Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 #8: 80s
zoeken in:
1
geplaatst: 15 juni 2019, 19:35 uur
1. Michael Jackson - Thriller (1982)
2. Michael Jackson - Bad (1987)
3. Whitney Houston - Whitney (1987)
4. Sade - Diamond Life (1984)
5. Sting - ...Nothing Like the Sun (1987)
6. Dire Straits - Brothers in Arms (1985)
7. Whitney Houston - Whitney Houston (1985)
8. George Michael - Faith (1987)
9. Paul Simon - Graceland (1986)
10. U2 - The Joshua Tree (1987)
11. Neneh Cherry - Raw Like Sushi (1989)
12. Janet Jackson - Rhythm Nation 1814 (1989)
13. Bruce Springsteen - Born in the U.S.A. (1984)
14. ABBA - Super Trouper (1980)
15. Wham! - Make It Big (1984)
16. Suzanne Vega - Solitude Standing (1987)
17. The Alan Parsons Project - The Turn of a Friendly Card (1980)
18. Madonna - True Blue (1986)
19. Donna Summer - Donna Summer (1982)
20. France Gall - Babacar (1987)
21. Paolo Conte - Paris Milonga (1981)
22. Tracy Chapman - Tracy Chapman (1988)
23. The Police - Ghost in the Machine (1981)
24. Billy Joel - An Innocent Man (1983)
25. Alison Moyet - Alf (1984)
26. Lenny Kravitz - Let Love Rule (1989)
27. Ástor Piazzolla - Tango: Zero Hour (1986)
28. Elvis Costello - Spike (1989)
29. Duran Duran - Rio (1982)
30. Gloria Estefan & Miami Sound Machine - Let It Loose (1987)
2. Michael Jackson - Bad (1987)
3. Whitney Houston - Whitney (1987)
4. Sade - Diamond Life (1984)
5. Sting - ...Nothing Like the Sun (1987)
6. Dire Straits - Brothers in Arms (1985)
7. Whitney Houston - Whitney Houston (1985)
8. George Michael - Faith (1987)
9. Paul Simon - Graceland (1986)
10. U2 - The Joshua Tree (1987)
11. Neneh Cherry - Raw Like Sushi (1989)
12. Janet Jackson - Rhythm Nation 1814 (1989)
13. Bruce Springsteen - Born in the U.S.A. (1984)
14. ABBA - Super Trouper (1980)
15. Wham! - Make It Big (1984)
16. Suzanne Vega - Solitude Standing (1987)
17. The Alan Parsons Project - The Turn of a Friendly Card (1980)
18. Madonna - True Blue (1986)
19. Donna Summer - Donna Summer (1982)
20. France Gall - Babacar (1987)
21. Paolo Conte - Paris Milonga (1981)
22. Tracy Chapman - Tracy Chapman (1988)
23. The Police - Ghost in the Machine (1981)
24. Billy Joel - An Innocent Man (1983)
25. Alison Moyet - Alf (1984)
26. Lenny Kravitz - Let Love Rule (1989)
27. Ástor Piazzolla - Tango: Zero Hour (1986)
28. Elvis Costello - Spike (1989)
29. Duran Duran - Rio (1982)
30. Gloria Estefan & Miami Sound Machine - Let It Loose (1987)
1
geplaatst: 16 juni 2019, 19:44 uur
01. Marillion - Misplaced Childhood (1985)
02. Propaganda - A Secret Wish (1985)
03. Eurythmics - Sweet Dreams (Are Made of This) (1983)
04. Echo & The Bunnymen - Porcupine (1983)
05. The Alan Parsons Project - The Turn of a Friendly Card (1980)
06. The Smiths - Meat Is Murder (1985)
07. Talk Talk - It's My Life (1984)
08. Peter Gabriel - Peter Gabriel (1982) (Security, IV)
09. Siouxsie and The Banshees - Hyæna (1984)
10. Marillion - Clutching at Straws (1987)
11. Laurie Anderson - Strange Angels (1989)
12. The Church - Heyday (1985)
13. Roxy Music - Avalon (1982)
14. Genesis - Genesis (1983)
15. Japan - Gentlemen Take Polaroids (1980)
16. Sad Lovers & Giants - Epic Garden Music (1982)
17. Sinéad O'Connor - The Lion and the Cobra (1987)
18. Echo & The Bunnymen - Crocodiles (1980)
19. Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun (1987)
20. Lene Lovich - No Man's Land (1982)
21. U2 - The Joshua Tree (1987)
22. Patrick Cowley - Megatron Man (1981)
23. Phil Collins - Face Value (1981)
24. The Cure - The Head on the Door (1985)
25. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982)
26. Peter Gabriel - So (1986)
27. Talk Talk - The Colour of Spring (1986)
28. Bruce Springsteen - The River (1980)
29. Dire Straits - Love over Gold (1982)
30. Electric Light Orchestra - Secret Messages (1983)
02. Propaganda - A Secret Wish (1985)
03. Eurythmics - Sweet Dreams (Are Made of This) (1983)
04. Echo & The Bunnymen - Porcupine (1983)
05. The Alan Parsons Project - The Turn of a Friendly Card (1980)
06. The Smiths - Meat Is Murder (1985)
07. Talk Talk - It's My Life (1984)
08. Peter Gabriel - Peter Gabriel (1982) (Security, IV)
09. Siouxsie and The Banshees - Hyæna (1984)
10. Marillion - Clutching at Straws (1987)
11. Laurie Anderson - Strange Angels (1989)
12. The Church - Heyday (1985)
13. Roxy Music - Avalon (1982)
14. Genesis - Genesis (1983)
15. Japan - Gentlemen Take Polaroids (1980)
16. Sad Lovers & Giants - Epic Garden Music (1982)
17. Sinéad O'Connor - The Lion and the Cobra (1987)
18. Echo & The Bunnymen - Crocodiles (1980)
19. Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun (1987)
20. Lene Lovich - No Man's Land (1982)
21. U2 - The Joshua Tree (1987)
22. Patrick Cowley - Megatron Man (1981)
23. Phil Collins - Face Value (1981)
24. The Cure - The Head on the Door (1985)
25. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982)
26. Peter Gabriel - So (1986)
27. Talk Talk - The Colour of Spring (1986)
28. Bruce Springsteen - The River (1980)
29. Dire Straits - Love over Gold (1982)
30. Electric Light Orchestra - Secret Messages (1983)
0
Wrathchild1
geplaatst: 16 juni 2019, 20:57 uur
1. AC/DC - Back In Black (1980)
2. The Smiths - Meat Is Murder (1985)
3. U2 - The Unforgettable Fire (1984)
4. Metallica - Master Of Puppets (1986)
5. Michael Jackson - Thriller (1982)
6. The Smiths - Strangeways Here We Come (1987)
7. Iron Maiden - The Number Of The Beast (1982)
8. U2 - The Joshua Tree (1987)
9. Metallica - Ride The Lightning (1984)
10. The Rolling Stones - Tattoo You (1981)
11. The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
12. Dire Straits - Making Movies (1980)
13. Talk Talk - The Colour Of Spring (1986)
14. U2 - October (1981)
15. Roxy Music - Avalon (1982)
16. Toto - IV (1982)
17. Peter Gabriel - So (1986)
18. Kate Bush - Hounds Of Love (1985)
19. Paul Simon - Graceland (1986)
20. Talk Talk - It’s My Life (1984)
21. Talking Heads - Remain In Light (1980)
22. The Rolling Stones - Steel Wheels (1989)
23. Dire Straits - Brothers In Arms (1985)
24. Toto - The Seventh One (1988)
25. Donald Fagen - The Nightfly ((1982)
26. Bob Dylan - Oh Mercy (1989)
27. Madonna -True Blue (1986)
28. Michael Jackson - Bad (1987)
29. Spandau Ballet - Parade (1984)
30. Fleetwood Mac - Tango In The Night (1987)
2. The Smiths - Meat Is Murder (1985)
3. U2 - The Unforgettable Fire (1984)
4. Metallica - Master Of Puppets (1986)
5. Michael Jackson - Thriller (1982)
6. The Smiths - Strangeways Here We Come (1987)
7. Iron Maiden - The Number Of The Beast (1982)
8. U2 - The Joshua Tree (1987)
9. Metallica - Ride The Lightning (1984)
10. The Rolling Stones - Tattoo You (1981)
11. The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
12. Dire Straits - Making Movies (1980)
13. Talk Talk - The Colour Of Spring (1986)
14. U2 - October (1981)
15. Roxy Music - Avalon (1982)
16. Toto - IV (1982)
17. Peter Gabriel - So (1986)
18. Kate Bush - Hounds Of Love (1985)
19. Paul Simon - Graceland (1986)
20. Talk Talk - It’s My Life (1984)
21. Talking Heads - Remain In Light (1980)
22. The Rolling Stones - Steel Wheels (1989)
23. Dire Straits - Brothers In Arms (1985)
24. Toto - The Seventh One (1988)
25. Donald Fagen - The Nightfly ((1982)
26. Bob Dylan - Oh Mercy (1989)
27. Madonna -True Blue (1986)
28. Michael Jackson - Bad (1987)
29. Spandau Ballet - Parade (1984)
30. Fleetwood Mac - Tango In The Night (1987)
0
geplaatst: 17 juni 2019, 17:40 uur
In mijn schriftje had ik genoeg platen neergepend om 3 maal een top 30 te vullen.
Keuzes moeten gemaakt en knopen doorgehakt. Vandaag zijn het deze 30 plaatjes geworden.
