MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Rene's top 250 hip hop album's

zoeken in:
Zeer dope laatste albums, sommige staan onverklaarbaar laag. Maar goed een clowneske streek neem ik aan .

8,5!

Rene1979
Ja wu albums staan er nu nog tussen.. Zitten gewoon hele mooie wu cd's bij

Een 8.5 kan niet wachten wat je dan voor de lijst van morgen geeft

Rene1979
90 - Killah Priest - The Offering (2007)

Dit is veruit het beste werk van Killah P! Lekkere underground sound met een hoogstaande en zichzelf ontstijgende mc.
Dit is een must have!

89 - Virtuoso - World War II: Evolution of the Torturer (2004)

Ik ben ervan overtuigd dat als je deze cd hebt dat je dan een parel in je collectie heb. Virtuoso kan genoemd worden als een JMT achtige mc. De beats zijn allemaal erg verzorgd en ook de woorden van Virtuoso zijn met zorg gekozen... Nu de eerste nog in bezit krijgen en wachten op WW3.

88 - Atmosphere - Seven's Travels (2003)

Atmosphere bestaand uit de geniale producer Ant en de aupermc Slug... Dit cd'tje luistert gewoon erg lekker weg. Fijne producties en goie raps vormen hier een goed geheel,!

87 - Outkast - Aquemini (1998)

Hier hoef ik niet teveel over te zeggen... Gewoon de beste outkast cd!

86 - Common - Be (2005)

De beste Common cd die ik in mijn bezit heb. Ik vind Common samen met Kanye als producer een erg goede combo,

85 - Black Milk - Popular Demand (2007)

Dat deze plaat zo laag beoordeeld wordt begrijp ik niet. ik vind Black milk geen topMC maar wel een van de beste beatbakkers van nu,
Toch storen zijn lyrics mij totaal niet. Dit is gewoon een genot om naar te luisteren. DETROIT!

84 - Johnson&Jonson - Johnson&Jonson (2008)

ook weer een cd die een laag gemiddelde had. Ik vind dit toch een erg goede cd. Blu doet het imo ook erg goed hier. Gewoon een vette cd die je wel de tijd moet geven om te groeien. Misschien een soort van advanced hip hop.

83 - Jake One - White Van Music (2008)

Weer een cd met een redelijk laag gemiddelde. Ik vind dit een heel goed produceralbum. Brother Ali, Slug, Elzhi, MF Doom. Zomaar een paar geniale mc'sdie dit album sieren. Daarnaast doen gasten als Freeway en Young Buck het ook gewoon erg goed. Zelfs de voor mij onbekende rappers doen het goed. Minpunt: Keak da Sneak...

82 - John Robinson - I Am Not for Sale (2008)

John Robinson is een topmc. Zijn stijl en stem zijn gewoon superrelax. Ik luister erg graag naar dit album!

81 - CunninLynguists - Dirty Acres (2007)

Veel mensen zullen deze notering niet snappen. Maar ik vind dit gewoon een goede cd. Samen met Will Rap For Food (nog niet in mijn collectie) de best Cunning cd.!

@R&P ik heb zo'n vermoeden dat je cijfer lager is dan gisteren

Ik zou niet weten waarom, het is wel iets minder maar het zijn weer erg fraaie albums . Het album van Atmosphere is samen met die van Common mijn favoriet voor vandaag.

Ik geef het een 8,25.

Rene1979
Yess! toch nog boven de 8....
Ik ben ook wel blij met het lijstje..
Maar wordt nog mooier...

RedLightCityBoy
Ik kom maar eens mengen, ik geef het een 7.5

Favo albums: Dirty Acres, Popular Demand en Be.

Rene1979
RedLightCityBoy schreef:
Ik kom maar eens mengen, ik geef het een 7.5

Favo albums: Dirty Acres, Popular Demand en Be.

Thanks! Zou zeggen blijf je mengen want er is vrij weinig aandacht

Ik heb nog niks gepost, maar volg het wel. Ik dacht dan ook Aquemini van Outkast al te zijn tegengekomen, op 127, heb ik even opgezocht. Wat zei je daar over aandacht?

Verder nog benieuwd wat er gaat komen, want er zijn al vele platen gepasseerd die ik top 20 waard acht..

Rene1979
kemm schreef:
Ik heb nog niks gepost, maar volg het wel. Ik dacht dan ook Aquemini van Outkast al te zijn tegengekomen, op 127, heb ik even opgezocht. Wat zei je daar over aandacht?

Verder nog benieuwd wat er gaat komen, want er zijn al vele platen gepasseerd die ik top 20 waard acht..

