Muziek / Toplijsten en favorieten / Rene's top 250 hip hop album's
zoeken in:
0
Rene1979
geplaatst: 4 april 2009, 12:45 uur
225 - Snoop Doggy Dogg - Tha Doggfather (1996)
Snoop Doggy Dog, is de Pimp van de HipHop.
Af en toe heb ik ook het idee dat hij gepimpt werd.
De rapper die van deathrow naar No Limit ging en zo weer naar andere labels, bracht zijn beste werk uit op eerstgenoemde.
The DoggFather is voor mij een van Snoops beste albums.
224 - N.W.A. - Straight Outta Compton (1988)
Compton, daar komen deze mannen vandaan. Iedereen kent ze wel.
Vooral de succesvolle Ice Cube en Dr. Dre. Eazy die na deze periode een aantal matige albums uitracht net als zijn maatje MC Ren hebben nooit heel ver geschopt in solo opzicht. Toch blijf ik dit album met plezier draaien.
223 - Bobby Digital - RZA as Bobby Digital in Stereo (1998)
RZA's eerste soloalbum. Ik ben altijd groot fan geweest van zijn productie's en ook zijn slome raps bevallen me wel. Dit is zeker een erg geslaagd cd'tje
222 - LL Cool J - Mr. Smith (1995)
Lady's Love Cool James. Zijn album Mr. Smith is misschien niet zijn allerbeste album. Maar zeker ook niet zijn slechtse. Ik heb goede herrineringen aan dit album vandaar dat deze erin staat.
221 - Naughty By Nature - Naughty by Nature (1991)
Naughty by Nature, een oldschool groep velen zullen hun track OPP kennen. Alleen vanweg die track al moest hij in de top 250 komen te staan. De rest van het album is natuurlijk ook goed.
220 - Celph Titled - The Gatalog (2006)
4 cd's lang Celp Titled en maatjes. Celph Titled is altijd 1 van mijn favo rappers geweest. Vanwege zijn unieke geluid en grappige oneliners. Dit cd'tje is een verzameling van alle tracks die hij tot die tijd gemaakt heb denk ik. Want hoe kan je anders 4 cd's vullen zonder ooit een eigen soloalbum te hebben gehad...
219 - 50 Cent - Get Rich Or Die Tryin' (2003)
50 cent bracht zijn derde album uit nadat hij door Eminem werd ontdekt. Je kan veel zeggen over de man maar dit album is in mijn ogen gewoon top. Ik snap het lage gemiddelde op MuMe dan ook niet. Dit album laat zien dat 50 Cent gewoon een goede rapper is als hij een beetje ze best doet
218 - M-1 - Confidential (2006)
Rapper van Dead Prez M-1. Brengt hier zijn soloalbum uit. Waarschijnlijk kennen mensen dit album niet want ik zie maar 1 stem staan... Dit is een erg goed album geworden.
217 - Bone Thugs N Harmony - E 1999 Eternal (1995)
Bone Thugs is altijd een van mijn favo rapgroepen geweest. De snelle maar ook luie flow van de leden tesamen met de westcoast beats maakt dit album.
216 - Nas - God's Son (2002)
Altijd noemen mensen NAS al een van de bste mc's en toch denk ik dat hij maar vier top albums heb uitgebracht. Dit is voor mij nr. 4.
Snoop Doggy Dog, is de Pimp van de HipHop.
Af en toe heb ik ook het idee dat hij gepimpt werd.
De rapper die van deathrow naar No Limit ging en zo weer naar andere labels, bracht zijn beste werk uit op eerstgenoemde.
The DoggFather is voor mij een van Snoops beste albums.
224 - N.W.A. - Straight Outta Compton (1988)
Compton, daar komen deze mannen vandaan. Iedereen kent ze wel.
Vooral de succesvolle Ice Cube en Dr. Dre. Eazy die na deze periode een aantal matige albums uitracht net als zijn maatje MC Ren hebben nooit heel ver geschopt in solo opzicht. Toch blijf ik dit album met plezier draaien.
223 - Bobby Digital - RZA as Bobby Digital in Stereo (1998)
RZA's eerste soloalbum. Ik ben altijd groot fan geweest van zijn productie's en ook zijn slome raps bevallen me wel. Dit is zeker een erg geslaagd cd'tje
222 - LL Cool J - Mr. Smith (1995)
Lady's Love Cool James. Zijn album Mr. Smith is misschien niet zijn allerbeste album. Maar zeker ook niet zijn slechtse. Ik heb goede herrineringen aan dit album vandaar dat deze erin staat.
