Muziek / Toplijsten en favorieten / Say Hello, Wave Goodbye: aERo’s Soft Cell Top 40
zoeken in:
0
geplaatst: 3 maart 2018, 17:44 uur
22. Memorabilia
Nu beginnen we toch wel bij de grote krakers terecht te komen als je het mij vraagt.
Memorabilia is een single uit 1981 met heerlijke uptempo synthpop.
Nu beginnen we toch wel bij de grote krakers terecht te komen als je het mij vraagt.
Memorabilia is een single uit 1981 met heerlijke uptempo synthpop.
0
geplaatst: 3 maart 2018, 17:51 uur
22 Memorabilia
****
Beste versie is voor mij de Non Stop Ecstatic Dancing mix.
Ik hoor hier ook een beetje It's My Life van Dr Alban in terug.
Dr. Alban - It's My Life - YouTube
Om maar te zeggen hoe ver de techno van Soft Cell zijn tijd vooruit was.
****
Beste versie is voor mij de Non Stop Ecstatic Dancing mix.
Ik hoor hier ook een beetje It's My Life van Dr Alban in terug.
Dr. Alban - It's My Life - YouTube
Om maar te zeggen hoe ver de techno van Soft Cell zijn tijd vooruit was.
0
geplaatst: 3 maart 2018, 17:52 uur
dazzler schreef:
Ik hoor hier ook een beetje It's My Life van Dr Alban in terug.
Ik hoor hier ook een beetje It's My Life van Dr Alban in terug.
Nu je het zegt. Fijn dat je stug blijft bijdragen hier
0
geplaatst: 3 maart 2018, 22:52 uur
21. A Man Can Get Lost
We zagen al eerder A Man Could Get Lost voorbijkomen, een heerlijk instrumentaal nummer. Maar er is ook nog de single waar Almond gewoon te horen is. Een nummer die ik altijd heel cool heb gevonden. In Nederland geen hit trouwens (sowieso scoorde Soft Cell hier maar weinig hits).
We zagen al eerder A Man Could Get Lost voorbijkomen, een heerlijk instrumentaal nummer. Maar er is ook nog de single waar Almond gewoon te horen is. Een nummer die ik altijd heel cool heb gevonden. In Nederland geen hit trouwens (sowieso scoorde Soft Cell hier maar weinig hits).
0
geplaatst: 3 maart 2018, 23:54 uur
21. A Man Can Get Lost
***
Merkwaardig keuze: twee versies van één song in je top 40 of ziet aERo dat anders?
Ik had graag van hem gehoord waarom hij de vocale versie zoveel hoger plaatst.
Zoals eerder gezegd voel ik meer voor de Non Stop Ecstatic Dancing remix.
***
Merkwaardig keuze: twee versies van één song in je top 40 of ziet aERo dat anders?
Ik had graag van hem gehoord waarom hij de vocale versie zoveel hoger plaatst.
Zoals eerder gezegd voel ik meer voor de Non Stop Ecstatic Dancing remix.
1
geplaatst: 4 maart 2018, 00:11 uur
dazzler schreef:
Merkwaardig keuze: twee versies van één song in je top 40 of ziet aERo dat anders?
Ik had graag van hem gehoord waarom hij de vocale versie zoveel hoger plaatst.
Zoals eerder gezegd voel ik meer voor de Non Stop Ecstatic Dancing remix.
Merkwaardig keuze: twee versies van één song in je top 40 of ziet aERo dat anders?
Ik had graag van hem gehoord waarom hij de vocale versie zoveel hoger plaatst.
Zoals eerder gezegd voel ik meer voor de Non Stop Ecstatic Dancing remix.
Yep ik zie dit anders. A Man Can Get Lost is een single met de zang van Marc (dan heb je gelijk de reden waarom ik dit nog leuker vind dan de instrumentale versie), A Man Could Get lost een soort left over die terecht kwam op Non-Stop Ecstatic Dancing.
