menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / Reijersen's Ranglijst ( [nu]Soul/R&B )

zoeken in:
Geweldig nummer idd van Sisqo en wat staat Barry White met dat nummer laag

musicfriek schreef:
wat staat Barry White met dat nummer laag

De muziek van Barry White is mij vaak iets te poppy. Ben geen al te grote fan van hem, maar vond het wel een artiest die in de lijst thuishoort.

Ben in een goede bui, dus jullie krijgen vandaag een bonus van 10 tracks

1870 . Alain Clark - Father and Friend
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Live it Out (2007)

De chemie tussen vader en zoon is vooral live fantastisch om naar te kijken. Alain Clark kreeg de afgelopen jaren dan eindelijk zijn dikverdiende doorbraak. Misschien iets te vaak gehoord dit nummer, maar erg goed.
R&P zal hier blij mee zijn

1869 . Angie Stone - Bone 2 Pick (Wit U)
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Black Diamond (1999)

Angie Stone hoort natuurlijk thuis in deze lijst. En dan helemaal songs van haar eerste 2 albums. Deze catchy song, met dat lekkere ge-sha-la-la, staat op haar uitstekende debuut

1868 . Blackstreet - Don't Leave Me

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=5OQ5HrOwbTo

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Afkomstig van het album: Another Level (1996)

Heb je het over Blackstreet dan begint zowat iedereen over No Digitty. Maar deze ballad is ook een ijzersterke single van Blackstreet geweest. Toendertijd was de groep natuurlijk op hun sterkst en hebben ze met Another Level een uitstekend R&B album afgeleverd.

1867 . Patrice Rushen - Breakout!
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Straight from the Heart (1982)

80’s, daar waar ik niet zo’n liefhebber van ben, kent met Patrice Rushen een topartieste. Haar bekendste nummer komt later voorbij. Eerst maar genieten van deze knaller.

1866 . Bonnie Pointer - Heaven Must Have Send You
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Bonnie Pointer (1978)

Tijd voor een wat onbekendere Motownzangeres, al zal het merendeel dit nummer dan wel weer kennen.
Zo richting de jaren 80 kwamen de disco-invloeden steeds meer naar voren in de soul van Motown.
Dat is ook te horen in deze vrolijke song.

1865 . Truth Hurts ft. Rakim - Addictive
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Thuthfully Speaking (2002)

Enige hit van deze zangeres, wat wel een banger van een hit opleverde. Lekkere productie vooral, want de stem van de zangeres is niet wereldverheffend. Blijft wel erg hangen dit nummer.

1864 . Raheem DeVaughn ft. Floetry - Marathon
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Love Behind the Melody (2008)

Een zeer talentvolle combinatie. De dames van Floetry timmeren al lang succesvol aan de weg met en mengeling van soul en spoken words. Raheem DeVaughn is een nieuwe soulzanger met een erg eigen geluid. Prachtige combinatie.

1863 . Ernie Hines - Electrified Love
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Electrified (1972)

Deze artiest heb ik leren kennen via het soulalbum van de week topic. Van dat album was dit zonder twijfel de meest boeiende song. Lekker smooth.

1862 . The Ronettes - Be My Baby
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Presenting the Fabolous Ronettes Featuring Veronica (1964)

Zowaar 2 nummers 60’s en 70’s soul achter elkaar in dit onderste gedeelte van de lijst. Het zal velen waarschijnlijk goed doen.
The Ronettes is een fijn groepje die sfeervolle soulliedjes maken.

1861 . Chaka Khan – Get Ready, Get Set
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Naughty (1980)

De 80’s soul van Chaka Khan kan natuurlijk niet ontbreken. Daar waar ik haar vaak te schreeuwerig vind is dat in dit nummer helemaal niet het geval. Meteen een nummer wat mij meer weet te pakken.

The Ronettes hadden voor mijn part een pak hoger gemogen, ik associeer dat nummer ook steeds met de geweldige openingsscène van Scorsese's Mean Streets.

Brrrr Alain Clark, brrr.

Truth Hurts ft. Rakim - Addictive is daarentegen wel een erg lekker nummer, heb ik destijds vaak beluisterd.

RedLightCityBoy
Fijne Dre productie inderdaad!

Electrified Love vind ik zelf ook echt goed. Ook don't leave me vind ik sterk.
(zelfde sample als I Ain't Mad at Ya van 2pac).

Truth Hurts is echt en veel te laag natuurlijk

Die van Blackstreet heb ik hier op single, sterk nummer idd.

Woei, wat leuk al die reacties
Bedankt jongens!

