menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / Reijersen's Ranglijst ( [nu]Soul/R&B )

zoeken in:
RedLightCityBoy
Amerie - One Thing, juist wel een goed nummer R&P!

Ik weet niet of ik het mag zeggen, maar soms heeft de lijst wat weg van Friek's Foute Lijst Dat nummer van Ginuwine bv. vond ik vroeger ook helemaal het einde, maar nu kan ik er echt niet meer naar luisteren.

Maar er staan ook hele leuke tussen hoor; 'Shackles' speel ik zelf ook nog wel eens en o.a. Ashford & Simpson zijn ook goed. Maar voorlopig dus nog even wachten op de 60s/70s

Het is ook meer een overzicht van de muziek waar ik naar luister. Nu is de commerciële R&B van bijvoorbeeld Usher, R. Kelly en Ginuwine een stuk naar achter geschoven in verhouding met de oudere soul en funk. En die laatste staat dan ook een stuk hoger in de lijst (+ wat nusoul).

Niemand een mening over het nummer van Asa?

Die video 'is not available in my country', maar heb het even opgezocht. Is idd alleraardigst, de mooiste ontdekking tot nu toe!

kemm schreef:
Die video 'is not available in my country', maar heb het even opgezocht. Is idd alleraardigst, de mooiste ontdekking tot nu toe!

Ja helaas is Asa nog onbekend.

Weer een lijstje van 10. Met een special vermelding voor Mahalia Jackson, daarom bij haar wel gewoon de video.

1960 . Ne-Yo – So Sick
Kijk & Luiser
Afkomstig van het album: In My Own Words (2006)

Ne-Yo overtuigde mij met zijn debuut. Heerlijke pop/R&B. Zelfgeschreven lyrics. Mooi stemgeluid. Ne-Yo heeft het allemaal en zijn eerste single, dit nummer dus, blijft relaxed.

1959 . Alice Smith - Dream
Kijk & Luiser
Afkomstig van het album: For Lovers, Dreamers and Me (2007)

Mooie stem heeft deze onbekende dame. Haar album staat nog niet eens op MusicMeter.
Met Dream bracht ze haar eerste single. Sfeervol nummer, mooi gezongen.

1958 . Mahalia Jackson - If I Can Help Somebody

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=vPnn6UeBKt8

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Afkomstig van het album: Gospeld, Spirituals & Hymns (1991)

Mahalia Jackson is een begrip in de gospelmuziek. Ze bewijst met dit nummer dat ze met haar fantastische stem een jazzy nummer kan dragen en het helemaal ‘out’ neemt. Prachtig!!!

1957 . Blackstreet - Girlfriend/Boyfriend
Kijk & Luiser
Afkomstig van het album: Finally (1999)

Blackstreet had weer eens succes nodig en probeerde het daarom met Janet Jackson. Het leverde een klein hitje op, waana de groep deifinitief in de vergetelheid raakte.

1956 . Chaka Demus & Pliers – Twist and Shout
Kijk & Luiser
Afkomstig van het album: All She Wrote (1993)

Zomerhitje met reggaeinvloeden van Chaka Demus & Pliers. Komt rond de zomer altijd weer uit mijn speakers, daarom een plekje in de lijst.

1955 . Cunnie Williams - Crazy Little Girl
klik
Afkomstig van het album: Inside My Soul (2004)

Helaas kan ik dit nummer niet in zijn geheel laten horen, want dan vangen jullie meer op van het warme stemgeluid van Cunnie. Deze man verdient simpelweg meer aandacht!

1954 . Lionel Richie - Easy
Kijk & Luiser
Afkomstig van het album: Encore (2002)

De titel van het nummer zegt eigenlijk al genoeg. Lekker easy.

1953 . Cunnie Williams - Gangster of Love
klik
Afkomstig van het album: Inside My Soul (2004)

De 2e Cunnie Williams, vlak achter elkaar. Maar ook meteen zijn laatste.
Helaas wederom geen geheel nummer, maar ik hoop dat snippet jullie ook al overtuigd.

1952 . Lionel Richie - Hello
Kijk & Luiser
Afkomstig van het album: Can’t Slow Down (1983)

Lionel RIchie en Cunnie Williams wisselen elkaar even af in de lijst.
Hello vind ik echt fantastisch! Nog steeds, prachtige sfeer. Maar één van zijn nummers staat hoger.

1951 . Barry White - Love’s Theme
Kijk & Luiser
Afkomstig van het album: Satin & Soul (1989)

Barry White kan natuurlijk niet ontbreken in deze lijst. Al ben ik dan niet zo’n heel groot White fan, deze man heeft misschien wel de warmste stem van de soulgeschiedenis en heeft een paar prachtinummers gemaakt. In deze song zingt hij zelf haast niks, maar het is wel erg mooi gearrangeerd door Barry.

Alice Smith vind ik erg leuk. Ik kan alleen maar die cover voor de geest halen, met die houtstructuur. Misschien eens tijd om te horen wat erachter zit..
En Mahalia Jackson verdient idd een filmpje!

