Muziek / Toplijsten en favorieten / Funky 45
zoeken in:
0
geplaatst: 14 januari 2016, 20:41 uur
En om teleurstelling van die hard soul/funk liefhebbers te voorkomen gelijk deze er achter aan.
9. Laura Lee - Crumbs Off The Table
Aanstekelijk groovy en er zitten een aantal fijne breaks in. Het is me eigenlijk een raadsel dat dit geen echte hit geworden is. Leek weetje is dat ze ten tijde van deze plaat een relatie had met Al Green en zijn inspiratie was voor o.a. "Tired Of Being Alone".
9. Laura Lee - Crumbs Off The Table
Aanstekelijk groovy en er zitten een aantal fijne breaks in. Het is me eigenlijk een raadsel dat dit geen echte hit geworden is. Leek weetje is dat ze ten tijde van deze plaat een relatie had met Al Green en zijn inspiratie was voor o.a. "Tired Of Being Alone".
0
geplaatst: 14 januari 2016, 21:27 uur
Soms kan ik je niet goed volgen. Het lijkt wel of je je verontschuldigt voor een bijdrage van David Bowie terwijl dat gewoon funk is. Voor mij geen teleurstelling dus, Fame is een mooi nummer, niks mis mee, zeker niet in een funky lijst. Sterk nummer van Laura Lee, maar vooral een geweldig nummer van Gloria Jones (wat vreemd genoeg geen funk zou zijn ?).
Share My Love is 100% funk zou ik zeggen (en al helemaal 100% funky) - dat de zang soulvol is doet daar niks aan af - maar staat niet in jouw 45-lijst ... en Time Machine van Chocolate Milk staat er wel in terwijl dat nummer naar mijn indruk juist minder funk is, het is vooral jazzy soul (en funky genoeg voor de lijst, daar niet van) al is het geen topper wat mij betreft.
De opbouw en compositie van Share My Love is geweldig trouwens, een mooie ontdekking!
Share My Love is 100% funk zou ik zeggen (en al helemaal 100% funky) - dat de zang soulvol is doet daar niks aan af - maar staat niet in jouw 45-lijst ... en Time Machine van Chocolate Milk staat er wel in terwijl dat nummer naar mijn indruk juist minder funk is, het is vooral jazzy soul (en funky genoeg voor de lijst, daar niet van) al is het geen topper wat mij betreft.
De opbouw en compositie van Share My Love is geweldig trouwens, een mooie ontdekking!
0
geplaatst: 14 januari 2016, 21:37 uur
Ach ik rommel ook maar wat aan Salvadore, en het ligt in mijn aard om soms wat impulsief te veranderen in mijn enthousiasme om nog iets te delen. Bij deze bekroon ik Gloria graag tot nummer 11 dan. 
Tja, en ik vind het soms inderdaad lastig beoordelen. Er is natuurlijk een hele hoop funky, en ik houd zelf erg van al die jazz, soul en afro invloeden, en in dit geval dus ook rock.
Inderdaad niks mis met Fame. Maar misschien is het omdat Bowie, ondanks dat hij zelf heel avontuurlijk was, door het publiek toch geassocieerd wordt met punk en rock.
Luther Vandross, die voor dat album Young Americans in de achtergrond zong en mee schreef aan het geweldige Fascination noemde hem zo "zo wit dat hij bijna doorzichtig was". Niet dat dat er toe doet verder natuurlijk, maar ik vond het wel een mooi contrast.