Wat een variatie ook ineens! Ik zei het toch
Ik ben wel benieuwd nu wat dan het beste Amos Lee nummer is. En Peven Everett ken ik van dat album, vind het erg goed. Zo dadelijk eens gaan stemmen zie. The Ronettes moesten idd hoger, Barry White niet...

Imx, Next, Craig David, Montell Jordan, R. Kelly.

Ik word opeens helemaal terug getrokken in mijn jonge jaren toen ik begon met muziek te luisteren. Leuk!

1860 . Amos Lee - Give it Up
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Amos Lee (2005)

En hier issie dan. De hoogstgeplaatste Amos Lee song van mijn ranglijst. Give it Up is een heerlijke stuwende song die vooral met het refrein lekker catchy is.

1859 . Aaliyah - Read Between the Lines
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Aaliyah (2001)

De combinatie tussen Aaliyah en Timbaland werkt fantastisch. Dat bewijzen ze ook weer bij dit album. Lekker nummer om op mee te knikken.

1858 . Aaron Neville - Stardust
Klik & Luister
Afkomstig van het album: The Very Best of Aaron Neville (2000)

Aaron Neville, van de beroemde muzikale Neville familie, is een groot zanger. Zijn breekbare stem brengt an sich al een fantastische sfeer aan een nummer mee.

1857 . Anthony David – Red Clay Chronicles
Klik & Luister
Afkomstig van het album: The Red Clay Chronicles (2006)

Jammer dat ik alleen maar een snippet kan vinden van dit fantastische nummer. De titeltrack van zijn 2e sfeervolle album behoort tot zijn betere.

1856 . Babyface - Outside In / Inside Out
Afkomstig van het album: Face2Face (2001)

Helaas geen geluidje over dit lekkere uptempo nummer van Babyface. De man die bekend staat als één van de grootste songwriters in het R&B genre bewijst dat hij ook uptempo nummers aankan.

1855 . Chaka Demus & Pliers - She Don't Let Nobody
Klik & Luister
Afkomstig van het album: All She Wrote (1993)

Een dub/reggae-hit van Chaka Demus & Pliers, die maar met één album vol hits op MusicMeter staan. Lekkere hit voor in de zomer.

1854 . Destiny's Child - So Good
Klik & Luister
Afkomstig van het album: The Writing’s on the Wall (1999)

Één van de beste songs van DC. Een groep waar ik helemaal geen liefhebber van ben. Ook solo kunnen de dames me totaal niet boeien. Maar in de groepsvorm hebben ze nog een aantal leuke nummers gemaakt. Zo leuk, dat ze nog 2 keer voorkomen in de lijst.

1853 . Craig David ft. Sting - Rise and Fall
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Slicker Than Your Average (2002)

Een bijzondere combinatie, deze van Craig en Sting. Craig wilde in dit nummer het stuk van Sting als sample gebruiken, maar Sting wilde ook wel meezingen. Zo zongen ze het nummer in en werd het een topsong.

1852 . Thicke - Suga Mama
Afkomstig van het album: A Beautiful World (2003)

In de tijd dat Thicke nog niet zijn voornaam Robin draagde werd hij bekend. Natuurlijk met When I Get You Alone, maar Suga Mama is het beste nummer van zijn eerste album. Helaas geen geluidsfragment gevonden. Hierna nog 2 nummers van hem.

1851 . Wouter Hamel ft. Giovanca – As Long as We’re in Love
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Hamel (2007)

Twee van Nederlands grootste talenten bundelden voor dit nummer hun krachten. Dat resulteerde in een vrolijk en ietwat cheesy nummer. Lekker hoor!

Ik blijf bij 'Arms of a Woman', maar deze is ook erg mooi (al vind ik het origineel beter dan je link naar die simple version). Zijn eerste album moet ik nog voor de zomer gekocht hebben!

Vandaag ook weer 10 extra

1850 . Usher - Something Special
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Here I Stand (2008)

Ik vind het altijd wel interessant om nieuw werk van Usher te checken. Dit nummer is afkomstig van zijn laatste album. Altijd makkelijk te behappen muziek. De song opent lekker met dat gitaartje en de productie erbij ligt lekker in het gehoor.

1849 . Amy Winehouse - In My Bed
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Frank (2003)

In de tijd dat Amy nog breder was als de lat die ze nu is kwam haar debuutalbum Frank uit. Daarvan was dit een single. Lekker nummer, vooral de zang van Amy en de strijkers werken goed bij mij.

