Muziek / Toplijsten en favorieten / De eerste van ... (albums)
zoeken in:
0
sxesven
geplaatst: 21 april 2009, 14:20 uur
Red Apple Falls (3)*
The Doctor came at Dawn (2)
Wild Love (2)
Julius Caesar (1)
Wild Love (2)
Julius Caesar (1)
0
geplaatst: 21 april 2009, 17:53 uur
Red Apple Falls (4)*
Wild Love (2)
Julius Caesar (1)
Wild Love (2)
Julius Caesar (1)
0
geplaatst: 21 april 2009, 19:17 uur
Red Apple Falls (4)
The Doctor came at Dwn (2)
Wild Love (2)
Julius Caesar (2)*
Wild Love (2)
Julius Caesar (2)*
0
geplaatst: 21 april 2009, 20:05 uur
Red Apple Falls (4)
Wild Love (3)*
Julius Caesar (2)
Wild Love (3)*
Julius Caesar (2)
0
geplaatst: 22 april 2009, 01:23 uur
Red Apple Falls (4)
Wild Love (4)*
Julius Caesar (2)
nu Neurosis doen?
The Eye of Every Storm (1)*
Wild Love (4)*
Julius Caesar (2)
nu Neurosis doen?
The Eye of Every Storm (1)*
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 22 april 2009, 09:16 uur
The Eye of Every Storm (2)*
Through Silver in Blood (1)
Through Silver in Blood (1)
0
geplaatst: 22 april 2009, 11:51 uur
Misschien wel de beste metalplaat die ik ken.
The Eye of Every Storm (3)
Through Silver in Blood (2)*
The Eye of Every Storm (3)
Through Silver in Blood (2)*
0
geplaatst: 23 april 2009, 01:32 uur
Joy Division..
De verhouding tussen UP en Closer is eigenlijk minder interessant dan de persoonlijke noot van de mumers ....
De verhouding tussen UP en Closer is eigenlijk minder interessant dan de persoonlijke noot van de mumers ....
0
Ruby1966
geplaatst: 23 april 2009, 07:48 uur
Unknown Pleasures (1)
Gekocht op 17 jarige leeftijd, had er veel over gehoord en was erg benieuwd (was toen erg into The Cure, The Smiths ed.), maar ik vond het eigenlijk helemaal niks......LP 1x hooguit 2x gedraaid en dat was het. Pas jaren later is het kwartje gevallen, toen heb ik ook Closer aangeschaft en die plaat vond ik eigenlijk meteen geweldig!
Gekocht op 17 jarige leeftijd, had er veel over gehoord en was erg benieuwd (was toen erg into The Cure, The Smiths ed.), maar ik vond het eigenlijk helemaal niks......LP 1x hooguit 2x gedraaid en dat was het. Pas jaren later is het kwartje gevallen, toen heb ik ook Closer aangeschaft en die plaat vond ik eigenlijk meteen geweldig!
0
geplaatst: 23 april 2009, 07:54 uur
Unknown Pleasures (1)
Closer (1) *
Was een plaat waar iedereen het over had, was ook plaat van het jaar (of anders bijna zoiets) in de Oor. Indertijd wel geleend van de bibliotheek, maar pas gekocht in 1991, samen met een boel andere ´moest ik toch nog eens hebben´- albums.
Closer (1) *
Was een plaat waar iedereen het over had, was ook plaat van het jaar (of anders bijna zoiets) in de Oor. Indertijd wel geleend van de bibliotheek, maar pas gekocht in 1991, samen met een boel andere ´moest ik toch nog eens hebben´- albums.
0
wijsneus
geplaatst: 23 april 2009, 08:26 uur
Unknown Pleasures (3)*
Closer (1)
Een huisgenoot had in zijn slaapkamer op een hele wand de hoes van UP laten aanbrengen. Dus moest dat wel een heel bijzondere plaat zijn. En dat klopte ! Verpletterende impact, alhoewel de plaat pas geleden mijn persoonlijke top-10 heeft moeten verlaten.
Closer (1)
Een huisgenoot had in zijn slaapkamer op een hele wand de hoes van UP laten aanbrengen. Dus moest dat wel een heel bijzondere plaat zijn. En dat klopte ! Verpletterende impact, alhoewel de plaat pas geleden mijn persoonlijke top-10 heeft moeten verlaten.
0
handsome_devil
geplaatst: 23 april 2009, 09:03 uur
Unknown Pleasures (4)*
Closer (1)
heb er niet veel zinnigs over te zeggen hoor.
Closer (1)
heb er niet veel zinnigs over te zeggen hoor.
