Muziek / Toplijsten en favorieten / Nederlandstalige top 10
zoeken in:
0
geplaatst: 11 juni 2005, 12:20 uur
Beste 10 Nederlandstalige nummers:
1. De Waarheid - Marco Borsato [1996]
2. Smalfilm - Spinvis [2002]
3. De Bestemming - Marco Borsato [1998]
4. Eiland - Bloem [1982]
5. Hou van Mij - Het Goede Doel [1982]
6. Pa - Doe Maar [1983]
7. Het Komt Nooit Meer Goed - Tröckener Kecks [1995]
8. Geboren Voor Het Geluk - Het Goede Doel [1983]
9. Blauw - The Scene [1991]
10. Voor Ik Vergeet - Spinvis [2002]
Ja, zonder schaamte vind ik Marco Borsato erg goed, maar dat komt ook door zijn componist, John Ewbank. Beetje raar vind ik, dat MusicMeter "Zien" niet als album toelaat (vanwege de videoclips) terwijl deze dvd-video ook als cd af te spelen is.
1. De Waarheid - Marco Borsato [1996]
2. Smalfilm - Spinvis [2002]
3. De Bestemming - Marco Borsato [1998]
4. Eiland - Bloem [1982]
5. Hou van Mij - Het Goede Doel [1982]
6. Pa - Doe Maar [1983]
7. Het Komt Nooit Meer Goed - Tröckener Kecks [1995]
8. Geboren Voor Het Geluk - Het Goede Doel [1983]
9. Blauw - The Scene [1991]
10. Voor Ik Vergeet - Spinvis [2002]
Ja, zonder schaamte vind ik Marco Borsato erg goed, maar dat komt ook door zijn componist, John Ewbank. Beetje raar vind ik, dat MusicMeter "Zien" niet als album toelaat (vanwege de videoclips) terwijl deze dvd-video ook als cd af te spelen is.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 11 juni 2005, 12:56 uur
Ik ben geen kenner, en zeker geen liefhebber van Nederlandstalig, maar een top-lijstje moet nog wel lukken:
1. Guus Meeuwis - Brabant
2. Herman van Veen - Hilversum 3
3. Fluitsma & Van Tijn - 15 Miljoen Mensen
4. Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg
5. Kadanz - In het Donker
6. Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park
7. Het Goede Doel - Nooduitgang
8. Stef Bos - Papa
9. Blof - Mooie Dag
10. Boudewijn de Groot - Prikkebeen
1. Guus Meeuwis - Brabant
2. Herman van Veen - Hilversum 3
3. Fluitsma & Van Tijn - 15 Miljoen Mensen
4. Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg
5. Kadanz - In het Donker
6. Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park
7. Het Goede Doel - Nooduitgang
8. Stef Bos - Papa
9. Blof - Mooie Dag
10. Boudewijn de Groot - Prikkebeen
0
geplaatst: 11 juni 2005, 13:11 uur
1. Abel - Onderweg
2. Boudewijn de Groot - Avond
3. Ramses Shaffy - Sammy
4. Gorki - Mia
5. Wim Sonneveld - Het Dorp
6. Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg
7. Boudewijn de Groot - De eenzame fietser
8. Acda & de Munnik - Niet of Nooit Geweest
9. Guus Meeuwis - Brabant
10. The Scene - Blauw
Dit is al een hele opgave eigenlijk.
2. Boudewijn de Groot - Avond
3. Ramses Shaffy - Sammy
4. Gorki - Mia
5. Wim Sonneveld - Het Dorp
6. Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg
7. Boudewijn de Groot - De eenzame fietser
8. Acda & de Munnik - Niet of Nooit Geweest
9. Guus Meeuwis - Brabant
10. The Scene - Blauw
Dit is al een hele opgave eigenlijk.
0
dutch2
geplaatst: 11 juni 2005, 13:13 uur
Geen kenner, ook geen groot liefhebber, maar de volgende tien kunnen er best mee door.
