Muziek / Toplijsten en favorieten / Album Top 100 (Studio Brussel)
zoeken in:
0
geplaatst: 26 mei 2006, 13:43 uur
Zopas de nieuwe top 100 van SB bekeken.
Leuke vaststellingen:
- Er is een beetje plaats voor meesterwerkjes (van o.a. Pink Floyd, The Cure, Simple Minds, Fleetwood Mac). De plaatsen zijn vaak wel belachelijk laag, maar ze staan er toch in.
- Eminem is verdwenen. Dus toch een ééndagsvlieg. Wat heeft men veel tralala gemaakt over die man, nu past hij niet meer in de lijst.
Irritante en lachwekkende vaststellingen:
- Nirvana op 1. Dat zegt al genoeg en eigenlijk is het tijdverlies verder te kijken. Ik heb het toch maar gedaan.
- 'How To Dismantle An Atomic Bomb' van U2 aanwezig. Het bewijs dat Bono maar een scheet moet laten en dit als goed beschouwd wordt. 'Black & White' van Simple Minds is stukken beter, maar komt niet voor. Let wel, ik zeg niet dat 'Black & White' er bijhoort.
- Geen plaats voor Kate Bush, Suzanne Vega, Mike Oldfield, Vangelis, Eric Clapton, Dire Straits, Elvis Costello, Leonard Cohen ... Sorry hoor, maar albums als 'Tubular Bells', 'The Songs Of Leonard Cohen' en 'The Hounds Of Love' zijn grensverleggend. Het feit dat dit genegeerd wordt, maar wel groepjes als Green Day en Zornik opgenomen zijn, maakt het geheel wel heel gedateerd en ongeloofwaardig.
Conclusie: lijstjes zijn maar lijstjes en stellen niks voor. Ze geven de mening weer van een aantal mensen. Jammer genoeg een aantal mensen die geen rekening houden met tijdloze werken, maar wel alleen kijken naar wat ze nu goed vinden. Hoe verklaar je anders de aanwezigheid van 'How To Dismantle An Atomic Bomb' en de afwezigheid van 'The Unforgettable 'Fire'? Jammer genoeg ook een aantal mensen die mee lopen met de kudde. Hoe verklaar je anders een eerste plaats voor Nirvana?
Leuke vaststellingen:
- Er is een beetje plaats voor meesterwerkjes (van o.a. Pink Floyd, The Cure, Simple Minds, Fleetwood Mac). De plaatsen zijn vaak wel belachelijk laag, maar ze staan er toch in.
- Eminem is verdwenen. Dus toch een ééndagsvlieg. Wat heeft men veel tralala gemaakt over die man, nu past hij niet meer in de lijst.
Irritante en lachwekkende vaststellingen:
- Nirvana op 1. Dat zegt al genoeg en eigenlijk is het tijdverlies verder te kijken. Ik heb het toch maar gedaan.
- 'How To Dismantle An Atomic Bomb' van U2 aanwezig. Het bewijs dat Bono maar een scheet moet laten en dit als goed beschouwd wordt. 'Black & White' van Simple Minds is stukken beter, maar komt niet voor. Let wel, ik zeg niet dat 'Black & White' er bijhoort.
- Geen plaats voor Kate Bush, Suzanne Vega, Mike Oldfield, Vangelis, Eric Clapton, Dire Straits, Elvis Costello, Leonard Cohen ... Sorry hoor, maar albums als 'Tubular Bells', 'The Songs Of Leonard Cohen' en 'The Hounds Of Love' zijn grensverleggend. Het feit dat dit genegeerd wordt, maar wel groepjes als Green Day en Zornik opgenomen zijn, maakt het geheel wel heel gedateerd en ongeloofwaardig.
Conclusie: lijstjes zijn maar lijstjes en stellen niks voor. Ze geven de mening weer van een aantal mensen. Jammer genoeg een aantal mensen die geen rekening houden met tijdloze werken, maar wel alleen kijken naar wat ze nu goed vinden. Hoe verklaar je anders de aanwezigheid van 'How To Dismantle An Atomic Bomb' en de afwezigheid van 'The Unforgettable 'Fire'? Jammer genoeg ook een aantal mensen die mee lopen met de kudde. Hoe verklaar je anders een eerste plaats voor Nirvana?
0
geplaatst: 26 mei 2006, 14:30 uur
Smaken verschillen zeker. Nevermind valt goed in de smaak bij de grootste gemene deler, resultaat is dat 'ie op 1 staat.
Maar al dat U2-gedoe is inderdaad overdreven. Ik was al héél erg blij dat mijn stem voor Lateralus resultaat had: Van 41 naar 14...
Ik weet niet of je de uitzending hebt gevolgd,maar het was ronduit schandalig hoe 'Shine On You crazy diamond' werd stopgezet enkele minuten voordat de zang in moest vallen. dan kan je evengoed niets laten horen.
Zitten ze dus tijd te sparen overal zodat ze toch maar green day's american idiot volledig kunnen laten horen met volledige nagalm van het laatste akkoord, zodat uiteindelijk enkel nog tijd over was om Breed te draaien van Nevermind. Het zou me niets verbazen moest hij dat nummer draaien om ervoor te zorgen dat het album volgend jaar niet meer op 1 staat
;
Maar al dat U2-gedoe is inderdaad overdreven. Ik was al héél erg blij dat mijn stem voor Lateralus resultaat had: Van 41 naar 14...
Ik weet niet of je de uitzending hebt gevolgd,maar het was ronduit schandalig hoe 'Shine On You crazy diamond' werd stopgezet enkele minuten voordat de zang in moest vallen. dan kan je evengoed niets laten horen.
Zitten ze dus tijd te sparen overal zodat ze toch maar green day's american idiot volledig kunnen laten horen met volledige nagalm van het laatste akkoord, zodat uiteindelijk enkel nog tijd over was om Breed te draaien van Nevermind. Het zou me niets verbazen moest hij dat nummer draaien om ervoor te zorgen dat het album volgend jaar niet meer op 1 staat
;
0
geplaatst: 26 mei 2006, 17:34 uur
The Triffids op 67, dat geeft de burger pas moed.
IIG is het een VEEL betere lijst dan de belachelijke 'Hemelse 100' van 3Fm.
Wat een belachelijk station is dat toch.
IIG is het een VEEL betere lijst dan de belachelijke 'Hemelse 100' van 3Fm.
Wat een belachelijk station is dat toch.
0
geplaatst: 26 mei 2006, 20:22 uur
0
geplaatst: 26 mei 2006, 21:01 uur
Om heel eerlijk te zijn heb ik wel betere lijsten gezien....Maar ja, zo'n lijst blijft natuurlijk subjectief en verandert toch weer elk jaar, net als bij een klein kind zijn lievelingseten om de dag veranderd. Kortom: zo'n lijst zegt niet heel erg veel 