Ik had ervoor kunnen kiezen ze aan elkaar te koppelen, maar zie ze graag als twee losse nummers, die beiden de top 40 halen, met dat verschil dat ik het met zang nog even wat leuker vind en het het nummer nog wat pittiger maakt (maar ik ben nu eenmaal een groot Marc fan).
0
geplaatst: 4 maart 2018, 11:06 uur
20. Down in the Subway
Alleen die video en leren pet al. Frankie Goes to Hollywood vonden dat ook wel nodig om naar voren te drukken. Dit zijn wij ook moeten ze hebben willen uitschreeuwen. Niet dat dit nu heel representatief was (of is) voor de gayscene, maar alles wat met een minderheid te maken heeft kwam naar voren.
Ook hier zijn weer fijne remixen van gemaakt.
Alleen die video en leren pet al. Frankie Goes to Hollywood vonden dat ook wel nodig om naar voren te drukken. Dit zijn wij ook moeten ze hebben willen uitschreeuwen. Niet dat dit nu heel representatief was (of is) voor de gayscene, maar alles wat met een minderheid te maken heeft kwam naar voren.
Ook hier zijn weer fijne remixen van gemaakt.
0
geplaatst: 4 maart 2018, 11:42 uur
20. Down in the Subway
***
Voor mij geen winnaar en ik had bijna twee sterren uitgedeeld.
Een cover te veel als je het mij vraagt (drie van hun tien singles waren covers).
Het is al een tijdje geleden dat we tracks uit de eerste twee albums voorbij zagen komen.
***
Voor mij geen winnaar en ik had bijna twee sterren uitgedeeld.
Een cover te veel als je het mij vraagt (drie van hun tien singles waren covers).
Het is al een tijdje geleden dat we tracks uit de eerste twee albums voorbij zagen komen.
0
geplaatst: 4 maart 2018, 22:47 uur
19. Frustration
Frus-frus-frus-tration. Alleen al dat kenmerkende intro en die synths die inzetten. Geweldig! Afkomstig van Non-Stop Erotic Cabaret (dit nummer is de start), dus dazzler kan weer rustig adem halen: de nummers komen wel degelijk nog voorbij van de eerste twee albums
De clip zal vast niet bij iedereen in goede aarde zijn gevallen (of is deze term nu ook niet handig?!). Ik had het gek genoeg nog niet eerder gezien.
Frus-frus-frus-tration. Alleen al dat kenmerkende intro en die synths die inzetten. Geweldig! Afkomstig van Non-Stop Erotic Cabaret (dit nummer is de start), dus dazzler kan weer rustig adem halen: de nummers komen wel degelijk nog voorbij van de eerste twee albums
De clip zal vast niet bij iedereen in goede aarde zijn gevallen (of is deze term nu ook niet handig?!). Ik had het gek genoeg nog niet eerder gezien.
0
geplaatst: 4 maart 2018, 23:56 uur
19. Frustration
*****
Geweldig nummer. Een geslaagd huwelijk tussen de cabareteske voordracht van Almond
en de new wave dreun van Ball. De videoclip is volgens mij die van de Non Stop Exotic Video Show.
Ik heb hem op DVD en hij bevat clips van alle songs op het debuut (uitgezonderd Chips On My Shoulder)
+ de singles Memorabilia, Torch en What!, aan elkaar gekletst door Marc Almond himself.
Soft Cell's Non-Stop Exotic Video Show - Wikipedia - en.wikipedia.org
*****
Geweldig nummer. Een geslaagd huwelijk tussen de cabareteske voordracht van Almond
en de new wave dreun van Ball. De videoclip is volgens mij die van de Non Stop Exotic Video Show.
Ik heb hem op DVD en hij bevat clips van alle songs op het debuut (uitgezonderd Chips On My Shoulder)
+ de singles Memorabilia, Torch en What!, aan elkaar gekletst door Marc Almond himself.