1. The Flesh Eaters – Forever Came today (1982)
2. The Triffids – Born Sandy Devotional (1986)
3. Eyeless in Gaza – Photographs as Memories (1981)
4. MX-80 Sound – Out of The Tunnel (1980)
5. The Alley Cats – Nightmare City (1981)
6. Wipers – Land of The Lost (1986)
7. Lubricated Goat – Play The Devil’s Music (1987)
8. Yellow Magic Orchestra – Technodelic (1981)
9. Marie et Les Garçons – Marie et Les Garçons (1980)
10. James White – Flaming Demonics (1983)
11. Bomb – Hits of Acid (1988)
12. Mission of Burma – Vs. (1982)
13. No Trend – Tritonian Nash-Vegas Polyester Complex (1986)
14. Galaxie 500 - Today (1988)
15. Tuxedomoon – Desire (1981)
16. Lizzy Mercier Descloux – Mambo Nassau (1981)
17. Flipper – Gone Fishin' (1984)
18. The Chills - The Lost EP (1985)
19. Kalahari Surfers – Own Affairs (1984)
20. Social Climbers – Social Climbers (1981)
21. Cows – Taint Pluribus, Taint Unum (1987)
22. Orthotonics – Wake Up, You Must Remember (1984)
23. Shriekback – Care (1983)
24. Snapper - Snapper EP (1988)
25. Blurt – In Berlin (1981)
26. Marginal Man - Identity (1984)
27. Savage Republic - Tragic Figures (1982)
28. Party Boys – No Aggro (1981)
29. Ideal – Bi Nuu (1982)
30. Opal – Happy Nightmare Baby (1987)
Keuzes moeten gemaakt en knopen doorgehakt. Vandaag zijn het deze 30 plaatjes geworden.
1. The Flesh Eaters – Forever Came today (1982)
2. The Triffids – Born Sandy Devotional (1986)
3. Eyeless in Gaza – Photographs as Memories (1981)
4. MX-80 Sound – Out of The Tunnel (1980)
5. The Alley Cats – Nightmare City (1981)
6. Wipers – Land of The Lost (1986)
7. Lubricated Goat – Play The Devil’s Music (1987)
8. Yellow Magic Orchestra – Technodelic (1981)
9. Marie et Les Garçons – Marie et Les Garçons (1980)
10. James White – Flaming Demonics (1983)
11. Bomb – Hits of Acid (1988)
12. Mission of Burma – Vs. (1982)
13. No Trend – Tritonian Nash-Vegas Polyester Complex (1986)
14. Galaxie 500 - Today (1988)
15. Tuxedomoon – Desire (1981)
16. Lizzy Mercier Descloux – Mambo Nassau (1981)
17. Flipper – Gone Fishin' (1984)
18. The Chills - The Lost EP (1985)
19. Kalahari Surfers – Own Affairs (1984)
20. Social Climbers – Social Climbers (1981)
21. Cows – Taint Pluribus, Taint Unum (1987)
22. Orthotonics – Wake Up, You Must Remember (1984)
23. Shriekback – Care (1983)
24. Snapper - Snapper EP (1988)
25. Blurt – In Berlin (1981)
26. Marginal Man - Identity (1984)
27. Savage Republic - Tragic Figures (1982)
28. Party Boys – No Aggro (1981)
29. Ideal – Bi Nuu (1982)
30. Opal – Happy Nightmare Baby (1987)
1
geplaatst: 17 juni 2019, 22:25 uur
1. The Replacements - Let It Be (1984)
2. The The - Soul Mining (1983)
3. Lloyd Cole & The Commotions - Rattlesnakes (1984)
4. Pixies - Doolittle (1989)
5. Joy Division - Closer (1980)
6. The Smiths - Hatful of Hollow (1984)
7. The Go-Betweens - 16 Lovers Lane (1988)
8. Minutemen - Double Nickels on the Dime (1984)
9. Soft Cell - Non-Stop Erotic Cabaret (1981)
10. Pet Shop Boys - Introspective (1988)
11. Kate Bush - The Dreaming (1982)
12. Prefab Sprout - Steve McQueen (1985)
13. The B-52's - Cosmic Thing (1989)
14. R.E.M. - Murmur (1983)
15. Paul Roland & The Hellfire Club - A Cabinet of Curiosities (1987)
16. Spacemen 3 - The Perfect Prescription (1987)
17. The Stone Roses - The Stone Roses (1989)
18. Violent Femmes - Violent Femmes (1983)
19. R.E.M. - Fables of the Reconstruction (1985)
20. The Smiths - Meat Is Murder (1985)
21. New Order - Low-Life (1985)
22. The Feelies - Crazy Rhythms (1980)
23. Television Personalities - The Painted Word (1984)
24. Steve Reich, Kronos Quartet & Pat Metheny - Different Trains / Electric Counterpoint (1989)
25. Hüsker Dü - Flip Your Wig (1985)
26. The Cure - The Head on the Door (1985)
27. Solid Space - Space Museum (1982)
28. The Replacements - Pleased to Meet Me (1987)
29. Felt - The Strange Idols Pattern and Other Short Stories (1984)
30. The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
2. The The - Soul Mining (1983)
3. Lloyd Cole & The Commotions - Rattlesnakes (1984)
4. Pixies - Doolittle (1989)
5. Joy Division - Closer (1980)
6. The Smiths - Hatful of Hollow (1984)
7. The Go-Betweens - 16 Lovers Lane (1988)
8. Minutemen - Double Nickels on the Dime (1984)
9. Soft Cell - Non-Stop Erotic Cabaret (1981)
10. Pet Shop Boys - Introspective (1988)
11. Kate Bush - The Dreaming (1982)
12. Prefab Sprout - Steve McQueen (1985)
13. The B-52's - Cosmic Thing (1989)
14. R.E.M. - Murmur (1983)
15. Paul Roland & The Hellfire Club - A Cabinet of Curiosities (1987)
16. Spacemen 3 - The Perfect Prescription (1987)
17. The Stone Roses - The Stone Roses (1989)
18. Violent Femmes - Violent Femmes (1983)
19. R.E.M. - Fables of the Reconstruction (1985)
20. The Smiths - Meat Is Murder (1985)
21. New Order - Low-Life (1985)
22. The Feelies - Crazy Rhythms (1980)
23. Television Personalities - The Painted Word (1984)
24. Steve Reich, Kronos Quartet & Pat Metheny - Different Trains / Electric Counterpoint (1989)
25. Hüsker Dü - Flip Your Wig (1985)
26. The Cure - The Head on the Door (1985)
27. Solid Space - Space Museum (1982)
28. The Replacements - Pleased to Meet Me (1987)
29. Felt - The Strange Idols Pattern and Other Short Stories (1984)
30. The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
1
geplaatst: 17 juni 2019, 23:25 uur
1. Prince and the Revolution - Purple Rain (1984)
2. The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
3. Prefab Sprout - Steve McQueen (1985)
4. Prince - 1999 (1982)
5. Talk Talk - Spirit of Eden (1988)
6. Kate Bush - Hounds of Love (1985)
7. Prince - Sign 'O' the Times (1987)
8. David Sylvian - Gone to Earth (1986)
9. The Blue Nile - Hats (1989)
10. Peter Gabriel - So (1986)
11. David Sylvian - Secrets of the Beehive (1987)
12. Suzanne Vega - Suzanne Vega (1985)
13. Sonic Youth - Daydream Nation (1988)
14. Dire Straits - Making Movies (1980)
15. Janet Jackson - Control (1986)
16. The Human League - Dare (1981)
17. Sinéad O'Connor - The Lion and the Cobra. (1987)
18. China Crisis - Working with Fire and Steel (1983)
19. Barbra Streisand - Guilty (1980)
20. Van Morrison - No Guru, No Method, No Teacher (1986)
21. Julee Cruise - Floating into the Night (1989)
22. The Replacements - Let It Be (1984)
23. Talking Heads - Remain in Light (1980)
24. The Smiths - Meat Is Murder (1985)
25. Prince and the Revolution - Parade (1986)
26. The Cure - Disintegration (1989)
27. Van Morrison - Poetic Champions Compose (1987)
28. The Sisters of Mercy - First and Last and Always (1985)
29. Joy Division - Closer (1980)
30. Duran Duran - Rio (1982)
2. The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
3. Prefab Sprout - Steve McQueen (1985)
4. Prince - 1999 (1982)
5. Talk Talk - Spirit of Eden (1988)
6. Kate Bush - Hounds of Love (1985)
7. Prince - Sign 'O' the Times (1987)
8. David Sylvian - Gone to Earth (1986)
9. The Blue Nile - Hats (1989)
10. Peter Gabriel - So (1986)
11. David Sylvian - Secrets of the Beehive (1987)
12. Suzanne Vega - Suzanne Vega (1985)
13. Sonic Youth - Daydream Nation (1988)
14. Dire Straits - Making Movies (1980)
15. Janet Jackson - Control (1986)
16. The Human League - Dare (1981)
17. Sinéad O'Connor - The Lion and the Cobra. (1987)
18. China Crisis - Working with Fire and Steel (1983)
19. Barbra Streisand - Guilty (1980)
20. Van Morrison - No Guru, No Method, No Teacher (1986)
21. Julee Cruise - Floating into the Night (1989)
22. The Replacements - Let It Be (1984)
23. Talking Heads - Remain in Light (1980)
24. The Smiths - Meat Is Murder (1985)
25. Prince and the Revolution - Parade (1986)
26. The Cure - Disintegration (1989)
27. Van Morrison - Poetic Champions Compose (1987)
28. The Sisters of Mercy - First and Last and Always (1985)
29. Joy Division - Closer (1980)
30. Duran Duran - Rio (1982)
0
geplaatst: 18 juni 2019, 00:16 uur
1. Echo & The Bunnymen - Ocean Rain (1984)
2. Depeche Mode - Some Great Reward (1984)
3. Dead Can Dance - Spleen and Ideal (1985)
4. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Architecture & Morality (1981)
5. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982)
6. Prince and the Revolution - Purple Rain (1984)
7. The Sound - From the Lions Mouth (1981)
