Muziek / Toplijsten en favorieten / Arrow Rock 500
zoeken in:
0
geplaatst: 27 oktober 2007, 14:35 uur
Zijn hier nog mensen die naar de Arrow Rock 500 luisteren? Ik luister toch wel weer, ondanks de typische arrow-knulligheid (SRV's Little Wing na anderhalve minuut afkappen, The King Will Come aankondigen als Blowin' Free, Willem van Kooten die allang met pensioen had gemoeten...). Wat het blijft toch een van de leukste allertijden-lijsten. Ik bedoel daarnet was Lazarus van Porcupine Tree, nu Sheep van Pink Floyd. Die hoor je niet in de top 2000 ofzo... 

0
geplaatst: 27 oktober 2007, 15:13 uur
0
geplaatst: 27 oktober 2007, 15:24 uur
linkja was ik vergeten, is wel handig ja 
Verder is het zo dat bij Arrow nummers rustig van 450 naar 100 kunnen stijgen, het jaar erna eruit zijn en dan weer op 150 ofzo nieuw binnenkomen. Dat maakt de lijst juist wel leuk, behalve de top staat weinig vast...

Verder is het zo dat bij Arrow nummers rustig van 450 naar 100 kunnen stijgen, het jaar erna eruit zijn en dan weer op 150 ofzo nieuw binnenkomen. Dat maakt de lijst juist wel leuk, behalve de top staat weinig vast...
0
geplaatst: 27 oktober 2007, 15:28 uur
Ja, ik heb er net even gekeken, op zich wel mooie lijst, staan hoop mooie nummers tussen. Zie wel allemaal nummers van Toto binnen komen
En opmerkelijk dat Celluloid Heroes van Kinks zakt van 60 naar 497 (!). Zal de zender eens opzoeken hier.
En opmerkelijk dat Celluloid Heroes van Kinks zakt van 60 naar 497 (!). Zal de zender eens opzoeken hier.
0
Pijl
geplaatst: 27 oktober 2007, 17:40 uur
De lijst van dit jaar is tot dusver al stukken beter dan de lijst van vorig jaar. Veel echte rockklassiekers komen weer terug in de lijst of stijgen naar plaatsen waar ze horen en veel van de recentere singles die vorig jaar nog in de lijst stonden zijn nu weer verdwenen. Met alle respect voor bijvoorbeeld Franz Ferdinand en Kaiser Chiefs maar eigenlijk heb ik liever wat echte classic rock in de lijst.
p.s. Rain Down On Me van Kane was wel even schrikken
.
p.s. Rain Down On Me van Kane was wel even schrikken
.
0
geplaatst: 27 oktober 2007, 17:58 uur
Morgen kunnen wij o.a. gaan genieten van onze eigenste Sharon den Adel.
Heb er nu al zin in, eerst al Purple Rain en direct daarna komt zij nog eens aanzetten...
Heb er nu al zin in, eerst al Purple Rain en direct daarna komt zij nog eens aanzetten...
0
EVANSHEWSON
geplaatst: 28 oktober 2007, 10:23 uur
Album tops of Single tops zijn leuk om in te gaan grasduinen, om eens te weten hoe anderen denken over muziek, maar wat doe je ermee voor de rest ?
Niets is immers zo persoonlijk als muzikale smaak. Laat duizend mensen zo'n top samenstellen en je krijgt geheid duizend geheel verschillende tops, en die van Arrow Rock is nog redelijk voorspelbaar ook, ze vissen in een nogal klein muzikaal vijvertje hoor, voor mij ook veel te weinig singer-songwriters, voor anderen misschien te weinig metal of hiphop, weetikveel, lijstjes die je zelf maakt zijn ook slechts voor jezelf belangrijk of interessant, meer niet.
Niets is immers zo persoonlijk als muzikale smaak. Laat duizend mensen zo'n top samenstellen en je krijgt geheid duizend geheel verschillende tops, en die van Arrow Rock is nog redelijk voorspelbaar ook, ze vissen in een nogal klein muzikaal vijvertje hoor, voor mij ook veel te weinig singer-songwriters, voor anderen misschien te weinig metal of hiphop, weetikveel, lijstjes die je zelf maakt zijn ook slechts voor jezelf belangrijk of interessant, meer niet.
0
geplaatst: 28 oktober 2007, 11:46 uur
Tis ook een lijst met classic rock, dus niet zo heel vreemd dat er geen hiphop, en weinig metal en singer-songwriter in staat. En ik vind juist de Arrow lijst één van de minst voorspelbare aller tijden-lijsten...
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 oktober 2007, 14:07 uur
Ik luister er wel wat stukjes van, maar ik vond de album top 100 van de jaren '70 nogal een afknapper deze Rocktober...
0
geplaatst: 28 oktober 2007, 15:40 uur
Geen slechte lijst. Led Zeppelins Stairway to Heaven natuurlijk bovenaan, maar het mooie is dat de band met nog drie andere nummers bij de bovenste 100 staat. Ook verrassend: Porcupine Tree en Rainbow. Niet alleen maar oudemannenrock, ook Green Day en The Kaiser Chiefs zijn vertegenwoordigd (en Kane helaas ook). Wel, naar mijn mening te weinig The Cure...
Ze hadden de lijst alleen beter non-stop kunnen uitzenden. Je wordt niet goed van het ultraslechte commentaar.
Ze hadden de lijst alleen beter non-stop kunnen uitzenden. Je wordt niet goed van het ultraslechte commentaar.
0
geplaatst: 28 oktober 2007, 18:29 uur
Als je er toch over begint 
Over de heer Van Kooten hoeven we natuurlijk niet te beginnen. Maar die Manuela Kemp die kan er ook wat van. Over (het overigens prachtige) Worn Down Piano:
Maar ja, Willempie had natuurlijk reeds 10 keer (en daarmee het zoveelste intro verpestend) gezegd dat Manuela een vrouw was, en tja, daarmee weet je het maar nooit.

