Muziek / Toplijsten en favorieten / Albums die voor jou een top 250-notering verdienen, maar er niet instaan
zoeken in:
0
Guardian of Isis
geplaatst: 26 februari 2009, 22:43 uur
freitzen schreef:
En als mensen potientiele kandidaten gaan voordragen die ze zelf ook niet eens in hun top 10 hebben, wordt het natuurlijk alsmaar logischer dat deze albums dus ook niet in de top 250 te vinden zijn.
In my defence stond ITCOTCK wel een hele tijd in mijn top 10. En als je dan kijkt naar zoveel andere, simpelere albums die wel in veel mensen hun top 10 geraken, zoals bvb. Keane's albums, is iets als ITCOTCK toch zeker wel een top250-plekje waard? Zoals ik het nu zie zijn er 2 soorten albums die de top 250 vullen: de steengoeie albums die door zowel muziekfreaks als gewone mensen hoog worden gerated, en dan de meer middelmatige albums die door een meerderheid aan gewone mensen erin gestemd worden. Ik verwijs bvb. naar Linkin Park albums, Christina Aguilera of Evanescence. Begrijp je waar ik op doel?En als mensen potientiele kandidaten gaan voordragen die ze zelf ook niet eens in hun top 10 hebben, wordt het natuurlijk alsmaar logischer dat deze albums dus ook niet in de top 250 te vinden zijn.
Ik haalde ITCOTCK ook aan omdat dat i.t.t. mijn top 10-albums toegankelijker is voor de gemiddelde luisteraar, hoewel het zeker op zowat hetzelfde niveau staat.
Ik wil hier enkel de geniale muziek die nét uit de boot valt een beetje in de spotlight plaatsen.

0
geplaatst: 26 februari 2009, 22:57 uur
Oh... begrijp me goed, ik wil óók liever King Crimson in de top 250 dan een Keane of een Linkin Park. Alleen bij King Crimson viel het mij dus o.a. op dat helemaal niemand hem op één had staan, en dan wordt het al wat begrijpelijker dat de plaat ook niet in de lijst der lijsten te vinden is.
Ik vind trouwens dat toptienen van users die langer dan een jaar niet actief zijn geweest op de site verwijderd moeten worden. Mede door het ontbreken van zo'n regel staan sommige albums toch ietwat verrassend in de top 250... maar de motivatie voor zo'n regel heb ik al eens ergens anders verteld en het is hier ook niet de juiste plaats om er verder op door te gaan.
En er zijn natuurlijk ook voor mij genoeg albums die ik graag in de top 250 zou willen zien staan, maar die ik helaas niet kan belonen met een van de schaarse plekjes in mijn top 10. Er was een tijd dat ik toch teveel aan de top 250 dacht bij het maken van mijn top 10 (Pink Floyd - DSOTM, Genesis - Selling England), maar die is voorbij. Het zijn nu gewoon de tien platen die ik het liefste opzet, m.i. ook het primaire doel van een top 10. Dat er hier en daar een belangrijke mijlpaal in de geschiedenis hierdoor sneuvelt... tja, het zij zo.
Ik vind trouwens dat toptienen van users die langer dan een jaar niet actief zijn geweest op de site verwijderd moeten worden. Mede door het ontbreken van zo'n regel staan sommige albums toch ietwat verrassend in de top 250... maar de motivatie voor zo'n regel heb ik al eens ergens anders verteld en het is hier ook niet de juiste plaats om er verder op door te gaan.
En er zijn natuurlijk ook voor mij genoeg albums die ik graag in de top 250 zou willen zien staan, maar die ik helaas niet kan belonen met een van de schaarse plekjes in mijn top 10. Er was een tijd dat ik toch teveel aan de top 250 dacht bij het maken van mijn top 10 (Pink Floyd - DSOTM, Genesis - Selling England), maar die is voorbij. Het zijn nu gewoon de tien platen die ik het liefste opzet, m.i. ook het primaire doel van een top 10. Dat er hier en daar een belangrijke mijlpaal in de geschiedenis hierdoor sneuvelt... tja, het zij zo.