Easy is toch van The Commodores?

musicfriek schreef:
Easy is toch van The Commodores?

Ja, zat nog te twijfelen of ik Lionel Richie/Commodores neer zou zetten

Iets later als normaal de 10 van vandaag. Met voor dit keer voor Ramsey Lewis een apart filmpje:

1950 . Chris Brown - Run It
Klik & luister
Afkomstig van het album: Chris Brown (2005)

Eigenlijk vind ik Chris Brown maar een vervelend R&B-ventje. Maar toch kan ik niet om dit nummer, zijn grootste hit, heen. En dat komt vooral door de productie die er elke keer weer heerlijk inknalt.

1949 . Lynden David Hall - Sexy Cinderella
Klik & luister
Afkomstig van het album: Medicine 4 My Pain (1997)

Het verhaal achter Lynden David Hall heb ik reeds verteld. Hierna komt hij nog één keer terug. Ik blijf het zonde vinden dat deze goede vocalist zo vroeg overleden is.

1948 . DeAnté - We Don't Live Too Long
Klik & luister
Afkomstig van het album: Global Victory (2000)

Werden 2e bij het Nationaal Songfestival in Nederland, maar scoorden een grotere hit als de uiteindelijk nummer 1 van dat festival.
Bij dit ene mooie hitje is het gebleven voor deze jongens.

1947 . Robin Thicke - Hard on My Love
Klik & luister
Afkomstig van het album: Something Else (2008)

Robin Thicke goes funky. Het nummer heeft veel weg van wat songs van topper Van Hunt. En Robin verraste toch wel met dit lekkere rocky nummer.

1946 . Ciara - 1,2 Step
Klik & luister
Afkomstig van het album: Goodies (2004)

Ciara werd toch altijd een beetje gezien als de opvolgster van Aaliyah. Maar dat niveau heeft ze nooit gehaalt. Haar eerste 2 singles waren wel aardig. Daar onder ook dit nummer met Missy Elliott.

1945 . Case - A Song for Skye
Afkomstig van het album: Open Letter (2001)

Verder als dit album van Case ben ik nooit gekomen. Wel is mij dit prachtige nummer bijgebleven. Helaas geen linkje te vinden.

1944 . Cee-Lo - I'll be Around
Klik & luister
Afkomstig van het album: Cee-Lo Green is a Soul Machine (2004)

Cee-Lo kennen we nu vooral als zanger van Gnarls Barkley, maar hij heeft zelf ook topplaat gemaakt. Zo onderhand een klassieker. Daarop staat deze fantastische samenwerking met Timbaland. He is the Soul Machine!

1943 . Alicia Keys & Usher - My Boo
Klik & luister
Afkomstig van het album: Confessions [Luxe Edition] (2004)

Ik was eerst wat sceptisch over deze samenwerking. Een dame met soul en een man die van R&B glijd. Maar het is toch een vrij catchy nummer geworden. Elke keer als ik het hoor blijft het weer hangen.

1942 . Ramsey Lewis - Wade in the Water

https://www.youtube.com/watch?v=lgVc50A_how

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Afkomstig van het album: Wade in the Water (1966)

Weer tijd voor wat ouder werk tussendoor. De klassieker van Ramsey Lewis vinden we hier. Jazzy soul zoals dat op gegeven moment uitkwam bij Cadet records (ook bekend van Marlena Shaw).
Fantatische jazz/soul groove.

1941 . Lynden David Hall - In Between Jobs
Afkomstig van het album: In Between Jobs (2005)

De laatste in deze lijst van Lynden David Hall. Afkomstig van zijn laatste album, eind 2005. Eigenlijk maar een paar maanden voor zijn overlijden.

Helaas is er geen link te vinden.

RedLightCityBoy
Run It en 1,2 Step vind ik echt vreselijk irritant. Maar gelukkig staan er ook mooie nummers in zoals: My Boo en Wade in the Water.

And it goes on!

1940 . Lyfe Jennings - Cry
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Lyfe 268-192 (2004)

Vooral voor het eerste album van Lyfe Jennings heb ik een zwak. Cry is een erg sfeervol nummer met minimale begeleiding en vol beleving gezongen door Lyfe Jennings, met zijn karakteristieke stem.
Hij komt hierna nog 2 keer voorbij volgens mij.

1939 . Adina Howard – Freak Like Me
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Do You Wanna Ride? (1995)

Swing uit de 90’s. Wie kent dit nummer niet? En zo niet, ga je dan schamen, want het is een classic te noemen. Geweldig nummer van Adina.

1938 . Angie Stone - Pop Pop
Klik & Luister
Afkomstig van het album: The Art of Love and War (2007)

Angie is getekend door het legendarische label Stax en bracht daar haar laatste, teleurstellende, album uit. Een klein lichtpuntje op die cd is toch wel dit nummer.
Helaas niet in zijn geheel te vinden.

