Muziek / Toplijsten en favorieten / Luigi's 75 Beautiful Ones: Suede Top 75!
zoeken in:
1
geplaatst: 3 december 2023, 19:53 uur
57. Everything Will Flow
Daar is die andere track en single van Head Music
Ook weer fijn zomers en ethereal, beetje Oasis-y vibe ook wel, heerlijk!
Daar is die andere track en single van Head Music
Ook weer fijn zomers en ethereal, beetje Oasis-y vibe ook wel, heerlijk!
1
geplaatst: 3 december 2023, 19:59 uur
56. Barriers
Suede's comeback na 2 matige albums en een split. Suede Mach 2, vanaf hier hebben ze die heerlijk volle sound. Producer Ed Buller is ook weer van de partij na 2 albums afwezig geweest te zijn, dat scheelt misschien. Dit is de heerlijke opener van Bloodsports. Ik moet ook wel aan Echo & the Bunnymen denken, nooit verkeerd
Suede's comeback na 2 matige albums en een split. Suede Mach 2, vanaf hier hebben ze die heerlijk volle sound. Producer Ed Buller is ook weer van de partij na 2 albums afwezig geweest te zijn, dat scheelt misschien. Dit is de heerlijke opener van Bloodsports. Ik moet ook wel aan Echo & the Bunnymen denken, nooit verkeerd

1
geplaatst: 3 december 2023, 20:04 uur
Ja, stuk voor stuk, veel daarvan 'slechts' b sides. Wat een band! 

1
geplaatst: 3 december 2023, 20:12 uur
55. Like Kids
Dan luister je al een tijdje naar het zalige Night Thoughts album en dan knallen ze er ff zo'n heerlijke single uit als deze alsof het niks is. Zo effortless, zo goed, zo aanstekelijk, zo heerlijk. Zijn ze meesters in
Dan luister je al een tijdje naar het zalige Night Thoughts album en dan knallen ze er ff zo'n heerlijke single uit als deze alsof het niks is. Zo effortless, zo goed, zo aanstekelijk, zo heerlijk. Zijn ze meesters in

1
geplaatst: 3 december 2023, 20:18 uur
54. Saturday Night
Troosteloze ballad en afsluiter van Coming Up, een fave van vigil
Desolaat en treurig over een vrouw, opgenomen in de tube, passende plek daarvoor. We nemen de vrouw overal mee naartoe om haar op te vrolijken 
Troosteloze ballad en afsluiter van Coming Up, een fave van vigil
Desolaat en treurig over een vrouw, opgenomen in de tube, passende plek daarvoor. We nemen de vrouw overal mee naartoe om haar op te vrolijken 
1
geplaatst: 3 december 2023, 20:38 uur
Altijd een beetje apart gevonden. Zo'n troosteloze vrouw en Brett wil haar meenemen naar peepshows, echt een gentleman 

1
geplaatst: 3 december 2023, 20:46 uur
Brett wil zelf graag natuurlijk 
Maar ze heeft een saaie kantoorbaan, dus snap het wel enigszins.

Maar ze heeft een saaie kantoorbaan, dus snap het wel enigszins.
1
geplaatst: 3 december 2023, 21:57 uur
53. Filmstar
Opener van Coming Up. Een goede start, fijne rocker in Stereophonics style een beetje. De toon is gezet
Opener van Coming Up. Een goede start, fijne rocker in Stereophonics style een beetje. De toon is gezet

1
geplaatst: 3 december 2023, 21:59 uur
52. Lazy
En met Lazy hebben we de 3e Coming Up single op een rij in de lijst. Toeval of niet
Lazy is een erg fijne laidback song. Beetje als Trash, maar wat langzamer 
En met Lazy hebben we de 3e Coming Up single op een rij in de lijst. Toeval of niet
Lazy is een erg fijne laidback song. Beetje als Trash, maar wat langzamer 
1
geplaatst: 3 december 2023, 22:05 uur
Ik dacht dat Trash de opener van Coming Up was en Filmstar de plaat erna. Goed nummer, dat wel.
1
geplaatst: 3 december 2023, 22:25 uur
51. Daddy's Speeding
Je hebt van die songs die niet echt standaard zijn. Vers, refrein etc. Meer lineaire verhaaltjes, dat zijn vaak interessante songs. Zoals deze van DMS, mooi sfeervol en wat duister, een mooie pastiche
Je hebt van die songs die niet echt standaard zijn. Vers, refrein etc. Meer lineaire verhaaltjes, dat zijn vaak interessante songs. Zoals deze van DMS, mooi sfeervol en wat duister, een mooie pastiche

1
geplaatst: 3 december 2023, 22:29 uur
50. Modern Boys
B side van The Wild Ones single. Fijn nummer, beetje ook zoals Whipsnade. Toen ik DMS voor het eerst had gedownload kwam deze als extraatje na Still Life. Dacht dat het zo hoorde, maar bleek een bonus track. Beetje zoals But Not Tonight op Black Celebration van DM. Fijne song.
B side van The Wild Ones single. Fijn nummer, beetje ook zoals Whipsnade. Toen ik DMS voor het eerst had gedownload kwam deze als extraatje na Still Life. Dacht dat het zo hoorde, maar bleek een bonus track. Beetje zoals But Not Tonight op Black Celebration van DM. Fijne song.
1
geplaatst: 4 december 2023, 13:25 uur
49. Introducing the Band
Deinem deinem deinem hoor ik dan tenminste aan het eind
Een mooi industrial intro om de band te introducen en het DMS album in te luiden!
Deinem deinem deinem hoor ik dan tenminste aan het eind
Een mooi industrial intro om de band te introducen en het DMS album in te luiden!
1
geplaatst: 4 december 2023, 14:47 uur
48. Learning to Be
Deze kan zo 20 plekken hoger. Ben verzot op de Suede 2.0 sound. Verstild, pastoraal, nachtelijk en Brett die excelleert, Falling like leaves, kippenvel
Deze kan zo 20 plekken hoger. Ben verzot op de Suede 2.0 sound. Verstild, pastoraal, nachtelijk en Brett die excelleert, Falling like leaves, kippenvel