221 - Naughty By Nature - Naughty by Nature (1991)
Naughty by Nature, een oldschool groep velen zullen hun track OPP kennen. Alleen vanweg die track al moest hij in de top 250 komen te staan. De rest van het album is natuurlijk ook goed.
220 - Celph Titled - The Gatalog (2006)
4 cd's lang Celp Titled en maatjes. Celph Titled is altijd 1 van mijn favo rappers geweest. Vanwege zijn unieke geluid en grappige oneliners. Dit cd'tje is een verzameling van alle tracks die hij tot die tijd gemaakt heb denk ik. Want hoe kan je anders 4 cd's vullen zonder ooit een eigen soloalbum te hebben gehad...
219 - 50 Cent - Get Rich Or Die Tryin' (2003)
50 cent bracht zijn derde album uit nadat hij door Eminem werd ontdekt. Je kan veel zeggen over de man maar dit album is in mijn ogen gewoon top. Ik snap het lage gemiddelde op MuMe dan ook niet. Dit album laat zien dat 50 Cent gewoon een goede rapper is als hij een beetje ze best doet
218 - M-1 - Confidential (2006)
Rapper van Dead Prez M-1. Brengt hier zijn soloalbum uit. Waarschijnlijk kennen mensen dit album niet want ik zie maar 1 stem staan... Dit is een erg goed album geworden.
217 - Bone Thugs N Harmony - E 1999 Eternal (1995)
Bone Thugs is altijd een van mijn favo rapgroepen geweest. De snelle maar ook luie flow van de leden tesamen met de westcoast beats maakt dit album.
Altijd noemen mensen NAS al een van de bste mc's en toch denk ik dat hij maar vier top albums heb uitgebracht. Dit is voor mij nr. 4.
0
geplaatst: 4 april 2009, 12:48 uur
Straight Outta Compton en Naughty By Nature draai ik zelf ook erg graag
. Van Bone Thughs N Harmony ben ik geen fan.
. Van Bone Thughs N Harmony ben ik geen fan.
0
geplaatst: 5 april 2009, 14:06 uur
Rene1979 schreef:
Zo weinig is vier niet hoor

0
Rene1979
geplaatst: 5 april 2009, 17:57 uur
215 - Pete Philly & Perquisite - Mystery Repeats (2007)
Pete Philly en Perq zijn in mijn ogen de beste groep op nederlandse bodem. Deze cd vond ik minder dan zijn voorganger.
Toch luister ik met erg veel plezier naar dit album.
214 - Mr. Lif - Enters the Colossus (2000)
Helaas is dit het enige albumpje wat ik origineel heb van Lif.
Ik kan dan ook niet wachten tot ze nieuwe album komt.
Dit is iig een goeie EP.
213 - Onyx - Bacdafucup (1993)
SALM TUTUTUTUT alleen voor dit nummer verdient dit album een vernoeming.
212 - Pete Rock & C.L. Smooth - Mecca and the Soul Brother (1992)
Heerlijk oldschool product wat verder geen toelichting behoeft..Toch??
211 - Black Moon - Total Eclipse (2003)
Black Moon een aftakking van Boot Camp kamp...
Met rapper Buckshot in zijn ouwe doen kon dit geen mislukking worden, Evenals de heerlijke beats waar mee gestrooid wordt is dit een prima album.!
210 - Kanye West - The College Dropout (2004)
Met een gemiddelde van 3.94 bij 388 stemmen hoe fik weinig over het debuut van Kanye te zeggen...Jammer van zijn laatste album
209 - Jurassic 5 - Power in Numbers (2002)
Jurassic 5 deed mij altijd wat denken aan het kleinere broertje van de Roots. Dit album is echt heerlijk om aan te zetten en als ik dan de superhit Whats golden hoor ben ik weer helemaal blij!
208 - Jay-Z - American Gangster (2007)
Zijn misschien niet veel mensen met me eens. Maar ik vind Jay Z nog steeds een MC van een hoog kaliber. Zeker hoe hij zijn rijmpjes zo opleest en moeiteloos boeit in zijn muziek... Ook dit album maakt mij erg blij...
