menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / MuMeAfrekening 2019 (voor persoonlijke hitlijsten)

zoeken in:
avatar van Gretz
Such Great Singles - week 52:

52. (51) (#) – Spotify - spotify:user:gretzs:playlist:3OPn9BjL2H90HlQn49BtD8



01. (01) (11w) Eefje de Visser - Bitterzoet #2
02. (02) (06w) Billie Eilish - everything i wanted #1
03. (06) (02w) Grimes - 4ÆM
04. (04) (03w) yeule - Poison Arrow
05. (07) (09w) Caroline Polachek - So Hot You're Hurting My Feelings
06. (03) (03w) Soccer Mommy - yellow is the color of her eyes
07. (05) (08w) Marika Hackman - i'm not where you are
08. (16) (03w) Claud - Just to Forget
09. (17) (02w) Jon Hopkins - Luminous Spaces
10. (15) (06w) Haim - Hallelujah

11. (12) (03w) FKA twigs – sad day
12. (11) (02w) Allie X - Love Me Wrong
13. (14) (08w) Robinson - Don't Say
14. (19) (02w) Charlotte Lawrence - God Must Be Doing Cocaine
15. (13) (10w) Roosbeef - Menselijke Mensen
16. (08) (06w) Wies - Soms Is het Te Laat #3
17. (10) (08w) Dua Lipa - Don't Start Now
18. (==) (01w) Sløtface - New Year, New Me
19. (==) (01w) Kedr Livanskiy – Sky Kisses (На танцполе)
20. (==) (01w) Tennis - Runner

21. (20) (06w) Sigrid - Home to You
22. (18) (08w) King Princess - Hit the Back
23. (25) (02w) Tame Impala - Posthumous Forgiveness
24. (09) (13w) Georgia - Never Let You Go #2
25. (23) (03w) Burial - Old Tape
26. (26) (04w) Hayley Mary - The Piss, The Perfume
27. (==) (01w) Half Moon Run - Favourite Boy
28. (25) (05w) Maggie Rogers - Love You for a Long Time
29. (==) (01w) Regina Spektor - One Little Soldier
30. (27) (06w) Eve Owen - She Says

avatar van blur8
De Top uit de Gezamenlijke MuMeAfrekening 2019. Van 100 naar 1.

84. Alex the Astronaut - I Like to Dance (688,5)

123poetertjes: Alex Lynn knuffelt graag puppy’s, houdt van wetenschap en speelt verboden sport maar is bovenal een singer-songwriter in de puurste zin van het woord. Zoals bij wel meer Ozzies het geval is schrijft ze vooral verhalende liedjes met maatschappelijke thema’s. Zo behandelde ze eerder al homosexualiteit maar waar dat nummer autobiografisch was is I Like To Dance geschreven uit het perspectief van een jonge moeder. Het is een hartverscheurend verhaal over een vrouw die gebukt gaat onder een agressieve echtgenoot, maar wanneer ze alleen thuis is raag danst om alles te vergeten. Opbrengsten van het nummer gaan naar een hotline die slachtoffers van huiselijk geweld ondersteunt. Het heftige thema zorgt al snel dat de instrumentatie ondergeschikt raakt en die heeft Alex dan ook bewust sober gehouden. Wel heeft ze een erg prettige stem met een smakelijk accent.

83. Het Zesde Metaal - Tid van Ton (689)

AstroStart : Op Tid van Ton is de Belgische band kritisch op mensen die beweren dat vroeger alles beter was. Tradities zijn er om verbroken te worden. Het nummer begint een beetje vervelend met al die lalala's, maar alles went. Op het eind somt Wannes Cappelle op wat er vroeger niet goed was. Hopelijk mogen we het rijtje stoflong, asbest, waterleidingen van lood, iedereen nog hetero binnenkort uitbreiden met kolencentrales, consumentenvuurwerk en zwarte piet. "Dien tid van toen je moet da nie per sé ne keer beleven," concludeert Wannes. Mocht je het album Skepsels nog niet geluisterd hebben, zeker even een kans geven! Er staan nog meer pareltjes op zoals Andere Mens, A Je Mie Mist en het breekbare Slaven van het Leven.

82. The Comet Is Coming - Summon The Fire (689)

SBube:: Volgens mij heb ik dit nummer (en dit Londons trio dientengevolge) ontdekt via de Eigenwijze 30, maar daarna heeft het liefst 12 weken in mijn hittips lijst gestaan, het sprankelende saxofoongeluid van 'King' Shabaka Hutchings maakt van dit instrumentale nummer een echte oorwurm en heerlijk energiek, het swingt de pan uit en het knispert en het knettert, tekst is er niet, maar die is ook niet nodig, jazz op zijn best!

avatar van Sundance
Volgens mij wordt het een mooie lijst. Ben toch al wel wat pareltjes tegengekomen. 2019 is een mooi muziekjaar gebleken.

avatar van blur8
81. Bon Iver - Faith (690,5)

Bon Iver heeft 2 songs in de top100. Dit is de eerste. Met 7 weken Gezamenlijke

80 Drab Majesty - Oxytocin 691

Mausie: Een 80s new wave nummer, maar dan uit 2019. Je wordt meegevoerd op de klanken van vele synths en gitaren, hook na hook wordt op je af geslingerd. Aan het einde dan ook nog een bombastische, instrumentale climax waar je u tegen zegt. Een meeslepende, intense track die Drab Majesty stevig in deze top 100 neerzet.

79. Dizzy - Heavy (698)

123poetertjes: Dizzy bestaat uit drie Canadese broers die hun droom hebben kunnen waarmaken om samen met hun hypercute schoolgenootje Katie Munshaw een band te vormen en de wereld rond te gaan.

78. TAPE TOY - Dance Till Your Legs Hurt, Baby

AstroStart : Een Nederlandse band die ongetwijfeld geassocieerd wordt met de start van Kink FM. TAPE TOY krijgt dit jaar veel speeltijd op deze zender. De liedjes klinken sprankelend en hebben fijne melodieën: ideaal om opgepakt te worden op een zender als Radio 2. Dance Till Your Legs Hurt, Baby heeft daarnaast prettige samenzang. Zangeres Roos van Tuil heeft qua stemgeluid soms wel iets weg van Annemarie Brohm (Leaf). Hopelijk komt de band in 2020 met een eerste album. Met zoveel losse singles zou dat toch moeten gaan lukken.

