Muziek / Toplijsten en favorieten / Album van de Dag ( New-Wave/Postpunk )
zoeken in:
0
geplaatst: 29 september 2010, 21:15 uur
Uncertain Smile (6)*
This is the Day (3)
I've Been Waiting for Tomorrow All of My Life (2)
GIANT (1)
Soul Mining (1)
This is the Day (3)
GIANT (1)
Soul Mining (1)
0
geplaatst: 29 september 2010, 22:23 uur
Uncertain Smile (6)
This is the Day (4)*
GIANT (1)
Soul Mining (1)
This is the Day (4)*
GIANT (1)
Soul Mining (1)
0
geplaatst: 30 september 2010, 00:39 uur
Uncertain Smile (7)*
This is the Day (4)
GIANT (1)
Soul Mining (1)
En stem hier Muziek >> Muziekgames >> Albumbattle ook even op dit prachtige album!
This is the Day (4)
GIANT (1)
Soul Mining (1)
En stem hier Muziek >> Muziekgames >> Albumbattle ook even op dit prachtige album!
0
geplaatst: 1 oktober 2010, 13:35 uur
Uncertain Smile (8)*
This is the Day (4)
GIANT (1)
Soul Mining (1)
This is the Day (4)
GIANT (1)
Soul Mining (1)
0
johannesA
geplaatst: 1 oktober 2010, 13:45 uur
Uncertain Smile (8)
This is the Day (5)*
GIANT (1)
Soul Mining (1)
This is the Day (5)*
GIANT (1)
Soul Mining (1)
0
geplaatst: 1 oktober 2010, 14:07 uur
Mooi staaltje minimal wave uit België:
Twilight Ritual - Rituals (1986)

1.Amorphous Materials (6:34)
2.I Never Called You a Dream (6:39)
3.Message (3:02)
4.What Are Rooms For (4:36)
5.Strength for Me (3:35)
6.He Is Ice (2:28)
7.Means of Heath (1:11)
8.Closed Circuit (5:37)
9.Tears on the Wall (6:24)
Geen idee wat ik het beste nummer vind, lekker plaatje vind ik het in elk geval wel. En in elk geval is het een aanrader voor liefhebbers van minimal synth/wave
Twilight Ritual - Rituals (1986)

1.Amorphous Materials (6:34)
2.I Never Called You a Dream (6:39)
3.Message (3:02)
4.What Are Rooms For (4:36)
5.Strength for Me (3:35)
6.He Is Ice (2:28)
7.Means of Heath (1:11)
8.Closed Circuit (5:37)
9.Tears on the Wall (6:24)
Geen idee wat ik het beste nummer vind, lekker plaatje vind ik het in elk geval wel. En in elk geval is het een aanrader voor liefhebbers van minimal synth/wave
0
geplaatst: 1 oktober 2010, 14:22 uur
He Is Ice live, maar die klinkt niet zo dus heb ik weggelaten. Verder kon ik zo snel niks vinden op YouTube van dit album. Blogspot zoeken op Google geeft een 100% score. 

0
geplaatst: 2 oktober 2010, 12:47 uur
Amorphous Materials (1)
Closed Circuit (1)
Tears on the Wall (1)*
Closed Circuit (1)
Tears on the Wall (1)*
0
geplaatst: 2 oktober 2010, 16:27 uur
Even een ballonnetje oplaten, omdat we nu toch naar obscure en minder goed verkrijgbare albums gaan.
Is het misschien een goed idee om belangrijke wavealbums (bv de recente top 30 uit de Album van de Maand-competitie) te laten rangschikken op de beste nummers en daaraan sterren te geven.
Wat vinden jullie daarvan?
Is het misschien een goed idee om belangrijke wavealbums (bv de recente top 30 uit de Album van de Maand-competitie) te laten rangschikken op de beste nummers en daaraan sterren te geven.
0
geplaatst: 2 oktober 2010, 18:56 uur
Soort new wave nummers ko ofzo?
Eerlijk gezegd ben ik hier niet meer zo actief dus het maakt me niet uit. Af en toe gooi ik hier eens een album naar binnen als ik ergens tegen aan loop of er iets in me opkomt.
Ik heb niet meer zo'n behoefte om te stemmen.
Eerlijk gezegd ben ik hier niet meer zo actief dus het maakt me niet uit. Af en toe gooi ik hier eens een album naar binnen als ik ergens tegen aan loop of er iets in me opkomt.
0
geplaatst: 2 oktober 2010, 18:59 uur
reptile71 schreef:
Ik geloof dat ik - gezien de ontwikkelingen van de week - volledig kan instemmen daarmee.
Zo'n trio (tenoren) had ik niet besteld!
0
geplaatst: 2 oktober 2010, 19:06 uur
Ja, hou daar maar helemaal over op, dat is echt te triest voor woorden. 

