Muziek / Toplijsten en favorieten / Het slechtste nummer van je favoriete artiest
zoeken in:
0
geplaatst: 14 april 2010, 15:30 uur
The Beatles - Within You, Without You
En dan ook nog eens op één van hun beste platen, Sgt. Pepper! Op dat soort momenten denk ik wel eens, heeft er nou niemand tegen George gezegd: "Jongen, dat nieuwe pingelapparaat van je, zou je die niet eens op zolder neerleggen?
Maar ja, dan kun je je ook afvragen, waarom heeft er nooit iemand tegen Bob Dylan gezegd: "Jongen die mondharmonica, als je die nou eens 95% van de keren dat je hem wilt gebruiken, lekker in het doosje laat zitten?
Een goddelijke interventie, dat zou in dit soort gevallen op zijn plaats zijn...
En dan ook nog eens op één van hun beste platen, Sgt. Pepper! Op dat soort momenten denk ik wel eens, heeft er nou niemand tegen George gezegd: "Jongen, dat nieuwe pingelapparaat van je, zou je die niet eens op zolder neerleggen?
Maar ja, dan kun je je ook afvragen, waarom heeft er nooit iemand tegen Bob Dylan gezegd: "Jongen die mondharmonica, als je die nou eens 95% van de keren dat je hem wilt gebruiken, lekker in het doosje laat zitten?
Een goddelijke interventie, dat zou in dit soort gevallen op zijn plaats zijn...
1
geplaatst: 15 april 2010, 02:32 uur
haha, Within You, Without You vind ik juist een van de betere Beatles-nummers 

0
geplaatst: 15 april 2010, 14:42 uur
Sibren schreef:
Iemand die van mening denkt te mogen zijn dat Zimmerman's Mr. Tambourine Man niets is, die heeft hier geen recht van spreken !
JUDAS

0
Maartenn (crew)
geplaatst: 15 april 2010, 14:53 uur
Eigenlijk.... Vind ik Mr. Tambourine Man ook niet echt een hoogvlieger. Maakt mij dat ook een Judas?
0
Hendrik68
geplaatst: 6 februari 2011, 23:59 uur
Bruce Springsteen - Pony Boy
John Mellencamp - Hit the road Jack
U2 - Stuck in a moment
Eagles - Journey of the Sorcerer
R.E.M. - Everybody Hurts
John Mellencamp - Hit the road Jack
U2 - Stuck in a moment
Eagles - Journey of the Sorcerer
R.E.M. - Everybody Hurts
0
geplaatst: 10 februari 2011, 23:29 uur
Beatles: Yellow submarine, een Beatle-onwaardig nummer op een fantastisch album Revolver!
Neil Young; de meeste nummers van Le Noise
Mama's & Papa's: Gemini child, een afschuwelijk slecht nummer
Neil Young; de meeste nummers van Le Noise
Mama's & Papa's: Gemini child, een afschuwelijk slecht nummer
0
McRoland
geplaatst: 12 februari 2011, 11:21 uur
marillion / Cannibal Surf Babe . . . wat erg!!
Staat in schril contrast met bijv: Out of This World (vind ik persoonlijk het mooiste nummer van dat album)
Staat in schril contrast met bijv: Out of This World (vind ik persoonlijk het mooiste nummer van dat album)
0
geplaatst: 12 februari 2011, 13:25 uur
Out of this world is idd het mooiste nummer van het album maar Cannibal het slechtste?? Nou ik kan er nog wel een paar veel ergere opnoemen met als negatieve uitschieters I Will Walk on Water, Most Toys en Built-in Bastard Radar
0
geplaatst: 7 juli 2011, 19:59 uur
Bij Marillion is het voor mij deze :
The Damage
; zo zonde van Marbles die anders makkelijk een 5-sterren plaat is.
Most Toys en Built-in Bastard Radar zijn voor mij goede 2e en 3e...
The Damage
; zo zonde van Marbles die anders makkelijk een 5-sterren plaat is.Most Toys en Built-in Bastard Radar zijn voor mij goede 2e en 3e...
0
geplaatst: 7 juli 2011, 21:50 uur
Die staat niet eens op de originele plaat... En 4 minuten op 100 minuten?
0
geplaatst: 7 juli 2011, 21:58 uur
Nee dat is waar maar dan kan je Ocean Cloud en The Only Unforgivable Thing ook niet laten meewegen 
The Damage is zeker geen hoogvlieger maar slechter dan Most Toys is bijna niet mogelijk.