Soft Cell's Non-Stop Exotic Video Show - Wikipedia - en.wikipedia.org
0
geplaatst: 5 maart 2018, 18:52 uur
dazzler schreef:
De videoclip is volgens mij die van de Non Stop Exotic Video Show.
Ik heb hem op DVD en hij bevat clips van alle songs op het debuut (uitgezonderd Chips On My Shoulder)
+ de singles Memorabilia, Torch en What!, aan elkaar gekletst door Marc Almond himself.
De videoclip is volgens mij die van de Non Stop Exotic Video Show.
Ik heb hem op DVD en hij bevat clips van alle songs op het debuut (uitgezonderd Chips On My Shoulder)
+ de singles Memorabilia, Torch en What!, aan elkaar gekletst door Marc Almond himself.
Haha, die heb ik ook, maar een eeuwigheid geleden dat ik die zag en ik kon me de clip niet meer herinneren.
0
geplaatst: 5 maart 2018, 18:54 uur
18. Meet Murder My Angel
Een nummer dat me een beetje aan Depeche Mode doet denken. Ik vind het ook wat afwijken op dit album. Er is wel eens kritiek op de productie van het album en daar kan ik me enigszins in vinden.
Een nummer dat me een beetje aan Depeche Mode doet denken. Ik vind het ook wat afwijken op dit album. Er is wel eens kritiek op de productie van het album en daar kan ik me enigszins in vinden.
0
geplaatst: 5 maart 2018, 20:57 uur
18. Meet Murder My Angel
***
Een okee nummer waarvan vooral het refrein blijft hangen. Maar voor mij geen top 20 succes.
Het is wel interessant om te zien dat het derde Soft Cell album een grote fan heeft in aERosynamIC.
***
Een okee nummer waarvan vooral het refrein blijft hangen. Maar voor mij geen top 20 succes.
Het is wel interessant om te zien dat het derde Soft Cell album een grote fan heeft in aERosynamIC.
0
geplaatst: 5 maart 2018, 22:15 uur
17. Where Was Your Heart (When You Needed It Most)
Inderdaad. Ik ben altijd een liefhebber geweest van het derde album, ongetwijfeld ook de reden dat ik zo'n Marc and the Mambas gek ben en de eerste albums van Marc solo heel hoog heb staan.
Geen idee waarom. Een gevoel. Zoals eerder al vermeld is dit album lange tijd zelfs mijn favoriet geweest. Dat is inmiddels niet meer zo, maar toch... ergens smeult die oude liefde nog steeds.
dazzler schreef:
Het is wel interessant om te zien dat het derde Soft Cell album een grote fan heeft in aERosynamIC.
Het is wel interessant om te zien dat het derde Soft Cell album een grote fan heeft in aERosynamIC.
Inderdaad. Ik ben altijd een liefhebber geweest van het derde album, ongetwijfeld ook de reden dat ik zo'n Marc and the Mambas gek ben en de eerste albums van Marc solo heel hoog heb staan.
Geen idee waarom. Een gevoel. Zoals eerder al vermeld is dit album lange tijd zelfs mijn favoriet geweest. Dat is inmiddels niet meer zo, maar toch... ergens smeult die oude liefde nog steeds.
0
geplaatst: 5 maart 2018, 23:38 uur
17. Where Was Your Heart (When You Needed It Most)
**
De omgekeerde wereld, want dit is zo'n nummer dat het betreffende album
voor mij dan weer duidelijk achter zijn twee voorgangers zet. Te druk gearrangeerd.
Sommige nummers op die plaat klinken als de tergend lange doodsreutel van de band.
**
De omgekeerde wereld, want dit is zo'n nummer dat het betreffende album
voor mij dan weer duidelijk achter zijn twee voorgangers zet. Te druk gearrangeerd.
Sommige nummers op die plaat klinken als de tergend lange doodsreutel van de band.