77. Elbow - Dexter & Sinister (704)

SBube Niet het hoogst genoteerde nummer van Elbow in onze Eindafrekening, maar wel mijn persoonlijke favoriet van het laatste album 'Giants of all sizes'. Het gaat er blijkbaar over dat Guy Garvey zich in een wereld zonder zekerheden terugvind ('And I don't know Jesus anymore') na sterfgevallen in de persoonlijke sfeer en de algehele Brexit-onzekerheid. Het heeft echter ook weer elementen van de typische Elbow-meezinger. Zelf leg ik ook een (niet op reden gebaseerde) associatie met mijn oude lievelings-tv-serie Dexter, die ook behoorlijk sinister genoemd mocht worden. De achtergrond-beat, die doordendert ('jackhammering in me'), dat is wat het nummer voor mij zo mooi maakt en dan moet de lange outro nog komen, een beetje a la Layla, maar met zanggeluiden

76. Bon Iver - Hey, Ma (706)

Mausie: Hey, Ma is weer een echte Bon Iver topper hoor.
Lekker emo refreintje zoals we gewend zijn, heerlijk wegdromen.

avatar van ranja
Tape Toy

avatar van Sundance
blur8 schreef:

77. Elbow - Dexter & Sinister (704)

SBube Niet het hoogst genoteerde nummer van Elbow in onze Eindafrekening, maar wel mijn persoonlijke favoriet van het laatste album 'Giants of all sizes'. Het gaat er blijkbaar over dat Guy Garvey zich in een wereld zonder zekerheden terugvind ('And I don't know Jesus anymore') na sterfgevallen in de persoonlijke sfeer en de algehele Brexit-onzekerheid. Het heeft echter ook weer elementen van de typische Elbow-meezinger. Zelf leg ik ook een (niet op reden gebaseerde) associatie met mijn oude lievelings-tv-serie Dexter, die ook behoorlijk sinister genoemd mocht worden. De achtergrond-beat, die doordendert ('jackhammering in me'), dat is wat het nummer voor mij zo mooi maakt en dan moet de lange outro nog komen, een beetje a la Layla, maar met zanggeluiden



Ook mijn favoriet van het album. En de serie, daar smulde ik van.

avatar van SBube
Ralphy’s Live Concerts Top 20 - 2019:

Artist(s) Place / Event Country Date


01 Tool - Rock Werchter BE (Ziggodome Amsterdam NL) (USA) 28-6-2019 (19-6-2019)
02 The Blinders - MTC Köln/Cologne DE (England) 7-5-2019
03 Rowwen Héze - Pinkpop Landgraaf NL (Bospop Weert NL) (The Netherlands) 9-6-2019 (14-7-2019)
04 Tears For Fears - Rock Zottegem BE (England) 6-7-2019
05 The Amazons - ArTheater Köln/Cologne DE (England) 11-10-2019
06 Mumford & Sons - Pinkpop Landgraaf NL (Bospop Weert NL) (England) 8-6-2019
07 Weezer - Rock Werchter BE (USA) 28-6-2019
08 Bear's Den - Carlswerk Victorio Köln/Cologne DE (England) 22-11-2019
09 Riverside - Bosuil Weert NL (Poland) 26-7-2019
10 Frank Carter & The Rattlesnakes - Die Kantine Köln/Cologne DE (England) 6-11-2019

11 Nathaniel Rateliff & The Night Sweats - Doornroosje Nijmegen NL (USA) 2-2-2019
12 John Fogerty - Bospop Weert NL (USA) 13-7-2019
13 Elbow - Pinkpop Landgraaf NL (England) 8-6-2019
14 Heideroosjes - Rock Zottegem BE (The Netherlands) 5-7-2019
15 Joe Jackson - Bospop Weert NL (England) 14-7-2019
16 Strand Of Oaks - Blue Shell Köln/Cologne DE (USA) 21-5-2019
17 Sea Girls - Rock Werchter BE (England) 28-6-2019
18 Bring Me The Horizon - Rock Werchter BE (Pinkpop Landgraaf NL) (England) 28-6-2019 (10-6-2019)
19 Blood Red Shoes - Pinkpop Landgraaf NL (England) 9-6-2019
20 The Hunna - Bürgerhaus Stollwerck Köln / Cologne DE (England) 24-4-2019

avatar van blur8
75. Angel Olsen - All Mirrors (717)

123poetertjes krabbelde : De geest van de Super-Tip-Topper zweeft nog altijd als een zwaard van Damocles boven mijn hoofd maar gelukkig heb ik Angels Burn Your Fire For No Witness al wel verslagen. Het was een erg fijne plaat. Nu de stijl die ze daar aanhield inmiddels wordt geclaimd door Julia Jacklin is het aan Angel om genretechnisch wat uit te bouwen. True Blue, samen met Mark Ronson, ging al iets meer richting dreampop maar op de Ronsonmanier. Maar nu, bij All Mirrors, is er echt een nieuwe Angel Olsen opgestaan. Een synthpopnummer maar wel ééntje van het wat creepy soort met dito clip. Verwacht violen, synthesizers en een climax van Wowzerstein. Haar stem met hoge zeurgehalte is nog altijd onveranderd fascinerend en ook perfect geschikt om het ongemak van het nummer te schetsen. Meesterlijke comeback van zij die in niks lijkt op Agnes Obel (waarom worden die twee toch altijd met elkaar vergeleken?).

74. Kishi Bashi - Summer of '42 (721)

Mausie Zei er iemand strijkers? Kishi Bashi, bekend van Of Montreal, maakt sfeervolle folk en bezingt op Summer of ’42 een liefdesverhaal uit de Tweede Wereldoorlog. Ironisch genoeg heet een van de nummers op zijn album Violin Tsunami, terwijl ik juist op Summer of ’42 het gevoel heb middenin die strijkertornado te zitten. Genieten geblazen in ieder geval en daarmee een van de hoogtepunten in het toch al niet misselijke folk aanbod van 2019.

73. Julien Baker - Tokyo (728,5)

7 weken in de gezamenlijke voor dit onheilspellende nummer.
Typerend voor de actuele staat van USA, met een fake-news titel.

72. Rosalía - Aute Cuture (743)

Titmeister: ROSALÍA is, samen met Billie Eilish, absoluut de meest interessante nieuwe popster aan het firmament. Haar nieuwe single Aute Cuture zoekt nog nadrukkelijker het hiphopgeluid op, terwijl tegelijkertijd haar moderne flamenco-stijl behouden blijft. Heerlijke crossover-popsingle.