8. Sinéad O'Connor - The Lion and the Cobra. (1987)
9. Talk Talk - It's My Life (1984)
10. The Mission - Children (1988)
11. The Church - Starfish (1988)
12. Tears for Fears - The Hurting (1983)
13. Cocteau Twins - Head over Heels (1983)
14. U2 - The Unforgettable Fire (1984)
15. Pixies - Doolittle (1989)
16. The Triffids - Calenture (1987)
17. The Cure - Pornography (1982)
18. The Cult - Love (1985)
19. Grace Jones - Nightclubbing (1981)
20. Heaven 17 - The Luxury Gap (1983)
21. The Replacements - Pleased to Meet Me (1987)
22. The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
23. Nick Cave & The Bad Seeds - Your Funeral... My Trial (1986)
24. Front 242 - No Comment (1984)
25. ABC - The Lexicon of Love (1982)
26. Midnight Oil - Diesel and Dust (1987)
27. Public Image Ltd. - Album (1986)
28. The Jam - The Gift (1982)
29. The Neville Brothers - Yellow Moon (1989)
30. The Pogues - If I Should Fall from Grace with God (1988)
2. Depeche Mode - Some Great Reward (1984)
3. Dead Can Dance - Spleen and Ideal (1985)
4. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Architecture & Morality (1981)
5. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982)
6. Prince and the Revolution - Purple Rain (1984)
7. The Sound - From the Lions Mouth (1981)
8. Sinéad O'Connor - The Lion and the Cobra. (1987)
9. Talk Talk - It's My Life (1984)
10. The Mission - Children (1988)
11. The Church - Starfish (1988)
12. Tears for Fears - The Hurting (1983)
13. Cocteau Twins - Head over Heels (1983)
14. U2 - The Unforgettable Fire (1984)
15. Pixies - Doolittle (1989)
16. The Triffids - Calenture (1987)
17. The Cure - Pornography (1982)
18. The Cult - Love (1985)
19. Grace Jones - Nightclubbing (1981)
20. Heaven 17 - The Luxury Gap (1983)
21. The Replacements - Pleased to Meet Me (1987)
22. The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
23. Nick Cave & The Bad Seeds - Your Funeral... My Trial (1986)
24. Front 242 - No Comment (1984)
25. ABC - The Lexicon of Love (1982)
26. Midnight Oil - Diesel and Dust (1987)
27. Public Image Ltd. - Album (1986)
28. The Jam - The Gift (1982)
29. The Neville Brothers - Yellow Moon (1989)
30. The Pogues - If I Should Fall from Grace with God (1988)
0
geplaatst: 18 juni 2019, 11:58 uur
1. XTC - Skylarking (1986)
2. Pixies - Doolittle (1989)
3. Joy Division - Closer (1980)
4. Van Morrison - Common One (1980)
5. XTC - English Settlement (1982)
6. Kevin Coyne - Bursting Bubbles (1980)
7. The Smiths - Strangeways, Here We Come (1987)
8. New Order - Movement (1981)
9. Kate & Anna McGarrigle - Love over and Over (1982)
10. Talking Heads - Remain in Light (1980)
11. David Thomas & The Pedestrians - The Sound of the Sand and Other Songs of the Pedestrian (1981)
12. Brian Eno & David Byrne - My Life in the Bush of Ghosts (1981)
13. XTC - Black Sea (1980)
14. The Roches - Nurds (1980)
15. The Feelies - Crazy Rhythms (1980)
16. Elvis Costello - King of America (1986)
17. Pixies - Surfer Rosa (1988)
18. Van Morrison - Inarticulate Speech of the Heart (1983)
19. John Cale - Music for a New Society (1982)
20. The Raincoats - Odyshape (1981)
21. XTC - The Big Express (1984)
22. The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
23. Elvis Costello & The Attractions - Imperial Bedroom (1982)
24. The Smiths - The Smiths (1984)
25. Kevin Coyne - Pointing the Finger (1981)
26. Blue Orchids - The Greatest Hit (Money Mountain) (1982)
27. France Gall - Paris, France (1980)
28. R.E.M. - Green (1988)
29. Morrissey - Viva Hate (1988)
30. The Traveling Wilburys - Traveling Wilburys, Vol. 1 (1988)
2. Pixies - Doolittle (1989)
3. Joy Division - Closer (1980)
4. Van Morrison - Common One (1980)
5. XTC - English Settlement (1982)
6. Kevin Coyne - Bursting Bubbles (1980)
7. The Smiths - Strangeways, Here We Come (1987)
8. New Order - Movement (1981)
9. Kate & Anna McGarrigle - Love over and Over (1982)
10. Talking Heads - Remain in Light (1980)
11. David Thomas & The Pedestrians - The Sound of the Sand and Other Songs of the Pedestrian (1981)
12. Brian Eno & David Byrne - My Life in the Bush of Ghosts (1981)
13. XTC - Black Sea (1980)
14. The Roches - Nurds (1980)
15. The Feelies - Crazy Rhythms (1980)
16. Elvis Costello - King of America (1986)
17. Pixies - Surfer Rosa (1988)
18. Van Morrison - Inarticulate Speech of the Heart (1983)
19. John Cale - Music for a New Society (1982)
20. The Raincoats - Odyshape (1981)
21. XTC - The Big Express (1984)
22. The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
23. Elvis Costello & The Attractions - Imperial Bedroom (1982)
24. The Smiths - The Smiths (1984)
25. Kevin Coyne - Pointing the Finger (1981)
26. Blue Orchids - The Greatest Hit (Money Mountain) (1982)
27. France Gall - Paris, France (1980)
28. R.E.M. - Green (1988)
29. Morrissey - Viva Hate (1988)
30. The Traveling Wilburys - Traveling Wilburys, Vol. 1 (1988)
3
geplaatst: 18 juni 2019, 18:11 uur
De volgende gebruikers hebben (relatief) recent een berichtje geplaatst bij een van de grote(re) 80s-albums en wellicht vinden zij het ook leuk om een lijst aan te leveren. De precieze 'regels' staan in de openingspost, maar in het kort komt het erop neer om een lijst van de jouw 70s-favorieten aan te leveren (min. top 10, max. top 30).
*Daaf* AllOutWar andnino anoniempje 28 Arbeidsdeskundige Axeqlusive Barney Rubble bennerd brt Bruno_6 calexico26 Castle cornstars DargorDT davevr dazzler DeWP Dr.Pat Eddie ekim Ernie Faalhaas freekowtski galleryplay Gamma123 gastheerg gaucho Germ Gibbon25 goldendream herre48 hobbyrocker Hoedijk i-mac Jacobgallagher Johanv4434 Joshua68 jurado Kondoro0614 Lamontagne Leptop little lion man Lonesome Crow Maarten0402 Man of Sorrows matthijs Melodic Fool muismat Neal Peart Nr.4 ocinnico Perpetual perrospicados philtuper Pietro Pinsnider Pitchman popstranger pygmydanny Ray P Leak Rinus Rudi1984 Rufus Rumour Sir Spamalot Snakeskin sq starsailor steve harris The Eggman TomPSV Weirdo Wizzy Zagato ZERO Zoute Popcorn
*Daaf* AllOutWar andnino anoniempje 28 Arbeidsdeskundige Axeqlusive Barney Rubble bennerd brt Bruno_6 calexico26 Castle cornstars DargorDT davevr dazzler DeWP Dr.Pat Eddie ekim Ernie Faalhaas freekowtski galleryplay Gamma123 gastheerg gaucho Germ Gibbon25 goldendream herre48 hobbyrocker Hoedijk i-mac Jacobgallagher Johanv4434 Joshua68 jurado Kondoro0614 Lamontagne Leptop little lion man Lonesome Crow Maarten0402 Man of Sorrows matthijs Melodic Fool muismat Neal Peart Nr.4 ocinnico Perpetual perrospicados philtuper Pietro Pinsnider Pitchman popstranger pygmydanny Ray P Leak Rinus Rudi1984 Rufus Rumour Sir Spamalot Snakeskin sq starsailor steve harris The Eggman TomPSV Weirdo Wizzy Zagato ZERO Zoute Popcorn
1
geplaatst: 18 juni 2019, 18:23 uur
chevy93 schreef:
De volgende gebruikers hebben (relatief) recent een berichtje geplaatst bij een van de grote(re) 80s-albums en wellicht vinden zij het ook leuk om een lijst aan te leveren. De precieze 'regels' staan in de openingspost, maar in het kort komt het erop neer om een lijst van de jouw 70s-favorieten aan te leveren (min. top 10, max. top 30).
*Daaf*
AllOutWar andnino anoniempje 28 Arbeidsdeskundige Axeqlusive Barney Rubble bennerd brt Bruno_6 calexico26 Castle cornstars DargorDT davevr dazzler DeWP Dr.Pat Eddie ekim Ernie Faalhaas freekowtski galleryplay Gamma123 gastheerg gaucho Germ Gibbon25 goldendream herre48 hobbyrocker Hoedijk i-mac Jacobgallagher Johanv4434 Joshua68 jurado Kondoro0614 Lamontagne Leptop little lion man Lonesome Crow Maarten0402 Man of Sorrows matthijs Melodic Fool muismat Neal Peart Nr.4 ocinnico Perpetual perrospicados philtuper Pietro Pinsnider Pitchman popstranger pygmydanny Ray P Leak Rinus Rudi1984 Rufus Rumour Sir Spamalot Snakeskin sq starsailor steve harris The Eggman TomPSV Weirdo Wizzy Zagato ZERO Zoute Popcorn
De volgende gebruikers hebben (relatief) recent een berichtje geplaatst bij een van de grote(re) 80s-albums en wellicht vinden zij het ook leuk om een lijst aan te leveren. De precieze 'regels' staan in de openingspost, maar in het kort komt het erop neer om een lijst van de jouw 70s-favorieten aan te leveren (min. top 10, max. top 30).