1
geplaatst: 4 december 2023, 14:51 uur
47. The Big Time
B side van eerste single The Drowners. Wat een parel, waarom niet op het album? Prachtballad, pastoraal ook weer en die trompet, zalig! We're going to the city. De helft van jullie songs gaan over naar de stad gaan boys, heerlijk
De nachtelijke straten waar van alles gebeurt en beleefd wordt 
B side van eerste single The Drowners. Wat een parel, waarom niet op het album? Prachtballad, pastoraal ook weer en die trompet, zalig! We're going to the city. De helft van jullie songs gaan over naar de stad gaan boys, heerlijk
De nachtelijke straten waar van alles gebeurt en beleefd wordt 
1
geplaatst: 4 december 2023, 15:45 uur
46. What Am I Without You?
Een van de mooiere ballads van Autofiction. Mooie CT Victorialand sfeer, mistig en sneeuwig, met mooie wanhopige outbursts: Wat ben ik zonder jou? Helemaal niets!
Een van de mooiere ballads van Autofiction. Mooie CT Victorialand sfeer, mistig en sneeuwig, met mooie wanhopige outbursts: Wat ben ik zonder jou? Helemaal niets!
1
geplaatst: 4 december 2023, 15:45 uur
Leuk zo'n lijst hoor. Maar niks van A New Morning vind ik wel wat gortig. Net alsof die plaat zoveel slechter is als wat ze de afgelopen jaren uitbrengen. De eerste drie platen zijn allen classic met nog twee dozijn goede b-kantjes erbij . Dan zijn Head Music en A new morning wat wisselvalliger uiteraard. Maar de platen na de comeback zijn ook echt niet van het niveau van die eerste drie , dan heb ik nog liever head Music of A new Morning dan Autfiction hoor.
Maar ik ben benieuwd , het is 1 van mijn favoriete bands ooit
Maar ik ben benieuwd , het is 1 van mijn favoriete bands ooit
1
geplaatst: 4 december 2023, 15:49 uur
45. She
Brett's fave van Coming Up, ergens ooit gezien in de classic albums docu van dit album. Waarschijnlijk omdat ie zo lekker vocaal los kan gaan hier. Sterk en swaggering nummer!
Brett's fave van Coming Up, ergens ooit gezien in de classic albums docu van dit album. Waarschijnlijk omdat ie zo lekker vocaal los kan gaan hier. Sterk en swaggering nummer!
1
geplaatst: 4 december 2023, 15:55 uur
44. Moving
Over swagger gesproken en gruizig bovendien. Lekker deze little fucker van een song, rennen vliegen springen, rushen, you name it
Over swagger gesproken en gruizig bovendien. Lekker deze little fucker van een song, rennen vliegen springen, rushen, you name it

1
geplaatst: 4 december 2023, 16:01 uur
43. The Living Dead
B side van de Stay Together single. Wederom een prachtballad, met een van de mooiste melodieën van gitarist Bernard Butler op de akoestische gitaar.
B side van de Stay Together single. Wederom een prachtballad, met een van de mooiste melodieën van gitarist Bernard Butler op de akoestische gitaar.
1
geplaatst: 4 december 2023, 16:05 uur
42. Together
B side van de New Generation single. Zalige gitaarfrenzy zeg, man man en een onvergetelijk olijk en vrolijk refrein dat maar in je hoofd blijft zitten
B side van de New Generation single. Zalige gitaarfrenzy zeg, man man en een onvergetelijk olijk en vrolijk refrein dat maar in je hoofd blijft zitten

1
geplaatst: 4 december 2023, 16:10 uur
41. To the Birds
Sorry johan de witt, te laag, ik weet
Live zeker een hoogtepunt, bij het concert een paar jaar terug. Maar wat is er niet mooi bij Suede hè? Deze b side van The Drowners zeker, had op het album gemoeten. En nu ik 'm weer zo hoor ook een stuk hoger bij mij, deze transcending track.
Sorry johan de witt, te laag, ik weet
Live zeker een hoogtepunt, bij het concert een paar jaar terug. Maar wat is er niet mooi bij Suede hè? Deze b side van The Drowners zeker, had op het album gemoeten. En nu ik 'm weer zo hoor ook een stuk hoger bij mij, deze transcending track.
1
geplaatst: 4 december 2023, 16:15 uur
40. She's Not Dead
Andermaal een mooie transcending ballad van het debuutalbum. Tegenhanger He's Dead haalde de lijst niet
Maar dit is een mooie tegendraadse song.
Andermaal een mooie transcending ballad van het debuutalbum. Tegenhanger He's Dead haalde de lijst niet
Maar dit is een mooie tegendraadse song.
1
geplaatst: 4 december 2023, 16:26 uur
39. I Can't Give Her What She Wants
Weer zo'n langer than life ballad, dit keer van Night Thoughts. Mooi weer! Brett die voelt dat hij tekort schiet, daar gaat het vaak over. Eerder de wat negatiever connotatie, maar dat past ook bij de muziek van Suede
Weer zo'n langer than life ballad, dit keer van Night Thoughts. Mooi weer! Brett die voelt dat hij tekort schiet, daar gaat het vaak over. Eerder de wat negatiever connotatie, maar dat past ook bij de muziek van Suede

* denotes required fields.