Muziek / Toplijsten en favorieten / Luigi's 75 Beautiful Ones: Suede Top 75!
zoeken in:
1
geplaatst: 4 december 2023, 16:29 uur
38. Trash
Coming Up was zo goed als klaar, maar miste nog die ene killersingle die de vorige albums wel hadden. Back to the drawingboard en zo ontstond het heerlijke Trash, meteen ook de opener van het album. Wat een anthem!
Coming Up was zo goed als klaar, maar miste nog die ene killersingle die de vorige albums wel hadden. Back to the drawingboard en zo ontstond het heerlijke Trash, meteen ook de opener van het album. Wat een anthem!
1
geplaatst: 4 december 2023, 16:34 uur
37. Metal Mickey
She's driving me mad. Heel fijne 'metalen' single van het debuutalbum, met ook weer zo'n onweerstaanbaar vrolijk refrein, iets waar ze toen wel patent op hadden.
She's driving me mad. Heel fijne 'metalen' single van het debuutalbum, met ook weer zo'n onweerstaanbaar vrolijk refrein, iets waar ze toen wel patent op hadden.
1
geplaatst: 4 december 2023, 16:44 uur
36. Pale Snow
En weer zo'n ice-y verstilde Night Thoughts pareltje. Genieten!
En weer zo'n ice-y verstilde Night Thoughts pareltje. Genieten!
1
geplaatst: 4 december 2023, 16:47 uur
35. I Don't Know How to Reach You
En nu kan Brett haar weer niet bereiken, het houdt maar niet op
Maar het levert weer zo'n heerlijk grandioze huilende gitaarballad op. Van Night Thoughts, heerlijk!
En nu kan Brett haar weer niet bereiken, het houdt maar niet op
Maar het levert weer zo'n heerlijk grandioze huilende gitaarballad op. Van Night Thoughts, heerlijk!
1
geplaatst: 4 december 2023, 16:59 uur
Velen véél te laag, maar mag de pret niet drukken!
Sowieso geen slecht nummer te bekennen
Sowieso geen slecht nummer te bekennen

1
geplaatst: 4 december 2023, 17:04 uur
Benieuwd naar jouw top 75! Mag evt hier, maar dat moet je dan wel eerst vragen.

1
geplaatst: 4 december 2023, 17:08 uur
34. Sleeping Pills
I do need them, Brett. Zeker op deze leeftijd en time killen doen ze niet
Prachtige ballad weer van het debuut!
I do need them, Brett. Zeker op deze leeftijd en time killen doen ze niet
Prachtige ballad weer van het debuut!
1
geplaatst: 4 december 2023, 17:57 uur
33. Pantomime Horse
Jaja, Brett is geboren in een paardenpak yay
Serieus, prachtig episch centerpoint van het album!
Jaja, Brett is geboren in een paardenpak yay
Serieus, prachtig episch centerpoint van het album!
1
geplaatst: 4 december 2023, 18:00 uur
32. Black or Blue
And i don't care for the UK tonight or any night for that matter
Nee hoor, Londen is vet cool, voor de rest ken ik 't niet. Mooie nachtelijke ballad van DMS.
And i don't care for the UK tonight or any night for that matter
Nee hoor, Londen is vet cool, voor de rest ken ik 't niet. Mooie nachtelijke ballad van DMS.
1
geplaatst: 4 december 2023, 18:04 uur
31. My Dark Star
B side van de Stay Together single, beste single ooit???!!! Wat een prachttrack, zo lieflijk en Brett zingt zo prachtig diep hier!
B side van de Stay Together single, beste single ooit???!!! Wat een prachttrack, zo lieflijk en Brett zingt zo prachtig diep hier!
1
geplaatst: 4 december 2023, 18:06 uur
30. The Drowners
Debuutsingle van The London Suede
Heerlijke glamrock en nog steeds onverwoestbaar. Dat refrein kan iedereen wel meezingen 
Debuutsingle van The London Suede
Heerlijke glamrock en nog steeds onverwoestbaar. Dat refrein kan iedereen wel meezingen 
1
geplaatst: 4 december 2023, 18:09 uur
29. No Tomorrow
Heerlijke upbeat track van Night Thoughts, maakt me altijd vrolijk, met die zalige cascading gitaarlijnen als messen door zachte boter
Heerlijke upbeat track van Night Thoughts, maakt me altijd vrolijk, met die zalige cascading gitaarlijnen als messen door zachte boter

1
geplaatst: 4 december 2023, 18:21 uur
28. Wastelands
Die andere track van het Blue Hour album, het beste nummer wat mij betreft. Tikt zeker het Night Thoughts niveau aan. Ook zo swagger-y.
Die andere track van het Blue Hour album, het beste nummer wat mij betreft. Tikt zeker het Night Thoughts niveau aan. Ook zo swagger-y.
1
geplaatst: 4 december 2023, 18:24 uur
27. Another No One
Hemeltergende bedroevend mooie ballad, man man. Suede's I Won't Share You. Met recht! Kippenvel! Deze b side van Trash
Hemeltergende bedroevend mooie ballad, man man. Suede's I Won't Share You. Met recht! Kippenvel! Deze b side van Trash

1
geplaatst: 4 december 2023, 18:31 uur
Ja, juweeltje ook 
Zoveel goeie b-sides in die tijd, man man.