Tja, en ik vind het soms inderdaad lastig beoordelen. Er is natuurlijk een hele hoop funky, en ik houd zelf erg van al die jazz, soul en afro invloeden, en in dit geval dus ook rock.
Inderdaad niks mis met Fame. Maar misschien is het omdat Bowie, ondanks dat hij zelf heel avontuurlijk was, door het publiek toch geassocieerd wordt met punk en rock.
Luther Vandross, die voor dat album Young Americans in de achtergrond zong en mee schreef aan het geweldige Fascination noemde hem zo "zo wit dat hij bijna doorzichtig was". Niet dat dat er toe doet verder natuurlijk, maar ik vond het wel een mooi contrast.
0
geplaatst: 14 januari 2016, 21:51 uur
Minneapolis schreef:
Luther Vandross, die voor dat album Young Americans in de achtergrond zong en mee schreef aan het geweldige Fascination noemde hem zo "zo wit dat hij bijna doorzichtig was".
Het is al een tijdje geleden dat ik die docu (Five Years) over de verschillende periodes van Bowie heb gezien, maar aan zijn drang om meer richting soul te gaan wordt daarin redelijk wat aandacht geschonken. Bowie zag er in die tijd uit als een lijk, spierwit en vel over been, dus die typering van Vandross kan ik wel begrijpen ... en dat viel natuurlijk nog eens extra op naast Vandross en de soulzangeressen. Fascination vind ik eigenlijk nog beter dan Fame ...Luther Vandross, die voor dat album Young Americans in de achtergrond zong en mee schreef aan het geweldige Fascination noemde hem zo "zo wit dat hij bijna doorzichtig was".
0
geplaatst: 15 januari 2016, 00:34 uur
Nooit geweten dit.. Ik lees net in het album topic van Young Americans dat Fascination gebasseerd is op Luther's Funky music, de opener van zijn debuut plaat "Luther" uit '76.
Ook niet verkeerd! En ik dacht zijn werk wel een beetje te kennen.
Ook niet verkeerd! En ik dacht zijn werk wel een beetje te kennen.
0
geplaatst: 15 januari 2016, 22:37 uur
Voor de volgende ga ik me dan ook niet verontschuldigen. 
Binnen de categorie "altijd vrolijk makende nummers" scoort deze erg hoog bij mij.
8. Zapp - Doo Wa Ditty (Blow That Thing)
Dat vrolijke staat wel in schril contrast met de dramatische einde van Roger Troutman in 1999 (dood geschoten voor de deur van de studio, door zijn eigen broer en mede band lid Larry Troutman).
Ook de muzikale carrière ging niet altijd even kalmpjes gezien de ruzie met George Clinton. Roger koos namelijk partij voor (en ging door ging met) Warner Bros toen zij de slecht scorende Clinton dumpten, terwijl Clinton zo belangrijk was geweest voor het debuut van Zapp (More Bounce klinkt ook als een Parliament nummer).
Roger en zijn handelsmerk de talk-box kennen we natuurlijk ook uit de 90's (o.a. met Keith Sweat en ook 2pac's California love), maar ik hoor hem liever uit de tijd toen het nog functioneler was als onderdeel van een swingende sound i.p.v. een trucje. En swingen dat doet dit Doo wa ditty!

