Muziek / Toplijsten en favorieten / jordidj1 presenteert: #Opgezwolletotnu - een top 100
zoeken in:
0
geplaatst: 30 maart 2018, 20:34 uur
#29. Kubus - Strik Je Veter FT. Rico & Sticks - Buitenwesten
https://www.musicmeter.nl/images/cover/15000/15575.300.jpg
Dan zijn we aanbeland bij het laatste nummer dat geproduceerd is door Kubus en direct ook zijn meest bekende, samen met Buitenwesten en Hamvraag natuurlijk.
De snoeiharde productie in combinatie met het refrein dat je zo hard mogelijk mee wil schreeuwen, maakt dit tot één van de hardste tracks die je live kan meemaken. Meer kan ik eigenlijk niet kwijt over het nummer, deze banger is niet kapot te krijgen.
STRIK JE VETER BREEK DE TENT AF!
https://www.musicmeter.nl/images/cover/15000/15575.300.jpg
Dan zijn we aanbeland bij het laatste nummer dat geproduceerd is door Kubus en direct ook zijn meest bekende, samen met Buitenwesten en Hamvraag natuurlijk.
De snoeiharde productie in combinatie met het refrein dat je zo hard mogelijk mee wil schreeuwen, maakt dit tot één van de hardste tracks die je live kan meemaken. Meer kan ik eigenlijk niet kwijt over het nummer, deze banger is niet kapot te krijgen.
STRIK JE VETER BREEK DE TENT AF!
0
geplaatst: 31 maart 2018, 14:23 uur
#28. Opgezwolle - Vroeger/Nu FT. James - Eigen Wereld
https://www.musicmeter.nl/images/cover/38000/38777.300.jpg
Tijd weer voor eentje van Eigen Wereld, ditmaal eentje waar we in plaats van Rico een andere artiest zien, namelijk James. Een man met een tof stemgeluid, waar ik graag naar luister. Hij is ook lid van Fakkelbrigade, maar een solo-album heeft hij nog nooit uitgebracht, wat ik oprecht best wel jammer vind.
Een van de redenen dat ik echt fan van ben Opgezwolle, is omdat ze meester zijn in het schetsen van situaties die ik zelf heb meegemaakt, of nog steeds van de orde is. Want hoe vaak ik wel niet ben thuisgekomen van een avondje stappen en dat ik met moeite stilletjes de trap opkwam, in de hoop het thuisfront niet wakker te maken, is niet op één hand te tellen kan ik je melden.
Het nostalgische sfeertje wat de heren scheppen versterkt door bijpassende productie van Delic zorgt weer een persoonlijke favoriet van het album, eentje die mij altijd weer een glimlach op het gezicht tovert bij het luisteren naar de tekst!
Van de dagen van de 3S, de flow is magisch
Een extra sok onder de lip van je Nike's
Gasten en chickies, en chippies en energie's
Ik had ze niet, m'n trainingspak was m'n favoriet
Raak de beat, met de speed van Keanu Reeves
Draai een snaak of niet, geniet en ik laat je zien
Het is heet, dus beter noemt men dit ijzersmeden
Bekijk het heden, en vergelijk het met het verleden
Meer dan 10 jaar geleden, dat ik Dr. Dre's Chronic
Voor het eerst in m'n cd-speler stopte
Schreef m'n eerste rijm die voor geen ene meter klopte
Op de Monteverdieflat is het voor mij begonnen
's Nachts te laat thuis, eerst een happie eten maken
En ik wist precies welke traptreden kraakten
Kleren stinken naar rook en mn ogen klein
Mam zag me wel, maar het viel onder haar gedoogbeleid
Tijd weer voor eentje van Eigen Wereld, ditmaal eentje waar we in plaats van Rico een andere artiest zien, namelijk James. Een man met een tof stemgeluid, waar ik graag naar luister. Hij is ook lid van Fakkelbrigade, maar een solo-album heeft hij nog nooit uitgebracht, wat ik oprecht best wel jammer vind.
