvelDuvel.
Ja, what the fuck heeft dat te maken met Gekke Gerrit dan? Nou, vrij simpel eigenlijk, dat was het tweede nummer die mij in het rijke Nederhopwereldje heeft gebracht. Aandacht getrokken door de bizarre videoclip, afkomstig van de Eigen Wereld albumfilm, waar de hoofdrol gespeeld door Cees Geel a.k.a. Gekke Gerrit. Gerrit is een bejaardenverzorger die geobsedeerd is door drie van zijn patiënten, namelijk de oud-leden van de groep Opgezwolle. Die obsessie neemt ziekelijke vormen aan en hoe dat afloopt, moet je de film maar voor kijken ik weet het zelf ook niet.
De enige Opgezwolletrack die de tipparade wist te bereiken, is één grote diss naar alle meelopers die met de wind meewaaien en er alles aan doen om er bij te horen. Hoe Sticks die haat vertaald naar twee hilarische verses, is werkelijk geniaal en zorgt altijd voor dat ik moet glimlachen als ik deze track weer eens draai geef. Dan hebben het alleen nog maar over de tekst gehad! Want jongens, die productie, man. De beat beukt en scheurt aan alle kanten, de binnenvallende synthesizer... ik heb deze track zelfs een keer opgezet in de kroeg waar ik werkte en zelfs een stel Polen gingen er compleet op los. Maar weer een bewijs dat je zelfs de tekst niet hoeft te kennen om hier kapot op te gaan.
Gekke Gerrit, met een ghettoblaster, getverdemme, vieze funk
Gekke Gerrit wil te graag, het is niet gezond
Iedereen kent er één in z'n omgeving
Het type dat meedoet maar hij zorgt alleen voor verveling
Sjezus, Gekke Gerrit kom op vorm je eigen mening
Laatst zei die weer: "Ey Stick, krijg jij mij de game in
Ik rap ook weet je, wacht ik laat je horen
Ik heb een aangeboren natuurlijke cameraperformance, we gaan scoren"
Ik zeg Gerrit, doe ff rustig, je gaat te vlug
Plus vorige week was je nog clubnicht
Nu kom je hier met een oversized wijde hiphopbroek
Nu wil je dealen op de straathoek, je bent niet slim genoeg
Trendhopper!
Vroeger bij voetbal werd ie standaard als laatste gekozen
Een tragische gozer, geen neus voor de goal
Z'n pass is te verwaarlozen
Ik laat hem in z'n waan
Gekke Gerrit, je wilt te graag
Gekke Gerrit, het is beter dat je chillt vandaag
Gedraagt zich echt als een (bitch)
Maar verwacht respect als vrouw
Ze werd steeds gekker, en verder dan Kelly omgebouwd
Maar nog niet tevreden, der kont is te lelijk
Onzeker komt ze constant je sportsschool betreden
En op TV, spreken ze met een grote bek
Alsof alles kan, Veronica maakt van mooi perfect
Gerda doe niet gek, als je jezelf was
Had je respect gehad, het is niks meer dan een slechte grap
Je valt door de mand, echt waar Gerda
Robert Schumacher heeft z'n mes klaar Gerda
Make-up, of facelift om te verbloemen dat je feest
Nee, het mocht niet baten, we noemen je nog steeds Gekke Gerda
Gekke Gerda, je wilt te graag
Gekke Gerda, het is beter als je chillt vandaag
0
geplaatst: 23 april 2018, 13:42 uur
Dan kunnen we ons opmaken voor de top-10 
Voorspellingen mogen!

Voorspellingen mogen!
1
geplaatst: 23 april 2018, 13:46 uur
Een top 90 tot zover toevallig beschikbaar? Anders wordt het zo'n zoekwerk!
edit:
1. Park
edit:
1. Park
1
geplaatst: 23 april 2018, 13:51 uur
jordidj1 schreef:
Ik laat hem in z'n waan
Ik laat hem in z'n waan

Gé-ni-aal.