1. Boudewijn de Groot - De Reiziger
2. Gorki - Mijn Bed Is Zwaar en Groot
3. Jacques Brel - Mijn Vlakke Land
4. Spinvis - In de Staat van Narcose
5. Drs. P. - De Gezusters Karamazow
6. Lais - Warme Garnars
7. De Div - Stap voor Stap
8. The Scene - Rigoreus
9. Frank Boeijen - Dronkemansgedicht
10. De Dijk - Mag het Licht Uit
En als Hidden Track 'Brussels by Night' van Raymond van het Groenewoud. Niet 100% Nederlandstalig maar wel bijzonder fraai.
1. Boudewijn de Groot - De Reiziger
2. Gorki - Mijn Bed Is Zwaar en Groot
3. Jacques Brel - Mijn Vlakke Land
4. Spinvis - In de Staat van Narcose
5. Drs. P. - De Gezusters Karamazow
6. Lais - Warme Garnars
7. De Div - Stap voor Stap
8. The Scene - Rigoreus
9. Frank Boeijen - Dronkemansgedicht
10. De Dijk - Mag het Licht Uit
En als Hidden Track 'Brussels by Night' van Raymond van het Groenewoud. Niet 100% Nederlandstalig maar wel bijzonder fraai.
0
geplaatst: 11 juni 2005, 13:31 uur
Even denken ... na rijp beraad met mijn adviserende raadsheer ben ik tot volgend lijstje gekomen:
1. Noordkaap - Druk in Leuven
2. Kris de Bruyne - Waar ik voor leef
3. Gorki - XTC
4. Wannes van de Velde - In de natuur wou ik gaan leven
5. Jan de Wilde - Communisten
6. De Nieuwe Snaar - Te Laat
7. De Kreuners - M'n Laatste Sovjet
8. Boudewijn de Groot - Zonder vrienden kan ik niet
9. Flip Kowlier - Vredeslied
10. De Mens - Nederland
1. Noordkaap - Druk in Leuven
2. Kris de Bruyne - Waar ik voor leef
3. Gorki - XTC
4. Wannes van de Velde - In de natuur wou ik gaan leven
5. Jan de Wilde - Communisten
6. De Nieuwe Snaar - Te Laat
7. De Kreuners - M'n Laatste Sovjet
8. Boudewijn de Groot - Zonder vrienden kan ik niet
9. Flip Kowlier - Vredeslied
10. De Mens - Nederland
0
dutch2
geplaatst: 11 juni 2005, 13:40 uur
Chauvinist
Grappig dat je XTC van Gorki hebt gekozen. Ik heb lang getwijfeld tussen XTC en Mijn Bed Is Zwaar en Groot. Maar goed, ik heb dan ook geen adviserend raadsheer
Grappig dat je XTC van Gorki hebt gekozen. Ik heb lang getwijfeld tussen XTC en Mijn Bed Is Zwaar en Groot. Maar goed, ik heb dan ook geen adviserend raadsheer
0
geplaatst: 11 juni 2005, 13:52 uur
In willekeurige volgorde:
1 Spinvis - Voor ik vergeet
2 Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park
3 Doe Maar - De Bom
4 Kinderen voor Kinderen - Smoorverliefd
5 Normaal - Deurdonderen
6 Teach Inn - Ding-a-Dong
7 Monza - Van God Los
8 Armand - Ben ik te min
9 Trockener Kecks - Ik denk nooit meer aan jou
10 Boudewijn de Groot - 16 Lentes
1 Spinvis - Voor ik vergeet
2 Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park
3 Doe Maar - De Bom
4 Kinderen voor Kinderen - Smoorverliefd
5 Normaal - Deurdonderen
6 Teach Inn - Ding-a-Dong
7 Monza - Van God Los
8 Armand - Ben ik te min
9 Trockener Kecks - Ik denk nooit meer aan jou
10 Boudewijn de Groot - 16 Lentes
0
geplaatst: 11 juni 2005, 14:11 uur
Ook in willekeurige volgorde:
1. Ramses Shaffy – Laat Me
2. Frans Halsema – Voor haar
3. Boudewijn de Groot – Jimmy
4. Zijlstra – Dorpsgevoel
5. Doe Maar – Is dit alles
6. Raymond van het Groenewoud – Meisjes
7. The Scène – Rigoreus
8. Tröckener Kecks – Vergeet Mij Niet
9. Robert Long – Beschaafde Tango
10. De Dijk – Huil Maar Niet
1. Ramses Shaffy – Laat Me
2. Frans Halsema – Voor haar
3. Boudewijn de Groot – Jimmy
4. Zijlstra – Dorpsgevoel
5. Doe Maar – Is dit alles
6. Raymond van het Groenewoud – Meisjes
7. The Scène – Rigoreus
8. Tröckener Kecks – Vergeet Mij Niet
9. Robert Long – Beschaafde Tango
10. De Dijk – Huil Maar Niet
0
geplaatst: 11 juni 2005, 14:28 uur
dutch2 schreef:
Chauvinist
Chauvinist
Sja, je kunt de jongen uit het dorp wegnemen. Maar je kunt het dorp niet uit de jongen halen...