1937 . Raheem DeVaughn – You
Klik & Luister
Afkomstig van het album: The Love Experience (2005)

Raheem DeVaughn, de soulhippie, zoals hij zichzelf noemt. Hij kwam met een uitstekend debuut en daarvan is dit nummer de single. Productioneel niet altijd even spannend, maar wel goed en vocaal een zeer goede zanger.

1936 . Destiny's Child - Bug a Boo
Klik & luister
Afkomstig van het album: The Writing’s on the Wall (1999)

Ik ben eigenlijk helemaal niet zo’n liefhebber van de muziek van DC. Zo af en toe zit er wel een lekkere single tussen. En dat is dus met Bug a Boo ook het geval. Luister het sporadisch, maar als het voorbij komt vind ik het beste lekker.

1935 . Craig David - What's Your Flava
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Slicker than Your Average (2002)

Lyrisch was ik over het debuut van Craig. En dus kon het 2e album ook niet uitblijven. Een stuk minder, maar even goed stonden er een paar goede tracks op. Één van die tracks is dit catchy What’s Your Flava.

1934 . Amos Lee - Shout Out Loud
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Supply and Demand (2006)

Albumopener van Amos’ mooie 2e album. Vooral de opbouw van de verses naar het knallende refrein vind ik erg mooi gedaan. De gehele muzikale begeleiding klopt perfect.

1933 . Nate James - Impossible
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Set the Tone (2005)

Nate James, Brits talent die een luchtig debuut heeft uitgebracht. Muziek die bij mij met het mooie weer altijd weer uit de platenkast tevoorschijn komt. Helaas geen geheel bestand van dit fantastische nummer.

1932 . Arthur Alexander - Go Home Girl
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Lonely Just Like Me (1993)

Oudgediende Arthur Alexander bracht na zijn successen in de 60’s in 1993 opeens een nieuw en goed album uit. Hij brengt met zijn country-soul een net veel warmte en passie. Jammer dat deze man zo onbekend is gebleven.

1931 . D'Angelo - Really Love
Klik & luister
Afkomstig van het album: Yoda, The Monarch of NeoSoul (2007)

Lang niks gehoord van D’Angelo, maar toen was daar opeens Really Love. Zijn nieuwe naar verluidt, maar het album is nog steeds niet uit dus het blijft afwachten met deze man.
Het is een typisch D’Angelo nummer, als miste ik wel het legendarische van zijn 2 albums. Deze man komt nog vaak terug in deze lijst.

Voorlopig bevat deze lijst nog te veel jaren '90 r&b naar mijn meug. Ramsey Lewis en Arthur Alexander zie ik al veel liever langskomen, net als D'Angelo. Dit is zeker en vast een topic die ik zal volgen. Een heuse prestatie overigens, 2000 nummers verzamelen en ordenen!

Freaky Adina! Fantastisch nummer.

Maar ik heb gospelfunk in mijn lijst: de Funky 45. Allen daarheen!

(Koning)

Super Elmo
Tracks van Raheem DeVaughn en D'Angelo doen het eigenlijk altijd goed bij mij. En een top 2000 , dat is nog eens de moeite zeg, ben benieuwd, zal hier veel van opsteken.

Super Elmo schreef:
Tracks van Raheem DeVaughn en D'Angelo doen het eigenlijk altijd goed bij mij. En een top 2000 , dat is nog eens de moeite zeg, ben benieuwd, zal hier veel van opsteken.

In ieder geval plezier met mijn lijst dan!

Today's Ten!

1930 . Barry White - Never, Never Gonna Give You Up
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Stone Gon’ (1973)

Weer tijd voor wat ouder werk. Bariton White brengt met dit nummer een prachtige sensuele soulhit voor met z’n tweetjes.

1929 . Amos Lee - Supply and Demand
Klik & luister

Titeltrack van het mooie 2e album van Amos Lee. De stijl van het nummer is heel herkenbaar voor al het werk van Amos. Mooi nummer.

1928 . Next - Wifey
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Welcome II Nextasy (2000)

Next zijn een soort one hit wonders. Al is ‘Too Close’ natuurlijk hun grootste geweest. Deze commerciële R&B groep heeft in ieder geval een abbonement op het uitbrengen van catchy singles.

1927 . Ne-Yo - Closer
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Year of the Gentleman (2008)

Na zijn debuut had ik het wel een beetje gezien met Ne-Yo, maar dit nummer laat me op één of andere manier gewoon niet los. Geweldige productie, leuke tempowisselingen en een aanstekelijk refrein.

1926 . Montell Jordan – Do You Remember (Once Upon A Time)
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Get it On… Tonite (1999)

Een epossong van Montell Jordan. Na de hit ‘Get it On…Tonite’ wilde hij met deze single de aandacht vasthouden. Iets wat gedeeltelijk lukte. Wel nog steeds een vermakelijk nummer.