123poetertjes: ROSALÍA’s optreden op Werchter werd al lovend ontvangen en zondag mag de Spaanse schone dit kunstje overdoen op Down The Rabbit Hole. Gaat haar zien dames in heren! Zij is met recht de nieuwe queen of the villa. Eentje die in sneltreinvaart nieuwe singles op ons afvuurt ook. Aute Cuture, de nieuweste hiervan, laat nog een keer het creatief talent zien van deze Rosalía. Een kort maarkrachtig liedje waarin er zo veel gebeurt. Dikke bassen, kreetjes, handjeklap, blazers. Pop, urban en flamenco in één fleurig jasje. Het is de haute couture van de popmuziek, Rosalíastijl. De alternatievere radiostations lopen al een tijdje met haar weg, tijd voor de mainstream om ook overstag te gaan. De señorita staat in elk geval op de rand van een enorme doorbraak.

avatar van stardust_be
Mooi rijtje hoor met Angel Olsen, Kishi Bashi en Julien Baker
Ook in mijn eindlijst terug te vinden.

avatar van blur8
71. Caroline Polacheck - So Hot You're Hurting My Feelings (746,5)

Mausie We worden doodgegooid met art pop momenteel en ook Caroline Polacheck draagt haar steentje bij. Van mij mag men blijven gooien als het dit soort poppareltjes oplevert. Het tweeledige refrein moet een van de meest catchy zang exercities van het jaar zijn en krijg je onmogelijk uit je hoofd. Ook de auto-tune wordt erg smaakvol gebruikt, daar kunnen heel wat popsterren van leren.

70. Georgia - About Work the Dancefloor (751)

SBube: Ik ben niet per sé een fan van electronische muziek, maar incidenteel vind ik ook op dat gebied wel iets dat me raakt, zoals nu dit nummer van Georgia (Barnes). Ik las net dat het dezelfde vibe heeft als 'Dancing on my own' van Robyn en dat klopt, ook hetzelfde onderwerp, uit je dak gaan op een (techno)dansvloer. Verder is er ook geen tekstuele diepgang, maar een lekkere oorwurm, die je graag blijft luisteren. De song is dan ook geschreven na een avondje 'clubbing' in Berlijn.
AstroStart : Kwaliteitspop uit de UK. Stiekem is de Black Madonna-remix nog net even iets beter met die lekkere zware elektronische sound. Tussen de refreinen brengt Georgia licht met haar sprankelende stem. Terug naar de jaren '80. Genieten!

69. Foals - On The Luna (761)

SBube Foals is dit jaar hofleverancier voor de TOP 100 van de MuMeEindafrekening 2019 met liefst 5 songs, ook niet zo gek als je 2 volledige en kwalitatief hoogstaande albums uitbrengt in één jaar. Deze is van 'Everything Not Saved will be Lost, part 1". Foals heb ik leren kennen door een vriendin, die een concert-uitruil met me deed, ik moest mee naar Foals, waar ik haar mee naartoe nam, weet ik niet eens meer, maar aan het specifieke Foals-geluid ben ik sindsdien verslingerd. 'On the luna' is misschien niet hun meest memorabele nummer van dit jaar, maar het rockt wel. Tekstueel ook niet te veelzijdig, het refrein is 4 x een herhaling van de zin 'A day in the life of' en dat drie keer, toch blijft het ook na herbeluistering gewoon een fijn nummer, waar je vrolijk van wordt.

avatar van Eigenwijze 30
We zijn begonnen, met de 115 mooiste nummers van 2019, luister je mee?
Er zijn vele manieren bv: radio: 87.5FM, Ziggo digitaal of via internet: http://stream.golfbreker.nl/playlist.pls

Golfbreker Radio - golfbrekerradio.nl <- daar staat ook hoe je de app kan downloaden.

Of kom langs! In Café Marktzicht aan het Lieve Vrouwekerkhof 2 in Amersfoort is een radiostudio opgebouwd en vanaf 12:00 tot 23:59 uur, dus de gehele middag en avond, wordt er aandacht besteedt aan de 115 grootste hits uit de Eigenwijze 30.
Op Eigenwijze 30 is de lijst te zien.

avatar van blur8
68. Declan McKenna - British Bombs (762)

AstroStart : British Bombs is een aanklacht tegen alle vormen van oorlog. "Violence breeds violence and I just don’t think the world is too complex to set a peaceful precedent, but it seems the business of war is what keeps happening," zegt Declan MceKenna in een interview met The Fader. "To say it’s a shame feels like a huge understatement." Een van de fijnste uptempo indierocksongs van dit jaar met het prettige rauwe stemgeluid van Declan. Op het moment dat je als luisteraar denkt dat het liedje bijna voorbij is, komt Declan nog met een flinke bridge, waardoor het nummer bijna de vijf minuten aantikt.

67 Big Thief - Cattails 767,5

Mausie Big Thief bracht maar liefst twee platen uit dit jaar. Dan ligt het risico van verzadiging op de loer, maar daar bleek abosluut geen sprake van te zijn getuige de lovende recensies. Eigenzinnige folk die vraagt om wat extra aandacht, zo ook Cattails. Wellicht wat saai lijkend op het eerste gehoor, nestelen de gitaarriedeltjes zich in je kop. De lijzige zang barst van de emotie en sleept je mee.

66 Peggy Gou - Starry night 770,5

Mausie Wie erbij was toen Peggy Gou afgelopen jaar haar kunsten kwam vertonen in De School, moet gedacht hebben dat er een of andere gigantische popster haar entree maakte. Lichtelijk irritant dat gekrijs van de fans, want techno/house moet juist om de muziek draaien. Maar haar grote succes is meer dan verdiend. Een frisse wind uit Zuid-Korea. Op Starry Night gebeurt zoveel. Het swingt, het funkt. De mysterieuze vocals, zowel in het Koreaans als Engels. Maar ook met een stevige punch, zeker geen slappe hap.

avatar van WhyNotSmile
Geen lijstje van mij vanavond.

avatar van blur8
65. Big Thief - Forgotten Eyes (778)

Mausie Dit nummer is afkomstig van de tweede plaat die Big Thief dit jaar uitbracht. Het getokkel van hun eerste plaat uit 2019 is ingewisseld voor zwaardere, elektrische gitaren. Hoewel U.F.O.F. het beter lijkt te doen, komen de meest succesvolle singles van Two Hands. De hoogste notering volgt later.

64. Thom Yorke - Not The News (780)

Mausie Gruwelijke ambient poptrack van de grootmeester. Hemelse bliepjes zetten de toon en brengen je naar hogere sferen. Thom Yorke kermt erdoorheen en echoot ver weg het heelal in. Na ongeveer tweeenhalve minuut snijdt er dan een dreigende bassline door de lucht, ingeleid door orchestrale strijkers. Als je na deze climax nog niet met kippenvel zit, weet ik het ook niet meer.