*Daaf*
AllOutWar andnino anoniempje 28 Arbeidsdeskundige Axeqlusive Barney Rubble bennerd brt Bruno_6 calexico26 Castle cornstars DargorDT davevr dazzler DeWP Dr.Pat Eddie ekim Ernie Faalhaas freekowtski galleryplay Gamma123 gastheerg gaucho Germ Gibbon25 goldendream herre48 hobbyrocker Hoedijk i-mac Jacobgallagher Johanv4434 Joshua68 jurado Kondoro0614 Lamontagne Leptop little lion man Lonesome Crow Maarten0402 Man of Sorrows matthijs Melodic Fool muismat Neal Peart Nr.4 ocinnico Perpetual perrospicados philtuper Pietro Pinsnider Pitchman popstranger pygmydanny Ray P Leak Rinus Rudi1984 Rufus Rumour Sir Spamalot Snakeskin sq starsailor steve harris The Eggman TomPSV Weirdo Wizzy Zagato ZERO Zoute Popcorn
Daar gaan we weer ?
0
geplaatst: 18 juni 2019, 19:23 uur
1. The Cure - Disintegration (1989)
2. Kate Bush - Hounds of Love (1985)
3. Talk Talk - Spirit of Eden (1988)
4. The Stone Roses - The Stone Roses (1989)
5. Talking Heads - Remain in Light (1980)
6. Joy Division - Closer (1980)
7. Tom Waits - Rain Dogs (1985)
8. The Cure - Seventeen Seconds (1980)
9. My Bloody Valentine - Isn't Anything (1988)
10. New Order - Power, Corruption & Lies (1983)
11. The Human League - Dare (1981)
12. Dinosaur Jr. - Bug (1988)
13. Wipers - Youth of America (1981)
14. Talk Talk - The Colour of Spring (1986)
15. Galaxie 500 - Today (1988)
16. The Jesus and Mary Chain - Darklands (1987)
17. The Sound - From the Lions Mouth (1981)
18. Violent Femmes - Violent Femmes (1983)
19. Dinosaur Jr. - You're Living All over Me (1987)
20. Echo & The Bunnymen - Ocean Rain (1984)
21. The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
22. Siouxsie & The Banshees - Juju (1981)
23. Tom Waits - Swordfishtrombones (1983)
24. Pixies - Doolittle (1989)
25. Steve Reich, Kronos Quartet & Pat Metheny - Different Trains / Electric Counterpoint (1989)
26. The Cure - Faith (1981)
27. The Smiths - Strangeways, Here We Come (1987)
28. N.W.A - Straight Outta Compton (1988)
29. Brian Eno & David Byrne - My Life in the Bush of Ghosts (1981)
30. The Chameleons - Script of the Bridge (1983)
2. Kate Bush - Hounds of Love (1985)
3. Talk Talk - Spirit of Eden (1988)
4. The Stone Roses - The Stone Roses (1989)
5. Talking Heads - Remain in Light (1980)
6. Joy Division - Closer (1980)
7. Tom Waits - Rain Dogs (1985)
8. The Cure - Seventeen Seconds (1980)
9. My Bloody Valentine - Isn't Anything (1988)
10. New Order - Power, Corruption & Lies (1983)
11. The Human League - Dare (1981)
12. Dinosaur Jr. - Bug (1988)
13. Wipers - Youth of America (1981)
14. Talk Talk - The Colour of Spring (1986)
15. Galaxie 500 - Today (1988)
16. The Jesus and Mary Chain - Darklands (1987)
17. The Sound - From the Lions Mouth (1981)
18. Violent Femmes - Violent Femmes (1983)
19. Dinosaur Jr. - You're Living All over Me (1987)
20. Echo & The Bunnymen - Ocean Rain (1984)
21. The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
22. Siouxsie & The Banshees - Juju (1981)
23. Tom Waits - Swordfishtrombones (1983)
24. Pixies - Doolittle (1989)
25. Steve Reich, Kronos Quartet & Pat Metheny - Different Trains / Electric Counterpoint (1989)
26. The Cure - Faith (1981)
27. The Smiths - Strangeways, Here We Come (1987)
28. N.W.A - Straight Outta Compton (1988)
29. Brian Eno & David Byrne - My Life in the Bush of Ghosts (1981)
30. The Chameleons - Script of the Bridge (1983)
1
geplaatst: 18 juni 2019, 19:25 uur
1. The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
2. Echo and The Bunnymen - Ocean Rain (1984)
3. The House of Love - The House of Love (1988)
4. The Stone Roses - The Stone Roses (1989)
5. Lloyd Cole and The Commotions - Rattlesnakes (1984)
6. Morrissey - Viva Hate (1988)
7. The Smiths - Strangeways, Here We Come (1987)
8. R.E.M. - Murmur (1983)
9. The Triffids - Born Sandy Devotional (1986)
10. The Go-Betweens - 16 Lovers Lane (1988)
11. The Triffids - Calenture (1987)
12. Echo and The Bunnymen - Crocodiles (1980)
13. Joy Division - Closer (1980)
14. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982)
15. Pixies - Doolittle (1989)
16. Prefab Sprout - Steve McQueen (1985)
17. R.E.M. - Green (1988)
18. The Smiths - The Smiths (1984)
19. The Jesus and Mary Chain - Psychocandy (1985)
20. The Cure - Disintegration (1989)
21. The Sound - From the Lions Mouth (1981)
22. New Order - Power, Corruption & Lies (1983)
23. The Replacements - Let It Be (1984)
24. The Waterboys - This Is the Sea (1985)
25. Aztec Camera - High Land, Hard Rain (1983)
26. The Wedding Present - George Best (1987)
27. R.E.M. - Lifes Rich Pageant (1986)
28. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Architecture & Morality (1981)
29. The Smiths - Meat Is Murder (1985)
30. Felt - Forever Breathes the Lonely Word (1986)
2. Echo and The Bunnymen - Ocean Rain (1984)
3. The House of Love - The House of Love (1988)
4. The Stone Roses - The Stone Roses (1989)
5. Lloyd Cole and The Commotions - Rattlesnakes (1984)
6. Morrissey - Viva Hate (1988)
7. The Smiths - Strangeways, Here We Come (1987)
8. R.E.M. - Murmur (1983)
9. The Triffids - Born Sandy Devotional (1986)
10. The Go-Betweens - 16 Lovers Lane (1988)
11. The Triffids - Calenture (1987)
12. Echo and The Bunnymen - Crocodiles (1980)
13. Joy Division - Closer (1980)
14. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982)
15. Pixies - Doolittle (1989)
16. Prefab Sprout - Steve McQueen (1985)
17. R.E.M. - Green (1988)
18. The Smiths - The Smiths (1984)
19. The Jesus and Mary Chain - Psychocandy (1985)
20. The Cure - Disintegration (1989)
21. The Sound - From the Lions Mouth (1981)
22. New Order - Power, Corruption & Lies (1983)
23. The Replacements - Let It Be (1984)
24. The Waterboys - This Is the Sea (1985)
25. Aztec Camera - High Land, Hard Rain (1983)
26. The Wedding Present - George Best (1987)
27. R.E.M. - Lifes Rich Pageant (1986)
28. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Architecture & Morality (1981)
29. The Smiths - Meat Is Murder (1985)
30. Felt - Forever Breathes the Lonely Word (1986)
0
geplaatst: 18 juni 2019, 20:02 uur
1. Guns N' Roses - Appetite for Destruction (1987)
2. U2 - The Joshua Tree (1987)
3. Metallica - …And Justice for All (1988)
4. Dire Straits - Brothers in Arms (1985)
5. Metallica - Ride the Lightning (1984)
6. The Cure - Disintegration (1989)
7. U2 - The Unforgettable Fire (1984)
8. Guns N' Roses - G N' R Lies (1988)
9. Metallica - Master of Puppets (1986)
10. Bryan Adams - Reckless (1984)
11. Bruce Springsteen - Born in the U.S.A. (1984)
12. Joe Jackson - Night and Day (1982)
13. Prince and the Revolution - Purple Rain (1984)
14. De Dijk - Niemand in de Stad (1989)
15. The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
16. Talk Talk - It's My Life (1984)
17. Iron Maiden - The Number of the Beast (1982)
18. Michael Jackson - Thriller (1982)
19. INXS - Kick (1987)
20. Bon Jovi - Slippery When Wet (1986)
21. Tears for Fears - Songs from the Big Chair (1985)
22. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982)
23. Dire Straits - Love over Gold (1982)
24. Marillion - Misplaced Childhood (1985)
25. Prince - Sign 'O' the Times (1987)
26. Dire Straits - Making Movies (1980)
27. U2 - War (1983)
28. Iron Maiden - Seventh Son of a Seventh Son (1988)
29. The Waterboys - This Is the Sea (1985)
30. Madonna - True Blue (1986)
2. U2 - The Joshua Tree (1987)
3. Metallica - …And Justice for All (1988)
4. Dire Straits - Brothers in Arms (1985)
5. Metallica - Ride the Lightning (1984)
6. The Cure - Disintegration (1989)
7. U2 - The Unforgettable Fire (1984)
8. Guns N' Roses - G N' R Lies (1988)
9. Metallica - Master of Puppets (1986)
10. Bryan Adams - Reckless (1984)
11. Bruce Springsteen - Born in the U.S.A. (1984)
12. Joe Jackson - Night and Day (1982)
13. Prince and the Revolution - Purple Rain (1984)
14. De Dijk - Niemand in de Stad (1989)
15. The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
16. Talk Talk - It's My Life (1984)
17. Iron Maiden - The Number of the Beast (1982)