Maar goed, ik heb dan ook geen adviserend raadsheer
Nou, we zijn met z'n tweetjes in een Portugees bergdorpje op retraite geweest om tot een consensus over dit lijstje te komen ...
Hij vroeg me "waarom toch XTC van Gorki?"
Mijn antwoord: Omwille van de zinnen: Ze zoeken naar olie/op de bodem van de kelder/Ze boren naar de bron
Daar kon mijn hardgeschubde jurist zich best met verzoenen. Na afloop een flesje Rosé gekraakt en wild over de dansvloer gedweild met de lokale schoonheid. Wat kan lijstjes maken toch mooi zijn ...
0
geplaatst: 11 juni 2005, 14:33 uur
1. Ramses Shaffy - Laat Me
2. Monza - Van God Los
3. The Scene - De Schaduw Van Het Kruis
4. Gorki - Lieve Kleine Piranha
5. Extince - Viervoeters
6. Noordkaap - Druk In Leuven
7. Johnny Lion - Alleen In Dallas
8. Tröckener Kecks - Met Hart En Ziel
9. Raymond Van Het Groenewoud - Meisjes
10. Spinvis - Voor Ik Vergeet
2. Monza - Van God Los
3. The Scene - De Schaduw Van Het Kruis
4. Gorki - Lieve Kleine Piranha
5. Extince - Viervoeters
6. Noordkaap - Druk In Leuven
7. Johnny Lion - Alleen In Dallas
8. Tröckener Kecks - Met Hart En Ziel
9. Raymond Van Het Groenewoud - Meisjes
10. Spinvis - Voor Ik Vergeet
0
geplaatst: 11 juni 2005, 15:02 uur
Ik kies bewust voor 10 verschillende artiesten (en ik weet zeker dat ik er een heleboel vergeet, maar ook voor mij is dit een genre waarin ik me niet echt begeef):
1. Als ze er niet is - De Dijk
2. Smoorverliefd - Doe Maar
3. Geen Ballade - Henny Vrienten
4. Rigoreus - The Scene
5. KL 204 (Als Ik God Was) - Peter Koelewijn
6. Bagagedrager - Spinvis
7. Over de muur - Klein Orkest
8. Vriendschap - Het Goede Doel
9. Kronenburg park - Frank Boeijen Groep
10. Jimmy - Boudewijn de Groot
1. Als ze er niet is - De Dijk
2. Smoorverliefd - Doe Maar
3. Geen Ballade - Henny Vrienten
4. Rigoreus - The Scene
5. KL 204 (Als Ik God Was) - Peter Koelewijn
6. Bagagedrager - Spinvis
7. Over de muur - Klein Orkest
8. Vriendschap - Het Goede Doel
9. Kronenburg park - Frank Boeijen Groep
10. Jimmy - Boudewijn de Groot
0
geplaatst: 11 juni 2005, 15:43 uur
Nou, ik heb mijn best gedaan hoor:
