Muziek / Toplijsten en favorieten / brajoapau's Depeche Mode Top 100: Een Persoonlijke Reis
zoeken in:
1
geplaatst: 6 mei, 18:20 uur
Bedankt voor de melding Paul, dit ga ik zeker volgen!
See you is wat mij betreft leuk en aardig maar dat is lang niet genoeg voor een hoge notering. Of een Top 100 plek er in zou zitten vraag ik me ook serieus af.
See you is wat mij betreft leuk en aardig maar dat is lang niet genoeg voor een hoge notering. Of een Top 100 plek er in zou zitten vraag ik me ook serieus af.
1
geplaatst: 6 mei, 19:36 uur
Hier eveneens Paul.
See You is wel een fijn nummer maar geen top 10 werk voor mij.
See You is wel een fijn nummer maar geen top 10 werk voor mij.
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 7 mei, 10:29 uur
New Life zou mijn top 30 halen, ook iets met sentiment. See You zou daar ergens in de buurt bivakeren.
Benieuwd waar Little 15 en Ghost Again terecht komen.
0
geplaatst: 7 mei, 13:55 uur
DjFrankie schreef:
All will be revealed in due time ☺️
3
geplaatst: 10 mei, 09:00 uur
Segment 14: Our Souls Are Corrupt
94. Corrupt
93. Fail
92. Long Time Lie
91. Perfect
90. Poorman
89. Cover Me
94. Corrupt
93. Fail
92. Long Time Lie
91. Perfect
90. Poorman
89. Cover Me
2
geplaatst: 13 mei, 10:10 uur
Segment 13: Questioning and Beckoning
88. I Feel Loved
87. Secret to the End
86. I Want It All
85. Dream On
84. I Am You
83. Always You
88. I Feel Loved
87. Secret to the End
86. I Want It All
85. Dream On
84. I Am You
83. Always You
2
geplaatst: 16 mei, 15:18 uur
Ik kon niet wachten tot morgen, dus vandaag krijgen jullie alvast segment 12! 
Segment 12: Finely Honed
82. Oberkorn (It's a Small Town)
81. Stjarna
80. Agent Orange
79. Zenstation
78. Painkiller
77. Pimpf

Segment 12: Finely Honed
82. Oberkorn (It's a Small Town)
81. Stjarna
80. Agent Orange
79. Zenstation
78. Painkiller
77. Pimpf
1
geplaatst: 16 mei, 21:57 uur
Agent Orange is een donker zwaarmoedig instrumentaal nummer maar wel bloedmooi.
0
geplaatst: 17 mei, 07:02 uur
Nog even een kleine 'behind the scenes' bij dit instrumentale blokje. Ik heb vooraf heel lang getwijfeld om Memphisto (de B-kant van Enjoy the Silence) hier ook in te verwerken. Die zware, filmische Violator-vibe had eigenlijk perfect aangesloten bij tracks als Pimpf en Agent Orange. Mocht ik de lijst ooit herzien, dan mag Memphisto erin en schuift Oberkorn er waarschijnlijk uit.
1
geplaatst: 17 mei, 08:43 uur
Geen Kaleid?
Ook een geweldig instrumentaal nummer; B-kant van Policy Of Thruth
Ook een geweldig instrumentaal nummer; B-kant van Policy Of Thruth

2
geplaatst: 17 mei, 13:08 uur
Helemaal eens dat Kaleid een geweldige track is! De spoeling is alleen zo bizar dun in mijn toplijst dat hij het net niet heeft gered. Luxeprobleem met zo'n oeuvre. 

