MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Luigi's 75 Beautiful Ones: Suede Top 75!

zoeken in:
Binnenkort in dit theater

MusicMeter is Luigi’s Playground

Wel wat luisterdruk Ken een boel b sides niet en die 2 matige albums ook maar matig Kan dus ff duren

Early B-sides moet je wel allemaal kennen

Die matige albums mwah

Het hele debuutalbum staat op de longlist en ws het 2e album ook helemaal, dus dat gaat lekker qua schrappen

Saturday Night zal het ook wel halen

Vandaag wel

Whatever makes you happy

Mag top 75 ook?

Kun je je titel nog aanpassen dan?

Addendum

Ik wil niet horen waarom staat die er niet in of te hoog en te laag

75. Killing of a Flash Boy

In eerste instantie zou deze b side van de We Are the Pigs single de lijst niet halen, maar ik had nog 2 plekken over uiteindelijk, dus bij deze
Een echte fan favourite en ik vind het ook zeker een fijne song, zeker het refrein, maar in de verzen zitten me iets teveel cheesy momenten. Maar nu ik 'm weer zo hoor ben ik blij dat ie de lijst gehaald heeft

74. Graffiti Women

Andermaal een b side, deze komt van de Filmstar single. Het is afwachten welke b sides de lijst gehaald hebben en welke niet Deze mysterieuze track dus wel. Suede heeft zo verschrikkelijk veel b sides gemaakt, soms zelfs meer dan de albums zelf qua songs bevatten, ongelooflijk! Mooie slowburner deze.

73. These Are the Sad Songs

B side van de Lazy single. Een song van epische proportie. Eigenlijk zoals ze op de recentere albums zouden gaan klinken met die wall of sound. Foreshadowing? Fijne track!

72. W.S.D.

Geen idee waar deze afkorting voor staat Deze song doet me denken aan W.M.A. van Pearl Jam, ook al een afkorting B side van de Saturday Night single. Het heeft ook wel een beetje hetzelfde rollende instrumentale sfeertje. Beetje DM hoor ik er ook wel in, zeker in het intro

71. Shadow Self

De eerste keer dat we een albumtrack tegen komen, namelijk van hun meest recente album Autofiction. Ik kan verklappen dat niet alle songs van dat album de lijst gehaald hebben, excuses alvast Suede Goes The Sound/Killing Joke. Fijne sound dus Geheimzinnig in de verzen, turbo in de choruses. Zalige gitaarsound ook!

70. Tightrope

Mooi verstilde ice-y ballad van Night Thoughts, hun comeback, al was Bloodsports dat natuurlijk al. Maar met Night Thoughts gingen ze echt een andere sound achterna. Eentje waar ik verliefd op ben, Suede is superb in zulke nummers, er zullen er dus meer van zulke volgen

69. Life is Golden

Kan me het concert van een paar jaar geleden nog herinneren. Ipv Beautiful Ones waar ze vaak mee eindigden wilden ze Life Is Golden tot dezelfde status verheffen, aldus Brett. En live komt dit nummer zeker tot zijn recht. The Blue Hour vind ik een stuk minder dan Night Thoughts, maar misschien moet ik die nog een paar kansen geven. Er staan weinig songs van in deze lijst kan ik alvast verklappen. Maar wel in ieder geval deze, het heeft id wel iets anthemic, maar dan vooral live zoals ik zei...

68. Picnic by the Motorway

Ik kan alle songs van Coming Up wel dromen. Maar als ik de tracklist dan bekijk en Picnic zie ben ik een beetje vergeten hoe die ook alweer ging. Maar dit soort kleine deep cuts (vaak te vinden aan het eind van een album) zijn belangrijk voor het geheel van een album en daarom hoort ie ook in de lijst. En als deze erin staat kun je bedenken dat t hele album in de lijst staat. En dat is ook zo Deze track heeft iets hallucinerends, mooi wel

67. She's in Fashion

Head Music en A New Morning, moeten we het daar over hebben, inclusief alle ziljoenen b sides bij die albums? Nu even niet Er zitten zeker aardige songs bij, maar ze halen qua niveau het gewoon niet bij de eerste 3 en latere albums. Deze en nog een ander van Head Music staan er in. Van A New Morning niets helaas. Ik verklap al wel veel hè Misschien zijn er wel mensen hier die faves hebben van dat album, lemme know Fashion is wel een heerlijk zorgeloze zomerse single, zalig!

66. What I'm Trying to Tell You

Een van de lichtvoetiger songs van Night Thoughts, met een niet te versmaden heerlijke groove! Nuff said

65. Sound of the Streets

Sadie, Sadie... B side van de Beautiful Ones single. Heerlijk vrolijke en zomerse track. Beetje Cure-y, zeker in het gitaarwerk. Fijne song.

64. Black Ice

Lekker moddervet kort nummertje van Autofiction. Hier vallen vooral de drums op en Brett's zang. O en de gitaar ook wel, wat een zalige gitaarsound toch op dat album!

63. This Hollywood Life

Dog Man Star, mijn fave album van deze Londense boys. Lastig om een minst fave song van te kiezen, dan maar deze. Maar nog steeds een kraker en stamper natuurlijk!

62. The Fur & the Feathers

Afsluiter van het magistrale Night Thoughts. Een beetje de Still Life van het album. Heerlijk pastoraal en bombastisch. Nu al deze? Ja, tis een killeralbum hè, met killersongs

61. Breakdown

Suede ballads zijn toch wel de mooiste hè. Die desolate sfeer en Brett's prachtige zang. Vooruit, die van Moz mogen er ook zijn De eerste keer dat we een track van het debuut tegen komen. Prachtig!

60. 15 Again

Zalige track van Autofiction! Mooi gitaarintro met die sound en een heerlijk opgetogen tegendraads refrein.

59. High Rising

Prachtige b side van de So Young single. Cocteau-y pianospel -en sfeer. En aan R.E.M.'s Up moet ik ook denken. Prachttrack!

58. Whipsnade

Zalig vrolijke en ethereal Bowie-esque b side van We Are The Pigs. Whipsnade is een klein dorp in rural England, toch een mooi nummer naar vernoemd

Gast
geplaatst: vandaag om 17:09 uur

geplaatst: vandaag om 17:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.