1925 . Aaliyah - One in a Million
Klik & Luister
Afkomstig van het album: One in a Million (1996)

Ik blijf het denk ik bij elke nummer van haar zeggen, maar eeuwig zonde dat Aaliyah zo vroeg overleden is. Dit titelnummer van haar 2e album luister ik nog erg vaak. Het refrein is zo herkenbaar.

1924 . Mya - Case of the Ex
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Fear of Flyin’ (2000)

Mya heeft eigenlijk mij nooit zoveel gedaan, maar deze single blijft ongelooflijk catchy. Fantastische dansen ook in de clip. Blijft lekker.

1923 . TQ - Daily
Klik & Luister
Afkomstig van het album: The Second Coming (2000)

Lekker niks aan de hand nummer van TQ, die vooral successen kende via Westside en Bye Bye Baby. Leuk verhaaltje in het nummer, about his ordinary day.

1922 . Mint Condition - Back and Forth
Klik & Luister
Afkomstig van het album: E-Life

Mint Condition verdiend mijn inziens way more exposure op MusicMeter. Fantastische groep die muziek maakt in de verlengde van Tony! Toni! Toné.

1921 . Nate James - Universal
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Set the Tone (2005)

En daar is Nate James weer. Dit keer met een volledig nummer te beluisteren. Engels talent, zeker weten. Lekker funky.

1920 . Jimi Hendrix - Hey Joe
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Are You Experienced? (1967)

Misschien een beetje een vreemde eend in de bijt, vergeleken met de rest wat in deze lijst staat. Maar ik vind de muziek van Hendrix erg sterk en dit nummer is toch wel mijn favoriet van hem. De hele sfeer van het nummer spreekt mij enorm aan en past, door die sfeer, mijn inziens ook zeker in deze lijst.

1919 . Jaguar Wright – Flower
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Divorcing Neo 2 Marry Soul (2005)

Als je het over nieuwe soulzangeressen hebt dan wordt Jaguar Wright te vaak over het hoofd gezien. Dat terwijl ze makkelijk mee kan in het geweld van bekendere namen als Badu, Scott en Arie. Fantastische muziek en dat bewijst ze ook met dit nummer.

1918 . Chic - City Lights
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Tongue in Chic (1982)

Eigenlijk ben ik niet zo’n heel groot liefhebber van de muziek van Chic. Het is mij allemaal iets teveel richting de pop en disco toe. Maar op het album Tongue in Chic staat wel dit sterke nummer.

1917 . Carl Thomas - Rebound
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Let’s Talk About It (2004)

Bovenstaand album is eigenlijk het enige album van Carl Thomas dat de moeite waard is. Al maakt hij ietwat standaard R&B, op dat album staan een paar nummers die me echt kunnen boeien. Daarbij ook deze sfeervolle ballad. Die sfeer is erg mooi.

1916 . Amos Lee - Skipping Stone
Klik & Luister

Niet veel geluk in het vinden van gehele filmpjes op dit punt van de lijst. Zo ook niet bij dit nummer van Amos Lee. Daarom een filmpje waar je een stukje in hoort.
De eerste noot van Amos in dit nummer zegt genoeg. Fantastisch met veel gevoel gezongen en je zit meteen in het nummer.

1915 . Bobby Valentino - Slow Down
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Bobby Valentino (2005)

Natuurlijk is deze debuutsingle van Bobby Valentino veel te commercieel en veel te R&B, maar elke keer als ik dit nummer geluisterd heb dan blijft dat refrein zeker nog een aantal dagen in mijn hoofd hangen. Stiekem vind ik het dus eigenlijk wel een erg leuk nummer.

1914 . Jaguar Wright - Love Need and Want You
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Denials, Delussions and Decisions (2001)

En daar is Jaguar Wright weer. Dit keer met een ander fantastisch nummer waarin vooral haar vocale mogelijkheden goed naar buiten komen. Prachtig toch?

1913 . Mint Condition - Fallin' Apart
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Livin’ the Luxury Brown (2005)

Opvallend toch, dat de o zo sfeervolle muziek van Mint Condition niet zo bekend is in Nederland. En al helemaal niet op MusicMeter. Vergelijkbaar met Tony!Toni!Toné!, invloeden van Stevie Wonder. Heerlijk relaxed dit nummer.

1912 . LL Cool J - Doin' It
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Mr. Smith (1995)

Sex-hiphop anthem van LL Cool J. Kon eigenlijk niet ontbreken in deze lijst. Is misschien meer hiphop als het R&B, Soul of Funk is, maar het is een begrip in muziekwereld en overschrijdt het genre hiphop.

1911 . Anthony David - Krooked Cop
Klik & Luister
Afkomstig van het album: 3 Chords and the Truth (2004)

Anthony David, muzikaal compaan van India.Arie, heeft ook op eigen houtje een erg eigen stijl ontwikkeld. Prachtige nu-soul, zelfgeschreven teksten en muziek, akoestisch gitaartje erbij en dan nog zijn warme stemgeluid zorgen voor kwalitatief sterke muziek.