1. Jules De Corte - Ik zou wel eens willen weten
2. De Dijk - Groot Hart
3. Gorki - Mia
4. Frederique Spigt - Rotterdam
5. RK Veulpoepers BV - Den Egelantier
6. Katastroof - Zuipe
7. Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park
8. Ramses Shaffy en Liesbeth List - Pastorale
9. Rowwen Heze - Twieje Wurd
10. Lohues and the Louisiana Bluesclub - Janine
1. Jules De Corte - Ik zou wel eens willen weten
2. De Dijk - Groot Hart
3. Gorki - Mia
4. Frederique Spigt - Rotterdam
5. RK Veulpoepers BV - Den Egelantier
6. Katastroof - Zuipe
7. Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park
8. Ramses Shaffy en Liesbeth List - Pastorale
9. Rowwen Heze - Twieje Wurd
10. Lohues and the Louisiana Bluesclub - Janine
0
Ruby1966
geplaatst: 11 juni 2005, 16:20 uur
1. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
2. Frank Boeijen - De Ontmoeting
3. Robert Long - Waarom Huil Je Nou ?
4. Het Klein Orkest - Ellie
5. Boudewijn de Groot - De Kinderballade
6. Toontje Lager - Vroeg of Laat
7. Ramses Shaffy en Liesbeth List - Pastorale
8. Doe Maar - Tijd Genoeg
9. Abel - Onderweg
10. De Dijk - Onderuit
2. Frank Boeijen - De Ontmoeting
3. Robert Long - Waarom Huil Je Nou ?
4. Het Klein Orkest - Ellie
5. Boudewijn de Groot - De Kinderballade
6. Toontje Lager - Vroeg of Laat
7. Ramses Shaffy en Liesbeth List - Pastorale
8. Doe Maar - Tijd Genoeg
9. Abel - Onderweg
10. De Dijk - Onderuit
0
geplaatst: 11 juni 2005, 16:24 uur
1. Spaarndammerbuurtkliek - Voor de straat
2. De Kift - Nauwe mijter
3. Extince - Regelneef
4. Spinvis - Bagagedrager
5. Het - Kejje Nagaan
6. Farce Majeure - Kiele kiele Koeweit
7. Flip Kowlier - Vredeslied
8. Acda & De Munnik - Als het vuur gedoofd is
9. Meindert Talma - Dat is nie goe he?
10. Twarres - Wer bisto
2. De Kift - Nauwe mijter
3. Extince - Regelneef
4. Spinvis - Bagagedrager
5. Het - Kejje Nagaan
6. Farce Majeure - Kiele kiele Koeweit
7. Flip Kowlier - Vredeslied
8. Acda & De Munnik - Als het vuur gedoofd is
9. Meindert Talma - Dat is nie goe he?
10. Twarres - Wer bisto
0
titan (crew)
geplaatst: 11 juni 2005, 16:40 uur
In alfabetische volgorde:
Bert de Coninck - Evelyne
De dijk - Onderuit
Gorki - Geef al je geld aan de arme kinderen
Boudewijn de Groot - Als de rook om je hoofd is verdwenen
Noordkaap - Verloren dag
The scene - De schaduw van het kruis
Ramses Shaffy & Liesbeth List - Pastorale
Spinvis - Smalfilm
Meindert Talma & the negroes - Versmobielondernemer
Tröckener kecks - Ik denk nooit meer aan jou
Bert de Coninck - Evelyne
De dijk - Onderuit
Gorki - Geef al je geld aan de arme kinderen
Boudewijn de Groot - Als de rook om je hoofd is verdwenen
Noordkaap - Verloren dag
The scene - De schaduw van het kruis
Ramses Shaffy & Liesbeth List - Pastorale
Spinvis - Smalfilm
Meindert Talma & the negroes - Versmobielondernemer
Tröckener kecks - Ik denk nooit meer aan jou
0
Ruby1966
geplaatst: 11 juni 2005, 16:49 uur
Die is inderdaad nog mooier dan Niemand in de Stad, ik ga hem even veranderen
0
geplaatst: 11 juni 2005, 16:51 uur
Ja hoor, de eerste carnavalshit is binnen, en ik twijfelde bij mijn lijstje ook nog even over Wim Kersten en de Viltjes (' Bloemetjesgordijn'). Mooi lijstje ook verder. Twarres had ik zelf misschien ook opgenomen als ik er aan gedacht had.
