MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Album van de Dag ( New-Wave/Postpunk )

zoeken in:
Enjoy The Silence (5)
Policy of Truth (1)
Clean (2)
World in My Eyes (1)*

Lin
Enjoy The Silence (5)
Policy of Truth (2)*
Clean (2)
World in My Eyes (1)

Heb hem net op de vroege zondagmorgen weer geluisterd en ondanks andere goede nummers ga ik toch voor Policy of Truth

Enjoy The Silence (5)
Policy of Truth (2)
Clean (2)
World in My Eyes (1)
Personal Jesus (1)*

Enjoy The Silence (5)
Policy of Truth (2)
Clean (2)
World in My Eyes (1)
Personal Jesus (2)*

Enjoy The Silence (5)
Personal Jesus (3)*
Policy of Truth (2)
Clean (2)
World in My Eyes (1)

Casartelli (moderator)
Geen echte op- of neerwaartse uitschieters op dit toptienmateriaal voor mij... mede daarom een keuze voor een nummer dat voor velen het lelijke eendje schijnt te zijn.

Enjoy The Silence (5)
Personal Jesus (3)
Policy of Truth (2)
Clean (2)
World in My Eyes (1)
Sweetest Perfection (1)*

Aquila
Enjoy The Silence (5)
Personal Jesus (3)
Policy of Truth (2)
Clean (2)
World in My Eyes (1)
Sweetest Perfection (1)
Halo (1)*

Voor mij geen lelijke eendjes, zeker niet diegene die jij noemt Casartelli (wellicht Peronsal Jesus als minste track). Zeer veel fraais dus kies ik ook voor een outsider. En als DM nog in het topic ontbrak vind ik deze keuze toch een opmerkelijke, dazzler. Al had het refrein van 'Halo' zeker ook een tekst van Morrissey kunnen zijn:
And when our worlds they fall apart
When the walls come tumbling in
Though we may deserve it
It will be worth it

dazzler schreef:
Trouwens ... het U2 album October zou
hier deze maand ook behoorlijk op zijn plaats zijn.

Staat bij mij op de shortlist.

Omdat-ie eigenlijk toch wel even goed is als Enjoy the Silence:

Enjoy The Silence (5)
Personal Jesus (4)*
Policy of Truth (2)
Clean (2)
World in My Eyes (1)
Sweetest Perfection (1)
Halo (1)

Enjoy The Silence (5)
Personal Jesus (5)*
Policy of Truth (2)
Clean (2)
World in My Eyes (1)
Sweetest Perfection (1)
Halo (1)

Gewoon omdat DM meer is dan synthpop.
YouTube - Johnny Cash - Personal Jesus

Enjoy The Silence (5)
Personal Jesus (5)
Clean (3)*
Policy of Truth (2)
World in My Eyes (1)
Sweetest Perfection (1)
Halo (1)

Enjoy The Silence (6) *
Personal Jesus (5)
Clean (3)
Policy of Truth (2)
World in My Eyes (1)
Sweetest Perfection (1)
Halo (1)

dazzler schreef:

Gewoon omdat DM meer is dan synthpop.
YouTube - Johnny Cash - Personal Jesus

Briljant! Is dit de versie van American Recodings IV?

sebas schreef:
(quote)

Briljant! Is dit de versie van American Recodings IV?

Je bedoelt Cash zijn coveralbum? Ik denk het wel.
Ik hoorde dat album eens bij een vriend en was onder de indruk.
Zowel van Johnny's interpretaties als van het feit dat Personal Jesus
meer dan overeind bleef ... er zit behoorlijk wat "blues" in DM.
DM en Cash: mannen in zwart leer onder elkaar ...

Enjoy The Silence (7) *
Personal Jesus (5)
Clean (3)
Policy of Truth (2)
World in My Eyes (1)
Sweetest Perfection (1)
Halo (1)

Vindt men het goed, als ik een album laat plaatsen vanavond? Dit album staat er dan tussen 00.00 en 01.00 uur (een klein beetje speling om stress te voorkomen)

Ik vind het prima.

ps. Je kan het album ook altijd voorbereiden via pm aan een soulmate.
Dan kan je eventuele links inbouwen en bijschaven waar nodig.
Ik doe het zo meestal: via pm's bouw ik het album eerst op.
Om 0.00u moet je dan enkel nog quoten en pasten.

Daar ben ik ook mee bezig

Ik ben benieuwd Azra!

Enjoy The Silence (7)
Personal Jesus (5)
Clean (3)
Policy of Truth (3) *
World in My Eyes (1)
Sweetest Perfection (1)
Halo (1)

Chameleon Day schreef:
Ik ben benieuwd Azra!

Ik ook!!

Nou, het is geen album wat morgen meteen in jullie top 10 zal verschijnen. Het liefst had ik Toiling Midgets - Sea Of Unrest geplaatst, maar aangezien slechts een zeer klein gezelschap deze cd kent heeft het vrij weinig nut om het hier te plaatsen. Dan zou ik al het album Son moeten plaatsen, en ik plaats enkel het favoriete album van een artiest. En zo was het nog met meerdere artiesten. Dat betekent niet dat ik nu geen mooi album heb kunnen verzinnen.