63. Vampire Weekend - Sympathy (782)

Blur8: Oja dat wat die discussie Single or not? Eind oorddeel: maakt niet uit.
Goede song is altijd geschikt voor de MuMeAfrekening. Ikzelf was niet zo heel erg opgewonden
van het hele Album, door het wisselende luisterplezier dat ik er in hoorde.
Maar Sympathy is volgens mij de beste song so far die Ezra heeft gemuziseerd.

62. Georgia - Never Let You Go (786)

SBube: Ik vond haar nummer op 70 net iets pittiger, maar deze scoort dus beter in onze lijst. Georgia is de dochter van Neil Barnes van Leftfield en blijkbaar was ze een getalenteerd voetbalster, maar ook haar muzikale talent heeft al prijzen opgeleverd. De combinatie van haar stem en de keyboards/electronische ritmes geeft haar nummers iets speciaals. Ze heeft ook de alcohol opgegeven en is overgestapt op de vegan-lifestyle, vreemd genoeg lijdt haar muziek daar niet onder.

avatar van blur8
61. Naaz - TAPED (790)

Niek was Instant smoorverliefd. 123poetertjes schreef

Oh jongens, wat zijn jullie toch schatten. Uiteindelijk moest en zou Naaz wel in die lijst komen en aangezien het vorige week niet lukte, waarom zou ze nu dan niet gelijk de hoogste binnenkomer worden. Soms ben ik even helemaal into een artieste en nu ik bij mijn eigen lijst geen stukjes meer schrijf ga ik jullie hier vervelen met een stukje over Naaz. Wel de korte versie tho. Naaz Mohammad is 21 en schrijft, zingt en produceert vanuit haar eigen slaapkamertje in Rotterdam, waar ze nog bij haar ouders woont. Als telg uit een Koerdisch gezin is ze beschermd opgevoed en mocht ze eigenlijk niet echt muziek maken, althans zeker niet als beroep, en daar hield ze zich ook wel aan. Op school had ze het niet naar haar zin. Ze werd gepest, had maar één echte vriendin en werd steeds onzekerder. Hierdoor sloot ze zichzelf vooral op in haar eigen kamertje waar ze alles kwijt kon in haar liedjes. Hier vond ze steun bij haar broer die ook muzikant was en haar een paar keer meenam naar de studio. Nadat haar ouders een zwaar auto-ongeluk overleefden kwam er ook een stuk yolo in hun leven bij en sindsdien kon Naaz doen en laten wat ze wilde. Fast forward een paar jaar en KIJK WAAR ZE NU STAAT DAN. 3FM Serious Talent, twee Edisons, een uitnodiging om in New York opnamesessies te doen en een spot op The Great Escape. Lil Naaz x is groot geworden. Eerder dit jaar stond ze in het voorprogramma van Hayley Kiyoko. Mijn huisgenote spotte haar daar en werd instant verliefd. “Ik zei het je toch, Naaz is cute,” was mijn antwoord. Spoel een paar maandjes door en jep, ze heeft mij nu ook echt te pakken. Naaz ís gewoon cute. In interviews en podcasts met haar komt het wel naar voren. Een spraakwaterval met het verstand én het hart op de goede plek. De meid houdt bovendien van Lorde en fangirlt over Kanye West (HAAR COVER VAN ULTRALIGHT BEAM, LUISTER DAN x). En ze fangirlt op honden: voor haar verjaardag nam een bandlid haar een dagje mee naar Amsterdam om daar op straat viervoeters te aaien en het was, naar eigen zeggen, de beste verjaardag van haar leven. Sweet he? Haar liedjes zijn dat ook, zeker ten tijde van Bits of Naaz. Die EP, die vorig jaar uitkwam, bevatte veel ‘natuurlijke geluiden’ als theekopjes, handklapjes en vogeltjes. Omdat alles dat geluid maakt het in zich heeft om muziek te worden en je ook niet superspeciale muziekskillz hoeft te hebben om iets te creëren, aldus Naaz. Bits Of Naaz ligt alweer een stukje achter haar, letterlijk en figuurlijk. Voor nieuw materiaal ging ze namelijk voor het eerst buiten haar slaapkamertje produceren. De nieuwe Naaz travelz e worldz en dit bracht haar recent naar Noorwegen. Hier nam ze TAPED op en gaf ze de productie uit handen aan twee heren die ook al met Aurora en Sigrid samenwerkten. Doordat dit het eerste liedje is dat ze niet zelf produceerde kon ze de nummers beter van zich afzetten en TAPED blaakt dan ook van het zelfvertrouwen. Het is haar grootste banger tot dusver en gaat ook over het afschudden van onzekerheden en het openstellen van haar onzekerheden, iets waar ze jarenlang zelf last van had. Ik ben trots op Naaz. Jij ook? Gaat haar dan vooral zien. Ze staat dit jaar nog op Sziget en speelt eind 2019 headlineshows in o.a. Ancienne en in Bitterzoet. Laatstgenoemde verkocht binnen twee minuten(!) uit (ik had desalniettemin wel beet) waarna ze er nog een tweede achteraan plakte. Die ook binnen enkele uren uitverkocht. Nu is er een derde datum en die staat nog altijd open dus wacht niet langer. Pak je bits of naaz mee. En luister ondertussen naar TAPED. Cuz Niek said Niek said Niek said.

60. Live - Hold Me Up (800,5)

SBube:: Live vierde het 25-jarig jubileum van "Throwing Copper" met een deluxe reissue van het succesalbum en als bonustrack staat daar dit nummer bij, dat destijds het album niet haald. Ik vind de sound van de song, misschien ook nog wel meer bij het daaraan voorafgaande album 'Mental Jewelry' aansluiten, misschien zelfs als tussenstuk tussen die 2 albums, maar het is wel een nummer, waaraan je hoort hoe de band destijds zo groot kon worden. Fijne populaire 90's rock op zijn best en de stem van Ed Kowalczyk hoort daar toch bij, gelukkig is hij weer terug bij de band.

avatar van Dance Lover
Prachtig hoor: Never Let You Go, Sympathy & Starry Night binnen schootsafstand.

