MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het beste nummer wanneer...

zoeken in:
Ruby1966
The Smiths - Asleep

Maar dan hoop ik wel dat je de volgende ochtend wenst wakker te worden Ruby. In tegenstelling tot Morrissey.

Ruby1966
rayman schreef:
Maar dan hoop ik wel dat je de volgende ochtend wenst wakker te worden Ruby. In tegenstelling tot Morrissey.

Tot nu toe is Morrissey ook altijd nog wakker geworden.

Sigur Ros - Untitled 1

dutch2
...Wanneer je stompzinnige huishoudelijke klusjes moet doen.

Radiohead - How To Disappear Completely

dutch2
The Scientist schreef:
Radiohead - How To Disappear Completely

Kate Bush - Mrs. Bartolozzi

Yak
Bij stompzinnige huishoudelijke klusjes helpen alleen oppeppende nummers.

Earlimart - We Drink On The Job
Delgados - Strathcona Slung
Magoo - It's Not Going To Stop
Mates Of State - Ha Ha

Enz.

Queen - I Want to Break Free, natuurlijk.

Iets wat vrolijk en energiek is en lekker doorstampt.

Laatste tijd zijn de Night Versions van Soulwax de eerste plaat waar ik naar grijp als weer 's moet worden afgewassen of gestofzuigd ofzo.

Om de een of andere reden zet ik dan vaak Billy Idol met Whiplash smile op.

Daft Punk - Phoenix

Als ik dit luister móet ik altijd bewegen, dus dan kun je tijdens die beweging maar beter een stompzinnig huishoudelijk klusje doen.

Zit je opeens te bedenken welke muziek je bij huishoudelijke klusjes op zet. Het moet niet erger worden hoor.

Ehm...

Ik denk dan toch maar The Ramones-Blitzkrieg Bop, lekker uplifting.

In ieder geval een flinke bak herrie, al was het maar om boven het geluid van de stofzuiger uit te komen.
Ik heb meestal iets van Pumpkins, Pearl Jam of Type O'Negative opstaan.
Als ik aan het strijken ben (jaja, dat doet rayman ook) dan doe ik dat op zolder, alwaar mijn ouwe trouwe platenspeler staat. Dan zijn Madness, Specials, Fine Young Cannibals, the Cure, the Smiths enz.enz. aan de beurt. En meebleren maar.

titan (crew)
Uiteraard een shoegazeplaat, want die stofzuigersound past toch het best bij huishoudelijke klusjes .

Ik ga toch voor iets rustigs. Type Tara King, Hooverphonic ... beetje n5MD IDM, of laatst nog Blockhead.

Vervelende werkjes, dus kan je beter maar een beetje tot rust komen. Geen zenuwachtig geschuifel en gebonk als ik m'n borden aan het afdrogen ben.

Net als rayman, in ieder geval iets wat boven de stofzuiger uit komt. System of a Down doet het vaak goed.

Waarom geen echte stofzuigerraveplaten?

Second Phase - Mentasm
Outlander - Vamp
T99 - Anasthasia

Het beste nummer wanneer je mensen muziek wilt laten horen waarvan ze geen enkel vermoeden kunnen hebben dat jij het mooi vindt, terwijl je dat wel vindt.

Ik weet alleen niet of het goed Nederlandsch is.

Da's meestal pokkeherrie of klassiek.

Dillinger Escape Plan's When Good Dogs Do Bad Things is wel een aardig voorbeeld; meestal zoekt men rustige, vage singersongwriter of electronische muziek achter mij.

Aangezien ik uit hoofde van mijn functie de godsganse dag in het driedelig loop met een stropdas en al die toeters en bellen, schrikken collegae wel flink als ze met me meerijden en ik knal een bak herrie uit de speakers. Even die shoktoestand creëren, dat is leuk.

titan (crew)
Iets van My bloody valentine.

Arvo Pärt, Mozart's Requiem, Johny Cash.

Maar voor mijn collega's ben ik wel een open boek, aangezien ik ze vaak met mijn I-tunes bestook.

Hangt er vanaf:

* mensen die nog niks van me weten, muzikaal :
-> 95% van m'n collectie. Zie er ook niet uit als één of ander vreemd muzikaal experimenterend wezen.

* mensen die me kennen van de hardere/"betere" electronic
-> Scooter/Dune etc

*mensen die me kennen als electronic "allrounder"
-> Foldertje pop, met oa Avril Lavigne, Natalie Imbruglia etc

Maar doorgaans kies ik voor iets van Xanopticon (uiteraard) als ik mensen voor de eerste keer wat laat horen, gevolgd door iets tip-hoppy als The Fading Collection of Tara King Th. Om ze gerust te stellen

Sietse
ik denk dat ik dan toch uitkom bij Mama van Heintje. Andere dingen verbaas ik (met name) mijn vrienden niet meer.

Mensen die me niet kennen zijn altijd verbaasd dat ik naar hiphop luister. Ik zie er meer als een rock iemand uit ofzo. Mensen die me wel kennen zijn nogal moeilijk te verbazen, maar als ik met wat metal aan kom zetten willen ze nog wel eens raar opkijken.

Iets van Dimmu Borgir - Enthrone Darkness Triumphant dan maar.

dutch2
Ik kan mensen nog weleens verbazen met Folk en Country. En met mijn mooie operacollectie.

titan schreef:
Iets van My bloody valentine.

Dat was ook mijn eerste gedachte...

Voor de mensen die iets bekender met me zijn denk ik 65daysofstatic of Autechre

moviefreak#1
Vorig jaar moest ik een muziekje van rond de 3 minuten meenemen naar school om iets te laten horen wat bij mij hoorde. Toen heb ik gekozen voor Joe Hisaishi met een stukje van de Princess Mononoke soundtrack.
Dat was weer eens wat anders destijds in een les waarin ik alleen 50 Cent, J-Lo, Marco Borsato e.d. heb gehoord. Nou vooruit er waren ook twee mensen die kozen voor Pink Floyd en Pearl Jam

Ik kies dan voor iets van Aphex Twin. Afgelopen zaterdag zat ik met wat vrienden een biertje te drinken voordat we naar een discotheek gingen waar een hardstyle feest was. Dan draai ik een nummer als 'Industro Garage Beats'. Dan zijn de reacties ongeveer zo: 'Wat is dit voor pokkeherrie man! Hier zit totaal geen ritme in'. Als ik dan uitleg dat er meer ritmes zijn dan de boem-boem-bass van Darkraver kijken ze me raar aan.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:15 uur

geplaatst: vandaag om 08:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.