Binnen de categorie "altijd vrolijk makende nummers" scoort deze erg hoog bij mij.
8. Zapp - Doo Wa Ditty (Blow That Thing)
Dat vrolijke staat wel in schril contrast met de dramatische einde van Roger Troutman in 1999 (dood geschoten voor de deur van de studio, door zijn eigen broer en mede band lid Larry Troutman).
Ook de muzikale carrière ging niet altijd even kalmpjes gezien de ruzie met George Clinton. Roger koos namelijk partij voor (en ging door ging met) Warner Bros toen zij de slecht scorende Clinton dumpten, terwijl Clinton zo belangrijk was geweest voor het debuut van Zapp (More Bounce klinkt ook als een Parliament nummer).
Roger en zijn handelsmerk de talk-box kennen we natuurlijk ook uit de 90's (o.a. met Keith Sweat en ook 2pac's California love), maar ik hoor hem liever uit de tijd toen het nog functioneler was als onderdeel van een swingende sound i.p.v. een trucje. En swingen dat doet dit Doo wa ditty!
0
geplaatst: 15 januari 2016, 22:42 uur
Barbara Lynn heeft in Amerika één redelijk grote hit gehad met (Until Then) I'll Suffer.
Daarnaast is Oh! Baby We Got A Good Thing Goin' in 1965 gecovered door de Stones. Voor zover ik weet was ze ook de eerste die You left the water running opnam.
Leuk allemaal en Until then i'll suffer vind ik mooi, maar we hebben het hier in dit topic niet over 60's soul.
Onderstaande nummer kwam ik simpelweg op het spoor dankzij Moby, en was direct vanaf ontdekking een favoriet van me. Daarom laat ik het graag nog eens langs laat komen ondanks dat ik het ooit wel eerder heb genoemd (net als nummer 6).
7. Barbara Lynn - Good Woman
Daarnaast is Oh! Baby We Got A Good Thing Goin' in 1965 gecovered door de Stones. Voor zover ik weet was ze ook de eerste die You left the water running opnam.
Leuk allemaal en Until then i'll suffer vind ik mooi, maar we hebben het hier in dit topic niet over 60's soul.
Onderstaande nummer kwam ik simpelweg op het spoor dankzij Moby, en was direct vanaf ontdekking een favoriet van me. Daarom laat ik het graag nog eens langs laat komen ondanks dat ik het ooit wel eerder heb genoemd (net als nummer 6).
7. Barbara Lynn - Good Woman
0
geplaatst: 17 januari 2016, 04:09 uur
Toch even een Youtube vondst er tussen voegen (niet eerder ergens gepost dus, i.t.t. wat ik net aankondigde).
Er is weinig te vinden over deze band Bileo, behalve dan dat Discogs leert dat het eertse deel van die naam waarschijnlijk van leadzanger Bill Williams komt, en dat ze 2 singletjes hebben uitgebracht in 83 en deze uit '79. Lekkere funky mix van soul en disco dit plaatje.
6. Bileo - You Can Win
Er is weinig te vinden over deze band Bileo, behalve dan dat Discogs leert dat het eertse deel van die naam waarschijnlijk van leadzanger Bill Williams komt, en dat ze 2 singletjes hebben uitgebracht in 83 en deze uit '79. Lekkere funky mix van soul en disco dit plaatje.
6. Bileo - You Can Win
0
geplaatst: 17 januari 2016, 04:42 uur
Laat ik gelijk even vertellen hoe ik die op het spoor ben gekomen, want dat is wel de moeite waard in dit geval..
Op het mooie muziekblog van shaadiq haynes las ik over een verzamelaar/heruitgave van Gloria Ann Taylor - Love Is a Hurtin' Thing.
Ik kende haar uberhaubt niet moet ik bekennen, dus ik ben op Youtube gaan zoeken. Het titelnummer blijkt een bijzondere te zijn! Wat gebeurt er een hoop in dit fascineerde nummer. Ik geloof d'r als ze het zo uitschreeuwt.
Of de wat kalere, 7" versie.
En een paar kliks verder op Youtube kwam ik dus Bileo tegen..
Op het mooie muziekblog van shaadiq haynes las ik over een verzamelaar/heruitgave van Gloria Ann Taylor - Love Is a Hurtin' Thing.
Ik kende haar uberhaubt niet moet ik bekennen, dus ik ben op Youtube gaan zoeken. Het titelnummer blijkt een bijzondere te zijn! Wat gebeurt er een hoop in dit fascineerde nummer. Ik geloof d'r als ze het zo uitschreeuwt.
Of de wat kalere, 7" versie.
En een paar kliks verder op Youtube kwam ik dus Bileo tegen..
0
geplaatst: 23 januari 2016, 20:10 uur
Ha, dus het is niet voor niks? 
Ik ga vandaag of morgen weer verder. Wat vond je van Bileo en Gloria Ann?

0
geplaatst: 24 januari 2016, 14:42 uur
Minneapolis schreef:

Ik begrijp precies wat je bedoelt. Geen reacties geeft niet snel de aanleiding om door te gaan met dergelijke tijdrovende topics (zie bijv. mijn Ranglijst). Maar ik persoonlijk ben zeker benieuwd naar je top5.
0
Mb.
geplaatst: 24 januari 2016, 20:19 uur
Ik vind de keuze voor Fame van David Bowie helemaal niet gek. Tis' toch funky? Dan vind ik de keuze voor Barbara Lynn vreemder. Ik vind Good Woman namelijk niet zo funky. Maar goed, het is gelukkig wel een goed nummer dus ik vergeef het je!

En ik vind het leuk om te zien dat je iets van Gloria Ann Taylor plaatst, want dat biedt mij de gelegenheid om eens te linken naar Deep Inside Of You. Dat is een nummer waar ik spontaan kippenvel bij krijg. Nu wil ik echter niet jouw topic kapen, dus kom ik meteen terug op Love Is A Hurtin' Thing, want dat is ook zeker een bijzonder nummer. Er gebeurt inderdaad van alles. En dan die stem, ow, die stem. Prachtwerk!
Ik ben benieuwd naar je top 5.

En ik vind het leuk om te zien dat je iets van Gloria Ann Taylor plaatst, want dat biedt mij de gelegenheid om eens te linken naar Deep Inside Of You. Dat is een nummer waar ik spontaan kippenvel bij krijg. Nu wil ik echter niet jouw topic kapen, dus kom ik meteen terug op Love Is A Hurtin' Thing, want dat is ook zeker een bijzonder nummer. Er gebeurt inderdaad van alles. En dan die stem, ow, die stem. Prachtwerk!