1
geplaatst: 23 april 2018, 13:55 uur
crosskip schreef:
edit:
1. Park
edit:
1. Park
11 Opgezwolle Gerrit Eigen Wereld
12 Opgezwolle Rustug Vloeistof
13 Opgezwolle Tunnelvisie Eigen Wereld
14 Fakkelbrigade Colucci Colucci Era
15 Opgezwolle Balans FT. Josje & Shyrock Eigen Wereld
16 Opgezwolle Tjappies & Mammies Vloeistof
17 Opgezwolle Regendans Eigen Wereld
18 Sticks & Delic Spaanse Vlieg Fakkelteit
19 Fakkelbrigade Groen Gras Colucci Era
20 Opgezwolle Made in NL Eigen Wereld
21 Opgezwolle Als Die Mic Aanstaat Spuugdingen Op De Mic
22 Sticks & Delic Gisteren/Vandaag Fakkelteit
23 Opgezwolle Tijd Leert Vloeistof
24 Sticks & Delic Broodje Aap Fakkelteit
25 Opgezwolle Volle Kracht FT. Winne Eigen Wereld
26 Sticks & A.R.T Tijgers En Draken Alledaagse Waanzin
27 Sticks & Delic Ga Fakkelteit
28 Opgezwolle Vroeger/Nu FT. James Eigen Wereld
29 Kubus Strik Je Veter Buiten Westen
30 Sticks & Delic Goeiedag Verder Fakkelteit
31 Opgezwolle Ritmen Spuugdingen Op De Mic
32 Opgezwolle Vraag & Antwoord Vloeistof
33 Sticks & Delic Weg Kwijt Fakkelteit
34 Opgezwolle Ogen Open Eigen Wereld
35 Great Minds Doag Great Minds
36 Opgezwolle Concept Of Niet Vloeistof
37 Kubus Buitenwesten Buitenwesten
38 Sticks & A.R.T Uniek
39 Opgezwolle Passievrucht/Bosmuis FT. Duvel Eigen Wereld
40 Kubus & Sticks Hamvraag Microphone Collosus
41 Sticks & Delic Tot Zo Fakkelteit
42 Opgezwolle Tempel Vloeistof
43 Sticks & Delic Slangeleer Fakkelteit
44 Jawat! Zwarte Koffie Ut Zwarte Aap
45 Rico & Kubus De Freak De Flow DMT
46 Sticks & Delic Vrij Fakkelteit
47 Opgezwolle Werk Aan de Winkel Eigen Wereld
48 Rico & A.R.T Je Weet Irie
49 Opgezwolle Dipsaus Vloeistof
50 Sticks & Delic Welkomstwoord Fakkelteit
51 Opgezwolle Ut Is Wat Het Is FT. Raymzter Eigen Wereld
52 Opgezwolle Sporen Vloeistof
53 Opgezwolle Spuugdingen Op De Mic Spuugdingen Op De Mic
54 Opgezwolle Sporen 2 Fakkelteit
55 Sticks & Delic Laatste Dagen Fakkelteit
56 Dazzled Sticks Zegevieren Stick Bukowski
57 Sticks & Delic Snelle Jongens Fakkelteit
58 Sticks & Moon Maslow Stick Bukowski
59 Opgezwolle Stop Vloeistof
60 Rico & Kubus Opties DMT
61 Opgeduveld 1001 Sprookjes Opgeduveld
62 Opgezwolle NL Door Eigen Wereld
63 Sticks & A.R.T Minuten Alledaagse Waanzin
64 Fakkelbrigade Kosmos Colucci Era
65 Opgezwolle Dit Is Vloeistof
66 Rico & Sticks Sneakers Fris IZM
67 Sticks & Moon Versplinterd (Komt Goud) Stick Bukowski
68 Great Minds De Flexte Great Minds
69 Rico & Kubus Spookhuis DMT
70 Opgezwolle Mafkezen Spuugdingen Op De Mic
71 Opgezwolle Nagemaakt Eigen Wereld
72 Fakkelbrigade Corazón Colucci Era
73 Sticks & A.R.T Risico Van Het Vak Alledaagse Waanzin
74 Rico & Kubus Vrij DMT
75 Opgezwolle Hook Op Vloeistof
76 Sticks & Delic Brak Fakkelteit
77 Opgezwolle De Jug Eigen Wereld
78 Opgezwolle Haters En Stokers Vloeistof
79 Opgezwolle Verwend Spuugdingen Op De Mic
80 Dazzled Sticks De Tunnel Stick Bukowski
81 Opgezwolle t Duurde Effe Spuugdingen Op De Mic
82 Kubus & Sticks Nix Te Verliezen Microphone Collosus
83 Opgeduveld 4x4 Opgeduveld
84 Opgezwolle Voor Die Peeps Spuugdingen Op De Mic
85 Kubus & Sticks Microphone Collosus Microphone Collosus
86 Rico & Sticks Dit Is Wat Ik Weet IZM
87 Opgezwolle Ukkie Eigen Wereld
88 Rico & Kubus Repelsteeltje DMT
89 Opgezwolle Elektro Stress Eigen Wereld
90 Opgezwolle XI Spuugdingen Op De Mic
91 Opgezwolle Beestenboel Vloeistof
92 Opgezwolle Kruidig & Pittig Spuugdingen Op De Mic
93 Rico & Sticks Libi Do Basi IZM
94 Fakkelbrigade Karavaan Colucci Era
95 Kubus & Sticks Recalcitrant Microphone Collosus 2
96 Opgezwolle Vork Vloeistof
97 Rico & A.R.T Naaktslak Irie
98 Great Minds Hooggeleid Great Minds
99 Opgeduveld Generaal Opgeduveld
100 Opgezwolle Bob Sticky Spuugdingen Op De Mic
0
geplaatst: 24 april 2018, 11:43 uur
#10. Opgezwolle - Zwolle - Spuugdingen Op De Mic
https://www.musicmeter.nl/images/cover/46000/46357.300.jpg
Ik kom vermomd in een spencer en breek je hockeystick
We enteren de top-10 met de op één-na-laatste track van Spuugdingen, kratje pils voor wie raadt welke er nog volgt.