Damn ik zie het... 127 is aangepast naar Atliens die het ook had moeten zijn..... En over de top 20 ze passen er helaas niet allemaal in. Ik vind er zoveel goed dus zo goed en kwaad als het gaat probeer ik nu de platen onder de 100 erin te zetten... Er komen dus nog vele mooie...Wel leuk dat je meekijkt Kemm en bedankt voor je post.

EDIT: zie dat ik hem niet meer kan aanpassen.... 127 is dus ATLIENS

Waarom al die lompe avatars?

Rene1979
J.M. schreef:

Dat is van de bitches loves clown crew...
De alom bekende MuMe crew

Rene1979
80 - Jean Grae - This Week (2004)

Jean is een van mijn favorieten in the rapgame. Ik sta vaak versteld van haar hoogstaande lyrics en haar flow. Super femcee.!

79 - Aesop Rock - None Shall Pass (2007)

Ik vind dit qua kwaliteit de meest wisselende mc die ik ken. Vind namelijk lang niet alles goed van de man. Maar dit album is erg lekker.!

78 - J-Live - Then What Happened? (2008)

Als ik een top 10 mc's had dan stond J-Live er zeker in., Je gaat nog twee albums van de man tegenkomen. Dit is zijn nieuwste maar niet zijn beste. Dit neemt niet weg dat dit een hoogstaand album is.

77 - Ghostface Killah - Ironman (1996)

! van de laatste wu albums die u nog tegen gaat komen. Ghostface zijn parel is dit. Ook supreme clientele was erg goed. maar hierna heeft hij dit nivo nooit meer gehaald.

76 - CYNE - Pretty Dark Things (2008)

Ik wil nog steeds de time being hebben maar daar is lastig aan te komen. Deze is iig een goede vervanger. Wat een supermc en beatbakker.

75 - Jedi Mind Tricks - Visions of Gandhi (2003)

Daar zijn ze weer mijn helden van Jedi Mind tricks. dit is in de JMT top 6 album nummer 4

74 - Jay-Z - The Black Album (2003)

JAY-Z??? Ja Jay-z! Dit is een geniaal album van de man.
Got 99 problems but a bitch aint one!

73 - Snowgoons - Black Snow (2008)

Een van de beste albums van 2008 staat op nummer 73. De duitse producers leveren hier in samenwerking met diverse underground mc's een puik stuk werk af!

72 - Vordul Mega - Megagraphitti (2008)

De andere helft van Cannibal Ox levert hier een vet 2e album af!

71 - Hi-Tek - Hi-Teknology 2 (2006)

Superproducer Hi-Tek met de vetste mc's uit the game levert een supervet producer album op!

RedLightCityBoy
7tje voor vandaag

die van: Jean Grae, CYNE, Jay-Z en Ghost vind ik uitsteken.

RedLightCityBoy
J.M. schreef:

Clownen zijn nou eenmaal lomp, kun je ons niet verwijten.

Rene1979
RedLightCityBoy schreef:
7tje voor vandaag

die van: Jean Grae, CYNE, Jay-Z en Ghost vind ik uitsteken.

7 is ruim voldoende

All praise the clown!

ManMonster
Rene1979 schreef:

74 - Jay-Z - The Black Album (2003)

JAY-Z??? Ja Jay-z! Dit is een geniaal album van de man.
Got 99 problems but a bitch aint one!

Heeft ie gejat van Ice-T, het nummer 99 problems ft Brother Marquis (van 2-Live Crew). Staat op het album Home Invasion.

Brother Marquis schreef:
Got a hoe from the east, a hoe from the west
a hoe who likes to jack it off and rub it on her chest

Hehe

Dat jatten vind ik nou ook wel weer meevallen.

Toch weer een goede lijst Rene, maar het had van mij iets minder recent mogen zijn (veel nieuwe albums, maar ik hou meer van een balans tussen nieuw en oud )

7,75 voor vandaag.

Rene1979
70 - Kero One - Windmills of the Soul (2005)

Kero one, is een top producer met relaxte beats. Qua mc is hij niet de beste maar zeker niet slecht.

69 - Jedi Mind Tricks - Servants in Heaven Kings in Hell (2006)

Van de 6 JMT albums staat deze op 3

68 - Murs & 9th Wonder - Murs 3:16 (9th Edition) (2004)

Topcombo tussen een goeie producer en een van de beste rappers!

67 - DJ Muggs vs GZA - Grandmasters (2005)

Wu rapper en Cypress producer/dj. Hebben hier samen een top album neergezet.

66 - J-Live - The Hear After (2005)

J-Live, brengt ook hier weer een parel uit.

65 - Heltah Skeltah - Nocturnal (1996)

Beste Ruck en Rock album!

64 - Reef the Lost Cauze - A Vicious Cycle (2008)

Reef is een van mijn favoriete mc's op dit moment. Dit is echt een prima album van de man.