Een van de redenen dat ik echt fan van ben Opgezwolle, is omdat ze meester zijn in het schetsen van situaties die ik zelf heb meegemaakt, of nog steeds van de orde is. Want hoe vaak ik wel niet ben thuisgekomen van een avondje stappen en dat ik met moeite stilletjes de trap opkwam, in de hoop het thuisfront niet wakker te maken, is niet op één hand te tellen kan ik je melden.
Het nostalgische sfeertje wat de heren scheppen versterkt door bijpassende productie van Delic zorgt weer een persoonlijke favoriet van het album, eentje die mij altijd weer een glimlach op het gezicht tovert bij het luisteren naar de tekst!
Van de dagen van de 3S, de flow is magisch
Een extra sok onder de lip van je Nike's
Gasten en chickies, en chippies en energie's
Ik had ze niet, m'n trainingspak was m'n favoriet
Raak de beat, met de speed van Keanu Reeves
Draai een snaak of niet, geniet en ik laat je zien
Het is heet, dus beter noemt men dit ijzersmeden
Bekijk het heden, en vergelijk het met het verleden
Meer dan 10 jaar geleden, dat ik Dr. Dre's Chronic
Voor het eerst in m'n cd-speler stopte
Schreef m'n eerste rijm die voor geen ene meter klopte
Op de Monteverdieflat is het voor mij begonnen
's Nachts te laat thuis, eerst een happie eten maken
En ik wist precies welke traptreden kraakten
Kleren stinken naar rook en mn ogen klein
Mam zag me wel, maar het viel onder haar gedoogbeleid
0
geplaatst: 31 maart 2018, 17:21 uur
#27. Sticks & Delic - Ga FT. Rico & Typhoon - Fakkelteit
https://www.musicmeter.nl/images/cover/89000/89605.300.jpg
Op het tweede deel van Fakkelteit is een van de absolute hoogtepunten in de Nederhop. Vooral productioneel steekt het erg knap in elkaar, met als uitschieters de energiekere tracks, zoals deze.
Opzwepende productie weer, die weer ondergrond biedt voor tekstuele hoogstandjes van Ty en de soepele flows en van Rico en Sticks. Op het album zelf al een vurige track, maar net als Strik Je Veter, komt 'ie nog veel feller en agressiever aan. Fakkelteit werd in september 2007 pas gereleased en onderstaande live-versie is afkomstig van Pinkpop 2006, dus het (grote) publiek was er nog niet bekend mee.
Check deze old school kledij van de mannen dan en het live gescratch van Delic. Ja, dat kan hij ook.
Op het tweede deel van Fakkelteit is een van de absolute hoogtepunten in de Nederhop. Vooral productioneel steekt het erg knap in elkaar, met als uitschieters de energiekere tracks, zoals deze.
Opzwepende productie weer, die weer ondergrond biedt voor tekstuele hoogstandjes van Ty en de soepele flows en van Rico en Sticks. Op het album zelf al een vurige track, maar net als Strik Je Veter, komt 'ie nog veel feller en agressiever aan. Fakkelteit werd in september 2007 pas gereleased en onderstaande live-versie is afkomstig van Pinkpop 2006, dus het (grote) publiek was er nog niet bekend mee.
Check deze old school kledij van de mannen dan en het live gescratch van Delic. Ja, dat kan hij ook.
0
geplaatst: 2 april 2018, 23:20 uur
#26. Sticks & A.R.T. - Tijgers & Draken - Alledaagse Waanzin
https://www.musicmeter.nl/images/cover/195000/195954.300.jpg
We zijn opmerkzaam als tijgers, volmaakt als de draken
Je kan niet ontcijferen wat we praten
Tussen al het Opgezwolle-geweld in de topregionen door, komt er nog een solotrack van Sticks voorbij en niet geheel verrassend. Deze Alledaagse Waanzin-song kan natuurlijk niet ontbreken!