207 - Common - Finding Forever (2007)
Common is een top MC en ook op dit mainstream album bewijst hij dit. met de begeleiding van Kanye is ook niets mis. Goed Album dus.
206 - Guru - Jazzmatazz, Vol. 1 (1993)
Guru de man van Gangstarr begon de JazzMatazz...
Het eerste deel is de enige die ik in de kast heb. Maar vind dit dan ook het beste deel.
Pete Philly en Perq zijn in mijn ogen de beste groep op nederlandse bodem. Deze cd vond ik minder dan zijn voorganger.
Toch luister ik met erg veel plezier naar dit album.
214 - Mr. Lif - Enters the Colossus (2000)
Helaas is dit het enige albumpje wat ik origineel heb van Lif.
Ik kan dan ook niet wachten tot ze nieuwe album komt.
Dit is iig een goeie EP.
213 - Onyx - Bacdafucup (1993)
SALM TUTUTUTUT alleen voor dit nummer verdient dit album een vernoeming.
212 - Pete Rock & C.L. Smooth - Mecca and the Soul Brother (1992)
Heerlijk oldschool product wat verder geen toelichting behoeft..Toch??
211 - Black Moon - Total Eclipse (2003)
Black Moon een aftakking van Boot Camp kamp...
Met rapper Buckshot in zijn ouwe doen kon dit geen mislukking worden, Evenals de heerlijke beats waar mee gestrooid wordt is dit een prima album.!
210 - Kanye West - The College Dropout (2004)
Met een gemiddelde van 3.94 bij 388 stemmen hoe fik weinig over het debuut van Kanye te zeggen...Jammer van zijn laatste album
209 - Jurassic 5 - Power in Numbers (2002)
Jurassic 5 deed mij altijd wat denken aan het kleinere broertje van de Roots. Dit album is echt heerlijk om aan te zetten en als ik dan de superhit Whats golden hoor ben ik weer helemaal blij!
208 - Jay-Z - American Gangster (2007)
Zijn misschien niet veel mensen met me eens. Maar ik vind Jay Z nog steeds een MC van een hoog kaliber. Zeker hoe hij zijn rijmpjes zo opleest en moeiteloos boeit in zijn muziek... Ook dit album maakt mij erg blij...
207 - Common - Finding Forever (2007)
Common is een top MC en ook op dit mainstream album bewijst hij dit. met de begeleiding van Kanye is ook niets mis. Goed Album dus.
206 - Guru - Jazzmatazz, Vol. 1 (1993)
Guru de man van Gangstarr begon de JazzMatazz...
Het eerste deel is de enige die ik in de kast heb. Maar vind dit dan ook het beste deel.
0
Rene1979
geplaatst: 5 april 2009, 18:28 uur
Ja de troep begint nu wel wat ruimte te maken voor kwaliteit he?
0
geplaatst: 5 april 2009, 18:32 uur
Zeker, het begint al ergens op te lijken
er staan zelfs al parels tussen.
er staan zelfs al parels tussen.
0
Rene1979
geplaatst: 6 april 2009, 20:46 uur
205 - Gravediggaz - 6 Feet Deep (1994)
Wederom een Wu gerelateerd album. Helaas is deze groep door overlijdens en wegaan van leden uit elkaar. Maar het debuut was toch wel heel goed. Vele noemen het Horrorcore, ik gewoon hardcore hiphop.
204 - Ill Bill - The Hour of Reprisal (2008)
De beats en rhyms van Ill Bill vind ik bijna altijd heerlijk. Dit album is niet zijn beste werk maar helaas heb ik zijn eerste album niet. Verder waren de recensies niet lovend maar ik kan maar twee nummers vinden die ik niks vind.
203 - Prodigy - H.N.I.C. (2000)
De man van Mobb Deep en van de redelijk tot goeie solo projecten in tegenstelling tot zijn maatje havoc. Dit album vind ik een goed voorbeeld van dat Prodigy gewoon een erg fijne rapper is.
202 - Gang Starr - Daily Operation (1992)
Premier en Guru is gewoon een perfecte HipHop combo. Ik ben nu bezig alle albums van deze mannen te verzamelen. Deze heb ik alvast en hij is lekker!
201 - Jay-Z - The Blueprint (2001)
Veel mensen kennen dit album wel. Waar bij Biggie en Pac de eerste producten al goed waren heeft dit naar mijn mening bij Jay even geduurt maar dit is een topper.