0
geplaatst: 5 maart 2018, 23:46 uur
dazzler schreef:
Sommige nummers op die plaat klinken als de tergend lange doodsreutel van de band.
Sommige nummers op die plaat klinken als de tergend lange doodsreutel van de band.
Ik vrees dat we het daar totaal niet over eens gaan worden
0
geplaatst: 6 maart 2018, 00:06 uur
Nou, doodsreutels zijn het zonder twijfel. Het verschil is dat ik ze soms tergend lang vind.
0
geplaatst: 6 maart 2018, 17:48 uur
16. Numbers
Zullen we Marc zelf dan maar aan het woord laten over dit nummer? "The title was actually nicked from a John Rechy book called Numbers where he goes to Los Angeles and just sees how many people he can have in a weekend. It's a soundtrack of loveless sex..."
De 12" is ook fijn:
Zullen we Marc zelf dan maar aan het woord laten over dit nummer? "The title was actually nicked from a John Rechy book called Numbers where he goes to Los Angeles and just sees how many people he can have in a weekend. It's a soundtrack of loveless sex..."
De 12" is ook fijn:
0
geplaatst: 6 maart 2018, 19:00 uur
16. Numbers
*****
Een song die ik met de jaren steeds harder ben gaan waarderen. Hij oort een beetje plomp en verre van hitgevoelig. Maar de optelsom en de zwalpende melodie in het instrumentale gedeelte geraken moeilijk uit je hoofd. Om het nummer in zijn volle glorie te aanhoren heb je de fantastische 12" versie nodig. Met een moddervette bas en loodzware beats die het seksleven van de protagonist degraderen tot bandwerk.
*****
Een song die ik met de jaren steeds harder ben gaan waarderen. Hij oort een beetje plomp en verre van hitgevoelig. Maar de optelsom en de zwalpende melodie in het instrumentale gedeelte geraken moeilijk uit je hoofd. Om het nummer in zijn volle glorie te aanhoren heb je de fantastische 12" versie nodig. Met een moddervette bas en loodzware beats die het seksleven van de protagonist degraderen tot bandwerk.
0
geplaatst: 7 maart 2018, 18:08 uur
15. Somebody, Somewhere, Sometime
Wederom een track die alleen te vinden is op de verzamelaar The Very Best of Soft Cell. Het gedrevene in dit nummer spreekt me aan en weet me telkens weer in een soort trance te brengen. Ik hoor er Underworld in.
Ongetwijfeld geen favoriet van dazzler, maar dat maakt dit soort lijsten natuurlijk ook wel zo leuk: de verschillen.
Wederom een track die alleen te vinden is op de verzamelaar The Very Best of Soft Cell. Het gedrevene in dit nummer spreekt me aan en weet me telkens weer in een soort trance te brengen. Ik hoor er Underworld in.
Ongetwijfeld geen favoriet van dazzler, maar dat maakt dit soort lijsten natuurlijk ook wel zo leuk: de verschillen.
0
geplaatst: 7 maart 2018, 20:41 uur
15. Somebody, Somewhere, Sometime
***
Het verschil tussen de comeback Soft Cell en de vintage Soft Cell is dat ze zich (volgens mij) van een andere muzikale taal bedienen. Daar is dit nummer misschien wel een goed voorbeeld van (meer The Grid dan Soft Cell). Dat is een verschil dat ik niet ervaar bijvoorbeeld tussen de comeback OMD en de vintage OMD. Maar dit zou ook te maken kunnen hebben met het feit dat ik als fan het hele muzikale spectrum van OMD beheers, maar Soft Cell (Almond) reduceer tot een nostalgische sound uit mijn jeugd. En dan geldt voor aERodynamIC natuurlijk het omgekeerde. Hij hoort wellicht meer de link tussen deze Soft Cell en de rest van Almonds oeuvre. Ik vind het dus moeilijk om dit nummer in een Soft Cell context te beoordelen.
