MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Rene's top 250 hip hop album's

zoeken in:
RedLightCityBoy
Rene1979 schreef:
171 - Warren G - Regulate...G Funk Era (1994)

Hier hoef ik maar 1ding over te zeggen G-FUNK!

Rene1979
Morgen komen er 20albums bij

Rene1979
160 - De Jeugd van Tegenwoordig - De Machine (2008)

Dit album staat erin niet omdat de mc's zo enorm goed zijn. Maar wel omdat ze vernieuwend fris en gewaagd zijn. Deze gasten durven in mijn ogen te vernieuwen evenals de beatbakker, die gewaagde beats afleverd.

159 - Statik Selektah - Spell My Name Right: The Album (2007)

Dit is een producer/dj album wat ik kan waarderen. Een aantal sterke mc's en lekker beats..

158 - The Game - The Documentary (2005)

Vroeger de man van het aftermath kamp en de beste rapper van G-Unit. Nu is hij ze eigen weg gegaan maar zo goed als dit album wordt het niet meer.

157 - The Roots - Rising Down (2008)

Over The Roots hoef ik natuurlijk weinig te zeggen. Heerlijke hiphop band. die in de lijst wel vaker langs zal komen.

156 - Outkast - Stankonia (2000)

Outkast de mannen die de southside echt op de kaart hebben gezet en dan niet met die baggertroep zoals de rest daar maakt. Dit is een groep die elke keer weer vernieuwend lijkt.

155 - Slum Village - Fantastic, Vol. 2 (2000)

Slum village is de laatste jaren vaak van formatie gewisseld. Toch doet dit in mijn ogen niets af aan de kwaliteit. Heerlijke muziek uit The Big D

154 - Lootpack - Lost Tapes (2004)

Helaas heb ik alleen dit album van de mannen. Maar hoe gweldig is dit album!. Madlib op de beats en gaan maar...

153 - Killah Priest - Black August (2003)

Ik durf best te zeggen dat Killah Priest samen met Gza mijn favo Wu-Rappers zijn. Jammer dat Killah P het alleen met een plaatsje op de achterbank moest doen. Ondertussen komen zijn platen allang niet meer uit onder de Wu vlag maar ik vind elk album tot nog toe goed.

152 - Almighty - Original S.I.N. (2008)

Omdat de mc's niet bij elkaar passen en de muziek niet lekker afgemixt was is dit album een beetje geflopt. Toch vind ik hem geweldig. Die beats alleen al zorgen dat ik dit een te gek album vind.

151 - Shawn Jackson - First of All... (2008)

Weinig mensen kennen dit album als ik op MuMe kijk. Ik vind het een goeie mc en de beats zijn ook prima in orde. Zeker een luisterbeurt waard voor de mensen die hem niet kennen.

150 - Q-Tip - Amplified (1999)

Jammer dat deze man nog maar twee albums heeft gemaakt. Maar beiden is die lekkere feel good muziek. Ik hou van de stijl van Q-Tip. Dit album was wel iets minder dan zijn tweede.

149 - eMC - The Show (2008)

De groep van Masta Ace levert hier een goed album af. Kwalitatief is Masta Ace natuurlijk wel de beste MC in de groep.

148 - The Roots - Things Fall Apart (1999)

Dit album staat er alleen in vanwege de track met Erikah Badu en Eve. Wat een wereldtrack is dat!

147 - Talib Kweli - Beautiful Struggle (2004)

Gewoon een van de beste Mc's. Zal er ooit een album van het nivo reflection eternal komen? Voorlopig vind ik ook zijn solodingen prima.

146 - The Roots - Phrenology (2002)

Ik moet mijn Roots collectie nog compleet maken. Maar dit is het beste album wat ik nu in de kast heb van the roots.

145 - Sean Price - Jesus Price Supastar (2007)

Sean Price kwam met de opvolger van Monkey Barsz. Mokey bars was wel iets beter dan deze. Maar ok deze mag er zijn.! Sean is gewoon een hele goede MC.