Over de heer Van Kooten hoeven we natuurlijk niet te beginnen. Maar die Manuela Kemp die kan er ook wat van. Over (het overigens prachtige) Worn Down Piano:
Dit was eigenlijk het enige wapenfeit van de Mark en Clark Band. Voor de rest speelden ze voornamelijk jazzmuziek.
Maar ja, Willempie had natuurlijk reeds 10 keer (en daarmee het zoveelste intro verpestend) gezegd dat Manuela een vrouw was, en tja, daarmee weet je het maar nooit.
0
geplaatst: 28 oktober 2007, 19:18 uur
Ik vind hem behoorlijk tegenvallen tot nu toe. Het enige positieve wat ik heb gezien is een wat hogere plaats voor Lazarus van Porcupine Tree en dat Sheep van Pink Floyd er in staat (oh wacht, nog meer Pink Floyd dan eerst
). Die pluspunten kunnen echter niet opwegen tegen de vele dramatische dieptepunten die ik ben tegengekomen: een flinke verlaging van Thick as a Brick van Jethro Tull, een stijging voor How You Remind Me van Nickelback, maar nog verreweg het ergste blijft het feit dat Behind Blue Eyes van Limp Bizkit er in staat. Brrr......
Van de top 100 van de jaren '90 word ik al blijer. The Division Bell op plaats 7
. En Brave van Marillion staat er in 
). Die pluspunten kunnen echter niet opwegen tegen de vele dramatische dieptepunten die ik ben tegengekomen: een flinke verlaging van Thick as a Brick van Jethro Tull, een stijging voor How You Remind Me van Nickelback, maar nog verreweg het ergste blijft het feit dat Behind Blue Eyes van Limp Bizkit er in staat. Brrr......Van de top 100 van de jaren '90 word ik al blijer. The Division Bell op plaats 7
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 oktober 2007, 09:47 uur
Kasperbert schreef:
Van de top 100 van de jaren '90 word ik al blijer. The Division Bell op plaats 7
en Mandylion bij de eerste 25