18. Michael Jackson - Thriller (1982)
19. INXS - Kick (1987)
20. Bon Jovi - Slippery When Wet (1986)
21. Tears for Fears - Songs from the Big Chair (1985)
22. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982)
23. Dire Straits - Love over Gold (1982)
24. Marillion - Misplaced Childhood (1985)
25. Prince - Sign 'O' the Times (1987)
26. Dire Straits - Making Movies (1980)
27. U2 - War (1983)
28. Iron Maiden - Seventh Son of a Seventh Son (1988)
29. The Waterboys - This Is the Sea (1985)
30. Madonna - True Blue (1986)
0
geplaatst: 18 juni 2019, 20:34 uur
1. Metallica - Master of Puppets (1986)
2. Saga - Heads or Tales (1983)
3. Iron Maiden - The Number Of The Beast (1982)
4. The Clash - Sandinista (1980)
5. Judas Priest - British Steel (1980)
6. The Cure - Disintegration (1989)
7. Marillion - Seasons End (1989)
8. Black - Wonderful Life (1987)
9. Dire Straits - Love over Gold (1982)
10. Talk Talk It's - My Life (1984)
11. Thin Lizzy - Thunder And Lightning (1983)
12.Frank Zappa - Shut Up 'n Play Yer Guitar (1981)
13.The Michael Schenker Group - MSG (1981)
14. Def Leppard - On Through The Night (1980)
15. Rush - Moving Pictures (1981)
16. Prince & The Revolution - Purple Rain ost ( 1984)
17. Het Goede Doel - Belgie (1982)
18. Accept - Balls to the Wall (1983)
19. Gary Moore - Victims of the Future (1983)
20. AC/DC - Back In Black (1980)
21. Joe Satriani - Surfing With The Alien (1987)
22. The Police - Zenyatta Mondatta (1980)
23. Frank Marino - Juggernaut (1982)
24. The Alan Parsons Project - Vulture Culture (1985)
25. Joe Jackson - Night And Day (1982)
26. Tears For Fears - Songs From the Big Chair (1985)
27. Depeche Mode - Black Celebration (1986)
28. Golden Earring - Prisoner of the Night (1980)
29. U2 - The unforgettable Fire (1984)
30. Duran Duran - Rio (1982)
2. Saga - Heads or Tales (1983)
3. Iron Maiden - The Number Of The Beast (1982)
4. The Clash - Sandinista (1980)
5. Judas Priest - British Steel (1980)
6. The Cure - Disintegration (1989)
7. Marillion - Seasons End (1989)
8. Black - Wonderful Life (1987)
9. Dire Straits - Love over Gold (1982)
10. Talk Talk It's - My Life (1984)
11. Thin Lizzy - Thunder And Lightning (1983)
12.Frank Zappa - Shut Up 'n Play Yer Guitar (1981)
13.The Michael Schenker Group - MSG (1981)
14. Def Leppard - On Through The Night (1980)
15. Rush - Moving Pictures (1981)
16. Prince & The Revolution - Purple Rain ost ( 1984)
17. Het Goede Doel - Belgie (1982)
18. Accept - Balls to the Wall (1983)
19. Gary Moore - Victims of the Future (1983)
20. AC/DC - Back In Black (1980)
21. Joe Satriani - Surfing With The Alien (1987)
22. The Police - Zenyatta Mondatta (1980)
23. Frank Marino - Juggernaut (1982)
24. The Alan Parsons Project - Vulture Culture (1985)
25. Joe Jackson - Night And Day (1982)
26. Tears For Fears - Songs From the Big Chair (1985)
27. Depeche Mode - Black Celebration (1986)
28. Golden Earring - Prisoner of the Night (1980)
29. U2 - The unforgettable Fire (1984)
30. Duran Duran - Rio (1982)
0
geplaatst: 18 juni 2019, 22:59 uur
1. RUSH - Moving Pictures (1981)
2. David Sylvian - brilliant Trees (1984)
3. Donald Fagen - the nightfly (1982)
4. the Cure - pornography (1982)
5. Gino Vanneli - nightwalker (1981)
6. Japan - oil on canvas (1981)
7. Joe Satriani - sutfing with the alien (1988)
8. Black Sabbath - seventh star (1986)
9. Yes - Yesshows (1980)
10. Lee Ritenour - rit (1981)
11. Ambrosia - One Eighty (1980)
12. Asia - idem (1982)
13. Bad English - idem(1989)
14. Def Leppard - hysteria (1987)
15. the Dolphin Brothers - cath the fall (1987)
16. Thin Lizzy - Thunder & Lightning (1983)
17. the Cars - heartbeat -city (1984)
18. China Crisis - Flaunt the imperfection (1985)
19. Clan of Xymox - idem (1985)
20. Daryl Hall & John Oates - private eyes (1981)
21. Brand X - do they hurt (1980)
22. Dream Theater - When dream and day unite (1989)
23. Eric Clapton - Behind the sun (1985)
24. Fates Warning - Perfect Symnetry (1989)
25. Frank Marino - Double live (1988)
26. Giant - last of the Runaways (1989)
27. Toto - isolation (1984)
28. Todd Rundgren - Healing (1981)
29. Utopia - Adventures in utopia (1980)
30. Tears for Fears - the hurting (1983)
2. David Sylvian - brilliant Trees (1984)
3. Donald Fagen - the nightfly (1982)
4. the Cure - pornography (1982)
5. Gino Vanneli - nightwalker (1981)
6. Japan - oil on canvas (1981)
7. Joe Satriani - sutfing with the alien (1988)
8. Black Sabbath - seventh star (1986)
9. Yes - Yesshows (1980)
10. Lee Ritenour - rit (1981)
11. Ambrosia - One Eighty (1980)
12. Asia - idem (1982)
13. Bad English - idem(1989)
14. Def Leppard - hysteria (1987)
15. the Dolphin Brothers - cath the fall (1987)
16. Thin Lizzy - Thunder & Lightning (1983)
17. the Cars - heartbeat -city (1984)
18. China Crisis - Flaunt the imperfection (1985)
19. Clan of Xymox - idem (1985)
20. Daryl Hall & John Oates - private eyes (1981)
21. Brand X - do they hurt (1980)
22. Dream Theater - When dream and day unite (1989)
23. Eric Clapton - Behind the sun (1985)
24. Fates Warning - Perfect Symnetry (1989)
25. Frank Marino - Double live (1988)
26. Giant - last of the Runaways (1989)
27. Toto - isolation (1984)
28. Todd Rundgren - Healing (1981)
29. Utopia - Adventures in utopia (1980)
30. Tears for Fears - the hurting (1983)
0
Gibbon25
geplaatst: 19 juni 2019, 06:47 uur
1. Guns N' Roses - Appetite for Destruction (1987)
2. U2 - The Joshua Tree (1987)
3. Metallica - …And Justice for All (1988)
4. Dire Straits - Brothers in Arms (1985)
5. Metallica - Ride the Lightning (1984)
6. The Cure - Disintegration (1989)
7. U2 - The Unforgettable Fire (1984)
8. Guns N' Roses - G N' R Lies (1988)
9. Metallica - Master of Puppets (1986)
10. Bryan Adams - Reckless (1984)
11. Bruce Springsteen - Born in the U.S.A. (1984)
12. Joe Jackson - Night and Day (1982)
13. Prince and the Revolution - Purple Rain (1984)
14. De Dijk - Niemand in de Stad (1989)
15. Marillion- Clutching at Straws (1987)
16. Talk Talk - It's My Life (1984)
17. Iron Maiden - The Number of the Beast (1982)
18. Michael Jackson - Thriller (1982)
19. INXS - Kick (1987)
20. Bon Jovi - Slippery When Wet (1986)
21. Tears for Fears - Songs from the Big Chair (1985)
22. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982)
23. Dire Straits - Love over Gold (1982)
24. Marillion - Misplaced Childhood (1985)
25. Prince - Sign 'O' the Times (1987)
26. Dire Straits - Making Movies (1980)
27. U2 - War (1983)
28. Iron Maiden - Seventh Son of a Seventh Son (1988)
29.Simply Red - Picture Book (1985)
30. Vangelis-Antarctica
2. U2 - The Joshua Tree (1987)
3. Metallica - …And Justice for All (1988)
4. Dire Straits - Brothers in Arms (1985)
5. Metallica - Ride the Lightning (1984)
6. The Cure - Disintegration (1989)
7. U2 - The Unforgettable Fire (1984)
8. Guns N' Roses - G N' R Lies (1988)
9. Metallica - Master of Puppets (1986)
10. Bryan Adams - Reckless (1984)
11. Bruce Springsteen - Born in the U.S.A. (1984)
12. Joe Jackson - Night and Day (1982)
13. Prince and the Revolution - Purple Rain (1984)
14. De Dijk - Niemand in de Stad (1989)
15. Marillion- Clutching at Straws (1987)
16. Talk Talk - It's My Life (1984)
17. Iron Maiden - The Number of the Beast (1982)
18. Michael Jackson - Thriller (1982)
19. INXS - Kick (1987)
20. Bon Jovi - Slippery When Wet (1986)
21. Tears for Fears - Songs from the Big Chair (1985)
22. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982)
23. Dire Straits - Love over Gold (1982)
24. Marillion - Misplaced Childhood (1985)
25. Prince - Sign 'O' the Times (1987)
26. Dire Straits - Making Movies (1980)
27. U2 - War (1983)
28. Iron Maiden - Seventh Son of a Seventh Son (1988)
29.Simply Red - Picture Book (1985)
30. Vangelis-Antarctica
0
geplaatst: 19 juni 2019, 09:46 uur
1 . R.E.M - Lifes Rich Pageant (1986)
2. The Stone Roses - The Stone Roses (1989)
3. Public Enemy - It Takes A Nation of Millions to Hold Us Back (1988)
4. Duran Duran - Rio (1982)
5. Echo & The Bunnymen - Ocean Rain (1984)
6. Pixies - Doolitle (1989)