Ik geef wel iedereen uit dit topic de 'taak' om Sea of Unrest te gaan beluisteren zodat ik het album eind deze maand een keer kan plaatsen

Enjoy The Silence (8)*
Personal Jesus (5)
Clean (3)
Policy of Truth (3)
World in My Eyes (1)
Sweetest Perfection (1)
Halo (1)

Ruby1966
Enjoy The Silence (9)*
Personal Jesus (5)
Clean (3)
Policy of Truth (3)
World in My Eyes (1)
Sweetest Perfection (1)
Halo (1)

Enjoy The Silence (10)*
Personal Jesus (5)
Clean (3)
Policy of Truth (3)
World in My Eyes (1)
Sweetest Perfection (1)
Halo (1)

Enjoy The Silence (11)*
Personal Jesus (5)
Clean (3)
Policy of Truth (3)
World in My Eyes (1)
Sweetest Perfection (1)
Halo (1)

Zoals aangekondigd post ik voor azra:

Vandaag 12 oktober 2009

IN BROKEN ENGLISH - IN BROKEN ENGLISH (2009)
- voor degene die zich afvraagt waarom dit album niet op de site staat, dit album is enkel in mp3-vorm verkrijgbaar -

(afbeelding)
De legale pindakaaspot

tracklist :

1 in your sound
2 time is a thief
3 my head machine
4 phoenixes
5 criminals
6 nothing for love
7 food for worms
8 like a dancer
9 your hands
10 siren's call
*11 a new form of dirt
*12 gasoline
*13 nobody needs to know
*14 dogs run wild (in America)
*15 play

PS:
Orbit had niet meegekregen dat iemand een album zou plaatsten voor azra en had net een minuut voor ik dit album plaatste ook een album geplaatst. Mijn verzoek hierbij om morgen orbit de ruimte te geven om zijn albumkeuze te posten.

reptile71 schreef:
!!! citeert lebowski "Die meldplicht om 22.00 was zo'n slecht idee nog niet !!! eind citaat.

Er kan maar 1 post als eerste zijn vanaf 00.00 uur. In dit geval is dat, helaas voor dazzler, in principe toch Premonition. Andere mogelijkheden zijn er niet, dus meldplicht is niet nodig.

Voortschrijdend inzicht - dit? Album was reeds gemeld om 18:00 - dus een aantal uren voor de "onnodige"deadline! Of gewoon Oud-hollands meten met twee maten (what's in a word?). Que pasa?

Het is niet mijn album, misschien even aan azra vragen. Ik voldoe slechts aan een verzoek, meer niet. Comprendes?

Mjuman schreef:

Voortschrijdend inzicht - dit? Album was reeds gemeld om 18:00 - dus een aantal uren voor de "onnodige"deadline! Of gewoon Oud-hollands meten met twee maten (what's in a word?). Que pasa?

Ik snap niet helemaal wat je duidelijk wilt maken. Mij leek het leuk om bovenstaand album in dit topic te zien verschijnen en omdat ik zelf niet op het moment dat de dag begon achter de computer kon zitten, vroeg ik aan reptile of hij het album voor mij wilde plaatsen. Om dit ook voor hem zo eenvoudig mogelijk te maken had ik al vroeg gevraagd of mensen het hier niet mee eens waren. Hier kwamen alleen positieve reacties op, had één persoon ietwat negatief gereageerd omdat het misschien in strijd zou zijn met de 'regels' van dit topic, had ik mij braaf teruggetrokken omdat ik zo vaak mogelijk regels probeer te volgen.
Ik vind het heel sociaal van Orbit dat hij zijn album heeft teruggetrokken voor deze dag - bedankt! - en vind het fijn dat reptile het album heeft geplaatst - ook bedankt!.
Hopelijk heb ik hierboven duidelijk gemaakt wat mijn bedoeling was en hoe deze uitgewerkt is en hoeven er niet meer woorden aan verspild te worden.

Over het album zelf,
In Broken English is een bandje/project van 3 muzikanten( en 1 vj, film director). Gregg Anthe is de grote man hierachter. Dit is het debuut album van deze franse band, maar klinkt zeer professioneel. Het heeft wat weg van de jaren 80 electronic zoals Depeche Mode alleen het is zwaarder. Het is weemoedig en melancholiek. Het is duister op een nieuwe manier. Er is geen overbodig gebruik gemaakt van 'duistere instrumenten' of zwart-gestemde vocalen. Ook wordt er op een andere manier de eenzaamheid, de leegte en het verdriet omschreven. Niet zoals bijvoorbeeld Joy Division dit gevoel creërde door het gebruik van kille drums en gitaren die als main-doel hadden om de zang te ondersteunen, de lyrics nóg beter over te brengen.
Toch is het niet allemaal zo zwaar, het is vooral sloom waardoor ik mij vaak wil voortbewegen als een vogel in slow-motion bij het horen van bijvoorbeeld Phoenixes. De sfeer die dit album op weet te wekken is indrukwekkend. Iets wat Editors, White Lies, Black Poets en Interpol toch minder goed gelukt is - mijn inziens. Het album is niet één doorlopend geheel van briljante nummers want er staan ook enkele nummers op die het hoge niveau niet halen maar nummers als Criminals, Time is a Thief, Siren's Call en Your Hands zijn nummers die ik over enkele jaren graag meezing bij een concert.
Het eerste mp3- album wordt gratis aangeboden (exclusief de bonusnummers) dus grijp deze kans om legaal de muziek op je computer te zetten en vervolgens aan andere door te geven.
Mijn favoriet is Criminals, op de voet gevolgd door Your Hands ( 'your breathe in my mouth, doesn't make me feel sad' )

Criminals (1) *

Gast
geplaatst: vandaag om 09:31 uur

geplaatst: vandaag om 09:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.