0
geplaatst: 26 mei 2006, 21:12 uur
Betere lijst dan de nederlandse lijsten in ieder geval. Staan regelrechte klassiekers in en muziek die tenminste goed te pruimen valt ipv. interessantdoenerij. Helaas missen ook weer veel essentiële albums, maar dat hou je altijd. Kan best met deze lijst door een deur, Belgie blijft een land met propere muzieksmaak 

0
geplaatst: 27 mei 2006, 02:48 uur
fantastisch dat ik op teletext weer las van nirvana's "debuutalbum" nevermind ...
0
geplaatst: 27 mei 2006, 11:15 uur
Nog een ergernis:
niks van Genesis en Roxy Music
meerdere malen The Red Hot Chili P(o)eppers'
Inderdaad een belachelijke lijst.
En dus verspil ik er geen woorden meer aan.
niks van Genesis en Roxy Music
meerdere malen The Red Hot Chili P(o)eppers'
Inderdaad een belachelijke lijst.
En dus verspil ik er geen woorden meer aan.
0
geplaatst: 27 mei 2006, 13:17 uur
De hoge noteringen van smashing pumpkins (jaren 90 nostalgiebandje), red hot chili wankers (beetje hetzelfde verhaal) en dEUS doen een beetje lachwekkend aan ja, maar laatstgenoemde is wel te begrijpen natuurlijk voor een belgische radiozender 

0
geplaatst: 27 mei 2006, 13:20 uur
orbit schreef:
De hoge noteringen van smashing pumpkins (jaren 90 nostalgiebandje), red hot chili wankers (beetje hetzelfde verhaal) en dEUS doen een beetje lachwekkend aan ja, maar laatstgenoemde is wel te begrijpen natuurlijk voor een belgische radiozender
In de Tijdloze 100 van StuBru staat dEUS zelfs 6 (!) keer, wat natuurlijk zwaar overschat is, vind ik ook.
0
geplaatst: 27 mei 2006, 17:38 uur
musicboy schreef:
Geen plaats voor Kate Bush, Suzanne Vega, Mike Oldfield, Vangelis, Eric Clapton, Dire Straits, Elvis Costello, Leonard Cohen
Geen plaats voor Kate Bush, Suzanne Vega, Mike Oldfield, Vangelis, Eric Clapton, Dire Straits, Elvis Costello, Leonard Cohen
Dus toch ééndagsvliegen. Wat heeft men veel tralala gemaakt over die artiesten, nu passen ze niet eens meer in de lijst.