0
geplaatst: 2 oktober 2010, 23:48 uur
Premonition schreef:
Even een ballonnetje oplaten, omdat we nu toch naar obscure en minder goed verkrijgbare albums gaan.
Herkauwen van weer dezelfde jaren 80 meuk, met hier en daar wat alto "nu wave" indie lijkt mij nogal saai. (let wel: veel jaren 80 new wave vind ik erg leuk, maar steeds op hetzelfde stemmen niet)
Er is nog voldoende dat niet aan bod is geweest en mij lijkt een Album van de week een beter idee, ook als je kijkt naar de stemfrequentie van veel bezoekers. Ook heeft een week album het voordeel dat er wat meer tijd is om te beluisteren; zelf heb ik vaak niet binnen een dag de tijd een album dat ik nog niet ken te beluistere en te stemmen en misschien gaat dit voor meerderen op?
0
geplaatst: 3 oktober 2010, 00:27 uur
Crush schreef:
Herkauwen van weer dezelfde jaren 80 meuk, met hier en daar wat alto "nu wave" indie lijkt mij nogal saai. (let wel: veel jaren 80 new wave vind ik erg leuk, maar steeds op hetzelfde stemmen niet)
Er is nog voldoende dat niet aan bod is geweest en mij lijkt een Album van de week een beter idee, ook als je kijkt naar de stemfrequentie van veel bezoekers. Ook heeft een week album het voordeel dat er wat meer tijd is om te beluisteren; zelf heb ik vaak niet binnen een dag de tijd een album dat ik nog niet ken te beluistere en te stemmen en misschien gaat dit voor meerderen op?
(quote)
Op zich is je idee niet verkeerd ( 1 * p.w). Iets meer moeite heb ik ( en ik niet alleen) met je insteek - Chameleon Day heeft je bijv er al eens op gewezen en je gevraagd je constructieve bijdrage te leveren - maar ik heb weinig poosts van je gezien. Ik zal nou geen flauwe grappen over de samenstelling van je toptien, want dan voel ikk de hete adem van mevrouw Dobbelsteen, maar lever - potverdepippe - dan eens zelf een actieve bijdrage.
Je houding wekt de suggestie dat de OW'ers hier, w.o. yours truly, amper hun gedachten naar nieuwe muziek laten uitgaan. Well, have we got news for you - kortom, verras ons!