Het is niet misschien de meest uitmuntende teksten van Sticks, maar ach, de beat compenseert dat ruimschoots. Wat een productie zet A.R.T. hier neer zeg, wat een energie! Misschien ook wel te energiek, want hij is denk ik wel een tikkeltje aanwezig en niet makkelijk flowbaar, maar goed, het neemt niets weg van het feit dat ik er elke keer van kan genieten als ik 'm draai.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/195000/195954.300.jpg
We zijn opmerkzaam als tijgers, volmaakt als de draken
Je kan niet ontcijferen wat we praten
Tussen al het Opgezwolle-geweld in de topregionen door, komt er nog een solotrack van Sticks voorbij en niet geheel verrassend. Deze Alledaagse Waanzin-song kan natuurlijk niet ontbreken!
Het is niet misschien de meest uitmuntende teksten van Sticks, maar ach, de beat compenseert dat ruimschoots. Wat een productie zet A.R.T. hier neer zeg, wat een energie! Misschien ook wel te energiek, want hij is denk ik wel een tikkeltje aanwezig en niet makkelijk flowbaar, maar goed, het neemt niets weg van het feit dat ik er elke keer van kan genieten als ik 'm draai.
1
geplaatst: 3 april 2018, 15:12 uur
Aaaah, dat filmpje, niet van hun optreden vorige maand in Gent, want daar speelden ze 'm ook. Geniaal nummer blijft dit, zo aanstekelijk als de pest en gewoon een keiharde banger.
0
geplaatst: 3 april 2018, 15:15 uur
#25. Opgezwolle - Volle Kracht FT. Winne - Eigen Wereld
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven
Je moet zelf doen want niemand komt het geven
We varen verder met het Zwolse vlaggenschip naar de nieuwe bestemming: plek nummer 25. We varen met Rico, Sticks en gastartiest Winne ruim drie minuten lang op een heerlijk vlotte productie van Delic. Een nummer die voor mij synoniem staat voor motivatie en zelfrealisatie, want op sommige punten in mijn leven vraag ik wel eens waar ik bepaalde dingen überhaupt voor doe. Of dat ik mezelf veel te druk maak om bagatellen, gelukkig inspireren de heren mij goed genoeg om daar niet bij stil te staan, maar gewoon door te gaan.
Want waar Radiohead of The Smiths voor veel mensen een "uitlaatklap" zijn, zijn de mannen uit Zwolle dat wel een beetje voor mij.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven
Je moet zelf doen want niemand komt het geven
We varen verder met het Zwolse vlaggenschip naar de nieuwe bestemming: plek nummer 25. We varen met Rico, Sticks en gastartiest Winne ruim drie minuten lang op een heerlijk vlotte productie van Delic. Een nummer die voor mij synoniem staat voor motivatie en zelfrealisatie, want op sommige punten in mijn leven vraag ik wel eens waar ik bepaalde dingen überhaupt voor doe. Of dat ik mezelf veel te druk maak om bagatellen, gelukkig inspireren de heren mij goed genoeg om daar niet bij stil te staan, maar gewoon door te gaan.
Want waar Radiohead of The Smiths voor veel mensen een "uitlaatklap" zijn, zijn de mannen uit Zwolle dat wel een beetje voor mij.
0
geplaatst: 3 april 2018, 18:48 uur
want op sommige punten in mijn leven vraag ik wel eens waar ik bepaalde dingen überhaupt voor doe.
Ja, zoals dit topic maken bijvoorbeeld, ik ben blijkbaar zowat je enige volger

1
geplaatst: 3 april 2018, 18:55 uur
Ho ho! Ik lees en luister ook mee! Nou ja, niet elk nummer, maar ik doe mijn best.
0
geplaatst: 4 april 2018, 17:23 uur
#24. Sticks & Delic - Broodje Aap - Fakkelteit
Eenmanspubliek of niet, ik ga gewoon lekker door en wel met weer een toppertje van Fakkelteit, die hierna nog 4 ijzers in het vuur heeft.
Op de radio hoor ik soms wel eens het woord "TN'er", oftewel Typische Nederlander. Nou, laat dat nou precies het type Nederlander zijn waar ik me vaak onnodig irriteer. TN'ers zijn in mijn ogen altijd vrij negatief, snel gestrest en koning in bagatelliseren. Daardoor ontstaat vaak één overkokende pot met kreeften waardoor de meest onzinnige onderwerpen een complete issue worden.