0
geplaatst: 23 april 2009, 09:23 uur
Unknown Pleasures (5)*
Closer (1)
Indrukwekkende plaat, kon dan ook niet wachten tot opvolger eindelijk uitkwam...
indrukwekkende hoes ook...poster hangt op slaapkamer
Closer (1)
Indrukwekkende plaat, kon dan ook niet wachten tot opvolger eindelijk uitkwam...
indrukwekkende hoes ook...poster hangt op slaapkamer
0
geplaatst: 23 april 2009, 09:45 uur
Unknown Pleasures (6)*
Closer (1)
Voornamelijk omdat JD hier zo'n populaire naam is. Ik was er in het begin erg enthousiast over en Closer volgde snel, maar misschien is het nu eens tijd voor een stemverlaging omdat ik beide platen nog zelden in zijn geheel beluister.
Closer (1)
Voornamelijk omdat JD hier zo'n populaire naam is. Ik was er in het begin erg enthousiast over en Closer volgde snel, maar misschien is het nu eens tijd voor een stemverlaging omdat ik beide platen nog zelden in zijn geheel beluister.
0
geplaatst: 23 april 2009, 12:33 uur
Unknown Pleasures (7)*
Closer (1)
Zat echt op de lp te wachten; kende de band al van verzamelaars Live at the Electric Circus, Earcom 2 en een enkel single'tje.
Here to stay - vinyl pas de laatste 1,5 jaar weer opnieuw aangeschaft.
Closer (1)
Zat echt op de lp te wachten; kende de band al van verzamelaars Live at the Electric Circus, Earcom 2 en een enkel single'tje.
Here to stay - vinyl pas de laatste 1,5 jaar weer opnieuw aangeschaft.
0
geplaatst: 23 april 2009, 12:42 uur
Unknown Pleasures (8)*
Closer (1)
Eén van de meest spannende ontdekkingsreizen ooit.
Closer (1)
Eén van de meest spannende ontdekkingsreizen ooit.
0
geplaatst: 23 april 2009, 15:46 uur
Unknown Pleasures (9)
Closer (1)
Substance (1)*
Ik begon met deze verzamelaar, n.a.v. Love Will Tear Us Apart...
Closer (1)
Substance (1)*
Ik begon met deze verzamelaar, n.a.v. Love Will Tear Us Apart...
0
geplaatst: 23 april 2009, 16:24 uur
Unknown Pleasures (9)
Closer (2)
Substance (1)
Still (1)*
Als tiener te leen gekregen van een 10-jaar oudere kennis. Opvallend begin, maar het beviel best goed.
Closer (2)
Substance (1)
Still (1)*
Als tiener te leen gekregen van een 10-jaar oudere kennis. Opvallend begin, maar het beviel best goed.
0
Lukk0
geplaatst: 23 april 2009, 17:10 uur
Unknown Pleasures (10)
Closer (2)
Substance (2)*
Still (1)
Op de gok gekocht toen ik hem in de MediaMarkt zag liggen. Bleek een nogal goede keuze te zijn.
Closer (2)
Substance (2)*
Still (1)
Op de gok gekocht toen ik hem in de MediaMarkt zag liggen. Bleek een nogal goede keuze te zijn.
0
geplaatst: 23 april 2009, 17:23 uur
Unknown Pleasures (10)
Closer (2)
Substance (3)*
Still (1)
Niet mijn gewoonte om met verzamelaars te beginnen, maar had gehoord dat dit een goede introductie zou zijn tot JD/Warsaw.
Closer (2)
Substance (3)*
Still (1)
Niet mijn gewoonte om met verzamelaars te beginnen, maar had gehoord dat dit een goede introductie zou zijn tot JD/Warsaw.
0
geplaatst: 23 april 2009, 18:00 uur
Unknown Pleasures (11)*
Closer (2)
Substance (3)
Still (1)
Samen met een studiegenoot ben ik in '83 de platenzaak ingestapt om onze eerste Joy Division plaat te kopen. Hij kocht UP, ik de maxi van Love will Tear us Apart. Ik heb UP daarna van hem geleend & getaped, maar was er eerst iets teleurgesteld in want een catchy nummer als Love will Tear us Apart stond er niet op. Toch vrij snel daarna zowel Closer als Still aan de collectie toegevoegd, alsmede de andere singles.
Closer (2)
Substance (3)
Still (1)
Samen met een studiegenoot ben ik in '83 de platenzaak ingestapt om onze eerste Joy Division plaat te kopen. Hij kocht UP, ik de maxi van Love will Tear us Apart. Ik heb UP daarna van hem geleend & getaped, maar was er eerst iets teleurgesteld in want een catchy nummer als Love will Tear us Apart stond er niet op. Toch vrij snel daarna zowel Closer als Still aan de collectie toegevoegd, alsmede de andere singles.
* denotes required fields.