200 - Evidence - The Layover EP (2008)
Vorig jaar kwam voor mij de langverwachte EP van deze man uit. Een heerlijk Eptje met erg goeie beats zoals we gewend zijn op een album van Evidence. Ik blijf er ook bij dat Evidence gewoon een goeie mc is.
199 - El Da Sensei - The Unusual (2006)
El Da Sensei zijn tweede solo project. Velen vonden deze minder dan zijn eerste solo album. Toch vind ik hem niet veel minder. El Da Sen is gewoon een erg goeie MC. Hier en daar moet hij alleen iets kritischer zijn over de beats.
198 - Ghostface Killah - Supreme Clientele (2000)
Ghostface is toch wel 1 van mijn favo Wu mc's. Afgelopen jaren heeft hij in een heel hoog tempo een aantal albums eruit gepoept. Toch kan niets nog tippen aan deze en Ironman.
197 - The D.O.C. - No One Can Do It Better (1989)
Lekker album van ik geloof toen nog Dr. Dre maatje the DOC. Hij heeft nog meer albums gemaakt maar niets haalt het bij dit album. Heerlijk oldschool!
196 - Jus Allah - All Fates Have Changed (2005)
Eerste solo feit van Jus Allah. Toen kon hij nog wel rappen. Dit zijn niet zijn kinder oplees rijmpjes die hij op het laatse JMT wapenfeit liet horen. Erg lekker album.. Met hier een daar een uitstekende beat.
Wederom een Wu gerelateerd album. Helaas is deze groep door overlijdens en wegaan van leden uit elkaar. Maar het debuut was toch wel heel goed. Vele noemen het Horrorcore, ik gewoon hardcore hiphop.
204 - Ill Bill - The Hour of Reprisal (2008)
De beats en rhyms van Ill Bill vind ik bijna altijd heerlijk. Dit album is niet zijn beste werk maar helaas heb ik zijn eerste album niet. Verder waren de recensies niet lovend maar ik kan maar twee nummers vinden die ik niks vind.
203 - Prodigy - H.N.I.C. (2000)
De man van Mobb Deep en van de redelijk tot goeie solo projecten in tegenstelling tot zijn maatje havoc. Dit album vind ik een goed voorbeeld van dat Prodigy gewoon een erg fijne rapper is.
202 - Gang Starr - Daily Operation (1992)
Premier en Guru is gewoon een perfecte HipHop combo. Ik ben nu bezig alle albums van deze mannen te verzamelen. Deze heb ik alvast en hij is lekker!
201 - Jay-Z - The Blueprint (2001)
Veel mensen kennen dit album wel. Waar bij Biggie en Pac de eerste producten al goed waren heeft dit naar mijn mening bij Jay even geduurt maar dit is een topper.
200 - Evidence - The Layover EP (2008)
Vorig jaar kwam voor mij de langverwachte EP van deze man uit. Een heerlijk Eptje met erg goeie beats zoals we gewend zijn op een album van Evidence. Ik blijf er ook bij dat Evidence gewoon een goeie mc is.
199 - El Da Sensei - The Unusual (2006)
El Da Sensei zijn tweede solo project. Velen vonden deze minder dan zijn eerste solo album. Toch vind ik hem niet veel minder. El Da Sen is gewoon een erg goeie MC. Hier en daar moet hij alleen iets kritischer zijn over de beats.
198 - Ghostface Killah - Supreme Clientele (2000)
Ghostface is toch wel 1 van mijn favo Wu mc's. Afgelopen jaren heeft hij in een heel hoog tempo een aantal albums eruit gepoept. Toch kan niets nog tippen aan deze en Ironman.
197 - The D.O.C. - No One Can Do It Better (1989)
Lekker album van ik geloof toen nog Dr. Dre maatje the DOC. Hij heeft nog meer albums gemaakt maar niets haalt het bij dit album. Heerlijk oldschool!
196 - Jus Allah - All Fates Have Changed (2005)
Eerste solo feit van Jus Allah. Toen kon hij nog wel rappen. Dit zijn niet zijn kinder oplees rijmpjes die hij op het laatse JMT wapenfeit liet horen. Erg lekker album.. Met hier een daar een uitstekende beat.