Jaguar Wright is fantastisch, maar de namen die je daar noemt liggen voor mij toch nog een niveau'tje hoger. En is 'Love Need & Want You' geen cover van Patti LaBelle? Wel mooi hoor!

kemm schreef:
En is 'Love Need & Want You' geen cover van Patti LaBelle? Wel mooi hoor!

Ja volgens mij wel.

En de eerste 100 zitten er op:

1910 . Divine Brown - Warrior
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Divine Brown (2005)

Topstem met mindere producties en vaak erg aardige teksten. Zo is de muziek van Divine Brown wel samen te vatten. Warrior is één van haar beste.

1909 . Musiq Soulchild - B.U.D.D.Y.
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Luvanmusiq (2007)

Deze verrassende single van Musiq Soulchild verdiend ook een plekje in mijn lijst. Catchy refrein, catchy productie en een fris geluid door Musiq himself.

1908 . Lyfe Jennings - Must Be Nice
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Lyfe 268-192

En daar is ook Lyfe Jennings weer. Hierna volgens mij nog één notering voor deze man. Dit nummer komt van zijn ijzersterke debuutalbum.

1907 . Musiq Soulchild - Love
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Aijuswanaseing (2000)

Een typische Musiq Soulchild ballad dit. Mooi warm gezongen door Musiq, zonder al te veel overdreven stemakrobatiek en ondesteunt door een treffende productie.

1906 . Vivian Green - Perfect Decision
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Vivian (2005)

Vocaal gezien is Vivian Green misschien wel één van de beste zangeressen die er nu in de muziekbiss actief is. Perfect Decision is dan ook een nummer dat volkomen gedragen wordt door deze prachtige vocalen.

1905 . TLC - No Scrubs
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Fanmail (1999)

Een groot liefhebber van TLC zal ik wel nooit worden, op een paar singles na dan. Zo dus ook met deze voormalige nummer één hit van het drietal. Er staat er nog eentje hoger. En welke dat is kunnen jullie waarschijnlijk wel raden.

1904 . Rose – Shame
klik
Afkomstig van het album: Livin’ It (2007)

Ook de Nederlandse Rose zijn wel al eerder tegengekonen in deze lijst. En met dit nummer ook meteen voor het laastst. Beste nummer van haar uitstekende debuutalbum.

1903 . Amos Lee - Keep it Loose, Keep it Tight
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Amos Lee (2005)

Ja, Amos Lee staat er inderdaad al vaak in. Heel hoog komt hij ook niet, maar zijn stijl staat me zo bijzonder veel aan dat hij met veel nummers in deze lijst staat. Ik zal jullie vast verklappen dat hij nog 2 keer voorbij komt.

1902 . Barry White - Let the Music Play
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Let the Music Play (1976)

Big Barry met één van zijn bekendste nummer. Dit nummer mag natuurlijk niet ontbreken in deze lijst.

1901 . Dru Hill - How Deep is Your Love
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Enter the Dru (1998)

Overbekede soundtrack van de film Rush Hour. De groep waaruit Sisqo kwam die ook solo zijn successen kende. Blijft een fantastische song.

Even een overzichtje van de eerste 100 (per 10):

2000 . Silk - Freak Me
1999 . Thicke - Oh Shooter
1998 . Rick James - Super Freak
1997 . Kem - Heaven
1996 . Terry Callier - Love Theme from Spartacus
1995 . Lyfe Jennings ft. Penelope Jones - Midnight Train
1994 . R. Kelly ft. Usher - Same Girl
1993 . Robin Thicke - Angels
1992 . IMX - Stay the Night
1991 . Diana King - Shy Guy

1990 . Lutricia McNeal - Ain't That Just the Way
1989 . 112 - Peaces and Cream
1988 . R. Kelly - Rise Up
1987 . 112 - Dance With Me
1986 . Amos Lee - Seen it all Before
1985 . Jamie Foxx ft. Kanye West - Extravaganza
1984 . Aaliyah - Age Ain't Nothing But a Number
1983 . Kem - Love Calls
1982 . Amos Lee - Colors
1981 . Kevin Michael - It Don't Make Any Difference To Me

1980 . Lionel Richie - Do It To Me
1979 . Amos Lee - Careless
1978 . Kevin Michael - We All Want the Same Thing
1977 . Rose - Figure U Out
1976 . Randy Crawford - Imagine
1975 . Amos Lee - Listen
1974 . Darius Rucker - Hold On
1973 . Joe - I Wanna Know
1972 . R. Kelly - Real Talk
1971 . Omarion - Touch

1970 . Mary Mary - Shackles (Praise You)
1969 . Az-Yet - Hard To Say I'm Sorry
1968 . Lyfe Jennings - Keep on Dreaming
1967 . Amerie - One Thing
1966 . Lynden David Hall - Livin' the Lie
1965 . Marva King - Soul Love
1964 . Asa - Fire on the Mountain
1963 . Ashford & Simpson - Street Opera
1962 . Ginuwine - Superhuman
1961 . Amos Lee - Ease Back