0
yoeridedeygere
geplaatst: 29 oktober 2007, 10:41 uur
tja wij in België moeten Arrow beluisteren via AM, en ze hebben er dus voor een aangepaste regeling gezorgd zodat wij geen Arrow Rock 500 horen. Terwijl we hem vorig jaar wel nog konden beluisteren. Behoorlijk irritant net zoals een tijdje geleden dat ze 2 weken niets anders draaiden dan de Rolling Stones.
0
geplaatst: 29 oktober 2007, 15:14 uur
Zijn toch ook maar weinig lijsten waar 21st Century Schizoid Man boven Paradise by the Dashboard Light staat 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 oktober 2007, 15:24 uur
jaa Paradise maakt een mooie duikvlucht de laatste jaren...
0
geplaatst: 29 oktober 2007, 15:45 uur
Af en toe luister ik een stukje, maar de muziek is beter dan het commentaar. Leuk dat het geen Top 100 allertijden is geworden, ook redelijk was symfo-werk. Vanochtend hoorde ik in de auto toevallig The Musical Box van Genesis. 

0
geplaatst: 29 oktober 2007, 16:03 uur
Ruby van Kaiser Chiefs die staat er ook in, net als Talk van Coldplay. Die horen abusoluut niet thuis in zo'n lijst. Ik geloof niet in instant klassiekers...
0
yoeridedeygere
geplaatst: 29 oktober 2007, 19:31 uur
UndahCovah schreef:
Ruby van Kaiser Chiefs die staat er ook in, net als Talk van Coldplay. Die horen abusoluut niet thuis in zo'n lijst. Ik geloof niet in instant klassiekers...
terwijl je een pak instant-klassiekers in je top 10 hebt staan

0
geplaatst: 30 oktober 2007, 15:14 uur
Arriving Somewhere but Not Here op 51 
over knulligheid gesproken: The Unforgiven aankondigen (en in de lijst zetten) en dan The Unforgiven II spelen. (Hier volharden ze overigens al jaren in...)

over knulligheid gesproken: The Unforgiven aankondigen (en in de lijst zetten) en dan The Unforgiven II spelen. (Hier volharden ze overigens al jaren in...)
0
Pijl
geplaatst: 1 november 2007, 00:04 uur
UndahCovah schreef:
Net zoiets als Snow Patrol in de top 100 en ook nog eens de hoogste binnenkomer net buiten de top 100
.Gek genoeg kan ik me een stuk minder druk maken over de notering van Porcupine Tree op nummer 51

