MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / This Is Luigi's Love: PJ Harvey Top 50!

zoeken in:
Denk dat dat album wel in je straatje zal liggen

20. C'mon Billy

De meest obvious single van het vrij verder ook arty To Bring You My Love album. Billy is vertrokken en heeft Polly zwanger en al achter gelaten. Erg fijn nummer gewoon

Toch niet de most obvious hit van dat album.
Dat is namelijk Polly’s populairste song ever.

19. The Whores Hustle and the Hustlers Whore

Hier zijn de hoeren waar johan de witt om vroeg. Hij vindt ze ws nog wat fijner dan ik Zalige banger natuurlijk met dat metalen geluid

18. Silence

Pristine, pastoraal, you name it, deze kleinood van White Chalk. Zalig om alles achter je te laten en Silence over de velden te schallen

Hoeren bij mij top-5

17. Good Fortune

De eerste single van Stories from the City, Stories from the Sea. Destijds veel gezien op MTV weet ik nog. PJ is in love en we zullen het weten And i feel like some bird of paradise.

Lekker liedje!

16. The Wind

Een van de fijnste en intrigerendste songs, deze single van Is This Desire? Fijne flow en beats, een halve fluistersong. And listen to the wind blow...

15. I Inside the Old I Dying

Met stip op 15 de voor mij mooiste track van het nieuwe album, met groeipotentieel. Deze wat late Radiohead-y single gedrenkt in elvensfeer. Prachtige muziek, prachtig gezongen. Benieuwd naar de fave van johan de witt van het laatste album

Ja, wat moet ik zeggen? Heb een wat moeizame relatie met dit laatste album. Dit is wel een mooi nummer, maar als album heeft het me (nog) niet echt gegrepen.
Ik zal hem nog eens opzetten

14. The Glorious Land

Moderne klassieker alert. Perfecte song, zalige drive, heerlijk cheesy trompetje en een briljante tekst. Niet voor niets zo rond de top 100 in de MuMe-ladder

13. Send His Love to Me

Een van de mooiste songs van To Bring You My Love. Prachtig gezongen door Polly Jean en een perfect handklapritme. Zalig!

12. The Dancer

Perfect gevolgd door een nog mooier nummer van hetzelfde album, namelijk de afsluiter. Bezwerend mooie muziek en prachtig gezongen. Polly als slangenbezweerster

11. To Bring You My Love

Rauwer dan rauw en slepender dan slepend worden ze niet gemaakt. Opener en titeltrack To Bring You My Love Is een song van formaat, het schrokt je helemaal op, heerlijk!

10. On Battleship Hill

De mooiste van LES, of toch niet? We shall see Maar kippenvel hoor deze. Zo teer, breekbaar en ijl icm met die diepdonkere mannenstem, prachtig! Cruel nature has won again. Top 5 bij johan de witt denk ik zo

Pfoe, zeker wat een song Perfectie.

Sws 5 toppers op een rij!

9. A Perfect Day Elise

De meest straightforwardtrack van Is This Desire? Maar meteen ook een van de beste. Heerlijk gruizig, zeker het gitaarwerk en een onheilspellende sfeer. Geen idee waar het over gaat, maar dat mag de pret niet drukken. Een absolute banger!

8. The Big Guns Called Me Back Again

Een wonder dat deze schoonheid van een b side niet op het LES album zelf staat. Van hetzelfde niveau als On Battleship Hill en net zo prachtig desperate en toch ook heroïsch gezongen. Een perfecte song!

7. This Wicked Tongue

En ook deze bonustrack had gewoon op het Stories album zelf moeten staan. Wellicht PJ's ruigste song. Totaal apocalyptisch, maar zoooo goed! Creation, baby, has failed again.

6. White Chalk

Totaal verliefd op deze titeltrack, voor mij de mooiste song op het album. Zo verstild, pastoraal en mistig en totale overgave. Prachtig longing! And I know these chalk hills will rot my bones.

5. The Darker Days of Me & Him

Polly Jean's verdrietigste en meest depressieve track, maar zo wonderschoon! Deze afsluiter van het Uh Huh Her album. Ook hier die Oosterse bamboeklanken en mistige zeesfeer, prachtig. With no neurosis, no psychosis, no psychoanalysis and no sadness

4. Angelene

Een beetje PJ's Sinking, ook zo'n forlorn sfeertje. Prachtig desolate en verdrietige opener van Is This Desire? En toch zit er ook zoveel licht in dit nummer en geeft het het gevoel dat we langs zee lopen. Ook deze song gaat over een hoertje, dus benieuwd of deze ook hoog staat bij johan de witt . Any man calls, i'll let 'em in .

3. We Float

Afsluiter, opener en nu alweer een afsluiter Openers en afsluiters zijn vaak de sterkste songs, niet voor niets natuurlijk. Deze was dat meteen al bij eerste beluistering van het Stories album. Dat werd later wat minder, maar is in recentere tijden weer wat aangewakkerd door oa de GH van PJ hier op deze site. Tja, prachtsong, vooral door die zalige carefree ethereal sfeer in het refrein hé, zucht, zo mooi! Het is echt alsof je alles even loslaat

Twee juweeltjes

2. A Place Called Home

En nog een juweeltje, deze prachtige longing track van het Stories album. Mooie muziek en prachtig gezongen en natuurlijk een schitterend thema waar we allemaal wel naar verlangen: een thuis! One...day...i know...there'll be...a place....called...home

1. Big Exit

En we sluiten de lijst af, met een opener En wat voor een! Het hele podium is gevuld met Stories songs, blijkbaar mijn fave PJ album, nooit zo bij stil gestaan. Big Exit is waar het voor mij echt begon in dat hostel in Berlijn waar ik over schreef in mijn persoonlijke top 100 hier op MuMe. Haar mooiste song? Geen idee, misschien wel. In ieder geval een van mijn meest faves, een stamper van jewelste, van Patti Smith statuur. Doet ook een beetje denken aan Personality Disorder van Suede (bruggetje? ), ook zo'n kneiterharde song, heerlijk! Big Exit dus, magnifiek

Wat een artiest! Wat een oeuvre

Daar kunnen maar heel weinig vrouwen aan tippen

Gast
geplaatst: vandaag om 21:52 uur

geplaatst: vandaag om 21:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.