Op een productie die een en al nostalgie uitstraalt, brengen de heren een hommage aan hun hometown op een wel heel bijzondere manier. De gebruikelijke korte rijmschema's worden aan de kant gegooid en de heren spitten vier erg lange verses, wat voor Nederhop-begrippen vrij bijzonder was. Want zo lang aan een stuk door rappen vergt veel ervaring en longinhoud, wat meteen al duidelijk maakt dat de Zwollenaren talent hadden.
Toen ik Spuugdingen voor het eerst draaien heb ik deze song echt non-stop op repeat gehad, prachtige beat van Delic, eigenlijk best wel simpel maar hij weet mij perfect te raken. Je zou spontaan jaloers worden op Zwolle-inwoners.
Ik rijd rustig rond op mijn Gazelle, rook mijn 11e Van Nelle
Pak m'n Erickson om de Opgezwolle fella's te bellen
Yo what's up gasten? Vanavond stappen?
(O jawel, we waren net van plan om jou hetzelfde te vertellen)
Ik ben down voor wat ever, eerst effe de stad checken
Smoke Shop, Binnenhof, Misschien nog Mac attacken
Voor de lekkere trek een Turkse Whopper in m’n nek
Effe dokken en op weg naar een relaxte stek
Eeen klein beetje hier en daar rond lopen mieren
Ja soms zijn we net een paar hondsdolle stieren
Maar we vieren feestjes zoals je feestjes moet vieren
Iedereen doet z’n ding en dat op z'n eigen manier
Ik schrijf het alleen op papier, voor m'n eigen plezier
En ik heb een schijthekel aan die zeikende portiers
Geen petjes, geen sportschoenen, geen sportkleding
Wat de fuck moet ik aan doen, stropdas en een driedelig pak?
Om een of twee biertjes te nuttigen?
Het is toch geen carnaval trut, loop niet te kutten jongen!
https://www.musicmeter.nl/images/cover/46000/46357.300.jpg
Ik kom vermomd in een spencer en breek je hockeystick
We enteren de top-10 met de op één-na-laatste track van Spuugdingen, kratje pils voor wie raadt welke er nog volgt.
Op een productie die een en al nostalgie uitstraalt, brengen de heren een hommage aan hun hometown op een wel heel bijzondere manier. De gebruikelijke korte rijmschema's worden aan de kant gegooid en de heren spitten vier erg lange verses, wat voor Nederhop-begrippen vrij bijzonder was. Want zo lang aan een stuk door rappen vergt veel ervaring en longinhoud, wat meteen al duidelijk maakt dat de Zwollenaren talent hadden.
Toen ik Spuugdingen voor het eerst draaien heb ik deze song echt non-stop op repeat gehad, prachtige beat van Delic, eigenlijk best wel simpel maar hij weet mij perfect te raken. Je zou spontaan jaloers worden op Zwolle-inwoners.
Ik rijd rustig rond op mijn Gazelle, rook mijn 11e Van Nelle
Pak m'n Erickson om de Opgezwolle fella's te bellen
Yo what's up gasten? Vanavond stappen?
(O jawel, we waren net van plan om jou hetzelfde te vertellen)
Ik ben down voor wat ever, eerst effe de stad checken
Smoke Shop, Binnenhof, Misschien nog Mac attacken
Voor de lekkere trek een Turkse Whopper in m’n nek
Effe dokken en op weg naar een relaxte stek
Eeen klein beetje hier en daar rond lopen mieren
Ja soms zijn we net een paar hondsdolle stieren
Maar we vieren feestjes zoals je feestjes moet vieren
Iedereen doet z’n ding en dat op z'n eigen manier
Ik schrijf het alleen op papier, voor m'n eigen plezier
En ik heb een schijthekel aan die zeikende portiers
Geen petjes, geen sportschoenen, geen sportkleding
Wat de fuck moet ik aan doen, stropdas en een driedelig pak?