1
geplaatst: 19 mei, 19:45 uur
If You Want zou bij mij een stuk hoger staan, geweldig nummer. People Are People uiteraard ook.
3
geplaatst: 20 mei, 01:15 uur
Tijdens het wijzigen van mijn vorige bericht klikte ik per abuis op bericht verwijderen, dus heb ik het segment dan nu maar gauw even opnieuw geplaatst.
Segment 11: This Isn't a Party
76. Fools
75. More Than a Party
74. Shame
73. If You Want
72. Two Minute Warning
71. People Are People
Segment 11: This Isn't a Party
76. Fools
75. More Than a Party
74. Shame
73. If You Want
72. Two Minute Warning
71. People Are People
2
geplaatst: 23 mei, 10:30 uur
Segment 10: Outlived the Illusion
70. In Your Memory
69. Told You So
68. Everything Counts
67. Lie to Me
66. Leave in Silence
65. The Sun & the Rainfall
70. In Your Memory
69. Told You So
68. Everything Counts
67. Lie to Me
66. Leave in Silence
65. The Sun & the Rainfall
2
geplaatst: 24 mei, 00:46 uur
Behind the scenes weetje:
Leuk om te lezen dat de segmenttitels in de smaak vallen (dank @pureshores!). Het idee hiervoor is eigenlijk pas gaandeweg ontstaan tijdens het puzzelen en samenstellen van de lijst. Mijn oorspronkelijke doel was om niet zomaar plichtsgetrouw nummers van 100 naar 1 te dumpen, maar om binnen elk segment een 'mini-verhaal' te creëren. De titels verbinden die nummers thematisch of qua sfeer met elkaar. Het dwingt me om anders naar de dynamiek van de discografie te kijken, en zo te zien prikkelt het de nieuwsgierigheid naar wat er nog gaat komen!
Mooi ook om te zien dat de instrumentals gewaardeerd worden, en dat de absolute nummer 1 van @aERodynamIC nu al is gepasseerd in Segment 10. Dat belooft nog wat voor de rest van de lijst...
Leuk om te lezen dat de segmenttitels in de smaak vallen (dank @pureshores!). Het idee hiervoor is eigenlijk pas gaandeweg ontstaan tijdens het puzzelen en samenstellen van de lijst. Mijn oorspronkelijke doel was om niet zomaar plichtsgetrouw nummers van 100 naar 1 te dumpen, maar om binnen elk segment een 'mini-verhaal' te creëren. De titels verbinden die nummers thematisch of qua sfeer met elkaar. Het dwingt me om anders naar de dynamiek van de discografie te kijken, en zo te zien prikkelt het de nieuwsgierigheid naar wat er nog gaat komen!
Mooi ook om te zien dat de instrumentals gewaardeerd worden, en dat de absolute nummer 1 van @aERodynamIC nu al is gepasseerd in Segment 10. Dat belooft nog wat voor de rest van de lijst...

1
geplaatst: 24 mei, 06:49 uur
The Sun & the Rainfall is een van de beste van A Broken Frame, die andere is See You

2
geplaatst: 26 mei, 07:25 uur
Segment 9: There's a Thin Grey Line
64. Survive
63. Never Let Me Go
62. Poison Heart
61. Alone
60. No More (This Is the Last Time)
59. Nothing's Impossible
64. Survive
63. Never Let Me Go
62. Poison Heart
61. Alone
60. No More (This Is the Last Time)
59. Nothing's Impossible
4
geplaatst: 27 mei, 22:20 uur
Beste allen,
Na de lancering van Segment 9 wil ik even iets belangrijks meedelen.
De komende periode staan er in mijn privéleven een aantal veranderingen op til die mijn volledige aandacht zullen vragen.
Omdat ik dit project en de resterende nummers de zorg en kwaliteit wil blijven geven die het verdient, heb ik beslist om deze Top 100 voorlopig on hold te zetten.
Ik wil jullie oprecht bedanken voor het meelezen, de fijne reacties en de boeiende discussies tot nu toe. Dat heb ik enorm gewaardeerd.
Wanneer er opnieuw wat meer rust en ruimte is, hoop ik dit project weer op te nemen.
Bedankt voor het begrip en zorg goed voor elkaar.
Groet,
Paul
Na de lancering van Segment 9 wil ik even iets belangrijks meedelen.
De komende periode staan er in mijn privéleven een aantal veranderingen op til die mijn volledige aandacht zullen vragen.
Omdat ik dit project en de resterende nummers de zorg en kwaliteit wil blijven geven die het verdient, heb ik beslist om deze Top 100 voorlopig on hold te zetten.
Ik wil jullie oprecht bedanken voor het meelezen, de fijne reacties en de boeiende discussies tot nu toe. Dat heb ik enorm gewaardeerd.
Wanneer er opnieuw wat meer rust en ruimte is, hoop ik dit project weer op te nemen.
Bedankt voor het begrip en zorg goed voor elkaar.
Groet,
Paul
2
geplaatst: afgelopen maandag om 17:25 uur
Beste allen,
Graag wil ik even terugkomen op mijn eerdere bericht van 27 mei.
Door de verdere evolutie van mijn privé-situatie heb ik besloten om mijn Depeche Mode Top 100 definitief stop te zetten en niet meer op te nemen.
Ik wil jullie oprecht bedanken voor het meelezen, de betrokkenheid en alle fijne reacties doorheen het project — dat heb ik enorm gewaardeerd.
Groet,
Paul
Graag wil ik even terugkomen op mijn eerdere bericht van 27 mei.
Door de verdere evolutie van mijn privé-situatie heb ik besloten om mijn Depeche Mode Top 100 definitief stop te zetten en niet meer op te nemen.
Ik wil jullie oprecht bedanken voor het meelezen, de betrokkenheid en alle fijne reacties doorheen het project — dat heb ik enorm gewaardeerd.
Groet,
Paul
* denotes required fields.