Haha Niek, jij Fanboi

Ook namens mij veel dank ( en drankjes als ik jullie tegenkom, ja alocholvrij ) blur8 en 123poetertjes voor alle liefde en aandacht die jullie in dit mooie topic hebben gestoken het afgelopen jaar!

avatar van blur8
59. Sam Fender - The Borders (810)

SBube:: De heer Fender bracht diverse goede singles en een uitstekend album (Hypersonic Missiles) uit in 2019, maar alleen deze song haalde onze Eindafrekening. Het is wel, naar eigen zeggen, Sam's eigen favoriet van het album en zit er wel wat persoonlijk familieleed in verwerkt, het lijkt om een soort stiefbroer met een grudge te gaan. De gitaren in zijn songs zijn altijd lekker, met een verwijzing naar bands als The War On Drugs of Strand Of Oaks. Helaas heb ik hem niet kunnen zien op Pinkpop dit jaar, omdat hij wegens ziekte cancelde, hopelijk een herkansing in het nieuwe jaar!

58. Lana Del Rey - Fuck It I Love You (818,5)

8 weken Afrekening levert Lana een mooie plek op . En ze komt nog 2 keer langs.
Kijken of er iemand is die iets zinnigs over haar weet te melden.

57. FKA Twigs - sad day (821,5)

stardust_be : Ontroerend gezongen en met een fraaie minimalistische productie van Nicolas Jaar en Skrillex
123poetertjes: FKA is toch ook wel wat interessanter dan die sokkenbreisters ofnie? Album Magdalene : creepy hoes met heerlijk creatieve sensuele r&b slash triphop. Sad Day is daar tot dusver ontegenzeggelijk de MuMefavoriet. Producties tegen Jamie xx aan maar wel nog altijd de eigenzinnigheid die Tahliah altijd gehad heeft. 3 december presenteert ze haar albumpje trouwens in Carré, dope hè? Gezien het creatieve genie dat ze is (voor wie twijfelt: kijk de beeldschone clip van Cellophane maar weer) kan dat niet anders dan een geweldige ervaring worden. Voor mij zal het te vroeg komen, aan jullie nu het verzoek om direct op Ticketswap nog een kaartje te scoren.

56. Tame Impala - Patience (821,5)

Mausie De nieuwe plaat van Tame Impala zou afgelopen zomer moeten uitkomen. Zo klonken althans de geruchten. Inmiddels is bekend dat het Valentijnsdag 2020 wordt. Gelukkig worden we goed warm gehouden tot het zover is, met de ene na de andere smakelijke single. Patience beet het spits af al vroeg in het jaar. Deze track wordt gedragen door de swingende percussie, wat niet verbazingwekkend is als je de bongo’s op de singlehoes ziet staan. Verder glijdt Kevin Parker over de piano en synthesizer melodieën met zijn smoothe stem. Is het al 14 februari?
Blur8: typisch voorbeeld van song die ik zelf nu veel lekkerder vind dan tijdens release. Toen: “beetje makkelijk”. Nu: Dijk van een nummer. Misschien moet ik ook naar concert

avatar van blur8
55. Vampire Weekend - This Life (828)

SBube: Ook Vampire Weekend is zo'n band, die in 2019 weer ten tonele verschijnt, dit vrolijke deuntje (qua melodie) is hun eerste in onze Top 100. De vrolijkheid vind je minder terug in de tekst "You've been cheating on, cheating on me, I've been cheating on, cheating on you, You've been cheating on me, But I've been cheating through this life and all its suffering, Oh Christ, am I good for nothing?" Desondanks blijf je blij achter als je het nummer gehoord hebt, de boodschap is een overpeinzing van een zelf-destructieve levensstijl, je kunt alleen je eigen leven verbeteren.

54. Peaking Lights - I Can Read Your Mind (828,5)

Mausie : Dance is gelukkig aardig vertegenwoordigd in de lijst. De echte top van de lijst is nog uit zicht, maar de dance-liefhebbers mogen niet al te veel klagen. Peaking Lights haalt bijna het linkerrijtje met het bezwerende I Can Read Your Mind. Vanaf de eerste seconden wordt een hypnotisch ritme ingezet en zwellen de synths af en aan. Dromigere vocals doen je twijfelen of ze echt onze gedachten kunnen lezen.

53. Pumarosa - Into The Woods (830)

SBube: Dit Londen's kwartet (bassist Henry Brown lijkt de band verlaten te hebben) bracht in 2019 hun 2de album "Devastation" uit. Met hun eerste album "The Witch" maakten ze een verpletterende indruk en dan is zo'n 2de altijd lastig. De bezwerende klanken en spellbinding vocals van frontvrouw Isabel Muñoz-Newsome zijn ook deze keer het terugkerende element. Wij kozen hier niet voor de eerste singles van het nieuwe album, maar dit iets meer obscure nummer, waar je toch in meegesleept wordt.

52. ionnalee - OPEN SEA (842)

avatar van blur8
51. D'Angelo - Unshaken (843,5)

Als we voor het nieuwe jaar de hele lijst willen weten, komen er ook een paar. nummers zonder tekst voorbij......

50. Manchester Orchestra - My Backwards Walk (847)

Mausie: In 2018 pleegde Scott Hutchison van Frightened Rabbit zelfmoord. Er stond toen al een coveralbum op de planken ter viering van het tienjarig bestaan van The Midnight Organ Fight. Nu werd het echter een plaat ter nagedachtenis van. Bekende en onbekende namen uit het indie circuit namen de nummers van Frightened Rabbit onder handen. Het origineel ken ik niet, maar Manchester Orchestra maakte in ieder geval een meeslepend nummer van My Backwards Walk. Zowel de zang als gitaren nemen toe in intensiteit. Je hebt constant het gevoel dat er iets groots staat te gebeuren. Pas tegen het einde van de track barst de climax los en wordt de spanning ingelost.

49. Manchester Orchestra - The Silence (879,5)

SBube: Manchester Orchestra heeft 2 noteringen in onze TOP 100 en ze staan gebroederlijk naast mekaar. Toch zijn er wel wat verschillen, "My backwards walk" komt van het coveralbum 'Tiny Changes: A Celebration of Frightened Rabbit’s ‘The Midnight Organ Fight’'', dat nog een extra lading kreeg door de zelfmoord van Frightened Rabbit’s Scott Hutchison. Terwijl 'The silence' een nakomertje/single is van hun eigen album 'A black mile to the surface' uit 2017. Een album, waar ik persoonlijk smoorverliefd op werd, mijn album van dat jaar, alleen maar goede tracks, en The Silence was als slotstuk, de afronding van dat meesterwerk. Persoonlijk heb ik minder met de cover, maar de stemmers in de MuMeAfrekening wel.