7. Simple Minds - New Gold Dream 81-82-83-84 (1982)
8. AC/DC - Back in Black (1980)
9. Remplacements - Pleased to Meet Me (1987)
10. Xtc - Skylarking (1986)
11. Human League - Dare ! (1981)
12. The Waterboys - This is The Sea (1985)
13. Metallica - Ride The Lightning (1984)
14. The Triffids - Calenture (1987)
15. Paul Simon - Graceland (1986)
16. Prefab Sprout - Steve McQueen (1985)
17. U2 - The Unforgettable Fire (1984)
18. NWA - Straight Outta Compton (1988)
19. The Cure - Disintengration (1989)
20. Japan - Gentlemen Take polaroids (1980)
21.New Order - Power Corruption and Lies (1983)
22. Iron Maiden - Powerslave (1984)
23. Talk Talk - The Colour of Spring (1986)
24. Depeche Mode - Music for The Masses (1987)
25. Talking Heads - Remain In Light (1980)
26. The House of Love - The house of Love (1988)
27. Eric B & Rakim - Paid in Full (1987)
28. Tom Waits - Rain Dogs (1985)
29. Slayer - Reign in Blood (1986)
30. ABC - The Lexicon of Love (1982)
2. The Stone Roses - The Stone Roses (1989)
3. Public Enemy - It Takes A Nation of Millions to Hold Us Back (1988)
4. Duran Duran - Rio (1982)
5. Echo & The Bunnymen - Ocean Rain (1984)
6. Pixies - Doolitle (1989)
7. Simple Minds - New Gold Dream 81-82-83-84 (1982)
8. AC/DC - Back in Black (1980)
9. Remplacements - Pleased to Meet Me (1987)
10. Xtc - Skylarking (1986)
11. Human League - Dare ! (1981)
12. The Waterboys - This is The Sea (1985)
13. Metallica - Ride The Lightning (1984)
14. The Triffids - Calenture (1987)
15. Paul Simon - Graceland (1986)
16. Prefab Sprout - Steve McQueen (1985)
17. U2 - The Unforgettable Fire (1984)
18. NWA - Straight Outta Compton (1988)
19. The Cure - Disintengration (1989)
20. Japan - Gentlemen Take polaroids (1980)
21.New Order - Power Corruption and Lies (1983)
22. Iron Maiden - Powerslave (1984)
23. Talk Talk - The Colour of Spring (1986)
24. Depeche Mode - Music for The Masses (1987)
25. Talking Heads - Remain In Light (1980)
26. The House of Love - The house of Love (1988)
27. Eric B & Rakim - Paid in Full (1987)
28. Tom Waits - Rain Dogs (1985)
29. Slayer - Reign in Blood (1986)
30. ABC - The Lexicon of Love (1982)
0
geplaatst: 19 juni 2019, 11:33 uur
1. Joy Division - Closer (1980)
2. Killing Joke - Killing Joke (1980)
3. The Chameleons - Script of the Bridge (1983)
4. The Chameleons - Strange Times (1986)
5. Bauhaus – In the Flat Field (1980)
6. The Sun and The Moon – The Sun and the Moon (1988)
7. Killing Joke - Night Time (1985)
8. The Chameleons – What does anything mean? Basically (1985)
9. Killing Joke – Revelations (1982)
10. Killing Joke – What’s this for…! (1981)
11. Killing Joke – Fire Dances (1983)
12. Killing Joke – Brighter than a thousand Suns (1986)
13. New Order – Movement (1981)
14. Bauhaus – Mask (1981)
15. New Model Army – Vengeance (1984)
16. The Stone Roses – The Stone Roses (1989)
17. Kitchens of Distinction – Love is Hell (1989)
18. Pixies – Surfer Rosa (1988)
19. The House of Love – The House of Love (1988)
20. Love and Rockets – Express (1986)
21. Bauhaus – Burning from the Inside (1983)
22. Love and Rockets – Earth-Sun-Moon (1987)
23. The Cult – Love (1985)
24. Pixies – Doolittle (1989)
25. The Wedding Present – George Best (1987)
26. The Wedding Present – Bizarro (1989)
27. Bauhaus – The Sky’s gone out (1982)
28. Big Country – The Crossing (1983)
29. McCarthy – I am a Wallet (1987)
30. New Model Army – Thunder and Consolation (1989)
2. Killing Joke - Killing Joke (1980)
3. The Chameleons - Script of the Bridge (1983)
4. The Chameleons - Strange Times (1986)
5. Bauhaus – In the Flat Field (1980)
6. The Sun and The Moon – The Sun and the Moon (1988)
7. Killing Joke - Night Time (1985)
8. The Chameleons – What does anything mean? Basically (1985)
9. Killing Joke – Revelations (1982)
10. Killing Joke – What’s this for…! (1981)
11. Killing Joke – Fire Dances (1983)
12. Killing Joke – Brighter than a thousand Suns (1986)
13. New Order – Movement (1981)
14. Bauhaus – Mask (1981)
15. New Model Army – Vengeance (1984)
16. The Stone Roses – The Stone Roses (1989)
17. Kitchens of Distinction – Love is Hell (1989)
18. Pixies – Surfer Rosa (1988)
19. The House of Love – The House of Love (1988)
20. Love and Rockets – Express (1986)
21. Bauhaus – Burning from the Inside (1983)
22. Love and Rockets – Earth-Sun-Moon (1987)
23. The Cult – Love (1985)
24. Pixies – Doolittle (1989)
25. The Wedding Present – George Best (1987)
26. The Wedding Present – Bizarro (1989)
27. Bauhaus – The Sky’s gone out (1982)
28. Big Country – The Crossing (1983)
29. McCarthy – I am a Wallet (1987)
30. New Model Army – Thunder and Consolation (1989)
0
geplaatst: 19 juni 2019, 11:43 uur
Ahh de 80's! Tijdens deze decenniumwisselingen was ik respectievelijk 2 en 12 jaar oud. Oftewel: muziek van zo voor 1984 is er in mijn beleving altijd al geweest, daarna begon ik nieuwe muziek bewuster mee te maken en vanaf 1987 ook te kopen (op cassette). Voor mij is er daarom verschil in beleving tussen de albums die ik toen bij uitkomen kocht en in mijn tienergeheugen staan gebrand, en degenen die ik vroeg of laat met terugwerkende kracht heb leren kennen. Met als parel in de oester Spirit of Eden, die ik pas dit jaar heb ontdekt. De 80's hebben zoveel meer te bieden dan blikken drums en foute kleding, en er is vast nog heel veel meer moois uitgebracht dat ik na 30 jaar nog niet ken. Deze 30 dus onder anderen wel, als toppers van de ijsberg:
1. Talk Talk - Spirit of Eden (1988)
2. U2 - The Joshua Tree (1987)
4. Michael Jackson - Thriller (1982)
3. Metallica - Master of Puppets (1986)
5. Fleetwood Mac - Tango in the Night (1987)
6. George Michael - Faith (1987)
7. Prince and the Revolution - Purple Rain (1984)
8. Dire Straits - Brothers in Arms (1985)
9. The Traveling Wilburys - Traveling Wilburys, Vol. 1 (1988)
10. Iron Maiden - Seventh Son of a Seventh Son (1988)
11. Prince - Batman (1989)
12. Michael Jackson - Bad (1987)
13. Pet Shop Boys - Actually (1987)
14. Bruce Springsteen - Nebraska (1982)
15. Paul Simon - Graceland (1986)
16. Phil Collins - ...But Seriously (1989)
17. Guns N' Roses - Appetite for Destruction (1987)
18. U2 - The Unforgettable Fire (1984)
19. Joy Division - Closer (1980)
20. Prince - Sign 'O' the Times (1987)
21. Peter Gabriel - Peter Gabriel (1982) (4 | Security)
22. Marillion - Script for a Jester's Tear (1983)
23. New Order - Movement (1981)
24. Bruce Springsteen - Born in the U.S.A. (1984)
25. David Bowie - Scary Monsters (1980)
26. Bryan Adams - Reckless (1984)
27. The Police - Synchronicity (1983)
28. Jean Michel Jarre - Les Chants Magnétiques (1981) (Magnetic Fields)
29. Tanita Tikaram - Ancient Heart (1988)
30. Ede Staal - Mien Toentje (1984)
Thx chevy93.
1. Talk Talk - Spirit of Eden (1988)
2. U2 - The Joshua Tree (1987)
4. Michael Jackson - Thriller (1982)
3. Metallica - Master of Puppets (1986)
5. Fleetwood Mac - Tango in the Night (1987)
6. George Michael - Faith (1987)
7. Prince and the Revolution - Purple Rain (1984)
8. Dire Straits - Brothers in Arms (1985)
9. The Traveling Wilburys - Traveling Wilburys, Vol. 1 (1988)
10. Iron Maiden - Seventh Son of a Seventh Son (1988)
11. Prince - Batman (1989)
12. Michael Jackson - Bad (1987)
13. Pet Shop Boys - Actually (1987)
14. Bruce Springsteen - Nebraska (1982)
15. Paul Simon - Graceland (1986)
16. Phil Collins - ...But Seriously (1989)
17. Guns N' Roses - Appetite for Destruction (1987)
18. U2 - The Unforgettable Fire (1984)
19. Joy Division - Closer (1980)
20. Prince - Sign 'O' the Times (1987)
21. Peter Gabriel - Peter Gabriel (1982) (4 | Security)
22. Marillion - Script for a Jester's Tear (1983)
23. New Order - Movement (1981)
24. Bruce Springsteen - Born in the U.S.A. (1984)
25. David Bowie - Scary Monsters (1980)
26. Bryan Adams - Reckless (1984)
27. The Police - Synchronicity (1983)
28. Jean Michel Jarre - Les Chants Magnétiques (1981) (Magnetic Fields)
29. Tanita Tikaram - Ancient Heart (1988)
30. Ede Staal - Mien Toentje (1984)
Thx chevy93.