144 - Little Vic - Each Dawn I Die (2008)

Little Vic wie kent hem niet.....Bijna niemand dus. Check dit album is zeer zeker de moeite waard!

143 - Proof - Searching for Jerry Garcia (2005)

Wat is het toch jammer dat deze man er niet meer is. Wan tdit album is gewoon top! PROOF R.I.P.

142 - King Syze - The Labor Union (2008)

Baygrande dropte albums als een sneltrein vorig jaar. Een album wat van de trein viel was de nieuwe King Syze. Deze man is zeker gegroeid na zijn eerste albums. Ook zijn de beats met grotere zorg uit gekozen.

141 - Apathy - Eastern Philosophy (2006)

Apathy van de Demigodz en AOTP. Levert hier zijn officieele eerste solo album af. En als Apathy fan kan ik niet anders zeggen als dat het gewoon een erg goed product is geworden.

Hey ik ben net Things Fall Apart aan het beluisteren, is echt een geniaal album. Had veel hoger gemoeten , ik denk dat ik het binnenkort naar 5* ga verhogen.

Rene1979
Rhythm & Poetry schreef:
Hey ik ben net Things Fall Apart aan het beluisteren, is echt een geniaal album. Had veel hoger gemoeten , ik denk dat ik het binnenkort naar 5* ga verhogen.

Tja ik moet eerlijk zeggen dat ik hem in het begin heb stuk gedraaid maar nu een stuk minder..Dus misschien staat hij in de toekomst hoger..

Ik geef de lijst van vandaag een 7,5 .

Rene1979
Yeah! Me rating groeit...

Ah in verband met de voorbereiding op hemelvaartsdag neem ik aan .

Die van vandaag geef ik overigens maar een 6,8.

Rene1979
Nee late dienst;-) maar zo weinig?

Ja, nummer 129,127,126,125, 124 vind ik wel erg dope, maar de overige albums boeien mij een stuk minder.

Rene1979
120 - Heltah Skeltah - Magnum Force (1998)

Welke groep kan zeggen drie goede albums te hebben uitgebracht. JMT kan dat zeker maar ook HS kan dat zeggen. Met superrapper Sean Price en Rock zijn alledrie de Helatah Skeltah albums gewoon erg goed. Als ik dan de minste moet aanwijzen word het de tweede van HS.

119 - Nas - It Was Written (1996)

Wat is het beste album van Nas. ? Ik heb heel lang lopen twijfelen tussen It was Writen en Illmatic. Maar het is toch de tweede die de best eis van Nas.

118 - Mood - Doom (1997)

Dit album si geproduceerd door Hi-Tek met aanvullingen van Talib. Dan kan het haast niet fout gaan en dat klopt. Dit is een zeer onbekend gebleven album maar wel zeer goed!

117 - Nas - Illmatic (1994)

Daar issie dan Illmatic en It was written liggen voor mij persoonlijk heel dicht bij elkaar. Hoop dat Nas ooit dat nivo nog haalt.

116 - Outerspace - God's Fury (2008)

Ik kan wel zeggen dat ik die-hard fan ben van JMT, AOTP, en alles wat eromheen hangt. Zo ook Outerspace. Twee zeer fijne rappers met goeie beats van vaak MTK. Heerlijk plaatje dit!

115 - Murs - Murs for President (2008)

Murs is een van me favo rappers. Toch werd dit album niet als heel goed ontavngen. Ik vind het wel een erg geslaagd product. Maar zeker niet zijn beste werk|!

114 - 9th Wonder & Buckshot - The Formula (2008)

Superproducer 9th wonder en bootcamp affiliate rapper Buckshot leveren hier een prima product af.. Jammer dat er niet veel het met mij eens zijn. Hoogtepunt is de track met Talib.

113 - LoDeck & Omega One - Postcards from the Third Rock (2008)

Jammer dat er maar 4 stemmen bij dit album staan. Dit is gewoon een prima album.

