MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Luigi Punches: David Sylvian Top 50

zoeken in:
Binnenkort in dit theater

Laat het geluk binnen
Alleen solo?

Inclusief samenwerkingen en Rain Tree Crow/Nine Horses. Is in feite allemaal solo
Alleen geen Japan

Alleen kijken of het een top 50 of toch een 75 wordt

Ik ken ook niet alles en wat ik niet ken ga ik ook niet zoeken en beluisteren, geen zin in al teveel luisterdruk

Nee ik ken nog veel minder dan jij denk ik, maar een top 50 lukt sws wel

Ik heb nu ongeveer 90 songs.

When Luigi Dreamed of Sylvian

What did he see

Flink wezen schrappen, het wordt 'maar' een top 50

Beter, de nr’s duren vaak al lang genoeg

Ja en veel van hetzelfde, goeie nummers wel etc, maar toch met gevoel deze 50 gekozen

50. Pop Song

We beginnen met de space oddity uit Sylvian's oeuvre . Deze stand alone single uit 1989. Inderdaad een vreemde eind in de bijt, moest er in het begin weinig van hebben, te 'raar' met al die bliepjes en geluidjes enzo. Maar nu kan ik 'm prima waarderen

Bij mij ook in de lijst. Toch wel een fijn nummer!

Pop Song '89

Ja precies
Should we talk about the government?

49. Playground Martyrs

Song van David z'n broer Steve Jansen, van diens album Slope. Prachtig verstilde magische song. Als je zo in de 40 bent en erna ga je terugkijken. En zo'n song als deze doet je melancholisch denken aan de tijd die achter je ligt, met name je kindertijd etc en dan David's manier van zingen erbij

48. Do You Know Me Now?

Recentere track van David, kan de herkomst niet zo 1 2 3 vinden. Tja, weer zo'n weemoedige terugkijktrack van David. Kan moeilijk steeds hetzelfde verhaaltje hier schrijven, had ik maar Japan in de mix moeten gooien

Ik ken hem (nu) niet

47. Backwaters

Mooie geheimzinnige murky song van Brilliant Trees. Backwaters zijn een bepaald soort lagunes voor de kust van India. Nou, zo klinkt de song ook wel

46. The Devil's Own

Door het schrappen van 90 naar 50 hebben niet alle tracks van David's eerste 3 albums het gehaald, wel bijna allemaal Tja, je moet kiezen Deze dus wel, als minste dan in deze lijst. Maar een fijne song met het typische geluid van Secrets of the Beehive.

45. The World Is Everything

Ook weer een 'losse' song waar ik de herkomst niet direct van weet. Een heel korte song, maar wel prachtig. Je zou het September 2 kunnen noemen Ik hoorde het voor het eerst vlak voor een concert van Gavin Friday in Paradiso. Ik weet niet of hij de muziek koos voor ie on stage ging of de huis dj

Mooi, Backwaters en Devil’s Own

luigifort schreef:

Recentere track van David, kan de herkomst niet zo 1 2 3 vinden. Tja, weer zo'n weemoedige terugkijktrack van David. Kan moeilijk steeds hetzelfde verhaaltje hier schrijven, had ik maar Japan in de mix moeten gooien

Single uit 2013 zie ik. Mooi nummer!
Benieuwd of hij nog eens met een album komt...

44. Maria

Weer zo'n deep cut van Secrets of the Beehive. Naast de singles zijn dat erg fijne nummers. Zo ook deze, met dat diep donkere sfeertje. David zelf zingt ook errug diep en laag hier, mooi wel.

43. When Poets Dreamed of Angels

Hetzelfde geldt ook voor deze track. Alleen deze is wat lichtvoetiger en vrolijker. Heerlijk die spanish guitar

Leuk om Maria in dit lijstje te zien Beetje een deep cut zoals je zegt, maar voor mij een van mijn favoriete nummers van Sylvian. Qua lyrics gebaseerd op deze film trouwens.

42. Midnight Sun

En hier een fijne track van Dead Bees on a Cake, David's eerste solo-album na 12 jaar destijds. Zalig laidback suave western sfeertje

41. When Love Walks In

Van Mick Karn's soloalbum Dreams of Reason Produce Monsters. Grotendeels instrumentaal op een paar tracks met David op zang na. Dit is er zo eentje. Verborgen parel wel, verleidelijke song wel, beetje La Vie en Rose sfeer

Mick Karn
Sensitive

40. Cover Me with Flowers

Song van de Dead Bees on a Cake sessies. Haalde het album niet of was nog niet af. Later bij de reissue toegevoegd. Ik ken 'm van de Everything and Nothing compilatie waar nog meer unreleased songs op staan. Ook weer zo'n song om in te zwelgen, mysterieus en mediterrane sfeer.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:46 uur

geplaatst: vandaag om 18:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.