Net als Sticks ben ik niet zo'n iemand die daar aan meedoet. Ik houd mezelf liever bezig met belangrijkere zaken, zoals de beatswitch op 2:52
.
Ze zei vrienden zijn een vaag begrip
Laat haat varen maak van je leven geen lijdensweg
Eenieder gaat z'n eigen weg
Ruzies wordt niet altijd bijgelegd, snap ik ook
Het duurt niet lang voordat je achterloopt
Als je altijd maar achteloos fakkels smookt
Ontsnap de rook
Eenmanspubliek of niet, ik ga gewoon lekker door en wel met weer een toppertje van Fakkelteit, die hierna nog 4 ijzers in het vuur heeft.
Op de radio hoor ik soms wel eens het woord "TN'er", oftewel Typische Nederlander. Nou, laat dat nou precies het type Nederlander zijn waar ik me vaak onnodig irriteer. TN'ers zijn in mijn ogen altijd vrij negatief, snel gestrest en koning in bagatelliseren. Daardoor ontstaat vaak één overkokende pot met kreeften waardoor de meest onzinnige onderwerpen een complete issue worden.
Net als Sticks ben ik niet zo'n iemand die daar aan meedoet. Ik houd mezelf liever bezig met belangrijkere zaken, zoals de beatswitch op 2:52
.Ze zei vrienden zijn een vaag begrip
Laat haat varen maak van je leven geen lijdensweg
Eenieder gaat z'n eigen weg
Ruzies wordt niet altijd bijgelegd, snap ik ook
Het duurt niet lang voordat je achterloopt
Als je altijd maar achteloos fakkels smookt
Ontsnap de rook
0
geplaatst: 5 april 2018, 16:07 uur
23. Opgezwolle - Tijd Leert - Vloeistof
https://www.musicmeter.nl/images/cover/5000/5029.300.jpg
Geloof het of niet, maar tussen het uitbrengen van Spuugdingen en Vloeistof in zaten de heren nog keurig toiletten schoon te maken of zalen te dweilen. Dat was met een reden, want ze waren abrupt gestopt met hun opleidingen, nadat ze tweede werden in de hip-hop categorie van De Grote Prijs. Sticks bijvoorbeeld studeerde toen nog maar net een paar maanden journalistiek.
Na die respectabele werkzaamheden, volgens Rico dan, doken ze de studio in met Delic. Nou ja, studio, meer een hut. Een studentenkamer ingericht tot muziekstudio met "professionele" apparatuur. Spuugdingen werd volgens Delic afgemixt op een stereoset die "elke mongool" kan aanschaffen en een voorcompressor versterker die Wyclef Jean "ook gebruikt". Dom gelul natuurlijk, maar waar het wel op neerkomt is dat ze met minimale middelen het maximale eruit halen.
Daar zijn destijds aardig in geslaagd en die boodschap hebben ze ook doorgebracht in het nummer Tijd Leert. Delic's hut zag er zeker niet modern uit, maar hij wist wel hoe elk knopje werkte en wist de producties perfect te combineren met de raps van Rico en Sticks.
Nu handel ik in cd's, ik ben niet langer meer in dubio
We kiezen niet voor die studie (nee), we kiezen nu voor de studio
Het leven is druk als spits, in een flits is het voorbij
Een rits gebeurtenissen, zet die shit steeds op een rij
Ik weet ik mis niks mits ik uit m'n doppen kijk
Denk na voor ik beslis, niks is waarop het lijkt
Check voor de lol deze docu, op zich vrij komisch.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/5000/5029.300.jpg
Geloof het of niet, maar tussen het uitbrengen van Spuugdingen en Vloeistof in zaten de heren nog keurig toiletten schoon te maken of zalen te dweilen. Dat was met een reden, want ze waren abrupt gestopt met hun opleidingen, nadat ze tweede werden in de hip-hop categorie van De Grote Prijs. Sticks bijvoorbeeld studeerde toen nog maar net een paar maanden journalistiek.