0
geplaatst: 6 april 2009, 21:08 uur
200 moet dus Evidence zijn
, prachtige EP inderdaad en er zit een leuke dvd bij
(niks bijzonders hoor, gewoon de clips van Ev). Daily Operation vind ik een geweldig album, The Unusual vind ik ook erg fraai.
, prachtige EP inderdaad en er zit een leuke dvd bij
(niks bijzonders hoor, gewoon de clips van Ev). Daily Operation vind ik een geweldig album, The Unusual vind ik ook erg fraai.
0
geplaatst: 6 april 2009, 21:14 uur
Ik snap die commotie tegenover het G-unit kamp niet. Lloyd Banks debuut was gewoon een degelijke album.
0
Rene1979
geplaatst: 6 april 2009, 21:19 uur
Ik ben het eens met Kill....
En ja Pooiertje maar er komt nog zoveel heel goeds;-)
En ja Pooiertje maar er komt nog zoveel heel goeds;-)
0
geplaatst: 6 april 2009, 22:36 uur
Leuk initiatief! Zou ik ook eens moeten doen met mijn originele cd-collectie... Ik ben benieuwd naar het vervolg...
0
Rene1979
geplaatst: 8 april 2009, 09:58 uur
195 - Bone Thugs-N-Harmony - Creepin on Ah Come Up (1994)
Laatste Bone alum in deze lijst. Dit album is min of meer opgedragen Eazy muthaphuckin E. Leuke EP. Achteraf gezien had hij alleen rond de 220 moeten staan...
194 - 2Pac - All Eyez on Me (1996)
In mijn ogen Pac's beste album. Heerlijke dubbelaar vol met klassieke tracks.!
193 - Big Punisher - Endangered Species (2001)
Ik wilde deze toch wel in top 250 hebben. Ik wil niet meteen zeggen dat dit album op deze plek moet staan. Maar ja hij moest ergens...
R.I.P. Big Pun
192 - C-Rayz Walz - Year of the Beast (2005)
C-Rayz Walz de man die met veel plezier HipHop maakt. En dat is ook hier te horen. Misschien niet ze beste album...Maar dit is de enige in mijn collectie.
191 - Canibus - Mic Club: The Curriculum (2002)
Een van de beste mannen met woorden uit de HipHop.
Deze man heeft veel albums op zijn naam. Samen met Rip the Jacker is dit toch wel zijn beste album.
Laatste Bone alum in deze lijst. Dit album is min of meer opgedragen Eazy muthaphuckin E. Leuke EP. Achteraf gezien had hij alleen rond de 220 moeten staan...
194 - 2Pac - All Eyez on Me (1996)
In mijn ogen Pac's beste album. Heerlijke dubbelaar vol met klassieke tracks.!
193 - Big Punisher - Endangered Species (2001)
Ik wilde deze toch wel in top 250 hebben. Ik wil niet meteen zeggen dat dit album op deze plek moet staan. Maar ja hij moest ergens...
R.I.P. Big Pun
192 - C-Rayz Walz - Year of the Beast (2005)
C-Rayz Walz de man die met veel plezier HipHop maakt. En dat is ook hier te horen. Misschien niet ze beste album...Maar dit is de enige in mijn collectie.
191 - Canibus - Mic Club: The Curriculum (2002)
Een van de beste mannen met woorden uit de HipHop.
Deze man heeft veel albums op zijn naam. Samen met Rip the Jacker is dit toch wel zijn beste album.
0
ManMonster
geplaatst: 9 april 2009, 11:19 uur
Ga eens dringend wat meer Mr. Lif (I Phantom, emergency rations) en C-Rayz Walz (Limelight, The Dropping, Chorus Rhyme) albums kopen!
Zitten ook al een paar albums bij die bij mij toch een pak hoger zouden staan wat me wel benieuwd maakt naar de top..
Zitten ook al een paar albums bij die bij mij toch een pak hoger zouden staan wat me wel benieuwd maakt naar de top..
0
Rene1979
geplaatst: 9 april 2009, 11:43 uur
ManMonster schreef:
Ga eens dringend wat meer Mr. Lif (I Phantom, emergency rations) en C-Rayz Walz (Limelight, The Dropping, Chorus Rhyme) albums kopen!