1848 . Carl Thomas - My First Love
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Let’sTalk About It (2004)

Vrij standaard R&B nummer eigenlijk, maar de rustige stem van Carl bevalt me altijd zeer goed. De hele sfeer van het nummer is ook lekker laidback.

1847 . Ciara - Goodies
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Goodies (2004)

Ciara werd al snel gebombadeerd tot de nieuwe Aaliyah. Iets wat ze in mijn ogen nooit geweest is. Dit is haar eerste single en was meteen een kneiter van een hit. Lekkere dancetrack.

1846 . Usher - Moving Mountains
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Here I Stand (2008)

Uitstekende track van Usher. Ook afkomstig van zijn laatste album. Mooie verhalende clip, die perfect bij het nummer past.

1845 . Ginuwine - 2 Way
Klik & Luister
Afkomstig van het album: The Life (2001)

En daar is ook Ginuwine weer. Dit keer een catchy nummer van deze ietwat vergeten R&B zanger.

1844 . Aaron Neville - Angola Bound
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Warm You Heart (1991)

Als er een zanger is met een karakteristieke stem dan is het Aaron Neville wel. Met Angola Bound gaat hij op blues en latin weg. Heerlijke song!

1843 . Cody ChesnuTT - Michelle
Klik & Luister
Afkomstig van het album: The Headphone Masterpiece (2002)

De meesten zullen Cody ChesnuTT vooral kennen van zijn refrein in het nummer The Seed 2.0 van hiphopgrootheden the Roots. Maar met Headphone Masterpiece heeft hij een apart, eigen gereid album gemaakt.

1842 . Aaliyah - Back & Forth
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Age Ain’t Nothing But a Number (1994)

Een ietwat Jack Swing aandoende single van Aaliyah. Volgens mij geproduceerd door mister R&B himself: R. Kelly. Lekker relaxte single.

1841 . Angie Stone - Time of the Month
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Mahogany Soul (2001)

Dat Angie Stone een uitstekende zangeres is bewijst ze op dit nummer. Ze knalt echt in deze sfeervolle productie. Afkomstig van haar beste album. En wat het onderwerp van de song is kan iedereen wel raden.

Cody ChesnuTT !!
Van mij mag z'n hele album langskomen in je lijst! (En 't is een dubbel-cd!)

kemm schreef:
Cody ChesnuTT !!
Van mij mag z'n hele album langskomen in je lijst! (En 't is een dubbel-cd!)

Haha Dat zal niet gebeuren. Maar nog wel meer noteringen.

1840 . Babyface - The Soldier Song
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Playlist (2007)

Babyface goes akoestisch. Gitaartje erbij en ietwat opzwepende producties en met dit nummer bewijst hij tot de absolute top te behoren.

1839 . Brian McKnight - Me & You
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Gemini (2005)

Typisch een nummer waar Brian McKnight zo in uitblinkt. Een sfeervolle ballad, geheel gedragen door de mooie, warme, rustige stem van McKnight zelf.

1838 . Bootsy Collins - Fat Cat
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Ultra Wave (1980)

Tijd voor totaal wat anders: beroepsgek Bootsy Collins. Jaren 80 funk van de bovenste plank. Jammer dat er geen geheel geluidsfragment van deze 7 minuten durende freaky funktrip is.

1837 . Calvin Richardson - Falling Out
Klik & Luister
Afkomstig van het album: 2:35 PM (2003)

Calvin Richardson heeft werkelijk waar een prachtige stem. In dit midtempo nummer van zijn 2e album bewijst hij dat.

1836 . Babyface - Not Going Nowhere
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Playlist (2007)

En daar is ook Babyface weer met zijn gitaar. Mooie nummer, vooral een erg mooie tekst.

1835 . Boyz II Men - End of the Road
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Lecagy (2001)

Staat Babyface er niet als hij zingt, dan wel met een nummer dat hij geschreven heeft. Boyz II Men zingt met bijzonder veel harmonie. En vooral het einde met de handclaps is heerlijk sfeervol.

1834 . Angie Stone ft. Betty Wright - Baby
Klik & Luister
Afkomstig van het album: The Art of Love and War (2007)

Angie Stone kwam bij Stax, het wereldberoemde label, en ging aan haar album samenwerken met Betty Wright. Het duet vindt je hier. Lekker nummer.

1833 . Angela Johnson ft. Frank McComb - Play
Afkomstig van het album: A Woman’s Touch, Volume 1 (2008)

Ik kan van dit nummer helaas geen geluid vinden, maar ik beloof jullie bij deze dat met de samenwerking van Angela en Frank twee topartiesten samenkomen en een heerlijke soulvol brouwseltje van deze song hebben gemaakt.