1960 . Ne-Yo - So Sick
1959 . Alice Smith - Dream
1958 . Mahalia Jackson - If I Can Help Somebody
1957 . Blackstreet - Girlfriend/Boyfriend
1956 . Chaka Demus & Pliers - Twist and Shout
1955 . Cunnie Williams - Crazy Little Girl
1954 . Lionel Richie - Easy
1953 . Cunnie Williams - Gangster of Love
1952 . Lionel Richie - Hello
1951 . Barry White - Love's Theme

1950 . Chris Brown - Run It
1949 . Lynden David Hall - Sexy Cinderella
1948 . DeAnté - We Don't Live Too Long
1947 . Robin Thicke - Hard on My Love
1946 . Ciara - 1,2 Step
1945 . Case - A Song for Skye
1944 . Cee-Lo - I'll be Around
1943 . Alicia Keys & Usher - My Boo
1942 . Ramsey Lewis - Wade in the Water
1941 . Lynden David Hall - In Between Jobs

1940 . Lyfe Jennings - Cry
1939 . Adina Howard - Freak Like Me
1938 . Angie Stone - Pop Pop
1937 . Raheem DeVaughn - You
1936 . Destiny's Child - Bug a Boo
1935 . Craig David - What's Your Flava
1934 . Amos Lee - Shout Out Loud
1933 . Nate James - Impossible
1932 . Arthur Alexander - Go Home Girl
1931 . D'Angelo - Really Love

1930 . Barry White - Never, Never Gonna Give You Up
1929 . Amos Lee - Supply and Demand
1928 . Next - Wifey
1927 . Ne-Yo - Closer
1926 . Montell Jordan - Do You Remember (Once Upon A Time)
1925 . Aaliyah - One in a Million
1924 . Mya - Case of the Ex
1923 . TQ - Daily
1922 . Mint Condition - Back and Forth
1921 . Nate James - Universal

1920 . Jimi Hendrix - Hey Joe
1919 . Jaguar Wright - Flower
1918 . Chic - City Lights
1917 . Carl Thomas - Rebound
1916 . Amos Lee - Skipping Stone
1915 . Bobby Valentino - Slow Down
1914 . Jaguar Wright - Love Need and Want You
1913 . Mint Condition - Fallin' Apart
1912 . LL Cool J - Doin' It
1911 . Anthony David - Krooked Cop

1910 . Divine Brown - Warrior
1909 . Musiq Soulchild - B.U.D.D.Y.
1908 . Lyfe Jennings - Must Be Nice
1907 . Musiq Soulchild - Love
1906 . Vivian Green - Perfect Decision
1905 . TLC - No Scrubs
1904 . Rose - Shame
1903 . Amos Lee - Keep it Loose, Keep it Tight
1902 . Barry White - Let the Music Play
1901 . Dru Hill - How Deep is Your Love

Op de valreep de 10 van vandaag. Jammer dat de reacties nog wat uitblijven. Zal wel liggen aan het feit dat er vooral nog wat nieuwer werk in staat:

1900 . The Brand New Heavies - Boogie
Klik & Luister
Afkomstig van het album: All About the Funk (2004)

The Brand New Heavies zijn een uiterst coole funkgroep die verschillende stijlen mixen en daarmee met een fantastische eigen stijl komen.

1899 . Calvin Richardson - I Wansumo
Klik & Luister
Afkomstig van het album: 2:35 PM (2003)

Calvin Richardson wist zich pas echt in de schijnwerpers te bewegen door heet duet samen met Angie Stone. En nou bleek hij dus zelf ook erg aantrekkelijke muziek te maken. Dat bewijst dit nummer ook.

1898 . Carl Thomas - Let Me Know
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Let’s Talk About It (2004)

Carl Thomas is weer eens aan de beurt. Zoals het nieuwere werk nu meer aan de beurt is. Wederom een mooie track van zijn enige goede album.

1897 . Emily King - Walk In My Shoes
Klik & Luister
Afkomstig van het album: East Side Story (2007)

Heel erg poppy nummer tussendoor van de voor de rest niet al te boeiende Emily King. Maar deze single vind ik best lekker catchy.

1896 . Keisha White - The Weakness in Me\
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Seventeen (2005)

Mooie, maar ietwat simpele ballade van deze jongen R&B-zangeres. In tegenstelling tot veel van haar bekendere genregenoten kan deze dame wel zingen.

1895 . Blackstreet - Good Lovin'
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Another Level (1996)

Dit nummer is voor mij persoonlijk speciaal. Prachtig nummer van BLackstreet dat op hun bekendste album staat. It touches me.