0
Snowman
geplaatst: 27 mei 2006, 17:55 uur
herman schreef:
Dus toch ééndagsvliegen. Wat heeft men veel tralala gemaakt over die artiesten, nu passen ze niet eens meer in de lijst.
(quote)
Als buiten staander van deze muziek heb ik Eric wel eens gehoord & ken ik Costello van naam. Dus het zijn denk ik wel eendags vliegen.
0
geplaatst: 27 mei 2006, 18:33 uur
Het heeft zoveel te maken met het luisterpubliek. Kijk naar de lijsten van 3FM en Studio Brussel, en je ziet toch wel behoorlijk veel overeenkomsten. Als je daarna een blik werpt op de Album Top 100 van Radio 2, zie je echt een compleet andere lijst. Daar zie je geen RHCP, geen Nirvana, geen Metallica, geen Pearl Jam etc. Wel Crosby, Stills, Nash & Young op 2. Dat de gemiddelde leeftijd van de Radio 2-luisteraar beduidend hoger ligt dan die van de Studio Brussel-luisteraar, blijkt wel uit het feit dat in de top-10 van de lijst van Radio 2 geen enkel album uit de jaren '90 voorkomt (hoogstgenoteerde jaren '90 album in deze lijst is "Innuendo" van Queen (28)). In de top-10 van Studio Brussel staan op Pink Floyd na juist alleen maar albums die in dit decennium gemaakt zijn. Zo is zo'n lijst echt een weerspiegeling van de smaak van de luisteraars van de betreffende zender.
Overigens, wat een overkill op Hemelvaartsdag zeg. Radio 2, 3FM, Studio Brussel en Radio Veronica: allemaal een albumlijst. Ik vond die van Studio Brussel dan toch het leukst...
Overigens, wat een overkill op Hemelvaartsdag zeg. Radio 2, 3FM, Studio Brussel en Radio Veronica: allemaal een albumlijst. Ik vond die van Studio Brussel dan toch het leukst...
0
geplaatst: 27 mei 2006, 20:17 uur
De vraag is dan: is de stubruluisteraar te jong of de radio2luisteraar te oud? Het feit dat een -niet eens zo goede- plaat van Queen de hoogte 90's-plaat is vind ik ook niet echt redelijk hoor. 
Ik vond de top goed meevallen eigenlijk. Je kan natuurlijk altijd wel commentaar gaan leveren, maar over het algemeen vond ik de top vrij goed. Er zijn ook positieve vaststellingen...
-Pink Floyd stijgt enorm! Ik heb niets met deze band, maar veel mensen wel, dus lijkt me dat goed nieuws voor de 'klassiekers'.
-Coldplay uit de top 10!
-Tool stijgt enorm!
-Smashing Pumpkins stijgen! (dat is misschien subjectief
)
-Kid A stijgt enorm!
-Twee platen van Pixies in de top 20 (of net niet!
)
Dat vind ik toch allemaal zaken die aantonen dat het niet per sé de meest commerciële albums zijn die hoog scoren. En oké, American Idiot komt erin, maar hoe je het ook draait of keert, American Idiot is één van de beste punkplaten ooit! Nu hoor ik iedereen al afkomen met Sex Pistols en blabla. Akkoord, die hebben ook goed werk geleverd, maar als we eerlijk zijn, Sex Pistols is vooral nostalgie & status. Veel mensen gaan boos zijn als ik dit zeg, maar denk er eens over na. Is Never mind the bollocks werkelijk zoveel beter dan American Idiot? Of is het jeugdsentiment/anarchisme/status enzo?
Bovendien zou ik ook graag zeggen: het zijn er maar 100 hé! Hoeveel wereldalbums hebben we wel niet gehad de laatste decennia. Uiteraard vallen er véél albums uit de boot! Jammer, maar het is zo.
Tot slot: ik vond deze album 100 één van de betere die ik ooit hoorde. Maarja, zoiets is uiteraard subjectief.

