Muziek / Toplijsten en favorieten / Kiss Luigi for Me: Siouxsie & the Banshees Top 50
zoeken in:
1
geplaatst: 20 december 2023, 21:10 uur
38. The Killing Jar
Jeezus, kunnen die klotereclame's van de site af, een mens kan niet eens normaal een berichtje typen
Enfin, weer een onweerstaanbare, daar hebben we dat woord weer, song. De eerste van Peepshow. Woohoo.
Jeezus, kunnen die klotereclame's van de site af, een mens kan niet eens normaal een berichtje typen
Enfin, weer een onweerstaanbare, daar hebben we dat woord weer, song. De eerste van Peepshow. Woohoo.
1
geplaatst: 20 december 2023, 21:15 uur
37. Voodoo Dolly
Deze afsluiter van JuJu liet ik in eerste instantie links liggen, beetje langzame slowburner. Maar toen ik er eens echt voor ging zitten viel het kwartje. Een weergaloze opbouw in deze bezwerende song, het kruipt echt onder je huid.
Deze afsluiter van JuJu liet ik in eerste instantie links liggen, beetje langzame slowburner. Maar toen ik er eens echt voor ging zitten viel het kwartje. Een weergaloze opbouw in deze bezwerende song, het kruipt echt onder je huid.
3
geplaatst: 20 december 2023, 21:27 uur
36. Peek-A-Boo
Peepshow peepshow Altijd een feestje deze burlesque single en opener van Peepshow, heeft ook wel een Limburgs (of Amsterdam's) café sfeertje met die accordeon
Peepshow peepshow Altijd een feestje deze burlesque single en opener van Peepshow, heeft ook wel een Limburgs (of Amsterdam's) café sfeertje met die accordeon

1
geplaatst: 20 december 2023, 21:33 uur
35. Cry
De eerste van Superstition, Siouxsie mach 2, een totaal andere sound. Heerlijk roze suikerspin-achtig. Dit is gewoon een fijne song
De eerste van Superstition, Siouxsie mach 2, een totaal andere sound. Heerlijk roze suikerspin-achtig. Dit is gewoon een fijne song

1
geplaatst: 20 december 2023, 21:50 uur
34. Dear Prudence
Mooie standalone single uit 1983, deze cover van The Beatles. Zoals wel vaker kende ik de cover eerder dan het origineel. En eerlijk gezegd, doe mij maar deze versie
Mooie standalone single uit 1983, deze cover van The Beatles. Zoals wel vaker kende ik de cover eerder dan het origineel. En eerlijk gezegd, doe mij maar deze versie

1
geplaatst: 20 december 2023, 21:53 uur
33. Suburban Relapse
Heerlijke frenzy weer, dit keer van het debuut. Bowie-esque ook, komt vast door die sax
Heerlijke frenzy weer, dit keer van het debuut. Bowie-esque ook, komt vast door die sax

1
geplaatst: 20 december 2023, 21:59 uur
32. Carcass
Ook van het debuut. Wat is dit? R.E.M. meets the Ramones? In ieder geval een heerlijk aanstekelijke song
Ook van het debuut. Wat is dit? R.E.M. meets the Ramones? In ieder geval een heerlijk aanstekelijke song

1
geplaatst: 20 december 2023, 22:09 uur
31. This Wheel's on Fire
Andermaal een mooie cover, ik wist wel dat het een cover was, alleen niet dat het origineel van Bob Dylan was. Weer wat geleerd
Andermaal een mooie cover, ik wist wel dat het een cover was, alleen niet dat het origineel van Bob Dylan was. Weer wat geleerd

1
geplaatst: 20 december 2023, 22:22 uur
30. Running Town
Typische Hyaena song is dit, echt een rennende song ook. Robert Smith speelt mee op dit album en het was het eerste Siouxsie studioalbum dat ik kocht, dus een speciaal plekje in mijn zwartgallige hart
Typische Hyaena song is dit, echt een rennende song ook. Robert Smith speelt mee op dit album en het was het eerste Siouxsie studioalbum dat ik kocht, dus een speciaal plekje in mijn zwartgallige hart