Ik ben benieuwd naar je top 5.
0
geplaatst: 24 januari 2016, 21:55 uur
Ik volg het topic zeker wel, Minneapolis, maar deze maand is de drukste op m'n werk. Dus zal ik na afloop daarvan alles onder een vergrootglas leggen en eens zien of er nog wat te ontdekken valt.
0
geplaatst: 24 januari 2016, 22:32 uur
Leuk om de reacties te horen. 
Morgen ga ik verder met de top 5, vanavond lukt niet meer.

Morgen ga ik verder met de top 5, vanavond lukt niet meer.
0
geplaatst: 25 januari 2016, 18:26 uur
Hopelijk zijn de mensen die het soul/funk kennismaking topic hebben gevolgd niet teleurgesteld dat ik soms met nummers kom die ik daar al heb gedeeld, maar bij de hoogste posities horen favorieten, en niet perse onbekend om het onbekend.
5. Black Heat - Wanaoh
Swingt als de neten toch? Topper van het album vind ik.
En om toch maar weer met iets nieuws te komen..
Dit singletje van Monophonics staat niet op hun reguliere albums en kwam ik gisteren pas tegen. Past perfect in het topic lijkt mij.
5. Black Heat - Wanaoh
Swingt als de neten toch? Topper van het album vind ik.
En om toch maar weer met iets nieuws te komen..
Dit singletje van Monophonics staat niet op hun reguliere albums en kwam ik gisteren pas tegen. Past perfect in het topic lijkt mij.
0
geplaatst: 26 januari 2016, 18:43 uur
Black Heat, ja cool! Zij hebben best veel goede muziek gemaakt moet ik zeggen. Goed constant hoog niveau.
0
Mb.
geplaatst: 26 januari 2016, 21:12 uur
Fijn nummer inderdaad. Sowieso vind ik dat de fluit altijd wat toevoegt aan een goede funksong. 

0
geplaatst: 26 januari 2016, 23:31 uur
Kenden jullie die van Monophonic trouwens al Reijersen en Mb.? Was helemaal nieuw voor me toen ik m gisteren ontdekte. Ik ben er zelf wel enthousiast over (en dat gekdt ook zeker voor nummer 6 Bileo).
Ik mis ook de trouwe commentaren van principal2000 een beetje.
Van Good Woman is er ook nog de deze versie van Cold Blood, maar dat is meer rockende soul. Mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar Barbara Lynn, die ik wel degelijk funky vind (dat gitaar rifje alleen al).
Gloria Ann Taylor heb ik trouwens maar besteld. Al is het alleen al om de 12" versies. Die andere track vind ik inderdaad ook erg sterk.
Nu een Afro post.
De volgende heb ik nooit letterlijk genoemd. Wel kwam ik ooit met een coverbandje aanzetten, waarna ik dit origineel leerde kennen. De plaat Afradelic uit 1973 is inmiddels in huis, samen met de klassieker Soul Makossa, en ik mag ze graag opzetten als ik wat energie kan gebruiken.
4. Manu Dibango - African Battle
En laat ik dan, om het Afrobeat verhaal af te maken tevens deze favoriet er nog eens ingooien (die heb ik wel al zo gepost).
Zelfs aller akeligste humeur is hier niet tegen bestand.
Wat zou ik die plaat graag aan mijn verzameling toe willen voegen, maar helaas is het duur dingetje.
Voor wie dit wel waardeert:
Mixed Grill - Brand new wayo
Ik mis ook de trouwe commentaren van principal2000 een beetje.
Van Good Woman is er ook nog de deze versie van Cold Blood, maar dat is meer rockende soul. Mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar Barbara Lynn, die ik wel degelijk funky vind (dat gitaar rifje alleen al).
Gloria Ann Taylor heb ik trouwens maar besteld. Al is het alleen al om de 12" versies. Die andere track vind ik inderdaad ook erg sterk.
Nu een Afro post.
De volgende heb ik nooit letterlijk genoemd. Wel kwam ik ooit met een coverbandje aanzetten, waarna ik dit origineel leerde kennen. De plaat Afradelic uit 1973 is inmiddels in huis, samen met de klassieker Soul Makossa, en ik mag ze graag opzetten als ik wat energie kan gebruiken.
4. Manu Dibango - African Battle
En laat ik dan, om het Afrobeat verhaal af te maken tevens deze favoriet er nog eens ingooien (die heb ik wel al zo gepost).
Zelfs aller akeligste humeur is hier niet tegen bestand.
Wat zou ik die plaat graag aan mijn verzameling toe willen voegen, maar helaas is het duur dingetje.
Voor wie dit wel waardeert:
Mixed Grill - Brand new wayo
0
geplaatst: 26 januari 2016, 23:36 uur
Ik doe het dus op mijn manier. Deels omdat ik het topic pas doorlas terwijl ik al bezig was en een lijstje had. Het is een combinatie van favorieten en wat onbekendere nummers geworden, met hier en daar een extra nummer wat ik tegen ben gekomen.
In mijn top 3 zal ik 3 (i.m.o.) grootmeesters eren, met een motivatie.
Daarna zal ik ter afsluiting nog in één post afsluiten met 10 redelijk onbekende nummers die ik onderweg nog tegen kwam.
In mijn top 3 zal ik 3 (i.m.o.) grootmeesters eren, met een motivatie.
Daarna zal ik ter afsluiting nog in één post afsluiten met 10 redelijk onbekende nummers die ik onderweg nog tegen kwam.
0
geplaatst: 27 januari 2016, 00:12 uur
Manu Dibango - African Battle en De Frank Professionals - Afe Ato Yen Bio zijn inderdaad erg fraai, mooie kennismaking zo.
P.S. Nooit van gehoord van die Wally Badarou
Edit: Euhm waar reageer ik eigenlijk op?
P.S. Nooit van gehoord van die Wally Badarou

