Muziek / Toplijsten en favorieten / De eerste van ... (albums)
zoeken in:
0
Ruby1966
geplaatst: 9 juni 2009, 07:10 uur
Five Leaves Left (4)*
Pink Moon (1)
Time of No Reply (1)
Pink Moon (1)
Time of No Reply (1)
0
wijsneus
geplaatst: 9 juni 2009, 07:58 uur
Five Leaves Left (6)
Pink Moon (2)
Time of No Reply (1)
Fruit Tree (1) *
In 1991 gekocht; 4 albums in één box-set.
Pink Moon (2)
Time of No Reply (1)
Fruit Tree (1) *
In 1991 gekocht; 4 albums in één box-set.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 9 juni 2009, 09:14 uur
Five Leaves Left (7)*
Pink Moon (2)
Time of No Reply (1)
Fruit Tree (1)
Pink Moon (2)
Time of No Reply (1)
Fruit Tree (1)
0
geplaatst: 9 juni 2009, 09:18 uur
Five Leaves Left (8)*
Pink Moon (2)
Time of No Reply (1)
Fruit Tree (1)
Pink Moon (2)
Time of No Reply (1)
Fruit Tree (1)
0
geplaatst: 9 juni 2009, 09:21 uur
Five Leaves Left (8)
Pink Moon (3)*
Time of No Reply (1)
Fruit Tree (1)
Pink Moon (3)*
Time of No Reply (1)
Fruit Tree (1)
0
geplaatst: 9 juni 2009, 10:11 uur
Five Leaves Left (9)*
Pink Moon (3)
Time of No Reply (1)
Fruit Tree (1)
Pink Moon (3)
Time of No Reply (1)
Fruit Tree (1)
0
geplaatst: 9 juni 2009, 16:13 uur
Five Leaves Left (9)*
Pink Moon (3)
Time of No Reply (1)
Fruit Tree (1)
Bryter Layter (1)
Pink Moon (3)
Time of No Reply (1)
Fruit Tree (1)
Bryter Layter (1)
0
geplaatst: 9 juni 2009, 16:45 uur
Five Leaves Left (10)*
Pink Moon (3)
Time of No Reply (1)
Fruit Tree (1)
Bryter Layter (1)
Tot nu toe ook nog de enige.
Pink Moon (3)
Time of No Reply (1)
Fruit Tree (1)
Bryter Layter (1)
Tot nu toe ook nog de enige.
0
geplaatst: 9 juni 2009, 17:53 uur
Five Leaves Left (11)*
Pink Moon (3)
Time of No Reply (1)
Fruit Tree (1)
Bryter Layter (1)
Pink Moon (3)
Time of No Reply (1)
Fruit Tree (1)
Bryter Layter (1)
0
geplaatst: 9 juni 2009, 18:36 uur
Five Leaves Left (11)
Pink Moon (3)
Time of No Reply (1)
Fruit Tree (1)
Bryter Layter (1)
Heaven in a Wild Flower (1)*
Pink Moon (3)
Time of No Reply (1)
Fruit Tree (1)
Bryter Layter (1)
Heaven in a Wild Flower (1)*
0
wijsneus
geplaatst: 10 juni 2009, 07:57 uur
Tarkus (1)
Net als bij Camel : de eerste, aangeraden door een vriend die helemaal leip was van symfonische rock ( zo heette dat in de 70-ies ).Toen vond ik het goed, maar de laatste keer dat ie op de platenspeler belandde, zal zo'n 30 jaar geleden geweest zijn...........
Net als bij Camel : de eerste, aangeraden door een vriend die helemaal leip was van symfonische rock ( zo heette dat in de 70-ies ).Toen vond ik het goed, maar de laatste keer dat ie op de platenspeler belandde, zal zo'n 30 jaar geleden geweest zijn...........
0
geplaatst: 10 juni 2009, 08:36 uur
Tarkus (2)*
Bij mij ging dat ongeveer net zo - Tarkus zou een klassieker in het symfonische rock-genre zijn (inderdaad, wat we tegenwoordig prog noemen, geloof ik).
Toegegeven: ELP was er een van de eersten mee, maar ik hoor liever Yes of Genesis. Toevallig heb ik deze pas nog eens gedraaid (of uitgezeten, zo je wilt), maar het is allemaal nogal over-the-top. Brain salad surgery is nog een graadje erger. Per saldo vind ik hun debuut nog het beste te verteren.
Bij mij ging dat ongeveer net zo - Tarkus zou een klassieker in het symfonische rock-genre zijn (inderdaad, wat we tegenwoordig prog noemen, geloof ik).
Toegegeven: ELP was er een van de eersten mee, maar ik hoor liever Yes of Genesis. Toevallig heb ik deze pas nog eens gedraaid (of uitgezeten, zo je wilt), maar het is allemaal nogal over-the-top. Brain salad surgery is nog een graadje erger. Per saldo vind ik hun debuut nog het beste te verteren.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 juni 2009, 09:15 uur
Tarkus (2)
The Ultimate Collection (1)*
Bij vlagen héérlijk bombastisch en over de top, maar van dit drietal heeft nog geen enkel regulier album (waar ik er daarna een aantal van uitgeprobeerd heb) me van voor tot achter kunnen boeien. Als liefhebber van goede progressieve muziek kan ik me de beide voorgaande commentaren dan ook uitstekend voorstellen (op de verwijzing naar Camel na dan).
Bij vlagen héérlijk bombastisch en over de top, maar van dit drietal heeft nog geen enkel regulier album (waar ik er daarna een aantal van uitgeprobeerd heb) me van voor tot achter kunnen boeien. Als liefhebber van goede progressieve muziek kan ik me de beide voorgaande commentaren dan ook uitstekend voorstellen (op de verwijzing naar Camel na dan).
0
geplaatst: 10 juni 2009, 09:51 uur
Tarkus (3)*
The Ultimate Collection (1)
Buurman Bram (van de Progrock) had een dikke Sansui en Wharfedales; mijn infrastructuur: Kenwood en AR 4xa (destijds bekend om hun zuivere geluid en lage rendement). Kon ik beter bij hem gaan zitten en een beugeltje delen. Nooit mijn ding geweest - wat een bombast. Kwam ik terug: Dillard & Clark op de speler of Buffalo Springfield (om af te kicken).
The Ultimate Collection (1)
Buurman Bram (van de Progrock) had een dikke Sansui en Wharfedales; mijn infrastructuur: Kenwood en AR 4xa (destijds bekend om hun zuivere geluid en lage rendement). Kon ik beter bij hem gaan zitten en een beugeltje delen. Nooit mijn ding geweest - wat een bombast. Kwam ik terug: Dillard & Clark op de speler of Buffalo Springfield (om af te kicken).
0
wijsneus
geplaatst: 10 juni 2009, 10:14 uur
Casartelli schreef:
Tarkus (2)
Als liefhebber van goede progressieve muziek kan ik me de beide voorgaande commentaren dan ook uitstekend voorstellen (op de verwijzing naar Camel na dan).
Tarkus (2)
Als liefhebber van goede progressieve muziek kan ik me de beide voorgaande commentaren dan ook uitstekend voorstellen (op de verwijzing naar Camel na dan).
Ik bedoelde dat ik net als bij "De Eerste van ..." door die kennis geattendeered ben op een aantal symfo-platen, waaronder dus Camel en ELP !
Want de eerste van Camel ( voor mij = dat Mirage ) =
!* denotes required fields.