Ik vond de top goed meevallen eigenlijk. Je kan natuurlijk altijd wel commentaar gaan leveren, maar over het algemeen vond ik de top vrij goed. Er zijn ook positieve vaststellingen...
-Pink Floyd stijgt enorm! Ik heb niets met deze band, maar veel mensen wel, dus lijkt me dat goed nieuws voor de 'klassiekers'.
-Coldplay uit de top 10!
-Tool stijgt enorm!
-Smashing Pumpkins stijgen! (dat is misschien subjectief
)-Kid A stijgt enorm!
-Twee platen van Pixies in de top 20 (of net niet!
)Dat vind ik toch allemaal zaken die aantonen dat het niet per sé de meest commerciële albums zijn die hoog scoren. En oké, American Idiot komt erin, maar hoe je het ook draait of keert, American Idiot is één van de beste punkplaten ooit! Nu hoor ik iedereen al afkomen met Sex Pistols en blabla. Akkoord, die hebben ook goed werk geleverd, maar als we eerlijk zijn, Sex Pistols is vooral nostalgie & status. Veel mensen gaan boos zijn als ik dit zeg, maar denk er eens over na. Is Never mind the bollocks werkelijk zoveel beter dan American Idiot? Of is het jeugdsentiment/anarchisme/status enzo?

Bovendien zou ik ook graag zeggen: het zijn er maar 100 hé! Hoeveel wereldalbums hebben we wel niet gehad de laatste decennia. Uiteraard vallen er véél albums uit de boot! Jammer, maar het is zo.
Tot slot: ik vond deze album 100 één van de betere die ik ooit hoorde. Maarja, zoiets is uiteraard subjectief.
0
geplaatst: 27 mei 2006, 21:06 uur
Er werkelijk niets goed aan dit lijstje, zo saai en slecht als het maar kan zijn. Dat zegt alles over de StuBru luisteraars
.
.
0
geplaatst: 27 mei 2006, 21:16 uur
Ik heb ook naar de uitzending geluisterd, er is altijd wel iets te zeggen over zo'n lijst. Ieder jaar hoor je hetzelde geklaag van mensen: te veel platen uit de jaren 90, te voorspelbare top 10, die en die artiest ontbreken. Ach ja we kunnen er over blijven zeuren! Zelfs Marcel Vanthilt, presentator van de top 100 liet zijn afkeuring blijken. Ik probeer me er niet meer aan te ergeren. Beschouw het gewoon als een paar uur goede muziek, waar ook af en toe eens minderen dingen aan bod komen. Ik heb nog nooit een lijst gezien of gehoord, waar niemand commentaar op had.
Waar is dan nog de functie van zo'n lijst? Het is niet de bedoeling om ieder album dat in de lijst staat te analyseren en te beoordelen hoe hoog het wel had moeten staan of welke platen er niet mochten instaan.
Wel leuk was dat er in de humo van deze week een artikel instaat van albums die de top 100 nooit zullen halen, maar die kwalitatief niets moeten onderdoen voor die albums. Misschien zouden ze zoiets moeten uitzenden, maarja dan zullen er ook weer mensen zijn die klagen dat er te veel "onbekende" muziek wordt gedraait!
Waar is dan nog de functie van zo'n lijst? Het is niet de bedoeling om ieder album dat in de lijst staat te analyseren en te beoordelen hoe hoog het wel had moeten staan of welke platen er niet mochten instaan.
Wel leuk was dat er in de humo van deze week een artikel instaat van albums die de top 100 nooit zullen halen, maar die kwalitatief niets moeten onderdoen voor die albums. Misschien zouden ze zoiets moeten uitzenden, maarja dan zullen er ook weer mensen zijn die klagen dat er te veel "onbekende" muziek wordt gedraait!
0
geplaatst: 29 mei 2006, 13:15 uur
Toon1 schreef:
Er werkelijk niets goed aan dit lijstje, zo saai en slecht als het maar kan zijn. Dat zegt alles over de StuBru luisteraars
.
. Dan zegt het ook veel over de MuM-gebruikers, want in de top 20 staan maar liefst 13 platen die ook hier in de top 20 staan...
0
geplaatst: 29 mei 2006, 15:37 uur
ZERO schreef:
Dan zegt het ook veel over de MuM-gebruikers, want in de top 20 staan maar liefst 13 platen die ook hier in de top 20 staan...
(quote)
Dan zegt het ook veel over de MuM-gebruikers, want in de top 20 staan maar liefst 13 platen die ook hier in de top 20 staan...
En de rest ook in de top 40
0
geplaatst: 29 mei 2006, 17:43 uur
Snowman schreef:
Als buiten staander van deze muziek heb ik Eric wel eens gehoord & ken ik Costello van naam. Dus het zijn denk ik wel eendags vliegen.
(quote)
Herman, ben je altijd de leukste thuis?
Snowman, kom je van een andere planeet of ben je pas 8?
Voor alle duidelijkheid: niet grof bedoeld.
0
geplaatst: 29 mei 2006, 19:19 uur
dircky007 schreef:
Wel leuk was dat er in de humo van deze week een artikel instaat van albums die de top 100 nooit zullen halen, maar die kwalitatief niets moeten onderdoen voor die albums.
Wel leuk was dat er in de humo van deze week een artikel instaat van albums die de top 100 nooit zullen halen, maar die kwalitatief niets moeten onderdoen voor die albums.
Dat lijstje wil ik wel eens zien!
0
geplaatst: 30 mei 2006, 00:17 uur
ZERO schreef:
(quote)
Veel van die platen komen overeen met wat er in de MuMe top250 staat, maar daar zijn sommige mensen te snobistisch voor geworden. Die luisteren liever naar een amuzikale pias die alleen maar experimenteert om het experimenteren dan een goede band die prima nummers kan schrijven. Zielig eigenlijk