1
geplaatst: 20 december 2023, 22:27 uur
29. Night Shift
Nee, niet The Names, die is id ook prachtig, ook niet The Commodores btw
Deze Night Shift is het centerpiece en een beetje het rustpunt op JuJu, mooi!
Nee, niet The Names, die is id ook prachtig, ook niet The Commodores btw
Deze Night Shift is het centerpiece en een beetje het rustpunt op JuJu, mooi!
1
geplaatst: 20 december 2023, 22:29 uur
1
geplaatst: 20 december 2023, 22:35 uur
R.E.M. meets the Ramones klopt wel een beetje bij Carcass 
Had ik er nooit in gehoord

Had ik er nooit in gehoord

2
geplaatst: 20 december 2023, 22:58 uur
28. Silly Thing
Fijne powerpop part deux
Deze is nog net wat lekkerder dan Cry 
Fijne powerpop part deux
Deze is nog net wat lekkerder dan Cry 
2
geplaatst: 20 december 2023, 23:36 uur
Leuk al die oude Siouxsie nummers hier. Gelukkig zijn Peek-A-Boo, Kiss Them for Me en Cities In Dust Nog niet geweest. Misschien staat die laatste wel op 1? Van mij mag het 
Edit: Peek-A-Boo is wel al geweest zie ik

Edit: Peek-A-Boo is wel al geweest zie ik

2
geplaatst: 20 december 2023, 23:50 uur
27. Cities in Dust
Wat een timing
Mooie single van Tinderbox natuurlijk, voor mij alleen geen top 10 werk. Wel zalig die belletjes 
Wat een timing
Mooie single van Tinderbox natuurlijk, voor mij alleen geen top 10 werk. Wel zalig die belletjes 
1
geplaatst: 20 december 2023, 23:55 uur
26. Swimming Horses
Mooie subterranean song van Siouxsie van Hyaena, hypnotiserend wel. En grappig om ze in die rare pakjes te zien incl. Robert
Mooie subterranean song van Siouxsie van Hyaena, hypnotiserend wel. En grappig om ze in die rare pakjes te zien incl. Robert

2
geplaatst: 21 december 2023, 07:19 uur
luigifort schreef:
36. Peek-A-Boo
(embed)
36. Peek-A-Boo
(embed)
dat was al een vroege (of lage Peek positie
)Is dit dark Gothic pop met SBS6 camping accordeon erdoorheen getrokken? XD
1
geplaatst: 21 december 2023, 10:21 uur
25. Belladonna
Het lieflijke Belladonna hoort eigenlijk perfect bij Swimming Horses. Zalig die hobo?
Het lieflijke Belladonna hoort eigenlijk perfect bij Swimming Horses. Zalig die hobo?
1
geplaatst: 21 december 2023, 10:24 uur
24. Slowdive
Slowdive when you dive slow Mooie eclectic afsluiter van A Kiss in the Dreamhouse, beetje haunting ook wel.
Slowdive when you dive slow Mooie eclectic afsluiter van A Kiss in the Dreamhouse, beetje haunting ook wel.
1
geplaatst: 21 december 2023, 10:28 uur
23. Icon
Het meest iconische nummer van Join Hands. Ik kende dit album nog niet zo goed. Deze steeg er bij herbeluistering boven alles uit. Krachtig!
Het meest iconische nummer van Join Hands. Ik kende dit album nog niet zo goed. Deze steeg er bij herbeluistering boven alles uit. Krachtig!
1
geplaatst: 21 december 2023, 10:52 uur
22. Fireworks
Mooie standalone single na JuJu, misschien de eerste keer dat ze echt wat radio friendly gingen klinken
Mooie standalone single na JuJu, misschien de eerste keer dat ze echt wat radio friendly gingen klinken

1
geplaatst: 21 december 2023, 10:54 uur
21. Face to Face
Fijne song van de film Batman Returns van Tim Burton, geproduceerd door Stephen Hague. Een beetje continuering van de Superstition sound van een jaar ervoor.
Fijne song van de film Batman Returns van Tim Burton, geproduceerd door Stephen Hague. Een beetje continuering van de Superstition sound van een jaar ervoor.
* denotes required fields.