Zitten ook al een paar albums bij die bij mij toch een pak hoger zouden staan wat me wel benieuwd maakt naar de top.. Hou het in de gaten op al t moois wat komen gaat
0
Rene1979
geplaatst: 9 april 2009, 11:59 uur
190 - AZ - Pieces of a Man (1998)
AZ de protege van Nas. Er werd veel verwacht van deze man. Toch heeft hij het nooit zo kunnne brengen als bijvoorbeeld op the Firm. Toch vind ik dit een van de betere albums van AZ
189 - Scarface - The Fix (2002)
Scarface, een van mijn favo oldschool rappers..
Moet ik veel over dit album zeggen?
Gewoon luisteren.!
188 - Eminem - The Marshall Mathers LP (2000)
Eminem, wat een hype was er rond deze man. Jarenlang was hij niet uit de pers te slaan. Hij dropte 3 hele goede albums. Waarbij ik deze veruit de beste vind. Ik ben toch wel een klein beetje benieuwd naar de nieuwe.
187 - Jaylib - Champion Sound (2003)
Twee superdope beatbakkers! Dat is wat dit album maakt. De teksten zijn niet zo sterk. Nou zijn het ook geen superrappers.
186 - The Demigodz - The Godz Must Be Crazy (2002)
Wat heb ik lang moeten wachten tot ik dit album eindelijk in bezit had, Ik ben zwaar fan van Celph Titled. Dit project is heerlijk. Fijne beats met goeie mc's. Nadeel is ddat er ook mindere mc's bij de Demigodz zitten. WELCOME TO CHROME DEPOT!
185 - Bronze Nazareth - The Great Migration (2006)
Bronze Nazareth, 1 van de beter Wu Producers. Brengt hier een album met een aantal goeie mc's.
184 - M.O.P. - Warriorz (2000)
De schreeuwers van de hiphop scene. Dit vind ik een erg lekker album. Maar kan niet wachten op de nieuwe die komt samen met premier.!
183 - King Syze - Syzemology (2006)
Het eerste album van King Syze. Deze man komt uit het Babygrande/Aotp kamp. Erg fijn debuut maar zijn tweede is stukken beter in mijn ogen.
182 - Clipse - Lord Willin' (2002)
Ik maakte kennis met deze mannen tijdens een concert van Jay Z.
Dit debuut vind ik heerlijk. Goede ouwe beats van the neptunes en twee goeie mc's.
181 - Chino XL - Here to Save You All (1996)
Ik ben nooit zo een fan van Chino geweest. Maar dit album vind ik wel erg lekker. Goeie punchlines!
AZ de protege van Nas. Er werd veel verwacht van deze man. Toch heeft hij het nooit zo kunnne brengen als bijvoorbeeld op the Firm. Toch vind ik dit een van de betere albums van AZ
189 - Scarface - The Fix (2002)
Scarface, een van mijn favo oldschool rappers..
Moet ik veel over dit album zeggen?
Gewoon luisteren.!
188 - Eminem - The Marshall Mathers LP (2000)
Eminem, wat een hype was er rond deze man. Jarenlang was hij niet uit de pers te slaan. Hij dropte 3 hele goede albums. Waarbij ik deze veruit de beste vind. Ik ben toch wel een klein beetje benieuwd naar de nieuwe.
187 - Jaylib - Champion Sound (2003)
Twee superdope beatbakkers! Dat is wat dit album maakt. De teksten zijn niet zo sterk. Nou zijn het ook geen superrappers.
186 - The Demigodz - The Godz Must Be Crazy (2002)
Wat heb ik lang moeten wachten tot ik dit album eindelijk in bezit had, Ik ben zwaar fan van Celph Titled. Dit project is heerlijk. Fijne beats met goeie mc's. Nadeel is ddat er ook mindere mc's bij de Demigodz zitten. WELCOME TO CHROME DEPOT!
185 - Bronze Nazareth - The Great Migration (2006)
Bronze Nazareth, 1 van de beter Wu Producers. Brengt hier een album met een aantal goeie mc's.
184 - M.O.P. - Warriorz (2000)
De schreeuwers van de hiphop scene. Dit vind ik een erg lekker album. Maar kan niet wachten op de nieuwe die komt samen met premier.!
183 - King Syze - Syzemology (2006)
Het eerste album van King Syze. Deze man komt uit het Babygrande/Aotp kamp. Erg fijn debuut maar zijn tweede is stukken beter in mijn ogen.