1832 . Giovanca - Moving On
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Subway Silence (2008)

Op productioneel niveau misschien wel de meeste catchy song van het album van Giovanca. Dat Nederland topartiesten heeft bewijst deze zangeres.

1831 . Anthony David - Smoke One
Klik & Luister
Afkomstig van het album: The Red Clay Chronicles (2006)

Laat de zomer maar beginnen. Want dan komt de relaxte, laidback muziek van Anthony David weer goed van pas.

Cody ChesnuTT is ook iemand waarvan ik zijn album(s) zeker nog moet beluisteren. Mooie notering weer voor Giovanca .

1 album, 2 cd's

Vanavond zal ik er 20 plaatsen. Gister helaas geen tijd voor gehad.

1830 . Vivian Green - Wishful Thinking
Klik & Luister
Afkomstig van het album: A Love Story (2002)

Vivian Green heeft een meer dan prachtige stem. Helaas soms niet al te goed ondersteund qua producties. Maar bij dit prachtige Wishful Thinking is het helemaal goed voor elkaar.

1829 . R. Kelly - For You
Klik & Luister
Afkomstig van het album: 12 Play (1993)

Een prachtige ballad van R. Kelly. Afkomstig van zijn hitalbum 12 Play. Love song ten top.

1828 . Aaron Neville - The Grand Tour
Klik & Luister
Afkomstig van het album: The Grand Tour (1993)

En de prachtige stem van Aaron Neville is weer eens aan de beurt. Dit keer met een countrysoul nummer van de wereldberoemde zanger.

1827 . Amy Winehouse - Rehab
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Back to Black (2006)

De single waar het voor Amy Winehouse allemaal echt mee begon. Vind het een fantastische song, al kwam ik er later achter dat ze betere nummers heeft gemaakt.

1826 . Jaguar Wright - Do Your Worst
Afkomstig van het album: Divorcing Neo 2 Marry Soul (2005)

Geen filmpje helaas van dit dik elf minuten lange nummer van deze nu-soulzangeres. Fantastisch nummer van Jaguar Wright. Gewoon het album checken voor dit nummer.

1825 . Jaheim - Let it Go
Afkomstig van het album: Ghetto Love (2001)

Jaheim komt ook weer eens om het hoekje kijken. Heerlijke mooie rustige en zachte stem heeft deze man.

1824 . Babyface - Lover and Friend

We blijven nog in het recentere werk steken in dit deel van de lijst. Al is de muziek van Babyface erg tijdloos.

1823 . Brian McKnight - Anytime
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Anytime (1997)

Één van de beste singles van Brian McKnight. Anytime is een nummer dat voor een doorbraak zorgde voor B. McKnight. Erg mooi rustig nummer.

1822 . Diana Ross and the Supremes - You Can't Hurry Love
Klik & Luister
Afkomstig van het album: The Supremes A Go-Go (1966)

De 7e nummer 1 hit die de Supremes hadden. Diana Ross was natuurlijk diva der diva’s. Leuk catchy nummer.

1821 . Amy Winehouse - Me & Mr. Jones (Fuckery)
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Back to Black (2006)

Amy Winehouse zorgde een jaar a 2 jaar geleden voor een totale soul-revival. Deze voorloopster knalde weken lang op 1 met haar hitalbum Back to Black, waar dit fantastische nummer op staat.

Jaheim is een van mijn favoriete (nu) soul artiesten . Jaguar Wright staat op de agenda!

De extra 10 om gister te compenseren:

1820 . LSG - Just Friends
Afkomstig van het album: LSG2 (2003)

Levert, Sweat en Gill, 3 topstemmen uit de R&B muziek. Deze namen samen een tweetal platen op. En onontkomelijk werd het goede muziek.

1819 . Lyn Collins - Don't Make Me Over
Afkomstig van het album: Check Me Out If You Don’t Know Me By Now (1975)

Lyn Collins doet Bacharach. En met haar bekende rauwe randje eromheen zorgt dit ervoor dat dit veel gecoverde nummer weer een totaal eigen en ander geluid krigjt.

1818 . The Ronettes - I Wonder
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Presenting the Ronettes featuring Veronica (1964)

The Ronettes komen weer voorbij met hun harmoniesoul. Leuk op muzikaal vlak en ook vocaal boeiend.

1817 . Gorillaz - Tomorrow Comes Today
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Gorillaz (2001)

Een beetje een vreemde eend in de bijt misschien, maar een heerlijk relaxed nummer van de Gorillaz. De mystery band.

