Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 van 2006
zoeken in:
0
geplaatst: 30 december 2006, 22:24 uur
Ja, te mainstream zeker. Want komop, hoeveel mensen kennen die Burial nou? Ik vind t een beetje interessant doen.
0
geplaatst: 30 december 2006, 22:29 uur
VanDeGriend schreef:
(quote)
Oh ja...Oor...dat blad dat ik ieder jaar vergeet op te zeggen...en dat al 20 jaar.Vreemd ook dat Oor er ieder jaar in slaagt een lijst te produceren waarvan je denkt...hoe komen ze er op...muv dan van die nummer 1. Aardig plaatje hoor...maar t beste van 2006 ? Dan zou het wel heel droevig geweest zijn allemaalDie Monkeys begrijp ik dan weer wel, het lag er al sinds januari dik bevenop dat dat de nummer 1 werd. Maar ja, OOR profileert zich wat mij betreft net iets te veel als de Nederlandse NME.
Vorig jaar maakte ik me er zo boos over dat QOTSA straal werd genegeerd. Maar nu weet ik wel beter. Middelmatige debuutplaatjes zijn blijkbaar heilig bij OOR.
0
geplaatst: 31 december 2006, 00:02 uur
De stemmen zijn binnen!
Het MusicMeter-team gaat vannacht onder het genot van een beker warme chocolademelk alle stemmen tellen, hertellen en nog 's tellen, en we hopen morgenmiddag om 12.00 uur precies met de uitslag te komen.
Het MusicMeter-team gaat vannacht onder het genot van een beker warme chocolademelk alle stemmen tellen, hertellen en nog 's tellen, en we hopen morgenmiddag om 12.00 uur precies met de uitslag te komen.
0
geplaatst: 31 december 2006, 02:46 uur
M'n ingevulde lijstje (was helaas net te laat met Good Stuff House en Svarte Greiner):
01. Liars - Drum's Not Dead
02. Joanna Newsom - Ys
03. Destroyer - Destroyer's Rubies
04. Keith Fullerton Whitman - Lisbon
05. Man Man - Six Demon Bag
06. Beirut - Gulag Orkestar
07. Xanopticon - Psicicite
08. Ochre - Lemodie
09. My Latest Novel - Wolves
10. Sibylle Baier - Colour Green
01. Liars - Drum's Not Dead
02. Joanna Newsom - Ys
03. Destroyer - Destroyer's Rubies
04. Keith Fullerton Whitman - Lisbon
05. Man Man - Six Demon Bag
06. Beirut - Gulag Orkestar
07. Xanopticon - Psicicite
08. Ochre - Lemodie
09. My Latest Novel - Wolves
10. Sibylle Baier - Colour Green
0
geplaatst: 31 december 2006, 12:03 uur
Het beste album van 2006: Whatever People Say I Am, That's What I'm Not
In de maand december voerden 429 gebruikers van MusicMeter.nl een persoonlijke top 10 in over het jaar 2006. Whatever People Say I Am, That's What I'm Not van Arctic Monkeys kwam daarbij als beste album uit de bus. Het album liet daarbij Black Holes and Revelations van Muse en 10,000 Days van Tool achter zich.
De volledige top 100 over het muziekjaar 2006 vind je via http://www.musicmeter.nl/list/top2006
In de maand december voerden 429 gebruikers van MusicMeter.nl een persoonlijke top 10 in over het jaar 2006. Whatever People Say I Am, That's What I'm Not van Arctic Monkeys kwam daarbij als beste album uit de bus. Het album liet daarbij Black Holes and Revelations van Muse en 10,000 Days van Tool achter zich.
De volledige top 100 over het muziekjaar 2006 vind je via http://www.musicmeter.nl/list/top2006
0
titan (crew)
geplaatst: 31 december 2006, 12:07 uur
Weinig verrassende lijst. Had alleen Thom Yorke niet zo hoog ingeschat.
0
geplaatst: 31 december 2006, 12:08 uur
Haha, mooi om "Layering Buddha" van Robert Henke toch onderaan in de lijst te zien. 
Interessant ook om deze lijst naast de reguliere 2006 lijst te leggen.

Interessant ook om deze lijst naast de reguliere 2006 lijst te leggen.
0
geplaatst: 31 december 2006, 12:10 uur
Nux Vomica is bij mij het enige album uit de top 10 dat boven de 3,0 scoort. Wel opvallend.
Maar goed, ik vind het wel een mooie lijst.
Volgend jaar weer, wat mij betreft.
Maar goed, ik vind het wel een mooie lijst.
Volgend jaar weer, wat mij betreft.

