MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Beste minuut muziek

zoeken in:
Het is helaas maar 1 minuut.

Nominaties en runner-ups horen hier ook niet thuis, kwestie van mensen eens te dwingen te kiezen.

Spektrum - Kinda New (Tiefschwarz vocal mix)

De brug vanaf 3:50 tot 4:50. Sowieso een geweldig nummer! _o_

hehe, verkeerd gelezen dus..

dan kies ik maar voor 4:10 tot 5:10 van Child In Time, die gitaarsolo, heerlijk

Een zeer goede keuze.

Van der Graaf Generator - The Sleepwalkers (van Godbluff), van 6:33 tot 7:33. Haha, geen hond kent dit natuurlijk, maar dit is wel zó'n lekkere, uittreding-bezorgende climax van een toch al geniaal opgebouwd nummer, dat ik er geen genoeg van kan krijgen. En zoals wel vaker, duurt 't ook hier eigenlijk langer dan een minuut.

Wolkenmeter schreef:
(quote)
Ik dacht eigenlijk meteen aan het stuk daar net voor: 1:57 - 2:48. Vooral live weten ze dat stukje echt goed te brengen.

En dat met náme 2.09 - 2.20

Twee pareltjes:

- Tool - Forty Six & 2
Ongelofelijk instrumentaal gitaar én drumgeweld. Het wonderbaarlijke van dit stuk is dat het op de seconde 1 minuut duurt: van 4.05 tot 5.05. Kick Ass!

- Genesis - Firth Of Fifth
De reprise van de piano-intro, zo rond de 5de à 6de minuut, heel overweldigend.

Distortiestuk in Windowlicker.

sxesven
Het stuk in Peach, Plum, Pear van Joanna Newsom met de massa overdubs. Het beste wat er ooit op plaat is gezet.

sxesven schreef:
Het stuk in Peach, Plum, Pear van Joanna Newsom met de massa overdubs. Het beste wat er ooit op plaat is gezet.

Prachtige nummer, maar wat zijn massa overdubs? Ik ben nu wel benieuwd op welk stuk je doelt, want het is echt een geniaal nummer.

sxesven
Overdubs, ach ja, vast foute terminologie, maar ik bedoel dus zo dat stukje met een hondertal Joanna's over elkaar heen geplakt. Los daarvan overigens inderdaad nog steeds een geniaal nummer.

"I am blue"

En zo nog een paar stukjes.

Gewoon Good Morning Captain van Slint vanaf 6:28 tot 7:28.

Jethro Tull - Thick as a brick 12:28-13:28 (en verdergaand tot 16:19)
Pearl Jam - Black (eigenlijk de laatste 2,5 minuut)
The Opposition - Very little glory: 0 - 1:04 (prachtig intro), maar vooral minuut 5 tot het eind (sorry, ik kan hier niet 1 minuut van maken )
Pink Floyd - Shine on you crazy diamond: Het hele intro maar vooral 4:00 minuut tot 5:09 en verder , waar langzaam die drums erbij komen. Ahhhhhh...)

Verder nog meer dingen waar ik niet op kan komen.

Het ging dus om 1 minuut, Paap.

herman schreef:
Het ging dus om 1 minuut, Paap.
Ja, ik weet het, ik smokkel een beetje, ik kan ook zeggen bijvoorbeeld: Nummer A: Minuut 4-5, 5-6 en 6-7 Mag dat dan wel?

Nee, ik bedoel dat je 1 (!) nummer kiest waaruit je ongeveer 1 minuut muziek kiest. Die paar seconden extra maakt niet uit natuurlijk.

- Het stukje van Kirk Hammet redelijk in het begin van "For Whom the bell Tolls". Vlak voor de tekst begint. (1:10 - 2:05)
- Het einde en begin van "the call of ktulu". (0:00 - 1:20) (7:45-8:50)
=> Beiden op the "RIDE THE LIGHTNING" (Ergens rond nr. 75 in de top 250)

Daarnaast kan ik niet echt iets bedenken dat er echt uit komt.

1:45-2:40 op "Black Horsmen" op "Abigail" van King Diamond.

herman schreef:
Nee, ik bedoel dat je 1 (!) nummer kiest waaruit je ongeveer 1 minuut muziek kiest. Die paar seconden extra maakt niet uit natuurlijk.
Oh, ja, op die fiets. Ik kon niet echt kiezen wat ik nou het beste vond. Volgens mij is dat onmogelijk te bepalen

Het outro van one Of Us Cannot Be Wrong van Leonard Cohen.

handsome_devil
Het is maar een paar seconde, maar de gil van Jamie Stewart (Xiu Xiu) in I Luv the Valley OH!

DutchViking
Marillion - Seasons End (5:20 - 6:47)

Prachtig, sfeervol instrumentaal stuk. In mijn verbeelding zie ik de neerdwarrelende sneeuwvlokjes al.

Marillion-De laatste minuut van "This Strange Engine".

Je hoort Steve Hogarth hier werkelijk zijn stembanden aan flarden zingen. Ik heb, zonder overdrijven, dit nummer zowel op plaat als live, nog nooit met droge ogen kunnen uitzitten/staan. Geweldig! Ik krijg al kippenvel als ik eraan denk.

Wat ben ik toch een watje...

EVANSHEWSON
Neem dan maar een stuk van één minuut uit THE GREAT GIG IN THE SKY van Pink Floyd, dààr waar Clare Torry haar méést intieme gezang ten beste geeft... hemels mooi!

Ik ga ook voor Radiohead, het stuk van 3.08 tot 4.07 in Climbing Up the Walls om precies te zijn, de paniek die er in dat stukje zit pakt me toch elke keer weer flink beet.

John Cage's 4'33", 1:27 tot en met 2:26 is werkelijk geniaal.

Ik denk toch Ship of Luna van Therion tussen 1:50 tot 2:50.
Die opbouw tot aan 1:50 en dan die mooie melodische muziek die daarna komt met die stemmen. Echt een prachtig nummer.
Je moet er echter wel voor in de stemming zijn, en het hard draaien.

Dj2Jelle
Paap_Floyd schreef:
Pink Floyd - Shine on you crazy diamond: Het hele intro maar vooral 4:00 minuut tot 5:09 en verder , waar langzaam die drums erbij komen. Ahhhhhh...)

Ja, Jaaa, JAA!! Die wou ik ook posten!

Minuut twee tot drie.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:55 uur

geplaatst: vandaag om 18:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.