Muziek / Toplijsten en favorieten / Arrow Rock 500
zoeken in:
0
Buffalotid
geplaatst: 28 oktober 2009, 21:02 uur
Ze beginnen morgen om 12u met nr 119 t.e.m. 18u.
Ik hoop dat ik vrijdag de finale kan volgen (ik blijf dit de beste lijst ter wereld vinden, hoe groot de fraude ook mag zijn =D)
Ik hoop dat ik vrijdag de finale kan volgen (ik blijf dit de beste lijst ter wereld vinden, hoe groot de fraude ook mag zijn =D)
0
geplaatst: 27 september 2010, 14:15 uur
ook dit jaar weer; eind oktober. Volgens kenners is het een lijst die arrow zelfsamenstelt. Waarom dan lijstjes insturen?
0
Buffalotid
geplaatst: 27 september 2010, 22:37 uur
Arrow stelt hem gedeeltelijk zelf samen. Er mag wel eens een nieuwe nr 1 komen..
0
geplaatst: 30 oktober 2010, 17:58 uur
Een lijst die de volledige versie van Echoes draait, kan gewoon niet slecht zijn! 

0
geplaatst: 31 oktober 2010, 18:34 uur
Mijn eerste ervaring met de Arrow Rock 500.
De bovenste helft heb ik bijna volledig gevolgd.
Waren prachtige dagen!
De bovenste helft heb ik bijna volledig gevolgd.
Waren prachtige dagen!

0
geplaatst: 31 oktober 2010, 20:11 uur
Persoonlijk vind ik het een erg saaie lijst, niet eens zozeer qua muziek maar vooral qua samenstelling. Wel heel erg veel van hetzelfde, en wel heel erg voorspelbaar. Heb de bovenste helft even bekeken, maar tot mijn vreugde en verrassing heb je nu dus ook kennis gemaakt met Roxy Music (If There Is Something) en Talk Talk (Living In Another World). Maargoed, ik hou van variatie en veelzijdigheid in muziek, en dat is wat die lijst (en zeker niet alleen die lijst) heel erg mist. Naast dat het allemaal weer de usual suspects zijn.
0
geplaatst: 31 oktober 2010, 20:49 uur
Ik vond hem redelijk divers (divers genoeg iig). Bovendien vind ik juist niet dat het alleen usual suspects zijn. Uiteraard ontbreken de grote publiekslievelingen niet, maar er staan ook genoeg nummers in die ik zelf nog nooit ben tegegekomen. Iets wat ook aan mij kan liggen.
Paar voorbeelden:
Black in de top 10.
Linkin Park en Kings of Leon in de top 20.
Iron Maiden erg hoog.
Stargazer van Rainbow op 35.
Porcupine Tree in de top 50.
Nu zie ik dat veel van de voorbeelden die voor mij echt openbaringen zijn, er vorig jaar ook al heel goed voor stonden, dus wat betreft kan ik niet echt oordelen over deze lijst.
Verder staan er ook nummers in, die ik niet verwacht had te horen.
Zoals Crime of the Century (Supertramp). Elk nummer van Wish You Were Here staat erin. Maar ook bijvoorbeeld Brain Damage/Eclipse die de top 100 bijna haalt.
Highway Star (Deep Purple) haalt de top 50. Lazy (eveneens DP) haalt plaats 68.
Hoogste notering van The Beatles is Across The Universe.
Allemaal dingen die de lijst, zeker voor mij, erg aantrekkelijk maken.
Paar voorbeelden:
Black in de top 10.
Linkin Park en Kings of Leon in de top 20.
Iron Maiden erg hoog.
Stargazer van Rainbow op 35.
Porcupine Tree in de top 50.
Nu zie ik dat veel van de voorbeelden die voor mij echt openbaringen zijn, er vorig jaar ook al heel goed voor stonden, dus wat betreft kan ik niet echt oordelen over deze lijst.
Verder staan er ook nummers in, die ik niet verwacht had te horen.
Zoals Crime of the Century (Supertramp). Elk nummer van Wish You Were Here staat erin. Maar ook bijvoorbeeld Brain Damage/Eclipse die de top 100 bijna haalt.