1894 . Chic - Chip Off the Old Block
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Real People (1980)

Discofunk van Chic. Dit is wel zo’n bijzonder catchy nummer zeg! Swing-a-long

1893 . Ginuwine - Differences
Klik & Luister
Afkomstig van het album: The Life (2001)

Sfeervol nummer van Ginuwine met een refrein dat in je hoofd blijft hangen. Misschien in verhouding niet goed genoeg voor de lijst, maar zeker een nummer waar ik veel naar geluisterd heb.

1892 . Jaheim - Put That Woman First
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Still Ghetto (2002)

Jaheim, weer een zanger die erg tussen de nu-soul en de R&B hangt qua stijl. Een stijl die ik zo af en toe kan waarderen. Zo ook de vocalen van Jaheim. Mooi combinatie toch!?

1891 . Mario Winans - I Don't Wanna Know
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Hurt No More (2004)

Is het Enya, zijn het de Fugees? Nee, het is Mario WInans en P.Diddy die dacht aan: “Beter goed gejat dan slecht bedacht.” Een wereldhit werd het wel en eigenlijk is het nog steeds een lekker nummer.

1890 . Al Green - I Can't Stop
Klik & Luister
Afkomstig van het album: I Can’t Stop (2003)

Al Green timmert al een tijd aan de weg en probeerde via het tekenen bij Blue Note ook weer écht te scoren. Hij kwam daar met het uitstekende album I Can’t Stop, waar dit de titeltrack van is. Kan deze man slechte nummers maken?

1889 . Mahalia Jackson - Roll, Jordan, Roll
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Gospels. Spirituals and Hymns (1991)

Wat een stem heeft deze vrouw toch! Prachtig gewoon. Mahalia Jackosn, een begrip in de wereld van de gospelmuziek.

1888 . Arthur Alexander - In the Middle of it All

https://www.youtube.com/watch?v=qN0x180tG0w

Afkomstig van het album: Lonley Just Like Me (1993)

In zijn recente album uit de 90’s bewees 60’s/70’s soulzanger Arthur Alexander dat hij het nog steeds kon. Een dik bewijs daarvan is dit fantastische nummer.

1887 . R. Kelly - Just Like That
Klik & Luister
Afkomstig van het album: TP-2.com (2000)

Ik blijf een zwak hebben voor de muziek en vooral voor de stem van R. Kelly. Daarom staat hij ook veelvuldig in deze lijst. Met één nummer aardig hoog, maar dat is dan ook een prachtig nummer. Daar is het nog even op wachten, eerst genieten van deze.

1886 . Robin Thicke - Ask Myself
Klik & Luister
Afkomstig van het album: The Evolution of Robin Thicke (2006)

En daar is ook Thicke weer. En het zal jullie verbazen, maar hierna nog 4 keer. Ik waardeer zijn stijl zeker.

1885 . Anthony David - Believe Me
Klik & Luister
Afkomstig van het album: 3 Chords and the Truth (2004)

Ook Anthony David, muzikaal compaan van India.Arie, is nog vaker aan de beurt in deze lijst met zijn warme muziek. Believe Me is ook al zo mooi.

1884 . Angela Johnson - On My Way
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Got to Let it Go (2005)

Angela Johnson is ook al zo’n onbekende zangeres op MusicMeter. Tussen al het geweld van de goede nu-soulzangeressen kan je Angela namelijk ook gewoon plaatsen. Haar albums zijn vooral erg muzikaal en funky.

1883 . Musiq Soulchild - Deserve U More
Klik & Luister
Afkomstig van het album: OnMyRadio (2008)

Het laatste album van Musiq Soulchild is wel zijn minste, maar er staan evengoed een paar goede nummers op. Musiq heeft vooral een zeer eigen stijl die op elk album weer terugkomt en zo ook in dit nummer.

1882 . Mr. Scruff ft. Alice Rusell - Music Takes Me Up

https://www.youtube.com/watch?v=Ojl2KLCGT4I

Afkomstig van het album: Ninja Tuna (2008)

Dat Alice Russell talent heeft staat onomstotelijk vast. En als je dat dan ook nog eens combineert met de toptalenten van Mr. Scruff dan krijg je een nummer als dit. Heerlijke jazzy vibe en prachtige vocalen. Staat heel vaak op in huize Reijersen. Daarom ook een videootje.

1881 . Montell Jordan – This is How We Do It
Klik & Luister
Afkomstig van het album: This is How We Do It (1995)

Het zou mij hoogstens verbazen als er mensen zijn die dit nummer niet kennen. Nog steeds een lekkere 90’s partytrack.

Dat nummer van Anthony David - Believe Me vind ik een erg mooie track, ik wil meteen meer weten van die zanger .

Rhythm & Poetry schreef:
Dat nummer van Anthony David - Believe Me vind ik een erg mooie track, ik wil meteen meer weten van die zanger .

Hij komt, net als India.Arie, uit Atlanta. Speelt zelf gitaar en schrijft meestal zijn eigen songs.
Ik zou gewoon beginnen met zijn eerste album (3 Chords and the Truth) als ik jou was. En daarna zijn 2e. Want muzikaal lijkt het wel op elkaar, dus als je de 1e goed vindt dan kan je je aan de 2e geen buil vallen.