48. Foals - Black Bull (886)

SBube: Hier komen we de 2de van Foals tegen in onze lijst, misschien wel mijn persoonlijke favoriet, volgens mij in ieder geval de hardste van het quintet, misschien wel de hardste van Foals ooit. Deze was het openingsstatement van album, deel 2, en features gierende gitaren en bijna geschreeuwde vocalen en verhaalt over het brute deel van het mannelijke ego, deels gebaseerd op het on-stage-persona van Yannis Philippakis himself.

avatar van blur8
47. the Slow Show - Low (886,5)

Blur8: Zal ik deze dan maar doen? Het was 3 jaar wachten op album #3. Toen ik hoorde dat er 9 maanden lang aan het album was gesleuteld en geschaafd dacht ik alleen maar: o'jee als het dan maar niet kapot geproduceerd.is. Dit was 4de singel en openingssong tijdens eerste weerziens-concert in Manchester eind vorig jaar. Dat betekent dat Frederick & Rob er zelf tevreden over zijn. En inderdaad tijdens concertreeks song met meeste groeipotentie. Natuurlijk ook herkend door de Afrekening. Ik blijf het leuk vinden om te lezen dat niet iedereen die brommige praatstem trekt. Op zeker ook de rede dat er een prominente rol is voor het jeugdkoor uit Manchester.
Hoger in de lijst komt er nog een…...

46. Elbow - Empires (889)

Het valt op dat Guy Garvey steeds meer klinkt als Peter Gabriel. Gelijkenis in stemtonatie en instrumentatie is op zn minst opvallend.

45. Apparat - Dawan (896)

Sundance voorspelde het al: “”Duitse electronica. Zal zeker de gezamelijke afrekening halen””.

44. Grimes ft. HANA - We Appreciate Power (923)

SBube: Grimes was zo'n Canadees zangeresje, waar ik wel van gehoord had, maar waar ik me nooit in verdiept had, dit nummer, dat me meteen wegblies, bracht daar verandering in en ik heb nog meer van haar (nieuwe) werk geluisterd dit jaar, maar haar muziek is zo veelzijdig, dat de helft me behoorlijk bekoord (deze song, de samenwerking met Bring Me The Horizon op Nihilist Blues en ook 'So heavy I fell through the earth'), maar er zijn ook songs, waar ik weinig mee kan (eentje daarvan zal heel hoog in deze lijst staan). Kortom ze laat zich niet in een hokje stoppen. Ook de Bloodpop Remix van dit nummer kan me niet bekoren, maar het origineel behoort tot de absolute topsongs van 2019. Blijkbaar gaat het ook over respect en ondersteuning voor kunstmatige intelligentie (A.I.), maar daar ben ik pas net achter gekomen.

avatar van blur8
43. BROCKHAMPTON - NO HALO (956)

123poeterjes: OKDOEI DAN MAAR. NEE HOOR, DEZE SHIT MAAKT ME JUIST SUPERHAPPY. BITCHHAMPTON ZIT NOOIT STIL EN BRENGT GEWOON HUN MODDERFOKKING VIJFDE ALBUM UIT IN DRIE JAAR TIJD. DE BEST BOYBAND SINCE ONE DIRECTION KWAM DAARNAAST OOK NOG EENS KEIHARD OP WOO HAH ZOALS DRIEKWART PLASTIC BITCH HOUSE KAN BEAMEN. WAT EEN FEEST MET ALEMAAL STUITERENDE GUYS IN SHINY RUIMTEPAKJES DIE STUK VOOR STUK KUNNEN SPITTEN ALS EEN MALLE EN MOSHPITS AANWAKKERDEN DIE, OMDAT ER NAUWELIJKS PLEK WAS, ALLEMAAL EINDIGDEN IN LIEF DROOGKNUFFELEN. DAAR NOG GEEN NIEUW WERK THO MAAR EEN MAAND LATER VUREN ZE PLOTS TRACK NA TRACK AF IN ONZE BAKKES EN JUP, OOK MAAR GELIJK EVEN EEN NIEUW ALBUM. NA DE SATURATIONTRILOGIE EN iridescence AL VOLGESTOPT TE HEBBEN MET BANGERS EN HET ROYEREN VANN AMEER ZOU JE DENKEN DAT DE HEAT ER MISSHIEN EEN BEETJE UIT IS MAAR OOK GINGER BLIJKT TOCH ZEKER NIET ZO ZIIELLOOS ALS DE TITEL DOET VERMOEDEN. DE DERTIEN OVERGEBLEVEN BAZEN BEWIJZEN TOCH WEER DAT ZE KEIHARD KUNNEN GAAN MAAR DAARNAAST OOK GEVOELIGE SHIZZLE KUNNEN UITBRENGEN MET THEMA’S DIE ER ECHT TOE DOEN. OPENER NO HALO IS WEER EENS ZO’N PARELTJE DAT ZICH KAN METEN MET BITCHHAMPTONS BESTE SHIZZLE. PRAKTISCH DE GEHELE BAND DOET IN DIT NUMMER EEN BOEKJE OPEN OVER HUN VERSLAVINGEN EN PROBLEMEN IN HET RECENTE VERLEDEN MAAR OMDAT IK ZE MOEILIJK UIT ELKAAR KAN HOUDEN ZAL HOMIE ARRIE WEL EVEN UITLEGGEN WAT ELKE RAPPER BIJZONDER MAAKT OP DEZE TRACK, HIJ IS IMMERS AFGESTUDEERD MUSICOLOOG NU HIEPERDEPIEP. WAT ER SOWIESO AL UITSPRINGT ZIJN DE GASTVOCALEN VAN DEB NEVER IN HET REFREIN. OOK IS ER EEN UIL MAAR DIE HOUDT WIJSELIJK Z’N SNAVEL. YO YO YO.

42. Chromatics - Time Rider (968)

Voortdurende onduidelijkheid rond project 'Dear Tommy' levert ze in iedergeval een strakke MeMu hit op.

41. Weyes Blood - Movies (968,5)

sprookjesachtig retrofolk

avatar van blur8
40. Tame Impala - Borderline (977,5)

Mausie: De tweede single van de nieuwe Tame Impala plaat. Kevin Parker schuift nog meer richting pop op, George Michael is niet ver weg op dit nummer. Vind ik helemaal niet erg, wat een oorwurm zeg!

39 Holy Holy - Teach Me About Dying (985,5)

Mausie: Indie pop/dance van de bovenste plank. Het begint al lekker met die dreinende bassline. Langzaam komen de synths dan op en gaat het los in het refrein. Met name hoe de tweede ‘teach me about dying’ wordt uitgesproken, heerlijk dat soort details. Voor mij persoonlijk een van de pophoogtepunten van het jaar.