Edit: Euhm waar reageer ik eigenlijk op?

0
geplaatst: 27 januari 2016, 00:18 uur
De eerste link wilde niet"embedden" vandaar de verwijderde post, maar je had me al betrapt Poeha. 
Hierbij dan, onder het mom van "leuk wachtmuziekje/ clipje" tot aan de top 3.

Hierbij dan, onder het mom van "leuk wachtmuziekje/ clipje" tot aan de top 3.
0
geplaatst: 27 januari 2016, 22:58 uur
Zoals gezegd, mijn top 3 bestaat uit 3 favoriete acts in het genre omdat ik naast onbekend werk ook een persoonlijk lijstje van wil maken.
Tja.. die gebruikersnaam is niet voor niks natuurlijk.
In mijn jonge tiener jaren heb ik het nog een tijdje afgehouden, maar na mijn kennismaking met Sign 'O The times kon ik niet meer om Prince zijn genialiteit heen.
3. Prince - The Ballad of Dorothy Parker
... was gelijk mijn favoriete nummer van de plaat, en het is denk ik nog steeds mijn favoriete Prince nummer.
Volgens mij is het een "love it or hate it" song, of tenminste een nummer dat niet echt door iedereen opgepikt wordt als ik zo het album topic lees.
Het is heel subtiel funky met een wat minder toegankelijke jazzy structuur, en juist dat laatste vond ik er zo geniaal en onweerstaanbaar aan. Het stukje over Joni Mitchell's "Help me" is ook briljant vind ik.
Ik zet Prince op 3 omdat hij de belangrijkste funk artiest (en tegelijk één van de grootste entertainers) van mijn tijd is. Prince is natuurlijk veel meer dan funk alleen, maar ik prijs mezelf gelukkig een aantal zeer funky shows te hebben gezien.
Hoewel hij bij het grote publiek niet meer de status van de 80's heeft, funkt en rockt Prince ook deze eeuw lekker door, en staat hij altijd garant voor feest:
Prince - The Everlasting Now (live)
1+1+1 =3
Tja.. die gebruikersnaam is niet voor niks natuurlijk.
In mijn jonge tiener jaren heb ik het nog een tijdje afgehouden, maar na mijn kennismaking met Sign 'O The times kon ik niet meer om Prince zijn genialiteit heen.
3. Prince - The Ballad of Dorothy Parker
... was gelijk mijn favoriete nummer van de plaat, en het is denk ik nog steeds mijn favoriete Prince nummer.
Volgens mij is het een "love it or hate it" song, of tenminste een nummer dat niet echt door iedereen opgepikt wordt als ik zo het album topic lees.
Het is heel subtiel funky met een wat minder toegankelijke jazzy structuur, en juist dat laatste vond ik er zo geniaal en onweerstaanbaar aan. Het stukje over Joni Mitchell's "Help me" is ook briljant vind ik.
Ik zet Prince op 3 omdat hij de belangrijkste funk artiest (en tegelijk één van de grootste entertainers) van mijn tijd is. Prince is natuurlijk veel meer dan funk alleen, maar ik prijs mezelf gelukkig een aantal zeer funky shows te hebben gezien.
Hoewel hij bij het grote publiek niet meer de status van de 80's heeft, funkt en rockt Prince ook deze eeuw lekker door, en staat hij altijd garant voor feest:
Prince - The Everlasting Now (live)
1+1+1 =3
0
geplaatst: 27 januari 2016, 23:01 uur
Prince blijft een held. Ballad Of Dorothy Parker kan ik wel waarderen, maar het is zeker niet mijn favoriet van Sign 'O' Times. Ik vind vooral Dirty Mind (het hele album) lekker fonky.
Ik ga proberen een paar nummers van oudere posts te luisteren, maar heb niet al teveel tijd.
Edit: die Prince clipjes zijn echt lekker!