Reijersen schreef:
Op de valreep de 10 van vandaag. Jammer dat de reacties nog wat uitblijven. Zal wel liggen aan het feit dat er vooral nog wat nieuwer werk in staat:

Ik denk idd dat de meesten eerder geïnteresseerd zijn in het oude werk. Er zijn nu meer dan 100 nummers gepasseerd met amper een song uit de hoogdagen van goeie soul (60s-70s). Je had gewoon wat moeten variëren tussen oud en recent, denk ik. Momenteel komt het wat eentonig over, ook al is dat niet zo (niet iedereen is kenner zoals wij ).
Maar zodra er wat oudere stuff langs komt, zullen de reacties wel volgen. Ik blijf het in ieder geval volgen, want toch al een paar leuke ontdekkingen gedaan.

1880 . Sisqo - Thong Song
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Unleash the Dragon (1999)

Eigenlijk bij deze song hetzelfde verhaal als bij de voorgaande track van Montell Jordan. Al om bekend en nog steeds een lekker partyhit van deze voormalige zanger van Dru Hill

1879 . Giovanca - You Can Do It
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Subway Silence (2008)

Nederlands supertalent Giovanca is begenadigd met een zeer heldere en mooie stem. Een jazzy, groovy en soulful nummer van haar tot nog toe enige album. Zowel op plaat als live een lust voor het gehoor.

1878 . Sleepy Brown - I'm Soul
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Mr. Brown (2006)

Sleepy Brown kennen we denk ik vooral als zanger bij veel nummers van het hiphopduo Outkast. In 2006 kwam hij met een ietwat tegenvallend eigen project. Één van de betere nummers van dat album is deze song.

1877 . Robin Thicke - Ms. Harmony
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Something Else (2008)

En daar is Robin Thicke weer. Dit keer met een nummer van zijn laatste plaat.
Gitaarintro, bluesy en dan weer wat Zuid-Amerikaas/Zuid-Europees. Een beetje salsa-invloeden hier, beetje pop daar. Rustig nummer wederom, erg breekbaar gezongen door Robin. Wederom met veel kopstem

1876 . Barry White - You're the First, the Last, My Everything
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Can’t Get Enough (1974)

Dit is misschien wel het bekendste nummer van Barry White. Is toch nog steeds wel een dance-classic. Voetjes van de vloer op deze disco-achtige popsoul van brombeer White.

1875 . Amos Lee - Arms of a Woman

https://www.youtube.com/watch?v=Th4SwSpaRWU

Afkomstig van het album: Amos Lee (2005)

Hier is ie dan kemm
Een eigen video voor deze prachtsong van Amos Lee. Hij komt hierna nog één keer voorbij en dit is dus één van zijn allerbeste en mooiste songs. Misschien wel één van de mooiste songs ooit. Prachtig!

1874 . Babyface - Stressed Out
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Face2Face (2001)

Babyface is één van de allerbeste songwriters in de R&B. In samenwerking met the Neptunes, in hun goede periode, brengt hij deze banger. Net als van BoordAppel (zoals ik bij het album las), is dit één van mijn favoriete Neptunes track.

1873 . Brian McKnight - So Sorry
Klik & Luister
Afkomstig van het album: U-Turn (2003)

Een typische B. McKnight ballad. Prachtig sfeervol pianowerk ondersteund de mooie en warme stem van McKnight. Één van de betere in de R&B.

1872 . James Hunter - Don't Do Me No Favours
Klik & Luister
Afkomstig van het album: The Hard Way (2008)

En toen was daar opeens James Hunter. Een blanke man die met ongelooflijk veel soul zingt. Een soort mengeling tussen Ray Charles en Sam Cooke schreven de critici. Maar naar mijn mening haalt hij hen niveau niet. Wat geen schande is natuurlijk, want die 2 zijn wereldtoppers.
Lekker rhythm and blues nummer dit.

1871 . Peven Everett - Testin' Me
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Studio Confessions (2002)

Peven Everett is aan het aantal stemmen te zien ook niet zo heel bekend op MusicMeter. Desalniettemin is hij een begenadigd zanger die een soort electro-R&B maakt. Dansbaar, loungy maar sowieso erg fijn

Ik vind dat Sisqo dus echt niet kan zingen, in tegenstelling tot Montell. Het nummer van Giovanca vind ik dan wel weer erg goed, mooi dat er ook in Nederland soul talent is (ook met Sabrina Starke).

Rhythm & Poetry schreef:
Ik vind dat Sisqo dus echt niet kan zingen

Dat kan hij ook niet. Maar het nummer was in mijn jeugd helemaal hét nummer. Daarom een beetje jeugdsentiment erin. En qua partysong werkt het nog steeds

Gast
geplaatst: vandaag om 08:56 uur

geplaatst: vandaag om 08:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.