MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Luigi's 75 Beautiful Ones: Suede Top 75!

zoeken in:
38. Trash

Coming Up was zo goed als klaar, maar miste nog die ene killersingle die de vorige albums wel hadden. Back to the drawingboard en zo ontstond het heerlijke Trash, meteen ook de opener van het album. Wat een anthem!

37. Metal Mickey

She's driving me mad. Heel fijne 'metalen' single van het debuutalbum, met ook weer zo'n onweerstaanbaar vrolijk refrein, iets waar ze toen wel patent op hadden.

36. Pale Snow

En weer zo'n ice-y verstilde Night Thoughts pareltje. Genieten!

35. I Don't Know How to Reach You

En nu kan Brett haar weer niet bereiken, het houdt maar niet op Maar het levert weer zo'n heerlijk grandioze huilende gitaarballad op. Van Night Thoughts, heerlijk!

Velen véél te laag, maar mag de pret niet drukken!
Sowieso geen slecht nummer te bekennen

Benieuwd naar jouw top 75! Mag evt hier, maar dat moet je dan wel eerst vragen.

34. Sleeping Pills

I do need them, Brett. Zeker op deze leeftijd en time killen doen ze niet Prachtige ballad weer van het debuut!

Epic! Bij mij ook op 34

33. Pantomime Horse

Jaja, Brett is geboren in een paardenpak yay Serieus, prachtig episch centerpoint van het album!

32. Black or Blue

And i don't care for the UK tonight or any night for that matter Nee hoor, Londen is vet cool, voor de rest ken ik 't niet. Mooie nachtelijke ballad van DMS.

31. My Dark Star

B side van de Stay Together single, beste single ooit???!!! Wat een prachttrack, zo lieflijk en Brett zingt zo prachtig diep hier!

30. The Drowners

Debuutsingle van The London Suede Heerlijke glamrock en nog steeds onverwoestbaar. Dat refrein kan iedereen wel meezingen

29. No Tomorrow

Heerlijke upbeat track van Night Thoughts, maakt me altijd vrolijk, met die zalige cascading gitaarlijnen als messen door zachte boter

My Dark Star

28. Wastelands

Die andere track van het Blue Hour album, het beste nummer wat mij betreft. Tikt zeker het Night Thoughts niveau aan. Ook zo swagger-y.

27. Another No One

Hemeltergende bedroevend mooie ballad, man man. Suede's I Won't Share You. Met recht! Kippenvel! Deze b side van Trash

Ja, juweeltje ook
Zoveel goeie b-sides in die tijd, man man.

26. Animal Lover

Deze staat zo hoog, omdat het zo heerlijk is om ANIMAL LOVERRRRR mee te blèren, zeker naar het einde toe

25. The Asphalt World

I know a girl and off we go door de asfalten straten in de nacht. Een kleine 10 minuten, zalige trip. Bernard wilde er 30 min van maken, dat was Brett te gortig

24. By the Sea

Ik woon aan zee, ik hou van de zee. Deze prachtballad van Coming Up is me dus op het lijf geschreven Heerlijke carefree melodie inclusief de zilte zang van Brett, verrukkelijk!

23. The Next Life

De zoveelste prachtballad, deze afsluiter van het gelijknamige debuutalbum. Prachteinde van een prachtalbum. Zo melancholisch!

22. Animal Nitrate

Suede's signature song. Hun echte doorbraak. Iedereen die Suede kent kent ze van deze song. Anthem natuurlijk! Serieus en tegelijk zo blij jeugdig, Suede in een notendop

21. When You Are Young

Majestueuze opener van Suede's coming of age album Night Thoughts. Wat mij betreft een briljante track. Alles zit erin. Vette drums, strings, gitaren en alles op de juiste timing. Classic!

20. The Power

Een van de minder opvallender tracks van DMS, maar hoe vaker, vaker en vaker je 'm beluistert hoe steeds meer het zijn schoonheid prijsgeeft. Zo life affirming ook! Als ik 'm op straat afspeel op m'n foon schal ik ook gewoon heerlijk mee. Give me give me give me the power and i'll make them believe. Zo'n positieve song! Zalig outro ook!

19. Faultlines

Schitterende en sublieme afsluiter van Bloodsports. Zo'n ethereal bliss en pristineness, of niet Johnny Marr

18. Outsiders

I love hoe het majestueuze When You Are Young overgaat in het machtige Outsiders. Powerful blissness in de gitaren hier, niet te versmaden! Killertrack van jewelste! Op luid volume graag! Zucht...

17. She Still Leads Me On

When I think of all the things my mother said.
Wat een krachtige opener van Autofiction en schoonheid van een ode aan zijn moeder, die hem nog steeds leidt. Prachtsong anyhow!

16. So Young

She can...start...to walk out...when she wants.
Anthem Alert! Again! Zalige opener van het debuut. Maakt dat ik me ook altijd weer wat jonger voel als ik 'm hoor. Oh youth!

Eeuwige jeugd inderdaad
Draai deze en je voelt je weer 21. Ik dan
The power of music

15. The Wild Ones

There's a song playing on the radio en dat is The Wild Ones, misschien wel hun bekendste lieflijkste ballad. Met een einde zo zalig, my God. Hoe die piano en gitaar samen gaan op het eind, magnifiek mooi, zucht!

Gast
geplaatst: vandaag om 17:09 uur

geplaatst: vandaag om 17:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.