112 - Afu-Ra - Body of the Life Force (2000)

Hij hoorde een beetje in het Wu kamp en was een protege van Premier. Zijn debuut was echt zo vet. Dus vandaar een plekje in mijn top 250.

111 - Method Man & Redman - Blackout! (1999)

Met hun nieuwe album op komst. Wilde ik dit album nog een lichtpuntje geven. Lekker album dit.

ManMonster
Rene1979 schreef:
113 - LoDeck & Omega One - Postcards from the Third Rock (2008)

Jammer dat er maar 4 stemmen bij dit album staan. Dit is gewoon een prima album.

Dit ging ik kopen maar is blijkbaar op de één of andere manier onder mijn radar beland want ik was helemaal vergeten dat dit album zelf bestond... Thanks for the reminder!

117 t/m 120 is echt erg sterk, daarna zakt het wat in (vind ik). Ik ga het weer een cijfer geven:

7,1

Rene1979
Rhythm & Poetry schreef:
117 t/m 120 is echt erg sterk, daarna zakt het wat in (vind ik). Ik ga het weer een cijfer geven:

7,1

Weer een stijging...

Of een schommeling .

Rene1979
Haha ja kan ook......
Wacht maar komen 8en van jou kant

Dope lijsten Rene! Ga zo door. Ik had toch wel graag een stukje bij Notorious BIG - R2D willen zien:$

Rene1979
nega schreef:
Dope lijsten Rene! Ga zo door. Ik had toch wel graag een stukje bij Notorious BIG - R2D willen zien:$

Ja sorry ik was toen wat lui....
Maar ik vind r2d toch wel een briljante cd...
Zat gister de film over zijn leven te kijken...
Matige acteurs maar wel vermakelijk...

hehe, vaag.

Ik schreef: Al een paar leuke albums ontdekt . Goed bezig.

Rene1979
J.M. schreef:

Leeg?

Rene1979
Vanavond nieuw Lijsie

Mooi, het werd tijd ook Rene . Ik en mijn clown kunnen niet wachten om weer een cijfer te geven...

Rene1979
110 - Mobb Deep - The Infamous (1995)

Het beste Mobb album.. Echt een oldschool album met stampende beats en twee in vorm zijnde mc's

109 - Black Market Militia - Black Market Militia (2005)

Weer zo'n project met allerlei Wu rappers..
Ik vind deze groepen meer succes hebben dan de laatste paar echte Wu albums. Dit is gewoon hoogstaande kwaliteit zowel mc's als beats

108 - Maroons - Ambush (2004)

Soms leuk een bak met aanbiedingen, Nam deze voor 5 euro mee. En het is een superlekker geproduceerd album met een goeie mc.

107 - Doap Nixon - Sour Diesel (2008)

Zoveel gasten die hier niet veel aan vonden op MuMe...
Maar ik blijf het een topper vinden..
Sterke gastartiesten en gewoon een goede mc over superdope JMT achtige beats.

106 - Arsonists - Date of Birth (2001)

Arsonists de groep van Q unique, bracht twee albums uit. Beiden zijn parels. Ik baal nog steeds dat ik zijn solo cd niet kan vinden....Wie heeft m en wil em verkopen

105 - Wu-Tang Clan - Enter the Wu-Tang (36 Chambers) (1993)

Het beste Wu album wat er is. Met tracks als cream is dit een super album. En een lekkere donkere Wu sound waar zovelen van houden....

104 - Blackalicious - Blazing Arrow (2002)

Welke moet je nou bovenaan zetten? Deze of NIA? Geen idee, dus NIA kom je later nog tegen omdat ik deze net ietsjes pietsjes minder vind..

103 - Method Man - Tical (1994)

Ik denk stiekem dat ik na GZA, the ticalion stalion de beste Wu rapper vind, Dit album kan ik nog wel elke dag naar luisteren.!