0
Guardian of Isis
geplaatst: 26 juli 2009, 13:14 uur
@OldRottenhat: Nick Cave & The Bad Seeds - The Boatman's Call (1997) 
Ondertussen is In the Court of the Crimson King wel opnieuw mijn top 10 binnengeslopen. Opnieuw een klein stapje naar die top 250 op. 

freitzen schreef:
Ik heb onlangs in een ander topic zoiets aangehaald, maar het ging dan over het wissen van de accounts van mensen die zich lang niet ingelogd hadden. Maar inderdaad, sommigen komen hier gewoon, maken een top 10 en proppen daarin een paar voor de hand liggende "populaire" albums en verdwijnen dan weer met de noorderzon.Ik vind trouwens dat toptienen van users die langer dan een jaar niet actief zijn geweest op de site verwijderd moeten worden. Mede door het ontbreken van zo'n regel staan sommige albums toch ietwat verrassend in de top 250... maar de motivatie voor zo'n regel heb ik al eens ergens anders verteld en het is hier ook niet de juiste plaats om er verder op door te gaan.
freitzen schreef:
Ik heb nooit gedacht aan de top 250 bij het opstellen van mijn top-albums en ging ook gewoon voor de platen die ik het liefst opleg. Toch dacht ik dat ik na verloop van tijd maar 1 of 2 Metallica-albums in mijn top 10 zou staan hebben, maar ze blijven alle 3 nog steeds perfect staan. En er zijn natuurlijk ook voor mij genoeg albums die ik graag in de top 250 zou willen zien staan, maar die ik helaas niet kan belonen met een van de schaarse plekjes in mijn top 10. Er was een tijd dat ik toch teveel aan de top 250 dacht bij het maken van mijn top 10 (Pink Floyd - DSOTM, Genesis - Selling England), maar die is voorbij. Het zijn nu gewoon de tien platen die ik het liefste opzet, m.i. ook het primaire doel van een top 10. Dat er hier en daar een belangrijke mijlpaal in de geschiedenis hierdoor sneuvelt... tja, het zij zo.
Ondertussen is In the Court of the Crimson King wel opnieuw mijn top 10 binnengeslopen. Opnieuw een klein stapje naar die top 250 op. 
0
geplaatst: 30 juli 2009, 14:37 uur
Cheap thrills van Big brother and the holding company.
Geniaal album!
Geniaal album!
0
geplaatst: 30 juli 2009, 14:57 uur
OldRottenhat schreef:
Van mij had er ook wel iets van Nick Cave in mogen staan!
Inderdaad, "The Good Son" bv. hoort in die lijst thuis.Van mij had er ook wel iets van Nick Cave in mogen staan!
Omsk schreef:
Different Class!
Ook een prachtig album maar niet zo bekend.Different Class!
0
geplaatst: 30 juli 2009, 15:10 uur
Judas Priest - Painkiller
Deep Purple - In Rock
Dit zijn toch echt wel twee mijlpalen binnen het genre waartoe ze behoren.
Deep Purple - In Rock
Dit zijn toch echt wel twee mijlpalen binnen het genre waartoe ze behoren.
0
geplaatst: 30 juli 2009, 15:24 uur
Mr. Rock schreef:
Deep Purple - In Rock
Dit album heeft kortgeleden in de top-250 gestaan maar is er nu uit (inderdaad een mijlpaal in de hardrock).Deep Purple - In Rock
0
Guardian of Isis
geplaatst: 3 augustus 2009, 01:33 uur
Moesten er meer ware metalheads op MuMe zitten, zouden Painkiller alsook Megadeth's Rust in Peace zeker en vast hun welverdiende plekje vinden in de top 250. 
Ondertussen is In the Court of the Crimson King er in geslaagd door te breken! Weliswaar op plaats 243, maar goed, het is toch iets!
King Crimson - In the Court of the Crimson King (1969)
Voor iedereen die hier gepost heeft, trouwens: Ik ga zeker alle albums die jullie opgenoemd hebben, beluisteren. Interesse opwekken voor hetgeen dé grote toplijst (ook wel bekend als de top 250) net niet haalt, was namelijk de bedoeling van dit topic. Iedereen kan gelijk wat suggereren, maar tot dusver vind ik dat iedereen interessante suggesties aangebracht heeft.