0
geplaatst: 3 oktober 2010, 01:13 uur
Indien er sprake is van een album van de week geeft dat meer tijd, ook om zelf eens met bijdragen te komen; met werkende links, om te voorkome 'niemand kent het, niemand stemt' en ook meer tijd is om te beluisteren.
En wat betreft mijn top 10: ik vul gewoon mijn 10 favoriete albums in, zonder de behoefte op een bepaalde manier over te komen; nu is dat eenzijdig, so what? Het zijn gewoon mijn 10 favoriete albums, het is een persoonlijke lijst, niet een playlist voor algemeen gebruik. Je noemt het, dus ga ik er even op in, maar ik geloof niet dat het verder interesant is om steeds op terug te komen.
Ik spreek mij niet uit in hoeverre mensen naar nieuwe muziek luisteren; ten eerste ken ik de mensen die hier posten niet en kan ik dat dus niet beoordelen en ten tweede vind ik dat ook niet zo interessant. Ik constateerde alleen dat er wel erg veel jaren 80 voorbij komt en wanneer het latere releases betreft wordt er ineens alto/indie rock bijgehaald, terwijl de stroming new wave doorgeevalueerd is naar darkwave en gothrock enerzijds en meer electronisch ebm anderzijds, of meer de kant met industrial invloeden op. In Engeland vielen bands als The Cure en Siouxsie & the banshees in de jaren 80 reeds onder de brede noemer 'gothic', maar helaas wordt die term in Nederland anno nu vooral gebruikt om onzin als vampieren, metalmuziek en andere fantasy bullshit te duiden.
Maar goed, ik zal zeker ook weer eens bijragen gaan leveren. Zoals gezegd, een album van de week heeft ook daarbij voor mij de voorkeur.
En wat betreft mijn top 10: ik vul gewoon mijn 10 favoriete albums in, zonder de behoefte op een bepaalde manier over te komen; nu is dat eenzijdig, so what? Het zijn gewoon mijn 10 favoriete albums, het is een persoonlijke lijst, niet een playlist voor algemeen gebruik. Je noemt het, dus ga ik er even op in, maar ik geloof niet dat het verder interesant is om steeds op terug te komen.
Ik spreek mij niet uit in hoeverre mensen naar nieuwe muziek luisteren; ten eerste ken ik de mensen die hier posten niet en kan ik dat dus niet beoordelen en ten tweede vind ik dat ook niet zo interessant. Ik constateerde alleen dat er wel erg veel jaren 80 voorbij komt en wanneer het latere releases betreft wordt er ineens alto/indie rock bijgehaald, terwijl de stroming new wave doorgeevalueerd is naar darkwave en gothrock enerzijds en meer electronisch ebm anderzijds, of meer de kant met industrial invloeden op. In Engeland vielen bands als The Cure en Siouxsie & the banshees in de jaren 80 reeds onder de brede noemer 'gothic', maar helaas wordt die term in Nederland anno nu vooral gebruikt om onzin als vampieren, metalmuziek en andere fantasy bullshit te duiden.
Maar goed, ik zal zeker ook weer eens bijragen gaan leveren. Zoals gezegd, een album van de week heeft ook daarbij voor mij de voorkeur.
0
skyline
geplaatst: 3 oktober 2010, 12:36 uur
Crush schreef:
'niemand kent het, niemand stemt'
'niemand kent het, niemand stemt'
Niet zo erg, denk ik.
Ik kom zo wel een aantal mooie platen tegen die ik niet kende. Dan maar niet stemmen, maar wel profiteren. Kom maar op met iets obscuurs.
Iemand anders die volgens mij wel een paar interessante en/of obscure duiten in ons zakje zou kunnen doen is de aptly named but fearsomely quiet mede-user postpunker.
Een stille kracht die zelden of nooit commentaar bij zijn stemmen geeft maar ondertussen wel zowat alles wat hier voorbij komt schijnt te kennen. Dat kan ik van mezelf niet zeggen, dus wmb draagt hij zijn nickname met recht.
0
geplaatst: 3 oktober 2010, 17:48 uur
Star Industry - Last crusades (2007)

1.Lost Generation (3:48)
2.Pray (3:56)
3.Forever (4:07)
4.Out of My Head (5:19)
5.Sin (4:34)
6.Last Crusades (3:44)
7.The Return of David Gun (5:07)
8.Substitudes (3:55)
9.The Spirits Within (3:40)
10.Fall from Grace (6:14)

