MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / brajoapau's Depeche Mode Top 40

zoeken in:
TEQUILA SUNRISE schreef:
Voor morgen: Somebody, See You, Strangelove, Barrel Of A Gun, Home, Personal Jesus, Enjoy The Silence, Policy Of Truth, Walking In My Shoes & Never Let Me Down Again, maar ik laat me graag verrassen?

6 van de 10 goed; blijven er nog 4 verrassingen over voor je strakjes

DjFrankie (moderator)
Toch nog veel songs after sofad valt me op.

DjFrankie schreef:
Toch nog veel songs after sofad valt me op.

Het zijn dan ook (al dan niet snel) "instant classics" van me geworden; in mijn top 10 (die zo meteen van start gaat) dan ook nog wel een paar verrassingen voor je vermoed ik zo.

10. Never Let Me Down Again

In de loop der jaren "verplicht" nummer tijdens hun concerten, maar blijft 31 jaar na datum dan ook gewoon een ijzersterk nummer.

9. Precious

Het nummer is inmiddels (amper) 13 jaar oud, maar vrijwel meteen een "instant classic" van me geworden; Martin schreef het voor zijn kinderen tijdens een scheiding.

8. Should Be Higher

Nummer dat amper 5 jaar oud is, maar meteen een "instant classic" van me geworden is; de live versie heeft een ietwat ander arrangement waardoor het nummer m.i. nog beter tot zijn recht komt.

7. World in My Eyes

28 jaar na datum blijft dit gewoon een ijzersterk nummer; hetzelfde voor die andere twee singles die nog aan bod zullen komen.

6. In Your Room

Nog een nummer dat de tand des tijds goed doorstaan heeft; heb de album- en single versie geplaatst; mijn voorkeur heb ik al eerder aangegeven.

5. Personal Jesus

Ook een "verplicht" nummer bij hun concerten; deze blijft toch wel hun beste uitvoering voor me.

4. Home

Het nummer heeft na 28 jaar nog niets aan kwaliteit verloren.

3. Policy of Truth

2. Walking in My Shoes

In de loop der jaren ook een "verplicht" nummer tijdens hun concerten, al blijf ik de live versie van de Devotional tour hun beste uitvoering vinden.

johannesA
Mooi dat je Delta Machine niet vergeten bent. Een ijzersterk album.

1. Enjoy the Silence

Ook een "verplicht" nummer tijdens hun concerten, al heb ik vaak de indruk dat ze de essentie van het lied wat uit het oog verloren zijn met hun recente live videoprojecties ; deze videoprojectie van de Devotional tour was en blijft toch de essentie van het nummer naar mijn bescheiden mening.

En hiermee zijn we aan het einde van mijn top 40 beland; het was soms moeilijk kiezen welk nummer op welke plaats terecht zou komen, maar het was leuk om te doen en hoop dat jullie er wat lees- en luisterplezier aan gehad hebben.

Top 40 van brajoapau

1. Enjoy the Silence
2. Walking in My Shoes
3. Policy of Truth
4. Home
5. Personal Jesus
6. In Your Room
7. World in My Eyes
8. Should Be Higher
9. Precious
10. Never Let Me Down Again
11. Cover Me
12. I am You
13. The Sun & The Rainfall
14. Higher Love
15. Fail
16. Alone
17. Insight
18. Blasphemous Rumours
19. Stripped
20. Everything Counts
21. Judas
22. Black Celebration
23. Shake the Disease
24. Perfect
25. Dangerous
26. Newborn
27. Secret to the End
28. Lie to Me
29. Mercy in You
30. Damaged People
31. Surrender
32. Here Is the House
33. All That's Mine
34. The Bottom Line
35. Photographic
36. Now This Is Fun
37. Free
38. In Your Memory
39. Fly on the Windscreen
40. Dreaming of Me

Mooie lijst hoor met een aantal flinke verrassingen. De Top 10 is top al had de nummer 1 wel een paar plekjes naar achter gemogen.