Ondertussen is In the Court of the Crimson King er in geslaagd door te breken! Weliswaar op plaats 243, maar goed, het is toch iets!
King Crimson - In the Court of the Crimson King (1969)
Voor iedereen die hier gepost heeft, trouwens: Ik ga zeker alle albums die jullie opgenoemd hebben, beluisteren. Interesse opwekken voor hetgeen dé grote toplijst (ook wel bekend als de top 250) net niet haalt, was namelijk de bedoeling van dit topic. Iedereen kan gelijk wat suggereren, maar tot dusver vind ik dat iedereen interessante suggesties aangebracht heeft.

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 3 augustus 2009, 11:00 uur
Rust in Peace vind ik, hoewel het Megadeth's beste is, toch wat wisselvallig. Painkiller is erg goed, maar elk nummer staat bij mij in de schaduw van het titelnummer en valt daardoor steeds iets tegen.
Wat ik wel opvallend vind is dat Plastic Ono Band en Imagine niet in de top 250 staan, en relatief weinig stemmen hebben. Dat zijn toch twee erg succesvolle klassiekers lijkt me zo.
Wat ik wel opvallend vind is dat Plastic Ono Band en Imagine niet in de top 250 staan, en relatief weinig stemmen hebben. Dat zijn toch twee erg succesvolle klassiekers lijkt me zo.
0
geplaatst: 3 augustus 2009, 11:15 uur
Het album van King Crimson is inmiddels gestegen naar 233.
"Plastic Ono Band" hoort er ook in thuis, beste John Lennon-album en een klassieker, "Band on the Run" vind ik vrijwel even prachtig en McCartneys beste album.
"Notorious Byrd Brothers" van the Byrds is eveneens een klassieker die in de lijst thuishoort.
Van Joe Jackson en Elvis Costello zou er ook iets in de lijst moeten staan, het zijn toch de twee belangrijkste songschrijvers in het postpunktijdperk. En wat U2 betreft mag "War" gerust de plaats innemen van hun recente albums.
Elvis Presley, zijn debuut was ook zeer belangwekkend.
En wat mainstream of pure pop betreft iets van Abba ("Arrival" of "the Album"), ik kan geen enkele reden aanhalen waarom bv. Kelly Clarkson of Rihanna daar meer in thuishoren dan Abba.
"Plastic Ono Band" hoort er ook in thuis, beste John Lennon-album en een klassieker, "Band on the Run" vind ik vrijwel even prachtig en McCartneys beste album.
"Notorious Byrd Brothers" van the Byrds is eveneens een klassieker die in de lijst thuishoort.
Van Joe Jackson en Elvis Costello zou er ook iets in de lijst moeten staan, het zijn toch de twee belangrijkste songschrijvers in het postpunktijdperk. En wat U2 betreft mag "War" gerust de plaats innemen van hun recente albums.
Elvis Presley, zijn debuut was ook zeer belangwekkend.
En wat mainstream of pure pop betreft iets van Abba ("Arrival" of "the Album"), ik kan geen enkele reden aanhalen waarom bv. Kelly Clarkson of Rihanna daar meer in thuishoren dan Abba.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 3 augustus 2009, 11:19 uur
En dan vergeet ik George Harrison's All Things Must Pass nog. Wat mij betreft het beste Beatle gerelateerde werk, daar kan zelfs The White Album niet tegenop.
0
geplaatst: 3 augustus 2009, 11:22 uur
"All Things Must Pass" van George Harrison, inderdaad één van de beste post-Beatles-albums dat ook in de top-250 mag staan (maar beter dan de dubbele witte van the Beatles zou ik mij niet aan wagen). "Transformer" van Lou Reed mis ik ook, vreemd dat dit album er niet instaat gezien het hoge stemgemiddelde.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 3 augustus 2009, 11:23 uur
Erg vreemd ja, al heeft Transformer natuurlijk veel concurrentie van Berlin.