Na die respectabele werkzaamheden, volgens Rico dan, doken ze de studio in met Delic. Nou ja, studio, meer een hut. Een studentenkamer ingericht tot muziekstudio met "professionele" apparatuur. Spuugdingen werd volgens Delic afgemixt op een stereoset die "elke mongool" kan aanschaffen en een voorcompressor versterker die Wyclef Jean "ook gebruikt". Dom gelul natuurlijk, maar waar het wel op neerkomt is dat ze met minimale middelen het maximale eruit halen.
Daar zijn destijds aardig in geslaagd en die boodschap hebben ze ook doorgebracht in het nummer Tijd Leert. Delic's hut zag er zeker niet modern uit, maar hij wist wel hoe elk knopje werkte en wist de producties perfect te combineren met de raps van Rico en Sticks.
Nu handel ik in cd's, ik ben niet langer meer in dubio
We kiezen niet voor die studie (nee), we kiezen nu voor de studio
Het leven is druk als spits, in een flits is het voorbij
Een rits gebeurtenissen, zet die shit steeds op een rij
Ik weet ik mis niks mits ik uit m'n doppen kijk
Denk na voor ik beslis, niks is waarop het lijkt
Check voor de lol deze docu, op zich vrij komisch.
1
geplaatst: 5 april 2018, 17:24 uur
Oh lol, foutje, ik ben soms ook een koning in dubbele ontkenningen. Kan het niet meer aanpassen helaas. Teunnis kuch
0
geplaatst: 5 april 2018, 17:43 uur
Mwah, ik wil niet van zoiets onzinnig een compleet issue maken.
0
geplaatst: 5 april 2018, 17:55 uur
Ho ho, dit is perfectionisme, daar heeft 99% van deze site last van. Allesbehalve onzinnig dus

0
geplaatst: 6 april 2018, 13:19 uur
jordidj1 schreef:
Ho ho, dit is perfectionisme, daar heeft 99% van deze site last van. Allesbehalve onzinnig dus
(quote)
Ik ben de man die uit de maat loopt met een whisky en spa rood en niet in je broodje aap gelooft.
0
geplaatst: 6 april 2018, 13:30 uur
Johnny Marr schreef:
Ik ben de man die uit de maat loopt met een whisky en spa rood en niet in je broodje aap gelooft.
(quote)
Lekker hè, Spa rood. Drink ik elke dag.
Welke komt zo op 22 dan?

0
geplaatst: 6 april 2018, 14:44 uur
#22. Sticks & Delic - Gisteren/Vandaag - Fakkelteit
Gisteren is gisteren, vandaag is vandaag
Vergeet de vergissingen die je gisteren heb gemaakt
Niks aan te doen, neem het met een lach en een traan
Ouwe koeien, ga er niet erachteraan
Het houdt niet op met die inspirerende teksten van Stickert, wat een profeet is die man!
Gelukkig ben ik niet de enige Opgezwolle-fan in mijn omgeving, samen met nog een homie spit ik graag de teksten van Rico en Sticks als we 's avonds in de kroeg zitten te ouwehoeren of elders chillen. De rest van mijn vriendengroep moet er eigenlijk niet zoveel van hebben. Verbazing alom bij mij dus toen ik opeens Gisteren/Vandaag uit de speakers pompte en er opeens herkenning was bij iemand, die normaal gesproken alleen maar hardstyle of bier-en-tietenmuziek luistert. Blijkbaar gaf-ie dit wel eens een draai toen een tijdje hip-hop luistert, tussen al het Eminem en Oppositesgeweld door.
Ik had niets anders dan lof voor hem, net zoals ik dat voor dit nummer. Heerlijke, pompende en tijdloze productie van Delic en scherpe teksten van Sticks. Gisteren is gisteren, vandaag is vandaag. Tja, zo simpel moet ik zelf ook wel eens gaan denken.