Highway Star (Deep Purple) haalt de top 50. Lazy (eveneens DP) haalt plaats 68.
Hoogste notering van The Beatles is Across The Universe.
Allemaal dingen die de lijst, zeker voor mij, erg aantrekkelijk maken.
0
geplaatst: 31 oktober 2010, 20:50 uur
Wat een voorspelbare lijst zeg! Maar ook paar hele rare hoge posities, namelijk New Divide van Linkin Park op 17! Boven Bohemian Rhapsody! Zijn ze gek geworden? Sex on Fire beter dan Paranoid? Het lijkt erop dat er veel van mijn leeftijd hebben gestemd, ik mis veel prog rock in de bovenste regionen. Ik kom Genesis tegen, maar geen Yes. Closer to the Edge iemand?
Ik vond de Kink 1500 veel beter. Veel frisser, de lijst van Arrow is een beetje stoffig om eerlijk te zijn.
Ik vond de Kink 1500 veel beter. Veel frisser, de lijst van Arrow is een beetje stoffig om eerlijk te zijn.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 31 oktober 2010, 20:57 uur
Don Cappuccino schreef:
Daar zal toch ook geen Yes of Genesis in gestaan hebben, gok ik?
0
geplaatst: 31 oktober 2010, 21:00 uur
Don Cappuccino schreef:
Ik kom Genesis tegen, maar geen Yes. Closer to the Edge iemand?
Nummer 181, vorig jaar nog 146. 2 plaatsen hoger vind je Roundabout.Ik kom Genesis tegen, maar geen Yes. Closer to the Edge iemand?
0
geplaatst: 31 oktober 2010, 21:04 uur
Beide bands stonden erin. Maar bij een station als Arrow verwacht ik toch meer Prog Rock in de lijsten, Yes, Genesis en Pink Floyd staan er wel in, maar King Crimson bijvoorbeeld niet en Starless en 21st Schizoid zijn echt wel kandidaten voor die lijst. Maar de bovenste regionen van de Arrow Rock zijn allemaal nummers die ik al zo vaak heb gehoord, ze komen je neus bijna uit.
0
geplaatst: 31 oktober 2010, 21:05 uur
chevy93, de edit van Closer to the Edge! Dat vind ik schandalig. Wel Echoes in zijn volledigheid draaien en niet deze klassieker? Dat vind ik echt raar.
0
geplaatst: 31 oktober 2010, 22:57 uur
@Chevy: als ik iets voorspelbaar vind, is het wel Black in de top 10.
Vind dat nummer echt niks aan, trouwens, snap niet waarom dat altijd zo hoog in alle lijstjes staat, enzo. Pearl Jam heeft naar mijn mening wel betere dingen gedaan. 
Edit: en hoezo had je die nummers van WYWH niet verwacht? Volgens mijn zijn het nummer WYWH en Shine On You Crazy Diamond zelfs top 20-nummers in de Top 2000 (maar toch zeker top 100).
Vind dat nummer echt niks aan, trouwens, snap niet waarom dat altijd zo hoog in alle lijstjes staat, enzo. Pearl Jam heeft naar mijn mening wel betere dingen gedaan. 
Edit: en hoezo had je die nummers van WYWH niet verwacht? Volgens mijn zijn het nummer WYWH en Shine On You Crazy Diamond zelfs top 20-nummers in de Top 2000 (maar toch zeker top 100).
0
geplaatst: 1 november 2010, 08:20 uur
Wish You Were Here en Shine On You Crazy Diamond had ik wel verwacht. Maar Welcome To The Machine en Have A Cigar niet.
0
geplaatst: 27 oktober 2011, 10:37 uur
Hij is afgelopen dinsdag weer begonnen. Nu zitten we ergens net boven de top 250. Veelal de geijkte artiesten, ja, maar het blijft gewoon een lijst met geweldige muziek. En toch ook nog best wat aardig nummers die zelf zelden draai (bv. Steve Vai en zojuist Bob Seger).
Heb de lijst niet gezien, dus ga het over me heen laten komen.