Om een of twee biertjes te nuttigen?
Het is toch geen carnaval trut, loop niet te kutten jongen!
0
geplaatst: 24 april 2018, 11:45 uur
Zwolluuuuhhhh! En de andere van het debuut die nog volgt is natuurlijk Opgezwolle de Volle, krijg ik nu bier?
0
geplaatst: 24 april 2018, 11:56 uur
Johnny Marr schreef:
Zwolluuuuhhhh! En de andere van het debuut die nog volgt is natuurlijk Opgezwolle de Volle, krijg ik nu bier?
Ja, ja, ja
0
geplaatst: 25 april 2018, 22:36 uur
#9. Opgezwolle - Gebleven - Eigen Wereld
In een interview liet Delic ooit weten dat hij de productie aanpaste op de teksten van Rico en Sticks, dus meestal schreven zij de rhymes en had Dippy Delic daar een beat bij. Bij Gebleven was dat echter niet zo.
Sterker nog, op het eerste gehoor vond 'ie ze helemaal niet bij elkaar passen, maar opeens viel het kwartje en besefte dat het op een of andere manier toch samenvalt. Toch wel fijn dat deze parel van een beat niet verloren is gegaan, want óh, wat klapt deze erin lekker in na NL Door, als je het chronologisch afspeelt, of gewoon als los nummer. Ook hier is weer een geniale switch te vinden, na het stuk en ik hang met Kubus, die met één been in de techno, waarna de beat er lekker dof inklapt. Tel daar ook nog de geniale verses van de Zwolse rappers bij op en een refrein om mee te schreeuwen, dan heb je naar mijn mening een klassieker gecreëerd.
Hulde nog voor de onderstaande live-versie, met een heel vette beatswitch (hoe heet deze beat?!).
Doodgewoon, ik rook en sport
Geef een handdruk als Stallone in Over the Top
Aan kutfilms, Et lukt ze lo, en No budget
Plus we schudden Pia's de hand, gepia via de deur bij Virgin
Niet dat er iets gebeurt is, nee
Draai m'n muntjes om voor m'n
Beugelflesje Grolsch en een doos vol pizzapuntjes
Oké, Ik vermaak me nog steeds met een
Van die stokoude actueels uit de leesmap
Ik lees wat actienieuws over Nederland
(Ik reken af) en doe die en die beterschap
En ook al worden we op de voet gevolgd
Door een vloedgolf van jongeren
Ik voel me goed in Zwolle
Dus pomp die bass door de woofers van je opgevoerde scooters
Of thuis vanachter de Personal Computers, en de duiven Koeren me toe (roekoe roekoe)
Ik ben gewoon gebleven
We zitten niet in die VIP maar midden in het publiek
(niet in die VIP maar midden in het publiek)
We cruisen niet in een BMW maar op een BMX fiets
(niet in een BMW maar op een BMX fiets)
"Opzij opzij opzij, maak plaats"
Nee geen Herman van Veen, we zijn gewoon gebleven
We gaan nergens heen
Rappers zeggen "vette cd", ze bellen me
Maar ik snap niet eens de helft als ik met ze spreek
"Yo Stick hollaback, hollaback, one"
Ik doe niet aan die rap shows, ik ben toch niet gek ofzo
Stick zit volop in je District als Red Nose
En ik hang met Kubus, ja die met één been in de Techno
Ik drink m'n drank, zet m'n vuilnis buiten
Maak duiten, staar een beetje door de ruiten
Thuis op m'n gemak, trainingspak, rust m'n ledematen
Zo zie ik Umberto Tan en Toine van Peperstraten
Mart Smeets, Tom Egberts, Dionne De Graaff
Studio Sport, genoeg derover gepraat
Actie ondernemen, naar de sportschool, ja
Eerst een jonko gedraaid, gepaft, poging gestaakt
Maar goed, mensen willen horen dat het slecht gaat
Sorry, we zijn niet verwikkeld in een rechtszaak
Ik blijf gewoon at home, vroeger in het skatepark
En vroeger trad ik op voor een krat bier en 2 bark
In een interview liet Delic ooit weten dat hij de productie aanpaste op de teksten van Rico en Sticks, dus meestal schreven zij de rhymes en had Dippy Delic daar een beat bij. Bij Gebleven was dat echter niet zo.
