Muziek / Toplijsten en favorieten / brajoapau's Depeche Mode Top 40
zoeken in:
3
geplaatst: 2 maart 2018, 11:32 uur
In dit topic zal ik trachten mijn persoonlijke top 40 uit de doeken te doen, hoewel het enigszins een moeilijke keuze zal worden voor me, aangezien ik (op een handjevol nummers na) het ganse oeuvre van de Britten wel weet te smaken; voor degene die het moest interesseren, veel leesplezier ermee. 
40. Dreaming of Me
Mijn kennismaking met de band, en sindsdien is het alleen maar van kwaad naar erger geworden
, bijna dagelijks weerklinken hun nummers hier door de luidsprekers; het nummer zelf is niet zo speciaal, maar vanwege de betekenis er achter voor mij een eervolle plaats in mijn top 40.

40. Dreaming of Me
Mijn kennismaking met de band, en sindsdien is het alleen maar van kwaad naar erger geworden
, bijna dagelijks weerklinken hun nummers hier door de luidsprekers; het nummer zelf is niet zo speciaal, maar vanwege de betekenis er achter voor mij een eervolle plaats in mijn top 40.
1
geplaatst: 2 maart 2018, 14:02 uur
39. Fly on the Windscreen
De tekst laat niets aan de verbeelding over, maar zong het (niet bepaald toonvast hoor
) destijds luidkeels mee; dit tot grote ontsteltenis van mijn ouders, die van mening waren dat hun veertienjarige zoon maar beter naar wat vrolijke liedjes (lees: Kinderen voor Kinderen) kon gaan luisteren. 
De tekst laat niets aan de verbeelding over, maar zong het (niet bepaald toonvast hoor
) destijds luidkeels mee; dit tot grote ontsteltenis van mijn ouders, die van mening waren dat hun veertienjarige zoon maar beter naar wat vrolijke liedjes (lees: Kinderen voor Kinderen) kon gaan luisteren. 
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 maart 2018, 14:59 uur
In de updates!
Fly on the Windscreen is alvast een erg fijn nummer.
Fly on the Windscreen is alvast een erg fijn nummer.
0
geplaatst: 2 maart 2018, 15:35 uur
38. In Your Memory
Nooit begrepen waarom dit nummer niet meer eer kreeg dan "b kantje"; had m.i. niet misstaan op Some Great Reward.
Nooit begrepen waarom dit nummer niet meer eer kreeg dan "b kantje"; had m.i. niet misstaan op Some Great Reward.

0
geplaatst: 2 maart 2018, 16:25 uur
ow leuk Depeche Mode 
2 en half jaar geleden bakte ik er dit van Muziek >> Toplijsten en favorieten >> Vigil's Depeche Mode Top 50

2 en half jaar geleden bakte ik er dit van Muziek >> Toplijsten en favorieten >> Vigil's Depeche Mode Top 50
1
geplaatst: 2 maart 2018, 16:30 uur
vigil schreef:
En met veel interesse gelezen.

1
geplaatst: 2 maart 2018, 16:35 uur
37. Free
Het eerste nummer dat de heren klaar hadden voor het album Playing the Angel, maar de uiteindelijke tracklist niet gehaald had; best wel jammer.
Het eerste nummer dat de heren klaar hadden voor het album Playing the Angel, maar de uiteindelijke tracklist niet gehaald had; best wel jammer.

1
geplaatst: 2 maart 2018, 17:17 uur
36. Now This Is Fun
Ook hier nooit begrepen waarom het nummer niet meer eer kreeg dan "b kantje"; het zal nog bij een paar andere nummers ter sprake komen vrees ik.
Ook hier nooit begrepen waarom het nummer niet meer eer kreeg dan "b kantje"; het zal nog bij een paar andere nummers ter sprake komen vrees ik.

0
geplaatst: 2 maart 2018, 18:05 uur
35. Photographic
Op Speak & Spell staan er toch wel een paar miskleunen m.i. (Boys Say Go! en What's Your Name?
), maar dit nummer blijft goed klinken, zelfs 37 jaar na datum. 
Op Speak & Spell staan er toch wel een paar miskleunen m.i. (Boys Say Go! en What's Your Name?
), maar dit nummer blijft goed klinken, zelfs 37 jaar na datum. 
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 2 maart 2018, 18:30 uur
Vooral live, en ook Boys say Go, tsa blijft leuk
0
geplaatst: 2 maart 2018, 19:50 uur
34. The Bottom Line
Eerste nummer in mijn top 40 waar Martin de lead vocals voor zijn rekening nam; er zullen nog wel een paar nummers volgen.
Eerste nummer in mijn top 40 waar Martin de lead vocals voor zijn rekening nam; er zullen nog wel een paar nummers volgen.

0
geplaatst: 2 maart 2018, 21:45 uur
Heb alles van de band in de kast staan, was echter niet bekend met de B kantjes. ?
In Your Memory & Free ? Now This Is Fun vind ik persoonlijk wat minder.
0
geplaatst: 3 maart 2018, 00:05 uur
TEQUILA SUNRISE schreef:
Heb alles van de band in de kast staan, was echter niet bekend met de B kantjes. ?
Leuk toch?
; er komen nog wat "b kantjes" in mijn top 40 voorbij die m.i. gewoon op de desbetreffende albums konden staan. 
1
geplaatst: 3 maart 2018, 00:22 uur
33. All That's Mine
En meteen weer een "b kantje" dat m.i. gewoon op Delta Machine had moeten staan, maar is persoonlijk, en sommige zullen het hiermee niet eens zijn met me.
En meteen weer een "b kantje" dat m.i. gewoon op Delta Machine had moeten staan, maar is persoonlijk, en sommige zullen het hiermee niet eens zijn met me.

