Muziek / Toplijsten en favorieten / Two in a Row
zoeken in:
0
geplaatst: 11 maart 2006, 17:04 uur
Voor wie de lijstjesregen nog niet hard genoeg vindt gaan is er hier nog eentje.
Bij het integraal beluisteren van albums zul je vast af en toe denken: "Goh, wat lopen die liedjes toch vloeiend in elkaar over", of: "Tis toch wat hè, staan net de 2 beste nummers van dit album (of zelfs van de artiest) pal achter elkaar!"
Daar is dit lijstje op gebaseerd. Het gaat er dus om een rangschikking te maken van rijen van 2. Voorbeeld van een (begin van een) lijstje:
1. Radiohead: Ok Computer: Airbag- Paranoid Android
2. Pink Floyd: Dark Side: Money - Us And Them
3: Coldplay: Parachutes: Yellow - Trouble
Paar dingen nog:
- verzamel cd's uitgesloten
- Het kan dus voorkomen dat er in je lijst meerdere rijen van 1 album staan en een liedje kan daar dus 2 keer in staan (nr. 5 kan zowel met 4 als met 6 in de lijst voorkomen)
- Of je er een top 3,10,71,100 of 250 van maakt moet je zelf weten
Ik hoop dat het duidelijk is zo.
Bij het integraal beluisteren van albums zul je vast af en toe denken: "Goh, wat lopen die liedjes toch vloeiend in elkaar over", of: "Tis toch wat hè, staan net de 2 beste nummers van dit album (of zelfs van de artiest) pal achter elkaar!"
Daar is dit lijstje op gebaseerd. Het gaat er dus om een rangschikking te maken van rijen van 2. Voorbeeld van een (begin van een) lijstje:
1. Radiohead: Ok Computer: Airbag- Paranoid Android
2. Pink Floyd: Dark Side: Money - Us And Them
3: Coldplay: Parachutes: Yellow - Trouble
Paar dingen nog:
- verzamel cd's uitgesloten
- Het kan dus voorkomen dat er in je lijst meerdere rijen van 1 album staan en een liedje kan daar dus 2 keer in staan (nr. 5 kan zowel met 4 als met 6 in de lijst voorkomen)
- Of je er een top 3,10,71,100 of 250 van maakt moet je zelf weten
Ik hoop dat het duidelijk is zo.
0
geplaatst: 11 maart 2006, 17:28 uur
An Cat Dubh - Into The Heart.
Op Boy van U2. Dat is zo´n mooie overgang.
En van Morning Glory naar Champagne Supernova. Op What´s the Story... van Oasis.
Op Boy van U2. Dat is zo´n mooie overgang.
En van Morning Glory naar Champagne Supernova. Op What´s the Story... van Oasis.
0
geplaatst: 11 maart 2006, 17:40 uur
Tot nu toe kom ik alleen maar op 'The Chad Who Loved Me' & 'Mansun's Only Love Song' op 'Attack of The Grey Lantern' van Mansun, en (misschien een beetje flauw) 'Weeds' & 'Weeds II' van Pulp.
0
geplaatst: 11 maart 2006, 17:51 uur
duidelijk:
I Talk To The Wind --> Epitaph
op "In the Court of the Crimson King"
en natuurlijk
Son Et Lumiere --> Inertiatic ESP
op "De-loused in the Comatorium"
I Talk To The Wind --> Epitaph
op "In the Court of the Crimson King"
en natuurlijk
Son Et Lumiere --> Inertiatic ESP
op "De-loused in the Comatorium"
0
geplaatst: 11 maart 2006, 18:22 uur
Voor de duidelijkheid: het hoeft niet per se om een mooie overgang te gaan, het kan dus ook gaan om gewoon 2 ijzersterke nummers op een rij.
Hier mijn top 10:
1. Nick Drake: Bryter Layter: Northern Sky - Sunday
2. Dire Straits: Making Movies: Tunnel of Love - Romeo & Juliet
3. Tindersticks: Waiting For the Moon: Sometimes it Hurts -My Oblivion
4. Van Morrison: Astral Weeks: Astral Weeks - Beside You
5. Roger Waters: Amused to Death: It's a Miracle - Amused to Death
6. Neil Young: Harvest: Out on the Weekend - Harvest
7. Leonard Cohen: The Songs of..: Suzanne - Master Song
8. Townes van Zandt: Flyin' Shoes: No Place to Fall - Flyin' Shoes
9. Spinvis: Spinvis: Smalfilm - Voor ik Vergeet
10. Pearls Before Swine - The Use of Ashes: Rocket man - God Save the Child
Hier mijn top 10:
1. Nick Drake: Bryter Layter: Northern Sky - Sunday
2. Dire Straits: Making Movies: Tunnel of Love - Romeo & Juliet
3. Tindersticks: Waiting For the Moon: Sometimes it Hurts -My Oblivion
4. Van Morrison: Astral Weeks: Astral Weeks - Beside You
5. Roger Waters: Amused to Death: It's a Miracle - Amused to Death
6. Neil Young: Harvest: Out on the Weekend - Harvest
7. Leonard Cohen: The Songs of..: Suzanne - Master Song
8. Townes van Zandt: Flyin' Shoes: No Place to Fall - Flyin' Shoes
9. Spinvis: Spinvis: Smalfilm - Voor ik Vergeet
10. Pearls Before Swine - The Use of Ashes: Rocket man - God Save the Child
0
geplaatst: 11 maart 2006, 23:50 uur
Thick as a Brick Part 1 > Thick as a Brick Part 2 op Thick as a Brick van Jethro Tull 