0
geplaatst: 19 juni 2019, 11:56 uur
Rumour schreef:
Tijdens deze decenniumwisselingen was ik respectievelijk 2 en 12 jaar oud. Oftewel: muziek van zo voor 1984 is er in mijn beleving altijd al geweest, daarna begon ik nieuwe muziek bewuster mee te maken en vanaf 1987 ook te kopen (op cassette).
Tijdens deze decenniumwisselingen was ik respectievelijk 2 en 12 jaar oud. Oftewel: muziek van zo voor 1984 is er in mijn beleving altijd al geweest, daarna begon ik nieuwe muziek bewuster mee te maken en vanaf 1987 ook te kopen (op cassette).
Zelfde hier. Al was ik technisch gezien 1,5 en 11,5 jaar oud, maar dat mag de pret niet drukken.
0
geplaatst: 19 juni 2019, 11:57 uur
Rumour schreef:
24. Dire Straits - Dire Straits (1978)
Zeker een topper van de ijsberg, maar wel uit het vorige decennium. 24. Dire Straits - Dire Straits (1978)
0
geplaatst: 19 juni 2019, 12:20 uur
Ai foutje... dan de Sultans eruit en Summer of 69 erin (en nee die is niet uit de 60's) ? stop de tijd. Echt, stop de tijd, het gaat zo snel....
0
geplaatst: 19 juni 2019, 12:41 uur
Rumour schreef:
Ai foutje... dan de Sultans eruit en Summer of 69 erin (en nee die is niet uit de 60's) ? stop de tijd...
Dat is dan weer een nummer, maar ik zie dat je het album (Reckless) in de lijst gezet hebt. (quote)
Ai foutje... dan de Sultans eruit en Summer of 69 erin (en nee die is niet uit de 60's) ? stop de tijd...
0
geplaatst: 19 juni 2019, 14:31 uur
1. My Bloody Valentine - Isn't Anything (1988)
2. The Cure - Disintegration (1989)
3. Hüsker Dü - Flip Your Wig (1985)
4. Pixies - Doolittle (1989)
5. Sonic Youth - Daydream Nation (1988)
6. The Wedding Present - Bizarro (1989)
7. The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
8. Wipers - Over the Edge (1983)
9. U2 - The Unforgettable Fire (1984)
10. The Stone Roses - The Stone Roses (1989)
11. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982)
12. The Cure - The Head on the Door (1985)
13. Hüsker Dü - New Day Rising (1985)
14. The Jesus and Mary Chain - Automatic (1989)
15. Dinosaur Jr. - You're Living All over Me (1987)
16. The Wedding Present - George Best (1987)
17. The Triffids - Born Sandy Devotional (1986)
18. The Go-Betweens - 16 Lovers Lane (1988)
19. AC/DC - Back in Black (1980)
20. The Waterboys - This Is the Sea (1985)
21. The Sound - Jeopardy (1980)
22. Prefab Sprout - Steve McQueen (1985)
23. Echo and The Bunnymen - Crocodiles (1980)
24. Talk Talk - Spirit of Eden (1988)
25. The Sound - From the Lions Mouth (1981)
26. Wipers - Youth of America (1981)
27. Sonic Youth - Sister (1987)
28. R.E.M. - Lifes Rich Pageant (1986)
29. Joy Division - Closer (1980)
30. The Replacements - Let It Be (1984)
2. The Cure - Disintegration (1989)
3. Hüsker Dü - Flip Your Wig (1985)
4. Pixies - Doolittle (1989)
5. Sonic Youth - Daydream Nation (1988)
6. The Wedding Present - Bizarro (1989)
7. The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
8. Wipers - Over the Edge (1983)
9. U2 - The Unforgettable Fire (1984)
10. The Stone Roses - The Stone Roses (1989)
11. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982)
12. The Cure - The Head on the Door (1985)
13. Hüsker Dü - New Day Rising (1985)
14. The Jesus and Mary Chain - Automatic (1989)
15. Dinosaur Jr. - You're Living All over Me (1987)
16. The Wedding Present - George Best (1987)
17. The Triffids - Born Sandy Devotional (1986)
18. The Go-Betweens - 16 Lovers Lane (1988)
19. AC/DC - Back in Black (1980)
20. The Waterboys - This Is the Sea (1985)
21. The Sound - Jeopardy (1980)
22. Prefab Sprout - Steve McQueen (1985)
23. Echo and The Bunnymen - Crocodiles (1980)
24. Talk Talk - Spirit of Eden (1988)
25. The Sound - From the Lions Mouth (1981)
26. Wipers - Youth of America (1981)
27. Sonic Youth - Sister (1987)
28. R.E.M. - Lifes Rich Pageant (1986)
29. Joy Division - Closer (1980)
30. The Replacements - Let It Be (1984)
0
geplaatst: 19 juni 2019, 14:42 uur
Mooi initiatief, chevy93!!
Na de 60's en 70's gemist te hebben, wil ik nu toch een lijstje indienen. Ironisch genoeg net van het decennium dat ik altijd omschrijf als 'afschuwelijk', omdat ik echt niets heb met een heleboel bands die als typisch 80's worden beschouwd. M'n lijstje is dan misschien ook wat anders dan dat van sommige anderen hier.
Bij het opstellen van de lijst en nakijken van m'n stemmen viel me vooral op dat ik Tom Waits in het algemeen te laag waardeer. En ook hoe verschrikkelijk moeilijk het is om hem te vergelijken met andere artiesten die ik goed vind.
Alle albums die ik een 4* of meer gegeven heb:
1. Tom Waits - Rain Dogs (1985)
2. Pixies - Doolittle (1989)
3. The Stone Roses - The Stone Roses (1989)
4. Dire Straits - Making Movies (1980)
5. The Replacements - Let It Be (1984)
6. Tom Waits - Heartattack and Vine (1980)
7. The Smiths - Strangeways, Here We Come (1987)
8. Sonic Youth - Sister (1987)
9. Tom Waits - Swordfishtrombones (1983)
10. Bruce Springsteen - Born in the U.S.A. (1984)
11. Tom Waits - Franks Wild Years (1987)
12. The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
13. Paul Simon - Graceland (1986)
Na de 60's en 70's gemist te hebben, wil ik nu toch een lijstje indienen. Ironisch genoeg net van het decennium dat ik altijd omschrijf als 'afschuwelijk', omdat ik echt niets heb met een heleboel bands die als typisch 80's worden beschouwd. M'n lijstje is dan misschien ook wat anders dan dat van sommige anderen hier.
Bij het opstellen van de lijst en nakijken van m'n stemmen viel me vooral op dat ik Tom Waits in het algemeen te laag waardeer. En ook hoe verschrikkelijk moeilijk het is om hem te vergelijken met andere artiesten die ik goed vind.