Zoveel goeie b-sides in die tijd, man man.
1
geplaatst: 4 december 2023, 18:49 uur
26. Animal Lover
Deze staat zo hoog, omdat het zo heerlijk is om ANIMAL LOVERRRRR mee te blèren, zeker naar het einde toe
Deze staat zo hoog, omdat het zo heerlijk is om ANIMAL LOVERRRRR mee te blèren, zeker naar het einde toe

2
geplaatst: 4 december 2023, 18:54 uur
25. The Asphalt World
I know a girl and off we go door de asfalten straten in de nacht. Een kleine 10 minuten, zalige trip. Bernard wilde er 30 min van maken, dat was Brett te gortig
I know a girl and off we go door de asfalten straten in de nacht. Een kleine 10 minuten, zalige trip. Bernard wilde er 30 min van maken, dat was Brett te gortig

1
geplaatst: 4 december 2023, 18:58 uur
24. By the Sea
Ik woon aan zee, ik hou van de zee. Deze prachtballad van Coming Up is me dus op het lijf geschreven
Heerlijke carefree melodie inclusief de zilte zang van Brett, verrukkelijk!
Ik woon aan zee, ik hou van de zee. Deze prachtballad van Coming Up is me dus op het lijf geschreven
Heerlijke carefree melodie inclusief de zilte zang van Brett, verrukkelijk!
1
geplaatst: 4 december 2023, 19:20 uur
23. The Next Life
De zoveelste prachtballad, deze afsluiter van het gelijknamige debuutalbum. Prachteinde van een prachtalbum. Zo melancholisch!
De zoveelste prachtballad, deze afsluiter van het gelijknamige debuutalbum. Prachteinde van een prachtalbum. Zo melancholisch!
2
geplaatst: 4 december 2023, 21:29 uur
22. Animal Nitrate
Suede's signature song. Hun echte doorbraak. Iedereen die Suede kent kent ze van deze song. Anthem natuurlijk! Serieus en tegelijk zo blij jeugdig, Suede in een notendop
Suede's signature song. Hun echte doorbraak. Iedereen die Suede kent kent ze van deze song. Anthem natuurlijk! Serieus en tegelijk zo blij jeugdig, Suede in een notendop

1
geplaatst: 4 december 2023, 21:32 uur
21. When You Are Young
Majestueuze opener van Suede's coming of age album Night Thoughts. Wat mij betreft een briljante track. Alles zit erin. Vette drums, strings, gitaren en alles op de juiste timing. Classic!
Majestueuze opener van Suede's coming of age album Night Thoughts. Wat mij betreft een briljante track. Alles zit erin. Vette drums, strings, gitaren en alles op de juiste timing. Classic!
2
geplaatst: 4 december 2023, 21:36 uur
20. The Power
Een van de minder opvallender tracks van DMS, maar hoe vaker, vaker en vaker je 'm beluistert hoe steeds meer het zijn schoonheid prijsgeeft. Zo life affirming ook! Als ik 'm op straat afspeel op m'n foon schal ik ook gewoon heerlijk mee. Give me give me give me the power and i'll make them believe. Zo'n positieve song! Zalig outro ook!
Een van de minder opvallender tracks van DMS, maar hoe vaker, vaker en vaker je 'm beluistert hoe steeds meer het zijn schoonheid prijsgeeft. Zo life affirming ook! Als ik 'm op straat afspeel op m'n foon schal ik ook gewoon heerlijk mee. Give me give me give me the power and i'll make them believe. Zo'n positieve song! Zalig outro ook!
2
geplaatst: 4 december 2023, 21:40 uur
19. Faultlines
Schitterende en sublieme afsluiter van Bloodsports. Zo'n ethereal bliss en pristineness, of niet Johnny Marr
Schitterende en sublieme afsluiter van Bloodsports. Zo'n ethereal bliss en pristineness, of niet Johnny Marr

1
geplaatst: 4 december 2023, 21:48 uur
18. Outsiders
I love hoe het majestueuze When You Are Young overgaat in het machtige Outsiders. Powerful blissness in de gitaren hier, niet te versmaden! Killertrack van jewelste! Op luid volume graag! Zucht...
I love hoe het majestueuze When You Are Young overgaat in het machtige Outsiders. Powerful blissness in de gitaren hier, niet te versmaden! Killertrack van jewelste! Op luid volume graag! Zucht...
1
geplaatst: 4 december 2023, 21:52 uur
17. She Still Leads Me On
When I think of all the things my mother said.
Wat een krachtige opener van Autofiction en schoonheid van een ode aan zijn moeder, die hem nog steeds leidt. Prachtsong anyhow!
When I think of all the things my mother said.
Wat een krachtige opener van Autofiction en schoonheid van een ode aan zijn moeder, die hem nog steeds leidt. Prachtsong anyhow!
1
geplaatst: 4 december 2023, 22:15 uur
16. So Young
She can...start...to walk out...when she wants.
Anthem Alert! Again! Zalige opener van het debuut. Maakt dat ik me ook altijd weer wat jonger voel als ik 'm hoor. Oh youth!
She can...start...to walk out...when she wants.
Anthem Alert! Again! Zalige opener van het debuut. Maakt dat ik me ook altijd weer wat jonger voel als ik 'm hoor. Oh youth!
1
geplaatst: 4 december 2023, 22:17 uur
Eeuwige jeugd inderdaad 
Draai deze en je voelt je weer 21. Ik dan
The power of music

Draai deze en je voelt je weer 21. Ik dan

The power of music

1
geplaatst: 4 december 2023, 22:18 uur
15. The Wild Ones
There's a song playing on the radio en dat is The Wild Ones, misschien wel hun bekendste lieflijkste ballad. Met een einde zo zalig, my God. Hoe die piano en gitaar samen gaan op het eind, magnifiek mooi, zucht!
There's a song playing on the radio en dat is The Wild Ones, misschien wel hun bekendste lieflijkste ballad. Met een einde zo zalig, my God. Hoe die piano en gitaar samen gaan op het eind, magnifiek mooi, zucht!
* denotes required fields.