Dit is een achtbaan, het kan niet altijd goed gaan
Het circuleert als witte lichamen in mijn bloedbaan
Gisteren is gisteren, vandaag is vandaag
Vergeet de vergissingen die je gisteren heb gemaakt
Niks aan te doen, neem het met een lach en een traan
Ouwe koeien, ga er niet erachteraan
Het houdt niet op met die inspirerende teksten van Stickert, wat een profeet is die man!
Gelukkig ben ik niet de enige Opgezwolle-fan in mijn omgeving, samen met nog een homie spit ik graag de teksten van Rico en Sticks als we 's avonds in de kroeg zitten te ouwehoeren of elders chillen. De rest van mijn vriendengroep moet er eigenlijk niet zoveel van hebben. Verbazing alom bij mij dus toen ik opeens Gisteren/Vandaag uit de speakers pompte en er opeens herkenning was bij iemand, die normaal gesproken alleen maar hardstyle of bier-en-tietenmuziek luistert. Blijkbaar gaf-ie dit wel eens een draai toen een tijdje hip-hop luistert, tussen al het Eminem en Oppositesgeweld door.
Ik had niets anders dan lof voor hem, net zoals ik dat voor dit nummer. Heerlijke, pompende en tijdloze productie van Delic en scherpe teksten van Sticks. Gisteren is gisteren, vandaag is vandaag. Tja, zo simpel moet ik zelf ook wel eens gaan denken.
Dit is een achtbaan, het kan niet altijd goed gaan
Het circuleert als witte lichamen in mijn bloedbaan
0
geplaatst: 6 april 2018, 15:45 uur
Pfff, kippevel, wat een track zeg. Gisteruh was gisteruh, vandaag is vandaag indeed. 

0
geplaatst: 6 april 2018, 16:02 uur
#21. Opgezwolle - Als Die Mic Aanstaat - Spuugdingen Op De Mic
https://www.musicmeter.nl/images/cover/46000/46357.300.jpg
Een vervelende jongen als die mic aanstaat....
Net buiten de top-20 valt weer een nummer van Spuugdingen op de Mic, die steeds schaarser worden in deze lijst.
Deze track is weer een bijzondere, omdat de toen nog piepjonge Typhoon zijn debuut mocht maken een op een heus Hip-Hopalbum. Hij was in destijds nog niet eens 18 jaar! Dat hij toen al talent had, was al duidelijk, moeiteloos gaat 'ie mee met het niveau. Dat niveau, is belachelijk hoog in deze song. De opera-achtige intro die zich uitmondt tot een duistere beat biedt een uitstekende ondergrond voor de krankzinnige flows van de heren. Met name Sticks is erg op dreef op dit nummer, maar dat zijn ze alledrie eigenlijk. Over de teksten maar te zwijgen, ik wil ze allemaal wel quoten hieronder, ach, ik doe toch m'n favoriet:
M'n stijl blijft plakken als sporen van slijmslakken
En met m'n strijdmakkers hier pakken we rijmstakkers
Al die schijtkakkers kunnen net de trein pakken
Hollend naar Pijnacker en laat mij m'n lei klappen
Als mijn brein strakke freestyles verzint
Is het voor old school Puma en Maxies in elke schoenmaat
Gasten uit Aruba terug naar Zwolle-Holtenbroek ja
Voor Sticky die preutse chickies verleidt tot Kamasutra
Fun fact: vorige zomer - toen Jay-Z nog lief was voor Spotifietsers - draaide ik dit nummer altijd na het nummer H*A*M, omdat ik qua sfeertje wel leuk in elkaar vond overlopen. Heb dat wel met meer nummertjes, een ietwat vreemde gewoonte.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/46000/46357.300.jpg
Een vervelende jongen als die mic aanstaat....
Net buiten de top-20 valt weer een nummer van Spuugdingen op de Mic, die steeds schaarser worden in deze lijst.