SBube: In 2015 raakte ik verliefd op het nummer 'You cannot call for love like a dog' van de Australische band Holy Holy, in september 2016 ben ik dan ook extra naar Merleyn in Nijmegen gereden om hun live te kunnen zien. In 2019 brachten ze alweer hun derde album uit en hun fame beperkt zich (buiten Australië) nog steeds een beetje tot de underground, maar ze maken wel prachtige gitaar-driven songs, waarvan er ook 2 onze Top 1000 lijst van 2019 bereikten. De titel klinkt een beetje depressing, maar je moet het als een soort Carpe Diem gevoel beleven "Teach me about dying, So I can learn how to live".

38 Foals - Sunday (1003,5)

Mausie: Mijn favoriete track van deze Britse mannen dit jaar. De eerste helft is best wel een prototype Foals nummer, maar wel behorend tot het beste soort. Je denkt dan al, wat een heerlijke track. En dan iets na halverwege blijven de drums opeens hangen en switcht de track naar een groot dansfeest. Dit stuk zou niet misstaan in de discografie van Underworld.

avatar van blur8
Even drop met weinig tekst . om hoger in de lijst te komen.

37. Lana Del Rey - Hope Is A Dangerous Thing For A Woman Like Me To Have - But I Have It (1005,5)

Lange songtitels bedenken is ook een vak.

36. Coldplay - Arabesque (1027,5)

De comeback singel van de publieksband die we eigenlijk al hadden afgeschreven.

35. National - You Had Your Soul with You (1030)

Ik hoorde weinig Soul, maar dat zegt natuurlijk niets over het enige nr oude stijl van het duettenalbum.

34. Clairo - Bags (1030,5)

Clairo is het 21 jarige alter ego van de uit Boston, Massachusetts, afkomstige Claire Cottrill, De popliedjes van de singer-songwriter zijn zeer smaakvol en zitten vol avontuur.

33. DIIV - Blankenship (1035,5)

Blankenship was de derde single van DIIV en deze was natuurlijk favoriet, want Bands die zich laten inspireren door shoegaze en indie-rock uit de jaren 90 zijn er volop, maar deze invloeden verwerken in een eigen geluid doen er maar weinig. DIVV uit Brooklyn, New York, wel. Gruizige gitaarmuren worden gecombineerd met dromerige zang, wonderschone gitaarloopjes en krijgen gezelschap van donkere bassen en zware drums. (erwinz)

32. Regrettes - I Dare You (1037,5)

De favo van ranja.

31. Billie Eilish - everything i wanted (1043)

avatar van blur8
30. Strand of Oaks - Weird Ways (1044)

SBube: Deze eerste single van het nieuwe album "Eraserland" is ook werkelijk het openingsstatement van de boodschap van dat album, vaste opener bij live sets (ik mocht ze in een heel kleine setting in Keulen zien in mei), maar wel het laatst geschreven nummer van het album. Door de leden van My Morning Jackett werd de man achter Strand of Oaks, Timothy Showalter, uit zijn depressieve staat gehaald om in een heel korte periode een heel album te schrijven en maken. Het leverde o.a. dit juweeltje op, let the guitars soar.

29. KH, Four Tet - Only Human (1068,5)

Mausie: Four Tet maakt er een sport van om niet voor de hand liggende nummers te remixen. Nu neemt hij Afraid van Nelly Furtado onder handen. Ik heb geen idee in hoeverre het origineel nog terug te horen is, want dat ken ik niet. Maar Four Tet aka KH maakt er een dampende clubbanger van. Superdroge techno voor de fijnproevers.

28. Alex Lahey – Don’t Be so Hard on Yourself (1080)

Erwinz: Alex Lahey uit Australie. Punk en garagerock zijn grotendeels verruild voor pop, met een licht eigenwijze twist. De keuze voor een wat minder rauw en stevig geluid zal er ongetwijfeld voor zorgen dat liefhebbers van de rauwere kant van Alex Lahey af zullen haken, maar ik hou persoonlijk wel van het nieuwe geluid,. De inspiratie opgedaan tijdens een road trip door de Verenigde Staten en het album is opgenomen in Nashville met de bekende producer Catherine Marks (Local Natives, Wolf Alice).

avatar van blur8
27. the Slow Show - Vagabond (1082)

De praatzang van Rob verveelt wederom niet, al je m aan kan. De opbouw van de nummers is ook nu magisch en de toegevoegde koortjes zijn hemels. Nog subtieler, maar ook meer dynamischer, wanneer het koor aanzwelt, en sprookjesachtiger. Alle vocalen zijn donker en melancholisch tegelijk. Noem het unieke schoonheid.

26. FKA Twigs - Cellophane (1100)

Ontroerend gezongen en met een fraaie minimalistische productie

25. Holy Holy - Frida (1118,5)

SBube: Op 25 vinden we wederom Holy Holy terug, het hart van de band bestaat uit de oprichters/songwriters Timothy Carroll & Oscar Dawson. Frida is de dochter van zanger Carroll en het lied handelt over gender stereotypes en het in stand houden daarvan in onze maatschappij, "Don’t you know that the world was not made for the girls but for the boys and I know its wrong, I know it’s not right". Maar je kunt je ook gewoon laten meevoeren door de haunting melody!

avatar van blur8
24. National - Light Years (1131,5)

Mausie: The National begint nu toch ietwat aan kwaliteit in te leveren als je het stemgemiddelde van de laatste plaat ziet. Ik vond het weer een prima plaat, maar niet zo fantastisch als de voorgangers. Dat neemt niet weg dat er weer genoeg te genieten valt. Light Years voelt als een anthem die je al jarenlang kent. De pianomelodie is simpel, maar doeltreffend. Melancholie om lekker in te verdrinken, elke fan van The National kan zijn hart weer ophalen.

23. Madrugada - Half-light (1141,5)

123poetertjes: Madrugada gaat inmiddels ook al twintig jaar mee en blijft in al die jaren nog relevant. En dat is niet gek want de tot in de puntjes verzorgde, volle en ruimtelijke rock past perfect in het zeestraatje dat Musicmter bevaart. De Noorse groep is inmiddels niet meer weg te denken in de Ladder en de Trui en maakt ook met hun nieuwe nummers nog indruk. Tel het solowerk van frontman Sivert Høyem daar ook nog bij op en we hebben te maken met één van de grotere bands op dit moment. Half-Light kwam 1 maart uit en staat amper anderhalve week later al in vijf lijstjes waaronder een eerste positie. Typisch een nummer dat zo als soundtrack voor een sneeuwige, kille film zou kunnen dienen. En dat doet het dan ook, want het werd speciaal geschreven voor Amundsen, die gaat over de gelijknamige ontdekkingsreiziger die als eerste mens de Zuidpool bereikte. Ik zie het zo al voor me, Sivert mee als huisartiest op een vroeg-twintigsteëeuws ontdekkingsschip.