182 - Clipse - Lord Willin' (2002)
Ik maakte kennis met deze mannen tijdens een concert van Jay Z.
Dit debuut vind ik heerlijk. Goede ouwe beats van the neptunes en twee goeie mc's.
181 - Chino XL - Here to Save You All (1996)
Ik ben nooit zo een fan van Chino geweest. Maar dit album vind ik wel erg lekker. Goeie punchlines!
0
geplaatst: 9 april 2009, 17:28 uur
Jaylib
Dat album van Scarface is ook erg nice, maar ben meer fan van zijn oudere werk.
0
Rene1979
geplaatst: 9 april 2009, 18:55 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Jaylib
Jaylib
Dan zal je blij zijn met de volgende 10 daar staat een oudere in;-)
0
Rene1979
geplaatst: 10 april 2009, 12:19 uur
180 - Scarface - The Diary (1994)
De tweede keer dat deze man voorkomt in de lijst. Ik vind dit zijn se album.
179 - Talib Kweli - Eardrum (2007)
Dit is een van favoriete MC's. Deze man kan flowen als de beste. Vermoedelijk komen al zijn albums hier wel voorbij..
178 -Common - Like Water for Chocolate (2000)
Andere users zullen het direct met me eens zijn. Maar ik vind dit niet zijn beste werk. Begrijp me niet verkeerd want het is wel een heel vet album!
177 - Panacea - The Scenic Route (2007)
Vele zullen dit niet kennen. Ik heb dit via R&P leren kennen, En dit Album komt meteen hoog binnen in mijn lijst! Super goed album.
176 - Lauryn Hill - The Miseducation of Lauryn Hill (1998)
Misschien niet 100% hip hop. Maar voor mij wel een van beste albums die iik ken en heb. Kan niet wachten tot ze weer met zo'n pareltje komt.
175 - Cocoa Brovaz - The Rude Awakening (1998)
Een groep uit het Boot camp kamp. Leuk product dit.
174 - Wisemen - Wisemen Approaching (2007)
Een Wu geralateerd product met een hoop goede rappers en natuurlijk Bronze Nazareth.
173 - The Mighty Underdogs - Droppin' Science Fiction (2008)
Een album van Def. Jux. en he aparte luuister ervaring vindt ik dit. Aparte beats met in ijn oge goed mc's.
172 - Lupe Fiasco - The Cool (2007)
Lupe kwam als e duvel uit een doosje. Ik was meteen fan van de man. Hij goede baets uit gkozen en is een prima MC.
171 - Warren G - Regulate...G Funk Era (1994)
Hier hoef ik maar 1ding over te zeggen G-FUNK!
De tweede keer dat deze man voorkomt in de lijst. Ik vind dit zijn se album.
179 - Talib Kweli - Eardrum (2007)
Dit is een van favoriete MC's. Deze man kan flowen als de beste. Vermoedelijk komen al zijn albums hier wel voorbij..
178 -Common - Like Water for Chocolate (2000)
Andere users zullen het direct met me eens zijn. Maar ik vind dit niet zijn beste werk. Begrijp me niet verkeerd want het is wel een heel vet album!
177 - Panacea - The Scenic Route (2007)
Vele zullen dit niet kennen. Ik heb dit via R&P leren kennen, En dit Album komt meteen hoog binnen in mijn lijst! Super goed album.
176 - Lauryn Hill - The Miseducation of Lauryn Hill (1998)
Misschien niet 100% hip hop. Maar voor mij wel een van beste albums die iik ken en heb. Kan niet wachten tot ze weer met zo'n pareltje komt.
175 - Cocoa Brovaz - The Rude Awakening (1998)
Een groep uit het Boot camp kamp. Leuk product dit.
174 - Wisemen - Wisemen Approaching (2007)
Een Wu geralateerd product met een hoop goede rappers en natuurlijk Bronze Nazareth.
173 - The Mighty Underdogs - Droppin' Science Fiction (2008)
Een album van Def. Jux. en he aparte luuister ervaring vindt ik dit. Aparte beats met in ijn oge goed mc's.
172 - Lupe Fiasco - The Cool (2007)
Lupe kwam als e duvel uit een doosje. Ik was meteen fan van de man. Hij goede baets uit gkozen en is een prima MC.
171 - Warren G - Regulate...G Funk Era (1994)
Hier hoef ik maar 1ding over te zeggen G-FUNK!