***
Het verschil tussen de comeback Soft Cell en de vintage Soft Cell is dat ze zich (volgens mij) van een andere muzikale taal bedienen. Daar is dit nummer misschien wel een goed voorbeeld van (meer The Grid dan Soft Cell). Dat is een verschil dat ik niet ervaar bijvoorbeeld tussen de comeback OMD en de vintage OMD. Maar dit zou ook te maken kunnen hebben met het feit dat ik als fan het hele muzikale spectrum van OMD beheers, maar Soft Cell (Almond) reduceer tot een nostalgische sound uit mijn jeugd. En dan geldt voor aERodynamIC natuurlijk het omgekeerde. Hij hoort wellicht meer de link tussen deze Soft Cell en de rest van Almonds oeuvre. Ik vind het dus moeilijk om dit nummer in een Soft Cell context te beoordelen.
0
geplaatst: 7 maart 2018, 23:14 uur
14. Heat
Te vinden op het tweede album. Mooier dan Marc zelf kan ik het niet vertellen, dus bij deze: "It's very much the Tennessee Williams hot night, a bottle of bourbon, revelling in nostalgia, cigarettes all over the floor, plates in the sink and the dark secret of the alcoholic sister and the homosexual son who's impotent".
Te vinden op het tweede album. Mooier dan Marc zelf kan ik het niet vertellen, dus bij deze: "It's very much the Tennessee Williams hot night, a bottle of bourbon, revelling in nostalgia, cigarettes all over the floor, plates in the sink and the dark secret of the alcoholic sister and the homosexual son who's impotent".
0
geplaatst: 7 maart 2018, 23:17 uur
13. Bedsitter
Een geweldige single die nog steeds staat als een huis wat mij betreft. Afkomstig van Non-Stop Erotic Cabaret. In 1981 verscheen het op single en werd 4e in de U.K. In Nederland deed het niet veel. Facility Girls was de b-kant.
Een geweldige single die nog steeds staat als een huis wat mij betreft. Afkomstig van Non-Stop Erotic Cabaret. In 1981 verscheen het op single en werd 4e in de U.K. In Nederland deed het niet veel. Facility Girls was de b-kant.
0
geplaatst: 7 maart 2018, 23:45 uur
14. Heat
****
Ik zou deze voltreffer graag vijf sterren gunnen, maar daarvoor dramt hij aan het eind net iets te lang door. Heat is als een sigaret. Die steek je eerst op met de bedoeling om de smaak en de aroma's te inhaleren, maar naarmate het stokje verder opbrandt transformeert hij de ingewanden van de roker in een asbak. Het thema van desintegratie dat op The Art Of Falling Apart aan de orde is, komt volgens mij op dit nummer het best tot uitdrukking. Met een refrein dat kringelt als een rookpluim.
****
Ik zou deze voltreffer graag vijf sterren gunnen, maar daarvoor dramt hij aan het eind net iets te lang door. Heat is als een sigaret. Die steek je eerst op met de bedoeling om de smaak en de aroma's te inhaleren, maar naarmate het stokje verder opbrandt transformeert hij de ingewanden van de roker in een asbak. Het thema van desintegratie dat op The Art Of Falling Apart aan de orde is, komt volgens mij op dit nummer het best tot uitdrukking. Met een refrein dat kringelt als een rookpluim.
0
geplaatst: 7 maart 2018, 23:51 uur
13. Bedsitter
****
Ik weet niet of Bedsitter mijn Soft Cell top 10 zou halen. Daarvoor vind ik de song iets te veel naar Yazoo (waarvan op dat moment nog geen sprake was) neigen. En het refrein is een iets te nadrukkelijke rip off van het Beatles refrein uit Eight Days A Week. Het blijft een fijne single, laat dat duidelijk zijn, met een tekst die ook weer niet iets te handig met puberproblematieken flirt. De volwassen tegenhanger heet Facility Girls. Dat was de B-kant van Bedsitter die tussen de neonreclame door knipoogt naar het musical genre en op die manier een verlengstuk vindt in Kitchen Sink Drama, de enige albumtrack van The Art Of Falling Apart die aeRo wellicht niet meer zal plaatsen. Of hij zou mij verrrassen.
