MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 100 slechtste covers

zoeken in:
k.grubs schreef:
Nog een brandstapel voor:
Paul Young - Love will tear us apart
Simply Red - Heaven

Van Paul Young kan worden gezegd dat hij het liedje uit respect niet klakkeloos na probeert te apen. Valt wat voor te zeggen. Ik zou het in ieder geval niet onder de slechtste covers ooit scharen, al was het kiezen van een Joy Division-nummer eigenlijk not done voor een commercieel verantwoorde pop/soulartiest.
Ik volg zelf die blinde verafgoding van JD niet zo, al vind ik het origineel ongetwijfeld veel beter.

En als met Heaven het Bryan Adams-nummer wordt bedoeld, daar kan niet veel meer aan beschadigd worden. Een kutnummer all round.

kaztor schreef:
(quote)

En als met Heaven het Bryan Adams-nummer wordt bedoeld, daar kan niet veel meer aan beschadigd worden. Een kutnummer all round.

De cover van Heaven door Simply Red was oorspronkelijk van de Talking Heads.

Mind Ruler
Against All Odds van Phil Collins en Heaven van Bryan Adams werden op abominabele wijze vermassacreerd door tuttebellen wiens naam me niet eens te binnen wil schieten. Allebei missen ze de puurheid van het origineel en zijn het zoutloze, zielloze, futloze en beschamend saaie pombakwatercovers.

Staat $0$ van Die Antwoord al ergens?

Er zijn grenzen aan mijn liefde voor de belpop.

Ziehier Leopold 3 met Volle Maan.

Verantwoordelijke voor deze misdaad is de toetsenist die later doorging
als Pat Krimson en 2 Fabiola. Ook de zanger en tekstschrijver verdient een nekschot.

Mauro Pawlovski (later bekend van Evil Superstars en dEUS) was ook betrokken bij Leopold 3, al weet ik niet of dat ook het geval was bij dit specifieke nummer.

DjFrankie (moderator)
Sugababes goes Artic Monkeys

Over fout gesproken

De zang is wat minder en het origineel is krachtiger, maar verder hoor ik niet eens zoveel verschil eigenlijk.

DjFrankie (moderator)
Vreselijke zang past m.i. totaal niet bij de muziek.

Diane Therapy? Dat is pas erg.

Toploader - Some Kind of Wonderful

Robert Plant-One more cup of coffee.

Ik weet niet of deze al genoemd is.

Kelly Osbourne - Papa don't preach

Deze zetten voor mij collectief nieuwe standaarden uit: Ain't Nobody van Rufus ft Chaka Khan door

Jasmine Thompson - Kelly Price - Mary J. Blige

Is allicht een beetje geschiedvervalsing/match fixing, maar deze zijn ook niet mals:

Tom Jones - Strange Boat
Etta James - Welcome to the Jungle
Simple Minds - Street Hassle
Sting - Little Wing
Meindert Talma - Maak asjeblieft mijn graf schoon

John Mayer - Free Fallin
Guns n' Roses - Knockin' on Heavens door
Guns n' Roses - Live and Let Die
Lisa Lois - Hallelujah
Metallica - Whisky in the Jar
Miss Montreal - Door de Wind
Vader Abraham - Als Je Inlegkruisje Maar Goed Zit

het schitterend mooi, imponerende origineel van Karin Glenmark uit 1985

het hoofdnummer van H & Claire uit 2002

ik ben benieuwd wie die cover de voorkeur geeft. En ik raad aan indien nieuwsgierig, er vandaag naar te luisteren, want anders begint 2026 in mineur.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:39 uur

geplaatst: vandaag om 23:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.