0
geplaatst: 10 april 2009, 13:41 uur
Volgens mij vinden de meeste zijn Common Sense albums nog beter. Like Water for Chocolate vind ik zelf erg dope
.
En jawel, het mooiste Scarface album
.
. En jawel, het mooiste Scarface album
.
0
Rene1979
geplaatst: 10 april 2009, 13:56 uur
Mee eens Common sense is het beste denk ik maar ik vind BE ook errug goed. Beter als Like water
0
Rene1979
geplaatst: 10 april 2009, 15:33 uur
170 - KRS-One - The Sneak Attack (2001)
KRS -One is een pionier in Hip Hop. Toch heb ik maar 1 album van hem. De reacties op dit album zijn niet altijd positief. Maar ik vind dit geweldig.
169 - Vast Aire - Dueces Wild (2008)
Vast Aire heeft in groepsverband (mighty Joseph en annibal Ox) echt gewelidge producten afgeleverd. Maar ook deze mag er wezen!
168 - Jean Grae & 9th Wonder - Jeanius (2008)
De meest getalenteerde Femcee met een hele fijn producer. Levert als eindproduct een vet album op.
167 - Nas - Stillmatic (2001)
Nas is misschien wel de meest underground commercieele mc... Met dit album wilde hij tippen aan het nivo van Illmatic helaas gaat dat nooit meer lukken.
166 - Apathy & Celph Titled - No Place Like Chrome (2007)
Als groot fan van Ap en Celph moest dit album er gewoon in.
165 - A Tribe Called Quest - The Low End Theory (1991)
Moet ik hier wat over zeggen?
164 - Fugees - The Score (1996)
Helaas is deze groep nooit meer bij elkaar gekomen. Toch luister ik dit nog vaak.
163 - Snowgoons - German Lugers (2007)
Snowgoons toch wel de meest getalenteerde duitsers die ik ken...
Erg fijne harde beats met underground mc's
162 - Talib Kweli - Quality (2002)
Issie weer TALIB
161 - Snoop Doggy Dogg - Doggystyle (1993)
Zoals bij veel rappers is het debuut vaak het beste. Zo ook bij Snoop.
KRS -One is een pionier in Hip Hop. Toch heb ik maar 1 album van hem. De reacties op dit album zijn niet altijd positief. Maar ik vind dit geweldig.
169 - Vast Aire - Dueces Wild (2008)
Vast Aire heeft in groepsverband (mighty Joseph en annibal Ox) echt gewelidge producten afgeleverd. Maar ook deze mag er wezen!
168 - Jean Grae & 9th Wonder - Jeanius (2008)
De meest getalenteerde Femcee met een hele fijn producer. Levert als eindproduct een vet album op.
167 - Nas - Stillmatic (2001)
Nas is misschien wel de meest underground commercieele mc... Met dit album wilde hij tippen aan het nivo van Illmatic helaas gaat dat nooit meer lukken.
166 - Apathy & Celph Titled - No Place Like Chrome (2007)
Als groot fan van Ap en Celph moest dit album er gewoon in.
165 - A Tribe Called Quest - The Low End Theory (1991)
Moet ik hier wat over zeggen?
164 - Fugees - The Score (1996)
Helaas is deze groep nooit meer bij elkaar gekomen. Toch luister ik dit nog vaak.
163 - Snowgoons - German Lugers (2007)
Snowgoons toch wel de meest getalenteerde duitsers die ik ken...
Erg fijne harde beats met underground mc's
162 - Talib Kweli - Quality (2002)
Issie weer TALIB
161 - Snoop Doggy Dogg - Doggystyle (1993)
Zoals bij veel rappers is het debuut vaak het beste. Zo ook bij Snoop.
0
geplaatst: 10 april 2009, 16:05 uur
Ik mis nochtans een album van Blackalicious volgens mij. En naar jouw stijl kijken zal deze dan nog komen?
0
Rene1979
geplaatst: 10 april 2009, 16:23 uur
Reijersen schreef:
Ik mis nochtans een album van Blackalicious volgens mij. En naar jouw stijl kijken zal deze dan nog komen?
Gaat zeker komen
0
Rene1979
geplaatst: 11 april 2009, 17:15 uur
deze top 250 is nog niet de helft van wat ik origineel heb. Ben best een beetje trots op me collectie...
* denotes required fields.