****
Ik weet niet of Bedsitter mijn Soft Cell top 10 zou halen. Daarvoor vind ik de song iets te veel naar Yazoo (waarvan op dat moment nog geen sprake was) neigen. En het refrein is een iets te nadrukkelijke rip off van het Beatles refrein uit Eight Days A Week. Het blijft een fijne single, laat dat duidelijk zijn, met een tekst die ook weer niet iets te handig met puberproblematieken flirt. De volwassen tegenhanger heet Facility Girls. Dat was de B-kant van Bedsitter die tussen de neonreclame door knipoogt naar het musical genre en op die manier een verlengstuk vindt in Kitchen Sink Drama, de enige albumtrack van The Art Of Falling Apart die aeRo wellicht niet meer zal plaatsen. Of hij zou mij verrrassen.
0
geplaatst: 8 maart 2018, 17:07 uur
12. Chips on My Shoulder
Een opzwepend partynummer van het debuut. Dit was de shit in die tijd natuurlijk. Hier ging men op los op de dansvloer. Zelf was ik daar nog iets te jong voor in 1981.
Een opzwepend partynummer van het debuut. Dit was de shit in die tijd natuurlijk. Hier ging men op los op de dansvloer. Zelf was ik daar nog iets te jong voor in 1981.
0
geplaatst: 8 maart 2018, 17:49 uur
12. Chips on My Shoulder
****
Erg prettig nummer dat op het remix album een nog strakkere indruk maakte omwille van de sax injectie.
Tegelijk een song die vandaag wat gedateerd klinkt omwille van die sputterende elektronica.
Maar voor mij herbergt dat geluid vooral heel veel charme.
Ik hou eigenlijk ook wel van die steek onder water naar de doemdenkers.
****
Erg prettig nummer dat op het remix album een nog strakkere indruk maakte omwille van de sax injectie.
Tegelijk een song die vandaag wat gedateerd klinkt omwille van die sputterende elektronica.
Maar voor mij herbergt dat geluid vooral heel veel charme.
Ik hou eigenlijk ook wel van die steek onder water naar de doemdenkers.
0
geplaatst: 8 maart 2018, 22:37 uur
11. Fun City
De b-kant op de 12" van Say Hello, Wave Goodbye. Een b-kant die zo hoog staat? jazeker! Heerlijk nummer wat mij betreft.
De b-kant op de 12" van Say Hello, Wave Goodbye. Een b-kant die zo hoog staat? jazeker! Heerlijk nummer wat mij betreft.
0
geplaatst: 8 maart 2018, 23:34 uur
11. Fun City
***
Voor mij gewoon een okee nummer.
En als je oeuvre voor 20% uit B-kanten bestaat,
ook weer niet zo gek als er een of twee in de top 10 zouden staan natuurlijk.
***
Voor mij gewoon een okee nummer.
En als je oeuvre voor 20% uit B-kanten bestaat,
ook weer niet zo gek als er een of twee in de top 10 zouden staan natuurlijk.
1
geplaatst: 9 maart 2018, 17:15 uur
Geen idee of buiten sidekick dazzler er nog mensen zijn die het volgen, maar de top 10 kan van start gaan.
10. Facility Girls
De b-kant van Bedsitter. Een sfeervol nummer met een wat donkere echo. Een echt Almond-kenmerk kunnen we wel stellen. Cave met electronica? Ze hebben niet voor niets even samengewerkt zou je zeggen.
10. Facility Girls
De b-kant van Bedsitter. Een sfeervol nummer met een wat donkere echo. Een echt Almond-kenmerk kunnen we wel stellen. Cave met electronica? Ze hebben niet voor niets even samengewerkt zou je zeggen.
* denotes required fields.