1816 . Babyface - I Keep Callin'
Klik & Luister
Afkomstig van het album; Face2Face (2001)

Het beste nummer van zijn Face2Face album. Fantastische R&B midtempo song. Babyface is een kong!

1815 . Usher - U Don't Have to Call
Klik & Luister
Afkomistig van het album: 8701 (2001)

Heerlijke dansnummer van Usher. Zelf ook een goede danser. Iets wat hij bewijst in deze clip. Beat is van Neptunes.

1814 . TQ - Remembermelinda
Klik & Luister
Afkomstig van het album: They Never Saw Me Coming (1998)

TQ is vooral bekend van Westside en Bye Bye Baby, maar dit nummer is ook een topper. Afkomstig van zijn debuutalbum en behoort tot de top van de R&B in die tijd.

1813 . Arthur Alexander - The Wanderer
Afkomstig van het album: You Better Move On (1962)

Helaas geen muziek van dit fantastische! nummer van Arhtur Alexander. Goede 60’s soul met country-invloeden.

1812 . Usher - Yeah!
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Confessions (2004)

Weer een danstrack van Usher. God wat heb ik veel dansuurtjes besteed op de dansvloer bij dit nummer.

1811 . Amy Winehouse - You Sent Me Flying
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Frank (2003)

Back to Black is haar hitalbum, maar Frank mag er ook zeker zijn. Vooral deze prachtsongs is een topper.

1810 . Aaron Neville - Over You
Klik & Luister
Afkomstig van het album: The Very Best of Aaron Neville (2000)

Oud soulnummer die niet op één van de reguliere albums staat die op MuMe staan. Uptempo nummer van Aaron Neville. Hij gebruikt zijn stem ook heel anders hier. Lekker nummer.

1809 . Aaliyah - We Need a Resolution
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Aaliyah (2001)

Ik vind de productie van dit nummer zo vet. Ook zanglijnen van Aaliyah passen precies in het plaatje. Fantastisch!

1808 . Angela Johnson ft. Rahsaan Patterson - Dream Flight
Afkomstig van het album: A Woman’s Touch, Volume 1 (2008)

Angela Johnson werkt ook op dit album samen met een andere muzikale topper: Rahsaan Patterson. Dat zorgt natuurlijk voor een fantastisch nummer. Helaas geen fragment van te vinden.

1807 . Babyface - There She Goes

Klik & Luister

Uptempo song van Babyface op een beat van the Neptunes. Verrassend veel nummers van dit album in deze lijst misschien. Want het is niet het album van hem dat het meeste gewaardeerd wordt. Door mij dus wel.

1806 . Contours - Baby Hit and Run

https://www.youtube.com/watch?v=uijfs77EuoA

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Afkomstig van het album: A Complete Introduction to Northern Soul (2008)

Let’s go back, way back into time. En dan komen we de Motownknallers van the Contours tegen. Heerlijke rhythm & blues soul van de bovenste plank. Dance with us!

1805 . Clydie King - My Love Grows Deeper
Klik & Luister

Geen albums van deze dame op MusicMeter. Moet ik nodig eens toevoegen want ze is fantastisch.

1804 . Cody ChesnuTT - With Me in Mind

De volgende notering voor Cody. Geen fragment helaas, maar eigenlijk moet je gewoon het hele album beluisteren.

1803 . Commodores - Brick House
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Commodores (1977)

Funkhit van the Commodores, waar later Lionel Richie bekend uit werd. Lekker dansnummer, nog steeds!

1802 . Conya Doss - Emotions
Afkomstig van het album: Still…. (2008)

Deze dame verdient ook al veel meer aandacht. IJzersterke zangeres en soulvolle R&B songs.

1801 . Corey - Livin' Ain't Easy
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Movin’ On (2005)

Dat Nederland soultalent heeft bewijzen Giovanca en Sarbina Starke, maar ook zeker deze Corey. Uitstekende zangeres met funky invloeden prachtige ballads.