0
geplaatst: 3 juli 2010, 18:39 uur
Ik mis een aantal grote albums
AC/DC- Highway to hell
AC/DC- Let there be rock
Dido- Life for rent
Ozzy Osbourne- No more tears
AC/DC- Highway to hell
AC/DC- Let there be rock
Dido- Life for rent
Ozzy Osbourne- No more tears
0
Nian
geplaatst: 6 augustus 2010, 14:28 uur
Rammstein - Reise Reise
Rammstein - Sehnsucht
Muse - Hullabaloo
Joy Division - The best of
Bloc Party - Intimacy
Rammstein - Sehnsucht
Muse - Hullabaloo
Joy Division - The best of
Bloc Party - Intimacy
0
geplaatst: 28 september 2012, 19:50 uur
Alles van mijn top 10 wat er nog niet in staat, natuurlijk. En dan zou ik vooral The Fragile van Nine Inch Nails willen benadrukken. Dat dit meesterwerk er niet in staat is een schande
En dan nog een paar andere:
The Associates - The Affectionate Punch
The Kinks - Arthur
The Comsat Angels - Sleep No More
PJ Harvey - Let Enland Shake
The Sound - All Fall Down
Adrian Borland - Cinematic
Uriah Heep - Salisbury
Genesis - Foxtrot
En dan nog een paar andere:The Associates - The Affectionate Punch
The Kinks - Arthur
The Comsat Angels - Sleep No More
PJ Harvey - Let Enland Shake
The Sound - All Fall Down
Adrian Borland - Cinematic
Uriah Heep - Salisbury
Genesis - Foxtrot
0
geplaatst: 28 september 2012, 23:50 uur
Supertramp - Crime of the Century (1974)
Momenteel 304 punten, benodigd zijn er 308.
Deep Purple - In Rock (1970)
298 punten.
Momenteel 304 punten, benodigd zijn er 308.

Deep Purple - In Rock (1970)
298 punten.
0
geplaatst: 29 september 2012, 00:47 uur
ArthurDZ schreef:
Ik vind het vreemd dat Purple Rain van Prince, en Transformer van Lou Reed er niet instaan. Goeie albums, veel beter dan de albums van hun(Sign O The Times en Berlin) die er wel in staan, lijkt mij. Beide albums(en artisten) waren en zijn trouwens erg invloedrijk
Ik vind het vreemd dat Purple Rain van Prince, en Transformer van Lou Reed er niet instaan. Goeie albums, veel beter dan de albums van hun(Sign O The Times en Berlin) die er wel in staan, lijkt mij. Beide albums(en artisten) waren en zijn trouwens erg invloedrijk
Volledig akkoord met Purple Rain, onbegrijpelijk! Ook al omdat het zo'n commercieel succes was. Een ongelofelijk goede plaat waarvan er dan nog eens miljoenen van verkocht zijn ...
0
geplaatst: 29 september 2012, 01:02 uur
De afwezigheid van Roxy Music en Björk vind ik toch opmerkelijk. Roxy Music zou er wat mij betreft zeker in moeten staan, eveneens Suede overigens (zelfs Dog Man Star niet?!).
Ook een megaklassieker die schittert in afwezigheid: The Black Saint and the Sinner Lady. Maar er staat sowieso weinig jazz in de top 250.
En nu valt me ook op dat Leonard Cohen er niet instaat, hoe kan dat nou? Waardeloos, die top 250.
Ook een megaklassieker die schittert in afwezigheid: The Black Saint and the Sinner Lady. Maar er staat sowieso weinig jazz in de top 250.
En nu valt me ook op dat Leonard Cohen er niet instaat, hoe kan dat nou? Waardeloos, die top 250.

0
geplaatst: 29 september 2012, 01:33 uur
Met de jaren zijn er albums bijgekomen, waarvan zeker een paar van goede klasse, daarom ook even de volgende opmerking om over na te denken. Is een lijst met 250 albums niet wat aan de kan de korte kant en zou een lijst van 500 titels bijvoorbeeld niet beter zijn en meer recht doen aan de stand van zaken?
0
geplaatst: 29 september 2012, 09:36 uur
Staat Leonard Cohen er niet in? Erg vreemd, zijn albums worden hier goed gewaardeerd. Zeker zijn debuut hoort in de top-250 thuis. Verder ben ik het eens met Arrie dat Roxy Music en Björk ook in de top-250 thuishoren. Idem voor Purple Rain en Deep Purple in Rock. Er staan teveel matige recente albums in en er ontbreken een aantal belangrijke albums in de top-250.
* denotes required fields.