63 - GZA - Liquid Swords (1995)

Iedereen kent dit album wel.

62 - Blackalicious - NIA (1999)

In mijn ogen het beste Blackalicious album.

61 - Percee P - Perseverance (2007)

Super MC Percee P en Super producer Madlib, brengen hier echt een fantastisch album!

Rene1979
Rhythm & Poetry schreef:
Toch weer een goede lijst Rene, maar het had van mij iets minder recent mogen zijn (veel nieuwe albums, maar ik hou meer van een balans tussen nieuw en oud )

7,75 voor vandaag.

Was de lijst van gisteren De lijst van vandaag hierboven...
Beginnen nu naar het einde te werken...

Ja de nieuwe lijst is smullen geblazen . Staat geen minder album tussen, alhoewel ik Reef niet zo hoog had gezet (maar ik weet dat jij wel fan van hem bent).

8,51

Dj2Jelle
De verhaaltjes worden steeds korter . GZA met Liquid Swords had trouwens hoger in mijn lijstje gestaan.

RedLightCityBoy
7.8

Leuk topic dit, heb al veel mooie dingen ontdekt . Dit topic vind ik daarom ook zo gaaf: verrassing .

Rene1979
ja idd de verhaaltjes waren een beetje kort he..... Had wat haast...
Er is een album van Reef wat nog hoger staat... Zelfs erg hoog...
Misschien is het leuk als jullie alvast mijn top 10 gaan raden...

TIP Spiek is in mijn top 10

ik ben benieuwd waar je het album van Rubberen Robbie gekocht hebt.

Rene1979

Rene1979
60 - Hell Razah - Renaissance Child (2007)

Hell Razah, is voor mij een van de beste Wu gerelateerde rappers die er is. De man lvert fijne raps af met hier en daar gewoon een goeie diepgaande boodschap.. Dit album is echt een hiphop klassiekertje.

59 - Dungeon Family - Even in Darkness (2001)

De outkast familie op een topplaat. Het verbaasd mij dat zo weinig mensen dit kennen. Als je een beetje van outkast houdt is dit een must have.

58 - Fort Minor - The Rising Tied (2005)

Dit is geen underground maar zeker geen Hip Pop zoals in de topic van dit album beweert werd. Dit is een album met lekkere harde beats die vakkundig door Mike Shinoda in elkaar gezet zijn. Daarbij schakelt hij regelmatig de hulp in van de mannnen van Styles of Beyond. Dit album is super! You're like a High School Drop Out NO CLASS!

57 - Hands Down - Art of Life (2007)

Charon Don en Dj Huggy, Charon kennen we wel van de JuJu Mob. Deze man is een supergetalenteerde mc. Ook Dj Huggy kan fijn Producen. Enige fout die misschien gemaakt wordt zijn sommige gastartiesten. Verder is dit een topplaat.

56 - Finale - A Pipedream and a Promise (2009)

De jongste telg in mijn collectie is Finale uit Detroit. Dit album kent een goie MC die wordt bijgestaan door de beste beatbakkers van Detroit. TOPPER dit.

55 - Gang Starr - Moment of Truth (1998)

Moet ik hier wat over zegge?

54 - Atmosphere - God Loves Ugly (2002)

SLUG & ANT op hun best. Dit is een van de beste Atmosphere albums die ik ken.

53 - R.A. the Rugged Man - Die, Rugged Man, Die (2004)

Zo jammer dat R.A. alleen dit album nog maar heeft uitgegeven. Dit is echt een parel in mijn collectie.

52 - Arsonists - As the World Burns (1999)

Wederom een top album van de Arsonists...

51 - Brother Ali - The Truth Is Here (2009)

Brother Ali is echt een van mijn favoriete mc's van nu. Het stemgeluid en de manier van flowen is gewoon top. Deze EP is net uit maar staat nu al erg hoog.!

Top 50 is in zicht. Hieronder even wat album's die er zeker in haden gestaan als ik ze in bezit had gehad.

Brother Ali - Shadows on the Sun (2003)

Q-Unique - Vengeance Is Mine (2004)

Blue Scholars - Bayani (2007) (heb ik sinds vandaag in bezit maar past er niet meer tussen)

The Gift of Gab - 4th Dimensional Rocketships Going Up (2004) (ook deze heb ik nu maar past er niet meer tussen)

The Loyalists - Moodswing (2004) ( krijg ik van de week binnen maar ja ook helaas net te laat.)

Rudy and the Rhetoric - The Gutterbrook (2008)

Wow, ik ken gewoon drie albums niet , heb ik iig weer wat te checken .

Voor de albums die ik wel ken zou ik een 7,99 willen geven.

Rene1979
Welke ken je niet?

Gast
geplaatst: vandaag om 13:55 uur

geplaatst: vandaag om 13:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.