Ik ga proberen een paar nummers van oudere posts te luisteren, maar heb niet al teveel tijd.
Edit: die Prince clipjes zijn echt lekker!
0
geplaatst: 27 januari 2016, 23:41 uur
Black Heat vind ik so-so. Te instrumentaal voor mij, he. Monophonics vind ik wel erg lekker.
Manu Dibango vind ik ook heel erg goed; zeker voor een instrumentale track. Ik denk wel dat het goed is dat het nummer niet al te lang duurt. Dit nummer van de Frank Professionals kende ik al (al weet ik niet precies waarvan, mogelijk een eerdere post van jou). Natuurlijk een prima nummer met een heerlijke groove en vooral het stuk met het orgel-solotje vind ik erg goed. Maar ik ken nog betere Afrobeat (los van Fela natuurlijk, want daar leggen velen het tegen af). Dick Khoza's African Jive is een bekende die ik hieronder zou scharen.
Mixed Grill heeft echt een heel lekkere beat. Dit vind ik waarschijnlijk de beste van de 3 afrobeat toppers! Misschien duurt het iets te lang, maar de beat is zo lekker dat ik het ze vergeef. Bovendien zitten er toch ook een goede solo en een goede break in.
Manu Dibango vind ik ook heel erg goed; zeker voor een instrumentale track. Ik denk wel dat het goed is dat het nummer niet al te lang duurt. Dit nummer van de Frank Professionals kende ik al (al weet ik niet precies waarvan, mogelijk een eerdere post van jou). Natuurlijk een prima nummer met een heerlijke groove en vooral het stuk met het orgel-solotje vind ik erg goed. Maar ik ken nog betere Afrobeat (los van Fela natuurlijk, want daar leggen velen het tegen af). Dick Khoza's African Jive is een bekende die ik hieronder zou scharen.
Mixed Grill heeft echt een heel lekkere beat. Dit vind ik waarschijnlijk de beste van de 3 afrobeat toppers! Misschien duurt het iets te lang, maar de beat is zo lekker dat ik het ze vergeef. Bovendien zitten er toch ook een goede solo en een goede break in.
0
geplaatst: 27 januari 2016, 23:50 uur
Goed nummer die Dick Khoza's African Jive! Ik kende het niet, al komt het terug kerende thema mij zeker wel bekend voor. Fijn ook die vrije jazzy solo's er tussen in. Hij heeft slechts 1 album gemaakt dus?
0
geplaatst: 28 januari 2016, 00:00 uur
Voor zover ik weet wel, maar ik ben niet zo'n goede onderzoeker naar (achtergrond)gegevens.
0
Mb.
geplaatst: 28 januari 2016, 20:36 uur
Het nummer van The Monophonics kende ik al. Zeker geen slechte song inderdaad. Het nummer van Manu kende ik dan weer niet. Ik ken eigenlijk alleen de grote hit (Soul Makossa) van hem. Maar deze klinkt ook niet verkeerd. Al moet ik wel bekennen dat ik over het algemeen wat minder met afrobeat heb dan de wat meer traditionele funk uit de Verenigde Staten. Het is in de regel wat rommeliger, en ik houd persoonlijk meer van de "strakheid" die grootmeester James Brown zo mooi etaleerde.
Prince is verder mijn ding niet, en het helpt ook niet dat de beste man er voor zorgt dat je nooit nummers van hem kunt vinden op YouTube. Zo krijg ik weinig zin om verder te kijken dan de bekende nummertjes die je op de radio hoort.
Prince is verder mijn ding niet, en het helpt ook niet dat de beste man er voor zorgt dat je nooit nummers van hem kunt vinden op YouTube. Zo krijg ik weinig zin om verder te kijken dan de bekende nummertjes die je op de radio hoort.

* denotes required fields.