Nogmaals, er staan gewoon prima platen tussen die er allezins tussenhoren

0
Toine Rorije
geplaatst: 30 mei 2006, 00:31 uur
orbit schreef:
Veel van die platen komen overeen met wat er in de MuMe top250 staat, maar daar zijn sommige mensen te snobistisch voor geworden. Die luisteren liever naar een amuzikale pias die alleen maar experimenteert om het experimenteren dan een goede band die prima nummers kan schrijven. Zielig eigenlijk
Je hebt gelijk, middle of the roadmuziek kan ook ontzettend spannend zijn..

0
geplaatst: 30 mei 2006, 06:49 uur
Toine Rorije schreef:
(quote)
Nouja jongen, als je pink floyd, the cure, radiohead, massive attack, lou reed, joy division, bowie, beatles, triffids, simple minds, smiths of the clash allemaal als saai, oninteressant en middle of the road wilt afdoen ga je gang hoor. Ik denk dat je dan wel wat van de mooiste muziek op deze aardkloot misloopt, maargoed

0
Toine Rorije
geplaatst: 30 mei 2006, 13:40 uur
orbit schreef:
Nouja jongen, als je pink floyd, the cure, radiohead, massive attack, lou reed, joy division, bowie, beatles, triffids, simple minds, smiths of the clash allemaal als saai, oninteressant en middle of the road wilt afdoen ga je gang hoor. Ik denk dat je dan wel wat van de mooiste muziek op deze aardkloot misloopt, maargoed
(quote)
Huh? Van de meeste van de artiesten die je daar noemt ken ik zowat alle albums en die kan ik ook zeker waarderen (waarschijnlijk evenveel als jij zelfs). Ik zeg alleen dat er genoeg albums zijn waar muzikaal nog veel meer aan te beleven valt en dat die laatste zin van je dus eerder op jou van toepassing is dan op mij.

