MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Luigi Punches: David Sylvian Top 50

zoeken in:
39. Wonderful World

Fijne song van zijproject Nine Horses. Mooi wiegende en pristine song. Beetje R.E.M.-y ten tijde van Up ofzo, zo'n sfeertje en ook jazzy, maar jazzy dat nog te doen is

38. Bamboo Houses

Sylvian's eerste solo outing, deze single in samenwerking met de onlangs overleden Ryuichi Sakamoto, waar hij later nog meer mee zou werken. Fijne ritmische song met inderdaad 'bamboo' sounds

37. Jean the Birdman

Zalige single worthy song van David's album The First Day, een samenwerking met Robert Fripp. Gewoon een erg fijne song

36. Waterfront

Van ms wel zijn mooiste album Secrets of the Beehive, of in ieder geval mooist gezongen album. Voorlaatste track daarvan. Lieflijke song en een emotievolle David. Is our love strong enough?

Bamboo en Waterfront

Die Upper nog even ontdekken

35. Weathered Wall

Mooie 'typische' Brilliant Trees track, met die lonesome sound in de verte vaak, prachtig gedaan! Verdrietig en toch tegelijk ook troostend ergens.

34. Red Guitar

Van hetzelfde album, eigenlijk wel zijn artyfarty album Fijne artsy en ritmische single met een mooie videoclip van Anton Corbijn. It's the devil in the flesh.

Pfoe, top-15 voor mij wel!
Benieuwd wat er nog allemaal komt.

33. Laughter and Forgetting

Ms wel de meest melancholische song van allemaal en een wereld van zichzelf in 3 minuten, deze bijzondere track van Gone to Earth.

32. Messenger

Liedje van Blonde Redhead, maar met David op zang. Weer zo'n verborgen mysterieuze parel, mooie melodie.

31. Taking the Veil

Prachtig tegendraadse en sensuele opener van David's meest spirituele album Gone to Earth, misschien toch wel mijn fave album van hem.

30. September

Sippin' coke and playing games. December's here again Korter dan deze heb je ze niet, maar wat een prachtig sfeerbeeld over die bijzondere maand September

29. Wanderlust

Zalige lounge-y track van David, hij zingt ook zo laidback suave en de muziek is echt otherworldly chilling en blissfull, let je op Johnny Marr Van Dead Bees on a Cake.

28. Krishna Blue

Nog zo'n zalige dode bij met een plakje cake Deze doet meer Indiaas aan, daar was hij rond die tijd erg into. Fijn Oosters sfeertje derhalve

27. Every Colour You Are

David en de leden van Japan minus gitarist Rob Dean kwamen samen om onder de moniker Rain Tree Crow een album op te nemen. Dit is een mooie mysterieuze en geheimzinnig voortvloeiende song.

26. The Scent of Magnolia

En weer zo'n zalige lekker aan zee chillen song, dit keer met een bootje over het water, fijne tempo in deze song. Deze track haalde Dead Bees on a Cake niet in eerste instantie, ik vraag me af waarom.

Benieuwd wat er nog meer komt van RTC!

Niet veel, viel er iig wat af van de 90

25. Buoy

Die andere track met David Sylvian van Mick Karn's solo-album, echt een topper deze. Karn kon mooi musiceren en David voegt zelf ook genoeg moois toe.

Toevallig net vanochtend gedraaid, juweeltje

24. Pulling Punches

Verwijzing naar Born Under Punches? Geen idee, maar doet er wel aan denken. Intrigerende lekker up-tempo opener van Brilliant Trees dat zelf voornamelijk rustiger nummers bevat, dus zeer welkom deze

Punch Up at a Wedding

Mooie ook, had deze hoger verwacht

Zoveel moois

23. The Ink in the Well

'Uiteraard' gevolgd door Sylvian's Picasso song. Zo klinkt de song ook wel, schilderachtig, knap gedaan. Erg mooi gezongen ook.

Ook top-10 voor mij

22. Upon This Earth

Afsluitende instrumental van Gone to Earth. De hele b kant is ambient en na de a kant heerlijk om te beluisteren. Ik had geen zin om ze allemaal op te nemen in mijn lijst, ze zijn allemaal even mooi en vrij gelijksoortig, dus deze positie is voor de hele b side van Gone to Earth.

21. A Fire in the Forest

De mooiste track van Blemish. Verdrietig troosteloos, maar toch ook consoling. Desolaat en een beetje Radiohead-y.

Die ken ik helemaal niet, dat album

A Forest Fire

Houden zo
Nee hoor, gaat wel. Alleen vrij sparse en blieperig. Had nog 1 andere song op de longlist.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:34 uur

geplaatst: vandaag om 15:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.