Dat waren er weer honderd, dus tijd voor een overzichtje:

1900 . The Brand New Heavies - Boogie
1899 . Calvin Richardson - I Wansumo
1898 . Carl Thomas - Let Me Know
1897 . Emily King - Walk In My Shoes
1896 . Keisha White - The Weakness
1895 . Blackstreet - Good Lovin'
1894 . Chic - Chip Off the Old Block
1893 . Ginuwine - Differences
1892 . Jaheim - Put That Woman First
1891 . Mario Winans - I Don't Wanna Know

1890 . Al Green - I Can't Stop
1889 . Mahalia Jackson - Roll, Jordan, Roll
1888 . Arthur Alexander - In the Middle of it All
1887 . R. Kelly - Just Like That
1886 . Robin Thicke - Ask Myself
1885 . Anthony David - Believe Me
1884 . Angela Johnson - On My Way
1883 . Musiq Soulchild - Deserve U More
1882 . Mr. Scruff ft. Alice Rusell - Music Takes Me Up
1881 . Montell Jordan - This is How We Do It

1880 . Sisqo - Thong Song
1879 . Giovanca - You Can Do It
1878 . Sleepy Brown - I'm Soul
1877 . Robin Thicke - Ms. Harmony
1876 . Barry White - You're the First, the Last, My Everything
1875 . Amos Lee - Arms of a Woman
1874 . Babyface - Stressed Out
1873 . Brian McKnight - So Sorry
1872 . James Hunter - Don't Do Me No Favours
1871 . Peven Everett - Testin' Me

1870 . Alain Clark - Father and Friend
1869 . Angie Stone - Bone 2 Pick (Wit U)
1868 . Blackstreet - Don't Leave Me
1867 . Patrice Rushen - Breakout!
1866 . Bonnie Pointer - Heaven Must Have Send You
1865 . Truth Hurts ft. Rakim - Addictive
1864 . Raheem DeVaughn ft. Floetry - Marathon
1863 . Ernie Hines - Electrified Love
1862 . The Ronettes - Be My Baby
1861 . Chaka Khan - Get Ready, Get Set

1860 . Amos Lee - Give it Up
1859 . Aaliyah - Read Between the Lines
1858 . Aaron Neville - Stardust
1857 . Anthony David - Red Clay Chronicles
1856 . Babyface - Outside In / Inside Out
1855 . Chaka Demus & Pliers - She Don't Let Nobody
1854 . Destiny's Child - So Good
1853 . Craig David ft. Sting - Rise and Fall
1852 . Thicke - Suga Mama
1851 . Wouter Hamel ft. Giovanca - As Long as We're in Love

1850 . Usher - Something Special
1849 . Amy Winehouse - In My Bed
1848 . Carl Thomas - My First Love
1847 . Ciara - Goodies
1846 . Usher - Moving Mountains
1845 . Ginuwine - 2 Way
1844 . Aaron Neville - Angola Bound
1843 . Cody ChesnuTT - Michelle
1842 . Aaliyah - Back & Forth
1841 . Angie Stone - Time of the Month

1840 . Babyface - The Soldier Song
1839 . Brian McKnight - Me & You
1838 . Bootsy Collins - Fat Cat
1837 . Calvin Richardson - Falling Out
1836 . Babyface - Not Going Nowhere
1835 . Boyz II Men - End of the Road
1834 . Angie Stone ft. Betty Wright - Baby
1833 . Angela Johnson ft. Frank McComb - Play
1832 . Giovanca - Moving On
1831 . Anthony David - Smoke One

1830 . Vivian Green - Wishful Thinking
1829 . R. Kelly - For You
1828 . Aaron Neville - The Grand Tour
1827 . Amy Winehouse - Rehab
1826 . Jaguar Wright - Do Your Worst
1825 . Jaheim - Let it Go
1824 . Babyface - Lover and Friend
1823 . Brian McKnight - Anytime
1822 . Diana Ross and the Supremes - You Can't Hurry Love
1821 . Amy Winehouse - Me & Mr. Jones (Fuckery)

1820 . LSG - Just Friends
1819 . Lyn Collins - Don't Make Me Over
1818 . The Ronettes - I Wonder
1817 . Gorillaz - Tomorrow Comes Today
1816 . Babyface - I Keep Callin'
1815 . Usher - U Don't Have to Call
1814 . TQ - Remembermelinda
1813 . Arthur Alexander - The Wanderer
1812 . Usher - Yeah!
1811 . Amy Winehouse - You Sent Me Flying

1810 . Aaron Neville - Over You
1809 . Aaliyah - We Need a Resolution
1808 . Angela Johnson ft. Rahsaan Patterson - Dream Flight
1807 . Babyface - There She Goes
1806 . Contours - Baby Hit and Run
1805 . Clydie King - My Love Grows Deeper
1804 . Cody ChesnuTT - With Me in Mind
1803 . Commodores - Brick House
1802 . Conya Doss - Emotions
1801 . Corey - Livin' Ain't Easy

'You Sent Me Flying' is een van m'n favorieten van Amy's 1ste album. Heerlijk als die beat komt invallen.
Het filmpje van Clydie King deed pijn aan m'n oren, maar ik meen toch een mooie ontdekking te hebben gedaan.

kemm schreef:
Het filmpje van Clydie King deed pijn aan m'n oren, maar ik meen toch een mooie ontdekking te hebben gedaan.