The Damage is zeker geen hoogvlieger maar slechter dan Most Toys is bijna niet mogelijk.
0
geplaatst: 7 juli 2011, 22:08 uur
chevy93 schreef:
Klopt; maar als Marillion fan heb ik uiteraard de dubbel.
En niet alleen The Damage maar ook Genie, Drilling Holes en You're Gone zorgen er mede voor dat een 5 er op dit moment niet in zit. Op een schaal van 1 t/m 10 zou dt wel een 9,5 zijn en geen 9 zoals nu natuurlijk.
en The Invisible Man, Ocean Cloud en Neverland behoren ook voor mij tot het beste wat Marillion heeft gemaakt.
0
geplaatst: 7 juli 2011, 22:09 uur
vigil schreef:
Nee dat is waar maar dan kan je Ocean Cloud en The Only Unforgivable Thing ook niet laten meewegen

Jawel hoor; luister maar naar The Damage
We houden toch eigenlijk allemaal van "toys" ; maar wie houdt er nou van "damage"? 
0
geplaatst: 7 juli 2011, 22:10 uur
Bravejester schreef:
Maar ook Genie, Drilling Holes en You're Gone zorgen er mede voor dat een 5 er op dit moment niet in zit.
(quote)
Maar ook Genie, Drilling Holes en You're Gone zorgen er mede voor dat een 5 er op dit moment niet in zit.

0
geplaatst: 7 juli 2011, 22:11 uur
Bravejester schreef:
We houden toch eigenlijk allemaal van "toys" ; maar wie houdt er nou van "damage"?
(quote)
Nou die Toys sla ik toch over hoor

0
geplaatst: 22 oktober 2012, 19:59 uur
Motörhead - March ör Die, titelnr. van hun minste album. Vind het als een mislukte poging klinken om een nieuwe Orgasmatron te maken. Vrij saai en het het herhaaldelijke 'Die' is erg vervelend. Hierna werden ze snel door Epic aan de dijk gezet.
Deep Purple - Love Don't Mean a Thing, van het album Stormbringer waarop Deep Purple meer funk & soul in de muziek gooide. Vind het maar een inspiratieloos liedje en irriteer me aan Glenn Hughes zijn hoge uithalen. Ritchie Blackmore hield niet van het album.
Saxon - We Are Strong, van het album Destiny. Saxon op de commerciële koers compleet met keyboards. Klinkt niet bij Saxon. EMI dumpte hun en Saxon moest zich revancheren.
Black Sabbath - Swing of the Chain, van Never Say Die. Altijd maar een vreemd nummer gevonden, lelijk zelfs, en 't klinkt gewoon niet zo'n zingende drummer, vooraf gegaan door Breakout; dat nummer met die toeters, toch wel het laatste wat je op een Black Sabbath plaat verwacht.
Judas Priest - Monster of Rock, van Ram It Down. Hier heb ik nou echt nooit wat aangevonden en tekstueel komt het me maar afgezaagd over.
En dan valt er nog wel meer te bedenken uiteraard. Desire van Slayer bijvoorbeeld of The Shadows and the Wind van Uriah Heep, heeft een hoog la la la gehalte op de tijd te vullen.
Deep Purple - Love Don't Mean a Thing, van het album Stormbringer waarop Deep Purple meer funk & soul in de muziek gooide. Vind het maar een inspiratieloos liedje en irriteer me aan Glenn Hughes zijn hoge uithalen. Ritchie Blackmore hield niet van het album.
Saxon - We Are Strong, van het album Destiny. Saxon op de commerciële koers compleet met keyboards. Klinkt niet bij Saxon. EMI dumpte hun en Saxon moest zich revancheren.
Black Sabbath - Swing of the Chain, van Never Say Die. Altijd maar een vreemd nummer gevonden, lelijk zelfs, en 't klinkt gewoon niet zo'n zingende drummer, vooraf gegaan door Breakout; dat nummer met die toeters, toch wel het laatste wat je op een Black Sabbath plaat verwacht.
Judas Priest - Monster of Rock, van Ram It Down. Hier heb ik nou echt nooit wat aangevonden en tekstueel komt het me maar afgezaagd over.
En dan valt er nog wel meer te bedenken uiteraard. Desire van Slayer bijvoorbeeld of The Shadows and the Wind van Uriah Heep, heeft een hoog la la la gehalte op de tijd te vullen.
0
geplaatst: 22 oktober 2012, 23:14 uur
Marillion- Hope For The Future:
Ik kan veel hebben van Marillion, maar dit is crap wat helemaal niet in hun straatje past.
Nep Zuid-Amerikaans, slap en de Message Of Hope slaat helemaal in het niet.
Queen- Body Language:
Een onvergetelijke misser uit 1982. Een glibberig club/dance nummer die vooral veel gehijg van Freddie Mercury laat horen. Van Hot Space die ook al niet hun sterkste werk bevat.
David Bowie - Day In Day Out.
Bowie verliest zich in een inhoudelijk zwak gedrocht. Ongezond vet opgenomen drums die helemaal in het tijdsbeeld van 1987 pastten. Het refein wordt op ten duur vervelend. Erg gedateerd nu ook.
Pink Floyd- Alan's Psychedelic Breakfast
Afsluitende track van Atom heart Mother (1970)
Een tamelijk vervelend soort hoorspel die misschien iets met je doet als je stoned bent.
Heeft feitelijk niets met muziek van doen.
Ik kan veel hebben van Marillion, maar dit is crap wat helemaal niet in hun straatje past.
Nep Zuid-Amerikaans, slap en de Message Of Hope slaat helemaal in het niet.
Queen- Body Language:
Een onvergetelijke misser uit 1982. Een glibberig club/dance nummer die vooral veel gehijg van Freddie Mercury laat horen. Van Hot Space die ook al niet hun sterkste werk bevat.
David Bowie - Day In Day Out.
Bowie verliest zich in een inhoudelijk zwak gedrocht. Ongezond vet opgenomen drums die helemaal in het tijdsbeeld van 1987 pastten. Het refein wordt op ten duur vervelend. Erg gedateerd nu ook.
Een tamelijk vervelend soort hoorspel die misschien iets met je doet als je stoned bent.
0
Yann Samsa
geplaatst: 22 oktober 2012, 23:56 uur
bikkel2 schreef:

