MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 100 slechtste covers

zoeken in:
Carow schreef:
STAIRWAY TO HEAVEN DOOR DOLLY PARTON?!

Hebben we het dan over het liedje van Led Zeppelin?

En trouwens, bij die bron van die slechtste coverliedjes... daar onder stond een top 100 met beste coverliedjes... Daar stond whiskey in the jar van Thin Lizzy door Metallica gewoon tussen, dus niet echt een goede bron (vind ik dan)

Dan hebben we het zeker over het liedje van Led Zeppelin

alleen al de gedachte om zo'n nummer te coveren
toch niet met de gedachte 't eens effetjes te verbeteren, hoop ik
hoewel
Dolly Parton

Ik ben van plan ook een cover te maken van Stairway to Heaven. Britney Spears gaat drummen en Jessica Simpson speelt de electrische gitaar.

En wie speelt basgitaar?

En wie zingt?

Carow schreef:

En trouwens, bij die bron van die slechtste coverliedjes... daar onder stond een top 100 met beste coverliedjes... Daar stond whiskey in the jar van Thin Lizzy door Metallica gewoon tussen, dus niet echt een goede bron (vind ik dan)

Inderdaad, die had natuurlijk bij de slechtste covers gemoeten. Want een Thin Lizzy cover zou ik het toch zeker wel willen noemen (als in: letterlijk naspelen), ook al is er geen origineel uitvoerende.

Nee, maar Thin Lizzy kwam wel met de rockversie van het nummer. Maar deze metallica-versie stond gewoon bij de beste covers. Ik vind het echt zo'n slechte cover (die van metallica dan)

Ja, dat zeg ik...

En dan nog recent...
Alanis Morissette met Kiss from a rose

bart85 schreef:
En dan nog recent...

Die is inderdaad echt geweldadig slecht.

Allmusic
bart85 schreef:
En dan nog recent...

Huh? Crazy toch? Maar dat is er één voor de top 10...

ettettummu schreef:
alleen al de gedachte om zo'n nummer te coveren
toch niet met de gedachte 't eens effetjes te verbeteren, hoop ik
hoewel
Dolly Parton

Als wraak omdat Whitney een nummer van haar om zeep hielp.

moviefreak#1
bart85 schreef:
En dan nog recent...

Het nummer heet "Crazy".
Overigens ben ik het wel met je eens. Ik vond het origineel al niet geweldig maar ik vind deze cover echt schandalig slecht. Waar is het mis gegaan met Alanis.

Dramatisch ja, maar is ook wel een erg domme keuze. Dat nummer past ook totaal niet bij haar stem/stijl..

Kzie hier nog geen Lucie Silvas staan met Nothing Else Matters

Ik nu wel

patro88 schreef:
Kzie hier nog geen Lucie Silvas staan met Nothing Else Matters

Nee idd wat een &*^%$ cover zeg

De cover die ik persoonlijk het meeste haat is Joe Cockers versie van "With a Little Help from my friends". Walgelijk. Hij heeft het echt totaal verkracht.

Ortwin schreef:
De cover die ik persoonlijk het meeste haat is Joe Cockers versie van "With a Little Help from my friends". Walgelijk. Hij heeft het echt totaal verkracht.

Joe Cocker heeft wel meer nummers verkracht

Ortwin schreef:
De cover die ik persoonlijk het meeste haat

Dat geloof ik graag, je poste 31 augustus hetzelfde. Het zit je vrij hoog.

Rokol schreef:
7. Dock Of The Bay - Michael Bolton

Dit klinkt ook als de hel op aarde.

Pim
Ik vind de cover van Without you door Maria Carey heel erg.
Okay, Nilsson had het zelf ook niet geschreven, maar zijn versie is zoveel mooier.

De allerergste cover van Mariah Carey is Theme from Mahagony (Do You Know Where You Going To?) origineel gezongen door Diana Ross. Mariah's stem past niet bij het nummer om het heel lief te zeggen. Ze kan het gewoon echt niet zingen, dat hoort zelfs een kleuter. Een slechtere cover dan dat is moeilijk te vinden.
'Lean on Me' van Club Nouveau is ook een slechte cover. Maar dat is eigenlijk gewoon een fout nummer. Net als 'Never Say Goodbye' van The Communards. Jongens, wat is dat fout.

Smile, van die gast van Patty Brard, BLEH

orgineel, natuurlijk, van Charly Chaplin.
Smile is ook nog gecoverd door Michael Jackson, laatste nummer van History disk 2, die vind ik wel goed geslaagd!

Bob Cremers
Floortje heeft Imagine verkracht.

Bob Cremers schreef:
Floortje heeft Imagine verkracht.

Bij Idols verkrachten ze toch alle nummers

Wat een verkrachtingstoestanden als ik dit allemaal lees.
Ok, nog een paar verkrachters en verkrachte nummers:
- MilkInc: Tainted love
- Mariah Carey en Celine Dion: alle covers die ze al deden
- De coverversie van U2's 'One' door een zangeres wiens naam ik niet wil kennen
- Britney: I love rock and roll
- George Michael: Don't let the sun go down on me
- Johhny Logan met een Belgische rapperke, die zichzelf verkracht met een nummer waarmee hij het songfestival won
En nog veel meer, maar kom er niet op.

Nog een, de grootste verkrachter van allemaal: Helmut Lotti. Elvis draait zich in zijn graf. Ben beschaamd momenteel om Belg te zijn. Vlug Raymond van het Groenewoud opleggen, kan ik weer trots zijn.

dollie
Johhny Logan met een Belgische rapperke, die zichzelf verkracht met een nummer waarmee hij het songfestival won

haha heb ik gezien bij 10 om te zien, lachen, zijn buik kwam onder zijn truitje uit bengelen

10 om te zien, of hoe het nu ook heet: altijd weer dolle pret! Hoe grappig 'The Simpsons' soms zijn, dit programma is nog veel komischer. Miljaar, ben weer beschaamd Belg te zijn.

Veel verschikkelijke covers zijn hier al genoemd, maar 1 afschrijselijke cover zijn ze hier vergeten: (I Can't Get No) Satisfaction van de Stones gecoverd door Britney Spears. Echt een verkrachting

Oh, my god. Gisteren zaten mijn ouders naar dat verdomde Shownieuws te kijken op SBS. Kwam daarin iets over die verdomde Dolly Parton. Had ze een cover van Imagine van John Lennon opgenomen. Wat een verkrachting was dat. Leek net een geit die Imagine zong

Gast
geplaatst: vandaag om 10:02 uur

geplaatst: vandaag om 10:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.