Geluidskwaliteit was niet zo goed, maar ik kan je verzekeren dat het uitstekende muziek is

En we beginnen aan de derde 100:

1800 . Clydie King - Only the Guilty Cry
Klik & Luister

Nog steeds dus dat album niet op MusicMeter. Clydie King, Northern Soul uit 1963. Lekker midtempo nummer.

1799 . Cody ChesnuTT - Serve This Royalty

https://www.youtube.com/watch?v=B9vNOlnLgPg

Wat een song is dit! Verdient gewoon een eigen filmpje. Jazzy, soulfull en vooral verdomde sfeervol.

1798 . Terry Callier - Dancing Girl
Klik & Luister
Afkomstig van het album: What Color is Love (1973)

Mooie albumsopener van Terry Callier. Wel van een album waar ik niet helemaal van ondersteboven ben. Maar deze track is bijzonder prettig en erg sfeervol.

1797 . Jodeci - Freek'n You
Klik & Luister
Afkomstig van het album: The Show, the After-Party, the Hotel (1995)

R&B knaller van Jodeci. Slicker dan slick, maar o zo fijn. Jodeci de groep waar K-Ci&Jojo uit kwamen.

1796 . Jamie Scott & the Town - Shadows
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Park Bench Theories (200&0

Misschien meer pop en singer-songwriter in plaats van soul of R&B. Maar wel erg soulvol en erg goed. Prachtig nummer van een prachtig album.

1795 . James Hunter - People Gonna Talk
Klik & Luister
Afkomstig van het album: People Gonna Talk (2006)

Titelnummer van het album People Gonna Talk. Rhythm & Blues zoals het moet. Engelse zanger die dat op een goede manier brengt.

1794 . Terry Callier – You Don’t Care
Afkomstig van het album: What Color is Love (1973)

Ook afkomstig van het album What Color is Love. Ooit soulalbum van de week en daarmee nu het album van Terry met de meeste stemmen, op MuMe. Net als de opener is deze albumssluiter een goede song.

1793 . Carl Thomas - Dreamer
Afkomstig van het album: Let’s Talk About It (2004)

Ballad waar ik geen geluidsfragment van heb. Misschien is het wel iets teveel slick R&B, maar zo met tijd en wijlen luister ik het en vind het steeds een erg mooie track.

1792 . Beverley Knight - Why Me Why You Why Now
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Music City Soul (2007)

Music City Soul is zonder twijfel het beste album van Beverley Knight. Vooral vocaal erg overtuigend. Bang, in your face nummer dit. Vooral het refrein, damn!

1791 . Brian McKnight - Shoulda, Woulda, Coulda
Klik & Luister
Afkomstig van het album: U-Turn (2003)

En we komen weer in wat rustiger vaarwater. Brian McKnight doet namelijk ook nog mee. En brengt, zoals al vaker gezegd bij zijn nummers, een typisch Brian McKnight nummer. Mooie ballad.

1790 . Marvin Gaye ft. Diana Ross - You Are Everything
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Diana & Marvin (1973)

En daar zien we de naam van Marvin Gaye voor het eerst. Dit keer in duet met Diana Ross.

1789 . Teddy Pendergrass - Love TKO
Klik & Luister
Afkomstig van het album: TP (1980)

Teddy wie? Zullen volgens mij velen zeggen. Want uitgaand van het aantal stemmen is deze man
helemaal niet bekend op MusicMeter. Misschien ietwat te slicke 80’s soul, maar die stem is zo mooi

1788 . Terry Callier - Holdin' On (to Your Love)
Afkomstig van het album: Fire on Ice (1978)

En daar is Terry Callier weer. Dit keer niet van het album What Color Love is, maar van Fire on Ice.
Een album dat ik beter vind.

1787 . Usher - Twork it Out
Klik & Luister
Afkomstig van het album: 8701 (2001)

Erg lekker R&B nummer van het beste Usher album. Productioneel en vocaal dik in orde.

1786 . R. Kelly - I Like Love
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Double Up (2007)

R&B song met reggae invloeden van de hand van R. Kelly. Toch wel één van de grootste R&B sterren.
Was een bonustrack op het album, maar wel beter als de rest die erop stond.

1785 . Cody ChesnuTT – Upstarts in a Blowout
Klik & Luister

De songs van Cody blijven maar komen in deze lijst. Dit keer meer uptempo, bluesy en funky.
Wat rockinvloeden maken het een sterk voortstuwend nummer.