0
geplaatst: 31 december 2006, 12:12 uur
Wat me ook opvalt is dat sommige albums veel minder stemmen nodig hebben gehad om hoog te komen in de lijst. Zo wordt Orphans veel minder genoemd dan Stadium Arcadium, maar doordat ie gemiddeld ergens tussen de 3e en 4e plek wordt gezet, eindigt ie toch hoger. En Sylvan wordt gemiddeld zelfs op een 2e plek gezet en haalt zo met 6 stemmen toch de eindlijst.
0
geplaatst: 31 december 2006, 12:16 uur
Hmmm, ik vind het absoluut geen mooie lijst. Je kunt merken dat er niet veel mensen van de harde kern hebben gestemd (zie nummer 1). Staat toch wel veel troep in de top 10.
Ook opvallend, Johnny Cash is het hele jaar het hoogst gewaardeerde album geweest en hier slechts op een 20e plaats..
Op een of andere manier had ik een hele andere lijst verwacht, weet niet precies waarom.
Ook opvallend, Johnny Cash is het hele jaar het hoogst gewaardeerde album geweest en hier slechts op een 20e plaats..
Op een of andere manier had ik een hele andere lijst verwacht, weet niet precies waarom.
0
geplaatst: 31 december 2006, 12:26 uur
Ken er geen van deze hele lijst. Dat zal ook wel niemand verbazen... Geen enkele score staat erin. Dat was bij eerdere jaren wel het geval 

0
titan (crew)
geplaatst: 31 december 2006, 12:27 uur
Als je de rotatielijst regelmatig in de gaten houdt kun je onmogelijk verrast zijn door deze top 10.
0
geplaatst: 31 december 2006, 12:27 uur
musicfriek schreef:
Hmmm, ik vind het absoluut geen mooie lijst. Je kunt merken dat er niet veel mensen van de harde kern hebben gestemd (zie nummer 1). Staat toch wel veel troep in de top 10.
De harde kern is maar een klein groepje, dat weegt echt niet op tegen de mensen die hier minder actief maar evengoed aanwezig zijn.
0
geplaatst: 31 december 2006, 12:31 uur
Ja, klopt hebben jullie gelijk in, misschien ben ik teveel gefixeerd geweest op dat kleine groepje. Maar ik had een hoop albums veel hoger verwacht.
0
geplaatst: 31 december 2006, 12:42 uur
Nog de helft van mijn lijstje heeft het tot de top 100 geschopt, dat valt alleszins mee.
Jammer dat de top 10 totaal geen verassingen kent.
Jammer dat de top 10 totaal geen verassingen kent.
0
geplaatst: 31 december 2006, 12:50 uur
Toch knap dat Opgezwolle in een compleet door rock gedomineerde lijst nog de top 10 weet te halen. Valt me wel tegen dat Blaxtar de lijst niet weet te halen, is toch een soort van mijlpaal.
0
geplaatst: 31 december 2006, 12:59 uur
neo schreef:
Ken er geen van deze hele lijst. Dat zal ook wel niemand verbazen... Geen enkele score staat erin. Dat was bij eerdere jaren wel het geval

Speciaal voor jou: Dream Theater - Score (2006)

0
sxesven
geplaatst: 31 december 2006, 12:59 uur
musicfriek schreef:
Ja, klopt hebben jullie gelijk in, misschien ben ik teveel gefixeerd geweest op dat kleine groepje. Maar ik had een hoop albums veel hoger verwacht.
Ditto.

0
geplaatst: 31 december 2006, 13:54 uur
Ik geloof niet dat er eentje uit mijn top 10 instaat. Daar doe je dan zo je best voor 

0
geplaatst: 31 december 2006, 14:12 uur
De eerste uit mijn top10 staat op nr. 61: Liars. De andere twee op 86 (Destroyer) en 91 (Band Of Horses).
0
geplaatst: 31 december 2006, 14:15 uur
Yak schreef:
De eerste uit mijn top10 staat op nr. 61: Liars.
De eerste uit mijn top10 staat op nr. 61: Liars.
Hier idem. Dat is zo'n plaat die ik stiekum toch wat hoger had verwacht.
0
geplaatst: 31 december 2006, 14:45 uur
Wat een ongelooflijk tegenvallende lijst
Maar één album uit mijn top 10 erin. Dat is John Legend's Once Again
Maar één album uit mijn top 10 erin. Dat is John Legend's Once Again
0
geplaatst: 31 december 2006, 14:47 uur
titan schreef:
en terecht, mijn nummer 1

0
Mojo Pin
geplaatst: 31 december 2006, 14:50 uur
The Strokes in de top 30, valt me erg mee. Verder goed om te zien dat Pearl Jam hoog is geëindigd, een mooie comeback 

0
titan (crew)
geplaatst: 31 december 2006, 15:21 uur
4 nummers uit mijn top 10 staan in de top 100
2. Muse (bij mij op 8 )
12. Placebo (bij mij op 1)
21. Keane (bij mij op 3)
100. She wants revenge (bij mij op 5)
2. Muse (bij mij op 8 )
12. Placebo (bij mij op 1)
21. Keane (bij mij op 3)
100. She wants revenge (bij mij op 5)