MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Luigi Punches: David Sylvian Top 50

zoeken in:
20. Heartbeat (Tainai Kaiki II)

Samenwerking met Ryuichi Sakamoto en ook David's toenmalige vrouw Ingrid Chavez, u weet wel van die Prince film en co-writer van Madge's Justify My Love. Anyhow, weer zo'n zalig zomerse suave song.

19. World Citizen (I Won't Be Disappointed)

Andermaal een samenwerking met Ryuichi Sakamoto. Wat een parel is dit. Beetje een Bagagedrager en Up-y vibe. Prachtig dus

18. Some Kind of Fool

Een song die David op Secrets of the Beehive wilde, maar ze kregen 'm niet af. Kwam daarom later op de Everything and Nothing compilatie. Schitterende en longing song, heeft nog wel iets weg van de Japan sound.

17. Silver Moon

Zo'n beetje de perfecte song hè, zo voelt en klinkt het althans wel. Zalig flowende en melancholische song die kant A van Gone to Earth afsluit.

16. Nostalgia

Deze song past daar ook wel bij vind ik. Ook zo zalig mysterieus en maan-achtige sfeer. Nostalgisch mooi

15. Darkest Dreaming

Pracht van een afsluiter van Dead Bees on a Cake. Zo desolaat mooi, zucht! I don't ever wanna be alone with all my darkest dreaming...hold me close.

14. The Boy with the Gun

Was een instant fave bij eerste beluistering van Secrets of the Beehive. Prachtsong, prachtige boy-ish jeugdgevoel geeft het.

13. Café Europa

Waarom staat deze niet top 5? Maar ja geldt voor meer songs. Wat een zalig zomerse ethereal bliss klanken en zo heerlijk suave weer. Zucht! Van Dead Bees on a Cake.

12. Let the Happiness In

Faveje van johan de witt Prachtig de wijdsheid in deze song door de verschillende blazers en David zingt ook zo mooi hier, juweel van een song.

11. Forbidden Colours

Ontroerender dan deze worden ze niet gemaakt. Afsluiter van Secrets of the Beehive (mijn versie dan) en voor de film Merry Christmas Mr. Lawrence. Samenwerking tussen David en Ryuichi Sakamoto die ook in de film speelde naast David Bowie. Tearjerker van een song.

En toch zijn er 10 nog mooier

10. Wave

Zoals deze die ook makkelijk top 5 kan. Ook een instant fave van Gone to Earth. Heerlijk waaierende song en prachtig die jankende gitaar. Mooie sfeer ook, alsof je op die zwarte rotsen staat aan de kust tegen het donker worden

9. Orpheus

Misschien wel zijn 'mooiste' song! Zo sierlijk en prachtig wuivend, mooie tekst, mooie zang, lieflijke sound. De eerste song ooit die ik van hem hoorde. Kan ook zo top 3 staan.

Even eten en m’n hele top 10 is al geweest

Tell me...I've still a lot to eat

8. Thalheim

Weer zo'n zalige dode bij Uiterst suave weer, vooral het zoooo mooie refrein en de instrumentatie, helemaal naar het einde toe.

7. Blackwater

Faveje van vigil en van mij Weer zo'n heerlijk perfect liedje. Weer zo fijn laidback en sprankelend. Uiterst gevoelig en lieflijk. Van Rain Tree Crow.

6. Brilliant Trees

Onnavolgbare schitterende life questioning afsluiter van Brilliant Trees. De onzekerheid, de verlatenheid prachtig muzikaal verwoord inclusief een mooi sprankelend outro. There you stand making my life possible.

Morgen de top 5

Dan Tom Waits?

Speelde die niet ooit ook een Kerstman?

luigifort schreef:
7. Blackwater

Faveje van vigil en van mij

Zeker! Zou bij mij op t podium staan en bij jou dus bijna!

Mijn nummer 1 staat trouwens op 9 zie ik. Zo'n beetje de mooiste zanglijnen ooit gemaakt

Bij mij ook op 1, Orpheus

Die shifts between darkness and shadowy light vat zijn werk ook mooi samen, en dit nummer zeker.

Y'all still have a lot to learn

Ik geef me over

Rode lap op stier

O ja daarvoor

5. Before the Bullfight

Ik ga gewoon vrolijk verder Voor mij de fijnste track van Gone to Earth. Ik hou van dat laidback uitgesponnene en wat een sfeer ook. Een song van epische proportie!

johan de witt schreef:
Bij mij ook op 1, Orpheus

Waarom maken die lui zich hier niet enorm druk dat deze niet in de mume-finale staat of überhaupt in de Top 2000. Dat is pas een schande

Teveel love/Hate standaarddeviatie of al die onzin

Gast
geplaatst: vandaag om 21:47 uur

geplaatst: vandaag om 21:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.