0
geplaatst: 14 oktober 2009, 13:29 uur
Ook dit jaar (24 - 30 oktober) weer een arrow rock 500. ben benieuwd nu ze niet meer op fm zitten of de lijst ook erg zal veranderen
0
geplaatst: 14 oktober 2009, 21:36 uur
Mijn lijstje:
1. Tears for Fears - Sowing the Seeds of Love
2. John Lennon - Imagine
3. Queen - Bohemian Rhapsody
4. The Beatles - A Day in the Life
5. Simon & Garfunkel - Bridge over Troubled Water
6. Kate Bush - Wuthering Heights
7. O.M.D. - Maid of Orleans
8. Oasis - Don't Look Back in Anger
9. Elbow - One Day Like This
10. Genesis - Firth of Fifth
1. Tears for Fears - Sowing the Seeds of Love
2. John Lennon - Imagine
3. Queen - Bohemian Rhapsody
4. The Beatles - A Day in the Life
5. Simon & Garfunkel - Bridge over Troubled Water
6. Kate Bush - Wuthering Heights
7. O.M.D. - Maid of Orleans
8. Oasis - Don't Look Back in Anger
9. Elbow - One Day Like This
10. Genesis - Firth of Fifth
0
geplaatst: 17 oktober 2009, 17:10 uur
Mijn lijstje, al verwacht ik er niet veel van in de uiteindelijke lijst:
1. Pink Floyd - Hey You
2. Radiohead - Idioteque
3. Neil Young - Cortez the Killer
4. The Doors - The End
5. Joy Division - The Eternal
6. Slint - Good Morning Captain
7. Pixies - Monkey Gone to Heaven
8. King Crimson - Epitaph
9. Can - Vitamin C
10. Interpol - Stella Was a Diver and She Was Always Down
1. Pink Floyd - Hey You
2. Radiohead - Idioteque
4. The Doors - The End
9. Can - Vitamin C
0
fastpulseboy
geplaatst: 17 oktober 2009, 19:20 uur
Titmeister schreef:
1. Pink Floyd - Hey You
2. Radiohead - Idioteque
4. The Doors - The End
9. Can - Vitamin C
1. Pink Floyd - Hey You
2. Radiohead - Idioteque
4. The Doors - The End
9. Can - Vitamin C
hahaha, op king krimson en pink floyd na is dit een veeeeeeeel te progressieve keuze natuurlijk......
Niet teveel verwachten van ouwelullenradio.
0
geplaatst: 17 oktober 2009, 19:28 uur
Beetje realistisch proberen te stemmen maar:
01. Japan - Nightporter
02. The Stranglers - Golden Brown
03. Radiohead - Exit Music
04. Cockney Rebel - Sebastian
05. Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
06. The Buoys - Give Up Your Guns
07. The Alan Parsons Project - The Turn of a Friendly Card
08. The Kinks - Autumn Almanac
09. A Perfect Circle - The Noose
10. The B-52's - Rock Lobster
01. Japan - Nightporter
02. The Stranglers - Golden Brown
03. Radiohead - Exit Music
04. Cockney Rebel - Sebastian
05. Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
06. The Buoys - Give Up Your Guns
07. The Alan Parsons Project - The Turn of a Friendly Card
08. The Kinks - Autumn Almanac
09. A Perfect Circle - The Noose
10. The B-52's - Rock Lobster
0
geplaatst: 20 oktober 2009, 12:34 uur
fastpulseboy schreef:
hahaha, op king krimson en pink floyd na is dit een veeeeeeeel te progressieve keuze natuurlijk......
(quote)
Mwa Neil Young en The Doors geef ik ook nog wel een kans, maar voor de rest heb je gelijk. Gewoon geen zin om tactisch te gaan stemmen (maakt toch weinig uit)...
0
Buffalotid
geplaatst: 24 oktober 2009, 15:59 uur
Weet iemand wat de uitzenduren zijn voor deze week (of de laatste dag).
Wanneer eindigt hij op vrijdag?
Jammer dat ik hier altijd via internetradio moet luisteren in België? Ik heb wel gehoord dat er wat problemen waren met Arrow. Hoe luisteren jullie in Nederland?
Wanneer eindigt hij op vrijdag?
Jammer dat ik hier altijd via internetradio moet luisteren in België? Ik heb wel gehoord dat er wat problemen waren met Arrow. Hoe luisteren jullie in Nederland?
0
Buffalotid
geplaatst: 28 oktober 2009, 16:59 uur
Weet echt niemand om welk uur hij zal eindigen??? (of welk uur dat de vorige jaren was)
0
geplaatst: 28 oktober 2009, 17:13 uur
Volgens mij gaat het elke dag van 12 tot 6, tot en met vrijdag. Wat jammer toch dat ze geen geld meer hebben voor presentatoren die het ons even duidelijk kunnen vertellen... aan de andere kant, de intro's worden nou ook niet meer verpest, al heeft het weinig zin als je toch maar acht minuten van Close to the Edge draait.
Waarom luister ik eigenlijk nog naar Arrow?
EDIT: ze draaien ook bijna acht minuten Almost Cut My Hair... kijk, dat maakt alweer veel goed.
Waarom luister ik eigenlijk nog naar Arrow?
EDIT: ze draaien ook bijna acht minuten Almost Cut My Hair... kijk, dat maakt alweer veel goed.
* denotes required fields.