Deze track is weer een bijzondere, omdat de toen nog piepjonge Typhoon zijn debuut mocht maken een op een heus Hip-Hopalbum. Hij was in destijds nog niet eens 18 jaar! Dat hij toen al talent had, was al duidelijk, moeiteloos gaat 'ie mee met het niveau. Dat niveau, is belachelijk hoog in deze song. De opera-achtige intro die zich uitmondt tot een duistere beat biedt een uitstekende ondergrond voor de krankzinnige flows van de heren. Met name Sticks is erg op dreef op dit nummer, maar dat zijn ze alledrie eigenlijk. Over de teksten maar te zwijgen, ik wil ze allemaal wel quoten hieronder, ach, ik doe toch m'n favoriet:
M'n stijl blijft plakken als sporen van slijmslakken
En met m'n strijdmakkers hier pakken we rijmstakkers
Al die schijtkakkers kunnen net de trein pakken
Hollend naar Pijnacker en laat mij m'n lei klappen
Als mijn brein strakke freestyles verzint
Is het voor old school Puma en Maxies in elke schoenmaat
Gasten uit Aruba terug naar Zwolle-Holtenbroek ja
Voor Sticky die preutse chickies verleidt tot Kamasutra
Fun fact: vorige zomer - toen Jay-Z nog lief was voor Spotifietsers - draaide ik dit nummer altijd na het nummer H*A*M, omdat ik qua sfeertje wel leuk in elkaar vond overlopen. Heb dat wel met meer nummertjes, een ietwat vreemde gewoonte.

0
geplaatst: 6 april 2018, 16:08 uur
Nou, na een dikke 2 maanden kunnen we ons opmaken voor de top-20. Dit gaat er nog komen:
Colucci Era 2x
Eigen Wereld 10x
Fakkelteit 3x
Spuugdingen op de Mic 2x
Vloeistof 3x
Duidelijk welk album regeert. Niet heel verassend denk ik
Zijn er al mensen die willen wagen aan een voorspelling?
Colucci Era 2x
Eigen Wereld 10x
Fakkelteit 3x
Spuugdingen op de Mic 2x
Vloeistof 3x
Duidelijk welk album regeert. Niet heel verassend denk ik

Zijn er al mensen die willen wagen aan een voorspelling?
0
zaaf
geplaatst: 6 april 2018, 16:10 uur
Nee verassend is het niet. Zal op je crematie gedraaid worden...
EW wel een tikkie veel hoor! Overstijgt met name Vloeistof in mijn opinie niet veel.
EW wel een tikkie veel hoor! Overstijgt met name Vloeistof in mijn opinie niet veel.
0
geplaatst: 6 april 2018, 16:17 uur
Nee, enkel Broederliefde op mijn crematie.
"Laat me zien dat het officieel is"
Eens over tikkie veel, maar heel veel nummers van EW winnen het van Vloeistofjes.
"Laat me zien dat het officieel is"
Eens over tikkie veel, maar heel veel nummers van EW winnen het van Vloeistofjes.
0
zaaf
geplaatst: 6 april 2018, 16:18 uur
En qua voorspelling heb ik me alleen op EW gericht en verwacht ik nog Hoedenplank, Balans, Gekkenhuis, Eigen Wereld, Made In NL, Gebleven, Gerrit, Regendans, Tunnelvisie en Park

edit - en Brandstof Jordi Brandstof.... belangrijk bij verassing!

edit - en Brandstof Jordi Brandstof.... belangrijk bij verassing!
0
geplaatst: 6 april 2018, 16:30 uur
Sorry zaaf 
Dat was trouwens de enige honourable mention tot nu toe, op de vuilnisbakkenfreestyle na
Nou, nog maar eentje dan:
Waarom deze niet er instaat? Geen idee, wordt er eigenlijk een beetje emotioneel van...
Geef een huilebalk servetjes, zakdoeken en tissues van isje issue is het niet goed?
Niks moet alles mag, toen wij begonnen speelde jij nog in de ballenbak

jordidj1 schreef:
Wel is het alvast tijd voor de eerste honourable mention. Waarom niet in de lijst? Tja, bonustracks. Voor het gemak maar niet meegenomen, anders zag ik door de bomen het bos niet meer.
Opgezwolle - Doe wat je doet - Brandstof
Harde track afkomstig van Brandstof, bonusschijfje bij Vloeistof. Helaas niet in bezit.
