Muziek / Toplijsten en favorieten / Kiss Luigi for Me: Siouxsie & the Banshees Top 50
zoeken in:
1
geplaatst: 15 december 2023, 14:50 uur
Klopt, wat onwennig na 10 jaar van de podia te zijn geweest.
Maar wel killer setlist.
Siouxsie Sioux Concert Setlist at Paradiso Grote Zaal, Amsterdam on May 4, 2023 | setlist.fm
Denk dat de meesten het wel halen hier
Maar wel killer setlist.
Siouxsie Sioux Concert Setlist at Paradiso Grote Zaal, Amsterdam on May 4, 2023 | setlist.fm
Denk dat de meesten het wel halen hier

2
geplaatst: 15 december 2023, 14:52 uur
Ken nog niet alles, dus eerst nog wat luisteren. Heb dat eerste album altijd anders gevonden dan de rest. Zie ook op Spoti een 4cd b sides. Dus wel wat luisterdruk 

2
geplaatst: 18 december 2023, 20:35 uur
Toch zeer opmerkelijk in 91 gezien hun achtergrond (als in gothic and dark) dat ze aan de haal gingen met een sample van Schoolly D dat Kiss them for me als percussie begeleidt (daar let ik als remix criticus meteen weer op
) weer pluspunt voor Siouxsie (en Garbage heeft hier heel goed opgelet)
2
geplaatst: 18 december 2023, 21:14 uur
Klopt idd, zowel dat laatste als eerste.
Heeft die ook bij Pearl van Chapterhouse de percussie gedaan?
Heeft die ook bij Pearl van Chapterhouse de percussie gedaan?
2
geplaatst: 18 december 2023, 21:42 uur
Yep ik hoorde hem in het midden, grappig weer 
Maar die drumbeat vanaf het begin is ook een bekende, hoor je ook in Sophie B Hawkins Damn I wish I was your lover.
Heerlijk nummer trouwens dat Pearl

Maar die drumbeat vanaf het begin is ook een bekende, hoor je ook in Sophie B Hawkins Damn I wish I was your lover.
Heerlijk nummer trouwens dat Pearl
2
geplaatst: 18 december 2023, 21:43 uur
Ja agreed, eigenlijk nog net iets beter wel dan Kiss Them For Me, vind ik 

1
geplaatst: 20 december 2023, 18:08 uur
50. Regal Zone
Gruizige mayhem, zo kun je early Siouxsie wel noemen
Helemaal met de stem van Siouxsie erbij is het muziek dat alle kanten op gaat, wel even wennen ivm met latere liedjes van ze. Maar eenmaal gewend is het heerlijk. Bij Regal Zone staat de stofzuiger maximaal in het rood, gotta love it, wat een drive ook 
Gruizige mayhem, zo kun je early Siouxsie wel noemen
Helemaal met de stem van Siouxsie erbij is het muziek dat alle kanten op gaat, wel even wennen ivm met latere liedjes van ze. Maar eenmaal gewend is het heerlijk. Bij Regal Zone staat de stofzuiger maximaal in het rood, gotta love it, wat een drive ook 
1
geplaatst: 20 december 2023, 18:33 uur
49. Halloween
Ook mayhem, maar meer verpakt als liedje. Die o zo bekende gitaarsound van the Banshees alsof iemand wanhopig vanuit de hel roept, heerlijk! Trick or treat.
Ook mayhem, maar meer verpakt als liedje. Die o zo bekende gitaarsound van the Banshees alsof iemand wanhopig vanuit de hel roept, heerlijk! Trick or treat.
1
geplaatst: 20 december 2023, 19:00 uur
48. Painted Bird
Die hard Siouxsie fans haakten (ten onrechte) af na JuJu, luister maar eens naar deze song. Zalig die rinkelende gitaren en ook hier weer die typische Siouxsie drive
Die hard Siouxsie fans haakten (ten onrechte) af na JuJu, luister maar eens naar deze song. Zalig die rinkelende gitaren en ook hier weer die typische Siouxsie drive