0
geplaatst: 11 juni 2005, 17:08 uur
sq schreef:
Ja hoor, de eerste carnavalshit is binnen
(quote)
Ja hoor, de eerste carnavalshit is binnen
Dat benzine-we, ziene-we, ziene-we, ziene-we, morgen dan wel weer.. HEY!
0
moviefreak#1
geplaatst: 11 juni 2005, 20:09 uur
Hopelijk ben ik niet al te veel vergeten
1.Frank Boeijen - Zeg me dat het niet zo is
2.Tröckener Kecks - Paradijs
3.Stef Bos - Papa
4.Van Dik Hout - Laat het los
5.The Scene - De stem die fluistert in de nacht
6.Acda & De Munnik - Dag Esmee
7.Van Dik Hout - De stilte valt zo hard
8.Blof - Mooie dag
9.Van Dik Hout - Meer dan een ander
10.Marco Borsato - Het water
1.Frank Boeijen - Zeg me dat het niet zo is
2.Tröckener Kecks - Paradijs
3.Stef Bos - Papa
4.Van Dik Hout - Laat het los
5.The Scene - De stem die fluistert in de nacht
6.Acda & De Munnik - Dag Esmee
7.Van Dik Hout - De stilte valt zo hard
8.Blof - Mooie dag
9.Van Dik Hout - Meer dan een ander
10.Marco Borsato - Het water
0
geplaatst: 11 juni 2005, 20:49 uur
1. Bram Vermeulen - Rode Wijn
2. Gorky - Mia
3. Raymond van het Groenenwoud - Twee Meisjes
4. Boudewijn de Groot - Vrienden van vroeger
5. Ramses Shaffy & Liesbeth List - Pastorale
6. Wim De Craene - Tim
7. Johan Verminnen - Brussel
8. Frank Boeijen - Zeg me dat het niet zo is
9. Robert Long - Josje
10. Kris De Bruyne - Amsterdam
zowaar gelijk verdeeld: 5 vlamingen 5 nederlanders!
honorable mention to: wannes van de velde (ik wil deze nacht in de straten verdwalen), zjef vanuytsel (zotte morgen), flip kowlier (welgemeende), kadril (het heerke van maldegem), wim sonneveld (het dorp), clouseau (domino), kreuners (zo jong), noordkaap (druk in leuven), de mens (sex verandert alles), tröckener kecks (ik denk nooit meer aan jou), spinvis (bagagedrager), jan de wilde (eerste sneeuw).
2. Gorky - Mia
3. Raymond van het Groenenwoud - Twee Meisjes
4. Boudewijn de Groot - Vrienden van vroeger
5. Ramses Shaffy & Liesbeth List - Pastorale
6. Wim De Craene - Tim
7. Johan Verminnen - Brussel
8. Frank Boeijen - Zeg me dat het niet zo is
9. Robert Long - Josje
10. Kris De Bruyne - Amsterdam
zowaar gelijk verdeeld: 5 vlamingen 5 nederlanders!
honorable mention to: wannes van de velde (ik wil deze nacht in de straten verdwalen), zjef vanuytsel (zotte morgen), flip kowlier (welgemeende), kadril (het heerke van maldegem), wim sonneveld (het dorp), clouseau (domino), kreuners (zo jong), noordkaap (druk in leuven), de mens (sex verandert alles), tröckener kecks (ik denk nooit meer aan jou), spinvis (bagagedrager), jan de wilde (eerste sneeuw).
0
geplaatst: 11 juni 2005, 23:25 uur
Pff, wat een opdracht. In willekeurige volgorde:
Twee Meisjes - Raymond Van het Groenewoud
Blankenberge - Hugo Mathyssen
Klein Liedje - Bram Vermeulen
De Provence - Wannes Van De Velde
Ze houdt teveel van mij - Kommil Foo
Later - Herman Van Veen
Zeester met koffie - Bart Peeters
Peukje - De Nieuwe Snaar
Dodenrit - Drs. P
Ik en m'n broer Giuseppe - Dirk Van Esbroeck
Ik vergeet er zeker twintig, maar dit zijn mijn favorieten zo uit het hoofd.