Wel is het alvast tijd voor de eerste honourable mention. Waarom niet in de lijst? Tja, bonustracks. Voor het gemak maar niet meegenomen, anders zag ik door de bomen het bos niet meer.
Opgezwolle - Doe wat je doet - Brandstof
Harde track afkomstig van Brandstof, bonusschijfje bij Vloeistof. Helaas niet in bezit.
Dat was trouwens de enige honourable mention tot nu toe, op de vuilnisbakkenfreestyle na

Nou, nog maar eentje dan:
Waarom deze niet er instaat? Geen idee, wordt er eigenlijk een beetje emotioneel van...
Geef een huilebalk servetjes, zakdoeken en tissues van isje issue is het niet goed?
Niks moet alles mag, toen wij begonnen speelde jij nog in de ballenbak
0
geplaatst: 9 april 2018, 12:04 uur
#20. Opgezwolle - Made in NL - Eigen Wereld
De Van Kooten en De Bie sample aan het eind van Passievrucht/Bosmuis en het begin van deze track, geeft een duidelijke hint dat dit een diss is naar 'Het Land Van'. Niet geheel onverwacht, blaast Made in NL op werkelijk alle vlakken het nummer van Lange Frans & Baas B weg.
Waar het chauvinisme in 'Het Land Van' extreme vormen aanneemt, leveren de Zwollenaren in ruim drie minuten felle, maatschappijkritische kanttekeningen van ons kikkerlandje. Cliché na cliché wordt er uitgerold en genadeloos afgebrand. Ze wisselen elkaar weer moeiteloos af op een vooruitduwende beat van Delic, die zich goed verleend voor lyricaal een van hun beste teksten.
Ik zit tussen de players, ondernemers en schurken
Je hebt mensen die durven en de jeugd die wat aankloot
Politiek Den Haag dat Amerika achterna loopt
Geef poot Balkenende, niet blaffen
Aggressieve gasten op straat, wie snapt ze?
Niemand die daar zit, beseft hoe de kern van de zaak in elkaar zit
En de gedachtegang van iemand die een jaar zonder baan zit
De Van Kooten en De Bie sample aan het eind van Passievrucht/Bosmuis en het begin van deze track, geeft een duidelijke hint dat dit een diss is naar 'Het Land Van'. Niet geheel onverwacht, blaast Made in NL op werkelijk alle vlakken het nummer van Lange Frans & Baas B weg.
Waar het chauvinisme in 'Het Land Van' extreme vormen aanneemt, leveren de Zwollenaren in ruim drie minuten felle, maatschappijkritische kanttekeningen van ons kikkerlandje. Cliché na cliché wordt er uitgerold en genadeloos afgebrand. Ze wisselen elkaar weer moeiteloos af op een vooruitduwende beat van Delic, die zich goed verleend voor lyricaal een van hun beste teksten.
Ik zit tussen de players, ondernemers en schurken
Je hebt mensen die durven en de jeugd die wat aankloot
Politiek Den Haag dat Amerika achterna loopt
Geef poot Balkenende, niet blaffen
Aggressieve gasten op straat, wie snapt ze?
Niemand die daar zit, beseft hoe de kern van de zaak in elkaar zit
En de gedachtegang van iemand die een jaar zonder baan zit
2
geplaatst: 9 april 2018, 12:06 uur
Zeer terecht in de top 20, mooi om te zien, één van hun allerbeste nummers wat mij betreft. Wat een nummer. Ze zeggen hier toch wel mooi even waar het op staat zeg. Mooi stukje tekst heb je daar gequote, maar mijn favoriet blijft toch:
Schitterend, dit is het land van de rages, van de hypes
Met z'n allen d'r bovenop, kom op daar gaan we
Tot en met volgende week dan hebben we het wel weer gehad
Dan kunnen we rustig weer verder met de klysma's van Patty Brard

Schitterend, dit is het land van de rages, van de hypes
Met z'n allen d'r bovenop, kom op daar gaan we
Tot en met volgende week dan hebben we het wel weer gehad
Dan kunnen we rustig weer verder met de klysma's van Patty Brard

* denotes required fields.