1
geplaatst: 20 december 2023, 19:06 uur
47. Cannibal Roses
B side van de Slowdive single. Als je alleen al die eerste minuut hoort vraag je je af waarom die het album niet gehaald heeft. Briljant, wat een intro!
B side van de Slowdive single. Als je alleen al die eerste minuut hoort vraag je je af waarom die het album niet gehaald heeft. Briljant, wat een intro!
1
geplaatst: 20 december 2023, 19:25 uur
46. Paradise Place
Padadadadum. Zalige track van Kaleidoscope, met een typische 80s sound in de onweerstaanbare lead gitaarriff, heerlijk!
Padadadadum. Zalige track van Kaleidoscope, met een typische 80s sound in de onweerstaanbare lead gitaarriff, heerlijk!
2
geplaatst: 20 december 2023, 19:29 uur
45. Candyman
Een van de 'minste' Siouxsie singles voor mij, maar goed genoeg om de lijst te halen. Fijne drive en mooi gitaarwerk, alleen dat stamperige had van mij niet zo gehoeven hier in dit geval, van het Tinderbox album.
Een van de 'minste' Siouxsie singles voor mij, maar goed genoeg om de lijst te halen. Fijne drive en mooi gitaarwerk, alleen dat stamperige had van mij niet zo gehoeven hier in dit geval, van het Tinderbox album.
1
geplaatst: 20 december 2023, 19:34 uur
44. Hall of Mirrors
Mysterieuze song van Siouxsie, prachtig gedaan met die toetsen. Maar het is een cover van Kraftwerk, een band waar ik nog eens moet induiken. Van Through the Looking Glass, aptly titled, hun coversalbum.
Mysterieuze song van Siouxsie, prachtig gedaan met die toetsen. Maar het is een cover van Kraftwerk, een band waar ik nog eens moet induiken. Van Through the Looking Glass, aptly titled, hun coversalbum.
1
geplaatst: 20 december 2023, 19:49 uur
43. Shooting Sun
B side van de This Wheel's on Fire single. Fijne song door vooral de onweerstaanbare backingtrack. Zalig geweefd gitaarwerk, prachtig!
B side van de This Wheel's on Fire single. Fijne song door vooral de onweerstaanbare backingtrack. Zalig geweefd gitaarwerk, prachtig!
1
geplaatst: 20 december 2023, 19:53 uur
42. Premature Burial
Terug naar de gruizigheid. Ook hier weer zo'n onweerstaanbaar heerlijke gitaarriff. Een song die zich heerlijk voortsleept. Van Join Hands, net als Regal Zone. Voor velen het ultieme Siouxsie album, voor mij niet
Terug naar de gruizigheid. Ook hier weer zo'n onweerstaanbaar heerlijke gitaarriff. Een song die zich heerlijk voortsleept. Van Join Hands, net als Regal Zone. Voor velen het ultieme Siouxsie album, voor mij niet

1
geplaatst: 20 december 2023, 19:55 uur
41. Placebo Effect
We blijven bij Join Hands. Lekker gruizig weer, fijne marching vaart weer. Ook hier weer zo'n heerlijke Magazine-esque gitaarriff
We blijven bij Join Hands. Lekker gruizig weer, fijne marching vaart weer. Ook hier weer zo'n heerlijke Magazine-esque gitaarriff

1
geplaatst: 20 december 2023, 20:52 uur
Ja, ook wel een Lovecats-feel, heerlijk nummer idd!
2Late ook idd
2Late ook idd

1
geplaatst: 20 december 2023, 20:59 uur
39. Overground
Een Siouxsie signature song. Iedereen kent deze melodie wel, van het debuut The Scream. Beetje The Passenger meets Rid of Me
Een Siouxsie signature song. Iedereen kent deze melodie wel, van het debuut The Scream. Beetje The Passenger meets Rid of Me

1
geplaatst: 20 december 2023, 21:00 uur
luigifort schreef:
43. Shooting Sun
(embed)
43. Shooting Sun
(embed)
Mooie ontdekking dit zeg! Heerlijk!
1
geplaatst: 20 december 2023, 21:01 uur
Nee hè, weer een bericht per ongeluk verwijderd.
40. O Baby
Deze Smiths-y opener van Siouxsie's laatste album The Rapture is een prachtige carefree en zomerse jangleheaven song. Doet me ook denken aan late CT en vooral deze johan de witt fave, https://m.youtube.com/watch?v=OJIeEIwZJtk, een b side van The Cure
40. O Baby
Deze Smiths-y opener van Siouxsie's laatste album The Rapture is een prachtige carefree en zomerse jangleheaven song. Doet me ook denken aan late CT en vooral deze johan de witt fave, https://m.youtube.com/watch?v=OJIeEIwZJtk, een b side van The Cure

* denotes required fields.