Twee Meisjes - Raymond Van het Groenewoud
Blankenberge - Hugo Mathyssen
Klein Liedje - Bram Vermeulen
De Provence - Wannes Van De Velde
Ze houdt teveel van mij - Kommil Foo
Later - Herman Van Veen
Zeester met koffie - Bart Peeters
Peukje - De Nieuwe Snaar
Dodenrit - Drs. P
Ik en m'n broer Giuseppe - Dirk Van Esbroeck
Ik vergeet er zeker twintig, maar dit zijn mijn favorieten zo uit het hoofd.
0
ElMeroMero
geplaatst: 12 juni 2005, 00:32 uur
Niet makkelijk tien superieure NL-nummers te kiezen inderdaad.
Mijn keuze viel uiteindelijk op:
Louis Neefs- Mijn Vriend Benjamin
Boudewijn de Groot-Een Tip van de Sluier
Gorki-Mia
Johan Verminnen-Ik Wil Zo Graag De Wereld Zien
Kris de Bruyne-Amsterdam
Frank Boeijen (Groep)-Kronenburg Park
De Nieuwe Snaar-Peukje
Zjef Vanuystel-Zotte Morgen
De Strangers- De Schele Vanderlinden
Wannes van de Velde-Ik Wil Deze Nacht in de Straten Verdwalen
Mijn keuze viel uiteindelijk op:
Louis Neefs- Mijn Vriend Benjamin
Boudewijn de Groot-Een Tip van de Sluier
Gorki-Mia
Johan Verminnen-Ik Wil Zo Graag De Wereld Zien
Kris de Bruyne-Amsterdam
Frank Boeijen (Groep)-Kronenburg Park
De Nieuwe Snaar-Peukje
Zjef Vanuystel-Zotte Morgen
De Strangers- De Schele Vanderlinden
Wannes van de Velde-Ik Wil Deze Nacht in de Straten Verdwalen
0
geplaatst: 12 juni 2005, 00:38 uur
Damn, ben ik 'Welterusten, mijnheer de president' van Boudewijn de Groot helemaal vergeten. Zo'n goed nummer!
0
ElMeroMero
geplaatst: 12 juni 2005, 00:55 uur
En ik had nog zo'n vijf nummers van "Ja Zuster, Nee Zuster" in mijn selectie kunnen zetten. Ook helemaal vergeten
0
geplaatst: 12 juni 2005, 14:50 uur
Raar, ik weet zeker dat ik er Testament van Boudewijn De Groot had ingezet. Iemand heeft het er stiekem uitgehaald
0
geplaatst: 12 juni 2005, 15:47 uur
Wat mij altijd wel opvalt is de grote mate van variëteit bij welk nummer van de Boudewijn de Groot favoriet gevonden wordt. Niet alleen in deze discussie maar altijd al. Mijn persoonlijke favoriet is ´De Noordzee´, waarvoor ik nog twijfelde voor mijn top10.
0
geplaatst: 12 juni 2005, 15:56 uur
Klopt zeer zeker, en dan zijn er nog zoveel mooie nummers van hem niet genoemd. Bijvoorbeeld 'Verdronken vlinder' waar ik ook nog over getwijfeld heb.
0
titan (crew)
geplaatst: 12 juni 2005, 16:41 uur
Verdonken vlinder had bij mij in de top 10 gestaan als ik niet van tevoren bepaald had dat elke artiest maximaal 1 keer in mijn lijst mocht staan.
0
dutch2
geplaatst: 12 juni 2005, 16:45 uur
Zelfde geldt voor mij, maar dan met de nummers 'Vlucht in de Werkelijkheid', 'Naast jou', 'Tip van de Sluier' en 'Malle Babbe'.
0
geplaatst: 12 juni 2005, 17:04 uur
Ik ben niet zo'n fan van Boudewijn De Groot, de meeste liedjes zijn 'op' omdat ik ze teveel gehoord heb. Maar dat betekent natuurlijk wel dat ik hem vroeger vaak heb gedraaid, en ik hou er nog altijd wel van. Testament, Welterusten meneer de president en Als de rook om je hoofd is verdwenen kan ik wel nog altijd erg smaken. Maar ik hoor Bram Vermeulen veel liever, ook al gaat die vergelijking nogal moeilijk op
* denotes required fields.