Alle albums die ik een 4* of meer gegeven heb:
1. Tom Waits - Rain Dogs (1985)
2. Pixies - Doolittle (1989)
3. The Stone Roses - The Stone Roses (1989)
4. Dire Straits - Making Movies (1980)
5. The Replacements - Let It Be (1984)
6. Tom Waits - Heartattack and Vine (1980)
7. The Smiths - Strangeways, Here We Come (1987)
8. Sonic Youth - Sister (1987)
9. Tom Waits - Swordfishtrombones (1983)
10. Bruce Springsteen - Born in the U.S.A. (1984)
11. Tom Waits - Franks Wild Years (1987)
12. The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
13. Paul Simon - Graceland (1986)
0
geplaatst: 19 juni 2019, 16:45 uur
Mijn muziek-bewustwording zit vooral in de jaren 90, dus jaren 80 is wat onbekender/onbeminder en wat meer retroactief ontdekt. Ben een echte REM-fan dus die zijn zwaar vertegenwoordigd, maar mijn eerste muziekliefdes waren A-ha en Duran Duran, dus die komen ook wel terug. En Aha-'s Scoundrel Days is voor mij absoluut het album van de jaren 80, omdat het enerzijds een echt 80's album is, en anderzijds toch tijdloos en gewoon ijzersterk
1. a-ha - Scoundrel Days (1986)
2. R.E.M. - Reckoning (1984)
3. R.E.M. - Fables of the Reconstruction (1985)
4. Duran Duran - Duran Duran (1981)
5. Einstürzende Neubauten - Haus der Lüge (1989)
6. The Cure - Pornography (1982)
7. Simple Minds - Empires and Dance (1980)
8. Depeche Mode - Music for the Masses (1987)
9. Red Zebra - Bastogne (1981)
10. Pixies - Doolittle (1989)
11. R.E.M. - Document (1987)
12. R.E.M. - Green (1988)
13. R.E.M. - Lifes Rich Pageant (1986)
14. Duran Duran - Rio (1982)
15. Einstürzende Neubauten - Halber Mensch (1985)
16. The Cure - Faith (1981)
17. The Cure - The Head on the Door (1985)
18. Simple Minds - Sons and Fascination (1981)
19. The Cure - Disintegration (1989)
20. The Smiths - Strangeways, Here We Come (1987)
21. U2 - The Joshua Tree (1987)
22. Arcadia - So Red the Rose (1985)
23. Depeche Mode - Black Celebration (1986)
24. Eurythmics - Savage (1987)
25. Hüsker Dü - New Day Rising (1985)
26. Joy Division - Closer (1980)
27. Propaganda - A Secret Wish (1985)
28. Terence Trent D'Arby - Introducing the Hardline According To (1987)
29. The Cult - Love (1985)
30. Gun - Taking on the World (1989)
1. a-ha - Scoundrel Days (1986)
2. R.E.M. - Reckoning (1984)
3. R.E.M. - Fables of the Reconstruction (1985)
4. Duran Duran - Duran Duran (1981)
5. Einstürzende Neubauten - Haus der Lüge (1989)
6. The Cure - Pornography (1982)
7. Simple Minds - Empires and Dance (1980)
8. Depeche Mode - Music for the Masses (1987)
9. Red Zebra - Bastogne (1981)
10. Pixies - Doolittle (1989)
11. R.E.M. - Document (1987)
12. R.E.M. - Green (1988)
13. R.E.M. - Lifes Rich Pageant (1986)
14. Duran Duran - Rio (1982)
15. Einstürzende Neubauten - Halber Mensch (1985)
16. The Cure - Faith (1981)
17. The Cure - The Head on the Door (1985)
18. Simple Minds - Sons and Fascination (1981)
19. The Cure - Disintegration (1989)
20. The Smiths - Strangeways, Here We Come (1987)
21. U2 - The Joshua Tree (1987)
22. Arcadia - So Red the Rose (1985)
23. Depeche Mode - Black Celebration (1986)
24. Eurythmics - Savage (1987)
25. Hüsker Dü - New Day Rising (1985)
26. Joy Division - Closer (1980)
27. Propaganda - A Secret Wish (1985)
28. Terence Trent D'Arby - Introducing the Hardline According To (1987)
29. The Cult - Love (1985)
30. Gun - Taking on the World (1989)
0
geplaatst: 19 juni 2019, 16:52 uur
1. Prince - Sign 'O' the Times (1987)
2. Michael Jackson - Thriller (1982)
3. Prince and the Revolution - Purple Rain (1984)
4. U2 - The Joshua Tree (1987)
5. Michael Jackson - Bad (1987)
6. Sam Cooke - Live at the Harlem Square Club, 1963 (1985)
7. Prince and the Revolution - Parade (1986)
8. U2 - Rattle and Hum (1988)
9. Anita Baker - Rapture (1986)
10. Prince - 1999 (1982)
11. Marvin Gaye - Live in Montreux 1980 (2003)
12. Prince - Lovesexy (1988)
13. Paul Simon - Graceland (1986)
14. Bob Marley – Legend (1984)
15. Guns N' Roses - Appetite for Destruction (1987)
16. Paul McCartney - Tug of War (1982)
17. Janet Jackson - Rhythm Nation 1814 (1989)
18. Kate Bush – Hounds Of Love (1985)
19. U2 - The Unforgettable Fire (1984)
20. Terence Trent D'Arby - Introducing the Hardline According To (1987)
21. Sade - Diamond Life (1984)
22. Madonna - Like a Prayer (1989)
23. Whitney Houston - Whitney Houston (1985)
24. Bon Jovi – New Jersey (1988)
25. Diana Ross - Diana (1980)
26. Lenny Kravitz - Let love Rule (1989)
27. Tower of Power – Direct (1988)
28. Tracy Chapman - Tracy Chapman (1988)
29. Metallica - Master of Puppets (1986)
30. Dire Straits - Brothers in Arms (1985)
2. Michael Jackson - Thriller (1982)
3. Prince and the Revolution - Purple Rain (1984)
4. U2 - The Joshua Tree (1987)
5. Michael Jackson - Bad (1987)
6. Sam Cooke - Live at the Harlem Square Club, 1963 (1985)
7. Prince and the Revolution - Parade (1986)
8. U2 - Rattle and Hum (1988)
9. Anita Baker - Rapture (1986)
10. Prince - 1999 (1982)
11. Marvin Gaye - Live in Montreux 1980 (2003)
12. Prince - Lovesexy (1988)
13. Paul Simon - Graceland (1986)
14. Bob Marley – Legend (1984)
15. Guns N' Roses - Appetite for Destruction (1987)
16. Paul McCartney - Tug of War (1982)
17. Janet Jackson - Rhythm Nation 1814 (1989)
18. Kate Bush – Hounds Of Love (1985)
19. U2 - The Unforgettable Fire (1984)
20. Terence Trent D'Arby - Introducing the Hardline According To (1987)
21. Sade - Diamond Life (1984)
22. Madonna - Like a Prayer (1989)
23. Whitney Houston - Whitney Houston (1985)
24. Bon Jovi – New Jersey (1988)
25. Diana Ross - Diana (1980)
26. Lenny Kravitz - Let love Rule (1989)
27. Tower of Power – Direct (1988)
28. Tracy Chapman - Tracy Chapman (1988)
29. Metallica - Master of Puppets (1986)
30. Dire Straits - Brothers in Arms (1985)
0
geplaatst: 20 juni 2019, 11:01 uur
Als ik zie welke albums er afgevallen zijn slaak ik een diepe zucht, er staan nogal wat albums in de lijst die wat mij betreft ex aequo zijn. Wat mij verrast is de relatief lage positie van Holy Diver, op één of andere manier doorstaat dit album de 'test of time' niet bij mij.
Morgen ziet de lijst er misschien wel anders uit maar dit is het geworden:
1. Queensrÿche - Rage for Order (1986)
2. Marillion - Clutching at Straws (1987)
3. David Sylvian - Brilliant Trees (1984)
4. Black Sabbath - Mob Rules (1981)
5. Rush - Moving Pictures (1981)
6. Fates Warning - No Exit (1988)
7. Metal Church - Metal Church (1984)
8. Metallica - Master of Puppets (1986)
9. Queensrÿche - The Warning (1984)
10. Queensrÿche - Operation: Mindcrime (1988)
11. Slayer - Reign in Blood (1986)
12. Marillion - Misplaced Childhood (1985)
13. Crimson Glory - Crimson Glory (1986)
14. Iron Maiden - Powerslave (1984)
15. Marillion - Script for a Jester's Tear (1983)
16. Rush - Grace Under Pressure (1984)
17. Metallica - Ride the Lightning (1984)
18. Exodus - Bonded by Blood (1985)
19. Fates Warning - Awaken the Guardian (1986)
20. Iron Maiden - The Number of the Beast (1982)
21. Black Sabbath - Heaven and Hell (1980)
22. Japan - Gentlemen Take Polaroids (1980)
23. Anthrax - Spreading the Disease (1985)
24. Yngwie J. Malmsteen's Rising Force - Marching Out (1985)
25. Dio - Holy Diver (1983)
26. Megadeth - Peace Sells... But Who's Buying? (1986)
27. Ozzy Osbourne - The Ultimate Sin (1986)
28. Rush - Permanent Waves (1980)
29. Fates Warning - Perfect Symmetry (1989)
30. Prince and the Revolution - Purple Rain (1984)
Morgen ziet de lijst er misschien wel anders uit maar dit is het geworden:
1. Queensrÿche - Rage for Order (1986)
2. Marillion - Clutching at Straws (1987)
3. David Sylvian - Brilliant Trees (1984)
4. Black Sabbath - Mob Rules (1981)
5. Rush - Moving Pictures (1981)
6. Fates Warning - No Exit (1988)
7. Metal Church - Metal Church (1984)
8. Metallica - Master of Puppets (1986)
9. Queensrÿche - The Warning (1984)
10. Queensrÿche - Operation: Mindcrime (1988)
11. Slayer - Reign in Blood (1986)
12. Marillion - Misplaced Childhood (1985)
13. Crimson Glory - Crimson Glory (1986)
14. Iron Maiden - Powerslave (1984)
15. Marillion - Script for a Jester's Tear (1983)
16. Rush - Grace Under Pressure (1984)
17. Metallica - Ride the Lightning (1984)
18. Exodus - Bonded by Blood (1985)
19. Fates Warning - Awaken the Guardian (1986)
20. Iron Maiden - The Number of the Beast (1982)
21. Black Sabbath - Heaven and Hell (1980)
22. Japan - Gentlemen Take Polaroids (1980)
23. Anthrax - Spreading the Disease (1985)
24. Yngwie J. Malmsteen's Rising Force - Marching Out (1985)
25. Dio - Holy Diver (1983)
26. Megadeth - Peace Sells... But Who's Buying? (1986)
27. Ozzy Osbourne - The Ultimate Sin (1986)
28. Rush - Permanent Waves (1980)
29. Fates Warning - Perfect Symmetry (1989)
30. Prince and the Revolution - Purple Rain (1984)
0
geplaatst: 20 juni 2019, 20:05 uur
77 lijstjes ruim een dag voor de deadline. De 80 gaat dus zeker gehaald worden.
Ook durf ik al wel redelijk stellig te beweren dat er een aantal grote verrassingen lijken te gaan komen. Zo staat er momenteel een album in de top 10 die vorig jaar niet eens bij de beste 50 stond, lijkt er een vaste top 10-kandidaat de top 10 juist te gaan missen en komen er waarschijnlijk meerdere debutanten in de top 40.
Ook durf ik al wel redelijk stellig te beweren dat er een aantal grote verrassingen lijken te gaan komen. Zo staat er momenteel een album in de top 10 die vorig jaar niet eens bij de beste 50 stond, lijkt er een vaste top 10-kandidaat de top 10 juist te gaan missen en komen er waarschijnlijk meerdere debutanten in de top 40.
1
geplaatst: 20 juni 2019, 20:12 uur
ik zie bijzonder veel metalboys aanhaken. ik kan me voorstellen dat dat in de uitslag merkbaar is
* denotes required fields.