0
geplaatst: 30 mei 2006, 14:37 uur
Toine Rorije schreef:
Huh? Van de meeste van de artiesten die je daar noemt ken ik zowat alle albums en die kan ik ook zeker waarderen (waarschijnlijk evenveel als jij zelfs). Ik zeg alleen dat er genoeg albums zijn waar muzikaal nog veel meer aan te beleven valt en dat die laatste zin van je dus eerder op jou van toepassing is dan op mij.
Dat is toch zoal wat er in deze top100 staat hoor.. dus zo beroerd is het allemaal niet. Gezien je leeftijd denk ik trouwens (niet beledigend bedoelt verder) dat ik waarschijnlijk al heel wat meer muziek heb gehoord die van de middle afwijkt dan jij
Ik zit alleen niet meer in een fase dat ik dat dan persé beter vind dan de bands die er groot mee zijn geworden.. integendeel vaak. Ik kan muziek inmiddels echt wel duiden op zijn waarde en veel van dat experiment waar ik vroeger zo mee wegliep (ook om lekker apart te zijn natuurlijk) heeft de tand des tijds volstrekt niet doorstaan.
0
geplaatst: 30 mei 2006, 20:40 uur
orbit schreef:
Dat is toch zoal wat er in deze top100 staat hoor.. dus zo beroerd is het allemaal niet. Gezien je leeftijd denk ik trouwens (niet beledigend bedoelt verder) dat ik waarschijnlijk al heel wat meer muziek heb gehoord die van de middle afwijkt dan jij
Ik zit alleen niet meer in een fase dat ik dat dan persé beter vind dan de bands die er groot mee zijn geworden.. integendeel vaak.
Ik zit alleen niet meer in een fase dat ik dat dan persé beter vind dan de bands die er groot mee zijn geworden.. integendeel vaak. Waarom zou naar zo'n muziek luisteren een fase zijn?
orbit schreef:
Ik kan muziek inmiddels echt wel duiden op zijn waarde
Ik kan muziek inmiddels echt wel duiden op zijn waarde
Toch een beetje een grote opmerking. 'Trout Mask Replica' 0.5* ? 'VU & Nico" 0.5* ? 'The Grand Wazoo' 0.5* ? Prodigy in de top-10 ? Massive Attack in de top-10 ? Echt perfect op zijn waarde geschat
.En het is niet omdat je een stukje ouder bent dat je muziek "beter op zijn waarde kan schatten" dan iemand anders. Volgens mij moet je nog altijd héél veel experimentele muziek horen. Je bent er nog lang niet hoor, en of je (veel) voorsprong hebt op ons ben ik ook lang niet zeker van. Maar dan zal het wel een discussie van smaak worden

Maar in feite heeft deze discussie weinig nut. Er komt altijd wel iemand zeggen dat je te 'commercieel' bent of wel te 'experimenteel'.
0
geplaatst: 30 mei 2006, 21:00 uur
Toon1 schreef:
Waarom zou naar zo'n muziek luisteren een fase zijn?
Waarom zou naar zo'n muziek luisteren een fase zijn?
Dan zit jij er voor altijd aan vast, kan ook. Ik hoef geen legendary pink dots, einsturzende neubauten, john zorn, foetus of beefheart meer te luisteren hoor
Het kan me niks bommen dat dan zgn. wereldvernieuwers zijn waar de wereld pas in het jaar 3000 aan toe is, het is muziek waar ik de grap nog wel van inzie, maar te weinig van beklijft om er serieus werk van te maken.Toch een beetje een grote opmerking. 'Trout Mask Replica' 0.5* ? 'VU & Nico" 0.5* ? 'The Grand Wazoo' 0.5* ? Prodigy in de top-10 ? Massive Attack in de top-10 ? Echt perfect op zijn waarde geschat
.
En het is niet omdat je een stukje ouder bent dat je muziek "beter op zijn waarde kan schatten" dan iemand anders. Volgens mij moet je nog altijd héél veel experimentele muziek horen. Je bent er nog lang niet hoor, en of je (veel) voorsprong hebt op ons ben ik ook lang niet zeker van.
.En het is niet omdat je een stukje ouder bent dat je muziek "beter op zijn waarde kan schatten" dan iemand anders. Volgens mij moet je nog altijd héél veel experimentele muziek horen. Je bent er nog lang niet hoor, en of je (veel) voorsprong hebt op ons ben ik ook lang niet zeker van.
Hoezo "ons"? Zijn jullie met elkaar vergroeid dan? Ik zeg helemaal niet dat ik een voorsprong heb. Maar om meteen te beweren dat iemand die enkele geaccepteerde acts gewoon wat beter in het gehoor vind liggen dus wel nooit iets met experimentele muziek te maken heeft gehad is uiterst kortzichtig. En misschien heb jij wel nooit goed naar massive attack of the prodigy geluisterd omdat je te druk bezig was met zappa.. zou zomaar kunnen

Maar in feite heeft deze discussie weinig nut. Er komt altijd wel iemand zeggen dat je te 'commercieel' bent of wel te 'experimenteel'.
Hokjes zijn ook zo
Mensen moeten gewoon eens leren om hun eigen smaak te vormen en daar een eigen gevoel over hebben in plaats van naar die saaie vooroordelen te kijken over wat "commercieel" of "avantgarde" is. Uiteindelijk zal je gevoel over de muziek waar je naar luistert er toch niet door veranderen..
Nogmaals, zo beroerd vind ik deze lijst niet, zeker niet als je hem met de nederlandse radio smaakmeters vergelijkt

* denotes required fields.