22. Billie Eilish - bury a friend (1146)

21. girl in red - i'll die anyway. (1154,5)

eerst om de paar weken een nieuwe single. daarna alle singels verzameld op 2 ep’s, die later 1 album werden. Met onmiskenbare puber depressie teksten. Deze met lekker ritme. Maar ik vond “dead girl in the pool” vrolijker.

avatar van blur8
20. Foals - Exits (1168,5)

SBube: Exits was de allereerste van de vele singles, die Foals dropten in dit jaar en heeft misschien ook wel het meeste het oude typische Foals-gitaargeluid in zich. Want dat sets Foals apart van andere bands een heel ander gitaargeluid, net alsof de gitaarsnaren op een drumachtige/xylofoon-achtige manier bespeelt worden. De tekst is een vraag naar de uitgang in een dystopische wereld.

19. Rammstein - Deutschland (1234)

SBube: Ook Rammstein verscheen in 2019 weer ten tonele, in typische controversiële stijl. Deutschland heeft in den beginne natuurlijk puur gejat van Anne Clarke's 'Our Darkness', maar maakt het zich daarna wel weer geheel eigen. De song verhaalt ook over hoe moeilijk, gezien het verleden, het is om als Duitser trots te zijn op je land. Patriotisme is aldaar natuurlijk heel beladen en wordt al gauw als fout gekwalificeerd. Misschien is hun recent verschenen album ook wel hun laatste kunstje als band, want zanger Till Lindemann timmert momenteel hard aan de weg met zijn solo-project, dat zo mogelijk nog controversiëler is.

18. Lana Del Rey - The greatest (1237)

17. Clipping. - Nothing Is Safe (1241)

Mausie Ontzettend grimmige hiphop met fijne electronica. Een van de meer toegankelijke nummers van de vrij experimentele plaat van clipping. De dreigende coupletten eindigen in een indringend refrein met rollende bassen en opzwepende percussie. Volume vol aan zou ik zeggen.

16. Eefje de Visser - Bitterzoet (1254)

Eef met 2 artpop songs in de top20. nr 2 komt nog.

15. Portland - Killer's Mind (1262)

Sarah van Portland zingt zo dromerig mogelijk over haar Killer’s Mind. Strakke promo van Studio Brussel.

avatar van blur8
Ga oud en nieuw vieren ! finale morgen, of zo. fijne jaarwisseling ieder.

Allereerst de beste muzikale wensen voor 2020, vanaf het strand in Mirissa, Sri Lanka. Bij deze mijn lijst voor week 52, die tevens mee mag voor week 1. Mijn jaaroverzicht volgt volgende week, als ik weer thuis ben en toegang heb tot Excel.

Tit's Top 30:

Pos. Vor. #w Artiest - Nummer #
1 5 4 Jon Hopkins feat. Kelly Lee Owens - Luminous Spaces #1
2 3 5 Burial - Old Tape
3 1 7 Andy Stott - Versi #2
4 12 3 Moses Boyd - Stranger Than Fiction
5 18 3 Do Nothing - LeBron James
6 4 6 Lapalux feat. Lilia - Limb to Limb
7 2 9 COEO - Matchbox #3
8 25 3 Khruangbin feat. Leon Bridges - Texas Sun
9 6 7 Billlie Eilish - everything i wanted
10 7 7 Afriquoi - Acid Attack #1
11 8 6 maquinas feat. Ayla Lemos & Eros Augustus - Corpo Frágil
12 15 4 The Weeknd - Blinding Lights
13 10 7 Caroline Polachek - So Hot You're Hurting My Feelings
14 13 5 Róisín Murphy - Narcissus
15 9 5 Black Marble - Feels
16 14 5 Baths - Wistful (Fata Morgana)
17 - 1 Baba Ali - House
18 - 1 Grimes - 4 ÆM
19 24 4 Frank Ocean - In My Room
20 - 1 Krystal Klear - Entre Nous
21 - 1 Tame Impala - Posthumous Forgiveness
22 19 3 Deerhunter - Timebends
23 - 1 Erika de Casier - Little Bit
24 - 1 The Düsseldorf Düsterboys - Kaffee aus der Küche
25 17 9 James Shinra - Signs
26 11 5 Orchestra Baobab - Sibou Odia [Ben Gomori Edit]
27 - 1 Bohren & der Club of Gore - Sollen es doch Alle wissen
28 16 6 Modest Mouse - Ice Cream Party
29 - 1 Sasha - Comet Chaser
30 20 4 Grimes - My Name Is Dark

Uit de lijst:
21 13 Georgia - Never Let You Go #3
22 5 The Galleria feat. Jessy Lanza - Stop & Go
23 6 Tunnelvisions - Tropical Hotline
26 4 clipping. feat. Shabazz Palaces - Aquacode Databreaks
27 7 Gyedu-Blay Ambolley - Black Woman
28 9 Matt Berninger & Phoebe Bridgers - Walking on a String
29 8 Destroyer - Crimson Tide
30 11 Storken - Lille Vals

Tit's Trending Tunes:
Craven Faults - Deipkier 4 w
Pale Blue - Have You Passed Through This Night 3 w
Lanterns on the Lake - Every Atom 2 w
Lim Kim - Yellow 2 w
Neon Indian - Toyota Man 2 w
Schacke - Kisloty People 2 w
Sofie - 99 Glimpses 2 w
Vince Staples - Hell Bound 2 w
Maria José Llergo - El Péndulo 1 w
The Chap - Bring Your Dolphin 1 w
Yussuf Dayes - For My Ladies 1 w

avatar van chartsmaster
Hi there!
Tot vorig jaar februari plaatste ik in het introquiz-forum een wekelijks muziekquizje met tien fragmenten rond een thema. Ik weet dat er in deze groep ook een aantal belangstellenden voor waren.
Ik ben een jaartje van de MM-radar geweest, maar heb inmiddels nieuwe inspiratie opgedaan. De eerste quiz is al geplaatst. Ik zou zeggen: indien van toepassing: veel plezier ermee, en spread the word.
Hier is ie te vinden:
Introquiz - MusicMeter.nl

Gast
geplaatst: vandaag om 09:46 uur

geplaatst: vandaag om 09:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.