Muziek / Toplijsten en favorieten / De eerste van ... (albums)
zoeken in:
0
geplaatst: 6 december 2008, 12:37 uur
Metallica (8)*
Master of Puppets (3)
Ride the Lightning (2)
Kill 'em All (1)
... And Justice for All (1)
Master of Puppets (3)
Ride the Lightning (2)
Kill 'em All (1)
0
geplaatst: 6 december 2008, 12:42 uur
Metallica (8)
Master of Puppets (4) **
Ride the Lightning (2)
Kill 'em All (1)
In 1986 na het lezen van een recensie de volgende dag gelijk naar de platenwinkel ( ja, die bestonden toen nog ruimschoots ! ). Met de koptelefoon geluisterd, en hoewel het me niet echt pakte, toch maar gekocht, want ik vond het een stoere plaat. Daarna jarenlang stof staan verzamelen.
Master of Puppets (4) **
Ride the Lightning (2)
Kill 'em All (1)
In 1986 na het lezen van een recensie de volgende dag gelijk naar de platenwinkel ( ja, die bestonden toen nog ruimschoots ! ). Met de koptelefoon geluisterd, en hoewel het me niet echt pakte, toch maar gekocht, want ik vond het een stoere plaat. Daarna jarenlang stof staan verzamelen.
0
geplaatst: 6 december 2008, 13:10 uur
Metallica (8)
Master of Puppets (5)*
Ride the Lightning (2)
Kill 'em All (1)
Kende eerst een paar singles en na verloop van tijd besloot ik om dit album eens bij de bib te ontlenen, moet 2-3 jaar geleden zijn ofzo. Mijn top 10 getuigd dat dit album mij zeer goed is bevallen
Master of Puppets (5)*
Ride the Lightning (2)
Kill 'em All (1)
Kende eerst een paar singles en na verloop van tijd besloot ik om dit album eens bij de bib te ontlenen, moet 2-3 jaar geleden zijn ofzo. Mijn top 10 getuigd dat dit album mij zeer goed is bevallen

0
geplaatst: 6 december 2008, 13:13 uur
Metallica (8)
Master of Puppets (6)
Ride the Lightning (2)
Kill 'em All (1)
Op aanraden van nevyn. Behalve "Battery" niet mijn muziek.
Master of Puppets (6)
Ride the Lightning (2)
Kill 'em All (1)
Op aanraden van nevyn. Behalve "Battery" niet mijn muziek.
0
geplaatst: 6 december 2008, 13:23 uur
Metallica (8)
Master of Puppets (6)
Ride the Lightning (2)
... And Justice for All (2)*
Kill 'em All (1)
Master of Puppets (6)
Ride the Lightning (2)
... And Justice for All (2)*
Kill 'em All (1)
0
geplaatst: 6 december 2008, 13:31 uur
Metallica (9)*
Master of Puppets (6)
Ride the Lightning (2)
... And Justice for All (2)
Kill 'em All (1)
En daar is het bij gebleven. Vond Metallica toen ik 14 was wel even interessant, maar daarna niet meer.... toch probeer ik MoP nog wel een keer, dan heb ik tenminste de hele top 20 van de top 250 gehoord.
Master of Puppets (6)
Ride the Lightning (2)
... And Justice for All (2)
Kill 'em All (1)
En daar is het bij gebleven. Vond Metallica toen ik 14 was wel even interessant, maar daarna niet meer.... toch probeer ik MoP nog wel een keer, dan heb ik tenminste de hele top 20 van de top 250 gehoord.
0
geplaatst: 6 december 2008, 14:28 uur
herman schreef:
.... toch probeer ik MoP nog wel een keer, dan heb ik tenminste de hele top 20 van de top 250 gehoord.
.... toch probeer ik MoP nog wel een keer, dan heb ik tenminste de hele top 20 van de top 250 gehoord.
idd, dat zou je eens moete doen

0
geplaatst: 6 december 2008, 14:52 uur
Metallica (9)
Master of Puppets (6)
... And Justice for All (3)*
Ride the Lightning (2)
Kill 'em All (1)
Vanwege One.
Master of Puppets (6)
... And Justice for All (3)*
Ride the Lightning (2)
Kill 'em All (1)
Vanwege One.
0
geplaatst: 6 december 2008, 15:32 uur
Metallica (9)
Master of Puppets (6)
... And Justice for All (4)*
Ride the Lightning (2)
Kill 'em All (1)
Eén van mijn beste vrienden (al 32 jaar) was in de jaren '80 een groot Metallica fan. Ik vond dat maar zo zo, maar toen Metalica uitkwam was ik om en ging ik het ook meer en meer draaien. Toch stond dit album me het meest bij uit die periode.
Overigens is hij in diezelfde periode toen ook mijn smaak gaan waarderen (toen alternatieve rock als Living Colour, Pixies, snel gevolgd door Pumpkins en grunge).