Heb de lijst niet gezien, dus ga het over me heen laten komen.

Don Cappuccino schreef:
chevy93, de edit van Closer to the Edge!.
Close* chevy93, de edit van Closer to the Edge!.

0
geplaatst: 30 oktober 2011, 13:41 uur
De laatste dag van de Arrow Rock 500. Toch wat kleine verrassingen gehoord de laatste dagen, waarbij het nummer van The Killers rond plaats 43 met The World We Live In een onvoorstelbare verrassing was tussen al die klassiekers. Niets tegen The Killers, maar dit nummer is verschrikkelijk matig.
0
geplaatst: 31 oktober 2011, 17:36 uur
Immigrant Song van Led Zep staat overdreven hoog. Verder vind ik het onvoorstelbaar dat Linkin Park met dat matige Transformers-liedje op 19 staat en dat liedjes van Kings of Leon en Coldplay boven Child in Time staan..
0
Zephyr
geplaatst: 31 oktober 2011, 17:50 uur
Immigrant Song van LZ in de top-10 :

Metallica- One :
, veuls te hoog natuurlijk.

Metallica- One :
, veuls te hoog natuurlijk.
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 oktober 2012, 19:27 uur
De lijst van 2012 is duidelijk gemanipuleerd. Kijk maar naar de verschillen tussen 2011 en 2012.
http://www.hitsallertijden.nl/arrow%20rock%20500/rock500_2012.htm
http://www.hitsallertijden.nl/arrow%20rock%20500/rock500_2012.htm
0
geplaatst: 30 oktober 2012, 20:52 uur
Sowieso voor de grootste deel een zwaar voorspelbare lijst. Waar ik echt helemaal niks van snap is dat Good God van Anouk boven Echoes van Pink Floyd staat. Leuk liedje van Anouk maar het is helemaal niks tegen de 23 minuten durende monoliet van Pink Floyd.
0
geplaatst: 30 oktober 2012, 21:00 uur
Ze moeten hier maar gewoon mee ophouden, dat lijkt me het beste. Redelijk beschamend.
Je moet voor de grap eens beginnen bij nummer 478 en dan naar onderen werken en dan vooral opletten waar het nummer vorig jaar stond.
Je moet voor de grap eens beginnen bij nummer 478 en dan naar onderen werken en dan vooral opletten waar het nummer vorig jaar stond.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 30 oktober 2012, 21:01 uur
Nuja, volgens mij maakt-ie in onze eigen lijst een omgekeerde beweging door.

Arrow deed dit eerder al met de decennium-albumlijsten die ook zgn. door de luisteraars werden samengesteld. Elk station krijgt* de lijst die het verdient, zullen we maar zeggen.
* herstel: maakt
0
geplaatst: 31 oktober 2012, 11:26 uur
Chasing Cars op 6 en Linkin Park op 19. Voor zover de lijst überhaupt nog geloofwaardig was...
0
ClassicProgRock1
geplaatst: 31 oktober 2012, 11:36 uur
Ruim eenderde van de lijst is geen classic rock, en ook al draait Arrow meer dan alleen klassiek, het blijft een lachwekkende, gemanipuleerde klotelijst.
Vergeet Arrow, luister Planet: Planet Rock - Where Rock Lives on DAB Digital Radio, Sky 0110, Virgin Media 924 and Freesat 730 - planetrock.com
Vergeet Arrow, luister Planet: Planet Rock - Where Rock Lives on DAB Digital Radio, Sky 0110, Virgin Media 924 and Freesat 730 - planetrock.com
0
geplaatst: 31 oktober 2012, 12:45 uur
Het blijft nog altijd een kwalitatief goede lijst, ongeacht hoe die tot stand is gekomen.
Dat die volgorde hetzelfde is als vorig jaar is inderdaad wel behoorlijk krom.
Dat die volgorde hetzelfde is als vorig jaar is inderdaad wel behoorlijk krom.
0
geplaatst: 31 oktober 2012, 13:07 uur
Dat klopt maar ik zie toch wel een paar opmerkelijke platen in de lijst staan
0
geplaatst: 12 december 2014, 14:18 uur
In Muziek > Toplijsten en favorieten > Radio 2 Top 2000:
Arrow Classic:
1. Led Zeppelin - Stairway to Heaven
2. Pink Floyd - Comfortably Numb
3. Pearl Jam - Black
4. Metallica - One
5. Guns N' Roses - November Rain
6. Deep Purple - Child In Time (Part 1)
7. Slash - Anastasi
8. Nirvana - Smells Like Teen Spirit
9. Eagles - Hotel California
10. AC/DC - Whole Lotta Rosie
11. Metallica - Nothing Else Matters
12. Golden Earring - Radar Love
13. Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond
14. Pearl Jam - Alive
15. Led Zeppelin - Kashmir
16. Black Sabbath - Paranoid
17. The Rolling Stones - Sympathy For The Devil
18. Led Zeppelin - Whole Lotta Love
19. AC/DC - Thunderstruck
20. Pink Floyd - Wish You Were Here
21 Guns N' Roses - Sweet Child O' Mine
22. Queen - Bohemian Rhapsody
23. Deep Purple - Smoke On The Water
24. Alice Cooper - Halo Of Flies
25. Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower
Leuk feitje: Reflektor nieuw binnen op #121, de 4e hoogste binnenkomer.
Arrow Classic:
1. Led Zeppelin - Stairway to Heaven
2. Pink Floyd - Comfortably Numb
3. Pearl Jam - Black
4. Metallica - One
5. Guns N' Roses - November Rain
6. Deep Purple - Child In Time (Part 1)
7. Slash - Anastasi
8. Nirvana - Smells Like Teen Spirit
9. Eagles - Hotel California
10. AC/DC - Whole Lotta Rosie
11. Metallica - Nothing Else Matters
12. Golden Earring - Radar Love
13. Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond
14. Pearl Jam - Alive
15. Led Zeppelin - Kashmir
16. Black Sabbath - Paranoid
17. The Rolling Stones - Sympathy For The Devil
18. Led Zeppelin - Whole Lotta Love
19. AC/DC - Thunderstruck
20. Pink Floyd - Wish You Were Here
21 Guns N' Roses - Sweet Child O' Mine
22. Queen - Bohemian Rhapsody
23. Deep Purple - Smoke On The Water
24. Alice Cooper - Halo Of Flies
25. Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower
Leuk feitje: Reflektor nieuw binnen op #121, de 4e hoogste binnenkomer.

* denotes required fields.