1784 . Contours - Just a Little Misunderstanding
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Do You Love Me (Now That I Can Dance) (1962)

Weer even een earlysoul klassieker van the Contours tussendoor. Hitmachines waren het bij Motown.
Al heeft het niet al te lang geduurd.

1783 . Corey - O.V.E.R.
Afkomstig van het album: Movin’ On (2005)

En ook Corey doet nog mee. Ik vind haar stem echt fantastisch. Iets wat ze bij dit nummer bewijst.

1782 . Glenn Lewis - Beautiful Eyes
Klik & Luister
Afkomstig van het album: World Outside My Window (2002)

Glenn Lewis is een bijna totaal onbekende Canadese soulzanger. Vooral het album waar dit mooi
nummer op staat is een aanrader.

1781 . Ginuwine – When Doves Cry
Klik & Luister
Afkomstig van het album: The Bachelor (1996)

Alles behalve slechte Prince-cover van R&B ster Ginuwine. Het origineel vind ik wel beter, maar
de versie van Ginuwine blijft toch ook wel erg lekker.

Inderdaad vreemd dat Teddy Pendergrass zo weinig stemmen heeft. Maar misschien dat de albums zelf gewoon minder bekend zijn. Ik ken ook enkel losse songs, waarvan deze en 'When Somebody Loves You Back' mijn favorieten zijn, slick of niet.

Dat je Terry Callier's Fire On Ice beter vind dan What Color Is Love, zal ik maar doen alsof ik dat niet gelezen heb.

1780 . India.Arie - The Truth
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Voyage to India (2002)

Prachtige lovesong van India.Arie. Deze zangeres heeft een ongelooflijk mooi en warm stemgeluid. Haar
songs onderscheiden zich altijd door de vele sfeer die er erin zit. Zo ook bij deze notering, haar eerste in
de lijst.

1779 . Conya Doss - Tell me Why
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Love Rain Down (2006)

Conya Doss is alles behalve bekend op MusicMeter. Maar deze nusoulzangeres verdient die aandacht
zekers wel. Luister maar eens naar dit nummer!

1778 . India.Arie - Good Morning
Afkomstig van het album: Testimony: Vol. 1, Life & Relationship

En daar is India.Arie alweer. Wederom met een lovesong. Dat terwijl ze ook zo bekend staat om haar
kritische teksten. Maar die komen later.

1777 . Finley Quaye - Sunday Shining
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Maverick a Strike (1997)

Een wat steviger nummer met een oldschool vibe van Finley Quaye. Ongelooflijk herkenbaar met zijn
reggae-achtige stem. Lekker nummer.

1776 . India.Arie - I See God in You
Afkomstig van het album: Acoustic Soul (2001)

Aardige wat India.Arie in dit deel van de lijst. Haar muziek kenmerkt zich vaak met een drie soort songs.
Lovesongs about love, lovesongs about love for God en kritische songs. Bij de 2e categorie hoort deze.

1775 . Fertile Ground - A Blues for Me
Afkomstig van het album: Black Is… (2004)

Mooie groep, dit Fertile Ground. Maken een mooie crossover tussen soul en jazz. Black Is… is dan ook
een meer dan fantastisch album. Erg jammer dat ik van dit nummer geen fragment heb.

1774 . India.Arie - A Beautiful Day
Klik & Luister
Afkomstig van het album: Testimony: Vol. 2, Love & Politics.

Hé, daar is India.Arie alweer! Ze heeft ook zoveel mooie nummers gemaakt die allemaal in de lijst
thuishoren. Dit is eigenlijk een bonustrack op haar laatste plaat.

1773 . Ginuwine - What's So Different?
Klik & Luister
Afkomstig van het album: 100% Ginuwine (1999)

De combinatie Ginuwine en Timbaland heeft voor mij altijd goed gewerkt. Dat resulteerde namelijk onder andere is
deze leuke dancetrack.

1772 . K-Ci & Jojo – Tell Me It’s Real
Klik & Luister
Afkomstig van het albim: It’s Real (1999)

Na de successen met Jodeci gingen deze 2 heren samen verder. Wat ook weer tot veel succes leidde.
Waaronder deze prachtige hitsingle.

1771 . India.Arie - God is Real
Afkomstig van het album: Voyage to India (2002)

Niet helemaal verrassend misscien, sluit ik deze 10 af met India.Arie. Wederom een gospel-lovesong van deze dame.
Vooral de samensmelting van gitaar en productie intigreerd mij.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:01 uur

geplaatst: vandaag om 02:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.