102 - Marco Polo - Port Authority (2007)

Marco Polo? Ja! dit is echt een superproducer.!
Ik wil niet meteen zeggen dat dit album hier moet staan maar hij moest ertussen dit is een topAlbum!

101 - Makaveli - The Don Killuminati: The 7 Day Theory (1996)

Moet ik hier wat over zeggen? Het beste 2pac album ooit!!

Rene1979 schreef:
104 - Blackalicious - Blazing Arrow (2002)

Welke moet je nou bovenaan zetten? Deze of NIA? Geen idee, dus NIA kom je later nog tegen omdat ik deze net ietsjes pietsjes minder vind..

daar zijn ze dan eindelijk!

Rene1979
Reijersen schreef:
(quote)

daar zijn ze dan eindelijk!

Hij had nog wel hoger gemogen hoor... Maar ik moest nog zoveel andere kwijt..

Jawel, dit keer een zeer mooie lijst Rene:

7,9

Rene1979
100 - Blue Sky Black Death & Hell Razah - Razah's Ladder (2007)

Razah, is voor mij wwl een van de beste "2e rij" Wu rappers en dan met BSBD als producers kan dit niet mis gaan. En inderdaad dit is een superlekker album. De nummer 100!

99 - Raekwon - Only Built 4 Cuban Linx... (1995)

Misschien wel een van de beste cd's in de geschiedenis vanuit het Wu kamp.. Rae is gewoon een hele goede rapper. Jammer dat zijn nieuwe werk al een tijd wordt beloofd maar hij het nog niet heeft uitgebracht. Hij legt het verwachtingspatroon daarmee erg hoog.

98 - Mos Def - Black on Both Sides (1999)

Dit is hands down een van de beste cd's dieik ooit gehoord heb.Ik kan echt genieten van dit album. Jammer dat de albums erna niet van deze kwaliteit waren...Misschien de estatic wel weer.!

97 - A Tribe Called Quest - Midnight Marauders (1993)

De oldschool sensatie was voor mij wel ATCQ dit is zo'n groep waar ik el;k cdtje van wil hebben goed of niet goed maakt niet uit. Deze is iig erg vet!

96 - Killah Priest & Chief Kamachi - Beautiful Minds (2008)

Naar dit album leefde ik toe voor hij uitkwam. Bij velen heeft hij de verwachting niet waargemaakt. Bij mij wel! Relaxte beats en twee goeie underground mc's!

95 - Rakim - The 18th Letter (1997)

Rakim! Is natuurlijk een superoldschool super duper mc.! Op dit album aat hij zien het nog lang niet verleerd te zijn! FOLLOW THE LEADER!

94 - Q-Tip - The Renaissance (2008)

Dit is voor mij een van de schoolvoorbeelden hoe hip hop kan zijn. Gewoon goed in elkaar geprakte beats met gewoon een superdope mc. Q-tip weet mijn aandacht er goed bij te houden met deze cd. Dit ook omdat je elke keer wel weer een ander pingeltje in de beat kan ontdekken.

93 - Little Brother - Getback (2007)

Helaas heb ik nog niet meer van deze groep dus daarom dit album maar hier. Maar dit is wel genieten van 2 fijne mc's met een superproducer.!

92 - T.H.U.G. Angelz - Welcome to Red Hook Houses (2008)

Superalbum dit. Gewoon lekkere rauwe hip hop door twee zeer bedreven gasten!

91 - King Geedorah - Take Me to Your Leader (2003)

Daar issie dan DOOM. Dit vind ik wel zijn minste project omdat hij zelf niet heel veel te horen is en sommige rappers ook niet echt van hoog nivo zijn. Maar desondanks is dit een superalbum.

Dope lijst Rene ! Ik zie best vaak Wu- gerelateerde albums. Nu 4 albums, 3 in jou vorige lijst.

Arsonists - Date of Birth (ben benieuwd)

Gast
geplaatst: vandaag om 12:23 uur

geplaatst: vandaag om 12:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.