0
geplaatst: 12 maart 2006, 04:56 uur
Poe, volgens mij kan ik er wel honderden noemen. 
De eerste paar tracks van Mansun's Attack Of The Grey Lantern werden al genoemd en dat is ook wel een erg goed voorbeeld inderdaad.
Verder:
Radiohead - Optimistic/In Limbo
Boards of Canada - eerste 2 nummers van Geogaddi
Nine Inch Nails - Closer/Ruiner

De eerste paar tracks van Mansun's Attack Of The Grey Lantern werden al genoemd en dat is ook wel een erg goed voorbeeld inderdaad.
Verder:
Radiohead - Optimistic/In Limbo
Boards of Canada - eerste 2 nummers van Geogaddi
Nine Inch Nails - Closer/Ruiner
0
geplaatst: 12 maart 2006, 19:07 uur
obsessed schreef:
Thick as a Brick Part 1 > Thick as a Brick Part 2 op Thick as a Brick van Jethro Tull

Lol, volledig mee eens! Zal nog ff nadenken over mijn lijstje, maar deze staat vast op nummertje 1.

0
geplaatst: 12 maart 2006, 19:27 uur
pauljojo schreef:
Lol, volledig mee eens! Zal nog ff nadenken over mijn lijstje, maar deze staat vast op nummertje 1.
(quote)

maar eigenlijk mag je het niet als twee delen zien hé, het is gewoon één nummer in twee gekapt. Bij A Passion Play mag dit kappen héél extreem genomen worden: het humoristische intermezzo The Hare Who Lost His Spectacles (dat eigenlijk maar zo'n vijf minuten duurt) vormt simpelweg het einde en het begin van part 1 en 2.
0
geplaatst: 12 maart 2006, 19:28 uur
Pearl Jam / Ten: Why Go - Black. Haast perfecte overgang naar de intro van Black
0
geplaatst: 12 maart 2006, 19:47 uur
Earlimart: The Movies - Lost At Sea
Prachtige twee-eenheid, en ik hou er ook wel van om als luisteraar af en toe in verwarring te worden verwacht. De titel van het tweede nummer is in dit geval het refrein van het eerste nummer.
Prachtige twee-eenheid, en ik hou er ook wel van om als luisteraar af en toe in verwarring te worden verwacht. De titel van het tweede nummer is in dit geval het refrein van het eerste nummer.
0
Snowman
geplaatst: 13 maart 2006, 18:52 uur
Zonder volgorde:
Wu Tang Clan: Enter the wu:
Can It Be All So Simple -Da Mystery of Chessboxin' -Wu-Tang Clan Ain't Nuthing Ta F' Wit - C.R.E.A.M. - Method - Protect Ya Neck - Tearz
Wu Tang Clan: Enter the wu:
Can It Be All So Simple -Da Mystery of Chessboxin' -Wu-Tang Clan Ain't Nuthing Ta F' Wit - C.R.E.A.M. - Method - Protect Ya Neck - Tearz
* denotes required fields.