Master of Puppets (6)
... And Justice for All (4)*
Ride the Lightning (2)
Kill 'em All (1)
Eén van mijn beste vrienden (al 32 jaar) was in de jaren '80 een groot Metallica fan. Ik vond dat maar zo zo, maar toen Metalica uitkwam was ik om en ging ik het ook meer en meer draaien. Toch stond dit album me het meest bij uit die periode.
Overigens is hij in diezelfde periode toen ook mijn smaak gaan waarderen (toen alternatieve rock als Living Colour, Pixies, snel gevolgd door Pumpkins en grunge).
0
geplaatst: 6 december 2008, 17:42 uur
Metallica (9)
Master of Puppets (6)
... And Justice for All (4)
Ride the Lightning (2)
Kill 'em All (2)*
gek genoeg weet ik niet meer door wie of wat ik ben beginnen luisteren naar het album.
Master of Puppets (6)
Ride the Lightning (2)
Kill 'em All (2)*
gek genoeg weet ik niet meer door wie of wat ik ben beginnen luisteren naar het album.
0
geplaatst: 6 december 2008, 19:04 uur
Metallica (9)
Master of Puppets (7)*
Ride the Lightning (2)
Kill 'em All (2)
Master of Puppets (7)*
Ride the Lightning (2)
Kill 'em All (2)
0
geplaatst: 7 december 2008, 00:00 uur
Vandaag ...
Will Oldham / Bonnie 'Prince' Billy / Palace Brothers / Palace Music / Palace Songs /
....en nog een paar die ik hier maar even oversla ...
Will Oldham / Bonnie 'Prince' Billy / Palace Brothers / Palace Music / Palace Songs /
....en nog een paar die ik hier maar even oversla ...
0
geplaatst: 7 december 2008, 00:01 uur
I See a Darkness (1)
Omdat dit album een klassieker zou zijn werd ik er nieuwsgierig naar.
Omdat dit album een klassieker zou zijn werd ik er nieuwsgierig naar.
0
geplaatst: 7 december 2008, 00:22 uur
I See a Darkness (1)
There Is No-One What Will Take Care of You (1)
Ik was een fervent aanhanger van de Opscene, de eigenwijze tegenhanger van Oor. Platen die hierin door bepaalde recensenten een goede review kregen, kocht ik bijna blind. Zo ook deze plaat. En ook deze keer werd ik niet teleur gesteld. Niet de beste van Will, wel één van de meest gekoesterde.
There Is No-One What Will Take Care of You (1)
Ik was een fervent aanhanger van de Opscene, de eigenwijze tegenhanger van Oor. Platen die hierin door bepaalde recensenten een goede review kregen, kocht ik bijna blind. Zo ook deze plaat. En ook deze keer werd ik niet teleur gesteld. Niet de beste van Will, wel één van de meest gekoesterde.
0
geplaatst: 7 december 2008, 00:33 uur
I See a Darkness (1)
There Is No-One What Will Take Care of You (2)
Gewoon ooit eens gekocht.
Gewoon ooit eens gekocht.
0
sxesven
geplaatst: 7 december 2008, 00:36 uur
I See a Darkness (2)*
Benieuwd naar Oldham, prachtig artwork; daarom digitaal binnengetrokken en vlug daarna gekocht. Nog altijd een haat-liefde verhouding met deze plaat en zeker geen first cut is the deepest. Kocht na deze Viva Last Blues en dat werd m'n favoriete Oldham plaat. Werd toen ook fanatiek Oldham liefhebber en heb nu een aardig rijtje van hem in de kast staan.
Benieuwd naar Oldham, prachtig artwork; daarom digitaal binnengetrokken en vlug daarna gekocht. Nog altijd een haat-liefde verhouding met deze plaat en zeker geen first cut is the deepest. Kocht na deze Viva Last Blues en dat werd m'n favoriete Oldham plaat. Werd toen ook fanatiek Oldham liefhebber en heb nu een aardig rijtje van hem in de kast staan.

0
Ruby1966
geplaatst: 7 december 2008, 09:49 uur
I See a Darkness (3)*
Ik weet niet meer waarom ik hem kocht, maar ik vind het een geweldig album!
Ik weet niet meer waarom ik hem kocht, maar ik vind het een geweldig album!
0
geplaatst: 7 december 2008, 09:49 uur
I See a Darkness (4)*
Gekocht vanwege goede recensies, ik vind het ook prachtig.
Gekocht vanwege goede recensies, ik vind het ook prachtig.
0
geplaatst: 7 december 2008, 11:10 uur
I See a Darkness (5)*
0
geplaatst: 7 december 2008, 11:46 uur
I See a Darkness (5)
There Is No-One What Will Take Care of You (3)*
Gekocht bij het onvolprezen Perfect Sound Forever, nog op vinyl. Indertijd vond ik er eigenlijk niet zo heel veel aan, het was mij wat te krakkemikkig. Ik heb Arise Therfore nog aangeschaft, die beviel al beter. En het latere werk bevalt mij toch het beste.