bikkel2 schreef:
die misschien iets met je doet als je stoned bent.
Nou dan. Open die pruillip en put in some cancers, my droog.die misschien iets met je doet als je stoned bent.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 23 oktober 2012, 10:54 uur
Depeche Mode - I Want You Now
als ik me even tot de betere albums beperk
als ik me even tot de betere albums beperk
0
geplaatst: 24 oktober 2012, 19:04 uur
bikkel2 schreef:
Redelijk verrassende uitspraak.
Van de 3 instrumentals vind ik in ieder geval de laatste 2 absoluut de moeite waard...
0
geplaatst: 24 oktober 2012, 21:15 uur
Van Halen - How Many Say I
Rolling Stones - (I Can't Get No) Satisfaction
Alice in Chains - Rooster
Eerste is gewoon een dramatisch zwak nummer van mijn favoriete band. Eddie van Halen op leadzang doet al pijn aan de oren, daarnaast is de tekst bar slecht en pathetisch en valt er instrumentaal ook nog eens heel weinig te genieten. Als nagels op een op schoolbord.
Satisfaction wordt alom geprezen door de massa als zijnde een meesterwerk maar vind ik echt niet te pruimen. Zelfs die zeer herkenbare riff is saai en inspiratieloos.
Rooster kan ik totaal niet hebben omdat het continu gedraaid werd tijdens een compleet mislukte roadtrip door Amerika. Krijg er daardoor iedere keer weer de kriebels van.
Rolling Stones - (I Can't Get No) Satisfaction
Alice in Chains - Rooster
Eerste is gewoon een dramatisch zwak nummer van mijn favoriete band. Eddie van Halen op leadzang doet al pijn aan de oren, daarnaast is de tekst bar slecht en pathetisch en valt er instrumentaal ook nog eens heel weinig te genieten. Als nagels op een op schoolbord.
Satisfaction wordt alom geprezen door de massa als zijnde een meesterwerk maar vind ik echt niet te pruimen. Zelfs die zeer herkenbare riff is saai en inspiratieloos.
Rooster kan ik totaal niet hebben omdat het continu gedraaid werd tijdens een compleet mislukte roadtrip door Amerika. Krijg er daardoor iedere keer weer de kriebels van.
0
geplaatst: 3 oktober 2014, 11:52 uur
The Smiths - Never had no one ever. Zeurt door op een verder fantastisch album.
Beatles - Revolution no. 9 (eigenlijk geen echt nummer). Sun king is te melig voor me.
Prince - 3 chains of gold. Eigenlijk te veel om op te noemen. Ik hou heel veel van Prince's 80s werk, maar hij heeft ook veel slechts gemaakt.
Beatles - Revolution no. 9 (eigenlijk geen echt nummer). Sun king is te melig voor me.
Prince - 3 chains of gold. Eigenlijk te veel om op te noemen. Ik hou heel veel van Prince's 80s werk, maar hij heeft ook veel slechts gemaakt.
0
geplaatst: 3 oktober 2014, 13:01 uur
Elvis Presley:Confidence. Hier probeert mijn held er zelfs niet iets van te maken. Kan ik me wel iets bij voorstellen, maar toch. Elvis, my man, had er je beroemde (beruchte) Elvis-ending tegenaan gegooid. Nee, dit is wel één van zijn diepste dieptepunten. Toch zing ik vrolijk met het nummer mee. Dat dan weer wel.
0
geplaatst: 14 oktober 2014, 18:50 uur
Ik kan niet geloven dat ik hier echt heb lopen verkondigen dat "Black Mountain Side" het slechtste Led Zeppelin-nummer is, haha.
0
geplaatst: 15 oktober 2014, 17:56 uur
Toch wel één van de mindere Zep nummers. White Summer klinkt beter en is niet gejat volgens mij.
0
geplaatst: 15 oktober 2014, 18:07 uur
Muse - Follow me
Rammstein - Frühling in Paris
(Mensen die geen Frans kunnen uitspreken moeten dat ook niet doen. Volgens die redenatie had ik voor Muse ook "I belong to you" kunnen noemen, maar in dat geval maakt de muziek, vooral de klarinetsolo, de belachelijk vocals meer dan goed.)
Rammstein - Frühling in Paris
(Mensen die geen Frans kunnen uitspreken moeten dat ook niet doen. Volgens die redenatie had ik voor Muse ook "I belong to you" kunnen noemen, maar in dat geval maakt de muziek, vooral de klarinetsolo, de belachelijk vocals meer dan goed.)
* denotes required fields.