0
geplaatst: 3 maart 2018, 01:07 uur
Deze ken ik dan weer wel, heb Delta Machine met bonustracks in huis en dit is er 1 van.
0
geplaatst: 3 maart 2018, 11:18 uur
32. Here Is the House
Wellicht net niet in het rijtje van "instant classics" bij me, maar het blijft een heerlijk nummer om naar te luisteren.
Wellicht net niet in het rijtje van "instant classics" bij me, maar het blijft een heerlijk nummer om naar te luisteren.

0
geplaatst: 3 maart 2018, 11:58 uur
31. Surrender
Wederom maar een "b kantje"
; kwam uit na Ultra en voor Exciter, maar zou m.i. echt niet misstaan hebben op Exciter; ze hadden gewoon hetzelfde trucje nog eens moeten overdoen zoals met het nummer Fly on the Windscreen - Final op Black Celebration. 
Wederom maar een "b kantje"
; kwam uit na Ultra en voor Exciter, maar zou m.i. echt niet misstaan hebben op Exciter; ze hadden gewoon hetzelfde trucje nog eens moeten overdoen zoals met het nummer Fly on the Windscreen - Final op Black Celebration. 
0
geplaatst: 3 maart 2018, 12:30 uur
30. Damaged People
Tweede nummer in mijn top 40 waar Martin de lead vocals voor zijn rekening nam; als je dacht dat hij met het nummer Fail op het album Spirit behoorlijk zwartgallig voor de dag kwam, luister hier dan maar eens aandachtig naar.
Tweede nummer in mijn top 40 waar Martin de lead vocals voor zijn rekening nam; als je dacht dat hij met het nummer Fail op het album Spirit behoorlijk zwartgallig voor de dag kwam, luister hier dan maar eens aandachtig naar.

3
geplaatst: 3 maart 2018, 13:52 uur
29. Mercy in You
Blijft gewoon een ijzersterk nummer, zelfs 25 jaar na datum.
Blijft gewoon een ijzersterk nummer, zelfs 25 jaar na datum.

0
geplaatst: 3 maart 2018, 14:20 uur
28. Lie to Me
Als ik me niet vergis had Dave het even overwogen om het nummer toe te gaan voegen aan hun speellijst van de Touring the Angel tour, waarom dat niet doorgegaan is weet ik echter niet; heel jammer, want sinds de Some Great Reward tour nooit meer live gespeeld denk ik.
Als ik me niet vergis had Dave het even overwogen om het nummer toe te gaan voegen aan hun speellijst van de Touring the Angel tour, waarom dat niet doorgegaan is weet ik echter niet; heel jammer, want sinds de Some Great Reward tour nooit meer live gespeeld denk ik.

0
geplaatst: 3 maart 2018, 15:19 uur
27. Secret to the End
Een nummer waarbij ik nu mijn tranen nauwelijks kan bedwingen; de tekst spreekt voor zich.
Een nummer waarbij ik nu mijn tranen nauwelijks kan bedwingen; de tekst spreekt voor zich.
0
geplaatst: 3 maart 2018, 15:40 uur
26. Newborn
Onbegrijpelijk dat dit niet op het album Playing the Angel staat
; nog maar een "b kantje" voor de verandering. 
Onbegrijpelijk dat dit niet op het album Playing the Angel staat
; nog maar een "b kantje" voor de verandering. 
1
geplaatst: 3 maart 2018, 16:05 uur
25. Dangerous
Bij dit nummer begrijp ik de beslissing van de band wel om het niet op het album Violator te plaatsen
; het zou de "flow" van het album ook niet ten goede komen, maar desalniettemin een fijn nummer hoor. 
En als toemaatje ook maar even de sensual mix ervan plaatsen.
Bij dit nummer begrijp ik de beslissing van de band wel om het niet op het album Violator te plaatsen
; het zou de "flow" van het album ook niet ten goede komen, maar desalniettemin een fijn nummer hoor. 
En als toemaatje ook maar even de sensual mix ervan plaatsen.

0
geplaatst: 3 maart 2018, 17:30 uur
24. Perfect
Om de één of andere reden doet de intro me aan een nummer van Fad Gadget denken; maar zal wel aan mij liggen hoor
; één van de sterkere nummers op Sounds of the Universe. 
Om de één of andere reden doet de intro me aan een nummer van Fad Gadget denken; maar zal wel aan mij liggen hoor
; één van de sterkere nummers op Sounds of the Universe. 
0
geplaatst: 3 maart 2018, 17:36 uur
Damaged People doet me altijd denken aan I Don't Know How to Love Him uit Jesus Christ Superstar.
Jesus Christ Superstar ('73) I don't know how to love him - YouTube
Jesus Christ Superstar ('73) I don't know how to love him - YouTube
* denotes required fields.