There Is No-One What Will Take Care of You (3)*
Gekocht bij het onvolprezen Perfect Sound Forever, nog op vinyl. Indertijd vond ik er eigenlijk niet zo heel veel aan, het was mij wat te krakkemikkig. Ik heb Arise Therfore nog aangeschaft, die beviel al beter. En het latere werk bevalt mij toch het beste.
0
geplaatst: 7 december 2008, 12:01 uur
I See a Darkness (6)*
There Is No-One What Will Take Care of You (3)
Gekocht n.a.v. de goede recensies hier en het horen van het titelnummer. Het is voorlopig de enige die in mijn cd-kast staat. Na nummer 5 is het beste wel geweest.
Gekocht n.a.v. de goede recensies hier en het horen van het titelnummer. Het is voorlopig de enige die in mijn cd-kast staat. Na nummer 5 is het beste wel geweest.
0
geplaatst: 7 december 2008, 12:17 uur
I See a Darkness (6)
The Letting Go (1) *
In 2006 leren kennen. Dit album deed me niets. Later via een cover van Anika Trost toch terechtgekomen bij ´I See a Darkness´ en dat vond ik meteen geweldig.
The Letting Go (1) *
In 2006 leren kennen. Dit album deed me niets. Later via een cover van Anika Trost toch terechtgekomen bij ´I See a Darkness´ en dat vond ik meteen geweldig.
0
geplaatst: 7 december 2008, 12:23 uur
dix schreef:
Gekocht bij het onvolprezen Perfect Sound Forever
Gekocht bij het onvolprezen Perfect Sound Forever
Kwam ik ook vaak, fijne zaak!
0
geplaatst: 7 december 2008, 13:51 uur
I See a Darkness (7)*
The Letting Go (1)
Via recentie in de OOR
The Letting Go (1)
Via recentie in de OOR
0
geplaatst: 7 december 2008, 16:38 uur
I See a Darkness (7)
There Is No-One What Will Take Care of You (4)*
The Letting Go (1)
1993
zo lang geleden alweer......indrukwekkend constant oeuvre inmiddels
There Is No-One What Will Take Care of You (4)*
The Letting Go (1)
1993

zo lang geleden alweer......indrukwekkend constant oeuvre inmiddels
0
geplaatst: 7 december 2008, 20:44 uur
I See a Darkness (8)*
There Is No-One What Will Take Care of You (4)
The Letting Go (1)
Ik kende al wel wat los werk van de beste man dat ik tamelijk goed vond, dus na de jubelende recensies kon ik deze moeilijk níet kopen.
There Is No-One What Will Take Care of You (4)
The Letting Go (1)
Ik kende al wel wat los werk van de beste man dat ik tamelijk goed vond, dus na de jubelende recensies kon ik deze moeilijk níet kopen.
0
geplaatst: 8 december 2008, 00:24 uur
Astral weeks(1)
uit de rolling stone album top 500, was eigenlijk direct verkocht. maar deze plaat heeft de tamelijk "verelende" werking, hij wordt altijd alleen maar beter
uit de rolling stone album top 500, was eigenlijk direct verkocht. maar deze plaat heeft de tamelijk "verelende" werking, hij wordt altijd alleen maar beter
0
handsome_devil
geplaatst: 8 december 2008, 00:28 uur
Astral weeks(2)
ook het enige album wat ikv an em ken.
ook het enige album wat ikv an em ken.
0
geplaatst: 8 december 2008, 00:33 uur
Astral Weeks (3)
Weer een antiek geschiedenisverhaal uit huize Scientist... Dit herinner ik me dan weer helemaal niet van toen ik klein was.. maar toen ik een jaar of 14-15 was.. schat ik.. begon ineens mijn moeder erg vaak hiernaar te luisteren.. Ik kreeg er ook het een en ander van mee en vond er toen helemaal niks aan.. jaren later, toen ik iets van 19 was, vroeg mijn moeder me dit voor haar te branden (want ze had em niet meer).. Toen heb ik em zelf ook eens opgezet en begon ik het zowaar ook te waarderen... Ook met afstand zijn beste vind ik (voor zover ik gehoord heb)
Weer een antiek geschiedenisverhaal uit huize Scientist... Dit herinner ik me dan weer helemaal niet van toen ik klein was.. maar toen ik een jaar of 14-15 was.. schat ik.. begon ineens mijn moeder erg vaak hiernaar te luisteren.. Ik kreeg er ook het een en ander van mee en vond er toen helemaal niks aan.. jaren later, toen ik iets van 19 was, vroeg mijn moeder me dit voor haar te branden (want ze had em niet meer).. Toen heb ik em zelf ook eens opgezet en begon ik het zowaar ook te waarderen... Ook met afstand zijn beste vind ik (voor zover ik gehoord heb)
* denotes required fields.