Sterker nog, op het eerste gehoor vond 'ie ze helemaal niet bij elkaar passen, maar opeens viel het kwartje en besefte dat het op een of andere manier toch samenvalt. Toch wel fijn dat deze parel van een beat niet verloren is gegaan, want óh, wat klapt deze erin lekker in na NL Door, als je het chronologisch afspeelt, of gewoon als los nummer. Ook hier is weer een geniale switch te vinden, na het stuk en ik hang met Kubus, die met één been in de techno, waarna de beat er lekker dof inklapt. Tel daar ook nog de geniale verses van de Zwolse rappers bij op en een refrein om mee te schreeuwen, dan heb je naar mijn mening een klassieker gecreëerd.
Hulde nog voor de onderstaande live-versie, met een heel vette beatswitch (hoe heet deze beat?!).
Doodgewoon, ik rook en sport
Geef een handdruk als Stallone in Over the Top
Aan kutfilms, Et lukt ze lo, en No budget
Plus we schudden Pia's de hand, gepia via de deur bij Virgin
Niet dat er iets gebeurt is, nee
Draai m'n muntjes om voor m'n
Beugelflesje Grolsch en een doos vol pizzapuntjes
Oké, Ik vermaak me nog steeds met een
Van die stokoude actueels uit de leesmap
Ik lees wat actienieuws over Nederland
(Ik reken af) en doe die en die beterschap
En ook al worden we op de voet gevolgd
Door een vloedgolf van jongeren
Ik voel me goed in Zwolle
Dus pomp die bass door de woofers van je opgevoerde scooters
Of thuis vanachter de Personal Computers, en de duiven Koeren me toe (roekoe roekoe)
Ik ben gewoon gebleven
We zitten niet in die VIP maar midden in het publiek
(niet in die VIP maar midden in het publiek)
We cruisen niet in een BMW maar op een BMX fiets
(niet in een BMW maar op een BMX fiets)
"Opzij opzij opzij, maak plaats"
Nee geen Herman van Veen, we zijn gewoon gebleven
We gaan nergens heen
Rappers zeggen "vette cd", ze bellen me
Maar ik snap niet eens de helft als ik met ze spreek
"Yo Stick hollaback, hollaback, one"
Ik doe niet aan die rap shows, ik ben toch niet gek ofzo
Stick zit volop in je District als Red Nose
En ik hang met Kubus, ja die met één been in de Techno
Ik drink m'n drank, zet m'n vuilnis buiten
Maak duiten, staar een beetje door de ruiten
Thuis op m'n gemak, trainingspak, rust m'n ledematen
Zo zie ik Umberto Tan en Toine van Peperstraten
Mart Smeets, Tom Egberts, Dionne De Graaff
Studio Sport, genoeg derover gepraat
Actie ondernemen, naar de sportschool, ja
Eerst een jonko gedraaid, gepaft, poging gestaakt
Maar goed, mensen willen horen dat het slecht gaat
Sorry, we zijn niet verwikkeld in een rechtszaak
Ik blijf gewoon at home, vroeger in het skatepark
En vroeger trad ik op voor een krat bier en 2 bark
0
geplaatst: 25 april 2018, 23:51 uur
Mooie keuzes voor de top 10, ik heb Spuugdingen op de Mic nooit zo heel vaak geluisterd, vergeleken met de hoeveelheid dat ik Vloeistof en Eigen Wereld heb gedraaid, maar Zwolle kwam wel weer even lekker binnen zeg, vooral die twee verses van Rico zijn echt geniaal!
Misschien nog wel een interessante vraag om te stellen, wie is jullie favoriet van de twee rappers, Rico of Sticks? Ik ga zelf voor Rico (zo'n line als 'van die stokoude actueels uit de leesmap' blijft na 10 jaar nog steeds leuk) en ga flow vind ik hem de betere. Rico kan over elk onderwerp rappen, maar het zal altijd lekker klinken. Sticks is natuurlijk ook geweldig en wat dat betreft heeft Opgezwolle twee hele kundige rappers in hun groep. Toch, als ik mijn vrienden vraag wie ze beter vind, is het antwoord vrijwel altijd Sticks.
Wat vinden jullie?
Misschien nog wel een interessante vraag om te stellen, wie is jullie favoriet van de twee rappers, Rico of Sticks? Ik ga zelf voor Rico (zo'n line als 'van die stokoude actueels uit de leesmap' blijft na 10 jaar nog steeds leuk) en ga flow vind ik hem de betere. Rico kan over elk onderwerp rappen, maar het zal altijd lekker klinken. Sticks is natuurlijk ook geweldig en wat dat betreft heeft Opgezwolle twee hele kundige rappers in hun groep. Toch, als ik mijn vrienden vraag wie ze beter vind, is het antwoord vrijwel altijd Sticks.
Wat vinden jullie?
* denotes required fields.