Het was snel, het was fijn en de woorden "instant classic" hoop ik nu een paar dagen even niet meer tegen te komen

vigil schreef:
Het was snel, het was fijn en de woorden "instant classic" hoop ik nu een paar dagen even niet meer tegen te komen

; ben nou niet bepaald een heel goed reviewer helaas.

Ja, hier staan wel een paar mooie klappers bij natuurlijk!

Bij mij zou dit het ongeveer zijn:

1. Everything Counts
2. Enjoy the Silence
3. Blasphemous Rumours
4. Waiting for the Night
5. Walking in My Shoes
6. Personal Jesus
7. Never Let Me Down Again
8. I Feel You
9. Somebody
10. Master And Servant

DjFrankie (moderator)
Lijst van Eric komt ook bij mij aardig in de buurt van mijn top 10. Enkel Somebody zou die top 10 niet halen.

vigil schreef:
De Top 10 is top al had de nummer 1 wel een paar plekjes naar achter gemogen.

Nee hoor, terecht op nummer 1.

brajoapau schreef:
33. All That's Mine

(embed)

En meteen weer een "b kantje" dat m.i. gewoon op Delta Machine had moeten staan, maar is persoonlijk, en sommige zullen het hiermee niet eens zijn met me.
Gaaf nummer! Ik kende deze nog niet, maar het was zeker een verrijking geweest voor Delta Machine!

brajoapau schreef:
25. Dangerous

(embed)

Bij dit nummer begrijp ik de beslissing van de band wel om het niet op het album Violator te plaatsen ; het zou de "flow" van het album ook niet ten goede komen, maar desalniettemin een fijn nummer hoor.
Het is dat Violator belachelijk goed is, maar Dangerous is ook geweldig. Het refrein is echt om te smullen. Van de b-kantjes die ik ken (vooral uit begin jaren '90) is dit duidelijk de beste.

Jammer dat je het tempo zo hoog had liggen Paul, dit topic had je best over een paar weken mogen uitsmeren. Dan hadden we er langer plezier van gehad.

Het is een fraaie en verrassende lijst geworden, met behoorlijk wat b-kantjes en een aantal verrassende keuzes van hun laatste albums. Alone van Delta Machine en Fail van Spirit bijvoorbeeld. Van mij hebben ze allebei een voorkeursstem gekregen op deze site.

Dikke complimenten ook voor de top 10, met o.a. Precious en Should Be Higher (hun twee beste nummers van na 2000?) en de verwachte grote namen in de top 8: de twee grootste toppers van SoFaD (I Feel You is niet mijn ding en de vier singles van Violator, met afstand hun beste album.

O.b.v. je nummers 11 t/m 30 had ik in de top 10 eigenlijk wel wat meer verrassingen verwacht. Het zijn nu eigenlijk vooral de verwachte grote namen. Maar ja, dat zijn nu eenmaal hun beste songs.

stoepkrijt schreef:
Jammer dat je het tempo zo hoog had liggen Paul, dit topic had je best over een paar weken mogen uitsmeren. Dan hadden we er langer plezier van gehad.

Het tempo lag belachelijk hoog bij me inderdaad , maar men kan het allemaal nog eens rustig nalezen als men daar zin in heeft.

Interessante lijst, dat tempo kan ik persoonlijk zeker niet zo snel, ik doe anderhalf jaar over een top 50.

Opmerkelijke omissie Barrel of a gun en ook Only when I lose myself.
Should be higher is inderdaad een klassiekertje.
Gelukkig geen notering voor Soothe my soul, de minste single van de afgelopen 10 jaar

pureshores schreef:
Opmerkelijke omissie Barrel of a gun en ook Only when I lose myself.

Klopt; hoewel beide nummers ook sterk zijn uiteraard.
Moest ik gekozen hebben voor een top 50 stonden ze er hoogstwaarschijnlijk wel tussen, maar heb dus gekozen voor een top 40 (en dat was al moeilijk genoeg voor me hoor, trust me ), dus wikken en wegen.

Bedankt voor het Depeche Mode weekend, heb ervan genoten, met een geweldige top 3 waar ik mee kan leven?

Gast
geplaatst: vandaag om 15:15 uur

geplaatst: vandaag om 15:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.