1.Lost Generation (3:48)
2.Pray (3:56)
3.Forever (4:07)
4.Out of My Head (5:19)
5.Sin (4:34)
6.Last Crusades (3:44)
7.The Return of David Gun (5:07)
8.Substitudes (3:55)
9.The Spirits Within (3:40)
10.Fall from Grace (6:14)
0
skyline
geplaatst: 3 oktober 2010, 17:53 uur
Hoppa. En hij voegt de daad bij het woord. Ikke ff niet stemmen wel luisteren. Ben benieuwd.
0
geplaatst: 3 oktober 2010, 18:10 uur
@Crush - ik ga ook luisteren; de naam van dit topic is idd new wave/postpunk album van de dag; in origine chronologisch verankerd in jaren '80. We hebben het hier niet altijd héél strikt genomen (daarover is wel eens gebakeleid), maar ook Talk Talk (synthpop en later postrock) en ook neo-wave als Editors, Interpol, Mary Onettes en andere Zweedse bands zij al voorbij gekomen; aanvullingen zijn altijd welkom - heb zelf al een aantal obscure zaken gepost in MOOWS (en ik heb er nog meer).
Meen me te herinneren dat ik voor sommige gothic-gerelateerde bands ook wel de term darkwave zag passeren. Maar zoals gezegd, de gehanteerde termen zeggen me niet altijd evenveel (omdat ze niet echt inzichtelijk worden gebruikt).
We gaan zoeken en luisteren. Afgelopen week erg druk geweest in huis (veel was opgeborgen); vandaar ook slechts sporadische reacties.
Meen me te herinneren dat ik voor sommige gothic-gerelateerde bands ook wel de term darkwave zag passeren. Maar zoals gezegd, de gehanteerde termen zeggen me niet altijd evenveel (omdat ze niet echt inzichtelijk worden gebruikt).
We gaan zoeken en luisteren. Afgelopen week erg druk geweest in huis (veel was opgeborgen); vandaar ook slechts sporadische reacties.
0
geplaatst: 3 oktober 2010, 18:57 uur
Mjuman schreef:
Afgelopen week erg druk geweest in huis (veel was opgeborgen)
Heb je zoveel was dan?Afgelopen week erg druk geweest in huis (veel was opgeborgen)
0
geplaatst: 3 oktober 2010, 22:12 uur
De nummers 1 en 2 zijn dezelfde, foutje van de plaatser(s) op YouTube. Goed geluisterd naar (late) Sisters of Mercy en een vleugje Fields of the Nephilim. Is mij echter te theatraal en een te hoog synth gehalte, maar ik heb dan ook niets met neo-gothic.
0
geplaatst: 3 oktober 2010, 22:39 uur
reptile71 schreef:
(quote)
Heb je zoveel was dan? Aha, de cryptiek der snel schrijven: de vloer heeft een beurt gehad, waardoor ALLES uit de woonkamer was verwijderd en opgeborgen, incl. apparatuur en cd's lp's.
Voor het geval dat 'dirty minds' wakker worden: de vloer is geschuurd én gelakt; het eerste machinaal, het tweede met de hand.
0
geplaatst: 5 oktober 2010, 11:33 uur
Ik heb de links beluisterd, maar het roept bij mij niet de behoefte op om er meer van te willen horen. Ik breng ook geen stem uit. Deze band is niet mijn ding. Vind het behoorlijk kitscherige gotische rock, met nadruk op rock. Dan hoor ik liever de voorbeelden van deze band, Sisters of Mercy, Fields of the Nephilim, Mission e.d.(en die bands vind ik al erg). Ik kan het ook nauwelijks een doorontwikkeling noemen van het geluid van die bands.
Dat neemt niet weg dat ik Crush zou willen uitnodigen om hier (veel) meer te posten. Dan kun je de schade een beetje inhalen.
Bovendien ben ik wel benieuwd naar al die andere - en in Crush zijn ogen betere - nu-wave/gothic dan de "alto nu-wave indie" die hier tot nu toe gepost is. Ik laat me graag verrassen. En dat meen ik oprecht.
Overigens vind ik het best om er een "album van de week"-topic van te maken. Noodzakelijk is dat wat mij betreft echter niet.
Dat neemt niet weg dat ik Crush zou willen uitnodigen om hier (veel) meer te posten. Dan kun je de schade een beetje inhalen.
Bovendien ben ik wel benieuwd naar al die andere - en in Crush zijn ogen betere - nu-wave/gothic dan de "alto nu-wave indie" die hier tot nu toe gepost is. Ik laat me graag verrassen. En dat meen ik oprecht.Overigens vind ik het best om er een "album van de week"-topic van te maken. Noodzakelijk is dat wat mij betreft echter niet.
0
geplaatst: 5 oktober 2010, 12:31 uur
Ik kom hier nog geregeld kijken ...
... om dan vast te stellen dat ik van het album of de artiest
van de dag nog nooit of te nimmer gehoord heb.
Dat is voor mijn part natuurlijk best okee ... alleen ...
* Het bevestigt de stelling dat ik geen die hard new wave ben.
* Ik heb ook zelden of nooit zin om de links te beluisteren.
Maar het topic leeft nog steeds, al is het op een lager pitje
en een manier voor anderen om onbekend gebleven plaatjes
te gaan ontdekken. Succes gewenst met jullie verdere exploratie.
... om dan vast te stellen dat ik van het album of de artiest
van de dag nog nooit of te nimmer gehoord heb.
Dat is voor mijn part natuurlijk best okee ... alleen ...
* Het bevestigt de stelling dat ik geen die hard new wave ben.
0
geplaatst: 5 oktober 2010, 12:49 uur
dazzler schreef:
En waarom dat dan? een paar links beluisteren kost niet veel tijd hoor.
Ik zou zeggen: doe mee aan de ontdekkingstocht.
0
geplaatst: 5 oktober 2010, 13:46 uur
Chameleon Day schreef:
Mr Livingstone, I presume?
Please lead us from the dark caves into the white light (of the nordic arctic).
* denotes required fields.